** Helmikuun Helmet** tammikuu

Iltaa. Olipas juttua, ku ei päästäny mua päivällä tänne olleskaan :kieh: .töktök

öö.. nyt lyö tyhjää sit :headwall: .
Käynnistyksen rajasta vissiin vaihtelee, jos kyseessä ei siis ole hengenvaarallinen tila äidille tai vauvalle. TAYSissa käynnistivät mulla heti rv38+0, mutta KYSissä eivät tuolla viikolla edes harkitse, tarvitsee olla rv39+0 täynnä. Lienee siis vaihtelee tuokin.

Parisuhteesta Itse sitä mieltä, että valmiiksi ongelmallinen suhde ei vauvalla korjaannu. MUTTA peesaan kevytmelankoliaa eka kommentissaan täysin, samaa mieltä siis olen.

Niisku ym liitoskivuista kärsivät. Tuo kauhean paine häpyluusssa valitettavasti ei aina kerro, että ois synnytys lähellä. Johtuu ihan anatomiasta ja joillakin se ottaa vaa pahemmin sinne. Ja tietty vauvan laskeutuminen vaikuttaa myös. Mä en ekassa raskaudessa tienny noista kivuista mitää, mut tokassa oliki jo ihan törkeet, siksi siis käynnistys silloin. Ja oon ´saattanut unohtaa nuo edellisraskauden kivut, koska ajattelen nyt, että tän pahempaa ei ole voinut olla koskaan. Mun häpyluu tuntuu kans pamahtavan joka askeleella, ylösnousulla sängyltä, sohvalta jne.Kyljen kääntäminen kauheeta. Tämä on yksi syy taas, miksi ottaavat mua sinne kypsyttelyyn sit rv39.Ja ku nuo issiakset vetää jalkoja alta, ni ei ole enää turvallista kellekkään, joten se myös yksi syy.

(.) MItteehän teki se tätsy neuvolassa mulle :eek: ? Sen jälkeen ollu tosiaan alamaha ja selkä ihan tulessa ja painetta enemmälti ja supisteli yhessä vaiheessa päivää aika säännölliseenki, en vaa alkanu kellottaa. Kauheen kipeeks tulin, ku paineli tosta päältä :/ . Tuntu, että murtaa pullan kallon, ku otti pään käsiensä väliin :( . Ite kyllä sanoin hänelle, että tekee jotain, jotta alkas tapahtuu jotai.. Tarkotin kyllä että ois ronkkassu sisuksiin. No, en taida kyllä pyytää tarkistaa kohdunsuuntilannetta, ku noi kovakouranen jo päältäpäin on. Tosin voisin olla sinä päivänä synnyttäänkin :D . Tää on kyllä nii pätevän ja mukavan olonen kätilö/terkka, että vaihda en omalleni takas ja kestän kyllä nuo kourasut.Ens maanantaille taas uus aika.

Jahvetti kyllä se mnä taidan vetää pohjat tuossa painonnousussa :whistle: . Mulla on jo +18-19kg mittaris :kieh: . Että ihan samaa rataa menee, ku tyttöjenkin odotukset tämän painon puolesta. Kuulun kuulemma niihin naisiin, jotka tarvitseevat sen +20kg raskausaikanaan..tosi jees :headwall:

Nyt pakko hengähtää koneelta, sattuu tää asento.
 
Iltoja..yks kysymys on pyöriny mielessä liittyen limatulppaan.Kun mulla se on irronnu vain viime raskaudessa rv 36+4 ja siitä 9 pvää niin poika syntyi. En muista yhtään et tuliko mulla sitä räkämäistä vaaleeta limaa jo sitä ennen..no nyt on tullu läpinäkyvää joustavaa limaa jota voi siis ihan sormien välissä venytellä. Onkohan se tulpan osaa vai jotain muuta? Onkohan syytä huolestua kun mulla nyt rv 33+6...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mie keittelen "tuttisoppaa" :D Piti ruveta lypsämään, mutta rintapumpun osat olikin likaset niin laitoin kiehumaan.
Kysymys niille, joilla jo on lapsia. Miten te ootte pessy nuita tuttipulloja jne.? Pesettekö tiskiaineella vai ilman? Mie olen ilman pulloharjaa, sormin, nuljuuttanut tutit haalean veden alla ja pullot huuhtonut samalla tavalla ja sen jälkeen keittänyt.
Ihan normaalisti käsitiskiaineella ja pulloharjalla pessy pullot ja tutit sitte sen mitä sormella saa vähä huljuutettua, hyvä huuhtelu, en oo keittäny muuta, kun käyttöönotettaessa.
Näin myös minä...peesaan Jahvettia.
 
Mua oksettaa, ehkä vähän päätä särkee, mut samalla tekis vaan mieli ahmia kaapit tyhjäksi |O Koko illan oonki pututtanu yhtä sun toista |O
Ehkä osittain tähän henkiseen pahaan olooni, kun ei kukaan välitä mille musta tuntuu...siis tarkotan noita lääkäreitä ja neuvolan tätiä yms :'(

Mulla oikeesti hajoo selkä ihan just, reisiä nipistelee...en mä pääse mihinkään ulkoilemaan tms ilman kipuja ja selkäkipu, jos mikä on ihan vietävää |O En tiiä pitäskö mennä ihan oikeelle lääkärille, kun ei tää minusta oo ihan normaalia raskauteen kuuluvaa selkäkipua, niinkun Koksin l'ääkäri asiaan kommentoi :'( |O
Ja tänään neukkutäti katto koneelta sen mun 3.1. jättämän paastoarvon (kun ei niitä koksissa kiinnostanu), niin se oli 5,6 :attn: Eli noussu, kun ennen vaan 5,2...siihenkään ei täti kommentoinu mitään...eikä tähän mahtavaan turvotukseen....eikä niihin sykkeisiin...siis AAAARRRGGGHHHH |O |O |O
Mie oon oikeesti rikki...HETI, kun saan tän mahan pois, otan selvää, mikä tossa selässä on!!!!! :'( :'( :'(

Anteeksi valivali, mut nyt on just tällänen olo :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

:hug:
 
No herranen aika |O . Nyt sie vaa otat ja soitat, ei se ole vaivaamista! Kuules kultaseni, pakkohan niiden on ottaa sut tosissaan, jos kohta siellä kumarassa meet. ja mä oon huomannu tässä terveydenhuollossa, ku kaikessa säästetään ja supistetaan, että on osattava vaatia! Näin mä oon saanu tässä kuppasessa lama-kylässä lapsilleni hoidon aina, kun olen tiukka. Soittele vaan äippäpolille ja juttele niiden kaa.
:hug:
 
nelHM näinhän se toki on :/
Lapsille mie oon kyllä aina vaatinu hoitoa, käydäänki pääsääntösesti yksityisillä jne, mut itestäni oon tottunu tinkimään ja vähättelemään :whistle: :whistle:
Jos mie nyt viikon kestäsin, ens neuvolaan...sit jos se ei tee mitään, nii... :whistle: |O

Ja mitä tohn selkään tulee, niin kumarassa/lantio jäykkänä täs on kävelty monta kuukautta :whistle:
Kauan kun istuu samassa asennossa, niin selkä on niin jumissa, et muutama minuutti menee enneku saa selän suoraksi ja jalat meinaa pettää alta... :whistle: :whistle:
Ihan normaalia...juuh :whistle: :wave: :D
 
Iltoja ja tsemppiä kaikille kipuilijoille! :hug: Itsekin jouduin soittaa naistenklinikalle, kun sattui jo niin kovaa, et en pystyyn päässyt! :/ Vihloi nivusiin ja sisäreisiin aivan törkeesti. Olen siis ollut jo pitkään sairaslomalla ennen äippälomaa supistusten vuoksi, mut tänään vasta sain oikeesti tuntumaa siihen mitä se kipu voi olla tai varmaan paremminkin niin, että mistä kiputasosta lähdetään eteenpäin sit kun on tosi kyseessä. Eipä sieltä muuta tuumattu, kuin että jos ei 2 panadolilla helpota niin sit vaan sinne näytille. No, tässä olen edelleen ja kipeetä tekee, mut ei tää siltä tunnu et synnyttämään ryhtyä täytyisi. Huh huh tätä touhua!

Kuulostaa jo kovasti kurjalle toi sun olo Jahvetti :( Ei muuta kuin lisää soittoja vaan sinne paikalliseen synnäriin. Jospa ne ottais sut tosissaan...

Kävin tosiaan tänään jalkahoidossa..kyllä teki hyvää. :p Tietty piti sit ostaa muutakin mukavaa kuten silmänympärysvoidetta jota ilman ei kukaan voi elää jne jne..No joo..pientä hemmottelua.

Äsken tilasin nettikaupasta pikkuiselle leikkimaton. Sellainen on ollut vielä hankintalistalla ja tutuilta kuullut että sellainen on hyvä heti alusta alkaen. Saas sit nähdä.

Joku puheli ostaneensa sellaista froteeta, mikä sen nimi nyt olikaan, niin eurokankaasta ja mainitsi et sitä ei tarvi ommella. Eli onko näin, et siellä myydään sellaista mikä pitää kosteutta ja sitä voi itse leikellä mieleisekseen?? Itsehän en osaa koneeseen edes virtaa päälle laittaa, saati ommella. :whistle: Ja ei meillä ole mitään konettakaan...ompelutarvikkeet mitä tästä taloudesta löytyy on hotellien pieniä sewing-kit-tyyppisiä ratkaisuja. B) Niillä saa hädän hetkellä sen miehen puvusta irronneen napin kiinni. :kieh:

Mut tällaista tällä erää...jos vaikka mittais verenpaineen seuraavaksi. Kyllä tässä aika tietoinen alkaa omasta kehostaan olla! :wave:
 
Mutta Jahvetti sun hyvinvointi takaa teidän muidenkin perheenjäsenten hyvinvointia, joten vaadi vaan. Kumma kun eivät neuvolassa ota asiakseen nyt :kieh: .
Ja uskokee pois, minäkin asetan itteni aina viimesenä astialle.. Vaikka täällä valitanki päivittäin.

Mä taidan nyt lähteä nukkumaan. Vedin Dominoita, joita himonnu eilisestä asti ja nyt ois hyvä lähtee pötkälleen koittaa onneaan :D . Joten kauniita unia kaikille!
 
se voi kyllä olla niin jahvetti että työterveys ei sua ota kun oot jo pois töistä. :/ En kyllä sata varma ole, mut voisi kuvitella niin. Onko teillä siellä joku äitiyspäivystys vai onko se vaan tätä pääkaupunkiseudun etuja??? Sinne olen itse täällä vaan mennyt ja päässyt suoraan asiaan.
 
äippäHKI miekin oon ollu sairaslomalla syyskuun alusta asti...juuri tän selkäkivun takia, ei kertakaikkiaan pystyny olla töissä :'(
Elokuun olin töissä normaalisti, kesä-heinäkuun olin kesälomalla, eli periaatteessa oon ollu KOKO raskauden ajan kotona!!! :kieh: :kieh:
Ja tosiaan tää selkä alko vaivata jo viime talvena. Tutkimukset piti alottaa toukokuussa, MUTTA...se oli positiivinen :heart: :D :saint: Jep, eli tutkimuksia jatketaan, kun vauva on syntyny, kiitos ja näkemiin =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
se voi kyllä olla niin jahvetti että työterveys ei sua ota kun oot jo pois töistä. :/ En kyllä sata varma ole, mut voisi kuvitella niin. Onko teillä siellä joku äitiyspäivystys vai onko se vaan tätä pääkaupunkiseudun etuja??? Sinne olen itse täällä vaan mennyt ja päässyt suoraan asiaan.

Niin, se vaan olis, kun työterveys tätä selkää nyt on viime talvesta asti katellu...ja oli puhe, että tutkimukset jatketaan, kun vauva on syntyny...mut jos mie aijon ainaki 2v olla kotona, niin....hmmm...voiskin soittaa sinne ja kysyä :whistle: =)

Äitiyspäivystys? :/ Eikai täällä oo kun tuo normaaliäitipoli...mut siis onhan ne siellä 24h, et kai sitä päivystykseksikin voi sanoa :D
 
Kannattaahan se soittaa työterveyteen ja kysyä. Voi se tietty olla niin että kun on esim. virka tai vakisuhteessa niin noi palvelut on aina käytössä. Ei ole tullut tilannetta vielä itsellä että olis tarvinnut ottaa selvää.

Tai sit painelet vaan sinne päivystykseen ja sanot että tässä olen, tehkää jotain! :kieh:
 
Kiin kyseli tuttipullojen puhdistuksesta ja kaikilla vaikuttaa aika lailla olevan omat tavat, mut ite tein esikoisen aikaan niin että heti käytön jälkeen huuhtelin ja sitte pesun tein pulloharjalla ja astianpesuaineella ja sitte vielä keitin joka käytön jälkeen ensimmäisten n.6kk ajan, lopulta sitten laiskistuin ja keitin silloin tällöin..

kasasin tänään tuon pinnasängyn, en millään enää malttanu odottaa vaikka onhan tässä meikäläisellä vielä reilu kuukausi (ainakin) odottamista.. :whistle: laitoin jo muumi-mobilenkin siihen heilumaan.. :D
 
Tuli luettua nyt vähän pikalukuna teidän kuulumiset :ashamed: kun ei tahdo aika riittää tietokoneelle, ja tää on tosiaan aktiivinen ketju!

Jahvetti :hug: kuulostaapa ikävältä nuo selkäkivut... onko sulla niihin kipulääkitystä, muuta kuin panadolia? Sorry jos olet jossain jo maininnut... mutta Panacodia pitäisi ainakin saada ottaa raskausaikanakin.

Täytyy kai painella suihkun kautta nukkumaan... huomiseen taas, jos ehtii koneelle istumaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Jahvetti :hug: kuulostaapa ikävältä nuo selkäkivut... onko sulla niihin kipulääkitystä, muuta kuin panadolia? Sorry jos olet jossain jo maininnut... mutta Panacodia pitäisi ainakin saada ottaa raskausaikanakin.
Kun mie oon niin huono lääkkeitä syömään :ashamed: Siis ilman raskauttakin...eikä kyllä oo tähän vaivaan ollu mistään reseptilääkkeistäkään koskaan mitään apua, kun tli eräskin arsenaali kevään mittaan kokeiltua =)

MAX 4 VIIKKOA!!! Koitan sen voimalla tsemppaa :D Sen jälkeen jos ei muuta, niin pääsen ainakin venyttämään tuota selkää palloksi!!! Ja nukkumaan mahalleen....ne anakin vähän auttaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
Iltoja..yks kysymys on pyöriny mielessä liittyen limatulppaan.Kun mulla se on irronnu vain viime raskaudessa rv 36+4 ja siitä 9 pvää niin poika syntyi. En muista yhtään et tuliko mulla sitä räkämäistä vaaleeta limaa jo sitä ennen..no nyt on tullu läpinäkyvää joustavaa limaa jota voi siis ihan sormien välissä venytellä. Onkohan se tulpan osaa vai jotain muuta? Onkohan syytä huolestua kun mulla nyt rv 33+6...
Mulla on ollut ihan samaa. En tiedä kyllä onko sitten limatulppaa vai jotain muuta. Tai ei kyllä ole läpinäkyvää, vaan lähinnä kerman näköistä paksua tavaraa... sorry turhan tarkka kuvaus. :D

Muoks. tai siis tulee multa tuota räkämäistäkin kyllä... mä olen liian väsynyt mihinkään edes suht järkeviin kommentteihin, nyt mä lupaan häipyä :LOL:
 
Perunat keitetty eli siis suihkussa käyty! :LOL: Kyllä tuo kuuma suihku teki gutaa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Täysiaikaisuudesta.. Mulle taas sanottu, että tuo rv37+0 on täysiaikaisuuden raja, sitä ennen on keskonen. Ihan kyselin toissakerralla asiaa neuvolassakin, mutta myös KYSissä sanottu näin. Nytki sano neukun täti, että ei olis ku pari päivää täysiaikasuuteen.
Mulle sanottu myös noin; eli keskimäärin raskaus kestää 38-42 vkoa, mutta lapsi on valmis syntymään rv 37+0. Ja keskosuuden raja alle 2,5 kg tai 36 vkoa.

SEE: Mä ajattelen samoin näistä kipuiluista ja vaivaisuudesta, kuin myös parisuhteesta; päämäärän kun muistaa, niin jaksaa mitä vaan ja parisuhteen tulisi olla mahdollisimman hyvällä tolalla lapsen tullessa maailmaan! :heart: Mutta se ei silti tarkoita sitä, etteikö sitä sais olla vittuuntunu ja väsyny vaivoihinsa. =) Meillä myös on tätä lasta ihan tekemällä tehty; tutkimukset olis ollu edessä syksyllä, jos en ois plussannu kesäkuussa.

Hissukka: Onnea raivosta! :flower: Mä en varmaan tänään jaksa yrittää saada hynttyrää päänupilleen, kun oon niin rätti,mutta huomenna alotan jo aamusta! :D Meillä taitaa olla muuten samat painoarviot; tosin mulle se sanottiin, että 3000-3500g, mutta vauva oli rv 35+6 2400g, joten siitähän tulis sit 3200g rv40 asti. Arvioituna siis... :whistle:

Sormukset mahtuu hyvin sormiin edelleen! B) En tosin kotipäivinä niitä käytä, mutta jos kotoa poistun, niin vedän automaattisesti ton vihkisormuksen sormeen. Mä käytän vaan yhtä sormusta, kun kihlasormus oli niin erityylinen kuin vihkisormus; oli meinaan kahdeksan vuotta väliä, kun ne hankittiin. Maku vissiin vähän muuttunu siinä välissä. :whistle: No, ehkäpä sitä ei 19-vuotiaana ollu fyffeekään panostaa sormuksiin niin paljoa... :whistle:

katkaisen tähän, ettei tuu liika pitkää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Joku puheli ostaneensa sellaista froteeta, mikä sen nimi nyt olikaan, niin eurokankaasta ja mainitsi et sitä ei tarvi ommella. Eli onko näin, et siellä myydään sellaista mikä pitää kosteutta ja sitä voi itse leikellä mieleisekseen??
Joo minä ostin "muovifroteeta". Toinen puoli sellasta kangasta ja toinen muovia... itse laitan sitä sänkyyn ja vaunuihin kaistaleen, jos tulee kosteusvahinko. Ostin palan myös omalle tulevalle imetuspaikalle sohvalle, kun mulla tuppaa maitoa pursuamaan ja ainakin pojat ollet kovia pulauttelemaan...en haluaisi, että uusi sohva on ihan maitotahroja täynnä. Väreinäkin on monia, ainakin sininen, vaaleanpunainen, beige ja valkoinen. Kangas ei leikkauskohdista rispaannu, eli voi leikata mielensä mukaan ilman ompeluja. Pesukin oli muistaakseni 40 tai 60 astetta.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
se voi kyllä olla niin jahvetti että työterveys ei sua ota kun oot jo pois töistä. :/ En kyllä sata varma ole, mut voisi kuvitella niin. Onko teillä siellä joku äitiyspäivystys vai onko se vaan tätä pääkaupunkiseudun etuja??? Sinne olen itse täällä vaan mennyt ja päässyt suoraan asiaan.

Niin, se vaan olis, kun työterveys tätä selkää nyt on viime talvesta asti katellu...ja oli puhe, että tutkimukset jatketaan, kun vauva on syntyny...mut jos mie aijon ainaki 2v olla kotona, niin....hmmm...voiskin soittaa sinne ja kysyä :whistle: =)
Äitiysloma on ihan työsuhteeseen verrattava aika, eli lomat juoksee jne. Meillä ainakin äitiys- ja vanhempainloman aikana on työntekijöillä oikeus työterveyteen. Hoitovapaa tavallaan rinnastetaan palkattomaan työlomaan ja silloin työterveyteen ei ole oikeutta. Näin ainakin meillä. Mutta niinkuin sanoit, niin soittamalla tuo selviää nopeastikin.

Koitahan jaksaa, meillä laskettuunaikaan enää muutama hetki... :hug:

Lumianna 37+2 (aina vaan olen sun perässä :) )

 
Kyllä alkaa porukalla jo vaivaa olla, alkaa pikkuhiljaa itsellenikin jo riittää elo tämän mahan kanssa. Pikkutyyppi keikkuu edelleen sitkeästi ylhäällä ja pönkää peppua kylkiluiden alle minkä ehtii, kai ne on meikäläisellä sen sortin paikat ettei laskeudu ennenkuin tosi on kyseessä...Viimeisen parin päivän aikana on kyllä kaiken sorttinen alakerran juimiminen lisääntynyt, samoin supistelee napakasti enempi ja vähempi säännöllisesti. Maha on ihan valtava ja ylikäyrien menee, se on kuitenkin ihanaa ettei nyt turvota kuten esikoisen kanssa. Sormuksetkin voi pitää sormessa, viimeksi lähti jo viikoilla 20 ja risat!

Jahvetille :hug: , ton turvotuksen kanssa kannattaa kyllä olla itse tarkkana ja vaatia lisätutkimuksia jos eivät muuten ota asiaan kantaa. Itselle pamahti silloin poikaa odottaessa +24kg pahimmillaan parin kilon viikkotahtia, eikä siihen neuvolassa sanottu muuta kuin että syö ananasta, se poistaa nestettä... :eek: Vasta kun loppuraskaudesta vaihtui terkkari, niin se laittoi samantien äitipolille jossa selvisi että kyseessä kohtalainen raskausmyrkytys ja olisivat käynnistäneetkin synnytyksen mutta poitsu päätti tulla itse. En voi kuin arvailla mitä turvotus tekee jos on jo valmiiksi selkä päreinä, se on kaikki kuitenkin ylimääräistä painoa nesteen muodossa...

Otettiin viime viikolla poika mukaan neuvolaan "kuuntelemaan" vauvaa ja oli ihan haltioissaan suupielet korvissa kun sykkeitä kuunteli. Ajateltiin josko sekin taas tekisi vauvan tuloa esikoiselle konkreettisemmaksi, vaikka puhutaankin asiasta pojalle päivittäin ettei tule sitten ihan puun takaa.

Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa ja ilman, loppusuoralla mennään jo! :D

hilunen & kuukkeli 35 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Olikos jollain kokemusta noista kestovaipoista enemmänkin??
Kokemusta ei oo, mutta voi pistää rumpuun. Mä pesin nuo vaipat kahteen otteeseen, eikä ne musta mitenkään kovilta tunnu... Eikä meillä oo rumpua vaan ihan ilmavasti telineessä kuivatin. :/ Liekö pesuaineella merkitystä... :/ Ja tietty vaippalaadulla... :/

Jahvetti: Mulla on veroprossa palkassa ollutkin jo 20%, mutta Kelan etuuksia varten joudun sitä vielä nostamaan! |O Arveli virkailija verotoimistossa, että prossa nousis johki 22-24%... En oo vielä jaksanu tilata sitä uutta korttia Kelaa varten, vaikkakin Kelan päätös vihdoin ja viimein tuli viime viikolla. Mun ei nimittäin tarvii sitä toimittaa Kelaan vasta kun maaliskuussa, kun alan vasta huhtikuussa saamaan Kelasta pätäkkää. :xmas:

civindal: Olipas vittumaista asiakaspalvelua, kun ei voinu sisään päästää, jos noin vähän vaan myöhästyitte... :eek:

Hedukka: Mun oli tarkoitus alkaa tota välilihaa treenaamaan; ostin Ceridaliakin sitä varten, mutta se on vaan jääny... :/ Nyt tietty, kun edessä saattaa häämöttää sektio, niin ei viitti senkään vertaa... :| Ja Kiin: toipuminen synnytyksestä on aika yksilöllistä: Joku toipuu sektiosta nopeammin kuin joku toinen alatiesynnytyksestä. :)

Me ollaan muuten kans oltu tuolla Olavinlinnassa yksissä häissä, mun kummin nimittäin ja oopperassa on tullut vierailtua useamminkin...

Jepsu: Mä tilasin imetystyynyn http://www.freestone.fi/shop/?path=kultapieni/imetys/imetystyynyt ja mirtsu muistaakseni vinkkas ton mulle. =) Ei oo vielä tullu, ni en osaa kommentoida, miltä tuntuu luonnossa. Kerron, kun saan sen. Tyyriitähän nuo on, mutta halusin ehdottomasti ison tyynyn ja turhamainen kun olen :ashamed: , halusin tyynyn, mikä sopii sisutukseen, en mitään "vauva"- tai "lapsi"-kuvioitua... =)

äippäHki kyseli niistä kosteussuojista... Ja lumianna vastaskin jo... *huomenna Eurokankaaseen kysymään* B) Meillä on nimittäin ainoastaan se yks äippäpakkauksessa tullu suojus, kun en oo jotenkin älynny niitä hankkia... :/ Patjaan ostin patjansuojuksen, mutta oishan se toisaalta kätsää, jos ei tarviis aina petaria pestä... Ootteko varmoja, ettei se muovitettu frotee hiosta vauvaa? :whistle:

No, nyt on varmaan kaikki kommentoitu, mitä halusinkin kommentoida. huh huh =) Nyt meen iltapalalle ja unta yrittämään. Saas nähdä kukunko täällä taas ens yönä... :whistle:

*muoks vielä* JAKSUJA ja :hug: kaikille tasapuolisesti!!! Ja teretulemast annamari82 taas geimeihin! =)

eva & hynttyrä 36+5

 

Yhteistyössä