** Helmikuun Helmet** tammikuu

Nohnii..olen vihdoin tänään saanut kuulla,että pisu testin tulokset oli negatiiviset. Huomenna menen sitten aamulla labraan jossa ottavat lisää näytteitä alapäästä,lähinnä jotain hiivaa jne. Ja koska mulla on ollut menkka särkyä selässä ja masassa niin nla lääkäri haluaa katsoa keskiviikkona kohdunsuun tilanteen,ettei ala liian nopsaan aukeamaan paikat.Mulla on nyt supistellu välillä ja to lääkärillä kun kävin oli paikat sormelle auki,pehmeet ja kanavaa 2cm jäljellä. No,katsotaan mitä tuleman pitää.

Meillä eioo vauvalle sukkahousuja ja bodyn laitan housujen alle.Olin ihan hölmistyny kun kerran näin yhden kamun vauvan jolla oli body housujen päällä..en kehdannu sanoo mitään. Tyylinsä ja tapansa kullakin,ite oon tietyllä tapaa tarkka vauvan pukemisesta! :p

Piipero mustakin toi miehesi työ juttu kuulostaa jo jotenkin "lain rikkomiselta". Siis luulisin,että pomon olis hommattava tilalle joku jos on kipeenä tai joudut lähteen synnyttään. Mun mies on raksalla töissä ja se on aina sanonu pomolle ajoissa vaan,että kohta on laskettuaika et ilmoittelee kun synnytys alkaa ja pomo tietää et siitä alkaa sillä sit isyysloma. Mut onhan se tietty erilaista hommaa kun sun miehellä..vaikka mieheni pomo on niin riippuvainen mun ukosta,ettei liikoja lomia tms sille antais kun on firman ahkerin työntekijä. Kaatuu katos firma pian muuten..pomo ite ei tee mitään..ajelee päivät autollaan ja on muka tekevinänsä. :D

Huomenna alkaa mullakin vihdoin mammaloma!! Tulee varmaan oleenkin varsinainen loma..2 tappelevaa vintiöö jatkaa vaan samaa pvästä toiseen ja mulla hermoja kiristää..

Mamitre 34+6
 
Fiuh, kävin sitten kolaamassa pihan, että teki namia tehdä välillä ulkona jotain, olo pirtsakka ku mikä =)
Ihmettelin vaan kun ei miestä alkanut kuulua töistä, pääsi jo kolmelta... Aloin jo päässäni kehittelemään vaikka mitä, mutta sitte muistin että sen piti käydä työn puolesta Tampereella, silläpä se kotiintulo kestääkin...

Tää mun tietokoneen ympäristö on aivan kaaosmainen kun oon tyhjentänyt ton vaatekaapin tähän... En ole vielä puoliakaan saanut laitettua takasin.. huoh, jos nyt sais kerrankin jonkun homman hoidettua loppuun...
 
pusuapina näkisit meitin tietsikan ympäryksen, meillä mies toisinaan huomauttelee tietokoneen ympärillä olevista,limupulloista,karkki ja jätskipapereista,keksin/sipsin murusista :D en mä mikään nörtti oo... :D :whistle: mä oon vaan raskaana ja pitää saada vähän herkutella välillä :D
 
en lähteny äpolille ku niitä liikkeitä nyt on kuiteski tullu, vaimeempaa on mut liikkuu kuiteski. ehkä hän taas vaan huilii :heart:

samaa mieltä kun muutkin tosta sukkis asiasta eli päälle. meillä ei sukkiksia oo ku vissii yhet, puolpotkareita tykkäsin käyttää pojalla ja niitä oon nytteki varannu vinon pinon. ja ei oo pikkareita käytetty meilläkään, hommasin niitä sillon pojalle parit mut huomasin et turhakkeet on ja käyttämättä jäi.

nelli: hyvä juttu että vielä kasassa oot ja parannuit nopeesti. uskon että tuskaa on ollu mut nyt jo paremmalla tolalla onneks ja saat kerättyä voimia tulevaa varten. jaksamista :hug:

piiperolle sanon samaa kun muutkin että ei kuulosta lailliselta touhulta toi miehes työnantajan toiminta. eli jos miehes on esim sairaslomalla sillonhan ei ees lain mukaan saa tehä töitä. ja muutenki kuulostaa oudolta ettei muka voi lähteä töistä jos synnytys alkaa kumppanilla. ja tosiaan, on työnantajan homma hoitaa se sijainen. koitahan jaksella ja toivotaan että asia lutviutuu, myös esikon hoitopaikka :hug:

vielä vähän omaa (.) mua on ruvennu hengästyttämään, ihan ku tää vauva painais keuhkoja tjn. inhan tuntusta ku saa välillä oikeen puhaltaa ja haukkoo happea. tänhän pitäs olla alempana jo. viimeks oli kyllä sf-mitta vähän noussu et kai sillä nyt sit vaikutusta :/
 
Heips taasen.

Kävin hiukan kavereita moikkaamassa. Ja nyt palasin turvallisesti tuttuun ympäristöön. Oma koti kullan kallis + kone. :LOL:

Ajattelin seuraavaks laittaa viel yhden koneellisen pyörimään ja sit imuri + moppi seuraks seuraavan tunnin ajaks. Tuskimpa mitään auttaa kun lattia pintaa on maks 30 neliöö näkyvillä. :LOL:

Sit jos viel jaksan niin ajattelin siivoilla kirjahyllyä.

Katotaan vaan ni istun koneel koko illan tekemättä mitään järkevää... :LOL: :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 37+6
 
mä taas olen hommannut enemmän nuita sukkiksia, mitä puolipotkareita. Tuntuu et ovat helpompi pukea päälle, kun antavat paremmin "periksi". Oon ostanu joustavia 50cm sukkiksia, mut joustavat sen verran hyvin, et uskosin et mahtuu pitempään. Puolipotkareita ajattelin ostaa sit enempi, ku tietää onko tämä tyttö/poika. Perjantaina aateltiin isännän veljen vaimonkanssa lähteä Ouluun vähän alennusmyyntejä kiertään..lähinnä käyn hakeen mun ompelukoneen huollosta ja jos H&M:llä kävis. Oulussa se sijaitsee sen verran tympiästi et sinne on "pakko" vartavasten lähteä. Ja mä niin rakastan sitä et pitää ettiä isolle autolle parkkipaikka..ja lyllertää sit autosta kaupungille + kaverilla on rattaat ja vauvamukana :ashamed:
Tääl on kans mukavasti lunta..10cm paikkeilla. Koko päivän satanu. Päivällä tuli oltua siskon lastenkans ulkonaki mukava tovi, ku olin siel ammana=lapsenlikkana.
:kieh: krr tuo maha vain meinaa olla kipeä... onneksi tuo lääke on auttanu tuohon närästykseen..mut piimäloppu, ni piti vartavasten kiertää kotiatullessa kaupankautta..onpahan yöksi hätävära, ku ei tuo Rennie taho auttaa, eikä sais hirveesti tuon lääkkeen kans ottaakkaan.
 
omaa (.)...päivä alkoi masun tyhjennyksellä. Kävin varmaan 6 kertaa isolla asialla ja ihan oli sit jo vesiripulia. No on tuo masu nyt muutenkin toiminut lähiaikoina ihan hyvin, mut ei ihan NÄIN hyvin. Molemmissa aiemmissa synnytyksissä maha on tyhjentynyt ennen itse koitosta, mutta nyt en vaan millään muista et oliko mua supistellut ennen tuota tyhjennystä säännöllisesti vai tyhjenikö ensin ja alkoi sit suppailla. No koko päivän on supistellu aikas paljon, mut säännöllisyys puuttuu tyystin. Alamasu on kipeä/menkkatunne ja paine tuntuu alhaalla ja perän puolellakin, mut se säännöllisyys? Missäs se on? Jos tästä nyt jotain tulee, niin tulis sit et tietäis onko tää oikeesti SITÄ, tai sit loppuis kokonaan.
Ihan ku itte vois tuohon vauvan syntymäpäivään vaikuttaa, mutta...meille sopis ens maanantai hyvin. Silloin olis tulevan vaavin kuumitädin 30v. päivä =)
Jep, katellaan mitä tulee :wave:

babygirl 37+2
 
Hei vautsi ei menny edes tuntia.

Ja kaikki mahdolliset lattiapinnat imuroisin keräsin viel matotkin pois ja pesin lattiat. Ja mitä jalanpohjat kipeytys. :LOL: :LOL: :LOL:

No nyt on sit se 3 S käyty läpi. eilen illalla saunassa aamulla seksiä ja nyt illalla siivosin kuin raivopää. :LOL:

Nyt voi taas sit istua koneella.
 
:ashamed: mul on ihan ihmeellinen olo..ollu jo parina päivänä.. hankala kuvailla..ei oikeastaan tee pahhaa, mut kuitenki huono-olo. Liittyyköhän tuohon ylämahakipuun? Verensokereita olen mittaillu on OK. Ehkä olen juonu liian vähän, ku kerää turvotustaki taas ihan mukavasti. Välistä meinaa huimatakkin. Aamulla kutisi jalkapohjia, mut pääkipua tms. ei ole ollu..onneksi keskiviikkona on neuvola..
Ehkä on vain muutoin rauhaton/malttamaton olo..ja :'( fiilis. No onneksi vauva liikkuu aktiivisesti! Supisteluja ei ole isommin ollu..päivällä tosin ulkona lasten kans touhutessa jonkukerran supisti napakammin, mut ei voi sanoa et olis tehny kipeää..kiitos kun kuuntelit! Isännälle ei jaksa joka asiaa "valittaa", on jo nyt ihmeissään tuosta mun mahakivusta..kysyy aina vähän väliä onko helpottanu..
Luulen et tää olo kertoo vain siitä et olen jotenkin "paniikissa" uuden edellä..en tiiä! Pitää neuvolassa jutskata. Hirvittää vain taas et yö on edessä ja alkuyö menee jokakerta pyöriessä, ku tuo kipu ei helpota etes maatessa.
 
Piiperolle vielä kun paremmalla ajalla tekstin luin niin ei tosiaan ihan lailliselta kuulosta :/ ja oikeesti jos aattelee et tulis vaikka mahatauti niin ei siinä kyllä töitä jäädä tekemään |O Kyllä se on pomon ongelma hommata sinne tuuraaja vaikka lyhyelläkin varotusajalla eikä sun miehes. Eiks tosta vois liitosta kysästä kun kyllä luulis että mies saa synnytykseen lähteä?! Ja muutenkin vastasuuden varalle että tietää oikeutensa jos tulee kipeäksi.

 
pyykit pesty 3 koneellista, imuroitu ja mansikkasoppakin syöty.

Isukki lähti töihin niin tämä mamma laittoi tytön yöunille just ja nyt laatuaikaa yksin (siis teidän kanssa) ja sipsikuppi edessä... :ashamed:

Täällä on satanu kans lunta varmaan sen 10-15cm ja menee hermo noihin aura-autoihin. Ihme aikatauluilla mennään lumitöiden kanssa.

Piipero Meillä tosiaan mies kans tekee piirihommia ja kun kysyin et mitä jos lähtö tulee yöllä niin mitä tehdään. Hän sanoi ajavansa auton työnantajan pihaan ja lähtevän kotiin sekä soittavan varamiehen tilalle jos saa ja ehtii. Mutta synnytykseen hän tulee vaikka mikä olisi. Tyttö saadaan vietyä isovanhemmille tai he tulevat hakemaan jos ei voida viedä. Työpaikka on yksityinen pieni firma mutta pakkohan tällaisissa tapauksissa on saada hommat lutviutumaan vaikka kuinka homma kusisi. Työnantajan ongelmaksihan se sitten koituu kuka jatkaa, mutta kyllä "isällä on siihen oikeus". Toivottavasti saatte sitten lähtöhetkellä kaikki järjestymään...lapsen hoidosta lähtien.

Milläköhän mä nyt otan itteäni niskasta kiinni ja käsken pysyä dieetillä...prkl ku tahtoo lipsua usein.Nyt on oikein kunnon herkun himo iskeny nyt loppuvaiheessa...ei mulla alkuun näin hankalaa ollu. :snotty: :ashamed:

missäs te kaikki ootte? eihän se bridgetti vielä näy?! :wave:
 
Iltaa

Vaatteista juu,pöksyt bödyn päälle =) . Mä tykkään puolipotkareista, helpommat ku potkarit. Ja ne potkarit mitkä omistan,aukee haaroista, muute ois turhan vaivalloista aina riisuu ylhäältä asti.

babygirl
eiks sulla ole syntyny lapset paria viikkoa la aikasemmin? Muistanko väärin? Että ihan hyvin voi olla nyt sitäkin..jännää, pidähän ajan tasalla :) .

Cruella Kyllä se vauva voi painaa keuhkoihin vaikka ois laskeutunu. Varsinki jos oikeen mullakin pönöttää peräänsä, ni aika ylös nousee ja tuntuu ikävältä.

piipero ei kuullosta iha lailliselta miehes työ. Ja peesaan Jahvettia siinä, että työ on työtä,lapsen syntymä ajaa kyllä ohi, sano pomo sit mitä tahansa.

(.) ihmeen hyvä olo on, ei usko,eile vielä iha kuollut. Kyllä se nesteytys kannatti. Kauhee nälkä edelleen, mut ei tiedä paljo kestää syödä.. Ei kyl seulokkaan enää, mut voihan se mahaan käydä, jos yhtäkkiä alkaa vetää ruokaa kauheesti.
Supistellu on vaihtelevasti..kipeetä ne tekee, se ero entiseen, mutta tosiaan harvakseltaan tulee. Jotenki pysäytti tuo sairastuminen tän malttamattomuuden tunteen. Todella toivoin, että ei syntys, vaikka vaan sitä synnytystä olen tässä viime päivät halunnut. Ja onni,että sairastettii tää nyt, eikä sit, ku vauva syntyny..kuka tätäki huushollia pyörittäs ja lasten kaa yötä myöte hyppäis, jos en minä. Ja vauva tarttee tissiä, yrjösin tai en, joten jos kerta piti noro tulla, ni onneks tuli nyt.
Mä luulen, että tää vois lähtee syntymään itelleen tässä 1.5vkon aikana..toivon ja luulen, mutta käynnistykseen olen kanssa latautunut. Kauaa ei kuitenkaa mene, kun pulla sylkyssä :heart:

Illanjatkoja. Haluun kattoo Bridget Jonesin, ykkönen tosi hyvä. Ja äitiki täällä apuna, ni seuraa, jos ei tuo isäntä malta. Ja ruokaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, pakko syödä!
 
Piipero, älkää nyt ihmeessä edes harkitko tuollaista työssäolovaihtoehtoa. Minulla tai miehelläni ei tulisi kuuloonkaan jättää synnytystä väliin jonkun työn takia. Eikä siitä pidä edes keskustella työnantajan kanssa, sehän on jokaisen oikeus olla synnytyksessä mukana. Jos työnantaja vittuilee niin kyllä kai nyt oikeus on teidän puolella, jättäkää se nyt ihan omaan arvoonsa vaan. Luulen, että minun mieheni tulisi synnytykseen vaikka se olisi hänen viimenen temppunsa. Sanokaa sille munapäätyönantajalle, että hommaa varamiehen joka yöksi, jolloin miehelläsi on työvuoro. Sille sitten vaan soitto jos tilanne vaatii ja sillä selvä. Ei se kyllä teidän ongelma ole!!! Mulla nousi oikeen karvat pystyyn tästä aiheesta... Pahoittelut :/
 
Neuvolakuulumisia:
35+0
paino: -1,9kg (+4,2kg alusta)
turvotus: ++
RR: 126/76
prot: -
gluk: -
hb: 141
sf: 32
tarjonta: rt
syke: ++ (130-150)
liikkeet: +

Meillä menee tuolla neuvolassa 15 minuutista tämän päivän ennätykseen 2 tuntia... Puhuttiin noista viime viikon episodeista ja siitä miten edettäisiin. Tilanteen vakavuutta kuvaa ehkä se, että th ei tyrmää kotisynnytystä, pikemminkin mikäli me siihen päädymme haluaa auttaa suunnittelussa. Tietenkin toivomme, että synnyttäminen sairaalassa olisi mahdollista. Tässä vaiheessa en halua kenenkään kommentoivan minulle kotisynnytyksen vaaroista, please!!! Aikaisemmat synnytykset ovat olleet nopeita ja edellisen lääkäri halusi käynnistää, ettei vauva synny kotiin (valitettavasti tämä lääkäri ei ole enää synnärin äitipolilla, nyyh!). Menemme huomenna paikalliselle äitipolille ja katsotaan päivä kerrallaan.
 
piipero Outo juttu tuo, että miehes ei voi lähtee, jos synnytys käynnistyy.
Mun ukko on sairaalassa yötyössä ja hänkin voi lähtee... pitää vaan hälyttää joku toinen työntekijä paikalle.

Hammaslääkärissä olin tänään ja sain onneksi istua sillain puoli-istuvassa asennossa.
Supisteli tosi paljon siinä istuessa ja supistelee edelleen. En ole kyllä jaksanut laskea supistelujen väliä/kestoa.
Jos tulee lähtö, niin sitten tulee. En kyllä usko, että tulee.

Minäkin valmistaudun Bridgetin kattomiseen :D

Niin ja sukkahousut bodyn päälle, mutta en kyllä käytä vauvalla sukkiksia. Ennemmin puuvillaiset puolipotkarit vai mitä ne on.

38+0 :wave:
 
Heltulle voimia :hug: . Varmasti teette oikean päätöksen, päädyittepä sitten mihin ratkaisuun tahansa.

Tuo piiperon miehen työpaikka kuulostaa kyllä kummalliselta. Jos on vielä isossa firmassa, niin luulisihan sen nyt olevan helpompaa saada joku tuuraamaan... :eek: . Mä kyllä selvittäsin tuon jutun myös...!

Jepsu mä tilasin netistä Bassonin sitterin, toivottavasti linkki toimii: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1564#

Ja kuka ryökäle menikään mainitsemaan sipsit :kieh: . Hiukanko iski nyt himo, vaikka olen ollut oikeastaan jo usean kuukauden kokonaan syömättä sipsejä noitten paineitten takia (entinen ISO paheeni!). :whistle:
*Hipsii popparien tekoon, jospa ne hieman helpottais :whistle: *
 
Arthurilla on pikkarit harson päällä pitämässä vaippaa kasassa ja niiden päällä pul-kuori. Enää sen paketin päällä ei kalsareita pidetä :D
Body tietty puetaan sukkisten/puolipotkareiden ALLE :eek: Bodyhan on aluspaita. Kuinkakohan moni vanhempi, joka pukee lapselleen bodyn sukkisten päälle, kiskasee aamulla ensin housut jalkaan ja sitten vasta kalsarit päälle? :LOL: Eipähän pääse housut valumaan :LOL: :LOL:

Meiän päivä on menny ihan kansanterveydelle :ashamed: Kömmittiin pojan kanssa pois makkarista vasta neljältä ja kuuden jälkeen nukahdin poitsu kainalossa sohvalle, josta äsken heräsin :whistle:
 
Tänään olen kotiutunut sairaalasta, kuitenkin ilman vauvaa :'( Rudin tila olikin yllättäen synnytyspäivänä heikentynyt teholla ollessaan ja oli saanut erittäin vakavan streptokokki-infektion ja sitä myöten koko elimistö shokkitilassa. En jaksa kirjoittaa kaikkea tästä, mutta elämä veitsenterällä taiteilua edelleen. Mutta mikä parasta, olemme saaneet viettää vauvamme kanssa jo kuusi piiiiiiiiitttttkkäääää vuorokautta - kaiken kun luultiin loppuvan jo toisen päivän aamuna.

Rudi siis todellakin otti varaslähdön, yllättäen meni vedet ja ajeltiin heti sairaalaan. Olimme sairaalassa 14.1. ennen puoltäyötä. Supistuksia ei alkanut heti tulla, joten nukuimme mieheni kanssa aamuneljään, välillä pieniin supistuksiin havahtuen. Puoli viiden maissa muuttuivat supistukset kipeiksi ja kuuden aikaan oli kohdunsuu vasta 5cm auki. Sain PCB-puudutteen ja tämän jälkeen tuli kaksi kivutonta supistusta ja kolmannella pyysin miestäni kutsumaan kätilön. Kätilö tuli ja kehotti ponnistamaan. Kohdunsuu oli auennut täysin! Muutamalla ponnistuksella vauva tuli maailmaan, 15.1. klo 6.29 ja parkui niin ihanan kovasti :heart: Joimme synnytyskahvit ja vauva tuotiin pestynä ja kapaloituna imemään. Imeminen ei oikein onnistunut ja pian vauvan ääni muuttui narisevaksi. Lääkäri tutki ja totesi kaiken olevan kunnossa, myös happi- ym. arvot olivat ok. Hän päätti kuitenkin viedä vauvan hetkeksi teholle ylipainenasaaliin. Tämä on kuulemma tavallinen parin tunnin hoito nariseville vauvoilla. Mieheni tuli kotiin ja laittoi puolestani viestin.
Iltapäivällä minut tultiin hakemaan teholle ja pyydettiin soittamaan mieheni sinne. Näky oli karmea! Vauva oli valkosininen, naama veressä ja liikkumattomana hengityskoneessa. Toivoa ei annettu, näin vakavaa tapausta ei ole OYS:ssa saatu aiemmin paranemaan.

Pikkuhiljaa on löytynyt hoitokeinoja, ja on päästy tosiaan jo kuusi päivää elämään yhdessä. Vointi kävi eilen huonompana, mutta tänään oli taas edetty eteenpäin. Paranemisennustetta ei ole annettu, mutta voimme vain ristiä kätemme, pyytää ja toivoa!

Vauvamme kastettiin sairaalassa ke 16.1. ja sen jälkeen tilanne alkoi yllättäen vakiintua. Tilaa kuvastanee se, että edelleenkään vauvaa ei voi hoitaa kuin pakolliset toimet. Vain käteen ja hiuksiin saa koskea, joka raaja on täynnä letkuja ja kanyyleja, rinta mittareita ja pikkupoikamme ei liiku kuin pieniä, hitaita liikkeitä käsillä ja tänään jaloillaan. Tänään itki kunnolla eka kertaa, ääntä ei hengitysputken takia kuulu, mutta ilmeistä näki :heart:

Raskaita päiviä on, tai ainakin toivomme, että on, vielä edessä. Yritämme uskoa ihmeeseen! Ja olemme oppineet tämän myötä niin paljon, myös sen, ettei elämä ole meidän käsissämme!

Mukavaa loppuodotusta kaikille ja Onnea vauvan saaneille :flower: :heart:
 

Yhteistyössä