Ikäeroista Tosiaan, kuten joku mainitsikin, eniten vaikuttaa lasten persoonallisuudet
Oon lähipiirissä huomannut, että mikäli lapsi on kovin mustasukkainen vauvasta heti alkuun, on sitä tapaa/ajatusmallia vaikeaa myöhemmin kitkeä pois. Itse pyrin ottamaan esikoista mahdollisimman paljon mukaan vauvan hoitoon ja aina tähdensin sitä kuinka iso poika hän on ja pikkusisko on vielä ihan pieni. Siitä kai tuo voimakas "isovelivietti" juontaakin
Kolme vuotta ei mun mielestä oo vielä iso ikäero, vaan ihan sellanen keskiverto. Kuten mainitsinkin niin meidän lapset tulee tosi hyvin juttuun ja aina touhuavat yhdessä. Isoveikka auttaa siskoa mielellään, esimerkiksi antaa juotavaa ja avaa aamuisin turvaportin. Ihana aina kuulla se huuto "[Pojan nimi], tule avaamaan minulle portti!" ja poika nousee sillä sekunnilla sängystä päästämään siskon pois huoneestaan
Mulla on omiin veljiini 9 ja 12 vuotta ikäeroa, eli ei heistä ihan leikkikavereiksi ole ollut. Tai ennemminkin he ovat leikkineet mun kanssa, eikä olla leikitty yhdessä
Kuulostaako tää nyt järkevältä? Hyvä sisarussuhde meillä kuitenkin on, tosin varmasti erilainen kuin pienemmällä ikäerolla olevilla. Oon aina ollu semmonen koko perheen vauva ja näin jälkikäteen ajateltuna oli teini-iässäkin kiva, ettei ne saarnat yöjuoksuista ym. tulleet aina "vanhusten" suista, vaan parinkympin loppupuolella olevilta veljiltä, jotka ehkä enemmän tajusi nuoren ajatusmaailmaa
Nyt sitten aikusena ollaan aikalailla samoilla viivoilla kuin samanikäiset sisaruksetkin. Vaikka toki musta ollaan edelleen jatkuvasti huolissaan milloin mistäkin syystä
No, iltatähti on aina iltatähti.
Karmaliinille paljon onnea!
sitruunapippurina Ei se anturi mun mielestä mikään iso vekotin ole. Ainakaan sen perusteella että kätilöt kutsuu sitä pinniksi
Semmonen ihan ohut letku jonka päässä on pieni valkoinen "korkki".
Korkeintaan pikkurillin pään paksuinen. Se laitetaan yleensä ainakin epiduraalin saaneille, käynnistyspotilaille ja muille, joilla on tarvetta seurata vauvan sykettä koko ajan. Ilman vesien menoa/kalvojen puhkaisua sitä ei voida laittaa. Mutta se anturin laittaminen ja sen kanssa oleminen on ihan pikkujuttu, ei sitä edes huomaa
Ainoa vaan että sängystä ei sen jälkeen paljoa nousta.. Mutta sängyssä oon kyllä viihtynytkin
Meidän poika syntyi käsi pään päällä, mutta en kyllä ois sitä tiennyt jos mies ja äiti ei ois kertonut. Se pää itsessään on jo sen verran iso kapistus ettei siinä yksi kyynärvarsi paljoa paina
Kai.. En tullut ajatelleeksi kun en tosiaan tiennyt
Meekulle paljon jaksamisia!
Meillä on tää viikko tehty hidasta mutta varmaa joulusiivousta.. Eilen laitettiin jouluverhot keittiön ikkunaan, vaihdettiin jouluisemmat tyynynpäälliset olohuoneeseen ja semmosta
Kohta ois eka satsi vauvanvaatteita pestynä ja sen jälkeen pitäiskin alkaa vessojen pesuun. Tää pesänrakennusvietti on kyllä raskauden parhaita puolia!