** Helmikuun Helmet** tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Oon vähän tällänen myöhäisherännäinen, mutta tuota, kuinka paljon niitä harsoja tarvii äippäpakkauksessa olevien lisäks? Vaununkauppias täti alkoi puhumaan että ostappas kuule lisää niitä :D
Noh, se on vähä niin ja näin...ekan kanssa pärjättiin niillä, mitkä pakkauksessa tuli, riitti hyvin.
Kolmannen kanssa ei riittäny edes kaikki ne, mitkä yhteesä kolmesta pakkauksesta oli tullu...et saahan niitä lisää sit jos näyttää, että tarvii =)
Ja saman asian hätätilassa ajaa pehme pyyhe =)
Nyt mulla taitaa olla 18kpl...eiköhän nuo riitä...
 
Mä oon jo kaksi lasta hoitanut ja pärjännyt pelkästää yhen pakkauksen harsoilla.
Mut nyt ostin uusia, ku nuo aikaruskeita jo (v. 2003 pakkaus ), ni anttilassa oli vähä erilaisia kankaaltaan, pehmeempiä, halpojakin viel, 12kpl 10.90?..vai 11.90?. Että ei hinnalla paiskattuja ja todella musta noi on pehmeempiä, ku pesin ne 90C. Piti antaa jo yks unirätiks tolle pienemmälle, ku on nii pehmeit kuulemma =)
 
:flower: onnea tuttemui ja perhe!!!! täällä yksi kans taas säännöllisten supistusten kanssa,,,saas nähdä vieläkö supistelen helmikuussaki vaikka paikatki auki :whistle: mun tuurilla kyllä =) voimia kaikille ,taas näin lyhyesti kirjotan ku pitää liikkeessä pysyä nyt,,,

hilari la 26.2
 
Heipsan kaikki! =)

Tuttemuille ja perheelle ISOT onnittelut! Toivootavasti pieni voi hyvin ja pääsette pian kotiin. Ihana kuulla näitä vauvauutisia..tulee aina todemmaksi omakin vauveli.
:heart:

omaa napaa...olo kyllä huono ollut tänään. sellainen etova olo, ei tee mitään ruokaa mieli ja päätäkin särkee. Vähän kuin olis tulossa flunssaan tai vatsatautiin. :|

täällä oli puheltu imetystyynyistä Itselläni ei tietty vielä kokemusta, mut parilla ystävällä on ollut kyseiset tyynyt ja molemmat sanoi, että kokivat ne hankaliksi ja vaikeiksi käyttää. Kuulema helpompaa ihan tavallisen tyynyn kanssa. No, saan heiltä lainaan ja saan itse kokeilla. Ideana näin ensikertalaisena se kuulostaa kyllä tosi fiksulle, mutta katsotaan sitten aikanaan. Eli toiv. pian! ;) Ihana kun täällä muitakin turhamaisia..mietitte et tyynyt pitää sopia väreihin jne. Olen aivan samaa mieltä!! B) Tilasin leikkimatonkin..turhan kalliin kyllä, mut oli ainoa joka sopi väreihin. :ashamed: En halunnut mitään firher-prisen viidakkomattoa vihreine juttuineen. Oi oi..kyllä se tämä turhuus ehkä saa oikeet mittasuhteet kun pieni tulee ja laittaa hommat uusiksi. Sit ei ole enää orkkideat ja sisustustyynyt niille tarkoitetuilla paikoillaan. :LOL:

Kiitti kommenteista koskien sitä froteeta. Pitää käydä ostamassa kunhan tästä saa itsensä kaupunkikuntoon. Nyt mennyt vaan aamutakissa ja tukka pystyssä ihan kotosalla. Mietin noita harsoja itsekin, mut nyt meillä ei ole kuin ne äpakkauksessa tulleet. Mut saahan niitä sit haettua jos tarvii lisää. Nyt on niin vaikea tietää.

Täällä puhuttiin josain vaiheessa synnytystapa-arvioista. Ihmisillä oli erinäisiä, ei niin kivojakaan, kokemuksia siitä. Itse olen menossa perjantaina ja huomaan jännittäväni sitä. En niinkään tutkimuksen vuoksi, mut sen et mitä ne sanoo vauvelin koosta?? :eek: Pelottaa jo etukäteen mahdollinen iso koko. Oletteko menossa tai käyneet yksin vai onko teillä ollut mies mukana? Mietin vaan, että olisiko sinne kiva mennä yhdessä. Kaikissa ultrissa ollaan kyllä yhdessä oltu, neuvolat olen käynyt yksin. En ole niissä kokenut tarvitsevani toista mukaan kun ne aina sitä samaa perusmittailua.

Tsemppiä taas edelleen kipuilijoille! Yritetään vaan painaa eteenpäin! :hug:

äippäHki ja pikkunen 36+5
 
Miten mä en ole osannut noiden harsojen kanssa stressata yhtään? Enkä kyllä ala stressaamaankaan. Montakohan harsoa siinä äitiyspakkauksessa oli? Ei mitään tietoa. Pari otin esikoiselta vauvaleikistä, tai sain siis. :)

Mä en kestä kun noita esikoisen kavereita on jatkuvasti meillä. Ja sit ne pyörii tossa olohuoneessakin. En jaksa. Uteliaita pikkutyttöjä jotka kikattaa. :kieh: On mullakin ongelmat. B)
 
Synnytystapa-arvio: ei mulle taidettu mitään erityistä arviota tehdä. Lääkäri oli viikko sitten. Tunnusteli siellä vaan vauvan olevan rt:ssä (niinkuin on ollut jo raskausviikolta 18-> ), arvioi tämän hetkisen koon ja mahdollisen syntymäpainon.
Ei mielestäni mitenkään painellut lantiota, saatikka että olisi b-rapun kautta mitään tunnustellut (kuten joillakin on tehty).

Kävin pitkästä aikaa kävellen kaupungissa (pari kilsaa). Ei löytynyt kirpparilta mitään. Kirjastosta hain pari nimikirjaa, eipä ollut mitään apuja :| Meidän vauveli jää varmaan ilman nimeä...

36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Mä en kestä kun noita esikoisen kavereita on jatkuvasti meillä. Ja sit ne pyörii tossa olohuoneessakin. En jaksa. Uteliaita pikkutyttöjä jotka kikattaa. :kieh: On mullakin ongelmat. B)

En minäkään |O
Tosin meillä nää isompien poikien kaverit on 8-10v poikia...meille ei enää juurikaan saakaan sisälle tulla, kun en JAKSA kuunnella sitä meuhkaamista :snotty: Useesti sanon, et jos tulee, ni yks kaveri kerrallaa (sikäli helppo, kun noil on samat kaverit) ja ovat sit omissa huoneissa ja ovet kiinni...mut EI..omat viel tätä tottelis, mut ne kaverit ku vaeltaa ympäri huushollia |O |O |O Hypitää sohvilla yms, ni eipä oo enää juuri asiaa sisälle meille...ja viel vähemmän, kun vauva tulee...oon julma |O :attn: :saint:
 
ÄippäHki No kyllä vauvan leikkimatto tulee meillä olemaan Tiny love, joka on just sellainen viidakkohässäkkä, kun sen tarkoitus on kuitenkin stimuloida vauvaa, ei mua. Esikoisella oli sellainen myös ja oli ihan fiiliksissä niiden kanojen sun muiden kans mitä siinä roikku. Koko kaarisysteemi heilui kun laittoi menemään. Mut muuten olen kyllä todellakin huono ostamaan mitään Disney/viidakko/pupu-nalle-juttuja.
 
VanamoBr no juuri noinhan sen tuliskin olla! :ashamed: Sanoinkin miehelle, että olen huono äiti kun vielä mietin vaan ulkonäköseikkoja, mutta sittenpähän ostan uuden ja maksan turhamaisuudestani lisää kun pieni neiti ilmoittaa että hyi mikä matto! =) Kyllä siis tuossakin on nalleja ja peilejä ja rapaisevaa jne jne kaarissa roikkumassa, mut väritykseltä se on sellainen tosi hillitty ruskeeta, valkoista ja beigeä. Lastenhuone-nettikaupasta sen tilasin.
 
Harsoista sen verran, että ihan niinku pulautus harsoiksiko niitä meinaatte vai mihinkä?
Mietin vaan kun teillä on niitä niin paljon.
Mä oon ihan (jos pulautuksista kyse) niin pärjänny pakkauksen harsoilla ja sairaalasta olen ottanut muutaman "harson" eli sellaisen pienen lakanakankaasta tehdyn kankaan, jota ainaski Hyvinkäällä käytettiin vauvan pään alla.
Ne on ihanan pehmeitä ja jos tarvii lisää, niin aattelin itsekin niitä ommella lakanakankaasta.
Nyt 37+1

:wave:
 
Jahvetti:
En minäkään |O
Tosin meillä nää isompien poikien kaverit on 8-10v poikia...meille ei enää juurikaan saakaan sisälle tulla, kun en JAKSA kuunnella sitä meuhkaamista :snotty: Useesti sanon, et jos tulee, ni yks kaveri kerrallaa (sikäli helppo, kun noil on samat kaverit) ja ovat sit omissa huoneissa ja ovet kiinni...mut EI..omat viel tätä tottelis, mut ne kaverit ku vaeltaa ympäri huushollia |O |O |O Hypitää sohvilla yms, ni eipä oo enää juuri asiaa sisälle meille...ja viel vähemmän, kun vauva tulee...oon julma |O :attn: :saint:
Ymmärrän. Onneks nää on tyttöjä 6-7-vuotiaita et eivät ihan lapasesta lähde, mut kiristelee silti. Vielä en ole kauheesti kieltänyt tulemasta, mut onneks noi on välillä toisillaankin kylässä ja luottoperheitä niin ei tarvi jännätä mun tääl kotona. Siis varsinkin kun en ole jaksanut kauheesti laittaa tiskejä koneeseen nyt tänään niin kiva kun pyörivät tossa tarkastelemassa. :LOL: :kieh:
 
Ihana tosiaan kuulla, etten ole ainoa turhamainen täällä...arvatkaas vaan kuinka kauan täällä haettiin oikean väristä sitteriä, hoitoalustaa, lakanoita... :ashamed:. Ja miten musta tuntuu, et oon tän fanaattisuuteni sisustuksen/värien suhteen onnistunut tartuttamaan jo mieheenkin, jolle on kyllä ennen ollu ihan se ja sama tällaset jutut...

Noh, eiköhän tämä tarkkuus tästä karise vauvan tulon myötä ja tavarat lalkaa löytää ihan uusia paikkoja/käyttötarkoituksia :D
 
äippäHki Aa, sellainen..mä katselin sitä myös, mut tulin sit järkiini ja ajattelin et eihän se puolvärisokee vauva nää koko mattoa kun menee siihen päälle. Mut näin se menee, itelleenhän noita muitakin vauvalle tosi tarpeellisia juttuja ostetaan muutenkin. Kaiken kun pitää olla uutta ja mielellään uusinta mallia ja väritkin sointuu äidin takkiin tai vähintään laukkuun. Siellä lastenhuone-sivuilla on mielettömän suloisia ne jutut ja mielettömän hintaisia. Siis ne jopa tehos mun mieheen, joka on lähinnä ollut vaan maksajana näissä. Se olis ostamassa sitä Samsoniten matkasänkyäkin... En vielä ole ihan varma onko sille käyttöä. Mietitään.
 
Mirtsu-81 Mulla siis ongelmana nyt että minkälainen katos ja pinnapehmusteet tulee. Ne kun on lähes kaikki sellaisia maalaisromantiikan henkisiä eikä yhtään sovi meille. Tai sit jotain ihan hailakoita. Katsotaan nyt mitä löytyy. Meille sopis sellainen AT-Lastenturvassa ollut valkoinen verho ja pehmuste missä oli mustan valkoisen punaisia ankkoja. Kuulostaa tosi kornilta mut ihan siisti oli. Se pitäis nähdä et sais kuvan siitä. Tuli vähän mieleen joku marimekon unikkokuosi mut ankkoina ne unikot. Heh, loisto kuvaus. :D
 
Muistin just että mähän ostin siihen miehen isyyspakkaukseenkin kolme harsoa, sellasia söpösiä pupukuvioisia =) Eiköhän niillä nyt ä-pakkauksen harsojen kanssa yhteensä alkuun pärjätä.

Tuntuu, että koko ajan vaan puuttuu jotain, kun lueskelee muitten juttuja, aijaa pitäiskö sellanenkin olla... mutta kun nyt vetää viimeseen päivään asti niin tiukoille rahan kanssa että sopii toivoa että näillä pärjätään mitä on, elän periaatteelle "saahan niitä sitten jälkikäteen ostettua" :D

Mies kysy illalla että oonko jo pakannut retkeä varten. Olin ihan pihalla enkä tajunnut ennen pienoista harkintataukoa että se tarkottikin sairaalakassia :)
Listan oon kyllä kirjottanut muistiin, että mitä otan, mutta en edes tiedä mistä sellasen kassin repäsen mhin mun tavarat mahtuu, aikalailla käsilaukku pohjasta toi mun kassi varasto, seuraava koko sitten jotain matkalaukkuja...

Synnytystapa-arvio on miulla torstaina. Ainakin oletan että se lääkärikäynti sisältää senkin pohtimista. Ainakin vauvan kokoa tutkailevat...
Mies on kyllä tulossa mukaan, vaikka tekeekin vähän tiukkaa keritä.
Se on vika kerta kun nähdään vauveli mahan sisäisesti, niin onhan se kiva että mies on mukana... Ja se on ollut ihan rohkeasti muillakin lääkärikäynneillä mukana, niin ei siinä mitään.
Sen pyllyn ronkkimisen haluisin kyllä tapahtuvan muullon kun sen läsnäollessa, mutta jos se ei muutamaa sekkaa kauempaa kestä, niin eiköhän sekin mene =)

Mua kyllä kans jännittää eniten tuo lapsukaisen koko... Viikolla 29 arvioi syntymäpainoks n. 3800g ja tuntu aika hurjalta, varsinkin kun olen niin vankkumaton epparin vastustaja, tuntu että noni tästä ei ilman viiltoja selvitä... Katotaan nyt sitten torstaina että onko sittenkin yli neljä kiloo :eek:
Vaikka ei kai ne aina nekään pidä paikkaansa... Lohduttelen itseäni tässä tosi vakuuttavasti =)
 
Jahvetti, meikä on kans käynyt parina iltapäivänä tällä viikolla työmaalla miestä hakemassa ja tulee sellasia ihania kommentteja ku "jaha, vielä sitä ollaan muhkeina" ja "tulitko sä töihin??!" =)
Luojan kiitos sinne ei tarvi palata piiiitkään aikaan...
 
Mulla on äippäpakkauksen harsot + 12 niitä nellin mainitsemia Anttilasta ostettuja. Lisäksi olen ommellut sellaisesta vanhasta ohkasesta flanellilakanasta puklurättejä määrää en muista reilun kymmenen kuitenkin. Harsoja aion hyödyntää mahdollisesti myös kestovaippahommissa, joskin muotoon ommeltuja sisävaippojakin pitäisi olla riittämiksi saakka jo. --- Mulla vähän sama homma, että mietin jossain vaiheessa kuinka paljon niitä oikeesti pitää ees olla? Meillä äiti niistä vähän väliä muistutteli, että hommaa nyt lisää ihmeessä... kai me ollaan siskon kanssa oltu sitten jotain super puklijoita :LOL: en tiiä. Mut sekinhän riippuu ihan vauvasta, kaverin poika ei kertaakaan puklannut koko vauva-aikanaan. Heillä on kuulemma ihan suvussa, että isommallakaan iällä ei ees oksennusta meinaa saada tulemaan vaikka kuinka työntäisi sormet kurkkuun... mahanportista kai se on kiinni.

Mulla on tänään tuntunu tosi jännältä tossa ylämahalla, kiristää jotenkin :/ . Tuli mieleen että eikö se ole kanssa yksi raskausmyrkytysoireista, ylävatsakipu siis?? No onneksi huomenna on neuvola+lääkäri, pitää siellä vali-vali-valittaa oloaan B). Koko päivän oon vaan lötkynny ja silti supistelee koko ajan... näin se mulla on, ei lepo auta tipan tippaa. Sama kai tuo olis lähteä kunnon hikilenkille :D.

Joku puhui koirien nukkumisesta sängyssä... Meillä nukkuivat myös ennen meidän sängyssä (jalkojen lämmittäjiä vailla vertaa!!), mutta tossa keskiraskauden aikaan mahan alettua kasvamaan ja nukkumisen hieman jo hankaloiduttua tein lopulta päätöksen että yhteensä ne 50 kiloa koiraa voisi ehken nukkua tästä lähin lattia tasossa ;). Vaihdettiin makkarin järjestystä ja samalla annettiin porttikielto petaamattomaan sänkyyn. Kaksi yötä meidän "kuopus-koira" kokeili onneaan, mutta tyytyi sitten kohtaloonsa ja ei nykyään kyseenalaista ollenkaan tätä uutta järjestelyä vaan tyytyy pehmoiseen prinsessapatjaansa (käytettynä ostetun pinniksen vanha lastenpatja, joka oli super pehmoinen :heart: ).

Näin leluliikkeessä sellaisen kivan leikkimaton jossa oli lelukaaret kiinni. Olikohan se 19,90 e. Tais olla tarjouksessa. Meinasin ostaa, mutta sitten rupesi epäilyttämään, että onko sille oikeasti niin kauan käyttöä että kannattaa hommata... Eihän se ipana kuitenkaan kovin kauaan siinä alla pysy roikkuvia leluja hiplaamassa. --- Osalla näyttää sellainen nyt kuitenkin olevan ja olette ilmeisesti siis tykänneet??

Jospa kävisi hakemassa toisen kupin teetä...
Piiju 35+6
 
Anteeks, täytän taas omilla tyhmillä jutuillani jokatoista väliä, mutta kun se mieskin tulee vasta kohta =)

Me saatiin sellanen lelukaari mun siskolta, se onkin vissiin ainoa tollanen ei niin välttämätön tarvike meillä, vaikka tarviihan se lapsi toki viihdykettäkin, meidän superviihdyttävien vanhempien lisäks...

Ja siitä tykkäämisestä niin, mullahan ei omien lasten kautta ole kokemusta, mutta sillon ku siskontyttö neljän kuukauden ikäsenä sai sen niin kyllä se oli tiiviisti käytössä kunnes ei lasta huvittanut pysyä yhtään selällään, en nyt ikää muista... sen jälkeen tyttö ollutkin mahdoton ikiliikkuja =)
 
Leikkimatto, jossa on lelukaaret, niin niitä saa kyllä tosi edullisesti kirppariltakin, jos vaan jaksaa kiertää.
Täälläkin niitä on ollut ihan viidestä eurosta alkaen ja ihan siistejä.
Ne kuiteski on niin vähän aikaa käytössä, että pysyvätkin siisteinä.
Mä oon sen verran eko henkinen, että ostan ennemmin käytettynä kuin uutena, koska niitä on niin hyvin tarjolla.
 
Pusuapina Kyllä minäkin taidan miehen mukaani ottaa synnytystapa-arviokäynnille. Mielellään se kyllä tulossa on. Mietin vaan just niitä b-rappujuttuja, mut jos häntä ei kauhistuta, niin miksi minuakaan. :LOL: Ja kohtahan sitä ollaan niiiiiin levällään kaikkien edessä kun synnytyksen aika tulee. :eek: Ja onhan se kiva, jos sit vaikka tulee jotain sektiosuunnitelmia, et toinen on mukana ja tukemassa. itselleni se olis aika rankka tilanne..luulen niin. Toive ainakin on, että synnytys pääsis käynnistymään itsekseen ja sitä kautaa pääsee kokemaan edes osan matkaa sitä seikkailua, vaikka sitten jossain vaiheessa sektioon joutuisinkin. No, perjantaina kuullaan. Ja te kuulette jo torstaina...tule sit heti kertoo kommentit. =)
 
Se leikkimatto toimi meillä kyllä ainakin sen puol vuotta, ensin pelkästään makoilu alustana kaarineen ja sit myöhemmin neiti räpelsi kaikkia omia tavaroitaan siinä köllötellen. Sit kun kunnolla liikkeelle lähti 6kk niin eihän sit enää kiinnosta lelutkaan, kun enempi kaikki roskat mitä löytyy lattialta. :D
 
heipsan :wave:

tuttemuille iisot onnittelut pienestä pojasta! :flower: :heart:

oma olo ihan normaali, ei mitään ihmeempiä. ehkä vähän supistaa? hyvä uudelleensynnyttäjä kun ei edes supistuksia erota B) oltiin pojan kanssa tarhassa ja se tykkäs kyllä taas pitkästä aikaa. nyt nukkuu, meni vähän myöhäseks että saattaa yöunille käyminen vaikeutua. pitänee kohta herättää. mut vielä ei viittis ku omaa aikaa ei muuta oo :snotty:
huomenna ois neuvolalääkäri, saa vähän tietää alakerran tilannetta.

hikasta, kova hikkailemaan on tääki tulokas niinku oli esikkoki. eikä pulautellu juuri yhtään et ei oo kyllä siihen sidoksissa B) enkä muista et ois vauvana hikkaillu hirveesti.

meillä toi lelumatto on kanssa, pojan kummi osti sillon pojalle ja kyllä se kovassa käytössä oli. pitäs se vaan pestä kun on ollu lainassa. sen kerkee kyllä sitte myöhemminki.

pusuapina: meillä sama tilanne ton rahan kanssa eli kituutellaan :/ mulla olis vielä apteekkihankintoja mut seuraavat rahat mitkä saan on lapsilisät loppukuusta enkä tiiä oonko sillon enää kasassa. no kerkeehän noi sit synnytyksen jälkeeki hommaamaan. disflatylia ja maitohappobakteereita olis ainaki tarkotus vielä ostaa. rela-tippoja meillä onki mut menee vanhaks maaliskuussa. septidiniä on pakko käydä ostaas kun se on hyvää siihen napatyngän puhdistukseen ja varmaan tota bepantheniaki. sitä meillä on mutta mieluummin ostan ihan uuden vauvalle kun on nuhaneniin levitelty tota vanhaa ettei vauvalle sit tuu mitään.

mites noita kantoliinoja saa netistä? on varmaan ollu puhetta mut ei vanha enää muista B) ja jos jollain on enempi kokemusta ni kuulisin mielellään =) olis tarkotus kantoliina hommata.

eläinten sängyssä nukkumisesta, me kun muutettiin yhteen ni sanoin ukolle et katti ei sit enää sänkyyn tuu eikä koko makkariin. jotenki musta vaan vauva ja eläimet ei sovi samaan sänkyyn :/ koirat esim tuo ulkoa kaikkea likaa sänkyyn ja sisäkissatki kissanhiekkaa ja jätöksiä :x mutta tää on vaan mun mielipide, monilla se on toiminu hyvin että elukatki samassa sängyssä :)

nyt lopettelen ettei teksti taas venähdä :whistle: pitää mennä ruuan laittoon ja kohta herättään toi pikkumies. jaksamista kaikille kärsiville ja nalle puhille tsemppiä!
 

Yhteistyössä