** Helmikuun Helmet** tammikuu

No sitä minäkin ajattelin, kun kuvittelin ne pikkerit sinne potkuhousujen alle että aika muhkeapeppunen tulis vaavista :D Silläpä noissa saaduissa vaatteissa ei niitä ollutkaan kun eivät siskotkaan ilmeisesti ole vauvalla käyttäneet... Kiitos teille, säästyn taas turhilta ostoksilta =)
 
yks kysymys tuli mieleen...
kun puette lapselle bodyn ja sukkikset niin kumpi on päällimmäisenä,body vai sukkikset? =)
mä laitan aina sukkikset päällimmäiseks,näyttää mun silmään vaan jotenkin paremmalta.... :D
että näin tärkeetä tällä kertaa :D =)

hmm...miten mul ei näy nikki tos...
hulipumpsis
 
Joo, emmä jaksa edes kuunnella mun äidin neuvoja. Se eli vauva-aikaa 70-luvulla ja joskus sen ohjeet menee niin yli hilseen että mä oon päättänyt mennä ihan omalla tavallani.
Ehkä meillä sit lapset tulee olemaan pylly paljaana jos ei muuta :D


Muoks.meillä ei ole sukkiksiakaan.. :ashamed:. potkareita, bodyja ja verkkareita. Mä säästän sukkikset varmaan siihen kun muksu liikkuu enemmän. Sukkikset on musta niin hauskannäköiset (polvipussit ja silti jalkaterät laahaa metrin perässä.. :LOL: ), että säästän itteäni parhaimmilta nauruilta ;) :whistle:

Mutta jos olis sukkikset niin sitten eka body ja sukkikset päälle.

 
Ihania noi runot :) oli pakko heti kirjoittaa muutama puhelimeen muistiin.
Mä olen tänään ahkeroinut ja nyt sen kyllä tuntee.Nyt mun mahakin on mennyt ihan sekasin.Aamusta asti on saanut vessassa juosta... :x En oo vielä mitään kassiakaan laittanut valmiiks ja jotenkin on semmonen olo että ehkä pitäis...
Noh toivottavasti ei vielä kuitenkaan tulis.Mietityttää vaan kun maha on sekasin niin pelottaa että se saa sitten tän synnytyksen käynnistymään.Niin kävi ekastakin silloin joskus... :whistle:
Vauva oli eilen koko illan tosi vaisu mutta nyt on sitten senkin edestä mennyt tuolla,ei tunnu kivalta mutta hyvä niin.

Oikein paljon jaksuja kaikille
 
Hei kanssa sisaret, milläs ihmeellä mä saan kuvia pienennettyä kun ei satu oleen kun Paint koneella...? Mä oon niin käsi näiden ohjelmien kanssa että!!

Kohta saapuu terveydenhoitaja katsomaan vauvaa, pitäkäähän peukkuja että paino olisi noussut pienellä. Tulen kertomaan sen jälkeen kuulumiset ja ottamaan vihdosta viimein kantaa muidenkin juttuihin enkä pöpise vaan omia =)
 
pikasesti tässä, paljon taas tullut juttua kun eilen ei ehtinyt ollenkaan neidin juhlien takia!

Neuvolassa mulla menee yleensä se puol tuntia, ei liikoja höpötellä mut ihan riittävästi. Hemppa mitattu 3 kertaa ja viimeks rv 27.

piipero onpa paha tilanne :/ Ei olis ketään "naapurinmummoa" jonka vois tarvittaessa pyytää tulemaan? Me on varustauduttu niin että likka autoon(ja koirakin) ja viedään miehen siskolle. Nekin menee aamulla töihin mut vievät sit likan hoitoon. Kurja se on likka sängystä ylös repiä mutta itse kyllä odottaa innolla jos noin sattuis käymään...Kyllä se paljon helpompi olis jo lähtö tulis päivällä tai illalla eikä yöllä!!

On muuten vilkkaasti noita limatulppia tainnut irrota tässä parin päivän sisällä! Ja Nellillä ollut kyllä tosi kurja tauti :x Muutenkin mahatauti on vihoviimenen tauti niin kyllä on ollut kärsimistä :(

Mä just tossa pari päivää sitten mietin et täytyyki ruveta kattelemaan noita värssyjä valmiiks ni kiitos tosta pitkästä litanjasta! Täytyy lukea oikeen ajatuksella ne!

Täälläkin on siivottu ja puunattu mutta ihan noita synttäreitä varten. Huomenna on vielä kaverisynttärit ja sitten ne on ohi! Sain jo miehen näkemään punasta kun noista juhlista puhuttiin ja sanoin että aatteles jos meillä olis 7 lasta niin kuinka usein näitä sukujuhlia järkättäis :whistle: oli vähän järkyttynyt :LOL:

Vinja ja Urmi 35+0
 
Heips.

Voi niitä kultaisia ohjeita. ohhoh olen kuunnellut kaikki ohjeet ja niksit. Nyt tulee jo korvista ulos. Esim. Pappapuoleni on sitä mieltä että mun täytyy jynssätä rinnanpäitä kynsiharjalla nyt odotus aikana et sit kun vauva imee ei mene niin helposti rikki. Niimpä hän sen tietää kun on varmaan imettänyt monta mukulaa. :LOL:

Ja sekin että vauvat syntyvät yleensä niihin aikoihin kun ne on tehty. :LOL: :LOL: :LOL: Eli jos meidän vauva syntyy aamulla olemme siis harrastaneet seksiä aamulla. :LOL:

Näit on vaiks kuin paljon. Mut nyt ei tule enempää mieleen koska olen antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Oma mummoni sentään on kerrankin viisas. Hän on puolestani kiukkuinen kaikille jotka kyselevät joko jo kysymyksiä. Mutta osaa hän olla hassukin. Hän luulee että äitini jää kanssani lomalle töistä kun mä kerran saan lapsen. Asutaan eri puolilla kaupunkia. :LOL: :LOL: :LOL:


Mitäs viel. Odottava äiti ei saa olla kiukkuinen ikinä koska muuten vauvasta tulee itkuinen.

Isäni kysyy koko ajan et joko lähdette tyksiin. Ajattelitteko huomenna mennä??? Hei haloo mistä mä sen voin tietää. :LOL:
 
Ei meilläkään ole niitä sukkiksia... kaan. =) Ehkä ois munkin parasta asennoitua tästä lähtien niin että se mitä ei nyt oo niin tarvittaessa saa kyllä kaupasta...

Paitsi ettei meillä ole sitä pienempää haalaria jonka vois laittaa kotimatkalle. Enkä löydä netistä mitään edullistä, pitää lähteä naapurikylästä katsomaan kun täällä ei ole mitään sellasia kauppoja enää nykyään. Tai tulee tänne Tokmanni joskus ens syksynä, mutta sitten ei enää ole niin pienelle haalarille tarvetta :p

Minkäs kokosia kotiutumishaalareita te oottekaan hankkinut? Ja mitä sinne alle, kun äp:n toppahaalari on kans aikasta iso...?
 
Voi apua tätä mun selkää, enhän mä pysty mitään tekemään kun se jumittui siivoamisesta :snotty:

Mä arvon vielä jaksanko pakolla käydä kaupassa vai laitanko ukolle viestiä että käy kotimatkalla..

Vauva kyllä liikkuu mutta ei yhtäkään supistusta, HÖH! Ainoo mitä tästä tuli, on tarve käydä "kakkosella".

 
Pusuapina ei mullakaan oo vauvalle kun yhet sukkikset...niillä mennään. ½ potkareita sit enempi =)

Kotiutumistoppapuvusta, niin jos oisin tän talven etukäteen tienny, niin EN OLIS hommannu tota pienempää pukua ollenkaan :whistle: No, vielähän ne pakkaset ehtii, mut ei kauaa sit kestä kyllä...se äp:n kevytvanupuku ajaa kyllä asiansa, enemmän vaan alle ja vaikka vilttiä päälle =) No, jälkiviisas on helppo olla =)
 
Tuli tosta rinnanpäitten jynssäämisestä mieleen et Norjassa (tai jossain?) käynnistettäessä synnytystä äiti hieroo pehmeällä harjalla rinnanpäitään. Pitäis jotenkin saada oikeet hormoonit liikkeelle. Et jos haluaa synnyttämään niin vauvaharja esille... :LOL: :LOL:
Noi vanhan kansan uskomukset on muuten tosi hauskoja. Sellaseen kirjaan kun Pieni Vauvakirja on koottu kaikenlaisia odotusajasta, syntymästä jne. "Äidin on nuoltava vasenta jalkapohjaansa, jotta synnytys alkaisi" :x :LOL: :LOL: :LOL:
 
Jahvetti no sepä se ku mies ei todellakaan voi lähteä töistä ku se vaikuttaa sitte koko kaupungin elämään, ku yövuorossa on hoidettava markettien avaukset jne. niin ei oikein voi käydä lyömässä lappua esim. prisman/citymarketin luukulle että "suljettu perhesyiden vuoksi" :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Jahvetti no sepä se ku mies ei todellakaan voi lähteä töistä ku se vaikuttaa sitte koko kaupungin elämään, ku yövuorossa on hoidettava markettien avaukset jne. niin ei oikein voi käydä lyömässä lappua esim. prisman/citymarketin luukulle että "suljettu perhesyiden vuoksi" :LOL:


Mut sehän on työnantajan...ei työntekijän ongelma :whistle: :whistle: Ja kun työnantaja tietää, että tällänen tilanne on mahdollisesti edessä, niin sen pitää sinne hommata sijainen...menee vaikka ite =) Liian tunnollinen työntekijä ei saa olla ;)

*muoks* Mites jos sun mies sairastuu...pitääkö sen sairaanakin mennä töihin? Tuli vaan mieleen =)
 
on ukko joutunu kuumeessaki töitä tekemään, soitti sillon pomolleen että voisko hommata tuuraajan ku ukko makas sängyn pohjalla niin pomo oli van sanonu että soittele ite työkaverit läpi jos saat tuuraajan, eikä se ketään saanu niin isäntä teki kiltisti oman vuoronsa,lääkkeiden avulla joten kuten sai sen tehtyä, että semmosta toimintaa niiden firmassa.. :kieh:
 
piipero ei kuulosta ihan normaalille touhulle :whistle: Kannattas oikeesti pitää oikeuksista kiinni, ettei pomo ala ihan hyppyyttää :ashamed: :hug:
Kannattas muute kysyy siltä työnantajalta, et korvaako se maholliset vahingot mitä aiheutuu, jos kipeenä töissä ja jotain sattuu ;) ;)

Mut tosi ikävä juttu teidän kannalta :( Ite vaan kehottasin pitään oikeuksista kiinni :hug:
 

Yhteistyössä