Tota mä jännään eniten, että miten jaksaa kun on esikoinen siinä myös ja hänen kanssaan pitää olla jonkun pystyssä klo 8 joka päivä. Taitaa meidän perheessä olla melko mustia silmänalusia nähtävissä aikuisilla.Arthurilla tais viime yönä alkaa tiheän imemisen kausi |O *haukotus* 1-2h välein halus syödä. Mie olin aamuyöstä jo niin puhki, että en edes tissiä tarjonnu ensin vaan pullo suoraan suuhun ja samantien nukahdin poika kainalossa. Makuuhuoneesta kömmittiin pois koko perhe vasta kahelta iltapäivällä Sit poitsu nukkukin 3h unet ja nyt taas syö.
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:Siis kuinka te laskette ton täysiaikasuuden? Kun eikös täysiaikanen ole kun on 38 viikkoa täynnä eli 38+0. Moni laittanut että täysiaikanen kun viikkoja 37+0. Tämmösen tekstin tosta löysin helistimen sivuilta kun asiaa mietin:
Ja siis ihan hirmu tärkeä asia mutta mua vaan rupes vaivaamaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:Siis kuinka te laskette ton täysiaikasuuden? Kun eikös täysiaikanen ole kun on 38 viikkoa täynnä eli 38+0. Moni laittanut että täysiaikanen kun viikkoja 37+0. Tämmösen tekstin tosta löysin helistimen sivuilta kun asiaa mietin:
Hei! Täysiaikainen on just noin eli 38-42 viikkoa. Mutta kun puhutaan keskoisuudesta, niin sen raja on 36 täyttä viikkoa ja 2,5 kg painoa. Eli jos vauva syntyy vaikkapa tasan viikolla 37, niin hän ei ole enää keskonen ellei sitten ole alle 2,5 kg, mutta hän ei ole vielä täysiaikainenkaan. Eli tänään esim. minulla, kun viikkoja tuli tasan 36 ja tiedän vauvan olevan ultran perusteella noin 2700g, niin enää se ei olisi keskonen, jos syntyisi, mutta ei täysiaikainenkaan siis vielä kahteen viikkoon.
Entäs jos meidän vauva kasvaa vain 100g viikossa, niinkun nyt, ja syntyis tasan viikolla 37. Painoa olis sillon vaan 2200. Onkos hän sillon keskonen? :|Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:Siis kuinka te laskette ton täysiaikasuuden? Kun eikös täysiaikanen ole kun on 38 viikkoa täynnä eli 38+0. Moni laittanut että täysiaikanen kun viikkoja 37+0. Tämmösen tekstin tosta löysin helistimen sivuilta kun asiaa mietin:
Hei! Täysiaikainen on just noin eli 38-42 viikkoa. Mutta kun puhutaan keskoisuudesta, niin sen raja on 36 täyttä viikkoa ja 2,5 kg painoa. Eli jos vauva syntyy vaikkapa tasan viikolla 37, niin hän ei ole enää keskonen ellei sitten ole alle 2,5 kg, mutta hän ei ole vielä täysiaikainenkaan. Eli tänään esim. minulla, kun viikkoja tuli tasan 36 ja tiedän vauvan olevan ultran perusteella noin 2700g, niin enää se ei olisi keskonen, jos syntyisi, mutta ei täysiaikainenkaan siis vielä kahteen viikkoon.
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:Entäs jos meidän vauva kasvaa vain 100g viikossa, niinkun nyt, ja syntyis tasan viikolla 37. Painoa olis sillon vaan 2200. Onkos hän sillon keskonen? :|Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:Siis kuinka te laskette ton täysiaikasuuden? Kun eikös täysiaikanen ole kun on 38 viikkoa täynnä eli 38+0. Moni laittanut että täysiaikanen kun viikkoja 37+0. Tämmösen tekstin tosta löysin helistimen sivuilta kun asiaa mietin:
Ihan normaalisti käsitiskiaineella ja pulloharjalla pessy pullot ja tutit sitte sen mitä sormella saa vähä huljuutettua, hyvä huuhtelu, en oo keittäny muuta, kun käyttöönotettaessa.Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:Mie keittelen "tuttisoppaa" Piti ruveta lypsämään, mutta rintapumpun osat olikin likaset niin laitoin kiehumaan.
Kysymys niille, joilla jo on lapsia. Miten te ootte pessy nuita tuttipulloja jne.? Pesettekö tiskiaineella vai ilman? Mie olen ilman pulloharjaa, sormin, nuljuuttanut tutit haalean veden alla ja pullot huuhtonut samalla tavalla ja sen jälkeen keittänyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:No niin, nyt on 10 kpl puklurättejä viimeistelty, kävin Eurokankaassa ostamassa ja ompelukoneella päristelin siksakkia etteivät purkaannu. Luulis 17 kpl puklurättejä riittävän..
En tiedä puhutaanko samasta asiasta, mutta omani ostin ihan Prismasta. Emman teline. Maksoi tarjouksessa 1,90 e.Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:Se tuttipullojen kuivausteline ois muuten kätevä, Jepsuhan siitä mainitsi.
Ei maksaisi kuin 5.40 tuolla Baby Style lastentarvikeliikkeessä. =)