** Helmikuun Helmet** tammikuu

Minäkin muuten nukun muovitettu frotee allani. Eräs tuttava sanoi, että häneltä meni lapsivedet sänkyyn ja mies oli "unohtanut" pestä patjan.... ja että ollu kiva palata sairaalasta ja löytää se siinä kunnossa kun oli lähtiessä. Tällöin kyllä elettiin aikaa, jolloin ei miehet ollu ihan niin hyvin "koulutettuja" kuin nykyään. Lienekkö mitään pesukoneita tai pesutupia ees ollu....

Mutta omasta kokemuksestaan hän suositteli suojaamaan sängyn ja nyt sitä nukutaan muovit alla... :p En ois varmaan ilman hänen pientä käytännönvinkkiään edes taas tajunnu ajatella koko asiaa... istukka-aivo kun vaivaa... ;) ;)
 
Cruella kiitos apteekkivinkeistä :flower: . Siispä Septidiniä ja maitohappobakteereita hakemaan =)

Zukulle SUURkiitos noista linkeistä...tuolla garnstudion sivuilla oonkin käyny ja aivan ihania malleja, mutta haalaria sieltä en oo löytänyt. MUTTA tuolta tekstiiliteollisuuden sivuilta löytyi parikin haalarin mallia. Jess! Vielä kun osaisin ne toteuttaakin :whistle: . No yrittänyttä ei laiteta ja jos ei onnistu niin kiikutan ohjeen ja langat mummille toteutettavaksi :ashamed:
 
Joo Jahvetti,

Ymmärrän kyllä tosi tosi hyvin! Oon tuntikaudet tavannu noita juttuja netistä ja piä pyörällä ihmetelly, että mites nää ny oikein männööö... mikä tullee alle ja mikä piälle... :LOL: :LOL: ja pitikös se vauva taitella tähän sissään.... :LOL: :LOL: taitaa olla pisit itellä housussa ennenkun saan nää systeemit toimimaan! Hei mutta siitähän tulikin mieleeni, että jos testaan ens yönä itelläni! Vielä löytyy hahtuvalankaa ja nopsastihan mie yhdet mamahahtuvat väkerrän! :LOL: :LOL: Säästyy samalla veskireissulta ja tullee tehtyä empiiristä kokeilua... :LOL:

tsiisus varokaa vaan :D Mitä ei odottava äiti tekisikään pirpanansa hyvinvoinnin eteen! ;)
 
Pupi: Ekan kanssa oli villahousut + harsoista leijataitos käytössä. Ei onnistunut bodyjen kanssa, silloin falskasi heti haaroista. Tokan kanssa ruskovillan villahousut joutuivat vahingossa pyykinpesukoneeseen ja kutistuivat reippaasti + vanuivat ja rupesivat pitämään bodyjenkin kanssa. Itse kuitenkin tykkään enemmän tuosta pul-kuoresta + harsosta näin aluksi. Myöhemmin muotoonommellut vaipat ja bambuimut pul-(tasku)kuoren kera.
 
Mä olin niinkin "ekohenkinen" ja tilasin sellaiset Fuzzi Bunz-nimiset kestovaipat jossa on kaikki valmiina.. Mutta ihan kertisvaipoilla aloitellaan ja muuteskin veikkaan että molempia käytellään.

Ehkä toi muovifrotee pitää laittaa jo sänkyyn. Mies on kuiteski aikonut olla sairaalassa mukana (perhehuoneessa) ja vaikka mun äiti tuleekin koiravahdiksi, ei silti olis kiva palata kotiin jos sänky on kostea..

Voi.. mies lähti kokoukseen niin että kun tulin koirien kanssa ulkoota, se lähti samalla ovenavauksella. Nyt on koirat ihan sekaisin että mites tässä näin kävi.. :eek:

Tosta vaippakeskustelusta tulikin mieleen, että niitä kertisvaippoja kannattais varmaan ostaa jo kotiin! Äitiyspakkauksen näytekappaleet otan sairaalakassiin mukaan mutta muita mulla ei olekaan.

Siis voiko kohdunkaula ja -suu pehmentyä ja alkaa aueta ihan muutamasta reippaasta supparista? Ai miten niin ensisynnyttäjä kyselee.. :whistle:
Riippuu tietty varmaan taas ihmisestä mutta periaatteessa?
 
Meillevauva: Sairaalasta saat kyllä vaipat vauvalle, joten sinne niitä ei tarvitse ottaa mukaan. Meillä on kotiin lähtiessä laitettu vauvalle puhdas vaippa niin ei ole koskaan tarvinnuta kotimatkalla vaihtaa. Useimmat sairaalat jakavat Liberon mainoskasseja, joissa on pari näytettä mukana...
 
heips!tosta kohdunkaulan pehmenemisestä!!niin emmehän tunne kaikkia supistuksia mitä on,olin vasta ultrassa ja käyrässä niin lekuri sano et nyt on napakka supistus päällä,mutta empä tuota ite tuntenu.
mut tietty! kaikki on niin yksilöllistä.
 
Ai ku kiva jos sairaalasta saa vaipat kotimatkallekin B). Kato ku kaikkeen outoon pitää varautua :D. Ihan varmasti mä unohdan jotain ottaa mukaan tai sit otan jotain täysin tarpeetonta mukanani.. Kuten esimerkiksi oman tyynyn. Mä tarvitsen kovan tyynyn jotta voin nukkua ja aina muualla nukkuessani kiroan tyynyjä joissa pää painautuu läpi.

Jos nyt laittais sen vauvan toppapuvun ainaski valmiiksi kassiin, ettei sit unohdu :whistle:

 
Alkuun Tuttemuille isot onnentoivotukset pienen pojan syntymän johdosta :heart: :heart: :flower:

Kiin, enpä tiennytkään että kurkunpäätulehduksen vuoksi voidaan jouitua tekemään tuollaisiakin toimenpiteitä mitä isäpuolellesi oli tehty, hui :| Se on kyllä totta että noi lapset ei sairastelusta huolimatta pysähdy, vähän ehkä tilapäisesti hidastavat vaan tahtia :D Ja toipuvatkin paljon nopeempaa kuin aikuiset.

Emmie, täällä myös yksi jonka pakko tyytyä vaan sohvaperunana oloon ja kateudesta vihreä olen kaikille jotka pystyvät liikkumaan ja lenkkeilemään. Ja mämmiä tekee täälläkin mieli, kapassa ei tosin vielä eilen ainakaan ollut :p

Tänään tuli vähän masis olo kun en edes pysty kodista huolehtimaan niin kuin normaalisti tekisin vaan mies imuroi ja ottaa osaa kaikkeen pikkupuuhailuunkin. Hevosia olen yrittänyt joka päivä hoidella, tuskaisella menestyksellä tosin. No tilapäistähän tämä kuitenkin on eikä enää pitkästi ole jälkellä =)

Itkupillin vikaa löytyy täälläkin, en yleensä ruikuta kivuistani saatika porua väännä mutta nää liitos-ja alakertakivut saa senkin aikaiseksi. Sitten vielä miehen työkaveri soittelee puunajoon ukkoa meidän traktorilla ja kun kieltäydyin niin mies näytti vetävän herneet nenuun :kieh: Sanoin vaan että mulle on isompi apu kun sekin on kotosalla ne muutamat tunnitkin mitä reissulla menisi mutta jotenkin tuntui että mies ei taas oikein ymmärrä mun kantaa asiaan :/

Seellä hienoja lääkärikuulumisia =)

Toivottavasti Lumiannan siskon raskaus jatkuisi kuitenkin normaalisti ja seuraavassa ultrassa kaikki olisikin kunnossa, :hug: sinne!

Kusongelmia löytyy täälläkin, kaikkia ihmeasentoja pitää pöntöllä kokeilla että saa asiansa hoidettua :kieh: :LOL:

Jano vaivaa useassti myös täällä, asiaankuuluvaa siis kaiketi ja saapahan mennä entistä useammin pöntölle vääntelehtimään ja taiteilemaan :D

Limaa on tullut tänäänkin, joskaan ei mitään isoja määriä. Kiva että jotain tapahtuukin kunhan ei liian aikaisin.

Nyt saisi mennä saunan lämpöön vähän rentoutumaan :wave:

äitsy ja pieni edelleen 35+3 :heart:

 
Ai niin...pakko sanoo tääkin, et yks tuttu tänään hallilla (nähny viimeeks n. kuukaus sitte) sano, et mie senku pienenen kerta kerralta :eek: :eek: Mahaa siis tarkotti...onkohan se sit laskeutunu tms, kun eikös siitä sanota, et pienenis tms?? :whistle:
No, empä kyllä itekään oo aikoihin tässä mitään kasvua havainnu :/ Sf-mittakaan ei oo reilu 3 viikkoon kasvanu...
 
Pupi Arthurilla on harso+pikkuhousut+pul-kuori ja oon tykänny :) Yks harso on riittäny toistaseksi ilman lisäimuja, mutta sekin aika taitaa koittaa, kun poika kasvaa ja pissiä tulee enemmän. Yhen ainoon kerran on falskannu, mutta niin falskas kertiskin, joten laitan huonon "asennuksen" piikkiin. Kertiksiä käytetään siis öisin ja päivällä kestoja.

Paljonkohan meillä on nuita harsoja? *mietiskelee* Se kymmenkunta äippäpakkauksesta ja olisko vajaa kymmenen mitä oon ostanu huutiksesta... Puklurätteinä on kans ehkä kymmenkunta. Hyvin riittää :)

marzulle tervetuloa :wave:

Ja loput kommentoitavat sitten unohtukin jo :D :headwall: Että tätä mammadementiaa.
Kaveripariskunta oli tänään käymässä 4kk ikäsen poikansa kanssa :heart: Istuskeltiin siinä sohvalla ja imetettiin molemmat pariskunnan paremman puoliskon kanssa. Tuskastelin sille, että mihin ne miehet nyt jäi, ne on ollu tupakalla jo 20min |O Kaveri katto minnuu vähän aikaa ja kysy, että eikö ne just lähteny apteekkiin? :LOL: Olin aikasemmin patistanu miehen hakemaan desinfioimisainetta, kun se päivällä unohtu ja apteekki vielä olis puolisen tuntia auki :ashamed:
Olivat siellä apteekissa sitten kieltäytyneet myymästä ukolle sitä ainetta mitä pyysin tuomaan :kieh: Ja suositelleet Betadinea!! :eek: Navan puhdistukseen olisin halunnu sitä tiettyä, mitä sairaalassakin käyttävät, mutta apteekkari oli sanonu, ettei sitä saa käyttää, kun imeytyy vauvan verenkiertoon. Joopajoo... Vähän arvelluttaa tuo Betadine, kun siinähän on jodia, jolle jotkut on allergisia :/
Pojan napa on ihan varmasti tulehtunu :'( Mitään hajua siinä ei ole, mutta verta tihuttaa ja poika huutaa kun syötävä, kun napaa puhdistaa :( Mie olen aina luullu, kun niin miulle on opetettu, että napa on tunnoton, mutta ei siltä vaikuta :'( Uskallanko mie nyt tuota Betadinea siihen lykätä? Apteekissa sitä tosiaan möivät, mutta sanoivat kuulemma, että pitää vielä varmistaa terkalta voiko sitä käyttää! Onneks terkka tulee huomenna meille kotiin.

Miten sitä voikaan oman lapsen kanssa olla näin avuton, vaikka hoitoalaa on opiskellu 6,5v. :eek: :eek: Ja vielä suuntautunu lähihoitajana lasten ja nuorten hoitoon ja kasvatukseen.... :ashamed: Töitä tehny lapsivuodeosastolla...

Meni vähän omanapaseksi ( . )
 
Hmm.. Edes koiranpennuille ei muistaakseni betadinea järin suositella, juurikin sen jodimäärän vuoksi. Ompa jännä että sitä ovat myyneet. Neukku tietänee tosin parhaiten. Laitas sitten tännekin tiedoksi, että mitenkä suositteli tekemään! Kaveri antoi omalta muksultaan yli jääneen Bacibact-jauhe purkin, jotain jota laitetaan juurikin märkivään tms. napatynkä vaivaan.
 
Kiin: Luultavasti th:lla on metylensiniä (tai miten se kirjoitetaankaan) mukana. Se kuivattaa napaa ja poistaa tulehdusta. On hyvää muihinkin märkiviin tulehduksiin. Ainut vaan, että sotkee myös vaatteet siniseksi... Itse en myöskään käytä betadinea, meillä on septidin käytössä.

edit: tuo veren tihuttaminen on normaalia, luultavasti napavarsi on irtoamassa.
 
heips.

Olen niin loppu. Mut tällä kertaa hyvällä tavalla. Tai siis me tehtiin se kipsi juttu. Ja seisoin yli puol tuntia. Joten nyt jalat sattuu. Pakko nostaa ne ylös. Siitä tuli aivan ihana siitä masukipsistä. Tosi on aika raskasta. Mies oli ihan innoissaan et kai me tehdään muistakin vauvoista tuo masu juttu muistoksi. :LOL:

Nyt sohvalle.

Ehkä palailen vielä jos jaksan.

Niisku-neiti & rinsessa 37+0
 
iltoja! :wave:
Tekstiä senkun tulee vaan tänne. Hyvä niin..on aina jotain uutta lukemista!
Vai teki Niisku-neiti kipsimasun. Kuulostaa hauskalle! =) Oletko nähnyt kun tuolla Bebes-liikkeen sivuilla on kuvia miten ihmiset on niitä koristelleet. Käys kurkkaa jos et ole jo katsonutkin.
http://www.bebes.fi/bellygalleria/bellygalleria_fin.html

Omaa napaa supistelee supistelee vaan koko ajan, mut ei tee kipeetä kuin välillä vaan. Mielenkiintoista kuulla perjantaina miten nää tällaiset supistelut on vaikuttaaneet vai onko ne vaikuttaneet. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heltu:
Itse en myöskään käytä betadinea, meillä on septidin käytössä.

edit: tuo veren tihuttaminen on normaalia, luultavasti napavarsi on irtoamassa.
Septidiniä tai Aseptia käskin miehen hakea, mutta eivät myyneet :eek:
Juu, veren tihkuttaminen on normaalia, kun napa irtoaa, mutta just sillon napa tulehtuu herkemmin, kun pöpöille on veritie. Veri kun on mainio elatusaine bakteereille. Siksi olisin halunnu ruveta putsailemaan napaa desinfioivalla aineella. No, onneks se terkka tulee huomenna. Mennään kyllä apteekkiin kuitin kanssa palauttamaan tuo Betadine |O Mikä lie vanhan kansan kuppari ollu se apteekkari :eek:
 
Iltaa

Huh mikä päivä |O :snotty: . Meidän isompi neiti on niin reppana että! Oksentaa vaan ja enää ei tuu mitää, ei ees ripulia ja mahaan koskee. Nesteitä ei mee juuri mitään, kuume huiteli päivällä 39.5C, nyt oli 38.5 ja iski horkan päälle..kuivumaan päin ja tiety säikky tärinää sit. Sääliks käy.

(.) Mulla tullu aika kipeetä supistelua tiuhempaan nyt illasta. Alapäässä painetta ja vihlontaa.. Kakkosen tunne, mut mitää en saa tulee..siis supistaessa tulee toi tunne. Sisäreisillä edelleen kipuilee. Ekaa kertaa jo mietityttää..Mutta tässä tilanteessa ei kyl vara lähtee kotoa mihkään :/ . Josko nuo tuossa rauhottus.

Sorry, en jaksa kommentoida nyt mitää, ja hyvin oli tullu kommenttia kaikkeen, ni tuskin tuo haittaa =) .

SEElle onnea ultrakuulumisista!
Nalle-Puhille[/b] jaksuja, hyvä ku kaikki hyvin :hug:

:heart: väsynyt ja kipuileva nelli&virkeen olonen pulla-poju
 

Yhteistyössä