** Helmikuun Helmet** tammikuu

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801217092688_uu.shtml

Noh, ei ihan ehi 4 teiniä olla meillä samaan aikaan...tai toivottavasti :LOL: Esikoinen on kuitenkin jo 20v, ja toivottavasti omillaan, kun tää kuopus täyttää 10v :kieh:

huomenta :wave:

suht hyvin nukuttu mut toi nukkumaankäynti aina venähtää. eilenki meni melkeen kahteentoista |O ja sit pojan kanssa pitää kuiteski herätä ajoissa. onneks se nukkuu yleensä aika hyvin, tänään heräs seiskalta, yleensä menee kasiin asti. huomenna ois se koiran leikkaus ja keskiviikkona neuvola. torstaina pikkuveljen synttärit ja mulle ja ukolle tulis vuos täyteen yhdessäoloa :heart: arvatkaa muistaako se :kieh:

kiin: muistelisin et puoleen vuoteen asti neukkukäynnit kk välein ja sen jälkeen joka toinen kk vuoden ikään asti ja sit 1,5 veenä ja sit 2 veenä ja sen jälkeen vuosittain. tarkaan en tiiä kun me käytiin vuoden ikään asti kuukausittain kun mä halusin nähä miten poika kasvaa.

evaellen: mä en hirveen orjallisesti oo sitä ruokavalioo noudattanu B) kun jos se haiman sokerinsietokyky olis heikentyny ni se olis näkyny siinä rasituksessa. tietty mun PITÄIS vähä kattoa mitä suuhuni laitan mut tässä lopussa oon lipsunu jonkun verran :ashamed:

Huomenta! Se ois mullakin enää tämän päivän jälkeen 6 päivää jäljellä käynnistykseen.

Jahvetillekkin jo etukäteisonnittelut, kun kohta päätepysäkki häämöttää!!

Jahvetti Hyvä tuo linkki minkä laitoit. Meilläkin 14-vuotias tyttö kyllä kuluttaa tosi paljon verrattuna noihin kahteen 4- ja 5-vuotiaaseen.
Paljonkohan nuo pojat sitten kuluttaa teini-iässä. :eek:

Mä nukuin oudon hyvin, kävin vessassakin vaan kerran, mutta olin kyllä hikoillut sitten urakalla.
Käsien puutuminen ja särkeminen on vaan jotain ihan järkkyä.
Tänään ois klo: 15 se hammaslääkäri.

Tässäpä odottelen, että lapsukaiset heräävät puurolle ja sitten jos mentäs suihkuun, kun on niin hikinen olo.
Mies jo autuaallisesti kuorsaa tuolla yötöiden jälkeen. Onneksi sillä alkaa torstaina vapaat =)

Jotenkin parempi mieli tänään =) Mies oli töistä tullessaan keittänyt mulle kahveet ja tehnyt voileipiä ja ostanut suklaarusinoita :D
Lapsillekkin oli puuro valmiina keitettynä.

Nyt 38+0
:p

Kevytmelankolia, mie en ees uskalla aatella mitä meijän pojat tulee kuluttamaan oikeesti sitten |O Mennään ton keskiarvon yli kyllä ja reippaasti :attn:
2 vanhinta (vajaa 8 ja 10) pelaa jääkiekkoo, vajaa 5v on ilmottanu alottavasa ens syksynä...saa nähä miten site tää tulokas...että tietää kyllä, miksi se työpaikka on oottamassa |O :LOL: :LOL:
Just perjantaina maksoin kevään kausimaksut :snotty: :snotty: :snotty: No, onneksi nykyään kaikesta saa sisaralennuksia :LOL:

Huomenta :wave:

Hyvä tuo linkki tosiaan; jossain, oisko ollu Kotivinkissä oli kans hiljattain juttua lapsen kustannuksista... Ja tuo jäkis on kyllä tosiaan ihan saakelin kallis harrastus... huh... Toivottavasti meidän tyttö ei halua sitä alkaa harrastamaan... :whistle: No, ehkä se on pääasia, että jotain harrastaa. :)

Cruella: Niinhän se juu olikin sun rasituksen kanssa. Mulla ruokavalio ois tärkee, kun rasituksessa oli kaks arvoa koholla (paasto ja sit se tunnin arvo). Sen jälkeiset mittaukset on kaikki ollu ihan jees tai jopa hyvät, mutta oon kyllä mielestäni suht hyvin noudattanutkin tota ruokavaliota. Kaloreita en oo laskenu, mutta mulla se ruoan laatu olikin tärkein pointti. Lipsunutkin olen kyllä, mutta onpahan psyyke pysynyt kunnossa! B)

On varmaan jännää tietää kevytmelankolia, että vauva syntyy viimeistään viikon päästä. =) Olikos sulla 28.1. se käynnistys? Meille sovitaan sektio ens viikolle, jos vauva ei tällä viikolla käänny... :/ Uskomatonta ajatella tosiaan, että mahdollisesti vauva on sylkyssä ensi viikolla... =)

Juupa, niin ne la:t lähestyy... Jahvetilla tosiaan ens viikolla, mulla ja monella muulla ei ens mut seuraavalla viikolla! :D :D :heart:

Vettä on melkein puoli lasillista jäljellä. :p Nyt alkaa iskeä helvetillinen nälkä. Taidanpa mennä vetämään väriä turpaan ja sit lähden hiipimään tonne labralle. Vituttaa jo valmiiks, jos joutuu venailemaan... :kieh: No, onneks näin MYÖHÄÄN siellä ei yleensä tarvi ootella kuin vartti... :kieh: :kieh: |O Mut sekin on liikaa nälissään... |O |O

evaellen Joo 28.1 meen äippäpolille ja siellä sitten mietitään käynnistetäänkö vai otetaanko sektio aika, jos vauva onkin jätti iso.
Jokatapauksessa käskivät varautua osastolle jäämään.

Sokereista Niin mulla oli silloin alussa se paastoarvo vaan koholla. En ole mitenkään orjallisesti noudattanut ruokavaliota.
Mittauksia olen tehnyt kotona ja arvot on olleet kokoajan raja.-arvojen alapuolella.
Muutama viikko sitten kävin antamas paastonäytteen, niin ei ollut kuin 4.5 eli sekin hyvä.
Vauvan isokokoisuus ei johdu sokereista diabeteshoitajan mukaan. Mä kuulemma vaan teen isoja lapsia mieheni kanssa,

kevytmelankolia: aivan, aika paljon geeneistä kiinni vauvan koko. esim minä en pieniä vauvoja tee kun oon ite niin isokokonen B) ja aika harvoinhan mun käsityksen mukaan gestaatiodiabetes sitä makrosomiaa aiheuttaa jos hoito on alotettu ajoissa. ei sullakaan enää kauan onneks ja hyvä tietää ettei tarvi alakautta ruveta punnertamaan jos onki tosi iso vaavi :)

Tunti pitäs kuluttaa aikaa :/ 11 aikaa se neuvola...vois tietty kävässä eka Robbarissa hakee kuopukselle uudet kumpparit :whistle: Ei oo talvitöppöset paljoa kulunu tänä talvena, saappaat sitäki enemmän :kieh: :kieh:

Hitsi kun alko taas mietityttää toi neuvola...grrr..sen takia varmaan sit painetki taas nousee :kieh: Jos ne sykkeet huitelee taas siellä 180 |O |O

Kevytmelankolia hui tosiaan, sulla SE PÄIVÄ lähestyy, tiedätkin jo tarkan päivän millon alkaa tapahtuu :D

Evaellen toivotaan että vauva nyt tajuaa vielä kalkkiviivoilla kääntyä...vai ootko jo itse asennoitunu sektioon? :hug:

Sokereista mulla rasituksessa oli vaan se paasto tosiaan koholla, muut hyvät. Paasto on nyt katottu 4 kertaa...5,2 5,2 5,2 ja 5,6!!! Eli toi vika oli noussu :x Mitähän se mahtaa kertoo :wave:
Aika hällävälillä oon minkään paastoilun kanssa menny, kun koko ajan höpötetty, että tää olis muutenki niin pieni vauva :whistle: Noh,sithän sen näkee :kieh:

Meillä nää vauvat on ollu 3,6kg, 2,5kg ja 3,2kg...ite ollaan oltu mie 2,6kg ja mies 4,5kg...et keneenköhän nää meijän lapset on tullu? :LOL: Posteljooniin? :LOL: :LOL: Tulevasta arvioitiin n. 3,5kg :/

Heips!

Täällähän on taas sattunut ja tapahtunut...:). Onnea ainakin Matildalle ja perheelle :heart:

Ja jaksamista kaikille vaivaisille, ei ole tosiaan enää pitkästi jäljellä monellakaan ja kun näitä pikkuisia on jo kivasti alkanut "ulostautumaankin"... :heart:

Oma olo junnaa paikallaan...ei oikeastaan moneen viikkoon ole tapahtunut mitään "edistystä", siis ei merkkiäkään, että tämä joskus ulos haluaisi. Ja laskettuaika osuu mullakin jo ens viikkoon :eek: . Ainoat vaivat on nuo nivelsäryt käsissä ja jaloissa ja sitten ajoittainen pahaolo/oksetus, mutta ei noissakaan mitään uutta. Ja mitättömiähän nuo on monien muiden vaivoihin verrattuna.

Fillarinkin kaivoin vielä äsken esiin ja hurautin neuvolaan... :D. Missä ei siis sielläkään mitään uutta. Paineet edelleen rajoilla, mutta hallinnassa ja virtsassa proteiinit taas hiukan plussalla, mutta johtunee siitä että oli aamulla pakko käydä kotona veskissä. Ei siis mitään toimenpiteitä...

Jahvetin linkki oli kyllä "mielenkiintoinen"...:LOL:. Meille ei sitten varmaan kovin montaa lasta tulekaan :LOL:

Mirtsu ja iiiso sintti "jo" 38+2

Lumityöt on tehty! JEE!!!!!!!!! :D Olipa urakka ja ei yhtään supistusta saanu aikaseksi! :headwall: :headwall: On se hassua nyt kun sais supistaa niin ei minähän sanoin että kun meinas ihan väkisin kesken tulla niin nyt kun sais jo syntyä ei tapahdu mitään.. kahtokee vaan että mie kärvistelen tämän mahan kanssa vielä kun te olette kaikki synnyttäneet :eek: :LOL: :LOL: Mitähän nellille kuuluu? :hug: toivottavasti kaikki on hyvin...

Tarppa ja toukka 37+6!

rv 36+4
pissa puhdas
paino -233
turvotus +/-
rr 141/91 toinen mittaus 135/88 ja levossa 134/84
kohdun pohja 33cm
rt
liikkeet + 145

Keskiviikkona lääkäriaika, katotaan mitä masuun kuuluu.
Kovasti vauva painaa alaspäin, välillä vihlasee nii mojovasti ja tuntuu et pisut justiinsa housussa. Pieniä suppailujakin ollu. Saa nyt nähä meneekö yli lasketun ajan tämä oottelu.
Muuttokin ois tässä lähiaikoina edessä, jospa vaan ehitään ennen vaavin syntymää. Muutetaan 52 neliön kämpästä omakotitaloon =)

Marie82 ja vaavi 36+4

Huomenta!

Neuvolassa käyty..paino oli pudonnut viime käynnistä 100g eli oli eri vaatteet päällä. Hemglobiini oli noussut 13 pykälää torstaista vaikken mitään ehtinyt vielä tehdä asian eteen ja pissa oli puhdas.

rr 132/73
turvotus +
Hb 124
paino 87.5
sykkeet vauvalla 142 (nukkui)
RT
kohdun korkeus 31.5 cm
(viimeks oli 32 cm, tiiä mistä johtuu sitten)

Isoista vauvoista niin mähän itse olen 180 cm pitkä, hoikka kylläkin, mut neuvolan täti on aina yhtä yllättyneen kuuloinen kun kysyy miten pitkä olen ollut syntyessäni 49 cm. Pieni siis. Ja esikoinen oli saman ja mies oli saman vaikka kaikki ollaan keskivertoa pidempiä. Tästä nappulasta nyt veikkaan kuitenkin tulevan n. 51 cm, jalat on korkeemmalla kuin esikolla. Painoa meillä on koko porukalla ollut n. 3,5 kg, mä olin pienin 3,3 kg. Eli ei ainakaan mun nykyinen koko vaikuta vauvan kokoon juurikaan, vaikka neuvolassa niin aina ajatellaan et pitkät synnyttää pitkiä lapsia. =)

Tarppa Kaiken kaikkiaan musta tuntuu että ne joilla "oireita" oli aiemmin enempi ovat rauhoittuneet ja sit muilla alkaa tapahtumaan. Itse siis menen tasan lasketulle ajalle en yhtään aiemmin usko tulevan. JA LUNTA!!?? Missä??? Täällä sataa vettä kolmatta päivää ja lämpötila oon reilusti ollut plussalla. PRKL!

Jaskuja viime metreille mammat!!
:D

Vanamo+Viltsu 36+5 :heart:

Huomenia! Nyt tuli tännekin viime yönä parit kipeät supistukset ja just samaan aikaan ku kuopus alko rettelöimään omassa huoneessa. Onneks sain ukon hereille et se meni kattomaan mikä hätänä tytöllä.
Olikin ekat kunnon supparit, mut nyt sitten ollutkin hiljaista, alavatsa hiukan kipeä.

Esikoisesta ei tullut yhtään supistusta ennen ku synnytys käynnistyi 37+3 ja kuopuksesta ei tullut ennen käynnistystä 40+1 yhtään.

Toivottavasti nyt hetken pysyis masussa vielä, tänään 35+6. Olihan pari viikkoa sitten kokoarvio 2700g et isompi ku esikoinen syntyessään mut kuiteski.

Mies olis kyl jo menossa synnyttämään, se taitaa odottaa enemmän ku minä sitä synnytystä vaik muuten ei paljoa kyselekään paitsi silloin ku neuvolassa tai tyksissä oon käyny.

Sairasteleville paljon :hug: ei oo helppoa ku olo muutenkin hankala.

Victoria

Mies on selkeestikin kuullut ihkauuden sanan:kestosupistus. Sitä se kyselee kun mä haukon henkeäni silloin kun vauva päättää potkia.. On tyyppi alkanut herätellä öisinkin enemmän, yölläkin tuntui polttoja ja pari supistusta. Siinä kaikki.
Limatulppaa mä metsästän mutta mitään en ole löytänyt. Housut on kyllä tasaseen märät, ihan ku pissat housussa. Äklöä!

Mies yritti saada koirat ulkoilemaan ennen töihin lähtöään mutta eihän ne mun vierestä sängyn pohjalta mihinkään liikkuneet. Mennään sit jossain vaiheessa..

Miehelle lupasin jo viime viikolla että aletaan heiluttelemaan peittoja ahkerammin ja viikonloppuna sen ilmeestä huomas että valmis ois mutta kun mulla oli kipeä olo, mä en jaksanut.. :ashamed:. Ehkä sitä nyt viikolla..
Mä oon kyllä nyt aatellu että mahdollisimman vähän liikun missään ku viime pe ja la oli sen verran mojovia supistuksia että aloin jo lähtöä harkitsemaan. Ja siltikään ne ei olleet mitään megapahoja suppareita. Toisaalta nyt pitäis olla kaikki hankinnat tehty (luulisin..) joten ei ole pakko lähteäkään kauppoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Huomenta!
Isoista vauvoista niin mähän itse olen 180 cm pitkä, hoikka kylläkin, mut neuvolan täti on aina yhtä yllättyneen kuuloinen kun kysyy miten pitkä olen ollut syntyessäni 49 cm. Pieni siis. Ja esikoinen oli saman ja mies oli saman vaikka kaikki ollaan keskivertoa pidempiä. Tästä nappulasta nyt veikkaan kuitenkin tulevan n. 51 cm, jalat on korkeemmalla kuin esikolla. Painoa meillä on koko porukalla ollut n. 3,5 kg, mä olin pienin 3,3 kg. Eli ei ainakaan mun nykyinen koko vaikuta vauvan kokoon juurikaan, vaikka neuvolassa niin aina ajatellaan et pitkät synnyttää pitkiä lapsia. =)
Juu ei se niin mee. Mä oon ite 179 ja mies 185 ja esikoinen oli 45cm/2480g ja kuopus 50cm/3770g syntyessään. Ja mä oon ite ollu 50cm/4400g ja mies suurinpiirtein saman kokoinen. Ja meidän äidit ja isät ei niin kauheen pitkiä oo, molemmat ollaan vanhemmistamme paljon pidempiä. Tie sit mistä johtuu mut isoja lapsia ei oo meillekään tullu.

Maanantaita!

Tarpan kanssa täällä samoilla linjoilla, kun sillon rv 27-32 supisteli jatkuvasti pienestäkin rasituksesta ja välillä kovaakin, niin nyt EI MITÄÄN, kun sais jo supistella! No eilen nyt oli vähän alavatsa kipeänä, mutta johtunee siivousrehkimisestä ja harvinaisesta peittojen heiluttelusta ;) Eli ku on koko ajan pelänny ennenaikaista synnytystä, niin ylihän tää lopulta menee... |O

Tänään sit neuvolalääkäri, niin kuulee tilanteenkin tuolta kohdunsuulta.

Painoarvioista oli puhetta. Me ollaan myös miehen kans molemmat hiukan keskivertoa pidempiä ja syntyessämme ollaan oltu 3700g (minä, päivää ennen la.) ja mies 3800g (2 viikkoa yliaikaisena!). Terkan käsikopeloarvio vauvan syntymäpainosta oli "yli 3500g", joten meillä saattais aika hyvin noudatella noita meidän omia mittoja.

Täällä satelee hiljalleen kans lunta, jee :D Tollanen pölähdys on yön aikana maahan tullut.

t. Piipi + typykkä 36+3

huomenet helmimammoille!

neuvolassa käyty ja kaikki oli mukavasti. pissa oli puhdas ja paineet oikein hyvät (106/60) joten ei kuulemma tarvi huolehtia myrkytyksestä. hemppa oli vähän laskenut, mutta tätsy oli sitä mieltä, ettei siltikään tarvi nappailla obsidania, kun se ei edelleenkään sovi mun vatsalle. Katselin neuvolakorttia ja huomasin, että vauvalla on sykkeet laskenu läpi raskauden.. kuuluu ilmeisesti asiaan, kun sitä ei oo koskaan kommentoitu? Nyt siis 130.
sf-mitta ei ollu kasvanu viime kerrasta, joten alakäyrällä ollaan ja terkka meinas, että pieneltä (eli laihalta) tuntuu, mutta pituutta vauveliinilla saattais olla hieman keskivertoa enemmän. tutkimuksen aikana supisteli taas kovasti, mutta kotosalla en oo kyllä mitään kipeitä supisteluita viime aikoina huomannu. heti kun jäin kunnolla äitiyslomalle ja stressitekijät jäi pois, niin siihen lakkas kaikki supistukset :). mutta ihan hyvä niin, saapa vielä rauhassa kasvaa, vaikka terkka kyllä sanoi, ettei usko menevän laskettuun aikaan asti.

viikonloppuna tuli sit tehtyä suursiivous ja nyt koti suorastaan kiiltää. pesin jopa ikkunat, seinät ja lattialistat (perusjuttujen lisäksi) ja lisäksi leivoin pakkaseen tulevan varalle. tuntuu niin oudolta vaan olla ja lepäillä, joten oon sit järkänny joka päivälle jotain sosiaalista aktiviteettia tai vastaavasti sit touhunnu kotona turbovaihde päällä. eilen illalla syötiin korealaista ja edes supertulinen kimchi ei aiheuttanu mitään supistelua, saatika sit päivän siivoukset tai salikäynti. ei taida tää vauva ihan vähästä hätkähtää :)

paranemisia nellille ja suppareita niitä toivoville! ja piti vielä sanoa, että ihanaa kiin, kun jaksat kirjoitella teidän vauva-arjesta! kummasti piristää päivää, kun voi sun juttujen perusteella aina miettiä millaisia ne päivät pian tulee olemaan.

shiva 37+4

ps. vanamo jos satut oleen linjoilla vielä, ni mä oon menossa yhden toisen tulevan mamman kaa kaffelle selloon tänään yhdeltä. eli jos sadekeli masentaa ja haluat lähtä tuulettuun, ni tervetuloa mukaan :)

Jos vauvan syntymäkoko ois vanhempien nykyisestä koosta riippuvainen, niin meillehän syntyis ihan järkyttäviä jättiläisiä!! :LOL: :kieh: Mies on nimittäin reilusti päälle 2 metrinen, leveäharteinen mies ja minäkään en silti mistään pienimmästä päästä. :) (Kaikenlisäks molempien vanhemmat on pitkiä...) Molemmat ollaan kyllä syntyessäki oltu lähemmäs 5 kilosia ja reilusti päälle 50 senttisiä. Että sen puoleen en ihmettele, vaikka meille tuliski isoja vauvoja. Oon kyllä ihan valmis synnyttämään vaikka yli viis kilosen, uskon että se mahtuu ulos... Mut sitä en kovinkaan paljon usko, että vauvan syntymäpaino mitenkään riippuis vanhempien nykyisestä koosta!

Heips taas,

verta on nyt käyty antamassa, eikä tarvinnu hirveesti ees jonottaa... =) Sokereista ja gd:sta vielä: mulla on ollut kans kaikki rasituksen jälkeiset mittaukset alle sallitun rajan, suurin osa reippaastikin. Ruokavaliosta oon lipsunut lähinnä juhlissa tms. erityistilanteissa, mitään övereitä en oo kuitenkaan kertaakaan vetäny. B) Mulle ohjeistus olikin, että kokonaisuus on tärkeintä. Kaloreita mun ei oo tarvinnu laskea, lähinnä kiinnittää huomiota hiilareiden määrään ja laatuun/ateria ja säännölliseen ateriarytmiin. Vaikka oonkin ohjeistusta noudattanut, niin silti on ollu oikeestaan koko ajan pelko persiissä, että jos vauva ei voi hyvin mun käyttäytymisen, eli syömisten takia. :( Minkälaista voikaan äidin syyllisyys olla myöhemmin lapsen kasvaessa? :eek:

Jahvetti kyselit mahdolliseen sektioon asennoitumisesta: Tokihan mä toivon, että vauva kääntyis, koska ehdottomasti haluaisin alakautta synnyttää. Oon kuitenkin sillä lailla asennoitunut jo mahdolliseen sektioon, etten pelkää sitäkään vaihtoehtoa, enkä ole pettynyt, jos siihen mennään. Vauvan ja mun hyvinvointi ja turvallisuus on tärkeintä, ja jos vaihtoehtoina on sektio tai perätilasynnytys, niin valitsen ehdottomasti sen missä on vähemmän riskejä eli sektion. Ko. operaatiot ovat nykyään rutiinitoimenpiteitä ja hyvin turvallisia. Tiesittekös muuten, että n. 17% synnytyksistä on sektiosynnytyksiä? Yllättävän iso määrä mun mielestä... Toipuminenhan toki voi olla vaikeampaa, mutta mitäpä sitä ei vauvan vuoksi kärsisi... :) Täytyy kuitenkin vielä noita käännytysyrityksiä jatkaa, tiettyjä joogaliikkeitä siis. =)

Lunta? Missä? Lähettäkääs tänne Hgin sateisiin kans vähän! :D Ois niin ihanaa, kun ois maa valkoinen. :p

Loppu taas hyvä meininki täällä eilen illalla ja menin seittemältä nukkumaan kiukuissani. Heräsin sitten siinä yhdentoista aikaan kun mies tuli nukkumaan ja kukuin kolmeen ylhäällä. Eli nyt on rytmit makeesti sekasin.

Tän aamun oon vimmoissani siivonnut sitä pelkäämääni vaatehuonetta, alotin jo yöllä =) Juma mitä kaikkea vaatehuoneeseen on ihminen voinut työntää...

Noista painoista... Mies oli 4 kiloa syntyessään, ite oon syntynyt neljä viikkoa etuajassa ja jo sillon painoin 3300g ! Mitä lie oisin sitten laskettuna aikana painanut... Siks en millään pysty uskomaan lääkärin uusinpaan arvioon tästä meidän vauvelista, eli että laskettuna ois noin 3400g...
Ja kun mulla on vielä niin poikaolo itellä, vaikkei mitään sukupuolia ole haluttu selvittääkään, niin ajattelen että pojat on vielä normia isompia... Toivottavasti on vaan pitkäkoipinen ja piänipäinen :)

neuvolassa käyty,verenpaine hiukan noussu ja turvotus kauhia,pissa puhas,mutta päänsärkyä ja pahaaoloa miettien pitäää nyt tarkkailla verenpainetta,,,nauhotin puhelimella sydänäänet =) kummitäti haluaa kaikkea mahollista rekvisiittaa vauvasta jo nyt ni lähetin sitten tädille ne äänet =) aamuyöllä taas suppaili kivasti,.

Alkuperäinen kirjoittaja Napsuh87:
Jos vauvan syntymäkoko ois vanhempien nykyisestä koosta riippuvainen, niin meillehän syntyis ihan järkyttäviä jättiläisiä!! :LOL: :kieh: Mies on nimittäin reilusti päälle 2 metrinen, leveäharteinen mies ja minäkään en silti mistään pienimmästä päästä. :) (Kaikenlisäks molempien vanhemmat on pitkiä...) Molemmat ollaan kyllä syntyessäki oltu lähemmäs 5 kilosia ja reilusti päälle 50 senttisiä. Että sen puoleen en ihmettele, vaikka meille tuliski isoja vauvoja. Oon kyllä ihan valmis synnyttämään vaikka yli viis kilosen, uskon että se mahtuu ulos... Mut sitä en kovinkaan paljon usko, että vauvan syntymäpaino mitenkään riippuis vanhempien nykyisestä koosta!
Jeps, ei ne korreloikaan keskenään ollenkaan. =) Lähinnä vanhempien syntymäkoot voi ennustaa jotain... Mutta eipä nekään aina. Mikään kun ei tässä maailmassa oo onneks niin riippuvaista jostakin. =)

Yhteistyössä