Sekalaista kommentointia: Tubi, ei meilläkään neuvolassa ole siitä mitään puhuttu, viimeksikin vasta laitoksella kyseltiin ja siellä päätös tehtiin rokotuksesta (v.2006). Rinnanlämmittimet mulla on sellaiset ruskovillan silkkivillatjutskat ovat olleet varsin turhat, koska aina saa käyttää liivinsuojia ja jos liivinsuojat ovat märät eivät nuo lämmittimet tee oloa tippaakaan mukavammaksi. Mulla on Hesan kämpillä tuollainen vaipparoskis. On mukava, koska vaipat vaihdettiin makkarissa, niin ei hajut levinneet pitkin huushollia ja kun parina päivänä viikossa siellä olin ja joskus vaipat unohtuivat tuohon roskikseen kotiin lähtiessä niin ei seuraavan kerran tullessa haju tervehtinyt tulijaa. Kotona meillä on kodinhoitohuoneessa hoitopöytä ja allaskaapissa roskisvaunu, jossa ämpärissä on aktiivihiilisuodattimellinen kansi. Ilman sitä, mun nenällä vaipat saisi viedä vaipat ulos 2 krt vuorokaudessa. Meillä on harrastettu vaipattomuutta lasten kanssa enemmän ja vähemmän aktiivisesti eli pissatettu ja kakatettu vaipanvaihdon yhteydessä. Tästä on ollut se hyöty, että potalle ei ole tarvinnut opettaa, koska se on ollut tuttu kapistus. Toisaalta esim. eilen kun käytiin mun kämpillä ja tämä nuorempi oli mukana (1v2kk) häneltä otettiin vaippa pois ja vietiin potalle, lähti siitä tyytyväisenä pylly paljaana leikkimään, niin auta armias mikä huuto ja protestointi seurasi, kun isä rupesikin laittamaan vaippaa takaisin oli vissiin pikkuisella muistissa, että äitin kämpillä saa olla ilman vaippaa (kuten viime keväänä yleensä aina oli).
(.): Nyt on viralliset tahot vakuutettu etten ole edelleenkään tappamassa itseäni ja se yksityisellä käynti oli ihan yhtä tyhjän kanssa (tai no menetinpä ison kasan rahaa). Ainut "ilo" tästä prosessista on ollut se, että ennen pelkäsin hoitohenkilökuntaa, mutta yksi kerrallaan pystyin rakentamaan luottamussuhteita pikkuhiljaa. Nyt koko julkinen terveydenhuolto on vankila ja kaikki hoitohenkilökuntaan kuuluvat ovat jokainen omassa eristyssellissään, minulla ei ole avaimia sen paremmin vankilan portteihin kuin niihin eristysselleihinkään. Mulla on vielä yksi lääkäri, johon luotan (mun työterveyslääkäri) ja nyt olen miettinyt, että otanko häneen yhteyttä, sillä toisaalta olen sälyttämässä hänen harteilleen liian ison ja hankalan kuorman. Toisaalta tarve olisi suuri.
Heltu ja Rymy 34+5