** Helmikuun Helmet** tammikuu

Jaksuja Nelli sulle! Pitipä vielä tuokin sattua. :( Jaksuja myös kaikille muille tasapuolisesti; sekä niille, joilla hyvät fiilikset että niille, joilla kipuiluja tms. =) Ja Vanamolle hurjasti synttärionnea! :flower:

Melon: Mä tiedän varmasti, että vauva on perätilassa ja potkut tuntuu välillä alavatsassa ja välillä ylhäällä, riippuu siitä miten pitää jalkojaan. On meinaan liikkuvainen tyttö täällä... :whistle:

Meillä on kans mies kuin tulisilla hiilillä; aina kun mua supistaa kipeesti kattoo kelloa, ja jos tulee pian toinen, niin alkaa merkkailla ylös kellonaikoja. Sit tuo ihanus passaa mua kuin prinsessaa. :heart: :D Välillä on oikein huono omatunto, kun mä en tee mielestäni oikein mitään ja toinen touhuilee täällä. :ashamed: Ruokaa esim. en oo tehny moneen viikkoon... :ashamed: Siivottiin kyllä tänään normaaliin tapaan yhdessä ja sen päälle saunottiin. :) Ja sen päälle mulla sitten juili selkää ja vatsaa. Ei kuitenkaan supistellut. =) Hyvähyvä. :xmas:

Mun pitäis mennä huomenna antamaan paastosokeri. Vi*uttaa, kun ei saa juoda yöllä. |O Mulla on suu kuin lapanen aina, erityisesti tietty sillon kun ei saa juoda. |O |O Pitää yrittää vetää tossa kymmenen aikaan varastoon... :whistle:

äippäHkilläkö on sitten jännät paikat. :D Paljonkas sulla olikaan niitä viikkoja? Eli onko vauva ihan tervetullut jo?
 
Jepsu ja Kipsu, meillä myös tää talo suunilleen samaa väriskaalaa noudattaen :kieh: Seuraavankin oon mielessäni jo "värittäny"...vaaleeta ja tummaa puuta, mut hieman enemmän väriä, kun tässä =) Alkaa jo kylläännyttää, kun 4v kattonu tätä vaaleutta :p

Evaellen lasillisen vettä saa juoda =)

 
Jepsu: Mä huomasin viime yönä kans parit pukamat persiissä. :x Eivät oo kipeitä, joten elättelen, että häviäisivät ittestään ennen kuin kipeytyvätkään... :whistle: Voiko niin käydä? :/
Ja turvotusta on muuten täälläkin alkanu oikeestaan nyt loppuviikosta olemaan. |O Eilen ei menny vihkisormus sormeen. Eikä varmaan meekkään enää... :/ Mies hieroi äsken mun koipia ja vedin purkillisen ananasta välipalaks; toivottavasti auttaa. ;)
 
Turvotuksesta tuli mieleen, et meillä alko opeaatio "pakastin tyhjäksi", niin mansikoista keiteltiin eilen mansikkakiisselisoppahärpäkettä ja sitä tulikin sit varmaan pari litraa eilen vedettyä. Illan/alkuyön istuin vessassa, kun kusta tuli kun palokunnan hevoselta KOKO ajan ja tänään sanoin miehelle, et KATO, MULLA ON NILKAT!!!!! Se oikeesti autto, tänään ei oo turvottanu yhtään!!! :attn: :D
 
Jahvetti: Niin mä oon juonutkin, yhen tai puolikkaan lasillisen, mutta ei se oikein riitä, kun janottaa alvariinsa. |O Parempi lasillinenkin tietty on kuin ei mitään! Täytyy ens yönä tehdä niin, et hörppäsee aina ihan millin erissä sitä vettä, et voi niinku muka juoda enemmän... Huijaan itteäni... B)
 
Meillä ei oo yhtään mansikoita, kun ne on niin hyviä -> ei säily... :p :p Muuta marjaa on kyllä pilvin pimein... :p Luonnonjutskat toimii varmasti aina paremmin. Aattelin tosta ananas light -limusta esim., että se mikä siinä kusettaa, on varmaan se neste, ei ananasesanssi. :LOL: Hyvä, että sait nikat näkyviin Jahvetti! Mie oottelen omiani. :whistle:
 
olikohan limatulpaa...?
on supistellu tässä illan mittaan aika muikeesti ja äsken nousin sohvalta ja tuntui vaan et jotain lorahti housuun.veskiin sit kattoo ja pöskyt ihan täynnä limaa,olis venyny varmaan metrin mittaiseks... :x :D
ekassa raskaudes sitä alkoi tiputtelee noin viikko ennen synnytystä ja seuraavissa sitten on menny vasta laitoksel...!ihan samalta toi kyl näytti...!
mut nyt lueskelee uusia kirjoituksia
=)

hulipumpsis 36+0 =)
 
Pikkasen jos omaa napaa valittas...vähä oon koittanu ny hillitä, kun masentaa muutenkii :whistle:

Masuvaavi on ollu tän päivää tosi hiljanen...aamuyöstä jo vessareissun jälkeen ihmettelin, kun ei hyöri....eikä aamulla, ihan satunnaisia tönäsyjä vaan. No kyllä niitä sit alko tulemaan iltapäivää kohti, etten ihan hysteeriseksi ehtiny :saint:
Mut sit aloin miettii, et iskuja tuntuu ihan eripaikoissa kun ennen..alavatsalla lähinnä |O Että onko tää pirulautsi viel menny kääntyy pylly alas????? |O |O
Onneks mulla on huomenna neuvola... :/
Lonkat on TOSI kipeet...samalla tavalla kipeet kun sillon, kun tää oli poikittain :/ Ja alavatsaa painostaa ihan hulluna...tuntuu että rakko repee justiinsa ja alapäätä vihloo |O :snotty:

Ugh, kiitos B)

Jahvetti 38+3 ja tosiaan, kukas siitä tuolla tänään aiemmin sanoi, niin mulla on LA 1½ viikon päästä!!!!! :p Vaikkakin moni ehtii kurvata ohi ennen sitä ;)
 
Jahvetti: Meidän hynttyrä on selkeesti välillä poikittain; tunnen pään ja peban molemmat tossa ylhäällä. Välillä istuksii sitten pers alhaalla, mutta iskuja satelee joka puolelle: toiset voimakkaampia kuin toiset, mutta välillä mielestäni selvästi tunnistan, et potkii ylös, vaikka pyrstö on alhaalla. Välillä sit taas rummuttaa jaloillaan alavatsaa tai kylkiä. Eipähän oo ainakaan kertaakaan tarvinnu pelätä, että ois jotain pahaa sattunu, kun vauva ainakin liikkuu niin paljon. =) Eikä oo tarvinnu kertaakaan herätelläkkään... :whistle: Toivottavasti sun vauva ei oo kääntyny pää ylöspäin! Onneks tosiaan sulla huomenna se neuvola, niin saat mielenrauhan. =)

Nyt iltapalalle :p
 
Täällä taas!

eihän tuota ukkoa saa minnekkään... |O |O |O

Hitto mä repesin kun luin tota kusin kun palokunnan hevonen :LOL: :LOL: :LOL:

Mulla kans on mansikoita pakkasessa kovasti...täytyy ilmeisesti keittää mansikkasoppaa huomenna. Josko mäkin saisin nilkat ja sormet takasin... :kieh:
Ananasmehusta sen verran et se eldoradon mehu on ihan sikahyvää ja sitä join 1l kerrallaan...pitänee lähteä huomenna hamstraamaan sitä kotiin kun viimeks turposin synnytyksen jälkeen ihan tajuttomasti....


jahvetti minähän se ykskaks tajusin et sä oot jo ihan kalkkiviivoilla la:n suhteen...jestas sentään. Ittellä vielä 3-5vkoa.

Taidan hakea ananasta ja mennä hetkeks ton pihtarin kans tuonne sohvalle.

öitä!

Turbo Jebsu ja MöyhyMara 36+5 :heart:
 
täällä on näköjään muutamilla pitäny vatsan asukit hiljasempaa päivää liikkeiden suhteen, sama täällä. saattanu olla pari tuntia aina väliä ja sitte muutaman nyrkin iskun antanu ja sitte taas köllii tuolla, hyvähän se on välillä lepopäivää pitää =)

täällä on kaveri ollu rt:ssä jo pitkän aikaa, ainaki sieltä 20 viikolta asti. pylly on tuossa ihan oikeanpuoleisissa kylkiluissa kiinni ja potkut tulee sitte tohon vasempaan kylkeen, nyrkit hakkaa sitte tonne lantio luiden luo ja tänään taas vihlo muutamaan otteeseen ku tuntu taas siltä että oikein pyöritteli sitä päätään ja yritti väkisellä työntyä ulos |O se tuntuu ihan kauhealta!

supisteluita ei oo ollu moneen päivään, eipähän se kyllä haittaa ku saa tuo kaveri olla vielä ainaki sen 4 viikkoa tuolla, sitten en enää pistä pahakseni vaikka lähtö tulisi. tuleekohan täällä sitte hirveä "vauvavyöry" jossain vaiheessa, kaikki ähkitään yhtä aikaa synnäreillä :D

piipero86 & piipertäjä 34+3
 
Tulin vielä takas koneelle, kun sain lapset nukkumaan. Saa nähä meneekö tääkin yö valvoessa.
Huomenna hammaslääkärikin |O
Kylläpäs monella on tulpat irtoillut tänään :D Mulla on alapää edelleen yhtä litisevää suota, mutta ei sieltä mitään valu tai tipu tai veny :kieh:

37+6
 
jahvetti: mulla teki mansikat saman ku sulla, vielä ois pakkasessa mut ei hirveesti. tuunki hakee teiltä :D :LOL:

oma (.) eipä mitään uutta, ei limatulppia tai supisteluja. ei auta rehkimiset eikä mitkään. mun vauva tulee kun tulee B) ukon judovalmentaja sano tänään et tuu käymään kun haluut et synnytys käynnistyy, hän tietää sellaset akupisteet mitkä käynnistää. katellaan B)
 
nelHM Voi kurjuus että tollastakin vielä! Koita jaksaa! :hug: :heart:

Täälläpäs on ollut vilskettä tulppineen :LOL: Hyvä että edes jollain tapahtuu jotain.

Ja Jepsu Sanoin miehelle edellis iltana ja eilen illalla nätisti vinkkasin. Aamulla vinkkasin että eipähän ole asia perille mennyt vihjeiden kanssa ja sit mieskin tajus et oho kait sitä sit tänään illalla vois. Noh tilanne on seuraavanlainen: Äsken tultiin kotiin saatiin pihalla aikaseks riita (mies alotti) Ja käski mun painua nukkumaan että tulee vasta sitten sisälle. Jäi auton kanssa harrastaa varmaan vitunmoisia sessioita. :kieh: :kieh: :kieh:

Että näin meillä :LOL:

Noh antaa olla ei siihen saamattomuuteen olla ennenkään kuoltu. :LOL:

Vauveli rupes vasta äsken riehumaan ihme säikyttelijä koko päivän ollu hiljanen ja nyt puskee niin et sattuu. Parempi sekin kuin ei mitään.

Turvonnut olen sieltä ja täältä kutina senkun yltyy mutta onneksi verenpaine oli aikast alhanen.

Nyt käyn iltapalalle.

Niisku-neiti & rinsessa 37+5
 
Arthur on taas järjestäny meille ohjelmaa tän illan :kieh: Puol kasista eteenpäin on ähränny ja vängänny ja näyttäny kaikki temppunsa mitkä osaa, että äippä ja isi hyppäis hänen pillinsä mukaan. Kolmatta kertaa (kolmen maitosatsin ja kahden tissittelyn jälkeen) laitoin äsken pojan nukkumaan, toivottavasti sais unen päästä kiinni.
Mutta on se silti niin ihana :heart:
Arthur täyttää huomenna 3 viikkoa :flower: :D
 
Kiin: Mun on pitäny jo pitkään kysyä, että minkäs kokoinen Arthur on nyt? Kävikö teillä neuvolan terkkari kotona ekalla käynnillä? Toiko jotain tuliaisia? :xmas: Entä miten usein te käytte pojan kanssa neuvolassa näin alussa? Oottekos nimijuhlia suunnitellu jo ja millon aiotte pitää? Jos siis pidätte... =) En oo yhtään utelias... B) B) Niin ja ONNEA kolmiviikkoiselle Arthurille! :flower: Niin se aika rientää... ;) Olispas kiva kuulla myös tuttemuin, civindalin ja matildan vauvakuulumisia! :wave: Jännittää oikein, kuka kuuluttelee seuraavaksi vauvauutisia... Goldy? =)

Nyt unille, :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Kiin: Mun on pitäny jo pitkään kysyä, että minkäs kokoinen Arthur on nyt? Kävikö teillä neuvolan terkkari kotona ekalla käynnillä? Toiko jotain tuliaisia? :xmas: Entä miten usein te käytte pojan kanssa neuvolassa näin alussa? Oottekos nimijuhlia suunnitellu jo ja millon aiotte pitää?
Terkka kävi meillä kotona keskiviikkona. Punnitsi Arthurin, 3440g :) Hyvästi ollaan siis yli syntymäpainon. Tuliaisiksi saatiin D-vitamiinitippoja :D MLL:n lahjakassi olis pitäny kans saada, mutta se oli loppu, saadaan kun mennään keskiviikkona neuvolaan. Siellä sitten varmaan suunnitellaan jatkoja muutenkin ennekun siirrytään lastenneuvolan puolelle. Siellä taitaa käynnit olla 1kk välein ekan vuoden ajan?
Nimiäiset tottakai järjestetään ja ollaan jo niitä suunniteltu :) Nimiäistilaisuus kahvitteluineen on helmikuun lopulla Olavinlinnassa. Siellä mentiin miehen kanssa naimisiin niin halusin tänkin perhejuhlan järjestettävän siellä :heart:

Poitsu nukahti siihen kolmanteen nukuttamisyritykseen =) Vielä ei kuulu heräämistä enteilevää ähinää, joten saadaan nukkua/kekkuloida hereillä varmaan vielä tunti.
Heiluteltiin peittoja äsken toooosi varovasti :D Aika jännää oli, ihan kun eka kerta :ashamed: Ei tuntunu oikein miltään :/ Päätettiinkin, että tää oli vaan sellanen kokeilumielellä hommailtu juttu :D Myöhemmin sitten tosimielellä.
 
Tänä yönä taas kukutaan... Heippa siis vaan, jos täällä on joku muukin! :wave: Vähän yli kolmesta oon ollu hereillä, vauva on kans hereillä nyt. :heart: Janottaa pirusti; puoli lasillista on vielä tuosta sallitusta lasillisesta jäljellä. :$ Taidan säästellä aamuun... :p Labraan oon menossa vasta kymmenen maissa, joten onhan tässä aikaa vielä... |O Kohta varmaan alkaa kuitenkin jo nukuttamaan, niin menee aika sitten vähän nopeemmin. :)

kukkumisin,

eva & hynttyrä 37+5 :heart:
 
Kiin: Kiva, että poika on saanut lisää painoa ja voinut hyvin! =) Mä oon kans tuolla Olavinlinnassa ollu yksissä häissä, mun kummin nimittäin. Meillä tuo paikka ei tullu hääpaikkana kysymykseen, kun on niin pieni se kappeli ja haluttiin isommat häät. Mentiin naimisiin Pikkukirkossa; se on meistä tunnelmallisempi kuin Tuomiokirkko. Haluttiin järjestää häät siellä meidän syntymäkulmilla, vaikka mietittiin kyllä tätä nykyistäkin kotikaupunkia, kun on tää nykyään paljon läheisempi paikka kuitenkin. =) Hienot muistot jäi, eikä oo paikan valinta kaduttanut. =) Eikä miehen... B) :whistle:
 
Mulla on LA ens viikolla :attn: :LOL:
Eli meijän vaavi syntyy viimestään 3½ viikon päästä B) Huh..ei olis viime toukokuussa uskonu :whistle: :wave: Siis että tääkin aika tosiaan koittaa...

Aamupäivällä olis neuvola, saa nyt sitte nähä miten päin tää on :/ Ja miten ne sykkeet taas menee...viimeksihän ne huiteli siellä 180 |O

Mies tuli illalla vasta 11 maissa kotiin, 2 jälkeen joskus saatii unenpäästä kiinni ja pikkasta ennen kuutta soi kello |O Vähän väsyttää...sain esikon jo onneks koulutielle, kohta pitää välimalli herättää :/
Mun pikkunen vauva, vajaa 5v, meni tänään tarhassa isojen ryhmään...on se jo NIIN iso... :heart: Täditkin siel meinas, et pitäähän sen sinne päässä, kun isoveikaksikin jo tulee :p Ikävä vaan tulee itelle niitä pienten puolel tätsyjä...ne oli nii ihania :flower: Samat tädit hoitanu mua ja miestäkin pienenä ;) :saint: Noh, siellähän ne on edelleen vaan seinäntakana, et voi moikkaamassa käydä :LOL: Yksi elämänvaihe taas takana, jos niin voi sanoa :snotty:

Koko eilisen illan juili alamahaa tooosi ilkeesti, ihan sellasta menkkavihlontaa...tosi ärsyä. Tuli mieleen, et kohta nekin alkaa |O |O Kolmosen jälkeen alko 3 viikkoa synnytyksestä (jälkivuoto kesti 2vko!!) |O |O Että eiköhän ne tuotapikaa |O :eek:

Äkkiä ehtis kahvin hörppää ja sit herätän ton ekaluokkalaisen =)

Jahvetti 38+4 :heart:
 

Yhteistyössä