** Helmikuun Helmet** tammikuu

Hejssan! :wave:

Nyt se sit lähti..meinaan limatulppa! Ei mitään epäilystä mikä se oli. :x Sellainen sormen paksuinen ja pituinen keltaisenvihree klöntti. :eek: Saas nähdä tuoko mitään mukanaan. Koko päivän ollut erinäisiä tuntemuksia mahalla ja selässä, mutta ei mitään erityisen kipeää. Jännittävää!

Voi nelli poloinen..vielä tuollainen tauti kaiken muun lisäks. Jospas vauveli päättäis syntyä nyt samalla sairaalareissulla. :heart:

Halit :hug: kaikille kipuilijoille edelleen. Aika monella kuulostaa olevan makean himoa..sama täällä..yritän nyt vaimentaa sitä hedelmäsalaatilla. Katsotaan onnistuuko vai joutuuko Alepan karkkitiskille lähtee. :p
 
EDELLEEN venailen pissatestin tuloksia..perhana kun mua pompotellaan. Ei viäkään oo tullu,et kuulemma vasta sit huomenna voin taas soittaa puolenpäivän aikaan.Oon nyt soitellu eilen ja tänää 2krt kun käskivät..blaah.

nelHM isot jaksu :hug: sulle.Varmasti ihan kamala olo. Toivottavasti et joudu synnyttään vielä,et ehtisit ees jonkun verran toipuun ja saamaan voimia siihen hommaan.

Mamitre 34+5
 
nelli Täydet sympatiat tuosta taudista :hug: Miulla oli rotavirus viime vuonna ja sairaalassa kans makasin tiputuksessa ja kipulääkkeillä, kun tuntu, että suolet tulee ulos :x Paskoin verta ja muuta mukava...

piipero Siehän kannustava äiti olet :LOL: Muistan omasta lapsuudesta samantapasen tapauksen, kun vedin suksilla turvalleni oikein huolella ja äitiä vaan nauratti ihan hirveesti :kieh: Olin kauheen vihanen, kun silleen naurettiin :ashamed:

Lähtiköhän Goldy sinne polille näyttäytymään?

kevytmelankolia Mie pelkäsin kohtukuolemaa kans, kun ajttelin, että Arthur on varmasti älyttömän iso miun sokereiden takia :( Olin just kuullu kauhutarinan yhdeltä äidiltä, että sen kälyn vauva kuoli koon takia kohtuun viikolla 40 :'( Ootko saanu puhuttua siun pelosta kenenkään kanssa? Mie puhuin neuvolassa ja se helpotti oloa.
 
Hei,

täällä on tapahtunut taas. Matildalle paljon onnea pinon ekasta prinsessasta ja Vanamolle syntymäpäiväonnittelut :flower:

Nellille jaksuja, ei kyllä käy kateeksi :x Koita kestää ja parantua :hug:

(.) Täällä on ollut aktiivinen viikonloppu. Eilen tehtiin suursiivous miehen kanssa ja tänään leivoin ison satsin korvapuusteja, aamulla jopa peitot heilui pitkästä aikaa :whistle: Illalla saunottiin, joten itse asiassa kolme S:ää tuli siis käytyä läpi viikonloppuna, vaikka ei tässä nyt vauvelia vielä yksiöstään olla häätämässä. Selkä on kipuillu kovasti ja jotain laimeita suppareita tullut, mutta muuten olo on ollut ok.

Kukas se kans lääkäriä odotti, mulla kans huomenna synnytystapa-arvio ja vähän jänskättää, kun samalla kuulee kohdunsuun tilanteen.

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa,

t. Piipi + typykkä 36+2
 
voi ei nelli :( toi tauti on kyllä vihoviiminen, pystyn jotenki kuvittelemaan kun ite mahataudissa käivistelin ja tuntu et kuolen ni toi on varmaan miljoona kertaa kamalampaa :snotty: koitahan jaksaa kestää ja pikasta toipumista ja mäkin toivon et vauva ei vielä syntys et saat vähän kerättyä voimia takas :hug:
 
nelHM :hug: Voimia! Kauhee tauti... toivotaan että sen verta paranet että jaksat synnyttää. :/ Täällä supistukset ovat kadonneet voisko joku auttaa KADONNEIDEN SUPISTUSTEN ETSINNÄSSÄ? :wave: :whistle: Tosin ei tuo ole vielä laskettu aikakaan... :ashamed: mutta niin mukavasti 7min välein kysissä tuli suppareita :whistle: No pitää vaan malttaa odotella tosi toimia. :D Kävin tuossa lenkillä ja panin pannarin uuniin :p :p Sauna on lämpiämässä!

Tarppa ja toukka 37+5!
 
Heissan mammat.
Onnea jo nyyttinsä lunastaneille :flower:
Täällä oon käynyt lukemassa melkein joka päivä mutta kirjoittaa en oo jaksanut.
Tuntuu että tuun tänne vaan aina omaa napaa kirjoittamaan´ :ashamed:
Nyttenkin mulla on taas kauhee huoli tosta massuasukista kun kaveri on ollu aika hiljanen tän päivän.Onkohan tää ihan normia... Oiskinkohan tuntenu 2-3 potkua tänään mutta muuten on ollu hiljasta.
Tänään on ollu kyllä muutenkin jotenki hassu olo koko päivän.Maha on ollu aika piukka koko päivän ja kun kävelee niin sattuu niin penteleesti tonne haaroihin ja alavatsassa tuntuu ikävältä.

Te joilla on varmuudella sanottu että vauva on rt;ssä niin missä te tunnette potkut? :ashamed:
Mulla neukku täti on sitä mieltä että vauva on pt;ssä mutta lääkäri veikkas että on pää alaspäin.Mutta niitä liikkeitä kun seurasin toissapäivänä niin musta potkut tuntuu oikeella alhaalla,just tossa lonkkaluun kohalla..
No ensviikolla taas neukku siellä sit taas selvii KAI enemmän.

Oikeen paljon jaksuja kaikille ja anteeks taas valitus
 
Miten voikin olotilat vaihtua päivittäin! Nyt VIHDOINKIN päänsärky ainaskin suurimmaksi osaksi poissa, söin lakritsia.. Muuten mä oon kyllä aikas väsynyt. Vauva hepuloi päivällä mutta nyt on ihan hiljaa. Ei supistuksiakaan. Eilen ja toissapäivänä niitä oli enemmän. Sais ne kyllä alkaa.. Mut enpä ole huomannut mitään limatulppaakaan. Side mulla on käytössä, jo pidemmän aikaa musta on tuntunut että pissat ois housussa mutta enpä mä lapsivettäkään tunnistais.. :whistle:
Mies oli kuulemma jo eilen illalla ollu suurinpiirtein lähdössä jo laitokselle :D. Kyllä siitäkin huomaa että on jotenkin eritavalla skarppi, yöllä kun käyn vessassa ja liikun, sekin havahtuu.

Hassua oikeesti aatella, että vauva voi syntyä käytännössä koska vaan mutta siltikään ei tiedä koska se syntyy!

Ja jaksamisia ihan jokaiselle jolla on jonkinlaista kremppaa!

 
Kiin Mulla ei ole edes neuvolaa enää ja tuntuu, että mun pää hajoo ennen tuota 28.1 jolloin ois se käynnistyksen tai sektion suunnittelu.
Kokoajan vaan hysteerisenä mahaa heiluttelen, että vauva antaa merkin itsestään.
Tänään ollut vauvalla hiljasempi päivä, vaikka normaalisti on tosi paljon liikkunut.
Tuntuu, että mies on ainoa jolle voi puhua ja joka ymmärtää. Kait se johtuu sen ammatista, että ymmärtää.
 
c81
Jaksuja kaikille.. taitaa olla tuskaiset olot yhdellä sun toisella.

Mie just soittelin äippäpolille-e ttä pitäisikös mun tulla näytille kun kolmatta vuorokautta vaan suppaa ja suppaa tiukasti. Siellä oli ehkä tyly täti jok akäski vaan huomenna soittaa neuvolaan että tarkistavat kohdunsuun tilanteen.. juu - muuten hyvä - mutta ei siellä oo neukkulääkäriä kun joskus loppu viikosta. Noh - jos olo muuttuu pahemmaksi vaan menen sinne äippäpolille enkä kysele enää. Miksi joka kerta kun joudun noiden kätiöliden kanssa tekemisiin tulee sellainen fiilis etten kyllä sinen ikinä halua. Ne vaikuttaa niin tylyiltä ja inhottavilta. Onko muilla tän seudun odottajilla parempi kokemuksia?
 
munki vauveli ollu tänää aika rauhallinen mut yritän olla huolehtimatta kun välillä on niitä rauhallisempia jaksoja. cee, mulla ihan hyvät kokemukset niistä koksin kätilöistä, tietty en oo joutunu soittelee ennenku synnytys oli alkanu. paitsi tässä raskaudessa ku mahaa koski älyttömästi enkä tienny mistä johtuu. se kätilö ei kyllä paljon neuvonu, sano vaan et jos on mahatautia (ei ollu) ja seuraile tai jotain muuta paskaa. siitä jäi vähän paha maku suuhun.
 
Käytiin tuossa koko perheen voimin lenkillä ja kylläpä tuli hyvä olo. Pari päivää menny ettei paljon ulkona oo tullu oltua niin kyllä se vaan aina piristää vaikka kuinka sohjoa olis.

Nellille voimia ja jaksamista sinne sairaalaan :hug: toivottavasti menee pian ohi!

Vanamolle :flower: onnea! :flower:



ÄitiHki mulla on tullu nyt ainakin kolmisen päivää sellasia "kunnon riekaleita" keltavihreetä limaa ja oon kyllä aatellu että se ois limatulpan riekaleita (tai sitten ei) mutta ainahan saa toivoa :whistle: Sulla oli varmasti jos niin paljon tuli kerralla.

Melon viimeks ultrassa sanoi että rt:ssä ja pojalla oli varpaat otsassa joten potkut tuntu aika alhaalla. Oli kuitenkin aika viistossa tää kaveri mutta rt kuitenkin. Torstaina mennään taas tarkastamaan tilanne että onko kääntyny ja samalla se sokerikontrolli polilla. Kyllä tällä hetkellä luulen ja toivon että poju on rt:ssä.

Olotilassa ei muuta valitettavaa kun peräpukamat. On ne niin pirun kipeät. :ashamed: rasvaa, panadolia, rasvaa, panadolia,,,, just kun tuntuu että ne helpottaa niin joutuu lähteä kakkoselle ja sitten taas kävellään "paskat housuissa" tyyliin kun sattuu niin kipeää. Tuskaa. Pelottaa että kuinkahan pahana ne on synnytyksen jälkeen...

Mies on kans mua lähdössä viemään usein laitokselle. Aina ku sanon et puskee tai vihlasee niin kysyy et joko lähetään!!?? ei vielä ja vrmaan ootellaan vielä ne pitkät 5 viikkoa.

Nyt meen syömään kans karjalanpiirakoita.Nam. Joku niitä siellä söi niin tuli himo. ja pitäs tässä dieetillä olla. :ashamed: Mulla muutes dieetti lipsunu aika pahasti ja siitä sanoin lääkärissä mutta se ei ollu vihanen sillä mun mittaustulokset on kuitenkin ollu hyviä ja painoa tullu vaan toi 6,1kg.

Nälkä, mikä ihana tekosyy...

Jepsu ja Martti 36+5 :heart:
 
Kyselit oliko K-HKS:lla ruuhkaa. No olihan siellä. Aamulla kun mentiin niin sen näki jo heti että kiire on. Mullakaan ei ollut kun yksi kätilö avustamassa, yleensä niitä on kuulemma kaksi. Kaikki salit oli täynnä ja huoneet samoten. Mutta se tilanne muuttuu niin pian taas toisenlaiseksi. Meinaan sitten sieltä kotiututetaan porukkaa ja tiistainakin lähti monta, joten sain olla ihan yksin huoneessa mikä oli toisaalta ihan mukavaa. Ei siitä kiireestä kannata välittää, hyvissä käsissä olet ja asiantuntevaa henkilökuntaa =)
 
Onnea äippäHki ensimmäinen osan eli limatulpan synnyttämisestä :flower: Mielenkiintoista seurailla tositoimiin pääsyä :whistle:

Täällä päässä ei mitään uutta. Siivoustoimenpiteet teki selän ja lonkat kipeeksi, supistukset ovat jopa vähentyneet kun ä-loma alkoi :/

Olikos mulla muuta... no ei kai. Paitsi että Jepsu, aika samoilla linjoilla ollaan näköjään noitten rakennusvärien kanssa, selkeitä linjoja selkeillä kontrasteilla taidetaan suosia molemmat ja niillä vedetäänkin pitkälle vai mitä :wave:
 
Liikkeistä: Kevytmelankolia, mulla on ihan sama tilanne kuin sulla. Liikkeet on vähentyneet ja olen koko ajan maalaamassa piruja seinille, ja pelkään että nyt vauva on varmaan kuollut kun ei ole liikkunut tai en ole tuntenut mitään pitkiin aikoihin :ashamed:
Minä myös heiluttelen ja tökin masua vähän väliä, jotta saisin jotain kontaktia pikkuiseen.
Miestäkin käy sääliksi kun se joutuu kuulemaan koko ajan mun vaikerrusta ja valitusta :|
Hurjasti voimia sinulle ja meille muille pelokkaille! Todennäköisesti kaikki on kuitenkin hyvin ja pikkuinen on sylissä pikapuoliin =)

:heart: Katti ja pieni
 
Nelli Tsemppiä sinulle ja pienelle! :flower: :hug:

Meillevauva:
Kyllä siitäkin huomaa että on jotenkin eritavalla skarppi, yöllä kun käyn vessassa ja liikun, sekin havahtuu.
Mun mies kans viime yönä heräs säikähtäneenä kun menin niin äkkiä kuulemma vessaan. =) Suloista oikeestaan. Enkä uskalla sille enää soittaa kesken päivän töihin kun ajattelen et se kuitenkin luulee joka kerralla et on tosi kyseessä. Varsinkin jos ei pääse vastaamaan. =)

Kiitokset onnen toivotuksista. :)


Vanamo + Viltsu 36+4
 
Pikaisesti...

Matildalle onnittelut tytöstä :heart: :heart: :flower:

Vanamolle synttärionnittelut :flower:

Nellille jaksuja kurjaan oloon :hug:

Jepsulla kanssa kurja vaiva noi peräpukamat, jaksuja sinnekkin :hug:

Goldylle tsemppiä mikäli on nyytinhakureissulla :D :hug:

ÄippäHki, nyt jännätään milloin sulla alkaa tapahtua kun limatulppakin irtosi ;)

C81, ilman muuta menet näytille jos susta alkaa siltä tuntua vaikka kätilö olisi ollut miten ynseä tahansa, jaksuja supistusten kanssa :hug:

Omassa navassa ei kummempaa, eilen aamulla tuli pikkurillinpään kokoinen palanen ihan itteensä tulppaa eli hitaasti mutta varmasti se kai irtoilee :x Ja edelleenkään ei ole mitään kiirettä irtoillakkaan =)

Miehen kanssa käytiin eilen syömässä ukon työkaverin ja hänen naisystävänsä kanssa ja johan oli mukavaa :D Taas jaksaa kummasti pyörittää arkea.

Mitä mahtaa kuulua Tuttemuille ja Civindalille pienokaisineen??

Nyt junnu nukkumaan, öitä mammoille =) :wave:

äitsy ja pieni 36+1 :heart:
 
Kipsu näinhän se on. eipähän heti kaduta omat valinnat, ei sitä heti kuitenkaan viitti uusia laattoja vaihtaa. :D

kamala kun meinaa turvottaa...sukista jäi jäljet koko jalkoihin ja nilkkoihin ja sormet tuntuu aika nakeilta. Onneks paineet on pysyny kohdallaan.

Jotenkin nyt tässä illan päälle taas tullu sellanen ikävä tota vauvaa et haluais sen jo syliin...on se vaan jännä tunne.

Meillä typykkä on nyt viikon sisällä oppinu käveleen ittekseen ja äskenkin tuossa kesken leikkien nousi ylös ja käveli sohvalle mun syliin. Huomas että ittekin oli ylpeä kävelystään. Neiti on jo 1v1kk ja todella varovaisesti opetellu tota kävelyä. Tukia myöten on menty jo kauan mutta nyt tuntuu että taitaa uskaltautua jo ilman tukea liikkeelle. Mamman kulta isosisko. :heart:

tekis mieli heilutella peittoja....en saanu eilenkään enkä tänäaamuna lämmintä vastaanottoa vaikka vinkkailin... :ashamed: :snotty: |O alkaa jo tympimään.
Sanoin aamullakin suoraan mutta hän sanoi että myöhemmin ja taas ollaan tässä pisteessä. |O |O pitäsköhän mennä vaan nukkumaan ja pierasta hyvät yöt!

Nojoo,....

Jepsu ja Martti 36+5 :heart:
 

Yhteistyössä