Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*



1.2.2016
_sanna*2.lapsi*LPKS
Keijunkainen*2.lapsi*30v*tyks
2.2.2016
Kiehinen*kolmas*31*OYS
3.2.2016
rokkimamsuli*2.lapsi*23v*Satks
hattisvattis*2. lapsi*EKKS
IMN*3. lapsi*22v*OYS*poikaolo*
Helmihaave*3. lapsi
4.2.2016
Helmiäippä*5. lapsi
Laurana*2.lapsi*34v*Sas
5.2.2016
Heba*5.lapsi
6.2.2016
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs
kmw2014*1. lapsi*26 v.
7.2.2016
kirpsakka*4. lapsi
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs

8.2.2016
helinä30*4. lapsi*28v.*PKKS*poikaolo*
Adalmiina1*2. lapsi*26 v.*Oys
9.2.2016
10.2.2016

Laurelii*4.lapsi*38V*OYS
11.2.2016
PikkuRuusunen*1. lapsi
12.2.2016
Jennih__*2. lapsi
13.2.2016
maipel*3. lapsi*25v*OYS
14.2.2016
Eea*6. lapsi*28v*PKKS*tyttöolo*
ankas*3. lapsi*27v*LKS
15.2.2016
16.2.2016

avilia*2. lapsi*25v.*KHKS
miranenn * 2. lapsi * 25v * EKKS
Ehkä sitttenkin?*1. lapsi*29 v.*KOS
Wendys*1. lapsi*26v*KHKS

17.2.2016
Tuulentavoittelija*3. lapsi*30v*SatKs
Emböy*2. lapsi*22v*KOS
viii*3.lapsi*24 vee
esikoinenhaaveissa*1.lapsi*23v*K-SKS

18.2.2016
Mammi78*3. lapsi*37v*SatKs
19.2.2016
Equus*2.lapsi*29v
Monski94*2. lapsi*21v*PS
Velmuliina*1. lapsi
Pikkue*2. lapsi

20.2.2016
21.2.2016

SaaraD*2.lapsi*VKS
22.2.2016
Sniff*2.lapsi*35*HUS
Emeli-*2.lapsi*24v.*Satks

23.2.2016
Iummph*1. lapsi
24.2.2016
helmikuunhippu*3. (5.) lapsi
25.2.2016
26.2.2016
27.2.2016

Mymmeli/88*3. lapsi*K-SKS
28.2.2016
minea__*2. lapsi*24v.*KPSHP
29.2.2016
Maalis15*3. lapsi

Ilman laskettua aikaa:
Alisa_84*3. lapsi
tikis*4. lapsi*38 v.
Rita*2. lapsi
sarppi82*3.lapsi*32v.*KOKS
Bubblemachine*3. lapsi
jennimarika*2.lapsi*LPKS

Meitä on 48 onnellista odottajaa!

Menetyksen kohdanneet:
dicey*3. lapsi*32*kaks



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Ilmoittakaa muutokset punaisella tai muuten erottuvalla tekstillä.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei helmikuun 2016 odottajat! Teitä on pakko olla jo muitakin??!

Minä tein ensimmäisen plussan liuskatestillä maanantaina. Tosin viiva ei ollut vielä kovin vahva, joten varmistelin liuskalla vielä keskiviikkona ja tänään tein digin, johon helpottavasti tuli "raskaana 2-3". :heart:

En ole ennen aloittanut mitään pinoja, mutta ajattelin yrittää pitää tätä helmikuisten pinoa, kun ei kukaan ehtinyt aloittaa ennen. Toivottavasti osaan! :whistle:

Kiehinen 4+3
 
Heeei. Mäki voisin liittyä mukaan. Plussasin keskiviikkona ja tänään oli jo vahvempi viiva. Toinen yrityskierto oli tämä ja pillereiden lopetuksen jälkeen ei kerennyt olla. Kahdet menkat tuli ja eka kierto pillereiden lopetuksesta oli 67 päivää ja toinen 26 päivää. Ja tästä viimeisestä ei nyt sitten alkanutkaan menkkoja tuolloin 26 kiertopäivä ja plussa pärähti testiin. Nyt siis ollaan menossa vasta viikolla 3+6, mutta vahvat viivat pissattu.Täytyy varmaan tehdä vielä digi, ihan varulta.

Meillä on kohta 1/2014 poika ja nyt toivottavasti matkalla toinen. Ikäeroksi tulee 2v1kk jos nyt menee kaikki niinkuin pitää.

Listaan siis päivitys 6.2/NassuRessu/25v/2.lapsi/ KaKs
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kiehinen
Moikka! Onnittelut plussista ja tarrasukkia odotukseen :) Minä haluan liittyä mukaan.

Plussasin haamun vajaa viikko sitten ja kunnon viivan keskiviikkona, eli raskaana sitä ollaan. Ensimäinen yrityskerta ja heti tärppäsi, en voinut uskoa ikinä että näin nopeaa voi tärpätä. Nyt ois viikkoja 4+2

Itse olen 23vuotias ja aviomieheni 31.
Meillä on mieheni kanssa 1v 4kk esikoispoika, jolle siis pikkusisarta kuumeilemme. Arki menee siis villiviikarin kanssa touhutessa ja malttamattomana ootellessa kaveria hänelle. Ikäeroksi tulee 2v 5päivää, mikäli (arvioitu) laskettuna päivänä syntyisi. :)

LA 3.2/ rokkimamsuli/23v/2lapsi/Satks
 
Millaisia oireita teillä on ollut nyt tähän saakka? itellä on aikalai oireet vähentyneet niistä piinailuoireista joita ennen plussausta oli. Nyt lähinnä alavattan satunnaisia vihlaisuja ja jatkuvaa pissalla tramppaamista ja väsymystä.

Ennen plussaa oli menkkaoloja, orastavaa päänsärkyä, tissien vihlomista, yöllä heräsin kerran kovaan ja äkilliseen alavattakipuun, tissitkin oli kipeinä. Tie sitte että paljonko kuvittelin, kun toive plussasta oli kova :D
 
Iltaa tänne :wave:

Ihanaa Kiehinen että aloitit helmikuisille oman ryhmän. :heart: Joku päivä tässä jo kävinkin kurkistamassa, mutta kukaan ei ollut vielä aloittanut uutta pinoa.

Varovasti tänne siis jo liityn vaikka mennään vasta dpo 13. Kontrolli viivan kaltaista viivaa ei ole vielä tullut, mutta tuntuuhan tuo joka päivä vahvistuvan. :)
Täällä siis odotellaan neljättä (ja viimeistä) pienokaista tähän perheeseen. Meillä on jo ennestään kolme ihanaa tyttöä (7v. 6v. 4v.) Ei vielä jotenkin tätä asiaa sisäistä, kun niin helpostikin tämä pienokainen sai alkunsa, yk 1. :D

rokkimamsuli kyselit oireista. Itselläni nännit kipeytyivät heti ovulaation jälkeen. Olin jo silloin aika varma, että raskaana ollaan. Sitten kun muutama päivä sitten alkoi tuntua rinnoissa, että "maito nousee", niin olin aika varma, että viiva testiin piirtyy. Ajoittaista huimausta on myös, ja nyt on alkanut väsymys, nyt jo!! Tai sitten sitä vaan laittaa kaikki vaivat raskauden piikkiin... :D

Ihanaa päästä muiden kanssa hehkuttamaan raskaana olemista! Muutamat itkutkin on jo pitänyt tirauttaa, kun onhan tämä niin ihanaa!! :heart:

LA 8.2 / helinä30 / 28v. / 4. lapsi / PKKS
 
  • Tykkää
Reactions: Kiehinen
Mulla oli ovulaatiosta saakka tissit kipeet. Viikko takaperin piti käydä aamulla okentamassa aamupala pönttöön. Välillä vihlaisee alamahaa. Iltaisin tosin alkaa väsyttämään aikaisemmin. Muuten ei mitään oireita. Esikoisenkin aikaan sairastuin plussan jälkeen flunssaan ja nyt on kurkku kipeä ja nenää polttaa. Sattumaa vai mitä liene??

En tosin osaa edes vielä ajatella olevani raskaana. Vaikka tämä on oikein toivottu ja yritetty lapsi, niin kun esikon aikaan meni 1,5v ennenkuin tärppäs. Nyt kun näin nopeaa, niin ei vaan vielä käsitä. :) Lievä "shokkitila", mutta ehkä tämän kohta sisäistää.

Miten teidän kunnissa on eka ultra? Ja entäs muut ultrat? Meillä täällä on onneksi varhaisultra ihan kunnan tarjoamana joskus 9-10 raskausviikolla, seuraava silloin 12+, sitten rakenne silloin puolenvälin tienoilla ja synnytystapa loppupaikkeille. Esikoisen aikaan synnytystapa oli minulla joskus 37 viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
"Helmimamma"
Täälläkin yksi odottaja! La olisi 4.2. Odotan viidettä lastamme, meillä on 3 elävää ja yksi pieni enkeli.

Oireita ei ole juurikaan, välillä väsyttää tosi paljon ja vähän meinas aamulla yökkäyttää kun hampaita pesin, muuten ei ole ollut huono olo. Tai no joo, lieviä oireita on kyllä; mahaa välillä juilii, nälkä koko ajan ja välillä palelee. Niin ja nenä tukossa. Mutta vähän pelottaa kun muka väsyttänyt tänään vähemmän, että onkohan kaikki massussa hyvin.

Alkuraskauden ultraan pääsen tai joudun äitiyspolille viikolla 9+1. Enkelillämme todettiin harvinainen kromosomipoikkeavuus joten nyt seurataan tarkemmin ja luultavasti päädymme istukkabiopsiaan jolla varmennetaan onko tulokas terve.

Tämmöinen odottaja täällä.
Kovasti paljon tarrasukkia kaikille.
-Helmimamma 4+1-
 
Jee! Sainhan mä tänne seuraa. :wave: Aamulla ennen töitä kävin vähän väliä kurkkimassa, onko tullut uusia viestejä. :D

Mulla tärppäsi toisella yrityksellä kierukan poiston jälkeen. Mitään oireita ei ole ollut, siksi onkin ollut vähän varautunut olo. Nyt on alkanut turvottaa jalkoja (nyt jo! :( ) mikä ehkä voi olla raskausoire. Aiemmissa raskauksissa on loppuvaiheessa ollut melkoiset turvotukset, joten toivottavasti tämä ei enteile mitään. Pitää skarpata veden juomisessa, kun sitä yleensä ei muista juoda tarpeeksi.

Täällä on tietääkseni ne perinteiset nt- ja rakenneultrat. En ole kuullut, että olisi nuo muuttunut kuopuksen ajalta.

Milloin olette ajatelleet soittaa neuvolaan? Mä ajattelin odottaa pari viikkoa niin on sitten varmempi olo tästä raskaudesta. Vaikka olenkin tyytyväinen, ettei ole pahempia oireita (vielä!) niin kyllähän se epäluulo alkaa kaivertamaan takaraivossa, kun ei ole mitenkään erilaisempi olo.
 
Meillä kun on eka neuvola joskus 8+ viikolla jo, niin varmaan se olisi ensi viikon loppupuolella soitettava. Kesälomatkin painaa sitten meidän neuvolatädillä päälle, että ajat voi olla kiven alla.

Heräsin tuossa kuuden pintaan virkeänä, joka ei ole normaalia minulle. Esikoisenkin aikana tapahtui tätä samaa, joten voisi kai sitä tuumia tämän aikaisin hrräämisen ja vähän unisuudenkin raskausoireeksi. :)
 
Heippa kaikki! Täällä olis yksi uusi tulokas tähän joukkoon :) plussa pärähti testiin maanantaina. Kierto on piiitkä (30-35).. yksi poika löytyy kotoa 8/13 ja miehen kanssa haluttu toista lasta n.6kk.. esikoista jouduimme yrittämään monta vuotta joten olen vähän vielä shokissa ku näin "nopeaa" tärppäs:D

la 1.2.2016/2.lapsi/LPKS
 
Tervetuloa mukaan _sanna!

NassuRessu Voi kun heräisi virkeänä! Itsellä tuntui aamulla, ettei saa silmiä auki. Mutta kyllä tää tästä, kun liikkeelle pääsi. Ei tää väsymys kyllä sitä luokkaa vielä ole, mitä oli pahimmillaan aikaisemmissa raskauksissa. En vain muista, milloin sillon alkoi se pahin väsymys? :confused:
 
Täälläkin mietitty tuota neuvolaan soittamista, mutta aijon vielä hetken odotella koska viikkoja on vasta 3+5. Taidan kyllä kokeilla tuota netti ajanvarausta, kun on niin paljon helpompi sieltä sumplia aikaa, kun on vuorotyössä...

Täällä ei uudelleen synnyttäjälle tarjota kuin np ja rakenne ultra. Toisaalta olisi ihanaa käydä vaikka kerran yksityisellä ylimääräisessä ultrassa, kun on tämä kuitenkin viimeinen kerta kun on raskaana... :whistle:

Pitihän se taas aamu aloittaa testin tekemisellä. :D Jotenkin on vaan niin epätodellinen olo. En ymmärrä, että miten nyt jo voi vessattaa koko ajan? :O Eipä luulisi vielä kohdun niin paljoa virtsarakkoa painavan... Joka yö joutuu nousemaan vesaan, mikä ei todellakaan ole tapaistani...

Oletteko jo kertoneet uudesta tulokkaasta jollekin, tai aijotteko kertoa jo nyt alkuvaiheessa?


Meillä tietävät läheisin ystäväni ja hänen miehensä, jotka tiesivät jo yrityksestä. Lisäksi tietää toinen ystävä pariskunta, joilla myöskin yritys meneillään... :)

On niin ihana keli, että ei kyllä yhtään innosta lähteä töihin. Mutta pakkohan se on lähteä tienaamaan, että pääsee ostamaan kaikkia ihania vauvan juttuja... Ai, miten niin olen asioiden edellä...? :LOL:

helmimammalle erityisesti onnea odotukseen! Toivotaan että kaikki menee tällä kertaa hyvin! :heart:
 
Meillä tietää mun vanhemmat ja pari minun ystävää, jotka tiesivät jo yrityksestä. Mutta muuten ollaan vielä hissuksiin tässä, kun viikkojakin on niin vähän. Toki mies saa kertoa äidilleen jos haluaa, mutta taisipa tuo esikoisenkin aikana kertoa vasta ekan ultran jälkeen.

Mä katselin jo vaunuja netistä eilen. :stick: Esikoisen vaunut myytiin tilanpuutteen vuoksi silloin pois ja hällä on istumarattaat vain. Noh, eipä tosiaan ole kiire. :D Muuten on aika hyvin noita vauvatavaroita ja pieniä vaatteita tallessa.

Minähän olen vielä kaiken lisäki kotihoidontuella kotona, että ihan hirveästi tässä ei tienata tällä hetkellä. :D

Meillä on kans oikein mahtikeli täällä, mittari näyttää 15 aatetta. Taidetaampa tämäkin päivä olla ulkona. Eilen oltiin mummolassa koko päivä ja sisällä vain käytiin syömässä ja nukkumassa päikkärit. Eipä tarvinnu kenenkään odotella unta illalla :D
 
"Helmimamma"
Auttakaa nyt tämmöstä keltanokkaa palstalla. Pääsenkö jossain rekisteröitymään palstalle? Löydän vaan kirjaudu-kohdan.

Itse ajattelin olla yhteydessä neuvolaan vasta istukkabiopsia-tulosten jälkeen. Kun kuitenkin olen äitipolin asiakas. Koskahan neuvolaan pitää olla viimeistään yhteydessä? Olen aina niin aikaisessa vaiheessa jo sinne soittanut mutta nyt tosiaan odotan tulokset.

Me ei varmaan kerrota kun mahdollisimman myöhään kellekkään. Myös isommilta lapsilta yritän pitää odotuksen salassa jopa rakenneultraan asti. Ei kyllä varmaan onnistu kun maha varmasti kasvaa jo aikaisessa vaiheessa. Enkelin raskaudessa huomattiin rakennepoikkeavuudet vasta rakenneultrassa joten pikkusiskon menetys oli lapsille tosi kova paikka. En halua että he joutuvat kokemaan saman uudestaan. Kävimme yhdistelmäseulan ja np-ultran jne viikolla 12 ja pääsimme kirkkaasti läpi. Silloin kerroimne lapsille tuon ultran jälkeen. Nyt ei uskalla niin aikasin kertoa.

Ja kiitos tervetulotoivotuksista. Ihana päästä muiden odottajien mukaan ????
 
Paitsi jos olet mobiililaitteella, niin sivun alareunasta löytyy kohta "full site" , sen valitset ja sitä kautta sitten sivun yläreunassa on rekisteröidy. Myös mobiililaitteella lukee alareunassa tuo rekisteröidy, mutta ite en saanu sitä kautta rekisteröidyttyä.

No jopahan on epäselvä sepostus :D
 
Oi ompa tänne tullut jo väkeä näin nopsaa, ihanaa! :)

Meillä on ne perusneuvolat kunnan tarjoamina, eli rv 12-13 on ensimäinen. neuvolaan oon soittanut jo ja aika olisi 26.6. viikkoja sillon on 8+.Tuntuu ikuisuudelta odottaa :D

Me ollaan kerrottu minun yhelle siskolle ja ystävälleni. Muilta ajateltiin pitää salassa varmaan ekaan ultraan asti.

Itekki oon vielä kotihoidontuella kotosalla esikoisen kanssa, mutta elokuussa tahtoisin käydä sijaisuusmaailmassa taas hetken aikaa.. mutta se jää nähtäväksi kun kaupunki säästää..joulukuun lopulla sitä sitte taas alkais äitiysloma :D

On kyllä niin ihana hehkutella täällä taas! Niin ja onnea kaikille uusille plussaajille ??
 
Mie en oo muuten vielä soittanu neuvolaan..ajattelin oottaa pari viikkoa mutta mitenköhän ko on nuo kesälomat et pittääkö soittaa aikasemmin?? :)

ja onkohan mitää alkuraskauden ultraa ennen np:tä.. ko esikon aikana oli ainakin viikoolla 10... tiä onko ennää ko kaikesta säästetään..
 
Helmimamma on nyt Helmiäippä..
Riippuu paikkakunnasta nuo ultrat. Täällä ultraa terkkari ekassa neuvolassa, n. Viikolla 9-10. Mutta tiedän ettei kaikissa neuvoloissa teekkarit ultraa vaan eka ultra on np-uä viikolla n.12..
 
IMN
Minäkin voisin jo uskaltautua mukaan! :)

LA 9.2. / IMN / 22v / 3. lapsi / OYS

Meillä tämä pieni sai alkunsa odotettua nopeammin, jo yk2. Muut raskaudet tärppäsivät vasta yk6 ja yk10. Plussasin ensimmäisen haalean haamun keskiviikkona (dpo7 / rv3+1) ja sen jälkeen päivä päivältä tummunut :heart: Tänään, dpo11/3+4, Cb:n Plus+ -testi näytti jo vahvaa sinistä viivaa :)

Ennestään meillä täällä vilistävät 2,5-vuotias tyttö ja 5-vuotias poika. Molemmat ovat syksyn lapsia, joten tää talvivauvan odottelu on mulle ihan uutta :D Esikoinen aloittaa elokuussa eskarin, joten meillä on sitten heti vauvan kanssa opettelussa aikaiset aamuheräilyt, kunhan ulkoilulupa saadaan. Stressaan jo pitkälle :D
Tällä hetkellä oon minäkin kotihoidontuella. Valmistuin maaliskuussa merkonomiksi, eikä töitä oo löytynyt.

Neuvolaan ajattelin soitella jo alkuviikosta satunnaisen verenvuodon vuoksi. Eilen aamulla tuli pyyhkiessä hieman kirkasta verta, jota ei sen koommin näkynyt. Nyt enää tullut ruskeaa limaa. Kipuiluja ei ole (sen enempää kuin muutenkaan), joten en huolestu :) Toivon kuitenkin varhaisultraa kunnan puolesta tuon vuodon takia, mutta tuskinpa täällä sellaista heruu : / Tosin paikkakunnaltamme löytyy yksityinen neuvola, joka veloittaa varhaisultrasta vain n. 50e, joten sinne varmaan päädyn taas mikäli vuodot jatkuu.
Muutoin meillä Oulussa on kunnan tarjoamina vain nt- ja rakenneultrat. Aikaisemmissa raskauksissa olen käynyt kasvuseurantaultrissa rv20 eteenpäin n. 4vkon välein, koska jostakin syystä teen vain pieniä vauvoja :ashamed: Tää on oikeestaan meillä äidin puolen suvussa ihan "sukurasite". Itsekin olin syntyessäni 2760g, ja sisarukseni vain himpun verran yli kolmikiloisia, äitini 1. tyypin diabeteksesta huolimatta. Esikoiseni oli 2795g ja kuopus 3035g.
Eka neuvola on yleisen ohjeistuksen mukaan rv7-9, huolimatta siitä onko ensisynnyttäjä. Mulla siis menee varmaan juhannuksen tienoille. Toivon niin kovasti että pääsemme taas samalla neuvolantädille kuin aikaisemminkin :heart: Kyseinen th on ollut mulla molemmissa raskauksissa ja lastenkin neuvolantätinä, sekä oli myös mun ala-asteen terveydenhoitaja :D

Oireista oli myös puhetta. Mulla ollut oviksesta asti repäisykipuja oikealla puolella alavatsaa ja nivusissa. Lisäksi ääretön kutina ympäri vartaloa ja tänään muistutti olemassaolostaan myös vanha tuttu raskausoire; verestävät ikenet. Tissit tuntuu jotenkin kipeiltä ja.. hölskyviltä? :LOL: Pientä huonovointisuuttakin on ollut, mutta ei mitään maatajärisyttävää. Esikoisesta oksensin alusta loppuun, vähintään kerran päivässä, enkä sen raskauden jälkeen ihan helposta inahda :D

Kerrottu on vasta parille kaverille. Miehelle kerroin vasta eilen illalla (ainoa mahdollisuus olla kaksisteen) laittamalla yhden pullan uuniin paistumaan. Ei se vinkkiä ihan heti tajunnut, vaan mun piti vähän lypsää sitä "Ahaa!"-hetkeä :D Vanhemmilleni kerron ensi viikolla ja mies omilleen.. sitten kun kertoo. Meillä odottaa myös miehen sisko, jolla laskettu aika lokakuussa. Lapsille kerrotaan sitten lähempänä nt-ultraa :)

Voi kauhea kun pitkä sepostus heti alkuunsa.. Varoitan jo alussa, että en osaa lopettaa kirjoittamista kun sen aloitan :D

- IMN 3+4
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on juhlat juhlittu. Ei onnittelumaljankaan kanssa käry käynyt, kun otin ensin näön vuoksi pienen hömpsyn ja vaihdoin sitten vaivihkaa lasin miehen tyhjään. :D

Meidän neuvolassa ei ole ultraa. :( Eikä aiemmin ole kokeiltu kuunnella sydänääniä ensimmäisessä neuvolassa. Tiedä sitten, kun on vaihtunut neuvolatäti, että kuunteleeko tämä uusi.

-sanna Riippuu neuvolasta, kannattaako jo soittaa neuvolaan hyvissä ajoin ennen kesälomia. Mä tiedän omasta, että täällä on hyvin aikoja ja yksi aina päivystää kesälläkin niin varmasti saa ajan johonkin väliin. :)

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Tavoitteena on pitää tää raskaus salaisuutena rv10+, vaikka sinällään ei ole mitään erikoista syytä salailla.
 

Yhteistyössä