** Helmikuun Helmet** tammikuu

hyvää su päivää kaikille!
kyllä laiskotta(joka päivä).onneks heppa tuli hoijettuu jo aamusta ja karsina putsattuu,pääsee makamaa.
onnittelut matildalle! :flower: :flower: :flower: :flower:
miulla on muute se äp.kestovaia jutska,jos joku tarttee ni lähetän mieluusti.
ite laiskana käytän kertoja!
ihanaa äippäpoli ke. ni tietää mitä ne supparit sai aikaan,on se jännää ku iha oottaa et pääsee lekuriin!
vauvan odotus kirjasessa oli et seksiä ku harrastaa ni sen jälkee jalat seinälle että sperma valuu kunnolla kohdunkaulaan ja sitten pitäisi käyvä supistelee(jonku ajan pääst!)
KIITOS NIISTÄ VAUVALIIKE LINKEISTÄ!mutta sit oltiikii eile ikeassa ja sielt löyty yksvärinen valkonen sänkysuojus.kyllä oli paljo halvempikii ku muissa kaupois,siel on kans kaikkee kivaa vauvalle!
APUA AURINKO ILMESTY MAASEUDUN RAUHAAN!
t: marzu rv.36+6

Goldy: Kyllä mä sinuna lähtisin näytille, vaikka matkaa onkin. Lapsivedeltähän tuo kuulostaa, jos koko ajan luirahtelee... :/

Hitto, tää kuvotus ei vaan katoa millään... :x Onko muilla tällasta vellovaa oloa? Toivottavasti ei oo massutauti tulossa... :x :x Ei oo kyllä kellään tutulla ollut, et mistäköhän sen ois sit saanu... Väsyttääkin vähän. :| Taidan mennä pitkäkseen; josko sais nukuttua päikkärit... :/

heltu ja vanamoBr: ekaks onnittelut vanamo :flower: noista piilareista, meinaatteko synnyttää lasit päässä vai piilarit? on mulla ja kysymykset mut oon ite nyt ruvennu kelailee asiaa. tietty jos yöllä synnytys ni rillit mut jos päivällä tulee lähtö. ite synnytin viimeks sillee et eka oli piilarit ja sit otin ne pois ku tuntu et menee aikaa.

goldy: veemäinen matka mut lähtisin kyllä koska noin paljon jotain tulee. kuulostaa munkin mielestä lapsivedeltä.

Piilareita käytän minäkin. Nyt tosin lähiaikoina rillejä enempi, kun ostin uudet (=uutuudenviehätystä ennen kuin taas kyllästyy näihinkin :D ).
Sairaalaan meinasin kyllä lasit päässä mennä. Ei välttämättä kovin mukavalta tunnu silmissä jos siellä vaikka vuorokaudenkin pusaa... Onko teillä raskaus vaikuttanut silmien kuivuuteen? Mä en ole huomannut, mutta olen kuullut että jotkut eivät voi odotusaikana käyttää piilareita.

Jouduin sitten "töihin", miehen tukan äsken leikkasin ja nyt se pesee blondausta suihkussa pois. No, hyvä nyt vielä laitella kun jotenkuten jaksaa/pystyy. Eikä ihan pääse taidot ruostumaan ;)

Soitan kyllä aamulla terkkarille, jos tää kylkijuttu ei hellitä. Pitkällään ei pysty olemaan mitenkään päin.

Luulen, että flunssa ja kaikenlainen kipu yleensäkin voi nostaa verenpainetta.

Cruella: Mulla on ollut molemmissa synnytyksissä piilarit, joita voi pitää yötä päivää (Purevision) ja normaalistikin putsailen niitä kerran viikossa, joten otan laitokselle nesteet ja silmälasit mukaan, mutta luultavasti synnyttelen piilarit päässä, koska noilla voi mennä vaikka leikkaukseen eikä tarvitse sitä huolehtia.

Goldy: Kyllä tuo lapsivedeltä kuulostaa minunkin korviini. Kannattaa varmasti lähteä näytille, saavat synnärillä testattua. Olen huomannut, että vaihtelee sairaanhoitopiireittäin, mutta meillä esim. aloitetaan suonensisäinen antibiootti 12 tuntia lapsivesien menosta / tihkumisen alkamisesta, ettei tule tulehdusta. Jossain muualla taidetaan vastaavassa tilanteessa odotella 48 tuntia ja huonoimmissa tapauksissa olen kuullut, että odotellaa kunnes äidille nousee tulehduksesta johtuva kuume. :(

Onnittelut kaikille nyytin jo syliin saaneille :flower: ! Kuulostaa siltä että täällä on useampikin kohtapuoliin tositoimissa, tsemppiä!

(.) Supistelee päivittäin napakasti, välillä jo vähän kirpaiseekin, mut treenilinjalla edelleen...Ensi viikolla olis vika neuvolalääkäri, sit näkis kunpaikat kurkkaavat kannattaako edes toivoa että syntyis ennen laskettua aikaa, alkaa olo olla aika ajoin jo sen verran tukala vielä kun tuo vilkas esikoinen pyörii mukana. Poika syntyi kahdeksan päivää ennen laskettua aikaa, että siinä mielessä toivoa olisi! Mietin tänään ettei tyyppi vaan ole kääntynyt-hikkaa tasaiseen tahtiin ja nyt hikottelu on pari päivää tuntunut ylämahalla kun aiemmin tuntu ihan selvästi alhaalla. Rt:ssä ollut jo mooonta kuukautta ja jos nyt on vielä itsensä keikauttanut niin voihan vinetto-no, täytyy toivoa että on edelleen pää edellä tulossa, neuvolassahan se sitten toivon mukaan selviää.

Cruella:piilarit ja lasit löytyy multakin ja ihan lasit päässä meinasin lähteä kun synnytyksen aika tulee. Samalla lailla tein pojankin kanssa ja silloin lähti lopulta lasitkin kun hiki vaan valu naamalta kipuillessa. Sit sai pyydellä mieheltä laseja takas kun kätilö sanoi että kurkatkaa kumpi tuli kun ei viitsinyt naamaa työntää melkein vauvan haaroihin kun ei olis muuten nähnyt! :LOL:

evaellen mulla kans tota etomista on nyt alkanu olemaan päivittäin, ollu melkein viikon ajan, ei oo tarvinnu oksentaa eikä edes yökkiä, mut välillä tuntuu kyllä semmonen pala kurkussa että tekis mieli vaan työntää sormet sinne että helpottas :x

käytiin poitsun kans pihallaki tänään, alettiin tekemään lumilinnaa mut molemmilta loppu kunto kesken :D mentiin sitte vielä mäen laskuun ja siellä oli sitte sellanen sohjolätäkkö niin eikö tuo poika liukurin kans nykässy pää edellä siihen sohjoon ja joka paikka ihan märkänä, minä sitten ystävällisenä äitinä räkätin siellä maha kippurassa :LOL: ja poika oli ihan raivona ku meni sitä sohjoo vissiin takinki sisään niin piti sitten lähteä kotiin, kerkes se onneksi puol tuntia jo laskea ennen sitä =)

piipero86 & piipertäjä 34+3

Cruella: miinusta molemmissa silmissä melkein kuusi ja siihen päälle vielä mukavasti hajataittoa huonoa näköä täydentämään-tolla yhdistelmällä tulee piilareillekin kivasti hintaa! Kovasti oon miettinyt josko joskus tulevaisuudessa kun rikastuu ja lakkaa köyhtymästä menis ja leikkauttais nuo silmät-ihan kotiäitinä ei tienaa sen verran että rahat riittäis, mut täytyy katsella sitten kun töihin palaa ja tulot lisääntyy...

mulla toisessa silmässä -7 ja toisessa hyvin liki sen -7, seuraava aste opaskoira :whistle: toi leikkaus olis kyllä hyvä, kaveri siinä kävi, kesti aikansa ennenku silmät toipu kokonaan mut ei oo sen jälkeen valitellu. kallis operaatio kyllä :/

pessi: mäki luin sillo jo ennen ekaa raskautta et raskaus voi kuivattaa silmiä eikä siks vois käyttää piilareita mut nykyään on niin hyviä silmän kosteuttajia et pitäs onnistua. mulla ei oo ollu mitään vaikutusta kummassakaan raskaudessa, normaalisti oon pystyny piilareita pitämään. mulla oli jonkun aikaa ne night and day-piilarit ku sai samaan hintaan ku noi air optixit, oli tosi hyvät kyllä mut niin kalliit etten pystyny sit enää ostamaan normaalihinnalla :|

Heippa!

On niin vetämätön olo, vaikka kunnon unet nukkunutkin... Pitäis kohta raahautua tohon lähikauppaan, lasagne suunnitelmissa :p

Pessi, mun pomo puhu mulle just tosta pari kuukautta sitten että käytti eka raskausaikana piilareita, mutta sitte yhtäkkiä alkoi silmät jotenkin "hylkiä" piilareita, kyseli jostain että minkähän takia niin johtuu kuulemma hormonimuutoksista...

Ite käytin lukion alusta asti piilareita päivittäin, toissa kesänä ostin sitten kunnon silmälasit ja sen jälkeen piilareitten käyttö vähitellen väheni, nyt raskausaikana oon ehkä pari kertaa käyttänyt, mutta ei ne tavallista enempää oo silmiä kuivattanut, mulla kuivaa yleensäkin silmät tosi helposti...
Mutta toisilla tosiaan ne hormonit vaikuttaa tähänkin.

Täällä muuten tänään kans 37+0 B)

Jee, 37+0 täälläkin tänään, eikä tuo masuasukki näytä minkäänlaisia merkkejä että lähiaikoina ulos haluaisi. Tosin saa se siellä vielä köllötelläkkin..on jotenkin tällä viikolla tuntunut siltä, etten nyt yhtäkkiä haluaiskaan synnyttää. Alko kait pelottaan, kun kaikki tutut kyselevät koko ajan, että joko pelottaa ja nyt loppuvaiheessa kertovat omia kokemuksia, jotka ei olekaan niin ihania.. Varsinkin öisin tuntuu siltä, että pelkään että menetän maltin ja paniikki iskee kesken suorituksen. Aamulla on jo rauhallisempi olo ja toivonkin kovasti, että lähtö sairaalaan sitten joskus tapahtuis päivällä.. Mutta nyt jotain muuta ajateltavaa, ajattelin tästä lähteä ulos syömään ja leffaan!

heissan!täällä on pahaaoloa ja päänsärkyä edelleen ja suppaili kivasti taas yöllä,eikä nukutuksi saanu,,,mutta tähämpä alkaa jo tottua ja varmaan viimenen kuukausi tulee olemaan tätä,tuskimpa silti aiemmin syntyy...tarppakos se oli osastolla ja paikat 3cm auki?meillä vähä samanlainen tilanne,,,tänään olen tytön 5v juhlia järkännyt,pienet kylläkin kun ei näil eväil jaksa nyt kovin kauheita,,,flunssa varmaankin nostelee verenpainetta kuten joku muukin tauti voi nostaa,,,,

Täällä taas, :wave:

nukuin ihanat päikkärit. :D Eikä kuvota enää! Ja muutenkin on hyvä olla! :D Toivottavasti teillä muillakin! :hug:

Kukas se puhuikaan jatkuvasta nälästä... Musta tuntuu kans et mulla on koko ajan vähän nälkä! :p Ja herkkuja, esim. tota suklaatia tekee ihan sikkenä mieli säännöllisesti. :p Ja sit v*tuttaa vielä, ku pitää yrittää tätä saakelin ruokavaliota pitää... :kieh: Sokerit on ollu ihan hyvät, mutta varmaankin just sen takia, ku oon suht hyvin noudattanu ruokavaliota. Pikkulipsahdukset ei kuulemma haittaa. Onneks. =) Mut on tää suoraan sanottuna yhtä hittoa noitten kanssa... |O Yritetään kärvistellä Cruella vielä muutama viikko! Tosin, mä oon kyllä ajatellu, et pakko yrittää lähtee pudottaa vähän painoa sit synnytyksen jälkeen, että eipähän sitkään niin viitti mässätä. Mutta sit pystyy taas liikkumaan! Ikävä salille... |O

Mies keitteli näköjään päiväkahvit, taidan mennä hörppimään... Ja taidanpa ottaa yhden rivin tummaa suklaata kahvin kanssa... :p Ruokavaliokin sallii sen. :D

pikaseen. Miehen kännyllä koitan kirjottaa.
Mulle iski norovirus eile,vittumaisin tauti ever,en valita enää mistää,kun tästä-selviin. Meinasim oikeesti kuolla yöllä.
Nyt oon omassa sairaalassa tipassa ysistä asti. Supistellu, kanava hävinny, pari sentti auki,mut ei viel kysiin.yöks joudun jäädä,seuraavat tilannetta.mikää ei pysy sisällä ym kauhee olo ja viel supistaa säännöllisesti.

Palaan joskus,kum kotona oon. En nyt lukenu muiden juttuja.

Nelli ja pulla 37 3

Yhteistyössä