Helmikuun Helmiäiset 2016

Onhan se IMN varmaan aika erilaista opiskella kun olla kotona, mutta varmasti sujuu tosi hyvin kun olet niin innostunut :)
Mä soittelin eilen pk paikasta, aiemmin sanottiin että kesäkuussa mitä epäilin, nyt sanoikin että menee ens kuun vaihteeseen eli just se minimi aika kun kk ennen pitää ilmoittaa.

Viimeisten viikkojen aikana poika on hirveesti alkanut toistelemaan, ei toki tule kunnolla niitä sanoja mutta tavuja ja äänteitä. Äiti ja isi osaa mutta ei halua sanoa, naureskelee kun pyytää, sitten taas joku tosi "helppo" kuten ämpäri tulee melkein jo selvimmin :rolleyes:
 
IMN
Me otettiin pinnasängystä etulaita pois. Niin iso tyttö jo :love: vielä joutuu silloin tällöin kantamaan tytön takaisin sänkyyn. Tiiättekö, kun luulette lapsen jo nukahtaneen ja sitten alkaakin paljaiden varpaiden tepsutus kuulua. Yöksi laitan aina tyttöjen säkkituolin sängyn eteen pehmikkeeksi, siltä varalta että pääsee tipahtamaan. Jospa kohta voisi jo ostaa sen kerrossängyn niin säästyisi tilaa..

Mun opinnot tulee tosiaan olemaan monimuoto-opiskelua :) eli yleensä viikko koulua, kolme viikkoa etänä, viikko koulua jne. Ja heti joulukuun lopulla tulee olemaan kätilön peruharjoittelu, ilmeisesti jonkinlainen orientoiva tutustumisjakso kätilön työhön :ninja: onneks oysin synnäri äitipoleineen on mulle jo ennestään melko tuttu :ROFLMAO:
 
Vau onnea IMN! :love: Mahtava juttu. Mäkin luulen että ihan oikee työ sulle.

Meilläkin ruoka maistuu hyvin, mutta ei nyt mitään ihmeellisen isoja annoksia syö. Liikkuu ja kuluttaa kyllä paljon, paikallaan ei malttais olla ollenkaan. Unen tarve on nyt selvästi vähentyny tai sitten on joku vaihe menossa. Heräilee aamuisin taas aikasin, mutta jaksaa helposti päikkäreille asti. Nekin lyhyemmät kuin ennen. Mut tällasta tää näyttää olevan et rytmit muuttuu vähän väliä:geek:
 
Onnea NassuRessulle :)

Me varattiin nyt etelän reissu 3viikon päähän. Katotaan kuinka käy lentojen yms kanssa ja eritoten ruokailun suhteen. Kiva odottaa monta kertaa päivässä ruokaa kun toinen kiljuu sen perään niin kauan kun se on nenän edessä :whistle: no meillä on joku happy baby huone jossa on myös keitto mahdollisuus eli jos ei muuta niin syödään sitten huoneessa :ROFLMAO:
 
Onnea mahankasvatusprojektiin Nassuressu!

Meillä ruuan odottelu ratkaistaan taaperon kanssa minirings maissinaksuilla. Niitä yks kerrallaan poimittavaks niin menee aikaa mukavasti (eikä niistä tule täyteen ainakaan meiän ruokamonsteri). Mukavaa reissua!
 
Onko kellään muulla käyny yhtäkkiä yö- ja päiväunille käynti hankalaks? Nyt kun tyttö jo puhuu vähän ja ymmärtää hyvin asioita, niin on alkanu pyydellä silitystä ja syliin ym eikä malttais nukahtaa. Aiemmin vaan viety sänkyyn ja jääny sinne. Jos tää on jotain eroahdistusta niin mulle on ihan ok olla hetkellisesti nukuttamassa ja silittelemässä, mutta tietysti pelottaa tekeekö nyt sellasen virheen et saa silitellä sit kouluikään asti. :sneaky: Mua on pienenä silitelty ja hyysätty nukkumaan mennessä, ja olin jo varmasti pitkälti kouluikänen kun vielä äitin piti istua sängyn vieressä tai ainakin samassa huoneessa, kun kävin nukkumaan:LOL:
 
Meillä ei sinänsä ole tuollaista vaihetta koska meillä on tuota silittelyä/vieressä istumista harrastettu kokoajan :whistle: mies hoitaa meillä edelleen illat ja nyt on alkanut mennä välillä puolisen tuntia niin välillä lähtee huoneesta pois jolloin poika hermostuu, rauhoittuu kun menee takaisin ja sitten nukahtaa :D
Päikkärit nukkuu pääosin rattaissa, mutta sen kanssakin oli muutamana viimeisenä kotipäivänä ongelmia kun ei suostunutkaan käymään rattaisiin vaan kiipeili ylös yms, Kannoin sitten yks päivä sylissä ja työnsin rattaita useamman kilometrin, ei naurattanut :(

Nyt ollaan täällä reissussa :ROFLMAO: tänään nukkui kyllä miten sattuu ja syömiset on tasoa ranskalaiset + jotain muuta joka päivä.. (n) no kotona sitten taas paremmin.
Ensi viikolle luvattiin myös vihdoin tietoa siitä pk paikasta, aika viime tippaan jää (no okei vajaa kk), mutta lähimpiin ei pääse ellei ole tullut viime hetken peruutuksia :confused:
Täällä on muuten tosi hiki, en tykkää yhtään näin lämpimästä kun ei oikein voi pulahtaa rauhassa altaaseen kun siltä tuntuu :barefoot:
 
IMN
Täälläkin helteet jatkunu jo toista viikkoa.. mutta lupasin kesäkuun alussa kun lunta satoi, että sitte ku se kesä tulee nii en valita kuumuudesta :LOL:

Meilläkin nukkumaan menossa ongelmia, kun tyttö ei malttaisi pysyä sängyssä. Enkä oikein tahtoisi ruuvata laitaa takaisinkaan kun sitten tää tähän astinen "työ" valuisi ihan hukkaan.. muutenki tytöille on tänään tulossa kerrossänky, joten eipä siihen enää laitaa saiskaan :LOL: saa nähä mitä saan tosta uudesta sängystä aikaan, pitäisi ainakin lyhentää ja maalata :)

Meillä on nyt molempien päivähoitopaikat ihan täysin varmistuneet ja reilun viikon päästä käydään tutustumassa. Tai tuttu paikkahan se kyllä on. En muista oonko maininnu, mutta oon ite ollu samassa päiväkodissa lapsena, sen lisäks oon ollu siellä vuoden tettiläisenä ja omat lapset meni sinne ekan kerran neljä vuotta sitten :p mutta ihan Monskia varten nyt käyään katteleen pienten puolta :)

Mitäs muuta.. moona on oppinu tosi hienosti syömään itse ja edelleen syö aivan mahtavalla ruokahalulla :D ollaan vähän kokeiltu potalla istumista vaipan vaihdon yhteydessä mutta ei oikein vielä kiinnosta. Iltapullosta (ja pullosta ylipäätään) pitäisi päästä eroon, mutta en tiedä miten. Tutit varmaan heivataan syksymmällä kun puheenymmärrys on parempaa.
 
Iltaunille meillä nukahdetaan ihan hyvin nyt taas. Uutta vaihetta odotellessa:D.

Poika syö edelleen itse ja hyvänkokoisia annoksia, kulmahampaat verottaa tällä hetkellä jonkunverran syömistä.

Täällä päin ei oo kehumista ilmassa, ei oo kesä edes alkanut vielä, muutama lämpöisempi päivä ja sit vettä viikko:cautious:.
 
Reissusta selvitty, kivaa oli mutta kivempaa palata kotiin (y)

Meillä mennään pööodin syöttäen, osaisi kyllä jollain tasolla ainakin itse mutta kenenkään kärsivällisyys ei ole vielä riittänyt :whistle: nyt on kyllä parina iltana syönyt itse jugurttinsa. Potalla taas on käyty jo loppuvuodesta asti, tekee kyllä sinne hyvin mutta ei osaa itse ilmaista tarvetta, paistin ison hädän usein huomaa ja saatetaan ehtiä potalle asti. Tuttia/pulloa ei ole ollut missään vaiheessa käytössä.

Me saatiin tänään pk päätös, jo oli aikakin kun hoitoa on haettu alkavaksi kolmen viikon päästä, eli mullakin alkaa työt viiden viikon päästä, jee ja kääk :D
Ihan ok sijainti, ei lähin mutta ei tuonne kävele kun n 12min (ilman lunta, talvella toki enemmän ja sitten joskus kun kuljetaan ilman rattaita ) eikä tule älytöntä lisäkoukkua omaan työmatkaan. Mies kulkee autolla/ tekee etänä niin sille ei niin suurta merkitystä :ROFLMAO: ajatus että mä vien n 8 ja mies hakee kolmen maissa jos vaan pääsee ajoissa lähtemään, mä teen 6h päivää eli itsekkin ehdin ennen 4 tarvittaessa hakemaan
 
IMN
Meillä oli tänään aamulla 1,5v neuvola :) Monski ei oikeen välittäny koko käynnistä, ei ruvennu ees palikoiden kans millekkään.. lopussa kyllä lääkärin katseelta piilossa teki nuppipalapeliä. Painoa on 11,2kg ja pituutta huiskeat 84,5cm :LOL: neiti on siis nyt pidempi kuin isoveljensä saman ikäisenä. Mua vähän hirvittää kuin pitkä tyttö tästä on tulossa, kun poikakin on nyt melkein 8-vuotiaana vajaat 140cm.. ihan eri puusta veistetty kuin isosiskonsa, joka oli 1,5-vuotiaana alle kymmenen kiloinen ja 79cm pitkä..
Saatiin myös reseptille voiteet atopisen ihottuman hoitoon, joka nyt on onneksi aurinkoisten ilmojen myötä rauhoittunut. Tästä syystä ollaan annettu tytön juosta ilkosilleen pihalla aina kun vain on tarennut. Toivottavasti tää valohoito auttaa vielä pitkälle talveenkin..

Seuraava neuvola onkin vasta 2,5-vuotiaana.. täällä (ainakin) on 2- ja 3-vuotisneuvolat nyt yhdistetty ja tuota seuraava on sitten vasta 4-vuotisneuvola. Vesirokkorokote saadaan (ja otetaan) joko nyt syksyllä isomman tytön neuvolan yhteydessä tai sitten vuoden päästä.

Hui, kohta päiväkotiin tutustumaan ja ensi viikolla alkaakin pehmeä laskeutuminen hoitoon. Buukkasin ens viikolle 2h, 4h ja 6h hoitopäivät, että saa hiljalleen totutella ajatukseen :) mulla siis alkaa opiskelut viikon päästä (hui), mutta miehellä on ensi viikko vapaata, joten hän hoitaa tän tutustumisrumban :D meillä muutenkin tulee mun monimuoto-opiskelun ja miehen 3-vuorotyön ansiosta hoitotunteja vain alle 80h/kk. Ihanaa, kohta alkaa arki (ja äidilläkin oma elämä :LOL:) :love:
 
Viimeksi muokattu:
Ei meillä mitään palikka juttuja ollut, mitat vaan ja vähän yleisesti kyseli :eek: poika leikki iloisesti autoilla ja hoitaja kovasti kehui "puhetta", höpisee siis paljoa mutta ei kunnollisia sanoja vieläkään kauheesti, suosituin on nyt komentava äitiiiiiiii tai isiiii :rolleyes: mittauksista ei sitten tykännyt yhtään ja rimpuili ja huusi minkä kerkesi. Mitaksi tuli tällä taktiikalla huimat 78 ja painoa oli vajaa 11. Pituus tippunut entistä enemmän käytöltä mutta koska itsekkin olen mini (153:whistle:) ja isänsä kasvanut vasta tyyliin armeijassa (rippikuvassa näyttää joltain 8v :ROFLMAO:) niin eikai ihme. Eivät olleen huolestuneita, toki sanoi että jos siltä tuntuu niin voi käydä tässä välissä ylimääräisellä käynnillä mittauttamassa. Mutta tuskin tulee mentyä, jos hakee influenssarokotteen niin samalla sitten vaikka, täällä siis seuraava on kuitenkin jo 2v käynti.

Meillä nyt viimeistä viikkoa täysin kotona, ensi viikolla alkaa (pitäis vissiin huomenna soittaa ja sopia tarkemmin ) harjoittelu johon olen halunnut tosiaan varata jopa sen kolme viikkoa, eli omat työt alkaa reilun 3viikon päästä.

IMN, miten teillä on hoidossa mennyt? Miltä koulu vaikuttaa ekojen päivien jälkeen?
Fiona, mitenkäs teillä, jatkatko vielä kotona?
 
IMN
Hoidossa on menny erittäin hyvin! :) Tyttö ei ekana päivänä ees ollu huomaavinaan ku mies oli vilkutellu ja huudellu että "isi lähtee nyt". Tänään, eli tokana päivänä sama homma. Yllätyin positiivisesti kun päiväkodista oli kesken päivän lähetetty miehelle kuvakin tytöstä keinussa ja "hienosti sujuu"-viesti :love:

Mullakin on koulu alkanu kivasti :) pää tietenki iha pyörällä kaikesta informaatiotulvasta, mutta pikku hiljaa alan päästä jyvälle :D anatomiaan ja fysiologiaan, sekä kätilötyön historiaan ja etiikkaan ollaan jo jonkin verran tutustuttu. Syksymmällä sitten alkaakin jo kätilötyön simulaatioharjoittelut, eli nukeilla leikkiminen :geek: oon ihan täpinöissäni tästä! :LOL:

Mites NassuRessu voi? :)
 
Kiitos kysymästä, hyvin voin nyt. Muytaman viikon tuossa kun oksensi, niin meinas jo usko loppua. Nyt kuitenkin pahoinvointi on helpottanut ja tilalle saapui jäätävä nälkä. Kokoajan nälkä. Sellanen nälkä, ihan kun ei olisi koskaan ruokaa saanut :LOL: Helloou kaikki raskauskilot vaan. Vielä ei ole kuitenkaan yhtään tullut ja viikkoja tänään 11+6. Nt ultra oli tänään ja mini tyyppi otti oikein rennosti ja imeskeli peukaloa.

Meidän Moona on oikein iloinen pieni neiti, isoveljeä kiusaa sen minkä kerkee ja kokoajan jompikumpi ulisee. :confused:
 
IMN
NassuRessu Kiva kuulla että menee hyvin! :)

Nyt ois ekat kaks viikkoa koulua takana ja edessä kolme viikkoa itsenäistä opiskelua. Kauhea informaatioähky edelleen ja hommia ihan kiitettävän paljon tehtäväksi :D joulukuun harjoittelu vaan stressaa, kun ei kaikki halukkaat mahduta OYSiin.. (n) mitenköhän lie järjestyisi jos pitäis muualle lähtä :unsure:
 

Yhteistyössä