Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Eea
Kestovaipan päälle tulevien villahousujen tulee olla neulottu juurikin sellaisesta huopuvasta langasta. Sellaisissa langoissa on villan kosteuden eristävät ominaisuudet tallessa. :) Housuja ei kuitenkaan ole tarkoitus huovuttaa, vaan ne tulee pestä villalle tarkoitetulla pesuaineella ja -ohjelmalla. Pesun jälkeen pitää housut vielä lanoliittaa.

Villahousut on itsellekin vielä melko uusi asia. Tähän saakka ollaan menty pul-kuorilla.
 
IMN
Kiva että jotkut jjaksaa tehdä käsitöitä :D itse oon tosi satunnainen neuloja, ja ompelukoneeseenkin lupasin olevani koskematta enää ikinä kun yläasteen tekstiilityön opettaja niin vannotti :rolleyes: sillon tällön tulee jotkut sukat tai lapaset tekastua lapsille, mutta koska oon tänä vuonna jo yhdet vauvat tumput kirosanojen siivittämänä kutonut niin seuraavaa luomusta saa odottaa taas muutaman vuoden :LOL:

).( tänään oltiin ystäväni pojan synttäreillä ja pelkkä se kaiken makean tuoksu sai naaman valahtamaan kalpeaksi ja kakkupalan pyrkimään ylös :sick: iltaisin ei kyllä oo mitään ongelmia mässätä sipsiä ja suklaata :D tortilloihinkin ja muuhun tuliseen on hirveä himo, varsinkin iltaisin!
Ääh, ja naamakin on alkanut kukkia..

IMN 5+3
 
Mä ompelinsillon tuolle pojulle parit pipot, yhden college haalarin, kolme fleecehaalaria, ja parit college takit, joka menee nyt. Nyt ei ole ollut aikaa enää ommell, mutta neulonta onnistuu.

Nämä iltaturvotukset on ihan mahottomat, voiko ees olla? Farkun napit ei mahdu illalla enää kiinni :D
 
Kylläpäs porukka on ahkera käsitöissä! Ihana taito! Oon niiiin kateellinen:p itte en osaa mitään neulomisia, ompelemista, kutomista tms. Teen ihan hirveetä jälkeä ja hermot menee alta aikayksikön :X3::D ainut käsityö mitä osaan on piirtäminen ja siihen jää :p:eek:

Me kerrottiin tänään minu vanhemmille ja pikkuveli kihlattunsa kanssa sai samalla tietää. Ei jaksettu oottaa. :D Jos kävisi niin kamalasti että menisi kesken, niin saisin heiltä kovasti tukea.. puettiin esikoinen isoveli-paitaan ja isovanhemmilla kesti hetken tajuta ja oliki iloissaan kun tajusivat :D pikkuveli kun näki paidan niin hän oli melkonen ja tokas että sillon viimeks ko näki mut (3vko) sitte ni hän arvas.. tokasin että en ole sillon vielä raskaanakaan ollut.. tai siinä ja siinä :D:D että kiva.. tartee alkaa lenkkeilemään.....

5+3
 
Eea
Ekoja oireita alkaa ilmetä. Lievänä, mutta kuitenkin:paleltaa, väsyttää ja hajut tuntuu tosi voimakkailta.

Me varmaan salataan raskaus niin kauan kuin mahdollista. Tällä hetkellä vain yksi rakkaimmista ystävistä tietää. ;) Tiedän, että anopilta ja omalta äidiltäni saadaan negatiivisi "Eikö lapset olisi jo riittänyt!!!!"-kommentteja.

Sukupuoli pidetään myös yllätyksenä. Sehän tarkoittaa sitä, että saan ostaa ja ommella vaatetta sekä tytölle että pojalle. :D toivon kovasti, että tällä kertaa asukkaita on vain yksi. Toiset kaksoset olisi jo liian hurjaa.

Eea&Owe 3+6
 
Mä eksyin facebookissa tänään yhden tämän kylän naisen sivulle ja sain käsityksen, että heillä oli 3x kaksoset ja yksi "yksönen" ja kaikki oli todella lähekkäin syntyneet, että ikäeroa ei aina ollut uuteen raskauteen montaa kuukautta. Huh sitä vilinää.


Mullakin äaken meinas tulla iltapalat pönttöön, kun mies alko mussuttaa purkista anjovista.. :confused: Karmeen hajusta evästä.
 
Tuntuu, että aika matelee.... Päivät ja tunnit ei liiku eteenpäin :D Tuntuu että sinne ekaan ultraan on vielä ikuisuus.

Eilettäin jouduin kertomaan yhdelle ystävälle raskaudesta, jota en todellakaan olisi halunnut tehdä. Ja toki sain vastaukseksi onnittelut, mutta samaan hengen vetoon "Noin se vaan joillakin on helppoo..." Helppoo? Esikkoo tekemällä tehtiin 1,5v. Heilläkin on yritystä päällä ja tuli sellainen olo, että ihan ku se ois minun vika, ettei siellä raskauduta. (n) Noh, ehkä mä vaan otin liikaa itteeni tässä asiassa. Toivottavasti heillekkin lapsi suodaan.

Tuossa mietin, että jos halutaan pitää salassa raskaus mahdollisimman pitkään, niin minä en voi oikein omia kavereita nähdä. Kaikki polttaa tupakkia ja itsekin poltin, mutta lopetin heti kun aavistelin olevani raskaana. Ja tokihan kaverit arvaa sitten, kun en enää polta. Siihen ei kauheasti tekosyitä voi keksiä, niinkuin alkoholiin :D Mutta toisaalta, kun kaverit on töissä niin eipä niitä tule muutenkaan niin paljoa treffattua, että jisin kiinni vielä. :barefoot:

Vesisade keli saapui tänne meille, joten taidan lähteä siivoomaan ton pojan vaatekaapin ja kattoo pienet vaatteet pois.

NassuRessu ja pikkunen 5+1
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Mulle tuli tuosta rokkimasulin ihanasta isoveli paidasta ihan tippa linssiin, olen juu itkupilli ja näemmä hieman herkempi nykyään :D

Meidän oli pakko jo kertoa miehen veljelle, tai oikeastaan hänen vaimolleen koska mun oli kieltäydyttävä kekkereistä. Ja ennen kuin he kertovat miehen vanhemmille niin pakkohan meidän oli jo ennen kertoa. Eli miehen puolelta tietävät mutta mun vanhemmat eivät vielä tiedä :)

Olisin halunnut kertoa vasta ultran jälkeen mutta ihan hyvä näin ja jos jotain sattuu niin ei sille sitten mitään voi.

Ja tänään onkin sitten rv5+0
 
Palailin taasen mökiltä toimivan netin ulottuville... :)

Oireita ei oikein ole, mitä nyt rinnat pompsahtaneet enemmän esille ja satunnaisia repäisykipuja. Huonoa oloa ei ollut ekassa raskaudessa, jospa olisin yhtä onnekas nytkin. Hajuaisti on kyllä herkistynyt, sireenit ja muut pihalla kukkivat pensaat haisevat ällön makealle!

Koko ajan tekisi mieli kertoa jollekin uutiset, mutta koitan malttaa mieleni. Sitten ekan ultran jälkeen joskus kerrotaan. Milloin se ultra sitten on, ei tietoa. Neuvolaan koitin soittaa perjantaina mutta puhelintunti oli peruttu.

äitiyspakkausta ei varmaan oteta. Esikoisen jäljiltä on kaikki kuitenkin tallella ja rahalle varmasti käyttöä. Talvivauvalle pitää kuitenkin jotain ostaa mitä kesävauvalla ei tarvinnut. Ulkopuku ainakin, äp:n haalari on turhan suuri vastasyntyneelle! :) ja jos tyttö tulee niin kaikkea ihanaa tyttövaatetta vaikka pojan kaikki vaatteet onkin tallessa. ;)

Hattisvattis ja pieni 5+4
 
Voi ei kirpsakka, ihana :love:

Täällä on ollut mieletön väsypäivä. Aamusta saakka ihan järjetön väsymys, nukuin yli tunnin päiksyt samalla kun esikoinenkin oli päikkäreillä, mutta väsymys jatkuu ja jatkuu. Ja si pitää juosta pikkurakkausriiviön perässä. Odotan innolla mitä se tulee olemaan viimesillään raskaana ollessaan, kun tartee lyllertää esikoisen perässä :D

5+4
 
Vau NassuRessu! Ihana villapuku! Oletpa taitava, mulla ei tulis näillä taidoilla tuollaisen tekemisestä mitään.

Tännekin on väsymys löytänyt tiensä. Muutamia päikkäreitä on jo pitänyt ottaa.

Tajusin eilen, että juhannuksena varmaan pitää kertoa ainakin osalle sukulaisista, kun eivät varmasti usko, että ihan huvikseen olen juhannuksena juomatta yhtään alkoa. No, sain mä pidettyä tämän nyt useamman viikon salassa, kun aiemmin ollaan kerrottu oikeastaan heti testin teon jälkeen.

Kiehinen 5+6
 
Heippa kaikille! Täälläkin olis LA 1.2. Yhden negan (liian aikaisin testasin) jälkeen selvä plussa! Meillä esikoispoika on pian kaksi vuotias. Venyi tämä yritys kun tuskailin alkuun tuolla vauvakuumeilijoiden puolella. Mitäs tässä piti ilmotella vielä? Synnytyssairaala on Tyks. Omasta olosta sen verran että etova olo ja väsy on samankaltaisia kuin ekasta mutta finnit ja vilu hurjasti pahempaa nyt!

La1.2/tyks/2.lapsi/30v
 
Viimeksi muokattu:
Eea
NassuRessu ihana puku! Olen fb:n neulontaryhmissä ihastellut noita pätkispukuja. :)

Eilen oli pakko ottaa päiväunet ja se sit kostautui yöllä. :sleep: En saanut millään nukuttua. Sit kun sain unen päästä kiinni, niin kaksoset valvotti. Nyt päätin että miun on pakko lopettaa yöimetys neideiltä. En muuten jaksa. Saa nähdä millainen operaatio se on. :)

Ihanaa päivää kaikille! (y)

Eea&Owe 4+1
 
IMN
Nassuressu ihana haalari! Kiva kun joitakin on tuollaisilla lahjoilla siunattu..:D

Tervetuloa Keijunkainen ja kirpsakka! :)

Eea
Voihan se olla parempikin jättää imetys ajoissa ennen vauvan tuloa, niin tytöt ei aattele että uus vauva tuli ryöstään heijän utereensa :D

Mitenkäs muuten teidän muiden lasten persoonallisuudet? Miten uskotte reagoivan vauvan tuloon?
Meillä on esikoinen aina ollut tosi fiksu ja reipas ja tyttöä odottaessani aina suukotti pikkusiskolle hyvät yöt. Nytkin on tosi huolehtiva ja suojeleva isoveli ja tykkää opettaa pikkusiskolle kaikenlaista (nyt taitaa olla harjoittelussa kuperkeikka). Heillä on siis 3v 1kk ikäeroa.
No sitten taas tytölle ja tälle uudelle tulokkaalle tulee ikäeroksi n. 3v 4kk, mutta tyttö onkin vähän temperamentisempi kuin veljensä :D kaikki on saatava hetinyt ja jos ei saada niin desibelit nousee sekunnin tuhannesosassa. Tyttö on myös tosi mustasukkainen musta ja isästään, eikä me saada koskea toisiimmekaan ilman että neiti tulee väliin. Toivon että tuo nyt iän myötä rauhoittuisi ja uskon kyllä että tosta meidän pikku tuittuilijastakin tulee oiva isosisko :love:

IMN 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy varmaan neuloa toinen tuollainen, omalle vauvalle :)

Tervetuloa Keijukainen minunkin puolesta, meitähän n jo kiva määrä, näinkin alkukuusta jo. jospahan saadaan lisää porukkaa mukaan :)

Meillä tuoo poika on mustasukkainen minusta, jos joku kaverin lapsi tulee lähelle niin tämä meidän herra tulee siihen huutamaan ja tönimään kaveria pois. :ROFLMAO:Ikäeroksi meillä tulee 2v1kk.

Kerkesin myydä meidän yhdistelmä vaunut pois, kun meidän asuntoon ei mahdu useia menopelejä. Nyt miteninkin, että mitkähän menopelit sitä sitten tulevalle ostaisi... Pitääkö olla vielä tuplat, vai pärjäisikö vaunut-seisomalauta yhdistelmällä? Tosin, eipä tuota oo vielä kiire tuollaisia hommailla, mutta pitää miettiä tarkkaan, ettei tule hutiostosta sitten.

NassuRessu 5+2 (ehkä??)
 
Kiitos tervetuloa toivotuksista! Toivottavasti osaan käyttäytyä täällä kun ei ole tuttua tämä.
Meillä poikaa ei ole muiden vauvat kiinnostaneet pätkääkään, eikä nuket. Nalleja halailee ja meitä pussailee. Äkkipikainen on kuten äitinsäkin joten uhmaikä näkyy aivan varmana mustasukkaisuutena. En malta muuten odottaa rakenneultraa että saan mennä penkomaan esikoisen vaatteita ja setviä mitä tarvitaan. Myös huonejärjestelyjä olen jo miettinyt. Hullua näin aikasin!
 
Mä varmaan kuolen tähän flunssaan, harvoin olen kipeä mutta nyt olen plussauksesta asti sairastanut, korvatulehduksen ja poskiontelotulehduksen ja kumpaakaan ei ole ennen ollut. No lepo tulee tarpeen kun tuntuu ettei yöuni riitä väsymykseen.

Meillä ei ole kerrottu lapsille vielä, ne laulaa kuitenkin joka paikassa jossa ei välttämättä ole tarvis vielä tietää :D

Meidän neiti on kyllä varmasti reipas isosisko kun tykkää vauvoja hoitaa.
Tämä olisi neljäs lapsukainen, esikoinen menee kolmannelle ja kaksoset menee ekalle luokalle :)

Tervetuloa keijunkainen :)
 
Tervetuloa Keijunkainen! :)

Voimia kirpsakka, varmasti todella raastavaa sairastaa kokoaika.. Toivotaan että pian helpottuisi :)

Meillä esikoispoika on temperamenttinen ja melkoinen hulivili. On myös mustasukkanen ja osaa näyttää tahtonsa. Mutta kuitenkin omaa myös sen hellemmän ja huomioivan puolensa, halailee ja pussailee. Alku tulee varmasti olemaan raskasta ja vie aikansa että esikoinen tottuu isoveliasemaansa ja ettei saa yksin kaikkea huomiota. Mutta uskon ja tiedän että kun ymmärtää asian niin hänestä kuoriutuu ihana ja rakastava veli. :love: Hän on niin kovin seurallinen ja tykkää puuhata ihmisten kanssa kovasti. Odotan innolla tulevaa leikki-ikää lapsilla. <3

Esikoinen on LA:na 2v 5päivää.


Tänne on rantautunut etova olo. Eilen havahduin iltapäivällä, että en ollut syönyt kuin aamupalaleivät. Ei vaan tee ruokaa mieli. Sitte söinki kunnolla ja ihan liikaa iltapäivällä ja alkoiki etova olo.

Tänään oon saanut hyvällä ruokahalulla alas aamuleivät ja sen jälkeen on ollut tasasta etovaa oloa. Lounaaksi söin päärynän vaikkei tehnyt mieli. Tässä nyt ootellaan että josko helpottas ja sais taas jotakin alas.


5+5
 
Tervetuloa mukaan Keijunkainen! :)

Meidän pojat on aika rauhallisia, toki ajoittain myös melkoisia hulivilejä. Nuorempi on tempperamenttisempi, saattaa suutahtaa äkkiä, mutta leppyykin sitten nopeasti. Uskon ja toivon, että pojilla on helpompaa ottaa yhdessä vauva vastaan kuin esikoisella, kun pikkuveli yhtäkkiä tupsahti taloon. Silloin oli isoveli välillä mustasukkainen. Mutta nyt, kun pojat touhuavat keskenäänkin niin viihdytys ei ole vain äidin varassa. :)
 
Uusi ilmoittautuu!:)
Plussan olen testannut vajaa viikko sitten. Jotenkin tässä on pelko persiissä, että onko tuolla elämää. Viikkoja luulen olevan nyt 5+0 tai 5+1. Laskettua-aikaa en osaa myöskään varmaksi sanoa, kun mun kierto oli yli 100 päivää :censored:.

Meille siis odotetaan kolmatta. Meiltä löytyy nyt kaksi tyttöä 5 ja 2 vuotiaat :) ihan ensimmäinen raskaus on mennyt aikoinaan kesken, joten siitä varmasti pelko juontaa, enkä nytkään uskalla luottaa siihen, että masussa olisi elämää.

Oireita ei ole, ehkä jonkin verran turvotusta. Toista odottaessa masu pullahti tosi nopsaa esille, meillä äiti arvas jo viikolla 7 että odotan. Nyt toivon, että turvotus ei olis niin maksimaalista.

Tyttö- tai poikaoloa ei ole. Ehkä nyt kahden tytön jälkeen haaveillaan pojasta, vaikka aina on kyllä ollut olo, että kolme tyttöä tulee meidän perheeseen :whistle:
 
IMN
Alisa Tervetuloa! Meillähän on saman ikäset lapsoset :)

Mulla tää turvotus taitaa olla jo aika äärirajoilla.. :D viikonlopun aikana tullut kilo painoakin.. ärsyttää, just ku olin ostanu kivoja kesähamosia ja muita niin ei semmosta tiukkaa vyötärökuminauhaa saa tän pötsin päälle asettuun (nyt tarttia sitä tikulla silmään -hymiötä) :D
 

Yhteistyössä