Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Iummph, meillä on narttu, berni joka on ollut varsinkin kaksin minun kanssani lenkkeillessä aika vetäjä, mutta nyt on alkanut kävelemään nätisti. Tiedä sitten onko koulutuspanoksella tai lämpötilalla osuutta asiaan :D
Hän myös vahtaa liikkeitäni kotona, mutta se voi johtua lisääntyneestä jääkaapilla ravaamisesta :p

Eilen olin kuskina miehelle ja parille kaverille, meni vielä tämä reissu paljastumatta kun vain vitsaili että veti tälläkertaa lyhimmän tikun ja joutui sen takia kuskiksi ;)
 
Mun ei alkon takia tarvii pelätä paljastumista, kun pistettiin huhtikuussa elämäntavat remonttiin, ruvettiin miehen kaa urheilee ja syömään terveellisemmin. Mieskään ei nykyään juo enää alkoholia, niin menee molemmilla tuon dieetin piikkiin juomattomuus :) -9kg kerkes lähtee tässä. Katotaan paljo tuo raskaus takasi :D
 
hieman masentavaa.. vaikkei kunnon pahaa oloa olekkaan niin heikottaa eikä mitään jaksa, tänäänkin mennyt sohvalla kokopäivä. Äsken oli tarkoitus lähteä 700m päähän kauppaan mutta 150m jälkeen totesin että parempi palata kotiin :/ei pahemmin tarvitse miettiä harrastavansa liikuntaa (tällä viikolla 1 lyhyt kävelylenkki, normaalisti 5kertaa viikossa edes kevyttä urheilua)
 
Eea
Täällä vaivaa edelleen ihan kamala väsymys! Olo on niiiin pöhnäinen ettei mitään totta. Lisäks toinen kaksosista on ollut viimeiset 4 päivää kiukkuinen kuin ampiainen. Hammas ilmeisesti on puhkeamassa. Yöt on mennyt huonosti ja se ei ainakaan omaa oloani helpota.

Muuten olo on ihan ok. Mahaa repii välillä.

Kaikille uusille tervetuloa. :) fb-ryhmään tosiaan pääsee laittamalla miulle linkin fb-profiiliin niin lisään sitten kaveriksi ja ryhmään. :)

Eea&Owe 7+0 POKS!!
 
Tervetuloa mukaan uudet! :)

Meillä on 7,5v koiraherra, joka ei kyllä ikinä oo mitenkään noteerannut mun raskautta eikä kyllä pahemmin uutta tulokastakaan synnäriltä tullessa. :LOL:

Toivon, että liikuntaa pystyn harrastamaan mahd. Normaalisti. Tosin jaliksen peluu taitaa pian jäädä.. Koiran kanssa reipas kävely on onnistunut ihan synnytykseen asti edellisissä raskauksissa.

Kuinka moni meinaa käydä verikokeissa nt-ultran yhteydessä? Vai vieläkö niitä otetaan? Mää en oo käyny kummastakaan enkä meinaa käydä nytkään. Ultra saa riittää.
 
Mä olen menossa ennen nt- ultraa verikokeeseen, en viitsinyt kieltäytyä :)

Nyt on sitten tuo vatsa pömpähtänyt sen verran että ei sitä enää piilotella. Tavalliset housut ei mene enää jalkaan :confused: onneksi ehtisin ostaa yhdet äitiysleggarit jo.

Väsymys vaivaa täälläkin edelleen, olen koittanut ottaa päikkärit aina kun mahdollista. Muuten huomaa kyllä mielialassa jos ei ole ottanut tirsoja :D

Flunssa iski taas, vielä kesäloman kunniaksi, hitto. .
 
Tervetuloo uusille!

Kävin seulontaverikokeissa esikoisesta ja tarkoitus tästäkin mennä jos sinne asti päästään. Aborttia en pystyis kyllä tekee, toivottavasti en ikinä joudu tilanteeseen jossa sitä pitäis miettiä.

ON: Yöllisiä vessakeikkoja on nyt kyllä paljon, et jos esikoinen antais nukkuu niin sit pissattaa koko ajan. Myös ystäväni pahaolo on palannut kuvioihin. Aamupala on ihan must tai sit heikottaa pahoin. Autossa on alkanut oksettaa. Maha on kuin pallo, joka aamu saan miettiä vaatteita millä en jää kiinni töissä. En tiiä miten tää maha on tämmönen, vaikuttaako edellinen raskaus näin paljon siihen milloin maha alkaa näkyy. Tai sit mun tuntuma pitää paikkaansa ja masussa onkin kaks herneen versoa. :ROFLMAO:

Varhaisultraan joko pe tai ma. Jännää! Voi kun kaikki olis hyvin.:rolleyes:

Sniff + herneen verso POKS 6+0 :love:
 
Olen ollut seulontaverikokeessa molemmista lapsista ja aion mennä nytkin. Nyt tulokset jännittää entistä enemmän, kun ikää on itsellä jo enemmän.

Pari päivää on ollut aika paljon pahoinvointia, mutta kaivoin eilen pahoinvointirannekkeet esiin ja niistä on kyllä paljon apua! Suosittelen!

Väsymys on myös rantautunut tänne. Eilen nukuin päiväunet ja silti oli pakko mennä jo kymmeneltä nukkumaan. Onneksi on kesäloma!!!

Meillä ei ole koiraa, mutta siskoni on myös raskaana ja hänen koiransa (uros) on vahtinut siskoani entistä tarkemmin koko ajan ja itkenyt vessan oven takana sillä aikaa kun sisko on siellä. :)

6+4
 
IMN
Aion kyllä mennä seulontaverikokeisiin :) esikoisesta en käynyt (neuvolassa unohdettiin mainita asiasta..), mutta kuopuksesta kävin. Minun ja mieheni suvuissa on kehityshäiriöitä, mutta emme kyllä edes tiedä ovatko perinnöllisiä. Muutenkin haluan olla mahdollisimman varma että tulokas on terve. Kuulostaa varmasti tosi itsekkäältä - ja sitähän se onkin - mutta olen vierestä katsonut läheisten ihmisten huolehtivan erityislapsistaan, ja tiedän ettei minusta siihen olisi. Mummoni huolehti tyttärestään lähes 60 vuotta, eli kunnes tätini kuoli.
Tietenkään kaikkia kehityshäiriöitä ei voida seuloa tai muutenkaan ennustaa etukäteen, mutta jos vain jostakin on mahdollista edes mielenrauhaa saada niin otan sen tiedon kyllä vastaan.

Voihan väsymys ja pahoinvointi. Lauantain nukuin lähes kokonaan, ja sen ajan mitä olin hereillä makasin sängyssä. Nyt kun lapset on taas kotona niin pakko reipastua.. kotityötkin tuntuu tosi vaivalloisilta vaikka yleensä oon koko ajan hääräämässä jotakin.

Viikko ekaan neuvolaan :love:

IMN 8+5
 
Pahanolon kanssa painiskelevat..
Juttelin ystäväni kanssa, hän asuu ruotsissa. Siellä määrätään raskauspahoinvointiin Postafen matkapahoinvointilääkettä.
Minulla oli todella huono, heikko ja etova olo johon nuo rannekkeet ei oikein auttaneet.
Päätin että kokeilen Postafenia. Olo on nyt aivan LOISTAVA!
Otan 1/4 tabletin 3-4 kertaa päivässä. Siis todella pieni annos ja se auttaa niin että elämä tuntuu taas superihanalle!! :LOL:
Innolla odotan tulevaa viikkoa, on neuvola ja päästään ultraan:)

Ihania kesäisiä päiviä!!
 
Eka neuvola takana. Olipahan taas lippusia ja lappusi, mutta eipä juuri mitään uutta. Seulontaan osallistutaan, niinkuin esikoisestakin. Samalla ottaavat muita verikokeita sitten. Sokerirasitukseen joudun jo ennen 16. Viikkoa edellisen RaDin takia ja ylipainon ja sukurasitteen. Jospa olot ennen sitä laantuisi :sick:

Huomenna ensimmäinen ultra, joka siis kuuluu meille täällä. Neuvola merkkasi nyt korttiin laaketuksi ajaksi 7.2.2016. :geek: Seuraava neuvola onkin vasta joskus elokuun lopussa js tässä välissä pitää käydä seulonta verikokeissa, np-ultrassa ja sokerirasituksessa.

Tuun huomenna kertoo ultrakuulumiset sitten.:barefoot:

Nassuressu neuvolan mukaan 8+1
 
Hei pöö :)

Täällä sairaslomalla vielä tän päivän ja sit olis vielä 3 vapaapäivää.
Selkä vetäs torstaina kramppiin ni en uskaltanu lähtee töihin sitä pahentaan.
työmotivaatiokin on ihan miinuksen puolella ja tuntuu kaameelta pakkopullalta ajatuskin sinne menosta.

Tissit edelleen kipeet ja mahaa jomottaa toisinaan. Kai siellä jotain tapahtuu..

Huomenna ULTRA :love: en malta oottaa pelottaa ja jännittää!


miranenn & hippunen 6+6
 
Mä oon paljon miettinyt, että meenkö seulontaverikokeeseen, mutta samoista syistä kuin Eea, niin en taida mennä. Aborttia en pystyisi tekemään...

Koko edellinen päivä meni maatessa ja nukkuessa, lisäksi oli huono olo... Alkaahan tää pikkuhiljaa muistuttamaan raskautta :D

Yläselkä on koko ajan niin totaalisen jumissa, että oikeen inhottaa. Välillä tulee olo että pitää jatkuvasti haukkoa henkeä... Piikkimatto vähän helpottaa, tosin muistelen jostain lukeneeni ettei sitä sais raskaana ollessa käyttää... :s

Ääh, eka neuvola vasta parin viikon päästä... Siihen on ihan liian pitkä aika! :p
viii 6+6
 
iHeippa.Minä plussasin eilen ja rv nyt 5+1.eli laskettu aika on 29.2. Varmaankin menee siis maaliskuun puolelle todellisuudessa :) ennestään kaksi lasta 7v ja syyskuussa 4v täyttävä. Oon eronnut pari vuotta sitten ja tulevalla lapsella siis eri isä.ei asuta vielä yhdessä että siinäkin asiassa Sitte oma säätönsä. Ihana vahinkolapsihan tämä on kun vajaa vuosi vasta ehditty seurustella mutta hyvillä mielin ollaan molemmat :)

oireista: oli tosi kivulias ovulaatio ja sit alko menkkajomotukset vähän ennen ku menkkojen olis pitänyt alkaa.ihmeellinen ruskea vuoto tuli ku menkkojen olis pitäny alkaa niin Se vähän pisti jo mietityttämään.yhtenä yönä kääntyessä heräisin repäisykipuun jonka muistin edellisistä raskauksista.sitte alko poskia kuumottaa iltaisin eikä menkkoja vaan kuulunut niin pakko oli jo testata.nyt ei oo kummempia oireita,illalla alkaa aina jomottaa ja sit on vaikea nukahtaa.

seulonnoista:itse en oo koskaan niissä käynyt enkä mee nytkään.aina voi lapsella olla jotain tai tulla jotain myöhemminkin. Pahat epämuodostumat näkyy ultrassa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Elämäntilanteesta johtuen en oo ehtinyt enkä jaksanutkaan kirjoitella, mutta nyt alkaa pahin sokki olla ohi ja alan taas reipastua päivä päivältä. :) Ihan hirvee tilanne enkä ois uskonut että mulle vois ikinä käydä näin! Mutta asia on hyväksyttävä ja näin nyt mun elämä meni.

Omaa asuntoa katselen ja pankkiin oon pian menossa juttelemaan lainasta. :)

minea ja muru 5+2
 
Hyvä minea_ sulla on oikea asenne! Jos kerta tuntuu ettei toisen kanssa tapahtuneen takia pysty jatkamaan, niin ei pidä jatkaa. Nyt tärkeintä on että pidät huolta itestäs ja järjestät asiat pikkuselle valmiiks. Välejä kerkee korjaileen myöhemminkin jos siltä alkaa tuntuun.

Meillä keskusteltiin noista seulonnoista jo ennenkun alettiin edes yrittää lasta, ja oltiin samoilla linjoilla siinä että niihin osallistutaan. Ja jos jotain löytyisi niin aborttiin varmasti päädyttäisiin.
 
Me ei oo puhuttu abortista, vaikka noihin seuloihin osallistutaan. Ennemmin me halutaan tietää etukäteen, jos on poikkeavuus esim. Down. Osaa sitten asennoitua siihen, ettei lapsi olisikaan täysin terve.

Mutta, ultrassa käyty viikkoja nyt 8+2 ja la on nyt 7.2, tosin np ultrassa se sit varmistuu tarkemmin. Yksi pieni papu siellä oli ja sydän pamppaili. :love:

Nassuressu ja papu 8+2
 
Kiitos tsempeistä! <3

Mä oon joutunut kans miettiä myös aborttia vaikka oon aina aatellut että jos lapsella on kaikki ok niin en ikinä tekis... Nyt vaan pitää miettiä mihin omat voimat riittää kun on jo ennestään tuo pian 3v. poika ja sen kans pitää jaksaa touhuta ja antaa rakkautta. Mutta tuntuu kuitenkin enemmän että pidän lapsen jos kaikki on hyvin. Nyt vaan ei oo viime viikon jälkeen ollut mitään oireita :/
 
Viii, täällä kans tuota hengen haukkomista. Välillä tunne, että happi loppuu :unsure:

Mää lähinnä kartan tuota verikoetta siks, että antaa niin paljon vääriä hälytyksiä. Lapsivesipunktiossakin riskinsä.. Eli mun pää ei kestäis stressaamista, että onko lapsella joku vika, jos seula hälyttäis :D ja kaikkeahan se ei edes kerro, joten otamme vastaan mitä meille annetaan. Mun ystävällä oli kamala tilanne, kun saivat rakenneultrassa tietää, että lapsella vakava sydävika. Olisivat saaneet keskeyttää, mutta halusivat viedä raskauden loppuun. Lapsi eli syntymän jälkeen muutaman tunnin ja menehtyi. Kiireellisellä leikkauksella olisi voinut saada muutaman vuoden lisää elinaikaa :( varmasti hyvin vaikeita asioita päätettäväksi eikä niitä voi edes ajatella etukäteen.

Mulla on huomenna eka neuvola. Kolmen viikon päästä varmasti sitten se nt-ultra.

Mulla on yöllä tullut kaiheita repäisyitÄ/kramppeja kääntyillessä. Tosi kivuliaita ja inhottavia.

Alisa&hippu 8+4
 
Tervetuloa uusille!

Täällä on kiirettä pitänyt, kun mieskin jäi lomalle niin ollaan touhuttu kaikenlaista. Laitettu pihaa ja käyty kyläilemässä. :) Vieläkään ei olla kerrottu kellekään tästä raskaudesta.

Mä käyn verikokeessa ja otetaan seulonnat. En kyllä tiedä, mitä tehtäisiin, jos jotain hälyttäisi, mutta mietittäisiin sitä sitten tilanteen vakavuuden mukaan.

Minealle tsemppiä! Tosi ikävän asian oot joutunu kokemaan, mutta onneksi vaikuttaa siltä, ettet niin vain ole masennettavissa vaan jaksat pitää itsestäsi huolta. :love:

Huomenna ensimmäinen neuvola ja pyydän kyllä, voisiko kokeilla, kuuluuko sydänäänet. Mulla on kaikki pienetkin oireet hävinneet. o_O Viikkoja on kuitenkin sen verran, että olen lukenut, että joillakin on sydänäänet kuuluneet dopplerilla jo näillä viikoilla. Jos sydänäänet saadaan kuulumaan niin pistän joitakin äitiysvaatteita tilaukseen. Nyt ne olis varmaan viisainta hankkia, kun on ale-aika menossa. (y)

Kiehinen 9+0 *poks*
 

Yhteistyössä