** Helmikuun Helmet** tammikuu

Heips :wave:

Pessi
Voi sentään tuota minunkin mieheni on joskus tuossa kuukausi sitten vielä harrastannut että lupaa tulla ajoissa meillä/minulle se tarkoittaa viim puol 3 kotiin niin välillä olen kuullut kun mies juoksee lehdenjakajan kanssa kilpaa kumpi on ennen ja lehti meil tulee siin puol 5-5. Nyt ei onneksi enää kun olen pari kertaa kertonut mitä siitä hänelle seuraisi jos olisi kännissä ja lähtö tulisi tai että joudun synnyttämään ilman häntä kun hän ei ole saanut taksia/kyytiä pois baarista. Pientä uhkailun poikasta. Mutta laitan hormoonien piikkiin. Joitahan jaksella kaikki kuitenkin hyvin ja mieskin varmasti tajusi ettei pidä enää kauheesti lähteä mihinkään. :hug:

nelHM Mä lähetin kaikki mun olemattomat supistukset tarpalle eilen ja tänään niitä on vaan pari tullut. :LOL:

Mua ihmetyttää ihan sikana yks juttu. Kun istun pöntölle tuntuu kuin kohdun suu tai väliliha tai jokin nahka kiristää niin paljon että itku meinaa tulla.

Kokeilin eilen taas huvikseni onko mitään tapahtunut alapäässä. Noh en mä sieltä ainakaan näppituntumalta erottanut kohdun suuta. Eli onkohan se hävinnyt jo johonkin kovaa pyöreyttä sen sijaan mahtaa olla vauvelin pää. :whistle:

Noh saa mies vielä kokeilla illalla niin saadaan selvyys tästätin asiasta.

Niisku-neiti& rinsessa 37+4
 
Pidetäänpä peukut ja varpaat pystyssä sulle Nelli! Sullahan oli täydet viikotkin jo... =)

Nalle-Puh vaunuleluun en oo kyllä törmänny ees missään nettikaupassa, vaikka oonkin niisä ihan kiitettävästi pyöriny... :whistle:
*muoks* Oiskohan jotain Disney-kauppaa... Kokeile googlettaa...

Niisku-neiti: Mulla on kans tommosta alapään kiristelyä. Lisäks toosa huutaa kuivuuttaan, niin sekin varmaan kiristää. |O

Me lähetään nyt Itikseen, :wave: palaillaan taas.

eva & hynttyrä 37+3 :heart:
 
Mä en haluu enää kertaakaan veskiin |O |O |O Viddu mulla räjähtää perse |O . Oikeen kovan supistuksen yhteydessä PAKKO mennä kakkoselle, tulee kauhee paine, ja tuntuu, että oikeesti räjähtää :snotty: . Ja viis kertaa käyny tuskailee jo tänään.. En mene enää |O :x :snotty: . Seisoessa tuo alapään paine molemmissa suunnissa vaan pahenee, tällai sohvalla suht ok.. Hitto jos nää olot ei tuota MITÄÄN tulosta!
 
SEE
neIHM Sympatia :hug:

Kertokaapa kokeneemmat mitä tälläiset tarkoittaa. Mulla nyt toista päivää ihan älyttömät menkkakipumaiset poltot alavatsalla. Mikään ei niihin auta, epäsäännöllisesti supistelee ja kaikki tuntuu alaselässä, ja sitten kun supistus loppuu niin jäljelle jää toi menkkamainen kipu. Itsellä aina ollut kovat menkkakivut ja nämä menee kyllä ihan sinne kovimpien luuokkaan. Enteileekö tää nyt jotain vai onko tää nyt tälläista sitten loput 4 viikkoa???

T: Kipeä SEE rv 36+1
 
Heippa pitkästä aikaa! Meille syntyi 14.1.08 tyttö vauva. Kolmisen viikkoa etuajassa mutta hyvin voidaan ;) painoa oli kertynyt 2700g ja pituutta kokonaiset 46cm. Synnytys oli nopea ja helppo, 2h. Ei tätä vieläkään todeksi usko. Mutta täällä tosiaan ollaan nyt äitinä. Kirjoittelen myöhemmin lisää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Mä en haluu enää kertaakaan veskiin |O |O |O Viddu mulla räjähtää perse |O . Oikeen kovan supistuksen yhteydessä PAKKO mennä kakkoselle, tulee kauhee paine, ja tuntuu, että oikeesti räjähtää :snotty: . Ja viis kertaa käyny tuskailee jo tänään.. En mene enää |O :x :snotty: . Seisoessa tuo alapään paine molemmissa suunnissa vaan pahenee, tällai sohvalla suht ok.. Hitto jos nää olot ei tuota MITÄÄN tulosta!
Siis ei sais nauraa mut sä kirjoitit niin ihanasti ton sun jutun. Mulla oli ihan samanlainen tunne maanantaina ennenkun vauva syntyi. Kotona kärvistelin muutaman tunnin kovien supistelujen kanssa ja aina kun supistus iski, oli pakko mennä veskiin koska mä luulin paskovani housuun. Eihän sieltä mitään tullut mutta paine oli kova. Ootko soittanut äitipolille jos sun kantis mennä sinne tarkastukseen ettei tule kotisynnytystä niinkun mulla meinas. Mä olin jo 8 cm auki kun päästiin sairaalaan ja se oli menoa sit. =)

Pidetään peukkuja!

 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
hulipumpsis: Niinhän mä sanoinkin, ja olen edelleen sitä mieltä, että mielipiteensä saa esittää, mutta mielestäni on myös lupa esittää eriävä mielipiteensä ja vetää pultit toisten kommenteista. Mitä ristiriitaista siinä muka on? Enhän vittuuntunut siitä, että esitit mielipiteesi, vaan sanoin, että se oli mielestäni ajattelematon vertaus. Mielipide siis sekin. :headwall: Enkä tosiaan enää viittis, mutta pakko sanoa vielä, että sen käsityksen sun kommenteistas saa, ettei kiinnosta miten muilla menee... (ihan sama sattuuko sua vai ei) Jeps, mutta en halua enää puida tätä asiaa. Mun puolesta olkoon nyt piste. Jag har talat. ;)
niin ihan siis lähinnä sitä tarkoitin että mun elämään se ei vaikuta että sattuuko sua...!jos sua sattuu niin mä en voi sille mitään.eli siis se ei tarkoita ettenkö olisi kiinnostunut muiden raskauksista ja vaivoista vaan sitä että se ei vaikuta mun elämään ja mielipiteisiin!!vaivansa kullakin ja niistä kärsimme =)
 
Onnea Matilda hirmusesti :flower: :heart: .
Sulla ollu kyllä nopeeta toimintaa. Mä en usko mihinkään nopeeseen aiempien kokemusten perusteella..vaikka kuinka toitotettu, että kolams voi olla jo iha erilailla.. Ajattelin soittaa ainaki tosta paineesta, jos ei rauhotu. Mut mulla kyllä tyhjeneeki pakki, on vaa nii tuskaa, ku supistaa kovasti..eikä ole maha löysänä..en tiiä helpottasko se. Supistelut vois tulla tiheemmin, se tässä nyt mulla mättääkin, ku ei tuu säännöllisyyttä, vaikka muuten on oikeesti paineet ja vihlonnat ihan omaa luokkaansa.

Tarttee taas mennä, ei pysty oleen :wave:
 
täällä sitä taas ollaan :wave: hertsileijaa, oli 13 sivua tullu tekstiä sinä aikana ku oltiin tuolla äidin luona niin en ainakaan vielä jaksa kaikkia lukea..

Heltu oli kyllä saanu tosi törkeetä kohtelua siellä lääkärissä, ei muuta ku valitusta siitä tyypistä eteenpäin! pisti ihan sapen kiehumaan :kieh:

Matilda81 oikein paljon onnea pienestä nyytistä =)

piipero86 & piipertäjä 34+2
 
Heissan! Mitäs mieltä ootte ( varsinkin jo synnyttäneet, jos muistatte ), kun luin tossa yhden vauvakirjan, missä eräs prohvessori oli sitä mieltä, että loppuaikana vauvan liikkeistä pystyy päättelemään onko sillä massussa mukavaa, tai haluaako se jo ulos. Eli jos vauva mekastaa paljon mahassa se haluaa jo pois ja sitten taas jos on kovin hiljanen, niin viihtyy massussa hyvin.. Täällä ainakin on aika hiljanen kaveri -varsinkin nykyään öisin. Nukunpahan paremmin kun ei tule iskuja virtsarakkoon =)
 
Ekaksi ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! :heart: :heart: Minä olen KOTONA :headwall: Laittovat kotia paikat on edelleen 3cm auki ja kanavaa jäljellä vajaa cm, supistellut on ihan säännöllisestikkin aamulla tuli 7 minutin välein muta eivät ole tehneet lisätyötä tuolla alapäässä.. ja osastolla on sen verta ruuhkaa etteivät turhia siellä nyt pidä. ;) Ihan hyvä vaan pääsee omaan sänkyyn nukkumaan. Väsyttää menen lepäilemään ja kirjotan myöhemmin sitten lisää ;)

Tarppa ja toukka 37+4!
 
Voi höh Tarppa, jospa ne siitä kotona kiihtys.

Mä en nyt oikein tiedä tätä oloani, alaselkä uudella tavalla kipeytyny ja paine kova, supistellu 10min tai alle yli tunnin, sais koskee vieläkin enempi. Tuo paine on kauhee ja en todellakaan kestä montaa vessareissua enää..soittelen varmaa tunnin päästä ohjeita, jos jatkuu tällasena. Hiottaa ja pakko pysyä liikkeessä, seisoskellen siis estiäpäin.
Ukko lähti varuilta tankkaamaan auton ja äitinki varmistin lapsenlikaks, JOS nyt tarttee lähtee..pessimisti ei pety..joten näillä fiiliksillä
 
Matildalle onnea kovasti tyttövauvan johdosta! :flower:

Nyt kyllä nellillä kuulostaa lupaavalle, toivottavasti et joudu "turhaan" kärsimään vaan noilla olis oikeesti jotain merkitystä!! Muistankos ihan väärin vai olikos kiinillä tai jollain kans tota mahan tyhjennystä just ennenkun vauva synty??
 
Moikka taas :wave:
Ei tästä nyt ota selvää..en jaksa kellottaa koko aikaa, tulee varmaan sellaseen 10minuuttiin ja välillä pari tiuhempaankin, mutta kun ei satu tarpeeks :kieh: , siis sattuu, mutta ei tarpeeks. Perse hiessä koko ajan ja pelko, että tarttee pöntölle, en kestä enää |O . Alaselkään jomottaa. Pantiin äske sauna lämpiään, tarttee siellä käydä istuskelee ja kattella. Tuskinpa tästä mihinkään tarttee lähtee :headwall: . Tytöistä oli nii tuskasen hidasta avautumisvaihe että! Kyrpii tällanen vetkutus. menis vedet tai jotain konkreettista enemmän tapahtus! |O
Vinja juu, Kiinillä oli se vatsan tyhjennyt, ja monella mun kamullakin ollu..ja muilla, mitä oon lukenu synnytyskertomuksia.
 
Pupilta kaikille vauvoille, jotka ovat äideistään irtautuneet tässä välillä, suuronnittelut ja toivottavasti kaikki pääsevät pian kotiin. Onnittelut tietysti vanhemmillekin! =) :flower: :flower:

Nellille tsemppiä ja toivotaan nyt että kärvistely tuottaa tulosta!
Karsee keli. Vetäydyn peiton alle... Ei oo ihmisten ilma, ei! ;)
 

Yhteistyössä