** Helmikuun Helmet** tammikuu

Huomentapäivää!

Pusuapina: kyllä miehen isyysloma-ajankohta pitää pystyä ilmoittamaan työnantajalle ihan sit sen mukaan, miten vauva syntyy. Joten kyllä teidän pomo saa luvan joustaa ellei nyt jotain hätätapausta ole ;)

Ensisynnyttäjä täälläkin ja välillä kyllä aivan ulalla kaikesta... Onneks aika monet kaverit on saaneet esikoisensa nyt parin vuoden sisällä, niin vauvanhoitoa on päässy vähän seuraamaan läheltä. Mutta itse en oo siis koskaan pientä vauvaa hoitanut, kerran kummipojalle oon tainnu vaipan vaihtaa koko elämäni aikana :whistle: Kyllä kai se siperia opettaa...

evaellen: tuliko sen vauva-lehden liinan mukana jotain sidontaohjeita? Mä en oo ainakaan aluksi aikeissa kestoilla, joten sinänsä ihan sama, vaikka vaihtokauppa tehtäiskin. Voi olla, että kokeilen kestoja sit jossain myöhemmässä vaiheessa, jos intoa ja energiaa riittää.

(.) Viime yönä taas yskiminen valvotti, tää flunssa vie mun hermot kohta totaalisesti :kieh: Muuten olo on ihan hyvä ja jaksaa touhutakin kaikkea. Eilen sain kangaskaupassa käynnin jälkeen heti verhonkin tehtyä ja ikkunassa on jo. Selkäkipu on ainoa joka vaivaa, mutta se pysyy kurissa, kun muistaa ettei kauhean pitkiä aikoja seisoskele vaan välillä istahtaa alas. Ilmeisesti masu painaa jo sen verran, että selkä ei kestä sitä painoa pitkään.

t. Piipi + typykkä 35+5
 
Heissan! :wave:
Täällä onkin tapahtunut jakautumisia jo, ONNEA ONNEA!

En ole jaksanut taas kirjoitella pitkiin aikoihin. Nytkin lueskelin ihan vaan sieltä täältä teidän tekstejä kun tuota tekstiä on tullut urakalla.

Tänään on ensimmäinen äitiyslomapäivä. En oikein ole vieläkään saanut ajatuksia siihen ettei sitä nyt vähään aikaan mennäkään töihin. Onneksi tälle päivälle on kuitenkin ohjelmaa järjestynyt kun pitää mennä viemään autoa vuosihuoltoon (toivottavasti siinä ei kestä kauaa kun jään sitä odottamaan tai käväsen kaupassa siinä välillä) ja sitten pitää mennä käymään meitin porukoilla.

Eilen oli lääkärineuvola.
RR 98/76 (aina ollut todella matala)
pissa oli ok
hemoglobiini 125 (JEE, noussut)
kohdunpohjan korkeus 32 (ei ollut kasvanut edelliseen käyntiin verrattuna)
syke 140
liikkeet ok
tarjonta rt
Itsellä painoa tunnut +93/vko yht.7kg

tällä hetkellä vauvan painoarvio 2400g, laskettuna aikana 3200g. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, 3cm jäljellä.
Jäi vaan mietityttää näin jälkikäteen kun lääkäri sanoi että on pieni vauva (itsekin olen ollut)??
Lääkäri ei ronkkinut B-rapusta eikä sen enempää kokeillut lantiota.

Ciba 35+0
 
Huomenta :wave: ,
täällä myös yksi ensisynnyttäjä ja siihen siis liittyen, vime yönä heräsin kummaan alaselänkipuiluun, siis alaselkä kramppaili, mutta vattassa ei kipua tuntunut, liekköhän olivat ihan supistuksia???, ettei vaan istukka huutanu apua :ashamed: :whistle: , ai miten niin vilkas mielikuvitus..

Koirat sängyllä..ei meillä, nukkuvat lattialla (*kolme), mutta yksi kissa kyllä nukkuu hyvinkin leveesti jalkapäässä, ja auta armias jo tuuppaat jalat liian liki niin kynnestä tulee :/ , vaan koitappa kissa tommosesta tavasta pois opettaa, en välttämäti tahtos että sängyssä enää nukkuu kun vauva on syntynyt vaikkakin ihan sisäkissa on.

Harsot mietityttää tääläkin, kaveri jolla lokakuussa syntynyt vauva sano että heillä on niitä ihan varmaan 30 ja tuntuu että ei riitä siltikään, vauva on kova pulautelemaan ja sitten unirättinä harso jne.. mutta tällä hetkellä kaapista löytyy ä-pakkauksen ja 3 kuvioitua..Pitäs Anttilaan lähtä siis katteleen löytyskö hiukka halvemmalla kuin tuolla prismassa (joku jo mainihtikin)

Kestoilu rupes kovin kiinnostaan kun luin tuolta yhestä kirjasta että yhden kerttiksen maatuminen kestää vähintään 100v :eek: ...vaikka en mikään luontoaktvisti olekkaan niin kyllähän se hiukkasen ajatuksia herätti. Mutta itelläkin on vähän hakusessa nuo kestot, että mitä kaikkee sitten tarviikaan ja mitkä ois sitten hyvät just meille.

Liina myös hankintalistalla, mutta sama homma mietin ja mietin että mikä ois hyvä, trikoinen joo, mutta siltikin valinnan varaa on.

Hyviä vointeja :hug: tähänkin päivään

-n-

PS. ai niin, hurjasti onnea :flower: tuttemuille perheineen
 
Piti vielä sanoa että toissa päivänä tuli ensimmäinen kunnon itkukohtaus kotona. Siinä olikin miehellä ihmettelemistä. Toinen aluksi yritti kysellä mikä on mutta en pystynyt sanomaan mitään. Siinä se ukko sitten istua jökötti viereisellä tuolilla ja kauhistuneena katseli kun mä itkin. Kun pahin pahaolo oli menny ohi, niin mies uskalsi kysyä kysellä taas. Kysyi myös mitä hänen pitää oikein tehdä jos tuollaisia kohtauksia tulee??(kauhistunut ja surullinen ilme kasvoilla) sanoin vaan että sun täytyy kokeilla eri tapoja, ei sitä voi tietää ennen. Tällä kertaa auttoi miehen tekemät lämpimät voikkarit!!! Hih!
 
Mulla palaa pinna ihan just rikkipoikki ja katki! aargh.

Neiti on kulkenu koko aamun mun perässä ja aina kun istun niin alkaa itku ja sen pitää päästä istumaan siihen paikkaan. Ihan joutavaa mutta mulla todellakin oli ihan sikakatkonainen yö ja sitten vielä toinen on kuin myrskynmerkki ja joka asiasta inisee niin kyllä palaa hermo. Sitten vielä kun yritän aamupalaa toiselle syöttää niin helkkarin puhelin soi. En saa yhtään olla rauhassa. Nyt on toivottavasti ainakin tunti omaa aikaa....ihana olo vaan kun ulkona kävin nukuttaa neitin niin ihan hiessä ja vesisateessa kastunu uitettu koiraolo. Paska fiilis siis yhteenvetona. Eikä asiaa auta yhtään se että miehellä yöputki päällä ja nukkuu taas pitkään ja alkuillasta lähtee takas töihin. :headwall: :headwall: :headwall:
Tahallaan oikein kävelin lujaa tuolla pihalla mutta taaskaan en edes yhtä vaivasta supistusta saanu aikaseksi....mä rupeen kohta juoksemaan.

Sorry valitusvalitusvalitus mutta pakko purkaa ku muuten palaa kainalot! |O

Evaellen mä voin tehä vaihtarit sen liinan kans jos vielä vaihdat. Kestoja en aio käyttää, en yksinkertaisesti jaksa.

Huomenn olis taas labra ja neuvola. Ensviikolla polille meno.

Mulla on alkanu nyt turvotus näkymään ja tuntumaan myös kasvoilla ja jalat sekä sormet on pötköt. Ärsyttää ihan sairaasti. Oikein säikähdin tuossa kun peiliin katsoin että onpas naama turvonnu. :snotty: :'(

Miehestä ollu paljon juttuua ja monilla tuntuu jännittävän kovastikin. Meillä isukki on nähny unen että pystynenäinen poika tulee ja se oli jo hoidellukin sitä. Ylpeä olin kyllä kun tyttö syntyi niin miten rohkeasti kantoi sylissään ja hoiteli kun minä en niin sukkelaan sängystä ylös kerinny. Nytkin tulossa mukaan synnytykseen ja polikäynneiltä ei jää millään pois. Neuvolassa tosin vaan muutaman kerran päässy oleen mukana kun ei aina viitti neitiä sinne ottaa. Onnessaan oottaa jo että vauva syntyisi, mutta tämä epeli varmaan pistää siskoaan paremmaksi ja venyy yli 42+1 viikkojen.
Eli maaliskuu here i come... :LOL:

Joopajoo...taidan mennä makoileen sohvalle josko saisin nyt hetken olla rauhassa.

Äkäinen Jepsu ja Juntti-Mara 36+1 :heart:
 
Heipsan pitkästä aikaa! :wave:

Kyllä täällä vierähtää jonkun aikaa kun tulee lukemaan juttuja, varsinkin ku eilen pääsin koneelle vasta illalla nii oli seitsemän sivua teksiä ja sen lukemisen jälkeen kyllä enää kirjottaa ees jaksanu :D

Paljon onnea Tuttemuille pikku-Rudista! :flower:

Muistais vielä mitä kaikkea sitä piti kirjotella :LOL:

Täällä myös ensimmäistä odotellaan ja melkoista mielenmylläkkää ollut tämä loppuaika. Oikein tiedä mitä kaikkea vielä pitäis hommata ja tuo apteekki-lista oli kyllä tarpeellinen. Sitten vielä tuosta että milloin tietää lähteä, täälläkään ei harmainta hajua, olis helppoa jos vedet menis ensin nii tietäis ainakin että lähellä lähtö mutta niistä supisteluista, jospa ne tosiaan olis niiin kamalan kipeitä että varmasti hoksais että nyt kyllä jotain tapahtuu :LOL:

Isyyslomasta, mie en oikein tiedä miten se meillä menee. Mies joutuu työttömäksi loppukuusta, ja jos ei töitä löydy niin eiköhän ole kotona sitten siihen saakka että vauva on maailmassa ja sen kanssa pari viikkoa kotona oltu. Ja jos pääseekin heti uuteen paikkaan nii ei kai auta ku ilmoittaa että pian tulee vauva joten jää pian joksikin aikaa pois. Tuskin kenelläkään pomolla on tuohon mitään sanottavaa, tottakai isyysloma pitää pitää silloin kun vauva on syntynyt.

Nellille jaksuja ja voimia kipujen ja tytön oksetin vuoksi :hug:

Sitten kun synnytys tosiaan tulee ja sairaalaan jään ja vauva maailmassa nii mie en ainakaan kolmeen vuorokauteen sieltä mihkään lähde vaikkakin asutaan sairaalasta 10 min matkan päässä. En halua että takas joudutaan lähtemään esim. vaikka keltasuuden vuoksi. Ku täällä vissiin alkaa jokin kokeilu että 48h ollaan sairaalassa mut en sitten tiedä miten pitävät meitä ensi-synnyttäjiä. Ja perhehuoneeseen haluan ehdottomasti, koska haluan että mies on mukana heti alusta alkaen ja myös sen 24h nii ku miekin.

Imetystyyny ja kantoliina ovat hankinnassa täälläkin, mutta tuon tyynyn ostan vasta sitten kun huomaan sen olevan tarpeellinen.

Harsoja on meillä tällähetkellä pakkauksen harsot, sitten anttilan vihreitä kuvioharosja, ja neljä itsetehtyä, luulen että alkuun päästään mutta varmaan lisää tulee ostettua, ku meneehän niitä pyllypesuun, pukluihin, uniriepuna ja suojina hoitopöydällä/sängyssä yms..

Njäh, hirveän pitkä sepostus tulossa.. jatkan uudella :D
 
kestoilijoille: sivulla http://www.kestovaippainfo.fi/ on paljon tietoa ja keskusteluja aiheesta!! Tosin keskustelu sivuilla kannattaa varautua pieneen varauksellisuuteen, koska jotkut ovat hyvinkin ärkäköitä esim.syyllistämään jos ei käytä VAIN kestoja..mut sieltä saa hyvin tietoa esim. sitomisohjeista ja materiaaleista! ja löytää "samanhenkisiä" äitejä.

http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/vinkit.php?action=show_text&secid=1&secname=Harsojen%20taittelu tässä suora linkki taittelu ohjeisiin!
 
Yöt menee täällä edelleen hyvin, kun unen saa nii aamulla herään sitten puoli kuus miehen kellonsoittoon, sillon käyn vessassa ja takas maate, joskus tulee uni hyvinkin joskus taas aamut pyörimisiä ja muutamana aamuna oon ollu seittemältä jo puuron keitossa itelleni :D

Kestoista, mie oon nyt tullut hieman epäileväksi niiden suhteen :snotty: Tai oikeastaan itteni suhteen, ku en mie taida osatakkaan käyttää niitä ja sitte ku yritin ite sellasta jotain kuorta värkätä nii eipä se oikein vaipalta näyttäny.. Siulta Jahvetti ostin sen äpn vaipan ja se oli erilainen ku miun :D Tai siis toisessa oli siinä ImseVimse logossa hämähäkki, en vain tiedä/muista kumman pakkauksessa se oli =)

Mies on täällä hyvin mukana vauvan odotuksessa, väliin tulee hieman hauskoja kommentteja/kysymyksiä hältä mutta onneksi tässä vaiheessa eikä sitten kuvauva on täällä.Yks päivä kysy että pitääkö vauvalle laittaa vaippa automatkalle kun tullaan sairaalasta kotia :LOL: ( :headwall: ) Innolla kuitenkin odottaa tulevaa, ja harvase päivä pähkäilee minkä näköinen se on, eniten kuulema se pelottaa :D :LOL:

Tänään oli taas neuvolakin ja kaikki hyvin, paino on nyt useamman viikon pyöriny samoissa, ja ihan hyvä vain :) nyt olis tullut 14-16kg koko aikana tuntuu että ei passais kyllä enempää tullakkaan.. Paineet vielä hieman koholla, 140/69.. Vauva pysyny rt:ssä koko ajan ja hyvä niin. Hemoglobiinia miulta ei kuukauteen ole edes otettu mut eipä ole tuntunut että alhaalla oliskaan..

Mut nyt tulee muutaman päivän nettipimento joten varmaan on taas viikonlopun jälkeen luettavaa :D

Seuraavaan kertaan! :wave:
 
Ciba:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
tällä hetkellä vauvan painoarvio 2400g, laskettuna aikana 3200g. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, 3cm jäljellä.
Jäi vaan mietityttää näin jälkikäteen kun lääkäri sanoi että on pieni vauva (itsekin olen ollut)??
Lääkäri ei ronkkinut B-rapusta eikä sen enempää kokeillut lantiota.

Ciba 35+0
Meillä oli vauvan painoarvio ultralla rv35+6 sama kuin teillä nyt eli 2400g; kommentoitiin, että siro ja keskikokoa pienempi. Syntymäpainoarvioksi annettiin max. 3500g. Ja teillä vielä nyt viikko vähemmän mittarissa, kuin meillä tuolloin. Eli nuo syntymäpainoarviot näyttää vaihtelevan vähän lääkäristä riippuen. Meillähän siis viikkojen mukaan laskettuna arvio olisi ollut 3200g, jos lasketaan, että vauva kasvaa sen 200g/vko nämä viimeiset viikot. Mutta ehkäpä se antoi just siks meille arvion, että max. 3500g, kun ne on kuitenkin vaan arvioita... :/ Meillä esim. yks kaveripariskunta sai arvion, että vauva painaa max. 3500g, luultavasti vähemmän, niin vauva syntyi rv39 ja painoi yli neljä kiloa... Tuskinpa se mitään erikoista sillä "pienellä vauvalla" tarkoitti. =) Vauvojen ns. keskipainohan on syntyessä 3000-4500g, eikä alle kolmekiloisetkaan kovin tavattomia ole. =) Itse en stressaa vauvan painosta, eiköhän se sieltä ulos tule oli kolmi- tai nelikiloinen... =)

 
heippa

tuttemuille onnea :flower:

koirista meillä ei koiralla ole asiaa edes makkariin,saatika sitten sängylle.koira saa tulla ja tuleekin herättämään kun tarpeilleen haluu mutta muuten ei saa tulla meidän makkariin ja lapsien huoneisiin.hienosti oppi kun heti aloitettiin opettaminen koiran tullessa taloon.koira nyt 5kk,täys riiviö :heart: :D
koira ei myöskään saa olla sohvalla eikä tuoleilla,koiran paikka on ja pysyy lattialla.näin siis meillä.mulle ihan sama miten muut tekee =)
nyt on alkanut hirvittää tuo koiran hyppiminen,on ihan kamala hyppimään.mitä sitten kun vauvakin on kasvanut ja opettelee seisomaan,kävelemään ym.nyt jo sai kaadettua ton meidän vähän vajaa 3v likan aika pahasti.ollaan yritetty karsii sitä hyppimistä,omaa perhettä kohtaan hyppiminen on nyt vähän rauhoittunu mut auta armias kun vieraita tulee...!koira on brasilianterrieri et aika pikkuinen mut silti...!

kiin mua on aina neuvottu laittaa siihen napaan metyleenisineä,on ollu tosi tehokasta.jos se ei auta niin sit laapistus neuvolas,pikkuhomma se.siis jos sinne ihan sientä pääsee kasvaa...!

tarvikkeista meillä on nuo 3 lasta kaikki käyttäneet samaa hoitopöytää,pinnasänkyä ym.nyt en halunnut niitä niin ostettiin brion lilly lux hoitopöytä ja pinnasänky,ihanan väriset,joku murrettu harmaa tai jotain...!sit ostettiin graco quattro matkikset,vauvattaresta tilasin pehmeen kantokopan emmaljungan ceroxeihin.sittereitä oon kans kattonu sielt mut en oo viel tilanu,odotetaan et vauva syntyy niin sit tilataan joko pojalle nallepuh sitteri tai tytölle minni hiiri sitteri,siel on ihania niitä.sitten se nalle puh jumppamattosysteemi pitäis viel ostaa,näytti siel olevan nalle puh kävelytuolejakin,se sit ehkä vähän myöhemmin...oon ihan hulluna nalle puhiin.vaatteet oon ostanu kaikki uusia,ei oikeestaan mitään sisaruksien vanhoi.vanhan itkuhälyttimenkin laitoin kiertoon ja ostin uuden...!miten tää neljäs lapsi laittaa pään näin sekaisin...??

(.)liukastuin sitten rappusissa yks päivä :/ lähdin koiraa viemään ulos ja rappuset näytti vaan märiltä mutta olikin jäässä,hups vaan ja minä selälläni rappususissa :eek: selän ja takamuksen löin aika makeesti :/ neuvolassa kävin ja sanoi ettei tarvii huolestuu ellei verta tai kipuja ala tulee.vuorokauden käski seurata tilannetta tarkkaan.eipä siitä sit mitään tainnu tulla,ei sen kummempia kipuja,vauvakin potkii ihan entiseen tapaan :heart: =)

mutta nyt tekee ruoka loppuun,yks palstakaveri tulos kahvittelee kohta =)

hulipumpsis 35+3
 
evaellen
Tosiaan voin nyt muistaa tuon arvion syntymäpainosta väärin. Olisiko ollut 3400g. Ei kyl mikään ihmekään kun nykyään on sellanenkin lahopää. :whistle: Itse tosiaan olen painanut 2950g, joten kyllä toi arvio vauvan painosta on ihan tarpeeksi.
 
Pusuapinalle :hug: ! Ihan samoja asioita täällä on pohdittu, tosin olen onnistunut aika rauhallisena vielä pysymään, älähän sinäkään panikoi, kyllä se siitä lähtee sujumaan...ja onhan sulla mies siinä apuna ja tukena :hug:
Viime neuvolakäynnillä terkka just kyseli, et jännittääkö vauvanhoito ja onko meillä kokemusta pienistä vauvoista. Oli sitten pakko myöntää, että oikeastaan mitään kokemusta pienten vauvojen hoidosta ei ole...sylissä olen :hug: :hug: (tikkujäykkänä varmaankin :LOL: ) hetken joskus pitänyt, mutta esim vaippaa en ole koskaan vaihtanut :ashamed:

Mutta, vaikka tuon neuvolakäynnin jälkeen alkoikin taas tuo sujuminen mietityttää, niin uskon kyllä, että me pärjätään. Ja tuo sairaala-aika myös huolettaa, vaikka haluan siellä kyllä olla niin kauan, että kaikki sujuu ja olo on varma, mutta...
Pelottaa, että ne muut äidit ja hoitajat tosiaan arvostelevat, että eikö toi nyt tosiaan tajua/osaa omaa vauvaansa hoida ja saa sitten tuolta Mitäs nyt?-osiosta lukea itestään, maailman tumpeloimpana huonekaverina ja surkeimpana tuoreena äitinä :LOL: . No ei kai, mutta tästäkin syystä haluttaisi se perhehuone, että saatais rauhassa harjoitella ja tutustua vauvaan ja molemmat uskaltaisi varmaan rohkeammin käyttää sitä "maalaisjärkeäkin", kun koko ajan ei olisi joku vieressä kyttäämässä...

Hups...tulipas taas pitkä sepustus... :ashamed:

Mirtsu + sintti 37+4
 
Itseäni helpotti pikkaisen se tutustumiskäynti synnärille. Näki konkreettisesti paikat, ja kuuli mitä missäkin huoneessa tapahtuu.

Kissa nukkuu meidän sängyssä. On sillä omakin koppa, missä viettää osan yöstä. Itse en varmaan edes osaisi nukkua ellei karvakasa kehräisi vieressä :heart:


Supisteli kai yöllä, ainakin johonkin epämiellyttävään tunteeseen heräsin. Illalla oli lieviä menkkajomotuksia. Tapahtuisi nyt pian jotain...
*ai minäkö malttamaton*

[/b]Turvotus on ihan järkyttävää!!! Sormet nyt ovat olleet nakki-mallia jo pitkään, siihen tottunut. Nyt on tullut nilkkojen+jalkaterien turpoaminen myös :/ Ei mahdu kuin hikisesti yhdet kengät jalkaan, niissäkin tuskaa tallustella.
Ei paljoa tarvitse haaveilla esim. saappaiden käytöstä....

36+3
 
Vettä sataa.... :eek: On tämäkin... masentuu kun on niin harmaata tuolla ulkona! :headwall: :headwall: Viimeyönä näytti ihan ihmeellisiä unia :whistle: morsiusmekko päällä synnytin ja koiran pentuja tuli ja tuli .. varmaan sata puskin niitä pihalle :eek: :eek: :LOL: :LOL: :LOL: Väsyttää kokoajan :| :| *vali,vali* :ashamed:

Tarppa ja toukka 37+1
 
Pusuapina mulla kans mies joutu ilmottamaan viime viikolla pomolleen että millon isyysloman alottaa, ukko jää 25.päivä lomalle ja mulla LA 28.päivä, niin mekin täällä nyt toivotaan että ei nyt ainakaan yli menisi, ennemmin tulisi vähä etukäteen...
 
kävin kelassa äsken verokorttiani tyrkyttelemässä ja mulla olis todellinen vero% sen äitiyspäivärahan kans 15,5, mut jos en hae muutosverokorttia niin sit se on 20%, saa nähdä jaksaako käydä sitä korttia hakemassa..sitte kävin samalla viemässä esikoisen eskari anomuksen ja sitte vielä työkkärissä piti käydä äitiyslomapäätösten kans heilumassa..huh huh..esikoisen vein äsken kaverinsa luo leikkimään pariksi tunniksi niin saan hetken hengähtää, eli toisin sanoen varmaan pyörin täällä :D
 
Hejssan! :wave:
Tulipas yöllä taas valvottua ja nyt aamupäivästä nukuttua. Samapa tuo milloin nukkuu, kunhan joskus. Joku puheli lonkkakivuista ja samaa liikkeellä täälläkin. Olisi niin ihana nukkua välillä selälläänkin, mut kun ei niin ei. :(

Osa jutteli siitä, et sairaalassa olo pelottaa ja hämmentää. Itse ajattelen sen niin, että onneksi on paikka minne jäädä vauvatouhua harjoittelemaan ja missä kaiken jo nähneet hoitajat auttavat! Ei kannata etukäteen surra osaamattomuutta, rohkeesti vaan..kyllä me kaikki vielä opitaan! :hug: Itsekin olen ihan pihalla, mutta luottavaisin mielin. :heart:

Kestovaippailu kuulostaa "ei minulle". Ajatus taittelemisesta ja niiden likavaippojen pesemisestä ja kuivaamisesta ja silittämisestä tuntuu liian kummalliselta. :ashamed: Olenkin luvannut tehdä jonkin toisen eko-teon, ostetaan vaikka biokompostori pihalle..se on kuulema hyvä juttu!! =) Tai jotain. Olen kyllä tosi huolestunut tästä ilmastosta, mutta tähän kohtaan minun tekoni on muuta kuin kestovaipat. Joku sitä äitiyspakkauksen vaippaa kyselikin..oliko evaellen...että minulta kyllä sen saa. Mielelläni sen jollekin lähetän ja maksan postimaksunkin jos vaippa vaan menee käyttöön.

Nyt jos saisi itsensä ihmisen näköiseksi ja liikkeelle. Eilinen meni ihan lökäpöksy-päiväksi. Nyt soittivat tuolta sisustusliikkeestä, että vauvan huoneen laskosverhot on valmiit. :p Taidan hypätä autoon ja lähteä hakemaan.

Mukavaa päivää tästä harmaudesta huolimatta! :heart:

äippäHki ja pikkunen 36+6
 
Pitää vielä kommetoida... tuo se ei taida olla ihan lainmukaista toimintaa, että isä joutuu etukäteen ilmoittaa milloin jää isyyslomalle!! Eihän isyysloma voi alkaa jollet ole jo isä! Ottakaa ihmeessä selvää oikeuksistamme!! :eek: Mukavaahan se työnantajalle on, että porukka kertoo etukäteen, mutta kyllä tässä etusijalla täytyy olla isä, ei työnantaja! :kieh:
 
Koira-asiaa vielä. Joo, meilläkin on yksi ihminen tiedustellut, että mihinkä te koirat aiotte laittaa nyt kun on lapsi tulossa. Olin ihan puulla päähän lyöty... Ei kai kukaan mummoaankaan adoptioon anna samassa tilanteessa hemmetti. Perheenjäseniä siinä missä muutkin! Eikä tämä meidän koiraharrastaminen takuulla lapsen tuloon lopu, kunhan aika sallii ja jarrusukat, niin kyllä minä sen kolmannen koiran, kauan haaveilemani tuonti setteripennun, hankin :). Jokainen taplaa tyylillään ja tämä on meidän tyyli. Hyvin mahtuu perheeseen mukaan kaikenkarvaiset otukset ja jokaiselle löytyy varmasti se oma paikkansa!

Tänään oli neuvola-lääkäri. Paineet huitelee mulla taivaissa 146/94 oli, hemmetti... noususuhdanteessa edelleen :/ . Taas maanantaina seuraavan kerran syyniin. Kuulemma jos/kun menee alapaine yli 100, niin verenpainelääkitystä kehiin. Pissassa ei edelleenkään onneksi valkuaista ja sitä pitävät meillä ainakin sinä ratkaisevana tekijänä raskaustoksemian kannalta. Tikkuja sain kotiin, ja pitää loppuviikosta ja viikonloppuna itse seurailla tilannetta.

Synnytystapa-arviointi tehtiin nyt sitten samalla. Lantio kuulemma oikein hyvä ja muksu normaalikokoinen ja omaan kokooni hyvin suhteessa, joten alatiesynnytys pitäisi onnistua hyvin :). Ronklasi emättimen kautta ja ai kun tuntuikin inhalle ja sattui :/ ja se häntäluun kokeileminen... jestas ihan kuin paskalla olis ollu :kieh:.

Kohdunkaula oli hieman jo pehmentynyt ja 1 cm auki (sentään JOTAIN vaikutusta ollu niillä kipeillä suppareillakin :whistle: !!!), kanavaa oli kuitenkin se samaiset 3 cm edelleen ja lääkärin arvio oli, että laskettuun aikaan saakka saadaan vielä ipanaa maailmaan odotella (mikäli nyt tuo r-toksemia ei suunnitelmia sotke).

Piiju, tänään rv36+0
 
Älkää olko liian kilttejä työnantajaa kohtaan, sopiessanne isyyslomia. Olen samaa mieltä äippäHki kanssa.
Isyysloma on vielä niin lyhyt, että äkkiäkös se hupenee supistuksia odotellessa.

Kannattaa ottaa myös selvää kelasta, että on oikeutettu isyyspäivärahaan, jos sen loman pitää ennen lapsen syntymää.

Lumianna 37+4
 

Yhteistyössä