Helmikuun helmiäiset 2016 *Joulukuussa*

Ei odota lisäselvitystä. Tai no sinällään kai ne oottaa, ku hallitus jarruttelee sen saamarin jonku päätöksen kanssa, mikä vaikuttaa noihin tukiin. Mulla ainakaannoo mistä laittaa lisäselvityksiä, kun oon ollu kotona lokakuusta 2013 ja samoilla 2012 tuloilla haen äitiyspäivärahaa kun tuosta alle 3v esikoisesta.
 
Mulla kans sama juttu kelan kanssa niin soitin sinne eilen. Sanoivat että koska oon niin alkuvuodesta jäämässä äitiyslomalle niin niiden pitää oottaa verotietoja ja että menee siks niin tiukille. Voi mennä jopa tän kuun loppuun/ens vuoden alkuun. Ja sitten ku ne veroprosenttijutut kans muuttuu. Ne sano kyllä että yrittää kiirehtiä näitä tapauksia mut et ei voi mitään :D mäkin olin jo paniikissa että hylätäänkö mun hakemus ku jo 7 viikkoo kestänyt ja aina vaan sama hakemuksen tila siellä asiakaspalvelussa.
 
Se on se sairaausvakuutuslaki tms. Mitä ne nyt oottelee.

Vaikuttaa siis siihen ettää vanhempainrahakauden eka n.3kk kun maksetaan korotettuna (75%) niin putoaisi sinne 70%. Joten alkasivat nyt tehä päätöksia johonki suuntaan
 
Mulla sama Kelan kanssa! Mietin jo onko jotain menny vikaan, kun mitään ei kuulu. Taisin kans lokakuussa laittaa hakemukset menemään. Mut ehkä sit vaan ootellaan.. Onko tää aina näin hidasta?

Mäkin ottaisin tosi mielelläni lunta tänne. Tietty siinäkin on omat huonot puolensa eikä mikään märkä kuralumi oo kivaa. Nyt vaan on sateista ja tuulista ja niiiin synkkää :(
 
IMN
Onkohan tuo kelan homma hidasta sitten vain niiden kohdalla joilla äpr-kausi alkaa ensi vuoden puolella? Mulla alkaa tän vuoden puolella ja päätös tuli liitteiden saapumista seuraavana päivänä.

Täällä on alettu tänään kunnolla fiilistellä joulua tuon lumen tulon myötä :) lahjakuviot alkais olla viimeisiä hankintoja vaille selvät ja nyt laitettiin lasten kans tonttuja hyllyille istumaan. Lapset sai koristella oman minikuusenkin. Eivät ois millään jaksaneet oottaa oikean kuusen koristelua, joten jos tuo minikuusi nyt riittäis oikean korvikkeeksi aaton aattoon saakka :D

Huomenna pitäis lähtä mummoloimaan toiselle paikkakunnalle. Eka kerta käydä siellä toisen mummoni hautajaisten jälkeen.. tuntuu haikealta kun ei enää ole kuin yksi mummola vierailtavana :( itku on varma kun entisen mummolan ohi ajetaan ja ikkunassa näkyy vieraat verhot..
 
IMN
Scalp-anturista vielä. Olin ite muutenkin niin monessa letkussa ja muussa kiinni ettei siinä paljon yksi anturi painanut.. Oli epiduraali, oksitosiini, antibiootti, scalp ja vaikka ja mitä. Mutta toisaalta jos anturi laitetaan vasta epiduraalin jälkeen, niin silloinhan ei muutenkaan enää vessaan tai muualle nousta. Eikös sillon suositella olemaan kyljellään? Riippuu niin siitä että miksi/missä vaiheessa laitetaan.

Just noiden kaikkien piuhojen takia en tahtois tällä kertaa käynnistettyä synnytystä. Sitä on niin kaikkien monitorien vankina silloin. En kyllä tosiaan oo osannu kaivatakaan sängystä pois, varsinkaan edellisessä synnytyksessä joka oli nopeasti ohi. Nyt tahtoisin käydä ammeessa, läträtä suihkussa jne. Ois se "oikeakin" synnytys koettu :)

Ai niin, unohtui kokonaan! Osaisko joku selittää miks tää mun maha on yhtäkkiä kutistunut ja muotoutunut tällaiseksi hyökkäysmahaksi? :LOL: Ei mua jatkuvasti voi harkkasupistellakaan..
 
voi mää kattelen edelleen mummolaa joka kerta ku siitä ajetaan ohi vaikka papan kuolemasta ja mummon muutosta on jo öö,jotain 13 vuotta ainakin.se on kuitenki ollu Se ainoa oikea mummola itelle.sieltä muistaa edelleen kaikki huonekalut ja mille tietty kaappi tuoksui ja missä pappa piti karkkeja jne jne.paremmin varmaan muistan mummolan ku oman lapsuuden kodin :D mää oon muutenki jotenki ihan hirveen herkästi paikkoihin kiintyvä ihminen ja inhoan esim muuttamista
 
oi joi,Eka vauvauni.olipas söpön näköinen vauva minulla :D ihan kihara tumma tukkakin näytti olevan.

huomaan että alan jo käymään vähän malttamattomaksi tuon vauvan tapaamisen suhteen.kamalaa tämmönen jatkuva vauvakuume raskaana ollessa :D aina välistää iskee tosi voimakkaana Semmonen onnellisuuden puuska ku yhtäkkiä taas tajuaa että ihan oikeasti semmoinen pikkuinen pallero on pian taas omassa sylissä <3
 
IMN
Miks mää en nää vauvaunia :D yhen unen oon tainnu tulokkaasta nähdä, mutta kymmeniä unia siitä kuinka synnytän milloin kenenkin kylppäriin tai eteiseen.

Ihanan pirtsakka pakkaspäivä! :) jospa tänään jaksais taas lähtä jouluostoksillekin. Eilinen mummolareissu kyllä vei voimat.. kolme tuntia autossa istumista ja kahden hautausmaan kiertelemiset sai aikaan yölliset kipeät supistelut ja selkäkivut. Oli kyllä viimeinen pitkä automatka tälle raskaudelle.
 
Mäkin muistan vaan yhen unen. Sen missä vauva tuli kengurupussista mun mahasta kurkkaa mua :) nyt ei oo näkyny unia.

Vielä viiminen kokonainen viikko töitä. Huokaus. Vaivoja ei ole niin jaksan kyllä. Ajatukset vaan alkaa olee muualla kuin muiden ongelmissa.

Ja voin jo poksautella kun huomenna rv33+0!!!
 
Voi että ku mua ärsyttää:(. Melkeinpä viikon ajan ollut nyt unettomuutta, aiemmin menin nukkumaan viimeistään 11, mut nykyään ei uni meinaa millään tulla. Väsyttää kyllä, mutta unta saa odotella monta tuntia, ja aamulla sit oon pirteänä jo 6 aamulla:sleep:.

Eihän muuta väliä, mutta huonosti nukkumisesta saan migreenin, ja kaikin keinoin haluan sitä raskausaikana välttää:confused:.
 
Nukkuminen on kyllä ollut nyt hankalaa, mä valvoin viime yönä kahesta kolmeen, kun siirryin sohvalta sängylle nukkumaan... Väsytti kovaa mutta ei vaan saa nukuttua...

Mulla on parina päivänä ollut jomottavaa painetta alaselässä. Se vaan siinä on jännittänyt, kun mulla tuntuu synnytyssupistukset sitten nimenomaan alaselässä. Toivottavasti ei paikat kauheesti aukeis etukäteen, synnytykset olleet aiemmin jo tarpeeks nopeita (8 tuntia ja 5 tuntia) :D sen näkee sit onneksi kun pääsee lääkärille viimesillä viikoilla, että onko kohdunkaulalla tapahtunut mitään :)
 
Mullakin samaa vaivaa et nukuttaa, mut unen saaminen vaikeeta! :( Lähinnä itteä kiusaa ne levottomat jalat mistä aiemminkin puhuin ja lisäks selkää särkee. Hommasin tukivyön töihin plus jalkoja oon yrittäny iltasin venytellä ja hieroa, mutta ei sekään välttämättä auta. Kyl eilenkin itku silmässä kiepuin sängyssä konttausasentoon ja ties mihin, kun oli huono olla, ja mietin et vieläkö 10 viikkoa tätä (oletettavasti vaan pahenee!). No mutta, vois olla asiat paljon huonomminkin. Tsemppiä kohtalontovereille.
 
IMN
Mulla ei oikeestaan oo nukkumien kans muuta ongelmaa kuin suun kuivuminen ja armoton pissahätä, joka iskee yleensä siinä kolmen ja viiden väliin. Kauan vaan kärvistelin aamuun asti kun en jaksanut nousta vessaan, mutta nyt on ollut niin kova hätä että ihan kipeää käy :D
Tyyny myös on löytänyt tiensä reisien väliin helpottamaan yöllisiä liitoskipuja. Ei puhettakaan että pystyisi nukkumaan ilman sitä. Uusi sänkykin kyllä paransi yöunia, enkä oo enää heränny selkäkipuihin.
Mulla on yleensä rv33-34 alkanu yöheräilyt. Juurikin tuota sängyssä pyörimistä ja aikaisin heräämistä mistä muutkin on puhunu. Kai se on jotain valmistautumista tulevaan.. saa nähdä alkaako tuo valvominen siis mullakin parin viikon sisään.
 
Täällä kans yks uneton kärvistelee:eek:
Tähkä 94, kuulostaa niin tutulle ja Fiona- ne levottomat jalat kuulostaa kans liian tutulle! Mulla lisäksi jalkoja kuumottaa ihan älytön just iltaisin. Haluttais mennä tuonne lumihankeen seisoskelemaan. Mietin jo että jäädytän mun villasukat ja kiskon ne jalkaani illalla...
Myös häntäluun ympäristö alkaa olemaan ihan kauhean tuskainen. Istuminen on ihan kauheaa ja persaus puutuu/pakottaa niin että mieluiten olisin vain makuullaan..Koitan etsiä meille keinutuolia, jos siinä olisi helpompi olla vähän takakenossa ja onhan se sitten kiva vauvan kanssa siinä kiikutella :D
Mulla on ollut nuha nyt 5 viikkoa, on ollu ihan pakko suihkauttaa otriviniä yöllä että saa sen vähänkin nukkua..päivällä sinnittelen ilman, mutta hankalaa on:confused:

Pitää vaan koittaa tsempata itseään että jaksaa nämä muutamat viikot vielä(y) Mukavaa alkanutta viikkoa:p

Rv 32+1 :love:
 
IMN
Argh, pitikin jättää viimetippaan hankinnat.. :mad: nyt iski kunnon hormonimyrskystressi. Tärkeimmistä ois hankkimatta vielä(kin) se pinnasängyn patja ja rintapumppu pulloineen.. ja tietenkin vaipat ym. hoitotuotteet, mutta nuohan nyt on ihan pikkuostoksia. Aattelin että tammialesta on hyvä hankkia viimeiset, mutta enpä tullu ajatelleeksi että tammikuussa ollaan melko tiukoilla kun viimeinen työmarkkinatuki maksetaan tällä viikolla ja eka äp-raha vasta 2.2. Ois kuitenki kiva että kaikki ois valmiina viimeistään rv38, eli tammikuun puoliväliin mennessä.

No, nää on taas näitä ylireagointeja.. huomenna aamulla kaikki näyttää taas selkeemmältä.
 
Pyydän jo etukäteen anteeksi tätä anopin valitusviestiä, taas.
Mutta, anoppi tosiaan soitteli mulle iltasella, kyseli niitä näitä. Sit yhtäkkiä sanoi että; meidän täytyy varmaan odotella eläkeikään että nähdään (esikoisen nimi) useammin.. Samassa lauseessa mainitsi myös jotenkin loukkaantuneen oloisena kun esikoisen kummisetä käy meillä noin kerran viikossa ja näkee häntä sit tietty useammin ku appivanhemmat.

Mä en ymmärrä että mikseivät he tule meille, aina vaativat että me kuljetaan niille, vaikka niillä on kuitenkin auto käytössä eikä mitään sairauksia ole. Matkaa meille yhteen suuntaan noin 25km.
Tietävät hyvin että puulämmitteinen talo ottaaa oman aikansa päivästä, lisänä vielä kaksi koiraa jotka vaatii lenkkinsä.

Kiva olis jouluaatto olla kotona, mut auta armias mikä valitus siitä tulee jossei sinne mennä. Hirveetä mun omia vanhempia kohtaan ku joka joulu ollaan oltu appivanhemmilla. Mut jos ens jouluna jo uskalletaan kieltäytyä :D.
 
Tähkä, tuo on kyllä inhottavaa! Mäkään en ymmärrä sitä, kun jotkut sukulaiset aina odottaa että niiden luona pitäis käydä, mutta ei ne ite tule kylään. Ja oon ite tosi huono tekemään oman mieleni mukaan, helposti yritän vaan miellyttää muita :/ oon tosin jo ite niin kyllästynyt siihen, että oon oikeen alkanut opetella kieltäytymään jos en halua jotakin, ja miettimään mitä ite haluan. On se välillä vaan vaikeeta! Mutta kyllä sitä onneks ajan kanssa voi oppia, onneksi! :D

toivottavasti en jaaritellut paljoa ohi aiheen, on vaan itelle niin ajankohtanen aihe tää oman mielen mukaan tekeminen, ja varsinkin nyt jouluna, kun olis monta paikkaa missä "pitäis" käydä, vaikka oikeesti en haluais käydä missään vaan olla vaan kotona :D

Ja oi kun tulin eilen iloiseksi, kun sain tiedon että pääsen loppuraskaudessa ultraan! :) pelkäsin jo etten pääse ollenkaan... Pääsen siis painoarvioon koska on raskausdiabetes ja koska edellinen muksu paino sen 4,4 kg. Ihanaa kun pääsee tsekkaamaan sitten (rv 37+1) mikä on tilanne :) saanpahan jonkinlaista mielenrauhaa asiasta :D
 
Tähkä, onpa kurja juttu. Pystyiskö sun mies vaikka suoremmin kysymään äidiltään, että mikseivät käy useemmin teillä? Ja ihan hyvässä hengessä että ovet on auki - tervetuloa - mutta me ei pystytä niin usein kotoa lähtemään. Käyhän se kummisetäkin teillä ettekä te tän sedän luona, sit ymmärtäis ehkä loukkaantumisen jos ravaisitte muualla mut ette anoppilassa :D Mä oon ite vanhemmilleni hirveen suorapuheinen, ja sit miestä patistan olee kans omilleen.. Vaikkei se niillä tapana oikein ookaan. Silleen selviää parhaiten väärinymmärryksiltä ja turhilta loukkaantumisilta!
 
Viii, kunpa iteki oppis sen kuuluisan "ei", "ei me nyt tulla."
Ite oon kans aina sellainen että pyrin miellyttämään muita, mut ens jouluna aiotaan tosiaan olla ihan vaan kotona, mies saa sanoa sit vanhemmilleen ettei nyt tulla.

Luulen toisaaltaan että anopin käytös johtuu osittain siitäkin että appiukon suku ei ole ollut tekemisissä koskaan heidän kanssaan, joten hän on saanut päällepäsmäröidä kaikessa rauhassa.
Eikä sillä, appivanhemmat ovat päällisin puolin todella ihania, mutta mua ei kaiken valittamisen jälkeen huvita mennä kylään sinne.
Loogista olis kaikkien kannalta että he tulisivat meille, kun ei ole lemmikkejä vaivoina tai lämmitys-rumbaa.
 
Viii, kunpa iteki oppis sen kuuluisan "ei", "ei me nyt tulla."
Ite oon kans aina sellainen että pyrin miellyttämään muita, mut ens jouluna aiotaan tosiaan olla ihan vaan kotona, mies saa sanoa sit vanhemmilleen ettei nyt tulla.

Luulen toisaaltaan että anopin käytös johtuu osittain siitäkin että appiukon suku ei ole ollut tekemisissä koskaan heidän kanssaan, joten hän on saanut päällepäsmäröidä kaikessa rauhassa.
Eikä sillä, appivanhemmat ovat päällisin puolin todella ihania, mutta mua ei kaiken valittamisen jälkeen huvita mennä kylään sinne.
Loogista olis kaikkien kannalta että he tulisivat meille, kun ei ole lemmikkejä vaivoina tai lämmitys-rumbaa.
 
Viii, kunpa iteki oppis sen kuuluisan "ei", "ei me nyt tulla."
Ite oon kans aina sellainen että pyrin miellyttämään muita, mut ens jouluna aiotaan tosiaan olla ihan vaan kotona, mies saa sanoa sit vanhemmilleen ettei nyt tulla.

Luulen toisaaltaan että anopin käytös johtuu osittain siitäkin että appiukon suku ei ole ollut tekemisissä koskaan heidän kanssaan, joten hän on saanut päällepäsmäröidä kaikessa rauhassa.
Eikä sillä, appivanhemmat ovat päällisin puolin todella ihania, mutta mua ei kaiken valittamisen jälkeen huvita mennä kylään sinne.
Loogista olis kaikkien kannalta että he tulisivat meille, kun ei ole lemmikkejä vaivoina tai lämmitys-rumbaa.
 

Yhteistyössä