** Helmikuun Helmet** tammikuu

tänään olis se koiran leikkaus ja huomenna taas neuvola. onneks vauveli on nyt liikuskellu, verkkaisemmin kun ennen mut liikkuu kuiteski. ehkä hän kerää voimia tulevaa koitosta varten :whistle: pikku mies haluu nyt jo ulos joten kai se on mentävä B) eilen ei oltukkaan ku hetki illalla ku ilma oli ihan karsee taas koko päivän |O

babygirl: ultrahan se tarkempi on joten luottaisin siihen. mulla siirty laskettu vähän aikasemmaks, 4 päivää et ei hirveetä merkitystä. sano vaan et pääset sit aikasemmin äitiyslomalle B) pojasta ei siirretty laskettua vaikka oli kans tuo 4 päivää mut menin sen ultran arvion mukaan ja päivän sen jälkeen poika syntyki :) tietty noi lasketuthan on vaan laskettuja ja sen +- 2 vkoa.
 
Jaksamista ja enkeleitä tuttemuin perheelle! :hug:

Meinasin alkaa kirjoittelemaan viime yön "en-taaskaan-nukkunut-yhtään" -kuulumisiani, mutta meni fiilikset valitella tuommoisista pienistä kun luin tuttemuin kertomuksen...

Nyt vaan kahta kauheammin aloin odottaa tämän iltapäivän neuvolakäyntiä. Onneksi masuvauva ainakin vähän liikkuu...

e 36+1
 
Tarppa Täällä kans meni yö supistellen. Ekaa kertaa tuli oikein niin kovia suppareita, että piti ääneen ulista.
Miehellekkin meinasin jo yöllä soittaa töihin, mutta sitten olin vain jossain vaiheessa nukahtanut ja nyt heräsin, eikä supistuksista tietookaan.
Tsemppiä hammaslääkäriin, mäkin olin siellä eilen kidutettavana :D

babygirl Mulla se laskettu aika tais siirtyy kahella päivällä aikasemmaksi ultran mukaan, eli ei oikeestaan sillä merkitystä ole, kun noin vähän siirtyy.

Nyt 38+1 :wave:
 
Tunnin riehuin lumien kanssa pihalla! :eek: Hiki tuli ja aikaseksi sain limalöntin pöksyihin :x en supistuksia.. reisille meni tämäkin homma! :kieh: :kieh: Taas *usettaa. taitaa tulla jälleen kerran *usirikaspäivä :LOL: :LOL: tuntuu että juosta saa vessassa kokoajan vaikkei joisikaan mitään....
 
Voi tuttemui,toivotaan,että Rudi jaksaa taistella ja pääsette viettämään mahd.pian vauva arkea kotio. :hug:

(.) Labrassa käyty,tulokset saan perjantaina.Mä en jotenkin usko,että mitään ois,mut hyvähän se on että tarkistavat. Huomenna sit nla lääkäri katsoo kohdunsuun tilanteen. Labrassa täti kysy ekana kun näki mitä testejä multa otetaan,että onko sulla supistellu kun nää otetaan..no onhan mulla nyt joka pvä jossain vaiheessa niitä tullu,mut ihan normaalina oon asiaa pitäny!

Tänään alkoi sitten mullakin mammaloma!! =)

Mamitre rv 35
 
babygirl joo mulla myös sen 4 päivää siirrettiin eteenpäin LA:ta. Ja kyllä sen mukaan ollaan menty.
Ite kyllä luotan enemmän siihen ultran arvioon, koska mulla oli muutenkin vähän epäselvää se, minkä päivänä mm. menkat alkoi :p
Tosin, np-ultrassa tää oli siis sen 4 päivää isompi ja seuraavissa ultrissa 1-2 vko pienempi :whistle: Mutta se nyt ei oo mahollista, et olis oikeesti 2 viikkoa nuorempi =) Että kaipa se np-ultran LA paikkansa pitää =)
Syytä olis, pääsee aiemmin käynnistykseen :LOL: :LOL:

Tuun myöhemmin kommentoimaan enempi... :wave: :wave:

Niin ja piipero, kova kovaa vastaan vaan...olen 100% varma, että laki on teidän puolella!!! :hug:

Jahvetti 38+5
 
Piipero: luin tekstin miehen työnantajasta. Väi vähän epäselväksi, mutta onko hän Postilla töissä? (Sain jotenkin sen vaikutelman kirjoituksesta). Oma mieheni on ollut 4 vuotta aamupostin vuoroesimiehenä, ja sanoi että ainakin heillä jakajat / valvojat aloittavat isyysloman silloin kun vauva syntyy. Ja että on voinut joku piiri jäädä kesken, koska vaimolla tullut lähtö synnytykseen yöllä. Ja varajakaja ainakin hänen työpaikallaan on, joka tarvittaessa tekee mitä vain piiriä.

Afu ja eräpäivän ohittanut mini 40+1 (toistaiseksi ollaan vielä tammikuisia, voi olla että joudun tänne tulemaan "kuokkimaan" jos tämä ei ymmärrä tulla piakkoin pois yksiöstään :whistle: )
 
Afu-82, Postilla homma toimiikin :D Ei siis oo tuo Piiperon mies Postilla (anteeksi kommentoin piiperon puolesta). Itse olen Postilla ja eräs toinenkin meistä Helmikuisista ja kyllä, homma toimii. Työ todellakin jätetään kesken, oli kyseessä lapsen sairastuminen, synnytys, oma sairaus tms, perhe menee työn edelle =)
 
Tuttemuille ja perheelle kovasti voimia ja jaksamista! :hug: :hug:

Pikku Rudille paljon suojelusenkeleitä matkaan! :heart: :saint: :heart:

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja Rudi jaksaa taistella! :saint: :saint: :hug:
 
Mitähän muuten civindalin pojalle kuuluu, tietääkö kukaan? :wave: :wave:

Kuopus meni jo pihalle. Ite koitan viimeseen asti välttää raahautumastasinne, jos se vaan viihtyy :kieh: Kohta lähtään sit kuitenki kaupassa käymään, kun appivanhemmat eilen ilmotti, et tulisivat käymään iltasella. Eikä meillä koskaan mitään herkkuja oo kaapissa vierasvarana...jaa miksi :eek: :ashamed: :kieh:
Siivoillu oon nyt aamupäivän. Hirveitä MENKKAKIPUJA ollu ja väliin maha kovettuu ihan muutamaksi sekunniksi...kiva koittaa siin sitte touhuta :|
Pinna on jotenki kireellä taas :whistle: Tiiä mistä johtuu.
No jos menis pehkon ojentaa ja sais vaikka pyykit viel viikattuu ennenku oven raosta huudellaan =)

Jahvetti 38+5
 
Hyvin nukuttu yö takana. Noustiin vasta 25 vaille 9 ja nukuttiin kun tukit koko yö.

Kyllä tuntuu omat murheet ja huolet todellakin pieneltä kun ajattelee Tuttemuita ja Rudia :hug:

Nyt oli Maran villapukukin valmis, vain napit puuttuu enää joten Tervetuloa vaan Mara. Ei vaiskaan...kiirusta ei ole. Tänään tulee meillekin täydet viikot taas...37+0. uskomatonta miten tää aika menee...justhan sitä vasta plussattiin.

Täytynee lähteä kahvin keittoon...tais meidän epeli olla äsken poikittain taas kerran...nyt tuntuu kyllä olevan pääalaspäin. Vilpertti ei osaa päättää mitä tekee. :)

Jepsu ja Martti 37+0 :heart:
 
Mie olen huomannu että on tainnu tuo maha valahtaa ihan urakalla alaspäin..ei vaan meinaa nuo housut pysyä jalassa..täytyy kohta hommata inkaolkaimet :D Saisahan tuo masuasukkikin valahtaa silleesti että tulis ulos jo ;)
Supisteluja tulee ja menee..välillä säännölisesti ja välillä taas ei..ja se seksi ei ainakaan tehoo..sitä on testattu nyt kahdesti :headwall: :headwall:
Noilta vanhemmilta (neljältä pojalta) tuo oli se taika millä saatiin homma käyntiin..tais vaan tuo ex olla niin hapan valmiiksi sen viinankäyttönsä vuoksi et ei mikään ihme niillä aineksilla :kieh: Nyt on lempeemmät tarpeet :)

Odottelen tässä kodinhoitajaa tulevaksi..koitan keksii sille mahd. paljon tekemistä..hyvä vaan etteti tuota taas vaikeuksia ku äiti oli täällä muutaman päivän ja siisti ja järjesteli miltei kaikki paikat..eli se ässä siirtyi sitten toisen hommiksi :LOL:

Flunssaa pukkas eilen ihan urakalla nuhan muodossa..nenä valu solkenaan ja olikin nenänpielet sitten kirkkaan punasena iltaan mennessä..nyt vaan jotenkin taas helpompi olla..joko se sit oli siinä..??.. Mie jo aattelin että miun tuurilla just jollain karseella räkätaudilla pääsen tositoimiin..olispa se sit hienoo ku happi kulkis ainoostaan p-reiän kautta jos sieltäkään :/ Onneks ei nyt kuitenkaan..josko tää alkas jo helpottamaan. Antakee niitä suppareita tännekkin kuiteskin!!
Pe olis äippäpoli ja jännityksellä ootan joko lyödään käynnistyspäivä umpeen tai jos hyvin kävis niin miun puolesta laitettas käyntiin vaikka sillon jo heti..
Kassellaan!!
 
heissan! täällä kanssa 37+0
kauhistus kun viikot vaa nousee,kun kattelee ni monel paukkuu
jo 38 iik! kaksi yötä supistellu ihan kivasti mut ei mitää mihin
reagoida!onko kokemuksi hepan selkään noususta synnytyksen
jälkee?kuinkahan nopiaa uskaltautuis?
t:marzu 37+0
 
Kyllä veti Tuttemuin kokemus hiljaiseksi.. :(. Joutuu toteamaan että niin raskaus kuin lapsen syntymä ovat siltikin aika riskialttiita tapahtumia joihin ei välttämättä pysty vaikuttamaan..

Voimia,voimia ja onnen enkeleitä matkaan Rudille, yritähän jaksaa sinnitellä!

 
Huomentapäivää,

illalla kyllä oli ajatukset paljon Tuttemuin ja Rudin luona, toivottavasti tänään on hyvä päivä heillä :hug: :saint:

Zuku: mä tilasin Bebesin nettikaupasta yhden imetyspaidan, siellä oli ainakin vielä viime viikolla jotain paitoja alessakin, osoite siis www.bebes.fi.

Niisku-neiti: ilmavaivoja, kyllä! Varsinkin iltaisin, mikä tietty johtuu päivän syömisistä. Inhottavaa, kun koko ajan mahassa kiertää :/

(.) Mun vatsa on nyt parin päivän aikana laskeutunu ihan selvästi tosi paljon alemmaksi :eek: On ihan kuoppa tossa rintojen alla, lääkärikin sitä nauroi. Silti oli se sf-mitta kahdella sentillä kasvanu viikossa, huh. Eri mittaaja tosin kuin tavallisesti. Typykkä on ottanu kasvussaan vielä loppuspurtin! Eli sellasta vähän vajaa 4kg:n palleroa täälläkin vissiin pakerretaan sit helmikuussa ;)

Onko jollain jotain nippelitietoa, että kauanko vatsan selkeästä laskeutumisesta menee synnytykseen?? Vai onko sillä mitään merkitystä.

t. Piipi + typykkä 36+4
 
Mulla on meinannu jo jonkin aikaa housut tipahtaa päältä, ne jää roikkumaan mahan alle. Siltikin tuntuu olevan hieman närästystä.. Ota tästä nyt selvää! Sormetkin ihan sikakipeet tänään. Yökin oli vähän levoton, mä seurailen tosi herkästi omaa oloani nykyään. Ja kun koirallakin oli jotenkin huono yö, niin mä seurailin samalla sitäkin.

Toisaalta ihan hyvä kun vauva pysyy mahassa just niin kauan kun tarvii mutta siltikin mua hirvittää mitä pitemmälle mennään. Lisäksi toi Tuttemuin juttu jäi painamaan mieltä.. :/

Noh, torstaina taas neuvola. Josko ois mitään edistystä (esim laskeutunut/pää kiinnittynyt..) tapahtunut..

 
Piipi79 Mun äite muistaakseni sano, että jos vatsa laskeutunu kaksi kämmenen leveyttä tissien alta, niin vauva syntyy parin viikon sisään.
Tiedä sitten noit vanhanajan juttuja ;)

Jos keittelis kahveet, vaikka maha ihan sekasin ja supistelut alkoivat taas....

38+1 :wave:
 
Afu-82 ei oo mies postilla töissä, on vartija.

ukko oli taas viime yön töissä, niinku on lauantaihin asti yöhukissa, niin heräsin yöllä ku tuli käymään kotona ja kysyin että onko sillä nyt yhtään uniaikaa ku oli niin väsyneen olonen, niin tärähti vähä korvaan ku sano että vajaan tunnin päästä pitää tehdä kierros ja SITTEN PITÄÄ VIEDÄ POMO LENTOKENTÄLLE, sanoin siinä unenpöpperöissäni varmaan miljoona kertaa että ei se minusta oikein yöpiirin tehtävältä tunnu, ukko vaan sano taas kiltisti että ku käsky kävi niin se pitää viedä..olispa tullu kesken matkan hälytys ja olis joutunu jättämään sen ukon tuonne tien poskeen kökkimään laukkujensa kanssa.. :whistle:

piipero86 & piipertäjä 34+5
 
Tuttemuille ja koko perheelle voimia ja suojelusenkeleitä! :hug:

En ole ehtinyt kirjoittaa nyt muutamaan päivään kun äitini on ollut meillä kylässä. Ollaan sovittu, että kun lähtö synnärille tulee niin äitini tulee tänne meille koiravahdiksi 500km päästä... :D Onneksi äitillä on todella joustava työpaikka, ja hän saa työvuorojaan muuteltua todella lyhyellä varoitusajalla. Ja junathan tuolta pohojammaalta tulee 4-5 tunnissa, lentokoneet tunnissa. Että hyvällä tuurilla koira ei joudu olemaan kauaa yksin kotona. :)

Eilen kävin sielä magneettikuvassa mittauttamassa tuon lantion tilavuuden (niin, mullahan oli siis se perätilan alatiesynnytys suunnitelmissa) ja juuri soitin tuloksia äitipolilta. Mitat oli hyvät, eli alakautta pääsen synnyttämään. Toivottavasti tuo vaavi nyt vaan pian päättäisi syntyä, niin hän ei ehtisi kasvaa liian isoksi alatiesynnytystä ajatellen. Ensi viikolla on äitipolilla käynti jos ei ole sitä ennen syntynyt, ja silloin katsotaan tuota vauvan kokoa uudestaan. Olen päättänyt että jos painoarvio on yli 3500g niin haluan sektion. Se on mulle se raja.
Supistuksia tulee päivittäin, välillä vartin välein, välillä tunnin välein tai harvemmin, mutta ei ne vielä kovin kipeitä ole. Eikä säännöllisiä. Höh. :(
Mä haluan jo synnyttämään! :D

Äiti oli muuten tehnyt meille (tai siis vauvalle) aivan ihanan pienen villapuvun. Pitää pakata se mukaan sairaalakassiin. :) Itsellekkin pitäisi se sairaalakassi pakata valmiiksi ettei sitten sitä tarvi ruveta pakkailemaan kipeitten supistusten kourissa. Mukaan ajattelin pakata:
-neuvolakortin
-puhelimen+laturin
-shampoo,hoitoaine,saippua ja höylä
-ainakin ripsivärin
-imetysliivit
-pari tiukkaa toppia (jos vois vaikka nukkua ilman puristavia liivejä, pelkät liivinsuojukset topissa?!)
-kamera+patterit
-hammasharja+tahna
-deodorantti
-sukkia ja alushousuja
-kotiintulovaatteet (samoilla housuilla ajattelin kyllä lähteä millä tulinkin)
-pillimehuja

Puuttuukohan tuosta listasta jotain hyödyllistä? Mitä te olette pakkailleet?

Vauvalle on sitten oma pussi odottamassa turvakaukalossa. Siinä on vauvalle kotiintulovaatteet, tutti ja harso (koiralle kotiin tuotavaksi).

Anna 38+2
 

Yhteistyössä