** Helmikuun Helmet** tammikuu

Heips :wave:

Vihdoinkin kotona. Ja koneen ääressä.

Pikalukuna luin tulleet tekstit. Olette kyl jotain hyperaktiivisia kirjoittajia ainakin. :LOL: Edes jotain positiivista vaikka tunnette itsenne väsyneeks ja kiukkuseks.

Noh nyt asiaan.

Eli neuvolassa käyty.

Valitin kaiken minkä voin. Ja tulos seuraava.

Turvotuksen ja paineiden äkillisen nousun takia + kutina lisäks huomenna verikokeille... epäilevät rask.myrkytystä. Kaiken lisäks vauva ollut tosi hiljainen eilisetä asti. Ei edes reagoinut neuvolantädin tönimisiin eikä ollut mitään pikkutöytäisyjä. Huomenna soitan tuloksista ja jos niissä on jotain niin jatkoon. Ja jos liikkeitä ei ala tulemaan enemmän yhteys tyksiin ja jos hiukan liikkeitä tulee niin ja pystyn asian kanssa elämään pääsen perjantaina kuuntelee vauvelin sydänäänet ettei tarvitse viikonloppuna ressata.

Sit muuten.

eli rv 37+1
paino 109kg viikossa +2kg
prot. +
turvotus+
sf-34cm eli sama kuin viimeviikolla! Sanoi että on voinut jo laskeutua. Mutta en antanut hänen kokeilla kauheesti kuinka tiukasti se siellä on kun on toi luu niin kipeä.
syke 145
ja rt


Ens perjantaina siis 25.1. olis taas neuvola.

Neuvolan täti oli ihan järkyttynyt kun tajusi sen olevan sitten jo rv 38
:D

Puheensävy oli kyllä hiukan jo sitä luokkaa että tuskimpa tulette.

Olisin valmis synnyttämään vaikka heti pelko persiis mut on tää paino/kipu/pelko vauvasta liikaa mun nupille.

Niisku-neiti & rinsessa 37+1

Palailen illemmalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Jahvetti: onkos tietoo että paljonko ne cittarin trikooliinat maksavat ja että onko niitä minkä värisiä? kyselen vaan kun alkoi kiinnostamaan, enkä jaksais lähtee "turhaan" cittariin jos värit ei passaa :D (kun ei cittari siis oo ihan naapurissa... )
JOS mie ihan oikein muistan, niin olikohan 55e :x Niillä main kuitenki. Värejä oli ainaki joku beessi, tumman sininen, punanen, tais olla musta....en ihan niin tarkkaan kattonu, muutaku et yksvärisiä ns. perusvärejä kaikki =)
 
Huhhuh, selkä kipuilee. :(
Onkos Nalle-Puhista mitään tietoa? Luin kyllä nuo teidän jutut, mut jotenkin pääs unohtuun että oliko hän jotain kirjotellut..

Noista käyristä sun muista, meille on koko ajan sanottu, että vaikka alimmalla käyrällä mennään ni ei se mitään, laps ottaa kiinni sitten syntymän jälkeen. Että sillai ei mun mielestä liikaa oo niihin puututtu, hyvä se kuitenkin on jotain kokoarvioita saada.

Kokoarvioista muuten, ultrassa tosiaan toissapäivänä saatiin 2050g, ja nyt neuvolantäti käsikopelolla arvioi, että olis VÄHINTÄÄN 2,5kg nyt. Vähän outoa mun mielestä että noin paljon heitti, vaikka meidän pikkuisen vatsanympärys onkin normia pienempi (koska suolta ulkopuolella). Tosin, en luota mein nlatätiin muutenkaan kovin paljoa.

Saatiin eilen se äitiyspakkaus tosiaan, ja siellä oli niitä harsoja.. Yritettiin sitte miehen kanssa taitella niistä vaippoja, ei kyllä onnistunut.. :ashamed: Mutta eikös sekin oo kestovaippa, se jota oli vaan yksi (ja mukana "kuoret")? Se vaikutti oikein helpolta ja käytännölliseltä.

Miehen mielestä se on kumma, kun kaikki lastentarvikkeet on niin hempeitä, ainoo mistä se tykkäs oli ne tummemman vihreet vaatteet tossa paketissa (mun lempparit kanssa). Se haaveilee itse mötorhead-potkupuvusta, vaikkei kumpikaan kyseistä bändiä edes kuuntele niin paljoa..
Myös heidän oma orkesteri painattaa potkupukuja, koska sieltä on nyt muutkin kovasti lisääntymässä.. Mainostusta viattomilla lapsukaisilla.. :D

HB oli mulla kasvanut ekaa kertaa yli 120. Vaikka syön nykyään vähemmän, enkä syö rautaa ollenkaan! Kummallista.

Saattaapi olla, että meiltä saa nuita pikkusten kestiksiä (ja vaikka kertiksiäkin), mitä äpaketista sai, koska ei ehkä ehditä pienimpiä käyttää. Sairaalasta kuitenkin saa vaipat, ja tämä siellä on luultavasti kuitenkin muutaman kkden. Ilmottelen heti ku tiedän tarkemmin (pitää kysyä kaverilta että aikooko hän kestoilla, mutta epäilen kyllä sitä..). Että jos joku haluaa nääs.

Tulipa omanapainen ja sekava sepustus.. Luin kyllä kaikki jutut, mut ei mitään jäänyt mieleen.. :LOL:
 
civindal mikä orkesteri kyseessä? :p Minäkö utelias? :kieh:

Nalle-puh on ainakin mesessä juuri, muuta en tiedä, mutta ei kuitenkaan laitoksella näyttäs siis olevan =)

Minä se oin ja putsasin akvaarion ja päälle viel vessan, kun kaatuili vedet sinne lattialle |O Huhhuh...tietääpä taas, että loppuilta on tuskaa...kohta pitää viel autoon ängetä kera 5 lapsukaisen ja viiä 4 niistä hallille |O Onnesi pääseevät sitte kaverin äidin kyydissä takas, niin ei tarvii enää 9 aikaan lähtä hakee.

Mie tahon vauvan!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek: :eek:
 
jahvetti mie inhoon kans niin paljo tuota kuskaamista :| ,kun mies on iltaviikossa ni sitä kuskailtavaa riittää ja tosiaanki aina pukea kaikki eestaas ja ite ängätä mahan kans autoon kun hyvä jos kenkiä saan jalkaan |O ,,,ja mie tahon kans jo vauvan :)
 
hilari joo meillä just isännällä iltaviikko ;) Tää on niiiiin ärrrsyttävää. Sit viel, kun meillä on iso auto ja mä oon kotona, niin kaikki olettaa, että tottahan mä jouan penskoja kuskaa |O |O Siis aina on sit ylimääräsiäki mukana. Oon kyl oppinu nyt vähä kieltäytymäänki :ashamed: Ei todellakaan jaksas enää...
 
:wave:

nopeesti noi neukkulääkärikuulumiset ja illalla sitte lisää, ollaan mun äidillä ja kotiin pitäs suoriutua.
elikkäs mitään ihmeellistä ei, kaikki arvot taas ok, paineet 110/75, pissa puhdas, syke 130-140, rt:ssä, turvotusta löytyy :kieh: , sf 35 mut nyt mittas lääkäri, edelliset 2 kertaa ollu 34, painoa tullu 100g/vko et ei paha B) ja sitte se mikä rupes mietityttää ja jahvetilleki jo viestiä laitoin, kohdunsuu oli kiinni ja pituuttaki edelleen 3cm :/ pojasta oli jo aikasemmin lyhentyny vaikka kiinni oliki. mähän olin sairaalaan mennessä vasta sormelle auki jos oikein muistan. meneeköhän tää nyt sit yliaikaseks, kele |O lääkäri sano et epätodennäköstä mutta mahdollista :| en kyllä jaksa enää montaa viikkoa tätä pahaa oloa :x

 
vielä palaan linjoille, kun tuli taas ihan "supertärkee" asia mieleen :D..
eli muistaakseni muutamat muutkin täällä tais olla ruskovillan tuotteiden käyttäjiä.. joten olisinkin kysäissyt teiltä, että ootteko pesseet nekin ennen käyttöönottoa? kun periaatteessahan niitä ei oo millään koinestoaineilla käsitelty ja ne on niin luonnonmukaisia (tai siis verrattuna ihan tavallisiin kuteisiin, jotka oon kyllä pessy) ja muutenkin luonnonmatskuista tehty, ni mietin vaan, että kärsiikö niissä turhaan ominaisuudet, jos ne pesee ennen käyttöä?
parit vaippavillikset oon pessy sonetilla ja lanoliinittanu jo muutamaan kertaan tässä viime kuukausien aikana, mutta mietin tota silkkimyssyn, silkkisen kypärälakin, rinnanlämmittimien ja vauvatumppujen tilannetta, että onko pesu ihan turhaa..? jos jollain on parempaa tietoa asiasta, ni iso kiitos jo etukäteen!
 
civindal empäs oo koskaan kuullukaan =)

cruella yhessä mennää sit yli...parempi kun siihen asennoituu jo valmiiksi, nii ei sit oo niin paha...nimim. ON KOKEMUSTA :whistle: ;) :kieh: :kieh: Ja ei tuo välttisti merkkaa mitään, ettei oo lyhentyny...se on niin kokeilijastakin kiinni...niin ainaki mulle se Koksin lekuri viimeeks sano...ja kun lähtee aukee, niin voi lähtä tosi nopeestikii...
:hug:

 
nipsuli: meillä ukon kissa nukku sängyssä sillo kun ei asuttu vielä yhessä. yhteen muutettaessa sanoin et katin retale ei enää makkariin tule eikä varsinkaan sänkyyn ja hyvin toi oppi. alkuun vähä mourus oven takana mut ei se kauan kestäny. ja kyseessä siis jo vanhempi elukka, 12 vai 13 vee. ovi pidetään edelleen öisin kiinni ja jos lähetään johonkin. joskus salaa livahtaa makkariin mut saa lähöt alta aikayksikön. yritti myös vaatehuoneeseen tehä majaa mut ne yritykset tyssäs hyvin nopeesti :kieh: että kyllä vanhanki elukan saa oppimaan uutta.

meillä on ollu koira siitä asti ku täytin 13 ja aina ne nukkunu sängyssä mutta kun vauva tuli ni tyyli muuttu. varsinki kissoihin en osaa luottaa ettei menis vauvan naaman päälle makaamaan :/ onhan ne vaunuihinki ängenny :|
 
joo meil kans on 7paikkanen auto ja alatien penskat aina kyytissä...sitte ku ne on sellasia että niiden autoon ei saa mennä vieraat lapset,ne ei ees ikinä kysy kyytiin,,,, |O tosi rasittavaa,,,kun menee auto likaseksi ja plaa plaa,,,niin siksiki ärsyttää kuskata kun ei IKINÄ saa vasta palvelusta
 


(.) neuvolassa tuli aamulla käytyä. Nyt oli pissa taas vaihteeksi puhdas, mutta usein kuulemma yön jälkeen on näin ja valkuaista on pisussa vasta päivän rasituksen myötä.
RR oli ihan kohdillaan 113/67
syke 145-150
hb: ei otettu (olis jo kiva tarkistaa, otettu joulukuun puolivälissä)
sf 31-32 (ei kasvua viime viikkoon)
turvotus ++ (jaloissa)
Painoa ei ollut tullut yhtään, mulla on aiemmissakin raskauksissa ollut näin, et mun oma "kasvu" loppuu näillä loppumetreillä. Viimeisen viiden viikon aikana paino on noussut 900g ja kaikkiaan siis 10,5kg.
Terkan painellessa mahaa tuli supistus, joka tosin oli aika hepponen. Johtunee ehkä tuosta terkan masun tutkiskelusta, mutta tänään on supistellut aika paljon. Tosin vailla minkäänlaista säännöllisyyttä :/ Asiaanhan nuo kuuluu, enkä usko että tästä ihan vielä ollaan mihinkään lähdössä. Onhan mua supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti jo viikolta 12! En oikein usko noihin "poppakonsteihinkaan", kakkosen aikana yritin vaikka mitä rv 37+4 - 38+0 välillä ja sit lopulta meni hermot ihan täysin ku olin varma ettei vaavi synny ikinä (niin :ashamed: la ei edes vielä ollut käsillä :ashamed: ja olin aivan kärsimätön) ja olin saanut itteni aivan puhki siivoamisella, saunomisella ja lenkkeilyllä. Pillahdin hillittömään itkuun rv 38+3 päivällä ja olin henkisesti totaalisen loppu, kuinkas sit ollakaan synnytys käynnistyi illalla ku olin vaan "antanut periksi" kaikille yrityksille ja "alistunut" kohtaloon, et se alkaa sit ku alkaa :D
Joten saas nähdä kuis nyt käy. *hermoromahdusta odotellessa* :LOL: :LOL: No viikonloppu täytyy ainakin olla ihan rauhassa, ku mies lähtee pe iltana Englantiin, palaa tosin onneksi jo su iltana. Jos nyt vauva päättää just tuolloin syntyä, ni ei voi kyl muuta sanoa ku et paska mäihä!

Meillä ei vielä oikein ole tuo isyysloma asia selvillä... Mies jäänee kotiin ku mä palaan sairaalasta, mutta asia ei ole varma. Saas nähdä. No tämä on meidän kolmas lapsi, eikä hän aiemmista ole isyyslomaa edes voinut pitää. Hän oli tuolloin vielä ammattiurheilija, ja ueheilijoillahan ei noita vapaita niin vaan tunneta. Ehkä hyvä muistutus siitä oli, ku tyttö syntyi keskiviikkona, niin iskä lähti pe aamuna joukkueensa mukana Kyprokselle harjoitusleirille ja minä jäin tytön kanssa vielä sairaalaan...

babygirl 36+5
 
Onneks tässä palstassa ei oo mitään laskuria mikä laskis montako tuntia täällä tulee päivässä vietettyy :ashamed: :ashamed: :saint:
Tai no, jos jaksaa, niin voihan noista kellonajoista jotain päätellä :LOL: Taas menny koko iltapäivä täällä...no miehen vika, mitäs on iltavuorossa :kieh: :kieh: Enkä mie yksin jaksa minnee lähtee.

Mulla on nyt tän päivää painanu lonkkia ihan mielettömästi :eek: :eek: Siis voiko tää liittyy johonki laskeutumiseen tms?? :eek: Oon ihan pihalla :kieh: Etenki oikeen puoleista lonkkaa painaa aika tavalla...
 
(.): Äitipolikatastrofikäynti takana. :'( :'( :'( :'( :attn: Kätilö oli ihana (sillä perusteella uskalsin jo ajatella taas synnyttäväni sairaalassa), mutta lääkäri... :'( :'( :'( Mennessä minä vain olin pelon uuvuttama, mutta nyt on mieskin. Harvemmin taitaa miehet lähteä itkien äitipolilta ja viedä vaimon ulos lääkäriltä kesken käynnin. :'( :'( :'( :attn: :attn: Pelkokätilökin tuntui olevan ihan oikeasti harmissaan lääkäristä. Jäljellä ei ole kuin itku. :'( :'( :'(
 
heltu jos jaksat niin tuu kertoon mitä siellä oikein tapahtu!!??

Kamalalta käynniltä kuulostaa! jaksamista :hug: :hug: :hug:

Muistelen että kerroitkin aiemmin että meinaa paniikki iskeä tosta sairaalaan menosta jne jne.Mutta tuu kertoon mitä ne oikein kiusas sua siellä. :hug: :hug: Eikä varmaan ihan pikkujuttu jos mieskin ihan paniikissa. :hug: :hug:
 
Cruella DeVille ; meilläkin tuo kissa kuuluu miehelle, ite oon ennemminkin koiraihminen, ja niinkus Pöhinä jo kertoskin niin meillä tekee koira just samoin, että kun mies lähtee töihin niin koira käypi kattoon että lähtikö varmasti (pari kertaa jäi kiinni kun oli varomaton) ja sit loikka sängyn reuanalle hyvin pienesti ja huomaamattomasti jatkamaan unia :D ..mut joo kissasta, meilläkin on mahis eriyttää se toiseen huoneeseen ja näin varmaan pitää tehdäkkin, mutta voin kuvitella että se ei helppo ole, on meinaan luonteeltaan sen verran itepäinen kissa että huhuh :headwall:

(.)napa; vitsit että oon ollu omasta mielestä tehokas , ekaks menin koiran kanssa treenamaan ja sit kävin kirppiskiekalla ja nyt viel väänsin ruuatkin, molemmille omat murekkeet kaikenlisäks :eek: , ei vaan kyllä huomaa että ihan ei samaan tahtiin voi hommia painaa kun ennen, yks homma per päivä tuntus hyvältä mun kropalle, kolme on jo likaa, mut kun jotenkin sitä vaan innostu kun oikeesti en oo saanu kyllä mitään aikaseks tälläkään viikolla :ashamed: , henkinen pesänrakennusvietti on kova, mut jotenkin ei vaan jaksa... :/

Kiitos zuku lle noista linkkivinkeistä, täytyy perehtyä terkemmin kun taas pystyy paremmin tällä tietsikalla istumaan :whistle:

Jaksuhaleja kaikille :hug: , heltulle tuplat :hug: :hug:

-n-
 
tekaisinpas tuossa mokkapalat uuniin. :p En ole koskaan ollut mikään leipoja, mutta lienee nämä mammahormonit laittaa asioita uudelle tolalle ja huomaan leipovani. Mahtavaa! =) Mies tuli töistä ja nauroi, että täällä se kotimamma touhuaa. :whistle:

NelHm kirjoitteli noista käyräasioista. Ihana että kirjoitit sen mitä kirjoitit, koska olen itse ollut välillä ihan maani myynyt noissa käyrähommissa. Meillä tosiaan niin päin, että sf-mitta koko ajan yläkäyrillä ja voi sitä ihmetystä ja kauhistelua, että kuinkakohan iso ja mitä sitten ja oi oi..pieni ihmisraukka heti jonnekin kategoriaan laitettu. :/ Ei tunnu yhtään hyvälle. Ja minä syyllistän itseäni, vaikka tosi tarkasti olen syömiseni miettinyt ja aikanaan sokerimittailua tehnyt. Sokerit tosin todettiin olevan tosi hyvällä mallilla. Mies on olllut iso syntyessään ja on harteikas ja pitkä edelleen, itse en ole kuin 165 pitkä ja syntyessäni ollut 3400g ja 48cm. Juttelin sukulaisen kanssa, joka odottin ja synnytti Brysselissä. Siellä ei tehdä mitään käyriä, vaan keskitytään äidin vointiin yleensä ja seurataan vauvan sydänääniä tarkasti. Ultraan siellä pääsee myös halutessaan huomattavasti useammin. Ajatuksena kuulema juuri se, että yritetään päästä irti sellaisesta normittamisesta. Tottakai ymmärrän ja mielelläni esim. itse menen nyt perjantaina synnytystapa-arvioon, koska en halua mitään riskiä synnytksen suhteen, et jos ei mahdu alakautta niin hyvä että tiedetään etukäteen. Mutta joo...sekavaa ja pitkää sepustusta. :whistle:

Jokohan se heltu on tässä välissä jaksanut kuulumisiaan laitella... Tsemppihali heltulle jokatapauksessa!! :hug:
 
Taustailija ilmoittautuu...! :wave:
Ihan raskauden alusta asti olen tätä pinoa seuraillut, mutta kirjoitukset on jääny pariin-kolmeen... *saamaton*
Nyt kuitenkin ajattelin ryhdistäytyä ja kirjoitella jotain silloin tällöin. :)

Täälä oli puhuttu m.m siitä nukkuuko lemmikit sängyssänne... Meillä on cairnterrieri narttu joka nukkuu joka yö meidän välissä. On aina nukkunut... Raskauden alussa ajateltiin että totutettaisiin se nukkumaan olohuoneessa, mutta ei sitten raaskittukkaan potkia toista pois sängyssä, joten sielä se edelleen joka yö nukkuu... :D Eiköhän me kaikki sinne sovita... :) Vauvalle on kuitenkin oma sänky, ja siinä hänen on tarkoitus nukkua. Poikkeuksena tietenkin esim. viikonloppuaamut, jolloin vauva tulee varmasti köllöttelemään meidän kanssa samassa sängyssä. Mutta sitten saa koira siirtyä miehen puolelle vähän kauemmaksi...

Hmm.. Mitäs muuta...
Sitten olitte keskustelleet vaippa asioista. Me ollaan ajateltu käyttää ihan kertiksiä. Syy on siinä että en jaksa ruveta siihen vaippojen pesemisrumbaan... Olisihan se ekologisempaa, mutta kun ei vaan jaksa...
:ashamed:

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta kait sekin pitäisi tässä lähipäivinä tehdä. Ikinä kun ei tiedä milloin lähtö tulee... :) Pitääkö sinne kassiin muuten pakata mukaan omia liivinsuojuksia vai saako niitä synnäriltä?

Muuta en nyt muista mitä piti kommentoida.. Muistuu varmaan mieleen heti kun saan viestin lähetettyä... :kieh:


[/b](.): Tänään oli aika äitipolille perätilaepäilyn vuoksi (itse olen ollut varma perätilasta jo parisen kuukautta).
Ensin sain toimia kätilöopiskelijan harjoituskappaleena kun hän tunnusteli vatsan päältä vauvaa ja arvioi tarjontaa.
Sitten lääkäri tunnusteli vatsaa päältäpäin ja teki sisätutkimuksen. Jo sisätutkimuksessa lääkäri totesi että hyvin on peppu kiinnittynyt lantioon... :) Eli kääntämistä ei edes lähdetty yrittämään kun ei pepusta enää olisi saanut kiinni... Sitten kokeili vielä kohdunsuun tilanteen, joka oli yhdelle sormelle auki mutta kanavaa oli vielä 3cm jäljellä. Lääkäri kokeili myös häntäluun joustavuuden, mutta ei onneksi mennyt tuonne peräloosteriin... :D Kokeili myös nyrkillä istuinluitten väliin painamalla lantion tilavuutta, ja totesi hyväksi.
Sitten vielä ultrasi ja varmisti täydellisen perätilan. Pylly hyvin kiinnittyneenä ja jalat päätä kohti sojottaen istuu meidän vauva tuolla kohdussa. :D

Painoarvioksi sanoi n. 3kg, päänympärys ja vartalon ympärys molemmat n. 34cm. Elikkäs n. 3,5 kiloinen olisi lasketun ajan tienoilla.

Itse olin jo aikoja sitten päättänyt että perätilankin synnytän alakautta, ja niin se taitaa nyt olla. :) Maanantaina menen vielä lantion magneettikuvaan missä varmistetaan lantion riittävä tilavuus. Ja jos riittävästi tilaa on, niin lähden hyvillä mielin alakautta synnyttämään. :)
Saisi nyt vaan tämä synnytys pikkuhiljaa käynnistyä, niin pääsisi tästä kömpelöstä olosta eroon... :D

Niin joo... Tälläinen ihana kysymys... :ashamed: Onkohan tämä mahdollisesti limatulppa? Lääkärin sisätutkimuksen jälkeen tuolta alapäästä on tullut vähän sellaista punertavaa limaa. Eka pyyhkäisyllä mukana oli myös selviä veriviiruja, mutta nyt se lima on sellaista haalean punaista... Vai voisikohan se olla vain niin että limakalvot on hiukan vaurioituneet siinä melko kivuliaan tutkimuksen yhteydessä...? Hmm... No, pitää seurailla tilannetta... :D

Niin joo, hirmuisesti onnea vauvan syliinsä saaneille! :flower: :hug:

Nyt lähden kahvin keittoon... :)

Anna 37+3
 

Yhteistyössä