** Helmikuun Helmet** tammikuu

Olikos jollain kokemusta noista kestovaipoista enemmänkin?? kun mä sain kasan pikkuvauvan kestoja ja musta ne tuntuu niin kauheen koppuralta ettei sellasta voi vauvalle laittaa. Niin voiko ne kuivata rummussa? Ne on aika samanolosta materiaalia mun mielestä (joka en kankaista kyllä mitään ymmärrä...) kun pyyhkeet... Vai millä ne sais pehmeemmäksi?
 
Ei tätä kipua kestä erkkikään. Häpyluu sattuu ihan pimeesti!

Mies kävi ja lähti töihin. Sanoi pääsevänsä tulemaan jos tulee hätä. Katsellaan nyt mihin suuntaan tää alkaa menemään iltaa kohti. Ei tosin kiinnostais yhtään jos tää kipu vaan jatkuu ilman niitä just niitä säännöllisiä suppailuja. Kipeesti supistaa aina välil mut ei mitenkään säännöllisesti. Ehkä tunnis tulee 4 -6 vessassa saa rampata pissal koko ajan kun tuntuu et housuihin tulee muuten. :/
 
tänään tuli taas neuvolassa käytyä,viikot nyt 33+4 ja tämmösiä tuloksia..

paino: +467/viikko, nyt yhteensä tullu 11,3kg
turvotus: +-
RR: 130/70 (noussu)
sf-mitta: 30 (3 viikossa tullu 3cm,palasi käyrille)
syke: +
liikkeet: ++

uus neuvola 2 viikon päästä ja lääkäri 2 ja puolen viikon päästä, kotona pitää jatkaa verenpaineiden seurantaa ku vaikka olikin vielä suht pienet lukemat, niin yleensä on kuitenki ollu matalammalla..

*muoks* Niisku-neiti ja Nalle Puh koittakaa kestää, ei varmaan tarvii enää kauan kipuja kestää,vähän siltä kuulostaa että h-hetki lähellä ainaki jälkimmäisellä noista..
 
No niin, nyt on kierros käyty. Kelassa viemässä selvitys, lisäksi jännään, onko mun viimeisen 6kk palkka oikeesti 20% isompi kuin v. 2005. Kuulemma on nippanappa ja voitte uskoa että ottaa päähän jos on muutamasta eurosta kiinni. Siinä on kuitenkin vuositasolla monen tonnin ero, mistä sen päivärahan laskevat....no odotellaan. Lisäksi kävin hieman shoppailemassa ja syömässä mäkkärissä :whistle: . No nyt sitten makoilen ja lepuutan sohvalla.

Jahvetti
Eikös tytöillä sykkeet ole vähän korkeammat kuin pojilla.... ;) ...

Vinja
Kesto vipoista ei ole kokemusta, mutta voiko niitä silittää, että pehmenisi?

(.) Mies yllätti tänään ja osti kaupasta kaksi ruokalappua vauvalle...olivat olleet tarjouskorissa. Ajatus oli kiva. :)

Siskoni puolesta kyselen. Hän odottelee ihan alkumetreillä (viikkoja 6+jotain) ja nyt viikonloppuna hänellä tullut jotain ruskehtavaa niukkaa vuotoa. Itselläni ei tälläistä ole raskauksien aikana tullut, mutta lohduttelin, että ei ole välttämättä vakavaa.... Onko jollain ollut samanlaista? Ovis vuodosta olen joskus kuullut?

Nalle-Puh toivottavasti olosi paranee

muoks* samoin Niisku-Neiti toivottavasti olosi paranee

Lumianna 37+2
 
Taas sain lukea monta sivua kun eilen kävin vaan kerran lukasemassa. Meillä oli sit se kamun 8kk neiti pe-la yön ja aikas tiuhaan se söi yöllä ikäisekseen.1.00 ekan kerran ja siitä 1,5h välein 6.00 asti ja heräs sit 8.00. Tuli kiva muistutus tulevasta!! :D Ei se kuulemma kotona noin usein syö,eli varmaan ajatteli vaan koklata mua.

Jaksuja kaikille vaivaiselle ja kettuuntuneille..täällä yksi samaan kastiin kuuluva. Eilen oli pirtsakka pvä,tänään taas ei. Käytiin eilen mun toisen pikkusiskon luona kun muuttivat takasin tampereelle uutenavuotena. Kiva masu silläkin jo oli,viikkoja nyt n.28.

Itellä alkanu menkkajomotukset ja selkäsäryt oleen ihan joka pvä.Supistelee myös kivuttomasti,joskus samaan aikaakin kun on menkkajomotusta. Vessassa käydessä on nyt välillä tullut kirkasta suht venyvää limaa. Liitos kivut on aikas pahat,yöllä nukun peitto mytyssä jalkovälissä.
Peittokin heilu eilen illalla,jee!
Väsymys oireilua/oireettomuutta on myös..aamulla nousin ukon seuraks ekaa kertaa kun ei väsyttäny yhtään ja painuin sit takasin maate 6.30 kun mies lähti töihin. Nuorempi poju heräs 8.00 ja ois niin nukuttanu.Aamu meni horroksessa sängyn pohjalla.

Nyt tarvii poistua..alkaa oleen liian villiä menoa pojilla.

Mamitre 33+6
 
Vinja kyllä ne voi kuivata kuivausrummussa... ainoastaan huuhteluainetta ei tule käyttää, koska se heikentää imutehoa!

sain sit zantac pore tpl tuohon närästykseen ja vatsakipuun...onko muilla? hirvittää alkaa käyttään, mut kait se on parempi mitä se et vattalaukku on tulessa ja joutuu sentakia särkylääkettä syömään et sais yöllä nukuttua!
 
lumianna joo niihän ne sanoo :kieh:

Ruskeesta vuodosta, niin mulla oli tokaa oottaessa aika voimakastakin,nimenomaan ruskeeta vuotoo...mutta kaipa se ihan normaalia oli, kun vauvakin siitä tuli =) Polille sillon soittelin, niin käsivät vaan seurata, että olis normaalia niin kauan kun vähäsenä pysyy :/

Verokorttia koitin tänää käydä kelaan tyrkyttää, muttei ne huolinu sitä :LOL: sanoin, että ookoo...ottakaa se 20% :p Vien ton nyt sitte sinne töihin ton alkuperäsen...maksellaan sit mätkyjä jos tulee =) Näin siis miehen kanssa päätettiin...ei tarvii ressata noilla paperijutuilla. Huomenna jos töissä kävis viemässä.
Jollain muullakin oli veroprossa 14,5??? , olikohan Evaellen? :whistle: Sie taisit käydä nostaa sitä, niin nousiko mihin? =)

Mummo lähti poikain kanssa elokuviin, mies iltahukissa...mie nautin hiljasuudesta!!!! :attn:
Vauvanvaatteita tos kohta jos hipelöis ja kattois et on varmaan kaikki kunnossa =) Äiti kun tos kyseli, et puuttusko jotain :p

Jahvetti 37+4

Ai niin...ja painoa oli tänään neuvolassa tullu kaikkiaan +17kg |O |O |O Että taitaapi se 20kg mennä rikki :whistle:
 
Heips kaikille!

Neuvolakuulumiset:

- rr 109/80
- sf 33 cm
- paino +600g/vko :eek: , ei ihme jos on ollu valasolo...
- turvotus -
- pissa puhdas
- liikkeet ++
- sykkeet +
- RT ja vauva laskeutunut hyvin jo lantioon, ei ihan vielä kiinnittyneenä kuitenkaan.

Kaikki siis oikein mallikkaasti, vähän tuo alapaine korkeammalla kuin tavallisesti. Neuvolantäti kehui mun vatsaa erittäin kauniiksi :D

Aamu alkoi tänään klo 5 maissa yskimisellä ja sit alkokin supisteleen tosi napakasti, jotain pari tuntia tuli säännöllisen epäsäännöllisesti. Nappasin oikein Panadolin, kun sattui selän puolelle eniten. Kauratyynyn kans sit hellitti ja sain vielä vajaan tunnin nukuttua. Nyt on olo taas hyvä ja illalla mennään synnärille tutustumaan, oonkin sitä jo odottanu.

Monella on taas vaikea olo ollut, erityisesti Nalle-Puhin olo kuulostaa siltä, että kohta on lähtö...

SEE: oon sun kanssa ihan samaa mieltä noista parisuhdeasioista, joista aiemmin kirjoittelit!

Jepsulle onnittelut seinistä ;)

Jaksamisia kaikille,

t. Piipi + typykkä 35+3
 
SEE Kirjotat ihan asiaa! Ja varmasti pätee moniin joilla tosiaan on ongelmia ennen raskauttakin, koska eihän se vauva niitä ongelmia poista.
Mua vaan hirveesti jäi vaivaamaan, kun mulla on tapana aina kirjottaa niin kärkkäästi, että en nyt sitten vain loukannut tai suututtanut ketään tai sinua. :ashamed:
 
Tervehdys!
Oli aamulla tosiaan vähän jumissa nämä sivut, niinku joku jo mainitsikin.
Liirahille tsemppiä, näyttää putkahtavan lisää vauvoja tänne.. Ja onkohan Nalle-Puhkin jo sairaalassa, kun ei ole ilmoitellut.. Tuntihan sen piti seurailla tilannetta, eikös tässä nyt yli oo jo menty..
Kovasti ihmisillä taas supistelee. Täällä ei vieläkään kai mitään. Sitä kysyisinkin, että miltä ne selässä tuntuvat?

(.) Ei sitte päästy sille ainoalle perhevalmennus kerralle, mille oisin ehkä halunnut.. Tänään olis synnytystä käsitelty, mutta koska myöhästyttiin kolme minuuttia ei enää päästy sisään. :headwall: Enpä tiedä jaksaako enää ens kerralla mennä, lapsivuodeaika ei koske mua kuitenkaan, kun lapsi on eri osastolla. Ärsyttää kyllä hiukan.

Ultrassa käytiin tänään, viikkoja siis 35+2. Painoksi saatiin 2050g, eli aikas pieni? Kohdunsuu oli hiukan auki ja pehmeä. Ei mitään hajua, mitä meinaa, vai meinaako mitään.. :D Lapsi on edelleen raivotarjonnassa, ja nyt jo melkein kiinnittynytkin (kuulema käytännössä kiinnittyny, ihan vähän liikkuu).
Onkos nämä normaaleja viikkoihin nähden, oi te viisaat uudelleensynnyttäjät? :D
 
SEE
Kevytmelankolia en todellakaan loukkaantunut. Itsekin ajattelin kun tota asiaa kommentoin että varmaan joku voi suuttua mutta aikuisiahan me ollaan ja pitää sitä uskaltaa täällä kommentoida myös vähän "arkojakin" aiheita.

=)
 
Ai, ja kun miehistä on ollut puhetta myös välillä, niin pitää omasta kertoa. Se on mun mielestä niin kovin herttanen nykyään.. Ei uskalla (ainakaan eilen ei uskaltanut) harrastaa seksiä enää, ku pelkää että lähtee syntymään. Sitte ku epäiltiin että josko lapsivettä tihkuis, ni otti laturin mukaan sairaalaan jo varuiks tänään (kun mentiin ultraan), että jos jäädäänkin sinne..
Myöskin meillä se on mies joka kehottaa mua pakkaamaan sairaalakassia.. :)
 
Aika monia taitaa jo ketuttaa raskaana olo. Nyt kun itselläkin on 37 viikkoa täynnä, niin tuntuu, että voisi jo alkaa kohta syntyä, niin kevenisi olo. Jos saisi tuon ukon huokuteltua peittojen heilutteluun tässä, aika hiljaista on ollut. Sitä varmaan kammoksuttaa petitouhut tämmöisen mahakkaan kanssa vaikka ei kyllä myönnäkään, tähän tulokseen olen tullut.

Veroista oli puhetta. Kävin lasketuttassa uuden verokortin itselleni, johon sain eläkevakuutuksesta vähennyksiä ja prosentiksi tuli 19,5 :eek: kuulemma prosentti olis voinut olla jopa 24 ilman vähennyksiä, vaikka alkuperäinen kortti olkin vain 13,5%. Ihan käsittämätöntä tuohua, kun noin paljon verottavat, mutta minkäs teet....

Mites, käytättekö synnytykseen valmistautumisöljyjä välilihaan? Itse olen yrittänyt laittaa Weledan öljyä, mutta en pidä lainkaan sen tuoksusta, mukana jotain eteerisiä öljyjä, eikä öljy edes tunnu hyvälle, jopa hieman kuumottaa laiton jälkeen. Liekö tässä mitään järkee jatkaa sen käyttöä enää???

Hedukka ja muhvi 37+1
 
NAlle-Puh, tiedän tunteen, mäkin nykyään jo pyytelen anteeks mieheltä ku koko ajan jostain valitan.. Mutta eipähän tarvii enää kovin montaa viikkoa valittaa, maksimissaan ihan muutama. (sit onkin ihan eri aiheet ainakin valituksilla) Ilmottele tänne sitten miten käy, lähdetkö vai miten.
:hug: Jaksamista sulle, miten nyt käykään.
 
Ja hedukka, mikäs öljy se tuollainen on?
Joskus muutama vuosi sitten kuulin (kapakassa, että en tiedä sitten..) että oliiviöljy alapäässä auttais synnytyksessä. Tytöllä (naisella?) oli kaks lasta, joista toisessa oli tuota konstia käyttänyt ja kuulema auttoi hyvin.
Mietin vaan, että voi vähän sairaalassa ihmetellä jos alkaa tursottaa jotai ruokaöljyä alapäähän... :LOL:
 
En jaksanu kaikkia viestejä lukea läpi, anteeksi :ashamed:

Hissukka Hienoa, että pääset alakautta yrittämään :) Toipuminenkin on sitten nopeempaa.

Me ollaan suunniteltu nimiäisiä. Laitoin tarjouspyynnön Olavinlinnan ravintolaan. Olavinlinnassahan meillä oli häätkin ja toivotaan, että tää perhejuhla olis samassa paikassa :heart: Hieno paikkahan se on pitää arvokkaita juhlia B)

Arthurilla tais viime yönä alkaa tiheän imemisen kausi |O *haukotus* 1-2h välein halus syödä. Mie olin aamuyöstä jo niin puhki, että en edes tissiä tarjonnu ensin vaan pullo suoraan suuhun ja samantien nukahdin poika kainalossa. Makuuhuoneesta kömmittiin pois koko perhe vasta kahelta iltapäivällä :D Sit poitsu nukkukin 3h unet ja nyt taas syö.
D-tippoja lisättiin yhellä tipalla tänään. Tähän mennessä ei niistä ole tullu vatsavaivoja, mutta varmuuden vuoksi alotellaan varovasti.

ISOT :hug: :hug: kivuista kärsiville :( Pinnaa se kyllä kiristää, kun kokoajan johonki koskee :ashamed: Täydet sympatiat...

Nalle-Puh Eiköhän ne piakkoin käynnistä, jos siulla nuin kamala olo on kokoajan :eek: :( Toivotaan ainakin.

Vinja Meillä on kestot käytössä ja aika karheitahan ne on, mutta ei Arthurille niistä mitään iho-oireita ainakaan vielä ole tullu. Jos ne silittää, kankaan huokoset menee "lyttyyn" eikä vaippa enää ime samalla tavalla. Huuhteluainettahan ei saa käyttää, kun se tukkiin kankaan huokoset, mutta jotkut käyttää etikkaa huuhteluvedessä pehmentämään pyykkiä. Ite en ole kokeillu, mutta kuullut, että toimii.

Kiin ja Arthur 2vkoa
 
Nyt on mitattu eikä nyt mitenkään kamalan ylhäällä ole 133\90
et jos tässä ei nyt ihmeitä tule oloon niin en soita sinne...
Katsotaan huomenna aamulla taas uudestaan. Otan vielä ennen nukkumaan menoa uuden paineen niin sit vähän tietää missä mennään...
Ulkona kävely tekis raittiissa ilmassa hyvää mutta ei pysty kävellä kun heti rupee sattumaan ja supistelemaan niin kovasti... :(
 
Iltoja

Kasassa ollaan. Kävely ei enää oikeen onnistu. Kui tää voi sattua näin paljon jo nyt vaikka ei ole edes tosi kyseessä. :ashamed:

Noh täytyy kestää. Mitä vain pikkuisen vuoksi.

Äsken huilasin sohvalla tunnin ja nyt olo on ihan kamala kun kömpisin ylös.

Toivottavasti olo paranee liirah ja nalle-puh :hug:

Niisku-neiti & rinsessa 36+6
 
civindal netistä olen tämmöisistä öljyistä lukenut, kuulemma pitäisi auttaa tuomaan joustavuutta ym. kun laittelee sitä muutamia viikkoja ennen synnytystä, tiedä sitten. Menin kuitenkin ostamaan kokeeksi. Ajatuksena oli, että auttaisi, ettei niin helpolla repeäisi synnytyksessä...
Googleta vaikka weleda tai synnytykseen valmistautumisöljy tms. niin tietoa löytyy lisää.

 
SEE ja kevytmelankolia
Täytyy kyllä omalta kohdalta sanoa että parisuhteemme on ollut kunnossa jo ennen raskautumista ja silloin niitä ongelmia ei varmaankaan raskausaikanakaan tule. En olisi kyllä lasta käynyt yrittämäänkään epävakaaseen parisuhteeseen. Älkää nyt vaan kukaan loukkaantuko , mutta kyllä mun mielestä noi ongelmat pitäisi hoitaa alta pois ennekuin lapsia syntyy, sillä uskoisin että vauva-aikana moni hyväkin parisuhde joutuu koetukselle ja jos tilanne jo nyt kireä niin voi tulla isoja ongelmia. Oma mieheni on mukana odotuksessa hyvin ja muutenkin on ihana :heart:
Mä olen samaa mieltä tosta että kun suhde on kunnossa ennen raskautta ei se raskaus/vauva sitä huonoksi muuta. Riitoja voi tulla helpommin kun tunteet herkässä naisella mutta suhteen perusta pysyy, pinta vaan kuohuu. Mun mies on mulle myös paras ystäväni ja ihana tuittuiluineen päivineen. Ja yritän muistaa sen myös silloin kun masentaa ja ahdistaa. Vauva-ajalta odotan syviä pohjamutia niinkuin jo aiemmin sanoin, mutta parisuhteeni pysyy ja kestää. Olen opetellut puhumaan asioista.

Voimia kuitenkin niille kenellä on paha olla parisuhteessaan, johtui se sitten miehestä, raskaudesta tai yleisestä turhautumisesta. :hug:
 

Yhteistyössä