** Helmikuun Helmet** tammikuu

Hei Anna ja tervetuloa remmiin! :wave: Itsekin piiiiiiiiitkään taustalla seurailin ja vasta viime viikolla aktivoiduin kirjoittamaan. Aktiivista porukkaa täällä!

Nyt lähden jatkaa tätä sokeripaakarin hyvin alakanutta uraani ja teen kuorrutuksen tekeleeseeni...palataan! :D
 
Yhes koos vielä :wave:
Pikaseen tulin tsekkaa mitä täällä on tapahtunut. Hyvä töissä käydessä käydä nopsaan koneella.

Onnea tuttemuille :flower:
Tulen taas piakkoin katsomaan. Meillä menee tovi ennenkuin netti taas toimii :headwall:
 
Anna Minäkään en perätilassa olevaa lasta haluaisi lähteä synnyttämään. Ei voi muuta kun ihailla sun suhtautumista ja tyyneyttä asiaan. :)

Onpas täällä nyt hiljaista...aattelin että tällä ois jengiä mutta kaikki taitaa olla omissa puuhissaan...minä oon melki koko päivän taas täällä roikkunu. :ashamed: :snotty:

Join äsken litran ananasmehua...luulis turvotuksen vähenevän.. :D toi eldoradon ananasmehu on sitten hyvää...suosittelen. :p

Ai niin, tammikuisissa kävin kuikuilemassa niin Jorvin synnäri on kuulemma tällähetkellä ihan täynnä...että älkääs nyt sinne menijät sitten hoppuilko.

Mitäköhän sitä alkais tekemään...josko sitä menis nukkumaan...ei väsytä yhtään nyt....Huomenna meen aikaseen aamusta labraan sairaalalle ja sitten 12:00 olis neuvolaan meno. Pelottaa nyt toi painonnousu ku turvottaa aika lailla...

Kukkuu?missä ootte???
 
iltoja Jepsu :wave: Kovin on täällä hiljaista. Minäkin tässä välillä kurkkinut josko jotain uutta olis tullut, samalla surffailen nettikauppoja ja katselen syrjäsilmällä eläinlääkäriohjelmaa. Rentoa touhua! :) Olo on pitkästä aikaa tosi hyvä..ei koske minnekään. *koputtaa puuta*

Ananasta minäkin yritän päivittäin syödä tähän turvotukseen. Ja vettä..ainakin 3 litraa päivässä! Välillä jo yököttää koko vesi. :x Mutta se veden juonti selvästi kyllä auttaa.
 
Meillä pojat tulee ihan kohta pelistä, että pitää iltapalan laittoon alkaa =)
Supistaa-ei supista-supistaa, no ei sittenkään...
Kaverin kanssa tossa mesessä jutustelin ja nauraa räkätin täällä itekseni, ni alko supistelemaanki...pitäsköhän kokeilla enemmälti tota nauramista??? :kieh: :kieh:

Meillä kuopus ilmoitti tuossa sohvalla äsken kun istutiin, että oispa masuvauva poika, kun hän ei oikeen tykkää tytöistä...paitsi äitistä :heart: :D :saint:
 
Täällä kuikuilemassa kuulumisia myös... Toivottavasti Heltu tosiaan jaksais tulla kertomaan tarkemmin karmeasta äippäpolikäynnistään, tuli ihan paha mieli heidän puolesta. :hug: sinne!

Jee, katoin Kelan nettisivuilta, ovat viimein tehneet sen sairaspäivärahapäätöksen ja maksu on jo huomenna tilillä :D Äitiysrahapäätös nyt ei ollut edelleenkään tullut, mutta se odottikin tuota päätöstä ensin, joten ehkä sekin nyt etenee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Jahvetti Odottaako he jo kovasti uutta tulokasta?

Joka päivä ja monta kertaa pitää kysyä, että millon se olikaan :saint:
Esikoisella on synttärit 16.2. ja ollaan sanottu aina, että toivottavasti ennen sitä, niin osaavat nää 2 vanhinta ainakin vähän hahmottaa (vajaa 8v ja 10v)...nuorin nyt ei kovasti vielä (vajaa 5v), mutta kyllä sekin omalla tavallaan jo hoksaa, ettei siihen tosiaan enää kauaa ole :D
 
Jahvetin kuopus on kyllä sievästi tokaissut :D

Oon aina väillä hypellyt täällä katsomassa, mutta oon tänään niin paljon käynyt turhia höpöttelemässä jo aamusta että annoin muillekin suunvuoron :wave:

Tänään jo sain pankissa käytyä yhdellä asialla jota oon hetken lykännyt, ja selviskin että kävin ihan turhaan... Yllätys. Mentiin sitte miehen kanssa käymään mun porukoilla ja sitten siellä hokastiin että se minkä takia sinne oltiin pääasiassa menty, oli mun toimesta jäänyt kotiin :ashamed:
Eihän meille ois ollut kun muutama kilometri, ja kiukuissani oisin lähtenytkin kotona käymään, mutta mies esti...

Sit siinä olin vähän suu mutrulla kun harmitti niin pirusti ja meinas kyyneleitäkin pukata niin isukki ohi kävellessään kutitti leuan alta ja sano että älä ny mökötä... Siinä tunsi itsensä ihan 5-vuotiaaks... mutta siltä taisin vaikuttaa muittenkin mielestä =)

Oi ja voi, iskä tarjos meille radiopuhelimia ja kysy että voiko niitä käyttää itkuhälyttimenä! :LOL: Kyllähän tietysti sillei että vaikka teippaa siitä vauvan pään luona olevasta sen vastausnapin pohjaan... mutta taitaa syödä patteria niin ankarasti kun on koko ajan päällä, että saa isi pitää lelunsa :)
Tai sitten pitää opettaa lapsi alusta asti niin hyvin, että osaa ite painaa sitä nappia kun on hätä :D

Taas innostuin yhtä komeroa siivoamaan, mutta keskenhän se tänään jää, maha ollut niin kivikova pallero jo pidemmän aikaa, etten vaan kerta kaikkiaan jaksa loppuun... Huomen aamulla sitten...
 
Vihdoin kaikki lapset pehkuissa...NYT olis aikaa itselle B) :D

Mieluusti tähän hetkeen ottais nyt pienen sylitettävän :heart: Mut se ajatus tuntuu vielä NIIN kaukaselle, et voiko se olla ees totta :ashamed:

Mieki kovasti oottelisin, jos Heltu jaksais käydä kertomassa enemmän...kuulosti niin ikävälle reissulle, minkä olivat tehneet :( :hug:

Jahvetti 37+6
 
Neuvolassa kävin iltapäivällä:
paino -450g/vko
turvotus+
syke 144
liikkeet ++
rt
hemoklobiinia ei otettu
ja painoa tullut nyt +15kg koko ajalta, hui :eek:

Että tämmöstä...
Päänsärky onneksi helpotti nyt illalla, kun vetäsin kaksi panacodia. Migreeniähän se yritti pukata päälle.
Panacod ainoa mikä tehoo migreeniin nyt, kun en voi migreeni lääkettä ottaa.
Uskalsin kaksi panacodia ottaa mieheni luvalla, kun se on sairaanhoitaja. Lupas vahtia etten pyörry :D

Heltu Mitä ihmettä :( Oikeen paha olo tuli kirjotuksestasi, mitä siellä oikein tapahtui :hug:

Nyt on sitten neuvolakäynnit ohitse tämän raskauden osalta, jos ei nyt ihmeitä tule tai tapahdu.

Nyt 37+2 Hyvvee yötä :wave:
 
Iltoja

Ollu vähä taka-alalla..väsymystä.

Jahvetti
Mulla on nyt tän päivää painanu lonkkia ihan mielettömästi Siis voiko tää liittyy johonki laskeutumiseen tms?? Oon ihan pihalla Etenki oikeen puoleista lonkkaa painaa aika tavalla...
No mulla valvotti tuon tapanen kipu just viime yön, viddu meinas hermo mennä |O Mulla siis issias on tooooosi pahana, mutta se säteilee kankusta alaspäin, takareiteen. Tää on siitä kankun yläkohdasta alaspäin ja sivulla siis, eli lonkkakosse siellä? Ei oikein anatomia hallussa :whistle: :ashamed: . Muttalonkkaa mä epäilen. Ja mulla kans oikea nimenomaan pahana. Kaikista eniten alkaa oikeen nykiä, kun menee maate, sama kummalla kyljellä on :kieh: . TOIVOTAAN, että taas tämä uusi oire olisi merkki vaan lähenevästä synnytyksestä |O . Mullakin huomenna täysaikanen, ni sais alkaa tulemaan!!!!

Mä sain nukkua klo16-18 kun isäntä tuli töistä, ai että teki hyvää. Törkee univaje viime yöstä ja eilinen rankka henkisesti, ku kävi pien sääliks ja siihe yö valvottuna, avot, että olin ku zombie tänään. IHana, ku leikki tyttöjen kaa koko illan ja saunottiin, ni teki iltapalat ja laitto nukkumaanki ne.
Suppaillu tässä illasta,mut mistään säännöllisyydestä ei toivoakaan :kieh: . Pitää vaa kipuilla aika-ajoin :headwall: . No, huomisen jälkeen saa syntyä. Huomen on isäntä Hesassa työmatkalla, ni ei mielellään sillo.

Pulla-poika meinaa porata tosissaan nahasta läpi :eek: , auts. Oli niin hiljanen monta päivää, mut viime yönä ku alotti, ni ei loppua näy!

 
esikoisen kans mentiin 9 sänkyyn että laitan sen pikaseen nukkumaan ja tulen sitte olkkariin kattomaan heroesia niin enkö tuota ollu itekki nukahtanu ja tuossa 22 reikä reikä heräsin.. :kieh:

huomenna lähdetään piiiitkästä aikaa minun äidin luo, mies ei oo käyny siellä yli vuoteen, niin jo on aikaki lähteä anoppian tervehtimään, vaikka onhan meidän äiti käyny aina täällä, mut pitää sitä joskus vasta vierailukin tehdä. tulee sitten parin päivän pimento teidän puuhistanne, voihan sitä olla taas vähän luettavaa kunhan pääsen koneelle taas.. :whistle:

mua kans mietityttää tuo Heltun ja miehensä tilanne, että mitä ihmettä ne on oikein teille siellä tehny ku kuulosti niin ahdistavalta, iso :hug: sinne.

piipero86 & piipertäjä 33+6
 
Otin lääkettä (rauhoittavaa + unimallia, neurologi hyväksynyt käytön myös raskausaikana migreenin + epilepsian takia). Nyt olen nukkunut ja menen takaisin pehkuihin. Kerron teille tuosta käynnistä huomenna tarkemmin, sillä en halua sepustaa "lääketokkurassa". Viriteltiin tuossa miehen kanssa a, b ja c suunnitelmia. Voisitte olla siinä avuksi, jos kertoisitte kokemuksia naistenklinikan toiminnasta, lääkäreistä ja kätilöistä, toisaalta millaisia tapauksia ottavat kättärin normaalipuolelle. Mulla on asunto myös Hesassa, joten kirjojen muuttaminen sinne onnistuu helposti. Kättärille olisi matkaa 2,5km ja NKL:lle se mitä kättärin ja NKL:n väli on, en ole koskaan kilometreja mitannut, mutta ajassa 10-30min, ruuhkasta riippuen...
 

Yhteistyössä