** Helmikuun Helmet** tammikuu

Jee lisää vauvoja!

ONNEA paljon Tuttemui! :hug:

Kukahan on sitten seuraava? Mahdetaanko sillä Nalle-Puhilla aloittaa käynnistys. Olisi kyllä hyvä jos pääsis niiden paineiden takia. Ja kun viikkojakin on ihan riittäviin niin turha aloitella vauva masussa mitään lääkitystä. :hug:

Mulla on huomenna neuvola. Kuinkahan monta niitä vielä on siis jos nyt esim. Palleromme syntyis LA??? Onko siis joka viikko tästä eteenpäin.

Mulla on yöllä alkanut kutisemaan kädet ihan sikana. Tälläkin hetkellä kutiaa ja jalat yhtyivät mukaan juuri.. Ei mikään kiva fiilis.

Vauvakin ollut koko aamun rauhallinen vaan 5 tönäisyä kun yleensä tähän mennessä hän on kolunnut takamuksellaan molemmat kylkiluurivit ja potkinut hillittömällä vauhdilla. Noh ehkä hän lepäilee/valmistautuu. ;)

Niisku-neiti & rinsessa 37+0
 
Onnea Tuttemui :flower:

Mun maha "tipahti" eilen ihan selvästi alaspäin. No eipä se kovin ylhäällä ole missään vaiheessa ollutkaan. Yritänkin nyt hetimiten laittaa ton uuden kuvan profiiliin.
Oltiin eilen tytön kans päivä kiertelemässä Tampereella ja voi jösses mitkä elefanttijalat mulla illalla oli :( Eikä se turvotus mihinkään yönkään aikana katoa. jääkö teillä muilla sääriin sellaisia hillittömiä kuoppia ku niitä painelee?

Tietääkö kukaan liittyykö raskausmyrkytykseen aina kohonnut verenpaine? Mulla kun on tuo turvotus vaivannut jo kolmisen viikkoa ja pissassa on valkuaista ja pää on kipee & lisäksi pahoinvointi, mut paineet on ihan ok. Ovat vain hieman nousseet lähtötasosta (n.10:llä).

Eikä nyt pitää laittaa tuo nakkisoppa kiehumaan ja meen sit hakemaan pojan eskarista

babygirl 36+3 :wave:
 
Onnea Tuttemuille, perheelle ja tietenkin Rudi Hassanille :flower:

Mulla oli pahin alkuyö tähän asti. Vauva riehui oikein urakalla, supisteli jonkun verran mutta ei kipeesti. Oikeesti: mistäs mä sit tiedän milloin pitää oikeesti reagoida, kun mulla on aika korkea kipukynnys (mä oon aina kärsinyt tosi kovista menkkakivuista..) ?? Ja vessassakin juoksin puolen tunnin välein kun vauva muksi alapäähän. Piti lopulta laittaa side ettei vaan tuu housuun pissat :ashamed:. Eilen mulla oli tullu sitä sellaista valkoista limaa jo housuihin klöntti :ashamed:

Yöllä ekan kerran jo kattelin kellosta miten kauan olo kestää, tuli mieleen että nytkö se lähtö tulee..

Vaihteeksi sängyssä oli ahdasta ku molemmat koirat tunki kylkeen, sekin vielä.. Aamulla sit keräsin miehen kanssa samaan aikaan juomaan seuraksi aamukahvit, kerroin sillekin huonosta alkuyöstä ja se sit siinä päätti että meneekin autolla töihin jos tulee hälytys. Eli yhä olen ilman autoa.. Noh, vauva on nyt rauhoittunut. Menin takas nukkumaan kun mies lähti ja silloin muksu heilui taas.

Mä ostin eurokankaasta kans sitä muovitettua froteeta kaistaleen. Ajattelin näin aluksi laittaa sen omaan sänkyyni ja sit myöhemmin vaik rattaisiin tai jonnekin. Äitiyspakkauksessa tullut frotee on pinniksessä.

Mä oon miettinyt imetystyynyn hankintaa, ostaminen on jäänyt koska kävi mielessä oonko mä turhan nirso. Että eikö tavallinen tyyny kävisi..?
Mä kun tuppaan muutenkin olemaan tällainen välineurheilija :ashamed:

 
Vau, onnea ihan hirmuisesti Tuttemuille ja perheelle :flower: Varmasti kuullaan tarkempaa selostusta jossain vaiheessa, kun pääsi meitä vähän yllättämään ;)

Imetystyynyn tilasin täältä nettikaupasta, http://www.pikkupingviini.fi/ Siellä on just niitä ajattomia kuoseja eli ei nalleja ja pupuja vaan yksi- tai kaksivärisiä =) Paketti ei oo vielä tullut, joten laadusta en osaa vielä kommentoida.

Eilen oltiin TYKSissä tutustumassa ja hui, tätä mammaa alko jännittämään lähestyvä synnytys =) Oli mun mielestä tosi hyödyllinen käynti, nyt ei oo sit ihan uunona siellä, kun aika koittaa. Nähtiin myös vastasyntyneitä ja voi miten ihania... Tuskin maltan oottaa, että oma on sylissä :heart:

Alaselkä tuli kyllä tuosta kiekasta niin törkeän kipeäksi, että ajattelin jo, että osastolle pitää jäädä samantien. Ei kuitenkaan aiheuttanu tällä kertaa supistuksia ja kipu meni ohi taas kauratyynyllä ja levolla.

Joku kysyi niistä selkäpuolen supistuksista, että miltä tuntuu. Mulla supparit tuntuu aina lähtevän tuolta alaselästä, sinne tulee sellasta jomotusta, joka on oikeestaan aika samanlaista kuin tuo rasituskipu. Sit se "aalto" siirtyy alavatsalle ja koko vatsaan ja puristaa lopulta kuin vanne sekä selästä että vatsasta. Hieno selostus :D

Nyt aion selkäkivunkin uhalla lähteä kangaskauppaan, työhuoneen verho täytyis saada ommeltua.

Jaksuja taas kaikille :hug:

t. piipi + typykkä 35+4
 
heissan! täällä yksi sivusta seuraaja uskaltautuu kehiin!!!rv36+0.kaikkia samoja oireita ollut,mutta loppuvat ku seinää ku jouvuttii polil käymää keskiviikkona,just noitten lorahtelujen takia ku neuvola lekuri sano et laps vettä on todella vähän.mutta ei syytä huoleen sitä uusiutuu päivässä 1,5l joten vauvalla kaik ok!kyllä oon kateelline niille jotka pystyvät lenkillä käymää(ite en 2-3kk.kun käy mahassa sillee kirraa ja voimat lähtee,pitäs olla jakkara kainalossa)ja toinen tuo siivoilu ja touhuilu muutenkii,mie en jaksa mitää eikä hotsita kaikkein paras ku sais vaa nukuskella!miulle on sanottu että lapsi tulee aikasemmin eli tammikuun puolella ku oli keskiraskaudessa suppareita niin kovin,ja edellinen synnytys oli rv36 ja rapiat.nyt kun on asennoitunu siihen niin voi veeeee.....kun tuntuu aika pitkältä.kai ne supparit loppu ihan kiusallaa.illalla on tietty ollu selkäkivut ja jotai pientä supistuksia mut ei kivuliaita.kohdunkaula 1cm jälellä ja avoin sormelle oli viimeviikol masu laskeutunu n.viikko sitten ja tisuista tulee maitoa.eli suppareita odotellen! :flower: :flower: :flower: onnittelut vauvojen johdosta
t.marzu 36+0 la 12.02-08
 
Onnea Tuttemuille pienestä pojasta!

Kiin En niinkään pelkää synnytyksen käynnistymistä Ataraxin kanssa. On vaan niin huolettavaa, kun vauva ei jaksa liikkua lääkepöllyissään. Olen aina ollut herkkä kolmiolääkkeille (imeytyvät keskimääräistä paremmin?) ja totta kai vauvakin sitten saa lääkettä enemmän kuin pitäisi ja on ihan pöhnässä ja untelo. Ja silloin se ei tietystikään liiku ja mitäpä odottava äiti silloin muuta tekee kuin pelkää... Ataraxin vaikutukset minuun olivat ihan tutut, atoopikko saa tutustua monenlaiseen lääketieteen luomukseen...
 
Kuulen toisella korvalla että tyttö kuuraa yksin vessanpönttöä :kieh: mutta pakko on sen verran kommentoida että onnea Tuttemui koko perheelle! :flower: =) Toivotaan että Rudi Hassan pääsee pian kotiin! Kun jaksat ja ehdit, niin sitä synnytyskertomusta odotellaan täälläkin :D

Hissukka rv37+1
 
Hurjasti onnea Tuttemuin perheelle uudesta tulokkaasta!!! Ja toivottavasti poika jatkossakin voi hyvin! Jeeee, Arthur saikin sitten "yllätys"kaverin =) . *Jää uteliaana odottelemaan lisäkuulumisia*
Kukakohan seuraavaksi, oiskohan jo Puhin vuoro, tsemppiä muuten sinne!

Kiitos ja kumarrus Vanamo veroselvennyksistä, :headwall: nyt tyhmäkin tajus, että noi vähennyksethän siihen tietysti vaikuttaa...ja mulla kun ei niitä juurikaan kerry niin kyllä tuon 20 % pitäs sitten varmasti riittää...ja ehkä jotain heruu vielä takaisinkin :D .

Noista imetystyynyistä vielä, niin en taida ite malttaa noita kalliita tilailla, vaan ajattelin tilata ellokselta tuollasen ihan tavallisen pitkän tyynyn (joku tänne taisikin vinkata, että oli tilannut tällasen...Kiitos sinne :flower: ) eli: http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=9403&productId=96920&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
Tämän ajattelin sit päällystää mieleisellä kankaalla (mä kun oon kans tarkka noista väreistä =) ) ja jos ei satukaan olemaan imetystyynylle tarvetta, niin päällystän sen makkarin sängyn päälle koristetyynyksi.

Hikasta täälläkin hikkaillaan nykyään n. 3 kertaa päivässä, aika myöhäisessä vaiheessa kuitenkin vasta alkoi tämä hikkailu (tai sitten en vaan tuntenut/tunnistanut sitä aiemmin hikaksi). Neuvolassa ehti jo moneen kertaan kysellä että tunnetko hikkaa, mutta ei mulla ollut hajuakaan, mistään hikasta...mutta nyt on tosiaan joitakin viikkoja hikoteltu ihan ahkeraan =)



 
Joopa joo, pönttö oli paperia täynnä :LOL:

Kun tuosta täysaikaisuudesta oli puhetta, niin Tekayn sivuilla on tällainen taulukko: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=86 ja olen kanssa ymmärtänyt että 37+0 olisi se raja. Mutta eihän nuo mitään luonnonlakeja ole, vaan ihmisten keksimiä määritelmiä joten kaipa niissäkin voi olla monta eri koulukuntaa =)

Nalle-Puhille onnea matkaan ja :hug: kaikille raskausvaivoista kärsiville!

Niin ja kiitoksia kaikille onnitteluista, mulla on ihan voittajafiilis kun alatiesynnytys on tiedossa, vaikken mitään ole itse asian eteen tehnytkään. :LOL:

Mikähän siinä on, että joka tiistai aamupäivä mä oksennan? :D Käynyt nyt jo monta kertaa, eikä näissä päivissä mitään ihmeellistä ole. Nyt alkaa olla jo parempi olo, joten pitäisi kai lähteä siivoilemaan... on tullut laiskoteltua tämä päivä kun oli huono olo ja kämppä on sen näköinen, varsinkin kun tuo 2 v on yrittänyt siivoilla äitinsä edestäkin. :whistle: Nyt täyttää pyykkikonetta, täytyy kai lähteä katsomaan mitä kaikkea sieltä tällä kertaa löytyy... :LOL:
 
Hoitolisästä joku kyseili ja joku jo vastasikin, mutta joo sen hoitolisän saa sitten siihen kotihoidontukeen, jos tulot sen sallivat.
Kuntalisää maksaa jotkut kunnat, mutta eivät kaikki ja jossain sen saa kaikki ja jossain taas vaan ennen raskautta työssä/opiskellessa olleet.

Niisku-Neiti Mun käsittääkseni ne neuvola käynnit pitäs olla joka viikko laskettuun aikaan asti, jos kaikki okei, siis noilla viikoilla mitä sulla nyt on.
Mulla ei ole enää kuin yksi neuvola käynti, mikä on huomenna, mutta johtuu varmaan siitä, kun mulla se käynnistys 28.1.

Ja sitten isot onnittelut Tuttemuille :flower:
 
Ensiksi Onnea Tuttemui :flower:

Eli tuohon supistukseen, illalla kun olin mennyt jo nukkumaan, yhtäkkiä tuli ylävatsa kipeeksi, nousin sitten ylös ja se vaan paheni, lopuksi olin kontallani lattialla, enkä tiennyt miten päin ois ollu hyvä olla kun ylävatsaa puristi ja tuntu et poksahtaa koko maha kohta ja sit maha tosiaan oli viel kova pallo ja alaselässäkin sit loppuvaiheessa tuntu jomotusta. Ajattelin jo et pitääkö lähtee sairaala kohti, ku ei oikein tienny mitä se oli. Tuo kiputila kesti muutamia minuutteja ja helpotti sitten. Oletin että oli supistus?
Muutama tuollainen oli jo silloin aikaisemmilla viikoilla, kun oli mekkamaista supistelua alavatsalla, mutta silloin tuo ylävatsakipu ei ollut läheskään niin paha kuin eilen illalla.
Onko teillä muilla tullu tollasia supistuksia?

Marie82 ja vauveli 35+5
 
Tuttemui sylin täydeltä :flower: ja onnitteluja, sekä pienelle kaikkea hyvää!!

emmie mulki tekee mieli mämmiä :ashamed: kaupassa olen moneen otteeseen jo ollu vähällä ostaa...eilen sit tein ruispuolukka puuroa, ku sitäki alko tekeen hiiirveesti mieli! neuvolassa naurovat ku viimeksi kerroin mun "mielihaluista"... ruis sisältää paljon rautaa, et siks varmaantekee sitä mieli!

ja arvakkaa mitä? :D mä olen vihdoinkin saanut jotain järkevääkin aikaiseksi, kun olen pyörittänyt ekan koneellisen vauva pyykkiä ja uusinut mun sisarustenaikaiseen peibi-sitteriin kankaan..

vauvan neulemalleista uudessa moda lehessä oli myös muutama vauvan neule ohje... ihmettelin vain kun kummassakaan (suuri käsityölehdessä/modassa) ei ollu kuin puseroiden ohjeita..ei ollut yhtään haalaria/housun ohjetta.. pitää kaivaa jostain netistä.
mä olen täällä tälle päivälle aikalahjakkaasti säikähtäny muutamaan otteeseen..ku tippuu lunta katolta..
illalla ois isännän veljenvaimolla vauvailta..:D nähtiin eilen mummulassa, kyl ne äkkiä kasvaa..on nyt 1kk2vk ja näyttää jo isolta pojalta!
 
Zuku jos löydät netistä jonkun kivan neulehaalarin ohjeen, niin olisin toooosi kiitollinen, jos viitsisit linkittää tänne :whistle:. Olen etsiskellyt sellasta, mutta tuntuu olevan enemmän noita 2-osaisia ohjeita...

Täälläkin on palannut tuo oksentelu kuvioihin taas, abaut kerran viikkoon pitää aamuisin käydä tyhjentämässä, kun yhtäkkiä iskee hirrrrmuinen paha olo... :x
 
Onnea Tuttemui!!! :heart: :heart: Ihanan pieni :D :heart:

En juurikaan jaksanu nyt lukee mitään läpi...ehkä paremmalla ajalla illemmalla. Kasassa ollaan vaikken koneella nyt juuri olekaan, veetuttaa, niin parempi olla pois =) :kieh:

Jahvetti 37+5

P.s. Mies tänään havahtu, että se laskettuaika on 2 VIIKON päästä!!! :attn: :attn:
Eilenkin oli jollekin sanonu, et reilu kuukausi viel... :LOL: :LOL: Miehet :whistle: ;)
 
Heiii...

Kattoiko joku tota nelosen meille tuli vauva ohjelmaa??? siinä kun tehtiin sillanen kipsi juttu... siitä odottavan masusta. Onko joku tehnyt vastaavaa???

Mäkin haluaisin kun kyse on kuitenkin ekasta.. :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 37+0
 
Oon vähän tällänen myöhäisherännäinen, mutta tuota, kuinka paljon niitä harsoja tarvii äippäpakkauksessa olevien lisäks? Vaununkauppias täti alkoi puhumaan että ostappas kuule lisää niitä :D

Homma on vaan se että tällä hetkellä on hädin tuskin rahaa loppukuun ruokaan... Ei voi kauheasti ostell mitään vaikka ois tarvettakin...
 

Yhteistyössä