Onnea
Tuttemuille ja vauvalle ja koko perheelle :flower:
Meitä on tällä palstalla näköjään tunnollisia ja "tunnottomia", kuten minä tuota jälkimmäistä, en minäkään nimittäin jaksa/ehdi kaikkia viestejä aina lukea, taitaa tämä porukka olla keskivertoa aktiivisempi
Siis tarkoitan vaan, että enpä ole erikseen anteeksi pyydellyt, jos nyt en joka asiaa kommentoi/lue. Ja paljonhan täällä on tekstejä, jokka ei edes ole mitenkään oleellisia palstan kaikille henkilöille. Mikähän tämä pointti nyt olikaan, siis se, että älkää ottako huonoa omaatuntoa, jos ette ehdi kaikkea lukea ja kommentoida, ei sitä tarvi anteeksi pyydellä =)
Koirista sängyssä sen verran, että meillä niitä on kaksi pienehköä, joista toinen eritoten viihtyy meidän välissä. Eipä olla edes yritetty opettaa lattialle, vaikka puhetta on ollut. Kai se sitten tulee opetettua, jos on pakko, siis jos ne kuvittelee olevansa siellä entiseen tyyliin esim. vauvan tiellä tms. Jalkopäähän voi ehkä tulla, tyynyille ei asiaa... ... sanoo tuleva äiti nyt, katsotaan myöhemmin, mikä on totuus
Näitä koira- ym. eläinmielipiteitä on tasan niin monta kuin on ihmisiäkin, ei siihen ole mitään oikeata vastausta, että miten "pitää toimia" kun vauva tulee. Jokainen kyllä tuntee itse omat koiransa ja niiden käyttäytymisen parhaiten ja tekee sen mukaan "sääntönsä" tai jättää tekemättä. Multa kysyi yksi kaveri, kun aloin odottaa vauvaa, että mitä nyt teemme koirille, meinataanko luopua vai mitä. En viitsinyt edes vastata ääliömäiseen kysymykseen. Kärkkäimmät kommentit ja ohjeet tulee yleensä niiltä, joilla ei koiria itsellä ole.
Kestovaipoista, mulla on niitä nyt muutamat, en kyllä yhtään tiedä mitä niitten kanssa pitäisi tehdä, miten harsot taitellaan jne. Enkä aio ottaa selvääkään, meinasin tukehtua ja ahdistua, kun koitin netin kestisvilinästä löytää jotakin selkeätä, järkevää ohjetta. Toivon vaan, että mun lähipiiristä löytyy joku, joka näyttää mulle kädestä pitäen, että mitä mä niille harsoille teen ja mikä on paras taittelusysteemi. Ja pitääkö niiitä ommella vielä johkin muotoonkin...?
Hankinnoista, meillä on kanssa vähän se homma, että kaikki pitää olla uutta ja valmiina. Nyt kyllä päätin, että mitään ei enää tule, ennen kuin tarve kehittyy. Esim. imetystyynyä en osta ennen kuin totean sellaisen tarpeelliseksi. Josko talosta löytyisi kelpoinen tyyny. Rasvat, vitamiinit sun muut apteekkiaineet meinaan hankituttaa äidilläni, joka on terkka, eipä tartte miettiä mikä on oikee puteli ja millon. Se kuitenkin on mielissään, kun saa olla tarpeellinen ensimmäisen lapsenlapsensa hoidossa sillä tavalla.
Kiitos vinkistä laittaa
lakanan alle suoja. Meillä on uudehko tuplaleveääkin leveämpi sänky ja petauspatja, ei olis kiva jos siihen menis joku haiseva lapsivesi... Täytyy käydä ostamassa vähän leveämpi rätti vähän tukevammalle nukkujalle, jos alkaa vaikka nesteet karkailla
Kaamee turvotus on iskeny
Nilkat on kun pölkyt, sormuksista luovuin eilen.
Oliko täällä puhetta vai mistä se juttu tuli, että ä-pakkauksen peittokin pitää pestä jonkun myrkkyjen takia? Pesty on, mutta oliko sillä jutulla jotain perää? Ei ainakaan tullut kotiin mitään kirjettä niin kuin tuli siitä ruokalapusta.
Eipä muuta, hyviä vointeja kipeille.
Kipsu 36+1
Niin ja pee äs vielä: Taysin ohjeessa lukee, että kaksi vaippaa mukaan kun haetaan vauva kotiin. En mäkään kyllä tiedä miksi, kun sieltä kerran saa. Ainoa mikä tulee mieleen on se, että ehkä ne haluu kattoa, että on tullu ostettua kutakuinkin oikeeta kokoa, ettei joku hölmömpi ole mennyt hankkimaan vaikka 7-10 kg:n vaippoja. No en tiedä tuostakaan...