** Helmikuun Helmet** tammikuu

Matildalle onnittelut! :flower:

Me käytiin miehen kanssa kirjaostoksilla. Järkyttävä keli ja senpä takia sit pidin kiirettä kävellessä. Kaupassa sit istuskelin ku alapäähän sattui ja supisteli ihan kivasti. Oli kyllä hauskan näköinen ilme yhdellä naisella joka seisoskeli lähettyvillä, kun ukko kyseli oliko mulla kaikki ok.. Kun sanoin että supistelee kivasti, nainen läksi aikasta liukkaasti kauemmaksi :LOL:

Mulla on edelleen päänsärky, lisäksi paha olo. Muuten mä voin ihan ok. Saas nähä koska tää vauva syntyy..

Eiks teille muille tule minkään sortin paniikin poikasta kun aattelette että kohta tähän maailman syntyy uusi vauva? Ku mulle iskee ihan pieni paniikki iltaisin, että millaistahan elämä on ku se vauva on syntynyt ja kotona?

 
Taitaa tosiaan hormonit täällä ärjyä, huusin miehelle jo aamulla ettei mun vauva tarvitse tuollaista isää, joka ei voi edes tulla kotiin silloin kun on luvannut.
No, nyt on taas rauha maassa. Tekee välillä hyvää päästää ylimääräisiä höyryjä ulos. Taisi kyllä mieskin vähän säikähtää silloin yöllä..

Inhottava ilma ollut koko päivän. Kävin äsken ostamassa uuden ihanan pinkin kännykän, taidan mennä sillä leikkimään =)
 
Onnittelut Matildalle! Just miehelle sanoin että meillä on poikia vaan tullu tuolla palstalla! :heart: :heart: :heart: :heart:

:hug: :hug: :hug: Niitä tarvitseville!

Nelli mulla sama ongelma, mutta se erona et mul on ihan pirun kokoset pukamat ja niitä oikein pakottamalla pakottaa taas. Kovalla oli vatsa ja taas pullahti. :ashamed: :'(

Tissienlämmittimet olis täällä ostoslistalla kans mutta tuntuu hankalalle niitä mistään löytää.
Vaipparoskista en oo ostanu vaan meilläkin menee silleen et pussiin laitetaan väkevimmät hommat niin hajut pysyy aisoissa. :x

Tuun illalla katteleen uusiks....nyt hiukan kiirusta.

Jepsu ja Mara 36+4 :heart:
 
matildalle isot onnittelut! :flower:

jahvetti: :hug:

nelli: kuulostaa siltä et pääset ainaki katsastaa tilanteen, tsemppiä! =)

mulla ainaki vauva liikkuu ja jytyyttää ihan hurjasti et en sit tiiä haluisko pois :LOL: pojasta en kyl muista et miten oli.
hitto ku juilii selkää :/ tänää taas saanu kaik kotihommat tehä yksin vaikka ukko kotona |O vähä avauduin asiasta ni pieni parannus tapahtu :kieh: sit käytii kävelemässä tuolla jees ilmassa, poika nukhati rattaisiin et mikäs sillä siellä tuulen ja tuiskun suojissa mut mä olin ihan luttamärkä |O hurjia jalkarättejä sato ja tuuli yritti viedä mukana. kakkoseks jäi kun on tätä massaa :kieh:
kohta saunaan, jos vähä helpottais.
 
Hei! :wave:
Ankea, pimeä päivä ja vähän fiilikset maassa täälläkin. :( Illalla jotenkin tuli suru ja huoli synnytyksestä kun vauva siellä ultarssa vaikutti suurelta. Luin tyhmä kaikkia kamalia synnytyskertomuksia netistä isojen vauvojen synnytyksistä ja huh huh. Nyt olen ihan hermostuksissani. :snotty: Täällä oli joku toinenkin, kevytmelankolia(?) jolla oli tulossa iso vauva? Voi kun se syntyis jo...mutta tuskinpa vaan. *huokaus*

Olenkin ollut tosi positiivinen ja tyyni koko raskausajan ja nyt sit viime metreillä käy näin. :/

No, mutta sori omanapaisuus...Nellille isosti supistuksia ja tsemppiä, samoin Tarpalle! :heart: Ja Matildalle onnea vauvelista! :heart:

äippäHki ja pikkunen 37+2
 
Onnea Matildalle!

Täällä edelleen ootellaan pissa testin tuloksia,ei viäkään oo tullu.Huomenna tarvii soittaa puolenpäivän aikaan uudestaan. Jos se on ok,niinkuin alustava testi jo oli niin mun tarvii soittaa synnytysvastaanottoon ja käydä siä tarkemmissa tutkimuksissa.
Tänää taas särkeny selkää ja mahaa ihan kivasti,sillee menkkamaisesti mut hitusen kovemmin. Nytkin kokoajan särkee. Sängyssä oon maannu nyt tän illan.
Kaiken huippu et meiän auto on RIKKI :kieh:
Varmasti tulee just lähtö ihan piruuttaankin kun ei pääse omalla autolla ja matkaa on Taysiin meiltä n.35km.

Kertokaa nyt et onko menkkamaiset kivut oikeesti jonkinlaisia supistuksia vai ei!!!??????????????? Oon kuullu et olis.

Mamitre 34+4
 
mamitre kyselin eilen äippäpolilla noista alavatsan kivuista ja lääkäri sanoi, että mieluumin ne on liitoskipuja ja vauvan pään aiheuttamaa painetta (pää voi painaa hermoja) Mutta kai se on ihan yksilöllistä, että mikä sit tuntuu kenelläkin miltäkin. Ymmärsin kuitenkin, että varsinaisiin supistuksiin liittyy aina kivun aaltomaisuus, eli et kipu ei ole päällä koko aikaa. :heart:
 
Matilda81 Paljon onnea prinsessasta :hug: :heart:

nelHM
Tsemppiä jos vaikka kuitenkin kävis niin että kohta saat nyytin syliisi. Kuulostaa lupaavalta.

Jahvetti
Jaksuja sulle :hug: Itselläni kanssa tänään puskista noussut masis ja epätoivosuus että vauveli tulisi pitkiin aikoihin ulos. Kaikki enteilevät jutskat kadonneet.

Enkä nyt tarkoita tällä sitä että olisi pakko tulla just nyt heti ulos. Mut ahdistaa jo olla. Kiukuttaa kun kaikki kyselevät et joko jo. :kieh:

Ja sekin kuka vitun idiootti on keksinyt et sauna ja seksi ja siivous jotain auttaisi ei täällä ainakaan mitään tee asian eteen vaikka toistais kolme kertaa kaikki uudestaan samanpäivän aikana ja istuis autossa 100km eikä kävely. Ihan perseestä.

Ja kaikenlisäks mulla kasvaa huoli vauvan koosta koko ajan. VAIKKA lääkäri sanoi että ei mikään iso vauva ole tulossa mut en usko!!! Vauvathan kasvavat keskimäärin 200g viikossa rv 36 jälkeen ja meillä pikkanen oli rv 36 maks 3100g ja siihen vielä se neljä viikkoa niin se tekee 3900g ja jos menee viel yli niin tohon lisää viel se 400g eli 4300g ja jos tää onkin nyt vedellyt simona napanuorasta kasvua ja pyrähtääkin viikossa enemmän kuin tuon 200g ni meillähän on jätti masussa. Mua ahdistaa niin paljon. Mä en vaan pysty luottamaan lääkärin mittauksiin vaikka olis kuinka pätevä kun se mittaus ei kestänyt edes minuuttia!!!

Ottaa aivoon :headwall: :headwall: :headwall:

Miehellekkin kiukuttelin ja hän yritti lohduttaa et ei sen kuulu tulla viel 3 viikkoon ulos. Ette arvaa kuinka kiihdyin tuosta lauseesta! Millä hitolla joku kuvittelee et kestän viel 3 viikkoa ja sit viel 2 jos menee yli. Ei jessus. Mä tarviin koht uudet hermot :kieh:

Kyrpiintynyt Niisku-neiti & masussa tiukasti viihtyvä rinsessa 37+4
 
hei viittiskö joku TAAS kerran kertoa niitä kotikonstin närästys apuja, me unohdettiin ostaa tänään piimää ja yllätys yllätys ku sitä ei oo jääkaapissa niin kurkku käryää ihan mielettömästi!!! |O oliko joku semmonen että vettä ja soodaa..? auttakkee!
 
Mä olen jo niin kypsä... Kotona yksin kun ukko on ulkona ja vauva vain on mahasss ja riehuu todella kovasti... Saatana kohta lähden pika juoksu lenkille tai jotain muuta et pikkuinen syntyis ja sais sen syliin... en jaksa odottaa...
Tää on niin tylsää..... :(
 
äippäHki ja Niisku-neiti Joo minulle se iso vauva oli luvattu ja mulle sanottiin äippäpolilla, että vauva kasvaa noin 250g viikossa.
Elikkä jos mulla oli vauva viimeksi 3500g, niin seuraavalla käynnillä 28.1 painais jo yli neljä kiloa :/

piipero sooda ja vesi pitäs tosiaan auttaa närästykseen.

Mieskin lähti töihin ja lapset pitäs saada nukkumaan. Vielä pelaavat tuossa palapeliä.
Supistelee taas saunan jälkeen, mutta mä olen jo luopunut toivosta, että ne mitään pehmentäis alapäässä.
 
Mua ahdistaa niin paljon et kiukuttelen ja itken vaan mitään järkevää pysty edes tekemään ottaa niin kupoliin kaikki :kieh: :'( Kuuluko tämmönenkin oikeesti tähän loppuun... onko tää jotain alitajuista pelkoa tulevasta... tuntuu niin pahalta haluta jo eroon tästä mahasta. Mut kun ei jaksa.
 
kevytmelankolia Mulle neuvolantäti sanoi et ihan turhaan pelkäät tiesithän jo tehdessä vauvaa et siitä iso tulee kun minä itse ja siskot ovat olleet yli nelikilosia vaikka 3 viikkoa ennenaikaisesti tulleetkin ulos ja äitini synnytykset siis menneet ihan hyvin.

Miten helvetissä ne voi verrata mua johonkin äitiin entä jos mul ei olekkaan niin tilavat paikat mitä he nyt pienes päässään kuvittelevat. Ja tuntuu ihan siltä et sil helvetin lääkäril oli tärkeempää tunnustella mun persreikää kun lantiota :headwall: :headwall: :headwall:

Kuten huomaa rumasta kielenkäytöstäni mä olen niin lopenuupunut. Ja jostain kömpii ajatuksia siitä kuinka me menetetään vauva viimemetreillä tää on jotain niin sairasta. :'( :'(
 
Niisku-neiti usko pois mä tiiän miltä susta tuntuu. Mä sain odottaa ekaa lapsukaistani rv 42+1 ja voit uskoa että mä olin kun perseelle ammuttu karhu ja äkänen ku ampiainen. Kyllä tuntu et kukaan ei ymmärrä eikä usko että mulla oli huimailuja jne jne huono olla vaan kytättiin et vauvalla ei oo hätää ja hyvä niin kyllä mutta jos äiti on ennen synnytystä väsyny niin mitenkähän ne aikoo saada sen vauvan pihalle. Ihmeesti siinä kyllä voimia löytyi.
Koita siis jaksaa vaikka tiedän että ei paljon lohduta. :hug: :hug: :hug:

Täällä ei supisteluista oo tietoo taaskaan. Oltiin mun vanhemmilla pari yötä ja jonkin verran oli juilimista ja pikku supisteluja, mutta ei ihmeempiä. Nivusiin sattuu kun kävelee ja sängyssä kääntymien ja liikkuminen on tuskaa. :'( Jotenkin nyt on alkanu kauhistuttaa kun tää meitin herra on ihan miten sattuun täällä masussa. Ukolle kun siitä sanoin niin se vaan tokas että älä siitä stressaa et kyllä se siellä kääntyy vielä....aaargh. Ei voi ymmärtää että toi on mun kauhein panikointi juttu tällä hetkellä että jos tää ei ookkaan rt:ssä. Ei tunnu yhtään sille nyt. Kauhistuttaa. En halua synnyttää pt:ssä enkä halua sektiota. :'( :'( :eek:

Pessi onko mahdollista että vauva on poikittain ja kylkikipu johtuu siitä? Tai sit mulla on kans ollu sellasta repivää kipua ja siihen oon aatellu syyksi sen et maha kasvaa ja venyy nahka niin se sattuu sen takia. :whistle:

neuvolassa sanottiin muutes että tää vauveli varmaan on ihan loppuun asti masussa eikä se kohdun ulkosuun aukeaminen tarkoita mitään ja uudelleen synnyttäjällä se kuulemma aukenee helposti ja sisäsuu on siltikin kiinni. Minä jo "riemuitsin" että josko tää ei menis niin pitkään, mutta saman kaavan mukaan taitaa mennä.Plaah. |O

Nyt alkaa selviytyjät...

J ja M
 
piipero86, närästykseen auttaa myös maito. Mä litkin sitä aina ku putket ja kurkku tulessa.

Meille kans on povattu isoa vauvaa. Joka kerta lääkärit ja neuvolan tätit varottelee, etten sais syödä sokerista, ettei se kasva hirveeksi jätiksi. Ja aina taivastelee sen suurta kokoa, ku on kuulemma pari viikkoa isomman kokonen... Uskon, et sellanen nelikilonen tulee, mut ei se mitään. Enköhän saa sen ulos siltiki. :) Ollaan miehen kans molemmat oltu syntyessämme lähemmäs viis kilosia, joten osasin odottaa isoa vauvaa jo ennen raskautta.
 
Iltaa

Kasassa ollaan. Säännöllisyys loppu saunomisen ja tunnin unien saattelemana :( . Jäljellä aika paineet tuolla alhaalla ja supistaessa kyllä sattuu, ei mitenkään normaali olo edelleenkään. Hiukan etoo ja pelkäänkin, että alottaako se vielä yrjötaudinki tähän :headwall: . Toivottavasti nää kärsimykset sai ees jotain aikaseks.. luulisin ja mahd. ärtys vielä uudestaan. Supistuksissa on onneks tehoo, mut ei sitä hemmetin säännöllisyyttä enää |O .
 
Joo..tänne ei todellakaan mitään...ei oo taas supistellu koko päivänä tai mitään :/
Noh...onhan tässä 3½ viikkoa vielä...1½ vko,reilu, siihen, et vois mahollisesti Koksiin päässä yliaikaistarkistukseen :whistle: Ihan varpilla menee pidemmälle, kun viimeks (41+1, käynnistyksellä)...ei vaan niinku enää jaksais...haluis päässä kuntouttaa tota selkää jne... |O
Masis varmaan eniten johtuu tosta ilmasta, kun ei uloskaan viiti/voi lähtee ja pennutki vaan tappele täs sisällä. Huoh...

Jahvetti 38+2 2 viikon päästä jo yliajalla...
 
Ihan hirveesti paljon muuten Tammikuun pinossa poikia!! :eek: Vaikka onhan poikien syntyvyys 51/49, mut silti...yli puolet enemmän tullu poikia (samoin kun nyt näistä meidän helmikuisista 3 poikaa, 1 tyttö)...saa nähä tuleeko loppuviimein poika vai tyttövoittonen pino =)
 
Niisku-neiti Mua pelottaa kans just tuo, että entä jos menetetään vauva sen takia, että sitä turhaan kasvatetaan jättivauvaksi mahassa.
Entäs jos se taas jää kiinni, niinkuin tuo meidän toinen poika joka painoi 4040g ja tosiaan oli kiikun kaakun, että saatiin ulos alapäästä.
Tää on niin älytöntä :headwall: :headwall:
 
:wave: heipsan! vieläkös joukkoon helmikuisten mahtuu/ehtii.. melkeinpä plussaamisesta asti seuraillu,lukenu lähes joka sivun.. väliin ni hirmusesti tekstiä.. en vaan ole saanu aikaseks ite kirjottaa.. mulla la 8.2. ja ny siis viikkoja 37+1 ja synnytyssairaalana TAYS. neljäs lapsi, muut lapset ovat 3,5v tyttö ja 5v ja 7v pojat.vauhtia siis piisaa eikä tekemisen puutetta ole,mieskin paljon töissä ja talon rakentamispuuhissa.niinkuin nytkin.samoja vaivoja löytyy täältäkin kuin monelta muultakin.paikat ovatkin kipeämmät kuin aiemmissa raskauksissa.supistuksia tulee ja menee,ei mitään hälyttäviä kuiteskaa.hyvä niin,saisi ainaki viikon vielä pysyä masussa.moni homma vielä tekemättä.. kovasti kyllä ajatukset jo synnytyksessä.vauvan vielä kuitenkin hyvä kasvaa ja kehittyä.muut lapset tullu ennen laskettua eli kaipa tämäkin.se minusta tällä kertaa =)
 
Jahvetille jaksuja, ei ole kivaa, ja nämä hormoonit vielä vauhdittaa oloja puoleen ja toiseen :hug: .

Niisku&kevytmelankolia
toivotaan, että vauvat syntyy pian, eivätkö ole jättejä..muaki pelottas, jos ois "vaara" isosta vauvasta.

Mulla tuli limatulpan riekaleita ja nyt lemuaa alapää sen mukaan!! Mut jee, ees jotain. Ei menny tytötistä kauaa, ku se meni. Sais vaa tulla enemmän, askösellä veskireissulla tuli klöntti keltasenruskeeta limaa, joten en voi erehtyä. Supistukset voimistunut, mutta epäsäännöllisiä. Etoo tosissaan.. ois nyt muuta ku stuota oksutautia.
No,tuskimpa tässä mitää tapahtuu..viimestää sit käynnistyksessä sit :headwall:
 

Yhteistyössä