huomenet helmimammoille!
neuvolassa käyty ja kaikki oli mukavasti. pissa oli puhdas ja paineet oikein hyvät (106/60) joten ei kuulemma tarvi huolehtia myrkytyksestä. hemppa oli vähän laskenut, mutta tätsy oli sitä mieltä, ettei siltikään tarvi nappailla obsidania, kun se ei edelleenkään sovi mun vatsalle. Katselin neuvolakorttia ja huomasin, että vauvalla on sykkeet laskenu läpi raskauden.. kuuluu ilmeisesti asiaan, kun sitä ei oo koskaan kommentoitu? Nyt siis 130.
sf-mitta ei ollu kasvanu viime kerrasta, joten alakäyrällä ollaan ja terkka meinas, että pieneltä (eli laihalta) tuntuu, mutta pituutta vauveliinilla saattais olla hieman keskivertoa enemmän. tutkimuksen aikana supisteli taas kovasti, mutta kotosalla en oo kyllä mitään kipeitä supisteluita viime aikoina huomannu. heti kun jäin kunnolla äitiyslomalle ja stressitekijät jäi pois, niin siihen lakkas kaikki supistukset
. mutta ihan hyvä niin, saapa vielä rauhassa kasvaa, vaikka terkka kyllä sanoi, ettei usko menevän laskettuun aikaan asti.
viikonloppuna tuli sit tehtyä suursiivous ja nyt koti suorastaan kiiltää. pesin jopa ikkunat, seinät ja lattialistat (perusjuttujen lisäksi) ja lisäksi leivoin pakkaseen tulevan varalle. tuntuu niin oudolta vaan olla ja lepäillä, joten oon sit järkänny joka päivälle jotain sosiaalista aktiviteettia tai vastaavasti sit touhunnu kotona turbovaihde päällä. eilen illalla syötiin korealaista ja edes supertulinen kimchi ei aiheuttanu mitään supistelua, saatika sit päivän siivoukset tai salikäynti. ei taida tää vauva ihan vähästä hätkähtää
paranemisia
nellille ja
suppareita niitä toivoville! ja piti vielä sanoa, että ihanaa
kiin, kun jaksat kirjoitella teidän vauva-arjesta! kummasti piristää päivää, kun voi sun juttujen perusteella aina miettiä millaisia ne päivät pian tulee olemaan.
shiva 37+4
ps.
vanamo jos satut oleen linjoilla vielä, ni mä oon menossa yhden toisen tulevan mamman kaa kaffelle selloon tänään yhdeltä. eli jos sadekeli masentaa ja haluat lähtä tuulettuun, ni tervetuloa mukaan