Ehkä sittenkin, voi kuule
oon aina luullu ettei meillä juurikaan syödä eineksiä, mutta mikäli kalapuikot ja nakitkin ovat sellaisia niin kyllä syödään
itse ainakin lasken ihan perus kotiruuaksi nakkikeiton tai potut, kalapuikot ja maitokastikkeen
tärkeintä on mun mielestä ettei kaikki tule valmiina muovilautasella, vaan että lapset oppivat oikeisiin makuihin ja mahdollisimman moniin raaka-aineisiin. Meillä perinteisimmät arkiruuat ovat makaronilaatikko, nakkikastike, broilerilaatikko, lihapullat jne. Sitten on niitä laiskoja ja/tai kiireisiä päiviä kun lykkään vaan ranskalaiset ja kalapuikot tai lenkit uuniin. Lasten lempparipäiviä on nää laiskat päivät
kuitenkin kahden ruuan valmistaminen on toisinaan melko työlästä mahduttaa samaan päivään. Toki usein jää lämmitettävääkin seuraavalle päivälle..
Meidän neiti on nyt päässyt samaan ruokarytmiin meidän muiden kanssa, eli vihdoinkin istutaan kaikki viisi yhtäaikaa pöydän ääressä. Paitsi tietenkin isiukko työpäivinä.
Tyttö siis nukahtaa ekoille päikkäreille n. 2h aamupuuron jälkeen, herää lounaalle ja nukahtaa välipalan jälkeen. Sitten herää taas päivälliselle ja iltapuuron jälkeen nukkumaan
omia ruokia ollaan annettu vähän maistella lusikan kärjestä, mutta kyllä se bataatti-kukkakaali-lohisose vie vielä voiton
Mutta huh kun aika menee nopeesti! Enää reilu 2kk niin loppuu korvikkeen osto. Ja "oikeaa" ruokaakin aletaan siihen mennessä maistattelemaan enemmän
tein tän kuun alussa kolme pussillista liha-, kala- ja kanasoseita ja päätin silloin että ne saa olla viimeinen satsi. Tuo määrä (n. 200 jääpalakuutiota) kestää sen 1,5-2kk.
Aattelin ensin että kotiruuan aloitushan on vielä kaukana, mutta sitten muistin että meidän vanhemmat lapsethan aloitti päivähoidon 9-10kk iässä, eikä sielläkään mitään soseita ollu tarjolla