** Helmikuun Helmet** tammikuu

Meillä kans mies nauhotti puhelimeen vauvan sydänäänet joskus alkusyksystä ja on siitä asti käyttänyt sitä soittoäänenä =)
Oli vähän hauskaa kun sen puhelin soi töissä ja kukaan ei vielä tiennyt että meille tulee vauva, ihmettelivät vaan että mikä ääni toi on, ihan kun koira haukkuis :D
 
..Ja kasassa, onneksi!
Kyllä voin siskot kertoa, että on sitten vihon viimestä oksentaa ja paskoo ja olla lähes 39C kuumeessa tämän mahan kanssa |O :snotty: . Olin varma toissa yönä, että en selviä hengissä, itkua tihersin ja oksentaminen oli jotain niiiiiiiiiiin kauheeta, etten osaa edes kuvailla. En valita enää mistää, kun tosta selvisin, vaikka päällä seisoen, kunhan vauva syntyy!
Olin tosiaan vuorokauden tiputuksessa, aamulla ysin jälkeen pääsin kotia. Vaivaset 5litraa meni nesteitä ja pari pulloo kipulääkkeitä :whistle: . Oksentaminen provosoi niitä lauantai päivänä alkaneita suppareita ja alotti siis supistaa säännölliseen ja kipeesti uudestaan. Tosiaan kanava hävinnyt/korkeintaan 1cm jäljellä, pehmeä, kohdun suu 2cm auki, että pientä edistystä teki. Ne sit loppu eilen illasta, ja onni niin,mä en todellakaan ois jaksanu synnyttää ja varmaan johonkin sektioon oisivat päätyneet. Että nyt sit vaa ootellaan, millo alkaa tapahtua..Pari päivää vois kyllä voimia kerätä, eikä tuo ukkokaan ole vielä norossa ollu, että se vois kans sen sairasta altapois, iha kauheeta, jos ei pääsis mukaan.
Neuvolassakin kävin tänään, saman katon alla oli
rr 110/60
pissat puhtaat
rt pää kiinnittynyt siis ylaukeamaan, väkisellä hiukan liikkuu
sf 37 :eek: :eek:
painoarvio terkalta ja kätilöltä 3.1kg-3.2kg nyt, eli hyvän kokonen =)


Hävittivät sit siellä sairaalalla mun neuvolakortin..Tänä aamuna nostin metelin siitä ja soittelivat eiliselle lekurillekin, ni siellähän se oli herran taskussa :kieh: . Postittaa kuulemma kotia sen heti, NO PAREMPI OLISI.

Jaksuja kaikille yökukkujille, kipuilijoille jne. Luin kyllä kaikki, mutta kauheesti juttua oli. Jännät paikat taitaa monella olla meneillään.

:heart: nelli&pulla 37+4
 
Kukas se puhuikaan hulluna siivoilemisesta... Shiva? Me ollaan kans puunattu ihan joka paikka erityisen huolellisesti tässä tammikuun aikana: kaikki kaapit, kaapin päällyset, seinät jne. semmoset, mitä ei yleensä tuu otettua. Pesänrakennusviettiä liemmä? :D Nyt ei oo enää mitään erikoista siivottavaa, perusiivouksia vaan... Eilen puunasin nimittäin kylppärin katosta lattiaan. Normisti pesen kyllä kylppärin seinät suurpiirteisesti ehkä kerran kuussa, mutta en oo tähän muuton jälkeen noin tarkasti niitä hinkannu... :) No, onpahan puhdasta vauvan tulla! :D
 
Huomenta.

Uni ei meinannut illalla tulla ei sit millään! Kaikki paikat kutisi ja niiden rapsutukseen meni tunti tolkulla. :kieh: Puol 5 heräsin pissalle ja sit sain nukuttua tosi hyvin tähän asti ja nyt mies herätti mut kun halus heilutella peittoja :whistle:

Kauhee nälkä. Eikä tuol kaapis ole taaskaan mitään. :LOL:

Niin ne viikot kuluu Tsemppiä niille jotka kohta pääsevät vauvanhakureissulle :hug: :heart:

Ja tarpalle suppailuja niin pääsee kans hakee nyyttiä :hug:

Mäkin voisin jo ottaa muutama. Tää olo ei ole sen kummempi. Ahdistaa aina kun rupeen miettimään ruokaa! :headwall: Nään sieluni silmin kuinka Vauveli kasvaa ja kasvaa ja kasvaa... :eek:

Niisku-neiti & rinsessa 37+6 nyt kaffee juomaan.
 
shiva: ihan normaalia että sykkeet laskee loppua kohti kun vauva on isompi. näin ne neuvolassa sano.

vauvojen koosta, kyllähän ne jollain tasolla seuraa vanhempien kokoa, pienemmät saa yleensä pienempiä vauvoja ja isommat isompia ja raskausaikana vauvan kokoon vaikuttaa vaan äidin koko, isän koolla siinä vaiheessa tosi pieni merkitys. jostain alan artikkelista ton luin nyt raskausaikana. mun poika oli syntyessään 3765g ja synty 39+4 ja tää toinen kuulema sellanen keskikokonen nyt mut varmaa liki sen 4 kiloo on syntyessää jos/kun laskettuun menee. tyttö jos on ni saattaa sit olla pienempi.

tein tossa nyt tunnin sitä liikelaskentaa ja sain ehkä 7 liikettä :/ pitäskö tässä nyt sit sykästä sinne äitipolille :(
 
Cruella DeVille Tee toinen tunti viel. Eiks se ole silleen et jos ekan tunnin aikana ei tule tarpeeks liikkeitä sit tauko eli teet jotain mitä yleensäkin ja joskus tunnin päästä uus laskenta jos ei silloinkaan tule sitä 10 liikettä niin mars mars tarkistaa. :hug:
 
Voi NelHM mitä oot saanu kestää! Onneksi taitaa nyt pahin olla siis ohi! Kyllä ei naurattais jos itse joutuisi moisen kokemaan! Huh huh.... :|

Niiskuneiti, minullakin meni toissayö lähes unettomana ja sunnuntai-päivä olikin sitten aika epämiellyttävä. Viime yönä sain unta jo taas paremmin. Inhottaa kun öistä alkaa tulla semmoisia epämiellyttäviä. Ennakolta jo tuskailee, että taas pitäs yrittää nukkua.... :|

Tänään synnytysvalmennusta. Ihan kiva kun taas näkee ihmisiä. Minä olen jotenkin onnistunut mökkihöperöitymään tyystin. Ei jaksa oikein shoppailla kun liikkuminen on niin hidasta ja kömpelöä...

Kestovaipoista vielä. Minä voin mielelläni ottaa vastaan ja maksaa jos jollain on äitiyspakkauksen kestovaippoja turhana. Odotan kyllä Lammiskalta pakettia, joten olen jo "oman osuuteni" saanut ja en halua kaikkia rohmuta itselleni... :| ;)

Minäkin sorruin eilen luvattomaan herkutteluun, kun oli niin masentava päivä ja mieli alamaissa... Potkuista päätellen voimaa tällä vatsa-asukilla on. Muutamia kertoja olen päästänyt yöllä äänen, kun toinen jyskyttää kylkiluita!Ja hikka vierailee täällä aika tasaiseen tahtiin.. Eipä sitä vissiin muuta tarvita että äiskän unet vähän häiriintyy...

Aamukahville näin puolenpäivän aikaan. Tsemppiä kaikille! Loppusuorilla ollaan näissä maratoneissa (vaikka välillä ei meinaakaan itse sitä ihan uskoa!) :LOL:
 
Neuvolakuulumisia :wave:

Rv 38+4 (meidän kakkonen syntyi 38+4 =) )

RR 129/91 (alapaine nousussa)
Paino +500g/vko (viimeksi oli +900)
HB ei katottu :|
Turvotus +- :LOL:
SF 31cm (laskenut sentillä!!)
Pissat yms ok
Sykkeet 160-170 :kieh: Noh, vähän laski viime kerrasta. Taas oli vauhti tyypillä päällä =)

Pää on aika hyvin lantiossa, mut ei oo kiinnittyny ja heiluu mukavasti vielä. Kovasti terkka koitti sanoo, etten enää viikon päästä menis :kieh: No, ite kyllä sanoin varmasti meneväni :saint: Ei musta niin helpolla eroon pääse :kieh: Antoi kyllä toivoa, että vois jopa vaikka yllättää ja syntyä itelleen :LOL: :LOL:

Nää jotenki tuntuu niin "turhille" nää neuvolareissut. Se oli taas 10min, ni oisin voinu lähtee :/
Kauanko teillä menee neuvolassa ja mitä juttelette yms??? Kun mulla ei koskaan mitään kysyttävää ole, eikä sekään viitsi selviä asioita neljättä kertaa selittää, niin tuntuu vähän hölmölle :kieh: :kieh:
Tänäänkin juteltiin tuosta kököstä säästä ja siitä kun kävin uudet kumpparit hakemassa ennen neuvolaa ja että mitä mun äiti nykyään tekee (olleet mun äidin kanssa koulussa samaa aikaan)...että sellasia neuvolareisuja täällä :LOL: :wave:

Jahvetti 38+4

Ja tärkein meinas unohtua...tää ON EDELLEEN PÄÄ ALASPÄIN!!!! :heart: :hug: :D
 
Täältä saa lunta kuka haluaa??!! täällä on tullu lunta ihan pirusti ja viime yö valvottiin pätkittäin niitten samperin lumiaurojen takia. Kiva asua kaupungin keskustassa kun valot vilkkuu jne jne. aargh.

oma (.) ei mitään uutta kerrottavaa...ei suppaile vaan jomottelee. Kateellisena luen teidän peitonheilutteluistanne...oli siellä onneks :ashamed: joku muukin jolla pihatari mies.. :ashamed: :snotty: |O
Poju kyllä liikkuu vielä kovasti että tiedän ainakin sen että ei oo kiinnittyny.

Täällä taas tänään pyykkipäivä. Toinen koneellinen pyörii ja sitten pitäs vielä yksi pestä. Ihan uskomatonta miten sitä kertyy. Mansikkasopankin keitin aamulla, et josko sais turvotusta vähemmälle.

Nelli: Kiva kun oot takasin maisemissa ja vielä kokonaisena!

Nyt pitää mennä syömään sopottia niin josko lähettäs käymään lenkillä ja nukuttamassa tyttö samalla.

Jepsu ja Martti 36+6 :heart:

 
aamupäiviä :wave: käytiin äsken esikoisen entisen hoitajan luona kyläilemässä, sai poitsu leikkiä lasten kans pihalla niin sain rauhassa vaihella hoitajan kans kuulumisia, olis niin ihana saasa poika takaisin sinne hoitoon vaikka ei tarvetta periaatteessa oliskaan, mut se oli kyllä niin hyvä paikka tolle meitin kakaralle, mut niillä on täys määrä lapsia niin ei pysty laittamaan. se on se hoitajaki sanonu että jos joskus tarvitset hoitopaikkaa ja jos heillä olis vapaa paikka niin ilman muuta pojan ottais..

mökkihöperyydestä täälläkin kärsitään, tuntuu että on hirmu vaikeeta lähteä kotoa mihinkään ja sit ku lopulta saa aikaseksi lähteä jonnekki kyläilemään niin tuntuu että ei osaa enää edes keskustella kenenkään kans mitään ja sitä on vaan turpa kiinni suurin piirtein.. :ashamed:

mulla on mies alkanu himona tenttaamaan supistuksista. käyn nomaalistikkin joka päivä suihkussa niin aina ku oon menossa suihkuun niin ukko tenttaa että supisteleeko? supistelee kuitenkin? miksi sinä muuten suihkuun menisit? yhen kerran ku supisteli niin sanoin sillon että käynpä lämpimässä suihkussa jos helpottas, niin nyt se luulee että supistusten takia käyn aina suihkussa, EN TIETENKÄÄN KÄY SEN TAKIA ETTÄ HALUAISIN PITÄÄ HUOLTA OMASTA HYGIENIASTA,EN TIETENKÄÄN! :headwall:

piipero86 & piipertäjä 34+4
 
Hello! Joku kyseli että missä lunta TÄÄLLÄ POHJOIS SAVOSSA, ainakii meidän pihassa oli aamulla ihan kiitettävästi! :whistle: Kiva kun on iso piha kesällä.. mutta nuo lumityöt :headwall: :headwall: Kauhee vessa hätä kokoajan on :x saa juosta pöntöllä kökkimässä vähänväliä... :eek: Kädet meni hapoille tuosta aamusesta urakasta :LOL: :LOL: ei vissiin oo tullu tehtyä mitään rankempaa sitten työstä pois jäännin jälkeen :ashamed: Neuvolaankin soitin aikaa vasta ens viikolle sain kun tuntuu nuo ajat olevan kiven alla nyt. No Kysissä minut lauantaina aamulla tutkittiin ennenkun pääsin pois, kait sitä reilun viikon pärjää...

Tarppa ja toukka 37+6
 
Lunta oli myös monet kaipaillu, täälläki sitä riittäis muille asti, tämän aamun aikana on tullu varmaan se 10cm ja eilen tuli kans koko päivän, eilen oli vielä plussan puolella mut nyt taitaa olla ihan hitusen pakkasen puolella, ei saanu enää lumipallojakaan tehtyä.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
vauvojen koosta, kyllähän ne jollain tasolla seuraa vanhempien kokoa, pienemmät saa yleensä pienempiä vauvoja ja isommat isompia ja raskausaikana vauvan kokoon vaikuttaa vaan äidin koko, isän koolla siinä vaiheessa tosi pieni merkitys. jostain alan artikkelista ton luin nyt raskausaikana.
Mun tietojen mukaan äidin painolla ei ole merkitystä, jos on ns. itseaiheutettua eli elintavoista johtuvaa. Sen sijaan geeneillä tietysti on yhteys, mutta silloinkin kai vaikuttaa enemmän syntymäpaino kuin nykyinen koko...
 
piipero86 :LOL: Hauskanen toi sun miehes.

Mun mies toistelee lausetta " Soita heti kun tulee jokin hätä"! :LOL:

Eli mä saan soittaa aina kun mulla on pissahätä. 10min välein. :LOL: :LOL: :LOL: No ei mul on pienestä asti kerrottu/luettu sitä satua mis se poika vahtii lampaita ja huutaa susi susi ja sit kaikki juoksee sinne sit ei siel olekkaan mitään ja kaikki apujoukot lähtee menee ja sit se huutaa taas ja ihan turhaan. Ja sit kun oikeesti tulee susi niin kukaan ei enää tulekkaan auttamaan.

Pieni satuhetki. :LOL:
 
Hei taas! :wave:
Eipä tuonut eilinen limatulppa vielä lähtöä meille. Supisteli tosin 10 min välein koko illan, mut ei kipeesti. Alaselkä ja vatsa oli tosin kosketusarka. Supistukset loppui kun menin nukkumaan. Eli odotellaan odotellaan. =) Evaellen kyselikin meidän viikkoja ja niitähän tänään kasassa 37+4 eli mitään hätää ei ole. Saa vauveli vielä odotella, mut jos tulee niin ei hätää.Lääkärihän oli sitä mieltä, että saa tulla jo, koskapa kokoa pienellä mitä ilmeisimmin on.

Olitte puhuneet tuosta koko asiasta, ja ei varmaan vanhempien tämän hetkinen koko asiaan vaikuta. Meille sanottiin viime viikolla kun pieni todettiin jo aika isoksi, että isänsä geenit on tässä tapauksessa saanut. Isä ollut 4800g syntyessään ja 55cm pitkä. Kyllä mua vähän pelottaa tuo synnytys...pitää yrittää ottaa rauhassa.

Ja taas tuota vettä sataa..en muista näin ankeeta talvea koskaan! :( Kumpa tänne pääkaupunkiinkin saatais edes hiukan lunta. Olisi niiin kivaa!

Onneksi nelli oot selvinnyt taudistasi. :heart: Ja jahvetilla h-hetki, ainakin ajallisesti, lähestyy..toivottavasti oikeastikin! Evaellenin pikkuiselle paljon kääntymisonnea ja cruellan vauvalle liikkumisia. Joo..olis kiva kaikille jotain toivotella, mutta onnetonta..muisti ei pelaa ja meitä on niiiiiin paljon. Mutta halit kaikille kuitenkin ja jaksamista :hug:
 
Mä tiedän kans ton sadun Niisku-Neiti! :D Ja paljon muitakin... :D Oon työskennelly lastentarhanopena aiemmin, niin tuli sadut hiukka tutuiks. Toivottavasti suutarin lapset ei oo täällä kengättömiä, ettei joutuis tyttöparka kärsimään siitä, että äiti vaihtoi duunipaikkaa, kun ei enää huvittanut leikkiä ja laulaa... :LOL:

Hienoa Jahvetti, että vauva köllii raivotarjonnassa edelleen! :flower:

Neuvolakäynnit kestää meillä 35-45 minuuttia; tehdään mittaukset ja jutellaan. Mä kyselen yleensä aika paljon kaikkea ja kerron omista fiiliksistäni liittyen millon mihinkin asiaan: synnytykseen, tulevaan arkeen vauvan kanssa, sikiöseulontoihin jne. Noista asioista taisin höpötellä viime viikolla... Vointini lisäks siis. =) Hempan mittautan melkein joka kerta. :whistle: Ei se terkkari oo sitä itte ollu mittaamassa, mutta yleensä kysyn, et voisko sen mitata. :whistle: Verorahoille vastinetta nääs... :saint:

Nyt meen evästämään välipalaa ja sit lähen joogaamaan. Kiva, kun on taas ohjelmaa! :D

*muoks* Cruella: Tee tosiaan uus laskenta; eiköhän siellä kaikki ihan hyvin ole! Vauveli varmaankin vaan lepäilee tänään enemmän! :hug:

vi ses :wave:
 
Mun miehellä on periaatteessa kaksi kännykkää töissä (toinen oma, toinen työn puolesta) ja siltikin mä oon varautunut (ainakin ajatuksissani) soittamaan sen pomolle että "laita se ukko tulemaan kotiin".. :kieh:
Mähän hauskutin työkavereita useesti kuinka mun rakas mieheni unohti milloin pakkasen oven auki, kotioven auki (jolloin koirat läksi rappuun..) tai muuta vastaavaa. Kännykkä sillä on lähes joka päivä häviksissä. Kerran appiukko soitti mulle että missäs se mies on,ku ei ole vastanut puhelimeensa kolmeen pvään? Mä siihen että tossahan toi vieressä. Vasta silloin alkoi ukko miettiä että on vissiin kännykkä jossain hukassa..

Yksi työkaveri oli ihan siinä luulossa että me saadaan aikaiseksi riita kun toinen tuppaa unohtelemaan asioita. Miksi ihmeessä? kaikkeen tottuu..

Että siinä mielessä ois parempi jos laitokselle lähtö olis illalla/yöllä niin mies olis valmiiksi kotona. :whistle:

Joo..jos mä meen vaikka syömään jotain. Mä voisin kans pitää pyykkipäivän tänään. Oispa ainaskin jotain tekemistä. Vauvakin on vissiin heräilly koska hutkii kylkeen. Tossa aiemmin se pyöritteli päätään kohdunsuun kohdilla.

 

Yhteistyössä