Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Laurelii
Kiva lukea teidän kirjoituksia ja mukava kun meitä on jo monta täällä!
Oli tultava vielä kertomaan näistä oireiluista.
Kauhea nälkä kokoajan. Ja kaikkea suolasta tekee mieli..Metua, juustoa, munakasta, sipsejä, omenavissyä, salmiakkia!
Nyt yritän syödä mysliä, mutta rusinat maistuvat äklön makeille.
Vatsa on turvoksissa ja nopeasti noustessa vihlaisukipua ja selkäkin tuntuu olevan jumissa..Rinnat on kuumat ja kasvaneetkin..tästä se alkaa :D
Parina yönä olen herännyt etovaan oloon ja närästystäkin havaittavissa lievänä kokoajan. Aikaisemmin närästystä myäs, mutta kertaakaan en ole joutunut oksentamaan.
Onko teillä muilla hevosta taikka ratsastatteko? Kuinkahan pitkään pystyy hevosen selkään kiipeämään..
 
Lämpimästi tervetuloa kaikki uudet!!! :heart:

Kaikilla muilla tuntuu olevan koko ajan kauhea nälkä, paitsi itselläni.... Silti tuntuu, että mahaa turvottaa ihan älyttömästi. Mieskin äsken totesi, että montahan siellä on kun noin pömpöttää! :LOL:

IMN hyvä, että joku muukin kittaa tuota myrkkyä alas oikein urakalla! :D No, pakko on yrittää vähän hillitä. Tämä on nyt vaan niin outoa, kun kaikilla edellisillä kerroilla kahvi on käynyt heti etomaan. :whistle:

Kiehinen hyvä, että joku saa jotain hommia pois päiväjärjestyksestä. Itselläni väsy on jo nyt niin kova, että haluaisin siirtää kaiken huomiselle. Ajattelin, että nyt jaksan hetken käydä koneella, kun tuossa jo torkahdin lapsia nukuttaessa... :whistle:

Ainakin itselläni tuo vauvan syke on ed.kerroilla näkynyt rv 7+ ja 8+. Olen vähän kahden vaiheilla tuon alkuraskauden ultran suhteen. Kun kovin kauas ei kiinnostaisi lähteä ajamaan, ja lähimmällä yksityisellä lääkäriasemalla on vain yksi gyne/syn.lekuri, mutta hänkään ei ole aina tavattavissa, kun tekee hommia niin monessa paikassa...

Väsymyksen ja turvonneen masun lisäksi ei muuta. Pitäisi olla onnellinen, mutta jotenkin on vaan niin epävarma olo, kun ei okseta... :whistle: Nyt vähän mietityttääkin, että kun tämä raskaus on alkanut niin erilailla kuin edelliset, että jospa nyt olisikin vaihteeksi tulossa poika taloon... ;)
 
On kyllä kivan kun porukka kasvaa. Itse olen rajoittanut kahvin juonnin pariin kuppiin päivässä. Välillä kyllä tekee enemmänkin mieli, mutta en ole juonut enempää. Mahaa turvottaa täälläkin ja kyllä vaan väsyttää. Töiden jälkeen olen ihan zombie, näinköhän kesä menee ohi koomassa. Noh, en valita jos tästä terve, elävä vauva syliin saadaan. Pieniä etomiskohtauksia on ollut, mutta ikinä en ole raskaana ollessa joutunut oksentamaan ja tämä on viides raskaus! Nyt täytyy alkaa valmistautuun töihin lähtöön, kivaa ja aurinkoista päivää kaikille :)
 
Tuosta kahvista piti sanomani... Viime raskaudessa join kahvia varmaan 10 kuppia päivässä. Nyt on menny 2-3 kuppia. Jotenkin ei tee mieli.

Täällö ei oikein ole raskausoireita minkäänlaisia nälkää lukuunottamatta. Toivoisin kyllä jotain konkreettista, niin tietäisi kaiken olevan hyvin. Osaisi vaan nauttia tästä oireettomuudesta. Edelkis kerran oksensin kuitenkin melkein puoleenvälii aamusta iltaan. Ja oikeasti iltaan, pari kertaa illalla sängystä piti vielä nousta oksentamaan. yäh.
 
IMN
Tännekin rantautui eilen illalla hirveä turvotus :D ja myös yksi vanha tuttu raskausoire on ilmestyny, sopivasti näin bikinikauden alussa. Mahakarvat. Onko muilla ollut samanlaista? Navan ynpäristöön kasvaa harvakseltaan tummaa haituvaa. Molemmissa aiemmissakin raskauksissa ollut samaa, mutta en muista että ois alkanu näin aikaisin. Inhottavaa kun muuten en oo mitenkään "karvainen" :D

Onko muilla mitään tyttö-/poikaoloja? Pitäisikö niitäkin kerätä tohon pinoon? :)
Mulla on aina, ihan jostain 10-vuotiaasta asti ollut tunne että mun eka lapsi on poika ja toinen tyttö. Ja näähän on osuneet oikein. Kolmannesta ei oo ollu sellaista "fiilistä", muuta kuin joskus pyörinyt päässä ajatus kaksosista. Nyt kuitenkin oon jotenkin alusta asti ajatellut tän pikkusen poikana. Saa nähhä :D

IMN 4+0 POKS! :)
 
Tervetuloa mukaan Laurana! :flower:

Laurelii Onko sulla oma heppa? :heart: Se on ollut mun unelma lapsesta asti. Mutta nyt ei ole rahkeita eikä tiloja hevoselle. Ehkä sitten eläkepäivinä voi toteuttaa tän haaveen. :D Jollain rauhallisella yksilöllä voi varmaan ratsastaa rauhallisesti niin pitkälle, kun selkään pääsee ja ei tee muuten pahaa, mutta raisumpia varmasti kannattaa välttää, ettei tipu.

helinä30 Just tuon takia yritän nyt olla ahkerana, kun tiedän, että jossain vaiheessa väsy iskee niin voi vähän paremmalla omallatunnolla levähdellä. :D

Helmiäippä Kuinka paljon sulla on vaihdellu raskausoireet eri raskauksissa? Itse edelleen ihmettelen tätä kolmatta raskautta, kun vieläkään ei ole tullut samoja oireita kuin kahdessa edellisessä. Tai saattaahan ne kaikki vielä pätkähtää yhtä aikaa päälle. :$

NassuRessu Toivottavasti tää alku enteilee hyvää ja pääset tällä kertaa helpommalla kuin aiemmalla kerralla. :hug:

IMN Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut sellaisia pitempiä karvoja navan seutuvilla, mutta onneksi eivät ole olleet ihan tummia niin eivät ihan hirveesti ole pompanneet silmiin. :D

Mulla ei ole vielä tyttö- tai poikaoloa, kun en fyysisesti tunne vielä edes olevani raskaana. :ashamed: Mutta hihkaiskaa kaikki, jotka haluatte etusivulle oman olon ylös niin kirjailen ne! Niistä on sitten kiva seurata, kuinka mamit ovat osuneet oikeaan. :) Laitanko IMN sulle, että poikaolo?

Kiehinen 5+0 *poks*
 
Helmiäippä ja muutkin tällä hetkellä työelämässä olevat. Olettejo ajatelleet, että milloin kerrotte asiasta töissä? Omalla kohdallani joudun kertomaan jo varmaan np-ultran jälkeen, että pomo voi sitten alkaa metsästää jo jonkinlaista sijaista.

helmiäippä ja laurelii kun teilläkin on jo useampi lapsi, niin joko on tiedossa lopullinen lapsiluku? Meillä tämä rakas tulee olemaan viimeinen, ja vaikka olenkin miehen kanssa samaa mieltä, niin silti on jotenkin haikea olo, kun miettii, että tämän kaiken saa kokea nyt viimeistä kertaa....

IMN minusta ainakin hauska idea, että jos laitetaan ylös noita poika/tyttö "oloja". :D Aikooko muuten kuka kysyä sukupuolta???? ;)
Itselläni on nyt siis jostain syystä poika olo, mutta mies oli varma, että ei meille tule muuta, kuin noita tyttölapsia... :D

helinä ja tahvo 4+1 :heart:
 
IMN
Tervetuloa adalmiina! :)

Kiehinen Joo, mulle voi laittaa poikaolon :) Kyllä tää pahoinvointi, närästys ja suolaisen himokin sen jo kertoo, että samaa on laatuaan kuin esikoinenkin :D Kuopuksesta himoitsin makeaa ja kaikkea raikasta. Myöskään pahoinvointia ei ollut, mutta kaiken kauneuden se tyttöraskaus kyllä vei :D Hiukset rasvoittui, naama kukki ja atooppinen ihottuma puhkesi..

Sukupuoli aiotaan kyllä selvittää, vaikka mies kovasti olikin sitä mieltä että ei :whistle: Meillä tuo sukupuoli vaikuttaa aika paljon hankintoihinkin, kun varastot on täynnä pinkkiä kuopuksen jäljiltä, ja mahdollisesti asumiseenkin :D Jos täältä nyt poika tulee, niin esikoispojan kanssa ei onnistu yhteinen huone, koska hän on jo tulevan syksyn eskarilainen. Kuopuksen mansikkajätskin väriseen huoneeseen taas... ehkä ei :D Mutta eipä tämä nyt vähään aikaan omaa huonetta vaadi, vaikka meillä lapset onkin siirtyneet omiin huoneisiin 2-3kk ikäisinä..

Meillekin tämä saattaa olla viimeinen lapsi. Mies on aina ollut sitä mieltä että 3-4 lasta on ihan maksimi. Hänellä itsellään on 5 sisarusta, eikä kuulemma toivo kenellekään sellaista laumaa ympärilleen.. Mullekin kyllä viisi lasta ois ihan ehdoton takaraja :D Mutta kuten viime raskaudessakin, asennoidun siihen että aina voi olla se viimeinen.

Huomasin vasta nyt, että joku kysyi äidin reaktiosta. No, tässä nyt ensimmäinen valitusvirsi tähän ketjuun, pahoittelen.
Äidin reaktio oli yllättävä potenssiin tuhat. Meidän äiti on aina ollut sellainen "kyllä kaikki järjestyy" -tyyppi ja hälle on aina ollut helppo puhua. Äiti kyllä osaa myös olla temperamentinen ja ylidramaattinen, ja juuri se puoli tuli taas todistettua.
Ajattelin että äiti oli unohtanut eilen puhelimensa töihin (tapahtuu aika usein) kun ei kuulunut mitään. Nyt sitten aamulla soitin kun ei vieläkään kuulunut.
Hänen mielestään tää meidän valinta tehdä kolmas lapsi on täysin älytön ja ajattelematon, ja hän on huolissaan meidän jaksamisesta/pärjäämisestä kolmen lapsen kanssa. Ei kuulemma myöskään tajua miten mahdumme asuntoomme. Samaan lauseeseen sanoi että on aina ollut ylpeä siitä miten hyvin olemme lapsemme kasvattaneet ja rakentaneet elämän ympärillemme, vaikka olemmekin perheen perustaneet tosi nuorina.
Kun aloin odottaa esikoistani, olin juuri täyttänyt 16 ja kymppiluokka oli kesken. Mies oli vuokrafirman kautta määräaikaisessa työssä ja käytännössä molemmat asuimme vanhempieni luona. Kun olin saanut koulun päätökseen, n. 3kk ennen esikoisen syntymää, muutimme pieneen vuokra-asuntoon. Äidillä ei ikinä ollut mitään ongelmaa ensimmäisen raskauteni kanssa.
Kuopusta aloin odottamaan hitusen yli 19-vuotiaana. Opiskelin 2. vuotta merkonomiksi, eli opinnot jäivät äitiyslomaksi jäihin, mies oli määräaikaisessa työsuhteessa ja asuimme edelleen vuokralla. Äiti vain tokaisi että "Kyllähän niitä lapsia maailmaan mahtuu. Onneksi olkoon!".
Nyt olen 22-vuotias, minulla on ammatti ja etsin töitä, miehellä on vakituinen työpaikka ja asumme omistusasunnossa. Asunto käy joo vähän pieneksi siinä vaiheessa kun lapset kasvaa, mutta ei meidän ole alunperinkään ollut tarkoitus tässä loppuelämäämme asua.
Elämämme on siis todella vakaata aikaisempiin lähtökohtiin verrattuna ja olemme todella tyytyväisiä, sekä myös ylpeitä tästä nykyisestä tilanteestamme, jonka eteen olemme tehneet kovasti töitä. Vanhempani eivät ikinä epäilleet ettenkö pärjäisi lapsen/lasten kanssa, mutta muille epäilijöille oon kyllä näyttäny mistä kana pissii ;) (Voi ei, kuulostan jo itsekin äidiltäni..)

Eli tämmönen vuodatus nyt, anteeksi. On vaan mennyt aamu itkua tihrustaessa kun olenkin nyt äidilleni pettymys.. :ashamed: Jos nyt äidin reaktiota pitäisi yhdellä sanalla kuvailla niin.. järkyttynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Kait se minäkin uskaltaudun tänne. Eilen tein positiivisen testin (tai oikeastaan kaksi kun en ekaa uskonut). Takana yritystä vuosi. Minulla on endometrioosi ja tiputteluja on ollut ongelmaksi asti. Tässäkin kierrossa aloitti tiputtelun kp19, soitin gynelleni ja sain terolutit ens kiertoon. No niinhän siinä hassusti sitten kävi, että tiputtelu loppu ja menkkoja ei kuulunut. :D ei millään meinaa uskoa tätä todeksi. :)

Oireita on tähän mennessä ollut tuo kiinnittymisvuoto, juilinnat alavatsalla, repäisykivut, kipeät rinnat ja levottomat yöt. Tänään on sitten väsyttänyt. Niin ja täällä myös tuo jäätävä turvotus!!

Me haluamme pitää mahdollisimman pitkään raskauden salassa. Ainoastaan paraskaverini tietää asiasta, hän on elänyt mukana koko tämän yritysajan. Katotaan kauan se sitten onnistuu. :)

Esikoinen on nyt 2.5 vuotias. Ihanaa, että hänestä tulee isosisko. :)

Adalmiina1 4+2

Adalmiina1, 26 vuotta, la. 08.02., 2. Lapsi, Oys
 
Hei Adalmiina ja tervetuloa mukaan! Oys on aika hyvin edustettuna täällä. :)

IMN Onpa kurja, että äitisi järkyttyi uutisista. :hug: Voisko olla, että hänellä painaa mielessä jokin aivan muu juttu niin siksi reagoi noin voimakkaasti? Kun teillä kuitenkin olosuhteet on nyt paremmat kuin aiemmin.

Me kysytään sukupuoli. Mies on halunnut sen aina tietää. Itse voisin pitää yllätyksen loppuun asti. :)

Mä haluaisin vielä tämän jälkeen yhden lapsen. Mulla on jokin outo päähänpinttymä, että lapsia pitää olla parillinen määrä. :D Kuusi lasta olisi sitten jo itselle liikaa. :cool:

Mulla on tarkoitus kertoa raskaudesta töissä vasta mahdollisimman myöhään. Työolosuhteissa ei ole mitään haitallista ja olen määräaikaisessa työsuhteessa, joten en pidä mitään kiirettä kertomisen kanssa.
 
Onnea uusille! :) Oi kauhia kun ei perässä pysy kommenttien kanssa :D Hyvä juttu vaan! Mutta pahottelen jos en kaikkeen huomaa kommentoida.

IMN , voi ei.. Olipas äitisi reaktio epäreilu! Ehkä kun hän sulattelee hetken, niin osaa olla jälleen onnellinen puolestanne :heart:

Me kysyttiin esikoisesta sukupuoli ja kysytään nyttenkin. On se kiva tietää tarteeko ostaa tyttöjenvaatteita vai kaivetaanko varastosta poikien tamineet esiin. :) Oon kyllä aika varma että poika meille tulee, kun mies niin sanoo. Hänen suvussa kun on melkiin pelkkiä poikia (yks tyttö). Poika-tai tyttöoloa ei vielä ole, ei ole juuri raskausolo ylipäätänsä :D

Meillä tämä toinen lapsi jää viimeiseksi. Eli 2lasta on maksimimme (ellei si kaksosia tai kolmosia nyt putkahda, heh. Niitäkun mun suvussa on) Kun kuopus on päiväkoti-ikäinen niin ois tarkotus sitte lähteä etsimään itselle töitä(miehellä vakipaikka) ja sen jälkeen omakotitaloa etsimään. Oikeastaan kaikki meidän tuttavat ajattelee nyt, että meidän seuraava etappi on se omakotitalo, kun niin me ensin suunnittelimme. Tulimme kuitenkin toisiin aatoksiin, kun pohdimme asiaa tarkemmin. Nyt tehään ekaksi lapset 'pois alta' ja sen jälkeen voin keskittyä täysillä työnhakuun ja omakotitalon etsimiseen. Ei tartte enää uudelleen jäädä töistä pois, justiinsa kun on saanut jalan oven väliin. Ja päätökseen vaikutti myös tuleva pieni ikäero. Tykätään että lapsilla on pieni ikäero, niin on seuraa toisistaan aina. :)

Kiehinen, IMN: En huomannut viimeraskaudessa tai vielä tässäkään mitään tummia mahakarvoja, mutta haalea Linea negra ilmestyi navan alle ja olen huomaavinani taas Linean himmeänä tossa navan alla.

Hui, huomenna poksuu 5+0 eli 6.raskausviikko ja sydämen pitäisi alkaa lyömään :heart::heart:
 
Tervetuloa adalmiina :wave: Sinulla on muuten mitä mainioin laskettu aika!! :D

IMN vähän outo tuo äitisi reaktio... Itsellänikin kävi mielessä, että olisiko äitiäsi painanut nyt jokin muu asia... :whistle: Varmasti on kuitenkin onnellinen lapsensa puolesta!! :heart:

Soitin äsken neuvolaan, kun ajattelin että saisi paremmin ajan, kun meidän tuppukylässä terkkari on vain silloin tällöin, eikä kiinnostaisi aina lähteä ajamaan viereiseen pitäjään. Sanoivat ajanvarauksessa, että eka käynti on yleensä viikolla 9-10, mutta antoi ajan jo kuitenkin rv. 7+4
Soitin myös sen alkuraskauden ultran ajan. Sain sen viikolle 8+0, ihanaa neljän viikon päästä pääsee kurkkaamaan murusen sydämen sykettä, ainakin toivottavasti! :heart:
 
IMN
Voihan olla että äidillä on vaikka työstressiä kun on esimiesasemassa ja alkaa kesälomat pyöriä.. äidilläni on myös tosi ailahteleva 1. tyypin diabetes ja sokeriarvot vaikuttavat tosi voimakkaasti mielialaan, varsinkin kärsivällisyyteen. Siihen päälle vielä estrogeenilääkitys niin soppa on valmis :stick:
 
IMN, eiköhän äitisi pian ole onnellinen puolestasi. Jospa muut asiat stressaavat ja aiheuttivat tuon reaktion. Minä sain oman appiukkoni järkytettyä äitienpäivänä, kun sanoin ettei välttämättä toista tehdä. Oli vähän oma mieli herkillä kun ei meinannut onnistua raskauden alkuun saanti. :D Täytyy sanoa että melkoisen reaktion sain kommentilla aikaan, en ole koskaan häntä nähnyt sellaisena.

Sukupuoli varmaankin kysytään. Minkäänlaista tunnetta ei ole siitä kumpi on tulossa. Viimeksi meni arvaus ihan pieleen. :D

Töissä ajattelin pyrkiä pitämään asian salassa elokuun lomaan asti. Olis kiva palata lomalta mahan kanssa. (Jos se nyt kasvaa siihen mennessä)

Hauskaa että Oys on näin hyvin edustettuna. Ja Helinä, sinulla myös mitä parhain laskettuaika. ;)
 
Oh, kylläpä oudostuttaa tää uuden näköinen Kaksplus. Hymiövaihtoehdot vähentyny, puuttuu sydän ja hali. :( Mutta meidän pino näytti olevan liekeissä! :D

Adalmiina, mitähän appiukkosi sanoo nyt, kun oletkin raskaana. :D

Rokkimamsuli: Mulla on kestolineanegra, kun mulla on ollut sellanen viiva ihan nuoresta pitäen. Nyt se ei vielä kyllä yllä napaan asti, että voikohan se tarkoittaa jotain. o_O

Kiehinen 5+1
 
No on kyllä menny oudoksi tämä sivu. Noo... Jospa tähän tottuu.

Mulla on iltasin ihan mahoton turvotus. o_O Näyttää ku ois jo paljo pidemmällä raskaus. Hah.

Ihan todella lievää pahoinvointia on ehkä tänä aamuna ilmassa, tai sitten vain toivon oireita niin kovasti :cool:

IMN, jospahan äitisi olisi pian onnellinen puolestasi.

Meillä on pieni kolmio tämä missä asutaan, mutta jospa me hetkeksi mahdutaan tähän. :) Täällä on asuntokauppa niin surkealla tolalla tällä hetkellä, että ei myyminen kannata. Meilläkin siis omistusasunto on.
 
Nonni.. Tulihan niitä oireita. Kahvi hais ihan hemmetin karmeelle aamulla, kun mies keitti. Aamupala meni taistelun kans alas ja lopuksi halaamaan pönttöä. Eihkä sitä ollaan kovaati raakaana nyt oikeasti. :p

NassuRessu ja pikkunen 4+4
 
IMN
Jee, ensimmäistä kertaa ikinä papa puhtaasti läpi, vaikka th olikin jotain "silminnähtävää solumuutosta" havaitsevinaan :D kontrolli vasta kolmen vuoden päästä?!?

Kahvi on muakin alkanut tänäaamuna etomaan. Ei oikein edes haju tai maku, mutta jokin siinä ällöttää.. Kuopuksen kakka myös haiskahtaa nokkaan jotenkin entistä ikävämmältä :confused:

Meillä oli tänään esikoisen eskariin tutustuminen. En vielä uskaltanut kertoa mitään helmikuun tulevasta pikkulomasta, kun lapset ei itsekään vielä tiedä :rolleyes:

Me eilen miehen kanssa keskusteltiin maistraattivihkimisestä. Vaikka koenkin olevani jollain tasolla "uskossa", niin mitkään kirkkohäät kaikkine krumeluureineen ei oo ikinä ollut mun juttu. Naimisiinmeno muutenkin on ollut aina semmoinen "pakollinen paha" joka vaan pitäisi saada pois alta :D minä voisin lähtä maistraattiin vaikka heti kun esteettömyystodistus saataisiin, mutta mies vielä pähkäilee. Juhannuksena meillä tulee jo 7 yhteistä vuotta täyteen ja kolmas lapsikin on tulossa, joten eipä tuo avioliitto muuttaisi muuta kuin sormusten määrän nimettömässä.

Äidistä en oo vieläkään kuullut mitään, enkä ehkä vielä haluakaan kuulla.. sumplikoom rauhassa siellä ja ilmoitelkoot itsestään sitten kun on rauhoittunut. Toista eilisen kaltaista puhelua en halua.. tuli molemmilla mentyä vähän liian pitkälle sanomisissaan :(

IMN 4+1
 
NassuRessu Sama homma täällä, iltaisin ihan mahdoton turvotus. Kuljeskelenkin iltaisin mielellään vähän löysemmissä vaatteissa. :) Voi, ja tuo kahvi, sen himo vaan voimistuu...
Tuota etovaa oloa toivoisin itsellenikin edes vähän, niin uskoisi olevansa raskaana. Kun on vaan jotenkin outo fiilis, että ei tämä voi näin helpolla mennä, että pelkällä väsymyksellä...

IMN Itse olen viime vuodet käynyt yksityisellä otattamassa papan. Siellä ainakin on sanottu, että suositus olisi kaksi vuotta, ja sillä välin ainakin itse olen käynyt.
Ei kun vaan naimisiin!! Onhan se kiva, kun on sama sukunimi! :D Meilläkin oli häät pari vuotta takaperin ja silloin oltiin oltu yhdessä 11v, eli kiirusta ei pidetty. Nyt ollaan oltu 14v. ja nauroinkin vasta miehelle, että aika hurjaa, että olen ollut hänen kanssaan tasan puolet elämästäni... :p
Kyllä teillä vielä äidin kanssa kohta taas juttu luistaa, varmasti! (nyt tarvittaisi sitä hali-hymiötä!!)

Helinä ja Tahvo 4+2
 
IMN
Äiti kävi tänään pyytämässä anteeksi ja onnittelemassa :) kaikki taas siis hyvin.

helinä Meillä ei edes sukunimet muuttuisi, koska mun etunimi on muutenkin vaikeasti selitettävä ja siihen kun lisäisi vielä miehen erikoisen sukunimen niin saisin tivata nimeäni kymmeneen kertaan ennen kuin se kuultaisiin oikein :D tein miehelle jo suhteen alkuaikoina selväksi että jos tässä joskus naimisiin päädytään niin pidän ihan suosiolla oman nimeni :D

Kattelin tossa äsken tän vuoden äitiyspakkausta.. onpas taas poikamainen. Enkä kyllä muutenkaan ois ottanut :D Esikoisesta otettiin, ihan perustarvikkeiden takia, mutta kuopuksesta otin rahana ja ostin niillä turvakaukalon.
 
Ihana juttu IMN, että äitisi on ihan käynyt. (Halihymiö)

Mä kans kattelin tota äitiyspakkausta. Esikoisella on toi 2014 pakkaus ja nvaatteet jota emme käyttäneet, niin pistin eteenpäin. Vähän oon nyt kahen vaiheilla ottasko vaiko ei tuota. No, onneksi kerkee miettiä ja mieli muuttua monesti :)

Mä vaan odotan kovin tän kuun vikaa päivää ja ultraa. Ja kovasti toivon pienen ihmeen siellä köllivän. Minkäänlaista oloa ei vielä ole sukupuolesta. Tuon esikoisen aikana tiesin tosi kauan, että on poika. Ja niin oli isot kilkuttimet rakenneultrassa, ettei jääny epäselväksi :cool: Ja eiköhän me oteta sukupuolesta selvää, mikäli sitten näkyy.
 
Hei! Liityn mukaan porukkaan! Eilen illalla pärähti plussa testiin ja netin laskurin mukaan la olisi 3.2. Toinen lapsi on siis tulollaan, esikoinen täyttää pian kaksi. Kumpikin raskaus alkoi toisesta yritys kerrasta. Vielä olen ihan ihmeissäni plussasta vaan totta se on! Tämän illan on rintoja ihan pakottanut ja vatsaa turvottanut viime päivät. Muita oireita ei ole,mutta ei ollut edellisessäkään raskaudessa.
Kerrottu ei ole kenellekään enkä vielä ole soittanut neuvolaan, pitää ensi viikolla viimeistään soitella. Varmasti pidetään pitkälle salassa koska ikinä ei voi tietää mitä tuleman pitää.
Viikkoja nyt 5+0

Listalle voi lisätä hattisvattis, la 3.2., 2. lapsi, EKKS
 
Tervetuloa hattisvattis!

Ihanaa IMN, että äitis kanssa asiat selvesi! <3
Sopisko teille vihkihetki http://www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat/-/haku/0/1/6/2015/_/7/6/2015/week/1/q/vihkihetki#search ? Seuraava näyttää olevan elokuussa. Saisitte kirkkohäät ilman suuria järjestelyjä. :)

Piti käydä kurkkaamassa äitiyspakkaus. Ja kyllähän tuo poikamainen on. Kahdesta aiemmasta oon ottanut pakkaukset ja kyllä tuo itselle on sellanen juttu, mikä vaan kuuluu odotukseen, että voi olla, että otetaan nytkin. Ehkä vähän pitää miettiä, jos on tyttö tuloillaan.

).( Mulla on oireita! Eilen illalla alkoi nännit kipeytymään ja alavatsalla on pientä tuntemusta. Tuli mieleen, olisiko nyt pieni sydän alkanut sykkimään. <3 Alkion sydän alkaa sykkimään, kun se on 25 päivää vanha ja nyt on tasan se vahvimmista ovisviivoista. <3

Kiehinen 5+2
 
Mä tykkään tän äitiyspakkauksen pöllöjutuista :rolleyes:

Mulla nyt toisena aamuna peräkkäin on huono olo. Jospa nyt tekis odotuksesta toden tuntoista.

Meillä ois tuolle pojalle nyt hankintalistalla "isojen poikien sänky". Pitäs hybissä ajoin opettaa siihen nukkumaan, ennenkuin pikkunen sitten syntyy. No, jos joskus rakenne ultran jälkeen alkais miettiä asiaa.

NassuRessu ja pikkunen 4+5 (kai)
 

Yhteistyössä