Sininin tervetuloa!
Mulla ei oo noita
yösekoiluja ollut, mutta kaverilla oli.. Pyysi (käski) miestään tekemään öisin ihan älyttömiä juttuja, esim. vetämään vessanpöntön tai päästämään kissan ulos. Niin ja heillä ei siis ole koskaan kissaa ollutkaan..
Äippäpakkauksen makuupussi on meillä ollut käytössä vaunuissa. Toppapuvun kanssa ei lämpöpussia oikein tarvitse ja tulee halvemmaksi hankkiakin..
Kaukalopussi taas on siihen tarkoitukseen kun käydään esim. pidemmillä kauppareissuilla tai muualla missä saattaa tulla kuuma ja pussin avaaminen on helpompaa kuin vaatteiden riisuminen. Viimeksi lokavauvan kanssa tuo kaukalopussi oli ihan paras keksintö kun juostiin asuntokauppa-asioilla ja tyttö oli mukana pankissa, näytöissä ym. Niin ja minä tosiaan ostin sen kaukalopussin valkoisena mokkanahkaisena..
Ajattelin ettei vauva sitä vielä silleensä sotke, kun eihän tuo kerkeä olla käytössäkään muutamaa kuukautta pidempään.
Rattaissa en oo huomannu tarvetta lämpöpussille, koska siinä vaiheessa lapsi on jo niin iso että satsaan vähän parempiin toppa- ja välikamppeisiin, joilla yksinään tarkenee.
Mullakin kyllä on
liikkeet tuntuneet jo rv13-14 saakka, eli samoin kuin takaseinäistukka-raskaudessakin. Voimistuminen (niin että ulospäin tuntisi) vaan tuntuu vievän aikaa..
Joku mainitsi myös tuosta virtsarakkoon potkimisesta. Samoja tuntemuksia täälläkin. Vielä kipeämpää käy kohdunsuulle ja peräsuolen suuntaan potkimiset.
Selällään nukkumisesta ei oo mitään haittaa, ja keho kyllä viestittää sitten jos on aika kääntää kyljelleen
Kun istukka on takaseinässä, voi vauvan paino (ja muu kama mitä siinä sattuu olemaan) painaa istukan suonia, jolloin tulee huono olo. Mulla ei kyllä tota ongelmaa oo ikinä ollut
Liittyiskö tääkin siihen kun vauvat on olleet niin pieniä..
Minäki oon
jakanu raskauden osiin Ensinnäkin kolmannekset ja puoliskot, mutta sitten kans neuvolat, ultrat ja lääkärit jakaa kans. Eli seuraava etappi on rv36 lääkärineuvola ja seuraava sitten onkin jo rv37 viimeinen kolmannes
Mutta totta kyllä on että tää raskaus kuluu ihan siivillä. Tai ainakin eka puolisko kului, nyt tuntuu sitten aika tyssänneen paikalleen.
Musta jostakin syystä kuorituu joku käsityöihminen raskausaikoina! Jokaselle lapselle oon jotakin tehnyt omin pikku kätösin
Tälle oon nyt kutonu tumput ja toukkapussin (joka näyttää lähinnä isolta hattivatilta) ja junasukat on työn alla. Yleensä en kyllä puikkoihin koske, mitä nyt välillä saatan aloittaa vanttuiden kutomisen, mutta sekin mielenkiinto sitten yleensä tyssää peukalon kohdalle..
Ainiin, palautin sen eilen postista hakemani reunapehmusteen ja tilasin samanlaisen mikä kuopuksellakin oli
Kannattipa myydä se pari vuotta sitten..
Tuo Pikku Piian Stars-kuosi vaan on niin mun makuun. Meillä on kuopuksella vieläkin saman sarjan katosverho tavalliseen lastensänkyynsä patentoituna, joten mätsäävät sitten kun samaan huoneeseen "joutuvat"
Samalla tilasin ökykalliita, mutta ah, niin ihania, valko-pinkkejä tähtikuvoisia harsoja
Eilen tein kans vauvanvaate-inventaarion ja kirjasin ihan paperille ylös mitä löytyy ja montako kappaletta. Samalla perkasin pois ne joille ei todennäköisesti tuu käyttöä ja vein
Oulun 1kirpparille pöytään nro 67 myyntiin!
Lähtivät kyllä pöydästä liikkeelle lähes samaan tahtiin kun niitä siihen viikkailin, mutta sieltä varmaan löytyy vielä jonkin verran tyttöjen/unisex vaatetta koossa 50-68 ja myös isompien lasten vaatteita. Jotain mammavaatteitakin vein joita ei oo itellä tullut käytettyä.