** Helmikuun Helmet** tammikuu

Goldy soittele vaan polille! Varmaankin oot sen jo tehnykkin kun kello repii noin paljon jo...
tuuhan ilmotteleen mitä ne sanoo?!

Kasvuvauhdista mulle sanottiin että nyt vauvan kasvutahti on sen 200g/vko ja la:n jälkeen se hidastuu sinne 100g/vko jos sitäkään.
Viimevkolla lääkäri just sano kun olin polilla.

Yökukkujia täällä näkyy olevan paljonkin. Mä ehkä muutaman kerran heräilen mutta nukahdan lahjakkaasti kyllä uudestaan. Mä oon todella väsyny ollu ja varmaan tuon neitin kanssa riekkuminen väsyttää ja lisää väsymystä entisestään.

Pusuapina täällä sama homma...en aio kans kiirehtiä vaikka malttamattomuus iskeekin aina välillä. Lääkäri sanoi kans mulle ettei tää vielä oo tulossa kun ei oo kiinnittyny tms. ja tuntuu että liikkuukin todella vilkkaasti. Aamulla taas tunsin pään tuolla menossa oikeaan suuntaan mutta tuntuu olevan niin vilkas kaveri että vaihtelee hetkittäin asentoja. Toivon vaan että ei menis niin pitkään ku ekans kanssa.

Karmea ilma tuolla ulkona...luta näkyy oikein viistottain satavan..

Kyllä oli kuulkaas homma meillä illalla..valittiin tapetteja ja laattoja uuteen kotiin...loppujen lopuksi melko kivuttomasti saatiin ne sovittua. :p
Olipahan urakka.

Voisinpa mennä takas tonne ukon kainaloon kun se siellä vielä lämpimästi köllöttelee....

J ja M 36+5 :heart:
 
Outo kylkikipu: ei pitäisi vauvan olla poikittain; rt:ssä ollut jo raskauden puolivälistä. Yöllä heräilin, kun vihloi julmetusti tissien alapuolelta. Kylkiluut? Kummallakaan kyljellä ei kärsi olla. Onkohan ihan vaan tilan puutetta, kuten Kiin epäili? Mutta eikös tilanahtauden pitäisi hellittää, kun vauva on jo laskeutunutkin :headwall:

Veljeni anopin hautajaiset olivat eilen. Syöpään kuoli viisikymppisenä. Jos joku muistaa, kun loppuvuodesta puhuin heidän tilanteestaan (veljeni vaimo myös raskaana, vauva meinasi tulla keskosena ulos stressin jne takia). Mummi ei nyt sitten kerinnyt nähdä vauvaa :'(

37+0
:eek:
 
huomenta :wave:
Onko jollain kokemusta tai tietoa voiko flunssa nostaa verenpainetta??
Mulla on paineet nyt aika ylhäällä ja päässä ihme olo.
Mut flunssa on kyllä päällä mut ei kuumetta, tukossa vain. Ajattelin tässä syödä ja käydä suihkussa ja lepäillä ja mitata sitten uudestaan...
 
Mulla on kans pää edelleen kipeä, paramaxit ei auta pätkääkään (mikä ei ole uutta!), sen lisäksi nenä on tukossa ja yöllä heräsin siihen että kurkku on kipeä :(. Kotona ei ole verenpainemittaria joten en tiedä paineista mitään. Torstaina ne oli silleen tasasen korkeita, ei mitään törkeen korkeita kuitenkaan.. Alkaa vähän ärsyttää tällainen tukkoinen olo. Nythän on aikas tehokas inflenssakausi kyllä päällä..

Heh, mies läksi koirien kanssa lenkille. Huomasin että sillä on nykyään kännykkä mukana :kieh:

Tänään onkin rv 37+0 !!

 
Huomenta! Olipa ihana nukkua omassa sängyssä vaikkakin vaan muutaman tunnin unet sain ;) Kolmeen asti pyörin ja sitten nukahdin ja jo kuudelta olin TAAS vessassa... :| NÄLÄKÄ!!!! :ashamed: Mulla on kokoajan nälkä nykyään... ruoka uunissa kypsys vaan nopeesti. :p Kinkkukiusaus...

Tarppa ja toukka 37+5
 
c81
Se taitaa olla sitten Goldyllekin menoa. Mie kärvistelen kotona kerran kykenen.. ei nää supaarit mihkään oo hävinneet, ja yöllä tuli ihan tosi koviakin, mutta kun se väli pysyy about 5-15 minuutissa.. jo kolmatta päivää - niin enhän mie mihkään lähde. Nyt jos menis äippäpolille, ne antais kuitenkin jotain supparit hävittävää - ja pahimmassa tapauksessa menee reilusti yliajalle jne. Niin aiankin itsestä tuntuu. Suppailkoon nyt, kun vielä mies jaksaa mun huutoa kuunnella :S

C81 36. vko alkaa huomenna.. vasta..
 
Mullakin nälkä jatkuvasti :p Laitoin just lihaperunasoselaatikon lämpiämään.
Lapset rauhottu kattomaan nalle puhia, kun en ulos jaksa lähtee.
Iseasiassa en jaksa mitään enää nykysin :(
Jatkuva pelko vauvan voinnista mahassa, kohta olen jo ihan hysteerinen.
Nyt 37+6
 
HeinäHattu kiitos terkuista!
ja sylin täydeltä onnitteluja vauvautuneille..sekä onnen potkuja matkaan niille keillä h-hetki on jo lähellä...mä alan odotteleen et jotain tapahtus..tuolla vasta kuukauden päästä!
nyt kahville ja isännän siskolle kylästeleen
 
Hellou, :wave:

täällä on myös outo yö takana: valvoskelua, menkkamaisia kipuja, supistelua, jatkuvaa vessassa ravaamista (sekä ykkösellä että kakkosella) ja kuvotuksen tunnetta... :x |O Kuvottaa edelleen koko ajan ja vatsakin on toiminut nyt aamulla useampaan kertaan. :x Supistele ei kuitenkaan, onneks. Mulla vauva on edelleen perätilassa, tunnen sen itsekin, joten en toivo, että synnytys käynnistyisi vielä. Ja saisihan tuo vauveli muutenkin vielä viikon tai pari kasvaa ja kerätä vastustuskykyä massussa. :) Mulla ois keskiviikkona tarjonnan tarkistusaika Kätilöopistolla, ja mikäli vauva ei siihen mennessä ole kääntynyt, varataan sektioaika rv 39. Joten samassa veneessä saatetaan olla Pöhinä. :wave: Eri syistä tosin, mutta siltikin...

Goldy tais sitten lähteä hommiin... Eikä Nellistäkään ole kuulunut, joten oiskohan sekin jo toimissa... Tsemppiä sinne ja tulkaahan äkkiä kertomaan kuulumisia! :hug:

Ei pysty oleen tässä koneella, eikä oikein mitenkään muutenkaan... Ykättää niin pirusti, mut mitään ei tuu... :x :x

eva & hynttyrä 37+4 :heart:
 
oot varmaan jo soittanut sinne ä-polille, jos et niin soita ihmeessä, lapsiveden tihkuminen liian pitkään tekee kuulemma tulehduksen auttamatta, jos liian pitkään antaa olla. "Liian pitkään" on jo ehkä seuraava päivä, sanoi meillä synnytysvalmennuksen kätilö. Ne tekee siellä sen testin, missä katsovat onko lapsivettä vai vaan valkkaria.
 
Jahvetti yhtäkkiä tuolla netissä surffaillessani sain ahaa elämyksen et herranjestas sullahan on ihan la käsillä. Eikä tuo omakaan niin kamalan kaukana oo...mut tuli ihan hurja tunne et voi kauhistus kun täällä alkaa nää lasketut ajat hyökkäämään päälle ja neljä vauvaa jo syntyny. :eek:

Pitkästä aikaa laittelin hiukan itteäni kuntoon kun mennään hakemaan typyä niin syödään samalla miehen vanhemmilla. Jopa suoristin tukkani ja hiukan meikkailin..yleensä hätäponnarille ja ei meikkiä. :ashamed: Laiska laittaan itteään...

Kamala ku tuolla pyryttää ulkona....toivottavasti laantuu hieman iltaan mennessä niin viittii mennä ulos lenkille...

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille! Ja taisi Goldy lähteä ja jäädä sinne...

Jepsu ja Martti 36+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Kyllä oli kuulkaas homma meillä illalla..valittiin tapetteja ja laattoja uuteen kotiin...loppujen lopuksi melko kivuttomasti saatiin ne sovittua. :p
Olipahan urakka.

Eks oo kivaa =) Meillä tehtiin niin, että mentiin yhteen kohtuullisen kattavaan laattamyymälään ja otettiin kaikki sieltä. Saatiin isot alet tilauksesta, kun koko omakotitalon laatat tilattiin kerralla yhtä vessaa lukuun ottamatta. Tapetit on vielä edessä mutta meinaan valita ne sitten kun on sisäseinät mitä katsella... no kohta on! Me otettiin kaikkee yksinkertasta laattaa, joka ei ala vuosien kuluessa tympästä krumeluureineen. Tulee luonnon värejä yhdistettynä valkoiseen, yhtäkään ylimääräistä ruusuboordia ei tule :kieh:
 
Kommentit ennen lukemisessa sivunvaihtoa...

Goldy: Soita synnärille tai laita edes side housuihin, niin "tuotosta" on helpompi arvioida.

Chili: Mä jättäisin tuon starttipaketin väliin vaikka hinta onkin suhteessa edullinen. Se mainittu harso oli ohuempaa (eli ilmeisesti 70g) menee lähinnä vastasyntyneelle ja puklurättinä, kokokin on vähän pieni (70x70). Normaali harso on 80x80 ja paino 100g, jo kuukauden ikäinen tarvitsee tällaista ellet halua vaihtaa harsoa alle tunnin välein. Itse tykkään siitä, että muotoonommellun sisävaipan kiinnitykseen ei tarvita näpsyä, sillä vähänkin liikkuvalle lapselle hankala asettaa (tarrat rules). Ko. kuoresta minulla ei ole kokemusta.
 
Outo kylkikipu: ei pitäisi vauvan olla poikittain; rt:ssä ollut jo raskauden puolivälistä. Yöllä heräilin, kun vihloi julmetusti tissien alapuolelta. Kylkiluut? Kummallakaan kyljellä ei kärsi olla. Onkohan ihan vaan tilan puutetta, kuten Kiin epäili? Mutta eikös tilanahtauden pitäisi hellittää, kun vauva on jo laskeutunutkin
Jostain just luin (vaan kun ei muista mistä ) että nuo pari alimmaista kylkiluuta venyy ja paukkuu loppu aikana joten oisko siitä kipu???

-n-

ps. Onnittelut Matildalle :flower:
 
Kipsu meille tulee talo Design talon kautta joten kaikki laatta ja tapettivalikoimat saatiin sieltä kautta ja niistä valittiin mitä halutaan. Ihan ok valikoima oli.

Meille tulee taloon kaapit valkosina ja tasot melko tummina. Melko samaa rataa tulee koko talon väritys. Vaaleaa ja sitten taas ihan tummaa puuta. Meillä onneks melko samanlainen maku miehen kanssa niin ei tarvinu kovin paljo tapella. :D

Meillä tulee esim. kylppärin seinät niin et alaosa on tumman harmaa ja yläosa ihan valkoinen. Me otettiin kans melko perushommia niin ei ala kyllästyttää heti jotku koukerot tms.

Tyytyväinen olen.

Tapeteissa tosin jännittää tuo makkarin tapetti...mies sen välttämättä halusi.. ;)

Nyt mennään hakeen meitin lapsukaista yökylästä....ikävä ihan iski.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Hissukka Voi se niinkin olla mutta kun minulla sokereiden kanssa tässä pelattu ja nyt viimiset 6 viikkoa mennään ilman mittauksia en kyl tajuu miks. Mut kuitenkin pelottaa ihan sikana vauvelin koko ja se et jos en jaksakkaan tai saa kertakaikkiaan häntä ulos ja sit vauva kärsii hapenpuutteesta ja tai vakavempaa sattuu.
Ymmärrän hyvin nuo ajatukset, itsekin samoja mietiskelin ennen tuota rv37 kokoarviota, kun edellinen synnytys oli sektio perätilan vuoksi ja silloin sanottiin että lantiossa on ahtautta. Onneksi nyt on tulossa aika pienikokoinen vauva (kokoarvio LA:na 3300 g) eikä lantiokaan kuulemma raivotarjontasynnytykseen niin ahdas ole, perätilaan vain.

Antaisikohan ne neuvolasta vielä lähetteen kokoarvioon, jos kertoisit näistä peloistasi ja hiukan painostaisit? Tai voisihan sinne mennä yksityisen kauttakin, jos neuvolasta ei suostuta. Kevytmelankolia painiskeli myös samojen ajatusten kanssa, toivottavasti saatte molemmat jotain selvyyttä tilanteeseen... ei kenenkään pitäisi joutua tällaisten pelkojen kanssa yksin painiskelemaan, harmi jos neuvolassa ei kuunnella/oteta tosissaan.
 
Huomenta

kevytmelankolia
Toivotaan nyt et kaikki menee hyvin ja saadaan terveet vaikka sitten hiukan isommat beibet. :hug:

Nyt on päivä alkanut hiukan valoisammin. Ei ahdista niin paljoa. Paitsi että en tänään ole vieläkään tuntenut liikkeitä eilen onneksi riehui ja tunsin kuinka hän puski päällänsä tonne alas. ;)

Mä en tajuu olis vaan helpompaa kun odottavat äitit sais jonkun dopperin kotiin. Vaikka sitten että se olisi vuokralaite mut vois hiukan rauhallisemmin ottaa ettei tarttis ressata pitääkö nyt soittaa pääsenköhän tarkistuttamaan tilanteen ja vai pidetäänkö mua tyhmänä turhan ressaajana :/

Niisku-neiti & rinsessa 37+5
 
ONNEA Matildalle ja pikku prinsessalle!! Oli sama laskettuaika kun mun esikoisella, mutta tulikin jo nyt. Hyvä että voitte hyvin!! Päivitin jo teidätkin vauvapinoon. :flower: :flower:

Nyt takaisin viettelemään omia synttäreitä. Voimia kaikille supisteleville ja flunssaisille ja nyt alan ymmärtää miltä tuntuu kun jalat turpoaa!! |O |O
 
Täällä ollaan edelleen...

Soitin äippäpolille. Ohjeet oli, että side housuihin, ja jos jatkuu niin sitten käymään. No, nyt siihen siteeseen "tiputtelee" noin puolen tunnin välein, että kyllä se sellainen kostea/märkä on, mutta mistä ihmeestä minä tiedän mitä se on?

Väritöntä edelleen, mutta noin suuressa määrin sitä ei ole tullut kuin aamulla...

Vähän toissijainen tekijä, mutta sinne polille 120 km matkaa, että sillä tässä vähän miettii... :$
 
Tosta kylkikivusta. Mulla ainakin vauva laskeutui ja kohtu "putosi" alemmas, nyt taas vauva kasvanut ja kohtu taas tossa rintaliivien alla heti ja uskoisin että jos kylkiluut jäävät siihen "tielle" niin sattuu kun siirtyvät pois edestä. Nehän taipuu hiukan ulospäin kun vatsa kasvaa. Samalla kylkivälilihakset voivat kramppailla ja ne on kipeet pitkään, sillä niiden jännitys ei useinkaan häviä asentoa vaihtamalla kun ovat niin suojassa kylkiluiden väleissä. Tälläsia mä kelasin et vois seurata kun vauva kasvaa vaikka olis laskeutunutkin.
 

Yhteistyössä