Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

mulla ainakin huomaa et on täysin vauvan asennosta kiinni kuinka liikkeet tuntuu, on myös eteisistukka ja välillä tuntuu tosikin terävästi liikkeet ulkopuolelle, mut nyt on muutaman päivän ollut sellaista sisäistä myllerrystä ja välillä aika ilkeästi mylttää virtsarakkoon :) onko teillä muilla sellasta ilkeetä nipistystä tossa etumahalla välillä, ite huomaan öisin joskus kun kääntää kylkeä ja toissapäivänä kun olin uimassa 1.5 kilsaa niin sit yöllä tuntui taas inhottavalta, miettinyt onko ne mahalihakset vai kinnaako se istukka tossa kohdunseinässä?
 
Heip. Mä en " sekoile" öisin mut huomaan et mies hakeutuu lähemmäks kuin ennen ja kietoo kädet ympärille. Yleensä häntä vaa ärsyttää kun tulee hiki tai ahdasta tai hengitän hänen niskaansa. :D

Mullakin etuseinäistukka. Liikkeet tuntuneet aikaisin ja myös mies tuntee ne kädellä mutta aivan on erilaista kun esikon liikehdintä jossa istukka oli takana. Paljon vaimeampaa, rauhallisempaa ja enemmän pieniä muksautuksia. Esikosta tunsin kunnon iskut mutta myös kääntymiset ja myllerryksen. Voisko olla persoonallisuus eroja myös?!
 
PRS
Löysimpäs tänne uuteen ketjuun :)
Tähkä, itse ajattelin sitä pikkuvaniljan lämpöpussia harmaana, valkoinen on niin arka väri ja itseni tuntien saan sen heti alussa jotenkin pysyvästi pilalle:LOL:
Rakenneultraan enää 4päivää! Aika menee hitaasti kun nyt odottelee. Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, miehen vanha pinnasänky löytyi ja se laitetaan kuntoon mutta muuten saa ultran jälkeen alkaa ostelemaan tavaroita.
Potkuista: esikoista odottavana en oikein tiedä miltä noiden vauvan potkujen pitäisi tuntua. Mulla on kans istukka edessä. Aina välillä tuntuu nipistelyä ja kovempaa äkkinäistä "pistelyä" mutta en osaa sitten sanoa onko niitä potkuja:D
 
IMN
Sininin tervetuloa! :)

Mulla ei oo noita yösekoiluja ollut, mutta kaverilla oli.. Pyysi (käski) miestään tekemään öisin ihan älyttömiä juttuja, esim. vetämään vessanpöntön tai päästämään kissan ulos. Niin ja heillä ei siis ole koskaan kissaa ollutkaan..

Äippäpakkauksen makuupussi on meillä ollut käytössä vaunuissa. Toppapuvun kanssa ei lämpöpussia oikein tarvitse ja tulee halvemmaksi hankkiakin.. Kaukalopussi taas on siihen tarkoitukseen kun käydään esim. pidemmillä kauppareissuilla tai muualla missä saattaa tulla kuuma ja pussin avaaminen on helpompaa kuin vaatteiden riisuminen. Viimeksi lokavauvan kanssa tuo kaukalopussi oli ihan paras keksintö kun juostiin asuntokauppa-asioilla ja tyttö oli mukana pankissa, näytöissä ym. Niin ja minä tosiaan ostin sen kaukalopussin valkoisena mokkanahkaisena.. :D Ajattelin ettei vauva sitä vielä silleensä sotke, kun eihän tuo kerkeä olla käytössäkään muutamaa kuukautta pidempään.
Rattaissa en oo huomannu tarvetta lämpöpussille, koska siinä vaiheessa lapsi on jo niin iso että satsaan vähän parempiin toppa- ja välikamppeisiin, joilla yksinään tarkenee.

Mullakin kyllä on liikkeet tuntuneet jo rv13-14 saakka, eli samoin kuin takaseinäistukka-raskaudessakin. Voimistuminen (niin että ulospäin tuntisi) vaan tuntuu vievän aikaa..
Joku mainitsi myös tuosta virtsarakkoon potkimisesta. Samoja tuntemuksia täälläkin. Vielä kipeämpää käy kohdunsuulle ja peräsuolen suuntaan potkimiset.

Selällään nukkumisesta ei oo mitään haittaa, ja keho kyllä viestittää sitten jos on aika kääntää kyljelleen :) Kun istukka on takaseinässä, voi vauvan paino (ja muu kama mitä siinä sattuu olemaan) painaa istukan suonia, jolloin tulee huono olo. Mulla ei kyllä tota ongelmaa oo ikinä ollut (n) Liittyiskö tääkin siihen kun vauvat on olleet niin pieniä..

Minäki oon jakanu raskauden osiin :D Ensinnäkin kolmannekset ja puoliskot, mutta sitten kans neuvolat, ultrat ja lääkärit jakaa kans. Eli seuraava etappi on rv36 lääkärineuvola ja seuraava sitten onkin jo rv37 viimeinen kolmannes (y) Mutta totta kyllä on että tää raskaus kuluu ihan siivillä. Tai ainakin eka puolisko kului, nyt tuntuu sitten aika tyssänneen paikalleen.

Musta jostakin syystä kuorituu joku käsityöihminen raskausaikoina! Jokaselle lapselle oon jotakin tehnyt omin pikku kätösin :D Tälle oon nyt kutonu tumput ja toukkapussin (joka näyttää lähinnä isolta hattivatilta) ja junasukat on työn alla. Yleensä en kyllä puikkoihin koske, mitä nyt välillä saatan aloittaa vanttuiden kutomisen, mutta sekin mielenkiinto sitten yleensä tyssää peukalon kohdalle..

Ainiin, palautin sen eilen postista hakemani reunapehmusteen ja tilasin samanlaisen mikä kuopuksellakin oli :LOL: Kannattipa myydä se pari vuotta sitten.. :rolleyes: Tuo Pikku Piian Stars-kuosi vaan on niin mun makuun. Meillä on kuopuksella vieläkin saman sarjan katosverho tavalliseen lastensänkyynsä patentoituna, joten mätsäävät sitten kun samaan huoneeseen "joutuvat" ;)
Samalla tilasin ökykalliita, mutta ah, niin ihania, valko-pinkkejä tähtikuvoisia harsoja :love:
Eilen tein kans vauvanvaate-inventaarion ja kirjasin ihan paperille ylös mitä löytyy ja montako kappaletta. Samalla perkasin pois ne joille ei todennäköisesti tuu käyttöä ja vein Oulun 1kirpparille pöytään nro 67 myyntiin! :) Lähtivät kyllä pöydästä liikkeelle lähes samaan tahtiin kun niitä siihen viikkailin, mutta sieltä varmaan löytyy vielä jonkin verran tyttöjen/unisex vaatetta koossa 50-68 ja myös isompien lasten vaatteita. Jotain mammavaatteitakin vein joita ei oo itellä tullut käytettyä.
 
Itekkin oon liikkeitä tuntenut sillon tällöin jo sieltä rv 13-14 asti. Mutta nyt niitä tuntuupi melkein aina kun malttaa pysähtyä niitä miettimään. Ja joteskin ne on erilaisia...

En oo oikiastaan mitään hankkinut, kun melkeimpä kaikkea on, ihan liikaakin. Kunhan tiietään kumpi tulee, niin sitten voi hankkia ihanuuksia ja turhakkeita. Ja ommella tai kutoa jotain. Tai sitten teetän sen mummulla. ;)

Sokerin mittailu ja ruokarajoitteisuus ärsyttää ihan tuhannesti. Vaan ei auta. Jonkun pienen pienen herkun on kärsinyt silloin tällöin ottaa. :mad:

Väsymys ei ota loppuakseen. Tuntuu, että päivistä vain selviää. Ja viikonloput menee toipuessa. :sleep:

Milloinkaan niitä lappuja piti täytellä kelaa varten? Oliko sitä varten joku lääkärikäynti? Ei muista enää? :rolleyes:
 
Heh hauska ku kaikilla niin eri ratkaisut noihin vaatetus/makuupussihommiin. Ei varmaan kenenkään vauva palellu/läkähdy :D ja monesti vaan kokeilemalla hoksaa mikä sopii omalle vauvalle ja omaan menoon nimenomaan
 
Raparperimehu neuvolasta saa raskaustodistuksen 22+0 jälkeen (raskaus on kestänyt tuolloin sen 154 päivää) , jolloin voi kelan etuudet hakea. Mulla kyseinen neuvola käynti on nyt keskiviikkona, jolloin viikkoja 22+3.

Mä oon kans jakanu raskauden etappeihin. Eka oli se 9 viikon ultra, sitten 13 viikon ja rakenneultra 21 viikolla. Nyt sit tuo neuvola josta saa todistuksen viikolla 23. Sitten ultra 28 ja 37 viikoilla. Sitten onki synnytys, jota odotan eniten :love:
Tää aika menee tosiaan ihan sairaan nopeesti.

Mä tykkään tehdä käsitöitä, harmittaa vaan ettei nyt oikein jouda. Pätkis haalari on tulossa tuossa. Onneksi esikoiselle tekemät fleece- ja college-haalarit on jemiksessä.

Ainii ja tänään 22+0 POKS :love::love::love:
 
IMN
Jaha, nyt mies sitten kysyikin että miten sain viime yönä nukuttua kun vauvalla oli niin kovat jumpat menossa.. :D Oli ihan jäänyt valvoskelemaan vauvan kanssa ja tunnostelemaan liikkeitä, ja loppujen lopuksi koittanut silitellä masua jos neiti vähän rauhoittuis :love: Ei saa raskaana olevalle kertoa tommosia herkkisjuttuja! :LOL: Eli kai ne liikkeet tuntuu kun pieni vaan tarpeeksi kovasti innostuu potkimaan :)

Maalis Toi on kyllä ihan totta että jokaisen elämäntavatkin vaikuttaa siihen pukemiseen :) Ja tietty asuinpaikka, vaikka Suomessa tuntuukin nykyään olevan leutoja talvia ihan joka paikassa, ihan käsivartta lukuunottamatta. Oulussa tais viime talvena olla vaan joku muutama kunnon pakkaspäivä ja muuten sitä -5 - -15 astetta.. Ja sitten just tuo että millä liikkuu ja kuinka usein. Meillä kovin vaunuilu kestää vaan esikoisen eskariajan, eli toukokuun loppuun, ja sen jälkeen ei oo oikeen mitään mihin kävellen liikkua.. Huvikävelyitä lukuunottamatta.
 
Joo ja meillä taas liikutaan lähes aina pyöräkärryllä tai vaunujen kanssa bussilla/kävellen.oon aiemmat lapset myös nukuttanu aikalailla säällä ku säällä ulkona päiväunensa ja siinä huomannu et tuo pussi tosiaan on tarpeen..

hitsi meillä on täsmällinen vauva.joka ikinen ilta tasan puoli kuusi alkaa sen iltajumppa.ihan käsittämätöntä :D

vaatteista vielä,aloin myös pähkäileen jo sitä millasta pukua sitä pitää huhtikuun lopusta lämpimille kesäkeleille.jos semmonenki sopiva jo tulis vastaan.pitänee myös olla tuulenpitävä että voipi nostaa vaunuista sit ku herää kesken isompien leikkipuistoreissun.. Ehkä joku kuoripuku olis hyvä valinta..
 
Äitiyspakkauksen makuupussista: me pärjättiin esikoisen kanssa hyvin eka talvi äp:n toppapuvulla ja makuupussilla. Vaunuissa on kuitenkin se päälisosa/jalkapeite mikä pitää tuulta ja kovalla tuulella tai sateella vielä sadesuojus siihen päälle. Sään mukaan välikerroksia niin hyvin tarkeni. Ja meidän herra nukkui joka ikiset päiväunensa ulkona rattaissa kun ei suostunut sisällä nukkumaan päivällä. Kovimmilla paukkupakkasilla nukkui rattaissa tuulikaapissa kun sänky ei kelvannut. :rolleyes: Ja pakkasilla en niinkään pelännyt että vauvalle tulisi vaatetuksen puolesta kylmä vaan mietin että paleltuuko kasvot tai milloin pakkasilma on liian raaka hengittää.

Mutta kuten joku jo sanoi, kukin pitää lapsensa lämpimänä haluamallaan tavalla. (y) Ajattelin vain aiemmin muistuttaa että jos pakkauksen ottaa niin sieltä saa ihan toimivan makuupussin "ilmaiseksi".;)
 
Rakenneultra ohi ja kaikki hyvin <3 Voih, onpa nyt hyvä ja helpottunu fiilis. Pikkunen oli kyllä ihan unessa eikä suostunu liikkumaan just mihinkään, pää alaspäin oli sivuttain. Ilmeisesti sit mukava asento :D
 
Oijoi, tossa tultiin koiran kanssa lenkiltä ja kävin sohvalle hetkeks lepäämään ja kuulostaleen vauvan liikkeitä, nii tää potkutteli niin kovasti että kunnolla tuntu mahan läpi :love: En oo aikasemmin tuntenu noin hyvin, pitää saada kyllä mieskin kokeileen illalla :)

Huomenna iltapäivällä ultra, millä mä saan huomisen kuluun kun ei oo ees töitä :X3:

Wendys & booris 20+6
 
Kysyttiin sukupuolta ja saatiin se aika varmuudella selvillekin :) Teki heti jotenkin kaikesta konkreettisempaa. En viiti vielä täällä kertoa, kun ei olla lähipiirillekään kerrottu ja oon vainoharhanen sen suhteen voiko täältä joku tunnistaa :D Sukupuolen suhteen tuli eka sellanen "höh"-olo, josta tuns samantien kyllä kamalaa syyllisyyttä. Sitten taas mietti et ehkä se on myös sellanen luopumisreaktio, kun tähän asti ollu kaks vaihtoehtoa ihan auki ja nyt toisesta joutu luopumaan. Toi reaktio ois voinu tulla varmasti toisessakin lopputuloksessa. Ei mitään aihetta valittaa, kun kaikki oli hyvin ja vauva tuntuu jo nyt rakkaalta <3
 
Niin ja se piti vielä lisätä, et toi ultra ei ollu niin kiva kun nt-ultra. Oli paljon huonommat laitteet ja kuva epäselvä viime kertaan verrattuna. Lisäks vauva tosiaan oli aika paikallaan eikä kätilö selittäny niin kivasti asioita kun viimeeks, lähinnä vaan et "tää ok, toi ok". Lisäks oli puolet lyhyemmässä ajassa ohi. Jännä miten pienet asiat voi vaikuttaa, oli kai myös niin kovasti tota ultraa oottanu, että tuntu kun jotain ois jääny vaille. Vaikka edelleen, se tärkeinhän sieltä saatiin selville :)
 
Meilläkin rakenneultra takana ja kaikki oli enemmän kuin mainiosti. Ihana pikkuinen oli kyydissä ja saatiin mahdollinen lupaus tytöstä :love: Tämä oli melkoinen shokki sillä olin tosi asennoitunut poikaan. Ja nyt tuleekin tyttö. Jännittävää!
 
IMN
Onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille! :) Ja onnea myös poika- ja tyttölupauksista. Fionakin sitten myöhemmin informoi meitäkin ;)

Hain tänään postista tuon ostamani 50cm toppiksen :love: Olinkin unohtanut että Lassiet on näin reilua mitoitusta, joten kyllä tän pitäs isommallekin vauvalle passata parin-kolmen kuukauden ikään saakka :) Pakko jakaa tää ihanuus teidänkin kanssa kun oli niin paljon suloisempi kuin uskoinkaan :D Ja niin pieni.. Vaikka tosta typerästä pupun kuvasta en ollutkaan tietoinen...
http://aijaa.com/36jIkK

Muoks: Jaha, aijaa söi värit. Perhana kun on niin hempeän vaaleanpunainen ja tuo sisäkarva sellainen herkullisen suklaanruskea :LOL: Voiko kolmen lapsen äitikin olla näin innoissaan yhdestä toppapuvusta..
 
Eipä ole tullut aikoihin tänne kirjoitettua...

Onnea kaikille ultrassa kävijöille hyvistä kuulumisista ja tyttö/ poikalupauksista :love: Meillä rakenneultraan reilu viikko aikaa...

äp makuupussi on meillä ollut kovassa käytössä. Vuosikas nukkuu siinä ulkona päikkärit vielä. Mulla on kaks niitä, toisen olen päällystänyt uudestaan ja kait tuon toisenkin vois päällystää kun olis aikaa...

Raskausaika menee nopsaan kun tuolla tössä melkeinpä asustelee :whistle:

minema ja pikku myy 19 + 4

Mulle vois muuttaa etusivulle lasketun ajan 25. päivä.
 
Meille kotiutu tänään Emmaljunga Duo Edget sport rungolla. Onhan ne melekoset hyökkäys vaunut, mutta mä oon niiin rakastunu. :love: Mieski oli ihan tyytyväinen vaunuvalintaan.

Tänään on takalisto ollu kippee. Jumbe, käytiin porukalla lenkillä niin nyt perse kiittää. Äsken en meinannu päästä lattialta ylös :LOL:

Mutta ei muuta tänne tänään.(y)
 

Yhteistyössä