Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

m

Mulla täysin vastaava tilanne. Viime raskaudessa olin sinne 6-7kk asti töissä. Pitkät työvuorot kyllä verottaa mutta yövuorot teki lopuksi sen etten enää kestänyt vaan sain sovittua tekeväni vaan 50% työajastani.
Saa nähdä mihin asti sitä itse jaksaa, meidän firmalla kyllä perjaatteessa pitäisi olla mahdollista päästä kevyempiin töihin, mutta saa nyt nähdä mitä pomo on mieltä. Tuntuu myös hassulta kertoa jo tässä vaiheessa asiasta, eka neuvolakin on vasta parin viikon päästä, mutta työvuorolistojen takia on pakko jo ens viikolla.

Vaikkei ole mitään syytä, niin silti jotenkin takaraivossa pelko, että jos tästä tulee jo nytkovin julkista, niin jokin onkin pielessä ja joutuu selittelemään kaikille sitten.

Ehkä raivostuttavinta on muuten tää jatkuva nälkä! (n)
Olen nyt viikon lomalla ja koittanut tehdä tässä remonttia (Muutettiin rivitaloon pääsiäisenä, siitä asti asuttu enemmän ja vähemmän remontin keskellä) mutta hommat tuntuu jäävän kokoajan kesken kun pitää syödä. :unsure:

-Wendys & booris 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Wendys, mulla vähän sama, etten kauheen julkista tästä vielä halua, sillä joutuis liian monelle selitteleen, jos huonosti kävis. Mää oonkin tällänen pessimisti, joka varautuu sina kaikkein pahimpaan :rolleyes:

Mikä vointi minea? :(

Ultrassa käyty. Helpotuksen huokaus; masusta löytyi elämää ja vastasi viikkoja. Oli jopa edellä pari päivää. En nyt kuitenkaan oo varma, minkä se lääkäri laittoi viikoiksi. Ultran mukaan 7+6, mutta puhui kuitenkin, että laittaa 7+3, että kerkeän hyvin np-ultraan? Täytyy huomenna soittaa neuvola-aikaa ja samalla kysästä mitä se lääkäri on papereihin kirjannut. Kivempaahan se olis, jos huomenna jo vaihtuis rv 8 :p pääasia, että elämää löytyi ja kaikki oli tällä hetkellä hyvin.:love:

Alisa&hippu 7+3 (ainakin vielä)
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Heipähei! Minä tuun kans uutena mukkaan tänne keskusteluun :) Tultiin 2 viikkoa sitten laivareissulta ja ihmettelin kun junasta pääsin ulos, että miten iski yhtäkkiä niin kamala matkapahoinvointi!:sick: Monta päivää oksentelin ja makasin kunnes tajusin tehdä raskaustestin ja plussaahan se näytti.. Laskureiden mukaan LA olisi 13.2.2016 ja meille on siis tulossa jo kolmas lapsi!

Paha olo piinaa koko ajan, se vähän on vienyt sitä onnentunnetta kun tuntuu, ettei kestä tätä oloa :( Mutta eiköhän tää joskus ota loppuakseen.. viimeistään synnärillä :D Ja lisäys tietoihin: Ikä 25v ja OYS

Maipel&mini 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Minea *halaus* hirveä ja epäreilu tilanne. Voimia tilanteesta selviämiseen.

Hirvee väsymys jatkuu. Voisin nukkua heti kun pääsen töistä kotiin. Mites teillä muilla, riittääkö virtaa? Aamulla mulla on hirveesti energiaa.. Mutta iltapäivällä hyydyn täysin.

Toinen mikä on niin hirvee nälkä. Pitää syödä parin tunnin välein tai alkaa heikottaa niin et meen ihan voimattomaks ja pyörryttää. Ei oo edellisessä raskaudessa tämmöstä ollut.

Paha olo on pysynyt poissa ja siks välillä jopa unohdan tän raskauden.

Maha on niin turvoksissa alhaalta että oon saanut merkitseviä katseita. Arg, haluisin niin pitä tän salassa np-ultraan saakka.

Sniff ja herneen verso 5+4
 
Tervetuloa jälleen uusille!! :)

Sniff kylläpä kuulostaa tutulle!! Täällä kanssa väsy iskee iltapäivästä/alkuillasta. Kun saan perheelle ruoan pöytään, on pakko levähtää sohvalle. :sleep:
Nälkä myöskin muutaman tunnin välein. Ja sama jatkuu siis yölläkin... :confused:

Eka neuvola takana. Ei suostunut terkkari kuuntelemaan sydänääniä, kun eivät vielä kuitenkaan kuulu. Onneksi pääsee sinne ultraan maanantaina, niin jospa saisi sitten sykkeen nähdä. :love: Vähän jännittää, että mitä tulee reissu maksamaan, mutta toisaalta samapa tuo, pitää sitten säästää se jostain muusta. Ultraan kun ehdottomasti on päästävä!:D

Masu alkaa ehkä jo hieman näkyä. :whistle: Toisaalta ei haittaa, mutta toisaalta en haluaisi ainkaan pomoille vielä asiaa kertoa. Mikäli kaikki on hyvin maanantain ultrassa, niin ajateltiin kertoa lapsille asiasta... :)

Näytti neuvolan vaaka niin hurjaa lukemaa tänään, että maanantaina alkaa herkkulakko ja on pakko jaksaa iltaisin lähteä lenkille torkkujen sijaan...:eek:

Kahvin juonti alkaa olla niin vastenmielistä touhua, että ajattelin lopettaa koko homman. Nyt sitten olisi tiedossa muutaman päivän migreenin kaltainen päänsärky, ja kun ainakaan itselläni tuo panadol ei kipuun auta yhtään...

Leppoisaa viikonloppua kaikille!! :)
Helinä ja Tahvo 7+4
 
Aika vaan matelee... Eikä tänne mitään erikoista. Nälkä,pahoinvointi ja väsymys on ja pysyy. :sick::sleep: Jos näiden ekojen viikkojen yli vois vaan nukkua. Noh, tiistaina onneksi eka ultra ja sitten jos vielä todellisemmaksi muuttuisi tämä. :D

Nassuressu ja pikkunen 7+6
 
Täällä mennään edelleen vähillä oireilla. Rinnat kyllä on arat ja pari a iltana väsymystä. Tänään makasin 8 asti illalla sohvalla ja nyt oisin sit virkee :D erikoisuutena on että makeeta ei tee yhtään mieli! Siis voin kyllä syödä mutta ei oo himoa mihinkään.. Ennen aina mietti viikon valmiiks että mitä hyvää perjantaina itselleen ostais ja vaikee oli pidättäytyä houkutuksista
 
Hmmph. Lähti kesken. Mutta siis että nyt ei mitään ongelmaa oo kävellä karkkihyllyn ohi o_O
Jäätiin miehen kans molemmat lomalle nyt, meinattiin ens viikolla lähteä pariks yöks roadtripille ja hotelliin majoittumaan :)
 
Täällä tänään plussattu pitkän odotuksen jälkeen. La ei vielä tiedossa kun kuukautiset ei ole mitenkään päin säännölliset. Olo on vielä epätodellinen. Toivottavasti masuasukki pysyy matkassa❤ Ennestään meillä on 7/2013 syntynyt poika.

jennimarika*2.lapsi*LPKS
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuRuusunen
No jopas! Tännehän on tullut kauheasti viestejä! Minä jo ajattelin, että onpas hiljainen ketju, kun ei tule ilmoituksia uusista viesteistä, mutta jostain syystä ilmoitti vain yhden ainoan uuden viestin eikä muuta. o_O

Ihan ensimmäisenä pakko sanoa, kun täällä kyseltiin noista allergialääkkeistä, niin tosiaan setiritsiinit käy ja itselläni on aeurius, jossa vaikuttava aine Desloratadiini, joka käy myöskin. Kaikissa pakkausselosteissahan sanotaan, ettei suositella raskaana ja ihan sama mikä lääke kyseessä. Ja tosiaankin on ollut nyt ilmeisesti aika paljon pölyä, tänään oli myös pakko käydä hakemassa nenäsumute lisäksi. Niistä ainakin Flixotide käy. :) Vaikeaa on kyllä ollut, kun vielä astman kanssa itse kamppailen ja sekin lääke oli pakko vaihtaa eikä tuo uusi toimi yhtään niin hyvin. Välillä tosi vaikea olo, kun henkeä ahdistaa eikä kulje ilma nenänkään kautta. (n)

Muutoin on myös alkanut myös tämä oirehtimaan. Väsyttää ihan hulluna, voisin nukkua vuorokaudet läpeensä. Pahoinvointia on jokaikinen päivä puolenpäivän aikaan pari tuntia, sitten taas helpottaa. Outoa... Ja vatsalihakset on jotenkin tosi kipeät. Varsinkin makuuasennossa, jos käännät kylkeä, niin repäisee todella kipeästi. Ja oon myös turvonnu ihan älyttömästi, pikkasen semmonen hippo olo. :D

Sitten keskustelua oli myös siitä, kenelle on kukakin kertonut. Meillä on kyllä jo joillekin lähipiiriläiselle kerrottu. Omat vanhemmat oli ekat ja sitten töissä tietävät myös. Lisäksi miehellä muutama hyvä ystävä on tietoinen ja itse olen kertonut vasta yhdelle ystävälle. Mutta minä myös ajattelen sen niin, että halusin kertoa niille, joille haluaisin kertoa myös, jos jotain sattuu. :)

En nyt oikein kenellekään osannut suoraan näitä vastauksia osoittaa, kun oli niin monta sivua viestejä tullut, mutta tuo minean tilanne jäi kyllä mieltä kaihertamaan. Ihan kamala juttu, ei voisi kyllä juuri pahempaa tässä tilanteessa sattua! :( Ei pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka tuohon on kykeneväisiä ja kun vielä molemmat tuttuja. Pistää niin vihaksi! :mad: Kauheasti voimia sinulle, toivottavasti läheltä löytyy muita ihmisiä, jotka on tukena!
 
Hei oon tosi laiska kirjotteleen enää tänne kun siirryin tonne facebookkiin. Tuntuu hassulta kertoilla samoja täällä, ehkä samoille ihmisillekin. Luen jonkun verran ketjua silti...
Hei jennimarika, mul kans esikoinen 7/13. Minä päivänä teidän syntyi? Meillä 23.7
 
IMN
PikkuRuusunen Täällä toinen astmaatikko. Mulla kyllä oireet tuntuu helpottaneen nyt, tosin ihan vasta on saatu lääkitys muutenkin kohdalleen. Eikös flixotide muuten ole juurikin astmalääke eikä nenäsumute? :D
Mulla taas on tämä kesä ollut hyvin vähäoireine allergian suhteen. Ainakin viimekesän siitepölyhelvettiin verrattuna.. tosin täällä on ollut kylmä kesä..

Täällä eletään melko hiljaisissa tunnelmissa, eikä rraskaus ole enää päällimmäisenä mielessä. Istuin eilen mummoni vierellä kun tämä nukkui pois. Oli hyvin rauhallinen, jollakin tapaa kaunis tilanne. Siksi en nyt välttämättä kaikkeen muistanut vvastata mihin oli tarkoitus.

IMN 8+3
 
Sniff täällä kans nälkä yllättää parin tunnin välein. Silloin pakko syödä tai olo menee tosi heikoks/voimattomaks.

Iummph, täällä ihan sama. Makeaa ei tee yhtään mieli. Hyvin voin syödä, mutta ei oo sellasta normaalia himoa mitä mulla joka päivä on. Nytkin meil on karkkipussi auki, ollu jo 5 päivää, mut muutaman siitä nappaan, kun heikotus iskee. Ihmeellistä! Tavallisesti oon ihan hirvee sokerirotta :p

Imn, osaanotto mummon poismenosta! <3

Täällä on alkanut todella ikävä vaiva. Pulssi huitelee monta kertaa päivässä lähempänä 100 tai jopa reilusti ylikin. Sama ongelma ollut molemmissa raskauksissa, mutta vasta huomattavasti myöhemmin. Ärsyttävää, kun sydän hakkaa ja ns. Hengästyttää vähän väliä. Joudun välillä oikein vetämään keuhkot täyteen ilmaan, ku tuntuu, että happi loppuu. Toivon mukaan tämä helpottaa jossain vaiheessa.

Alavatsa on ollut myös nyt sika kipeä ja kramppiherkkä. Heti kun siellä olis koko ajan kestokramppi päällä :cautious:
 
Hei!

Uutena liittyisinkin varovasti joukkoonne :) alkuviikosta plussasin neljään eri testiin että varmasti tuli selväksi olenko raskaana vai en :D digitestiin tuli 1-2. Neuvolaankin varasin jo ajan ja se olisi 13.7 :) meille 3 lapsi siis tulossa ja kovasti tarrasukkia toivotaan matkaan vaikka edelliset raskaudet ja synnytykset ovat normaalisti sujuneetkin :)

Mymmeli/88 & myy 5+0, K-SKS
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Hei!

Uutena liittyisin joukkoon. Alkuviikosta plussattu ja kolmas lapsi tulossa :) tarrasukkia toki toivotaan matkaan vaikka edelliset raskaudet ja synnytykset ovat hyvin menneetkin (tyttö 4v ja poika 2v) :) kummempia raskausoireita tai oloja ei ole muuta ollut kuin väsymystä o_O

Mymmeli & pikku-myy 5+0, K-SKS
 
Onko kenelläkään muuten eläimiä, ja onko ne vaistonneet raskautta? Jostain luin että koira saattaisi alkaa käyttäytyä suojelevasti "lauman tiinettä naarasta" kohtaan :D meillä ei kyllä ainakaan vielä mitään mielenkiintoa osoita :D
 
Meillä on kaksi 1v kollikissaa mutta ei ne ainakaan oo vielä mielenkiintoa osoittaneet eikä kyllä koiratkaan joita on 2 narttua ja 1 uros. Mutta oisko sitten jos raskaus on pidemmällä niin sitten?! Koska olen itsekin kuullut tästä että koirat varsinkin vaistoaa sen :)
 
Täällä on vieläkin semmoinen vaihe menossa, ettei ollenkaan meinaa muistaa olevansa raskaana. Ehkä hyvä niin :D
Kuka muu syö minisun multivitamin mama-vitamiineja? Miten ne kuuluu ottaa? Nielläänkö ne kokonaisina veden kanssa vai? :> ite yritin eka pureskella sitä, mutta se ei tuntunut oikeelta. Sen jälkeen heitin sen vesikuppiin mutta ei se liuennut sinnekään :DD joten siis APUA! :D
 
Täällä on taas yhdestä viikosta selvitty, viime vkl/alkuviikon heikko olo onneksi meni lähes ohi ja kyläilystä/meillä kotona eilen pidetyistä juhlista (vieraita oli 10h ajan) selvisin paljastumatta.

Töissä olen napostellut päivät viinrypäleitä tms ja olo on pysynyt hyvänä, kunnon ruoka ei kuitenkaan edelleenkään oikein maistu (ajatus jääkaapissa odottavista pihveistä saa etovan olon aikaan ) ja ehkä tästä johtuen paino ei ole vielä noussut, muutaman gramman laskenut (olen tosi lyhyt ja lähtöpaino pyörii 50 kieppeillä). Käytän normaalisti suht tiukkoja housuja, ja kun pari päivää töissä piti aina istuessa avata housut, totesin että parempi vaihtaa, en toki isompiin vaan samaa kokoa oleviin eri mallisiin. Maha ei mielestäni vielä näy, mutta omasta mielestä on jo vuosia ollut sellainen pieni pömppö joka on näyttänyt raskausmahalta :ROFLMAO:.
EIlen juhlissa oli kaks jotka odottivat, toisella 2kk laskettuun ja toisella 3kk, kylläpä siinä taas huomasi että miten eritavalla ihmisillä mahat kasvavatkin.

Nyt muutamana iltana nukkumaan mennessä on tullut huono olo, selällään pystyy nukkumaan mutta heti jos kääntyy kyljelleeen, olo pahenee, osaatko kukaan sanoa mistä tämä voisi johtua (n)

HUomenna hierojalle, saa nähdä onko hän ensimmäinen jolle on pakko paljastaa ettei ihmettele jos kesken kaiken on päästävä ylös, ei välttämättä se mahallaan olo tee hyvää niin pitkääno_O
 
Keijunkainen poika on syntyny 19.7. Ovat siis meidän lapset aika saman ikäisiä :) Onko tästä muuten perustettu jo fb-ryhmä? Haluaisin sitten liittyä siihen.

Mulla on oma vointi ihan jees. Alamahanippailua ja 24/7 väsymys. Onneksi vielä ei ole pahoinvointia tullut. Esikoisestakin oli yllättävän helppo alkuraskaus. Loppu raskaus ei niinkään ja se tässä vähän jännittääkin, että kuinka tämän kanssa menee. Toivottavasti hyvin. :)

Me ollaan kerrottu
mun vanhemmille, mun 2 parhaalle ystävälle ja mies sen parhaalle ystävälle.
 
Jennimarika, fb-ryhmään pääset laittamalla täällä Eea:lle viestillä oman facebookprofiilisi. :) Siellä meitä onkin jo jonkun verran.

Minä en taas voi nukkua selällään. Tulee tosi paha olo, ihan kuin loppuraskaudessa kun vauva painaa. Joten kyleltä kylelle joutuu vihtaa asentoa miljoona kertaa yössä.

Pahoinvointi rassaa edelleen, ei ehkä enää niin kauhean vahvana mutta yleensä aamu alkaa yököllä.

Huomenna eka neuvola ja tiistaina eka ultra. :) Ultra kyllä jännittää vähän. Hih

Nassuressu 8+1
 
Moikku!
Mä käyn täälläkin vähän kurkkimassa, tein positiivisen tesstin tuossa alkuviikosta. Soitin neuvolaan aikaa niin täti meinas että la ois 28.2, mutta kovin luulen että menee maaliskuun puolelle, mutta nyt mennään tuolla mitä on :D
 

Yhteistyössä