** Helmikuun Helmet** tammikuu

Heips. :wave:

Harsoista Mulla ei oikeestaan ole ku 3 isoa ja 1 mikä on laitettu puoliks. Tulivat äitiltä. En ottanut kelan pakkausta joten jäi nekin sit saamatta! Onko tota kodin 1 niitä harsoja. Tietääkös joku?

Prismassa maksoi 6kpl harsopakkaus 13,40 :eek: Suolanen hinta. Eikä ollu edes kuviollisia.

Mä ajattelin ostaa parit kuviolliset kun mennään kyläilee. olenko hassu. :LOL:

Äsken kävin hakemassa tilaamani vauvanpesän. Se on niin ihana. :D

Mistäköhän löytäisin turvallista kipsimassaa??? Siis niinku kaupasta.Miehelle tuossa kerroin että haluaisin tehdä sillasen et netistä vois tilata. Niin hän vastasi et me ei tilata mitään sieltä kun se voi syntyä hetkenä minä tahansa ni joudun viel käyttämään kipsin löysään raskaus maha nahkaan :LOL:

No se on kyl totta. Ja ihan varmana olis just meidän tuuria. Tilataan massa ja kun se on postis ni mukulakin jo sylis. Se ottais kyl kupoliin. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 37+0
 
Turhamaisuudesta viel.

Voi kuulkaa. Mulle ei kelpaa mikään muu hoitopöydän pehmuste päällinen kuin vuoden 2005 Tyksin keskolan hoitopöydän pehmusteet. Olen kyllästymiseen asti etsinyt samankaltaista mutta tuloksetta.

Ajattelin tyksissä kysäisstä olisko jossain niitä voisin jopa maksaa. Se on niin mun näkönen. Ja sopisi väreihin myöhemminkin.
 
Nyt juutuin tähän koneelle näköjään..tai siis tähän sohvan nurkkaan. On niin hyvä asentokin. Mutta eipä ole kiire minnekään. Jotain hyvää tässä äitiyslomassa vaikka saa kipuillakin koko ajan. Ei ole työstressistä tietoakaan!!Te viisaammat ja kokeneemmat..tuli mieleen tuosta cruellanviestistä..eli sanokaas mitä kaikkea apteekkitavaraa on hyvä olla kotona vauvan varalle? Olen ihan pihalla niistä. :( Kiitti jo etukäteen!
 
Musta tuntuu että oon koko ajan lipittämässä vettä :eek: .

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Miehelle tuossa kerroin että haluaisin tehdä sillasen et netistä vois tilata. Niin hän vastasi et me ei tilata mitään sieltä kun se voi syntyä hetkenä minä tahansa ni joudun viel käyttämään kipsin löysään raskaus maha nahkaan :LOL:
Toi oli hyvä :LOL:

 
Piiju janottaa all the time ja sehän niin hullua onkin, kun yöllä saat vääntää itsesi ylös sen sata kertaa ja samalla saa taas juoda tuplat sisään mitä tuli ulos! :LOL: Hölmöläisten puuhaa! :whistle: Mutta jatketaan juomista edelleen..hyvää vaan tekee!
 
Moikkis, :wave:

ONNEA tuttemui kovasti sinulle ja perheellesi! :flower: :hug: ja tsemppiä kovasti Rudille! =)


Kaupungilla on käyty ja nyt taas väsyttää hulluna! Ja liitokset ja selkä paukkuu... |O Kusongelma on samanmoinen täälläkin; paitsi,että yleensä sitä kyl tulee ekalla käynnillä sumeesti, mutta sit joutuu heti menee uudestaan, ku tuntuu et rakko halkee, ja eihän sieltä sit enää tuu ilman tikistelyä... |O Ja tuskanhiki vierailee myös täällä toisinaan... |O Viime yönä tosin nukuin ihan suht hyvin, ja on ihanaa, kun ei oo pakko mitään erikoista tehdä, et voi levätä, jos siltä tuntuu... =)

Kävin ostamassa Eurokankaasta sitä muovitettua froteeta. Toi on varmaan samanlaista kuin sulla kevytmelankolia, kun toi on paljon jämäkämpää kuin äippäpakkauksen frotee. Mies oli ostanu mulle yllärilahjaks Body Shopista semmosen puisen yhteisökaupan hierontajutskan. :heart: Hieroskelin sillä äsken alaselkää ja tosi hyvältä vaikuttaa. :D


Jepsu: Mä oon se, joka reklamoi mielellään... B) Mä oon kans saanu monesta paikasta, eri arvoisia lahjakortteja ja ihan kivaa tavaraakin... :whistle:


Nalle-Puhille :hug: ja tsemppiä matkaan!


Nelli: kipuasiat on yleensäkin lääkäreille aika vaikeita, kun toisen kipua on vaikea arvioida. Kipu on kuitenkin niin subjektiivinen kokemus, samoin kuin se, miten siihen suhtautuu. Pääasia on mielestäni kuitenkin, ettei kukaan muu voi vähätellä toisen kipuja, eikä eri ihmisten kipuja oikein voi verratakaan juurikin tuon kokemuksellisuuden vuoksi... Jaksuja sulle! Enää max. pari viikkoa!


Piipi79: Näyttäis olevan sama imetystyyny tuolla Pikkupingviinissä myynnissä kuin minkä mä tilasin sieltä Kultapienestä. Ja hintakin oli molemmissa sama. :D Mä tosin tilasin sen isomman version. :)


Tervetulemast marzu-70! =)


Pusuapina: Mulla ei oo ees sitä seittemää pukluharsoa (eikös äippäpakkauksessa ollu 7kpl? :/ ), kun käytetään ne äippäpakkauksen jutut vaippoina ja oon ostanu vissiin jonkun viis kpl ehkä noita kuviollisia pukluja varten. Ajattelin samoin kuin Jahve, et saahan niitä sit nopeesti lissää, jos tarvii...


äippäHki: Meillä on kyllä mies ollu ultrien lisäks ihan perusneuvolassakin mukana, ehkä noin puolilla kerroista. On halunnu tulla aina kun vaan pääsee ja mä oon tykänny kans käydä yhessä. Äidin ja vauvan vointiinhan siellä tietty aika lailla keskitytään, mut onhan tää kuitenkin niin yhteinen juttu, että ihan hyvä, että mies kuulee siinä munkin voinnista... Erityisesti mies on tykänny, kun kuulee sydänääniä. :heart: Ja kyllä se terkkari aina jotain mieheltäkin on sit kysyny, samaten mies on joskus jotain kysellyt itsekin.


Mä oon livenny parissa jutussa tosta turhamaisuudesta, kun oon ilmasiks saanu jotain sellasta, millä ei hirveen paljon välttämättä käyttöä ole, eivätkä ihan näkösällä koko ajan ole... Ja onneks oon saanu tosi paljon lainaan kivannäköisiäkin juttuja. :D Vaunut, sitterit, sängyt jne. oli tarkkaa meininkiä, mutta kaikista vaikeinta on tosiaan kyllä ollu kivan hoitoalustan löytäminen. Sit löydettiin tsägällä lastentarvikkeesta Emma-merkkinen alusta, ruskea, jossa valkoisia "piirroksia". Oli vielä kaikista halvinkin! :D Toi alusta tais muuten olla uusimmassa Odotus ja Vauvat -lehdessä... :/ Mä oon kans ekohenkinen, mutta en niin, että ostaisin semmosta, mikä musta ei näytä tai tunnu kivalta ja omalta. Hölmöintä on kuitenkin mun mielestä ostaa ensin halvemmalla joku mistä ei niin tykkää/huonolaatuinen, ja sit myöhemmin uus ja parempi... Mutta myönnän kyllä, että olen törsännyt ns. "turhakkeisiinkin" tässä raskausaikana... :ashamed:


Cruella: Tilasin kantoliinan (tai oikeestaan mutsi tilas sen mulle joululahjaks) http://www.babyidea.fi/ Tuolla on monenlaisia liinoja... Mulla on toi Hug-a-Bub -trikooliina.


Jeps, tulipas tekstiä, mutta... :whistle: tulkoon... En jaksanu pätkissä kirjotella... :D Nyt lähden juomaan, kun tosiaan helvetillinen jano on täälläkin all the time... *janoinenhymiö*

eva & hynttyrä 36+6 :heart:
 
SEE
Moikka. No yksityisellä ultrassa käyty oman mielenrauhan vuoksi. Selvisipä syykin tohon sf-mitan laskuun ELi VAUVA LASKEUTUNUT, PÄÄ KIINNITTYNYT, kohdun kaula lyhentynyt 1,5cm:n, pehmeä ja auki kahdella sormella, kuulemma vauvan tukkakin tuntui!!! Olikos se TARPALLA kun oli kanssa tukka tuntunut. Kyseli että onko kovasti supistellut ja sanoin että kivuttomia supistuksia tulee, niin tokasi että kyllä olisi niiden luullut jo tuntuvan kun noin mukavasti on ensisynnyttäjällä paikat kypsyneet. Vauva vastasi viikkoja ja painoarvio tällä hetkellä 2700gr ja laskettuna aikana sellaisen 3600-3700gr. Kaikki normaalia. Lapsivettä vähänlaisesti, mutta kuulemma ei huolta, istukka normaalin kokoinen, hieman kalkeuttunut.
Kaikki vaavilla siis hyvin. Sukupuolta en edelleenkään kysynyt. Lantion tunnusteli ja tutki myös b-rapusta ja sanoi että hyvä lantio ja ei ole esteitä alatiesynnytykselle.
Sanoi että viikon jos vielä masussa kasvaa ja sen jälkeen ei hätää jos maailmaan haluaa tulla. Antoi ohjeeksi että viikon päästä voi lisätä aktiivista liikkumista ja kun supistelee niin lisää vauhtia vaan... Kuitenkin myös sanoi että voi olla että viihtyy masussa laskettuunkin aikaan tai yli...mutta tällä hetkellä näyttää että tulisi maailmaan aikaisemmin. Tervetuloa vaan BABY kunhan vielä reilun viikon masussa pysyt...

Oon niiiiiin tyytyväinen että menin yksityisellä käymään. Meidän pikkuinen se siellä kovatsi harjoitteli hengitystä.

Neuvolassa kun olen kysellyt että voiko vielä käydä uimassa kun noita harjoitussuppareita on tullut niin tokaistu vaan että eihän sellaiset vielä paikkoja kypsennä. Onneksi en ole käynyt enää 2 viikkoon.

Siinä meidän kuulumiset. Nyt käyn rauhassa lukemaan mitä olette kirjoitelleet.

T:SEE rv 35+4 :heart:
 
Moikka

Täällä kauhee toi neidin ykätauti :( . Aamupäivällä oksenti joka tipanki, nukku klo10-14, heräs paristi oksentaa siinä välissä. Kuume nous 39.5C, mutta annoin lääkkeen ja pysyki nyt sisällä. Vettä juonu hyvin ja kuumeki laski nyt. Oksentaminen muuttu ripuliksi. Toivottavasti ei tuu meille muille.

Aika rento päivä ollu, ku vaan hoidellu tota esikkoa liikkumatta mihkään. SILTI supitellu aika kipeestikin sillon tällön ja paine/kipu "valahtanut" sisäreisille :eek: . Noo.. ei täs taas mitään kummempia, kummasti unohtuu omat kivut/huolet, kun lapsi sairaana..säälittää vaan niin paljon. Välillä havahtuu sit omiin oloihinsa.

Nyt pitää taas mennä, illasta ehkä palaan :wave:
 
Terve!
tuttemuille hirmuisesti onnea ja jaksamista pienen Rudin kanssa! :hug: :flower:
Ja Nalle-Puhille tsemppiä kanssa, toivottavasti pian käynnistelisivät kun niin pitkään olet huonosti voinut ja kipuillut.

Hikasta on puhuttu. Meillä ei mitään hikkaa tunnu ollenkaan.. Mäkin oon vähän ihmetellyt, kun sitä muilla näyttäis kaikilla olevan.

synnytystapa-arviota mulle ei ole tehty. Eilen kysyin lääkäriltä puolittain vitsillä, että mahtuuko tuo ulos, hän sanoi vaan ettei sitä tiedä. Ensimmäinen synnytys kun on "koesynnytys", että sen jälkeen sitte osaa paremmin sanoa. Olipa tosi rohkasevaa.

Janottaa täälläkin ihan pirusti. Yöllä ärsyttää, kun ensin just juo hirveästi ja sitte juoksee kusella. Nyt teinkin viime yönä niin, että join aina ensin vessassa, sittten kävin asialla, ajattelin jos se auttais.. :D

(.) Käytiin tänään äitipolilla tutustumassa. Mulla on alunperinkin negatiivinen kuva siitä, koska olisin halunnut kättärille synnyttämään. Kättäri on mulle kuitenkin hyvin tuttu paikka... Myös jäi vähän ärsyttämään, että joudunko mäkin lapsivuodeosastolle synnytyksen jälkeen. En kuitenkaan saa lasta viereen, kun se kärrätään heti leikkaamoon ja teholle. Voi olla vähän ikävää olla samassa huoneessa äiti-lapsi-parien kanssa yksinään. :( Sen verran arka oon, etten kuitenkaan mennyt kysymään sitä..

Nyt lähen pikkuveljen kanssa hakemaan äitiyspaketin postista. Värväsin sen kantoavuksi ja hänellä on kuulema kiire..
 
Vanamo: Kuulostaa kivalta toi katosverhosysteemi. Multa puuttuu vielä koko verho, teline on kyllä paikoillaan ja kangaskin ostettuna, mutta en oo vielä sitä tekassu, jos sattuukin olemaan poika, niin en tuota pinkkiä laita :LOL:

Evaellen: mä metsästin kans kauan tota samaista hoitoalustaa, kun olin sellasen jossain nähnyt...ja onneks sen sitten viimein löysinkin :D

Mun pitäis varmaan kans "apteekkikeikka" vielä heittää, eli kiinostais kans mitä sieltä tarvitaan?? Jekovit-tippoja on hommattuna, mutta siis mitä muuta?
 
kiits evaellen linkistä :flower:

toi jano on enempi ku tuttua. yöllä en viiti juoda ku muutenki pitää vessassa juosta ja sit kieli on ku beduiinin sandaali |O

noista apoteekkijutskista, tuolla on niitä listoja mitä vastasyntynyt tarvitsee mut mitä mulla muistaakseni oli/on ni se septidin, bepanthen tai joku muu rasva, sinkkivoidetta mulla oli myös. saa muualtaki ku apteekista. maitohappobakteereita ja se disflatys tai cuplaton. en mä nyt taida muuta keksiä. d-vitamiinit tuo neuvolantäti mut jos sitä palvelua oo ni sit ne. mut ne kerkee vauvan syntymänki jälkee hakee ku alotetaan muistaakseni pariviikkosena. lisäilkää muut jos tulee mieleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Zuku jos löydät netistä jonkun kivan neulehaalarin ohjeen, niin olisin toooosi kiitollinen, jos viitsisit linkittää tänne :whistle:. Olen etsiskellyt sellasta, mutta tuntuu olevan enemmän noita 2-osaisia ohjeita...

Täälläkin on palannut tuo oksentelu kuvioihin taas, abaut kerran viikkoon pitää aamuisin käydä tyhjentämässä, kun yhtäkkiä iskee hirrrrmuinen paha olo... :x
Novitan 3/2001 mallin 54 on mukava perus haalari..kudotaan ainaoikeaa.. mul se on tuossa paperiversiona.. voisin nakata sen s.postilla ku saan tuon toisen koneen käynnistettyä..on sihen yhistettynä tuo skanneri..jos vain osaan sitä käyttää :ashamed:

http://www.garnstudio.com/index_lang.php täällä on monenmoista mallia, tosin en äkkiseltään haalaria löytänyt.

Joko olet kokeillu novitan ilmaista kokeilu jaksoa? www.novita.fi sivulta

http://perheklubi.net/index.php?s=141d5ce8f88edc0b596cf18e84772507&showtopic=45992
http://www.tekstiiliteollisuus.fi/fi/468
http://blogit.hernekeppi.fi/tekele.php?blogid=11&archive=2006-10

äkkiseltään löysin nämä
 
Siskoni kävi tänään lekurissa tarkistamassa sitä vuoto asiaa....epäilivät tuulimunaa.... nyt sitten kontrolli 1-2 viikonpäästä kunnallisella. Viikkoja oli melkein 7. Mietteliääksi vetää.... :'( .

En oikein mitään nyt saa aikaiseksi...kirjoittelen myöhemmin, jos vaikka vähän siivoilisi.

Lumianna 37+3
 
Kukaan ei ole vastaillut tähän viestiin????
Eli tuohon supistukseen, illalla kun olin mennyt jo nukkumaan, yhtäkkiä tuli ylävatsa kipeeksi, nousin sitten ylös ja se vaan paheni, lopuksi olin kontallani lattialla, enkä tiennyt miten päin ois ollu hyvä olla kun ylävatsaa puristi ja tuntu et poksahtaa koko maha kohta ja sit maha tosiaan oli viel kova pallo ja alaselässäkin sit loppuvaiheessa tuntu jomotusta. Ajattelin jo et pitääkö lähtee sairaala kohti, ku ei oikein tienny mitä se oli. Tuo kiputila kesti muutamia minuutteja ja helpotti sitten. Oletin että oli supistus?
Muutama tuollainen oli jo silloin aikaisemmilla viikoilla, kun oli mekkamaista supistelua alavatsalla, mutta silloin tuo ylävatsakipu ei ollut läheskään niin paha kuin eilen illalla.
Onko teillä muilla tullu tollasia supistuksia?

Marie82 ja vauveli 35+5
 
Moi!

Kotiin päästi, paineet hiukan laski siellä ja vauva voi hyvin...
Ei vielä mietitä käynnistystä. Ensi viikolla äippä polille ja jos silloin on paineet taivaissa niin sit kyl ajatellaan jotain... Mut jos olo pahenee niin takas vain.

Voi onnea tuttemui ! Aivan ihanaa kun syntyy pieniä maailmaan! :hug:
 
Heippa!
Mie olen nähnyt noita kipsivalupaketteja LASTENTARVIKE- myymälässä täällä Espoossa. Etkös ole Turusta? Siellähän taitaa olla saman ketjun myymälöitä.
Hintaa en muista...
toivottavsti löydät, ja ajoissa.... :LOL:
Dawn
 
Tuttemui: ONNEA!!!

Te olette niin aktiivisia kommentoijia, että eihän tässä itse tarvitse mitään kommentoida... Kerään yleensä paperille nimimerkki + asia listaa ja sitten lukemisen loppuun päästyäni kommentoin...

Muovitettu frotee: Löytyy myös Pikku-Piia -merkkisenä (jos oikein muistan) valmiiksi leikattuja paloja, joita myidään isommissa marketeissa lastentarvikeosastolla. Tämän koko on isompi kuin äitiyspakkauksen, suunnilleen samaa jäykkyyttä kuin äitiyspakkauksenkin frotee. Itse olen käyttänyt vielä froteepyyhettä päällä (lakanan alla), ettei hiostaisi.

Pusuapina: Tuo harsojen tarve taitaa olla aika yksilöllistä. Jos käyttää vaippoina, suositus on 24kpl. Puklurätteinä meidän huushollissa ovat kulkeneet myös vanhat pyyhkeet jne eli pukluräteiksi on kyllä kovasti riittänyt se äitiyspakkauksen 6kpl (sen verran niitä oli vuonna 2004).

Jahvetti: Mulla kans äitiysloman aikana on työterveyshuolto käytössä... Olenkin tässä miettinyt sinne soittamista...

(.) Olen vissiin teillekin jossain vaiheessa maininnut tuosta "hoitohenkilökuntapelosta". Pääsin viime yönä oikein uusiin sfääreihin sen kanssa. Ei ollut tänään rohkeutta mennä äitipolille kontrolliin. Tuntuu, että kaikki pelonhallintaenergiat on käytetty ja jokaisen supistuksen jälkeen sairaala tuntuu aina vaan pelottavammalta asialta. Mies hoiti th:n kautta huomiseksi ajan pelkopolille, mentäisiin miehen kanssa yhdessä, pelkkä ajatuskin pelottaa. Toisaalta olisi pakko mennä miehen mieliksi, mutta tää pelko saa kokoajan ylivallan.

Heltu ja Rymy 34+1
 
SEE ja nalle-Puh Hyvä että kaikki ok!

Marie vaikuttas vähän suppariilta. Mainitse neuvolas seuraavan kerran tosta ylämahakivusta kun se voi olla merkki raskausmyrkytyksestäkin mutta Jos sul ei oo muita oireita niin tuskin sitä on.

lumianna :hug: toivottavasti siskollasi ei ole tuulimuna vaan se vuoto on ihan tahatonta.

(.) kävin tuossa suihkussa ja nyt mulle on tullu muutaman sellainen (tuli jo muutama päivälläkin) ns. repivä viiltävä kipu tossa pitkin mahaa..oikealla puolella navan korkeudelta alaspäin. Todella inhottavaa...onkohan sekin vaan jotain venymistä?!

Cruella olit tuolla kirjottanu et hyvä ku ei erota suppareita mutta usko pois minäkin täällä mietin et olikohan toi supistus, vaikkakin toinen tulossa.

Eipä mulla ookkaan ku muutamana päivänä tullu suppari ja kuitenkin paikat sormelle auki. :eek: Mä olisin jo aika valmis laitokselle...jotenkin niin tukeva olo että vaikka ainahan se parempi on mitä pidemmälle mennään.

Canal sport kanavalla alkaa tunnin päästä Blues-Jokerit matsi...täytyy alkaa asennoitumaan. :whistle:

Saas nähdä muuten kuka nyt lähtee seuraavaks....ei osaa yhtään kyllä veikata kun on tullu ihan puskista nää kaks ekaa. :D

nyt soffalle,

jepsu ja Mara 36+0 :heart:
 
Hei...vedänkö pohjat??? :wave: :wave:
Mulla on neljäs tulossa, enkä osaa sanoa aina, että onko supistus vai mikä... :LOL: :LOL: Tosiaan, kun väliin tuntuu niin ihmeelliselle ja välillä taas ihan selkee supistus :kieh: Ja kun mulla ei noista kolmesta oo tosiaan yhtään OMIA supistuksia ollu :ashamed:
 
Pupi täällä pohdiskelee kestovaippailua!

On ollu puhetta noista harsoista ja minun aikomukseni olis käyttää niitä vaippoina aluksi noiden hahtuvavillahousujen ja merinovillapökien kanssa.

Kertokaas nyt kokemuksia miten tuon yhdistelmä teillä on toiminut ja pitääkö ne.... Tilasin lanoliinia ja aion käsitellä nuo itse-väsäämät villahousut sillä ennen käyttöä. Mutta onko teillä pelkkä harso riittänyt.... Pitäisikö minun ommella jo lisäimuja varalta ja oletteko käyttänyt useampaa kuin yhtä harsovaippaa sisällä. Mietin että pitäisikö minun ommella suoraan harsot ainaski kaksinkertaisena....

Neuvot olis kullankalliit. Joku minulle tuossa sanoi, että ei ne mitään pidä :eek: ja siinä sitä sitten taas ollaan.... :whistle:

Minulla on myös tarvikkeet ja ompeluohjeet noihin kuorrellisiin systeemeihin, mutta ajattelin, että aloittaisin noilla harsoilla ja sitten kun tietää vähän vauvan kokoa, tekisi vasta noita kuorivaippasysteemejä...
Huh huh ja alkuun varaan hermoromahdusta varten ihan ostovaippoja :LOL: :LOL:
 
Citymarketissa katoin tänään jotain trikooliinaa (siis kantoliina), niin onkohan kellään moisesta kokemuksia? tai kuullu mitään hyvää/huonoa??? :wave: :wave: :wave:

Kun tosiaan tekis joku mieli hommaa, mut reppua en aio, koska uskon, ettei se tule mulla toimimaan enää vaikka edellisillä se on olluki :/ Ton selän takia justiinsa...
Se Cittarin liina oli aika edullinenki...n. 55e...
 

Yhteistyössä