** Helmikuun Helmet** tammikuu

Cruella
pitää noista raskausarvista kysellä niiltä kellä enemmän ku kaks lasta ja ekassa raskaudessa tullu arpia, et onko arvet seuraavien kohdalla lisääntyny vai onko jääny niihin mitkä tuli ekassa raskaudessa?
Mulla ei kans tullu tokassakaan enää kauheesti lisää, nyt ei mahaan yhtää uutta..eikä ne vanhatkaan kauheesti näkyny tos "normaalitilassa" ollesani. Pahimmat arvet persiissä ja reisissä, sieltä leviän eniten.
 
Taustalta palanneille hei! :wave:

Ruoasta Oli galluppia. Mulle maistui tässä kuten edellisessäkin raskaudessa varsinkin alussa omenat ja kaikki hedelmät joita nyt yleensä voin syödä etten ole allerginen. Makeisia tuntuu menevän ihan liikaa.. Ennen raskautta en syönyt juuri ollenkaan. Jogurtti on myös yks lemppari ja hampurilaiset se pahis. Suklaata en onneks voi syödä kun on toi pähkinäallergia ja se samainen allergia sulkee pois myös jäätelöt lähes kaikki sekä valmiit leivonnaiset. Cruellako se sanoi tortilloista, ne on ihania. Niihin tosin aina himo, ei niinkään vain nyt raskausaikana.

Mulla muuten kans kuivuu iho nyt paljon herkemmin kuin ennen, kun noista ihottumista puhuitte niin tuli mieleeni. Joudun rasvaamaan jokaisen suihkun jälkeen, ennen en juuri koskaan.

Hilarilla tosiaan jänniä pitelee. Pidä jalat ristissä vielä hetkisen.

Meillevauva Mietin tossa että kaipaisitko mahdollisesti kahviseuraa joskus, viimeistään kun kääröt on jo jonkun kuukauden ikäisiä. Ajattelin tossa päivällä tänään että mulla ei ainakaan liikaa ole vauvallisia :D kavereita, saatika vauvamahallisia :D. Ja kun aika liki on noi lasketut ajat niin sekin puolesta voi vaihtaa ton puhelinnumeron?? Oliskos paha idea? Ei toki pakko ole mut tuli mieleen.

Niin ja noi sukkapuikkovihlonnat. Tuntuu aika hurjalta täälläkin, ikäänkuin tosiaan vauva tunkis päällä ihan tarkoituksella alaspäin ja vielä jaloilla ottais vauhtia. Äsken just tuntu ehkä pahin tähän mennessä ja oli fiilis kuin syntyis nyt heti. :eek: Ei syntyny! :D

Muoks*

Vanamo+Viltsu 34+6
 
Huh olipa tekstiä...hyvä kun jaksan jotain vielä kirjoittaa =) .

Katselen tässä samalla nelosen dokkaria...hui kauhistus, kun on hurja sairaus pienellä pojalla.

ON: Tänään olin neuvola lääkärissä..tässä tärkeimmät:

kohdun suu: pehmeä, kiinni, 2cm
paino: +700g/vk yht: 10,9kg
turvotus:-
rr:122/68
hb: 107 (ostin eilen obsidania ja popsin sitä loppuun asti)
sf:31 cm
lapsivettä: norm. AFI 17 (mitäköhän tarkoittaa?)
kokoarvio: 2660g
tarjonta: rt

Meillä neuvolalääkärissä käytössä ultra, jolla siis kokoarvio arvioitu.
Muuten mulla on ollut rakenne ultra, kontrolliultra X2 istukan paikan takia. Niskapussi ultraan en halunnut mennä (mahdollisuus olisi ollu), en noista seuloista niin välitä.
Lääkärin mukaan siis kaikki pitäisi olla ok. Mulla on sellainen tunne, että yli tämä taitaa mennä ja pahasti, että vielä puolessa välissä helmikuuta kärvistelen täällä :). Mulle muuten varattiin neuvolat jo viikon välein aina tonne 4.2. asti, jolloin viikkoja 40+2..niin se aika kuluu. Onneksi on alkukuusta la, niin en ole täällä yksin. Joulukuisten pinoa olen seurannut välillä, niin siellä muutama odottelee vielä vuoronumeroa....ei käy kateeksi.

Kantoliinoista Mulla on vitmi...sitä kokeilen.

Äitiyspäiväraha päätöstä ei ole mulle vielä tullut...sapettaa kun toi verohomma seisoo..mulla meni melko isolla prosentilla loppuvuosi veroa, joten työnantaja pidättää sen mukaan tammikuun palkan :( . En jaksanut kuukaudeksi muuttaa prosenttia, kun kohta pääsen sinne lippuineni ja lappuineni tekemään koko vuoden prosentit kuntoon...en viitsi edes netissä yrittää...katsokoon joku viisaampi.

muoks: Hilarille voimia ja onnea matkaan.

Ok pakko mennä koisimaan ...huomenna taas :wave:

Lumianna 36+3
 
Raskausarvista mulla niitä tuli 3 ekassa raskaudessa ja nyt ei oo tullu yhtään uutta. Äsken käytiin miehen kanssa saunassa ja kysyin siltä et näkeekö se yhtään uutta arpea ja sano,että ei. Noi vanhat on jo vaaleet. Ihmetyttää et miks nyt ei oo tullu!? Ennen olin lihavempi ja niitä tuli,nyt kun oon n.10kg pienempi niin ei tuu..outoo.

peitotkin heilu saunan jälkeen,nyt vähä pientä supistus tuntua,ei pahaa.
Taidan mennä maate kun lupauduin aamupala seuraksi..ukko nousee yleensä n.5.40 lukeen lehden ja hörppään aamukahvit ja lähtee ajaan töihin 6.30..no pääsenpä takasin maate kun pojat on yökylässä!

Öitä mammat!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
c81: onks teillä ollu jo siitä vuorovaikutuksesta? se ämmä kuka sitä piti sillo ku poikaa ootin ni on kyllä niin per****tä :kieh: sano että isättömistä lapsista tulee melkeen aina häiriintyneitä |O että kehtas ku ties että mä ootan yksin. meinasin tirvasta akkaa niin että ois käki tullu molemmista korvista |O
Ei helvetti! |O |O Oisit antanu mennä vaan... :kieh: :kieh: :saint:

Vanamo: Tänks pinosta jo nyt; tammikuun ajan ainakin täytyy varmaan käydä välillä nostelemassa; kävin äsken. Mun mielestä vois siihen alkuun laittaa syntymäpäivän, la:n, viikot, joilla syntyny ja sit syntymäpainon ja -pituuden. En nyt kattonu, et mitä siihen olit jo laittanu... =) Kohtapa me sit sinne siirrytään, en malta odottaa... :heart:

 
Nyt on kaik luettu; pari sivua sitten iltapäivän... =) Nyt en kyllä vaan muista yhtään, mitä piti kommentoida, eikä ittelläkään mitään uutta nyt mielessä... Ihmeellistä... :whistle:

Tervetuloa taustailijat! :D Keskustelu ei kun vilkastuu tosiaan nyt mitä lähemmäks h-hetkeä mennään...

Aijuu, Niisku-neiti mulla ei tarjontaa tsekattu peräröörin kautta, toosaa vaan ropeloitiin, mutta eipä sekään kivaa oo... :x Raskauden v*ttumaisimpia puolia mun mielestä... |O

Saas nähdä, miten ens yö menee. :/ Voi olla, että kukun taas täällä yöllä. B) Mitäs nyt -palstalla saa ihan hyviä yönauruja... Nukuin päikkäritkin tossa päivällä, mutta taidanpa vetää kohta ihan sänkyyn. Anoppi tulee huomenna päiväks kylään, kivaa! =) Ja illalla on sit se perhevalmennus, joten huomenna en joudakaan roikkumaan täällä koko päivää... :whistle:

öitä ny, :wave:

eva & hynttyrä 35+6 :heart: *muoks* kello onkin jo yli kakstoista eli
eva & hynttyrä 36+0 :heart: :heart:
 
Hilarille ja nalle puhille enkeleitä matkaan ja toivottavasti kaikki menee
hyvin ! :hug: :hug:
Itselläni ollut todella paljon närästystä.samantyyppisiä supistuksia ja vihlontaa
mitä javetti on olostaan kirjoitellut.
ruokagallupiin: mulla ei ollut mitään erityistä .mutta karkit ja suklaat niitä olen syönyt.tomaatti ja satsumat ja banaani oli jossain vaiheessa mun himo.
Äippä70 ja Vili-iita 36+4
 
evaellen Toivotaan, että pikkunen kääntyy iteksiään niin ei tarttis leikata :( Yleensähän ne kääntyykin :)

suurperheen äiti Että minnuu raivostuttaa tuollaset vastuuttomat isät(/äidit) :headwall: |O Oma isä oli samanlainen, kun oltiin lapsia. Ryyppäs kaikki kesät kun oltiin sen kanssa mökillä ja jätti meiät avokkinsa hoiviin. Viikonloppusin ei onneks ottanu, kun oltiin sen luona, mutta lomilla sillä jäi putki päälle :/

mulish Ne patit lähtee kun niitä huvittaa :/ Toiset paranee äkkiä, toiset jää ja joistain jää inhottavat vaaleet arvet :( Vielä en ole niihin muuta hoitoa keksiny kun alapesut ja jos ovat pinnassa niin yritän puhkasta. Harvoin kyllä puhkeevat ja ovat räpläämisen jälkeen vielä kipeemmät |O

Sain viime yönä jäädä sairaalaan vierihoitamaan Arthuria :heart: Nätisti poika nukkuu ja syö 3-4h välein, eikä turhia kitise *kopkop* :heart: Ihana tyyppi kertakaikkiaan =) Se on sulosen näkönen kun unissaan hymyilee välillä oikein leveesti. Tahattomia hymyjähän ne vielä on, mutta sulattavat kuitenkin herkän äidin sydämen :saint:
Lastenlääkäri kävi tänään juttelemassa jatkoista. Torstaina tekee kotiinlähtötarkastuksen ja fysioterapeutti tulee kattomaan vauvaa ja antamaan meille käsittelyneuvoja. Perjantaina tai lauantaina päästään kotiin, jos bilirubiini pysyy aisoissa. Tänään oli 190 (eilen 177) eli hienoisessa nousussa taas, mutta ei lähellekään valorajaa :)
Poika saa huonosti otteen rinnasta, kun kielijänne on kireä :( Ihmettelinkin, kun pumpulla tulee maitoa suihkuten, mutta syöttöpunnitukset on ihan surkeita: 10-15g. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että ei ruveta sitä kielijännettä leikkaamaan, kun ei ole "tarpeeksi kireä". Pullosta poika syö ihan normaalisti, että ruoassa pysyy, vaikka ei tissistä paljoa saakaan :D Eikä se imettäminen nyt niin ihanaa ole, että mie sitä ihan pakosti haluan tehdä. Samahan se on, jos maidon pumppaa pulloon ja siitä antaa. Lähekkäin voi olla muutenkin :saint:

Peräröörin kaivelusta Miulla kätilö avitti takaportin kautta pojan päätä ulos, ettei olis tarvinnu leikata epparia (?). Nosti sitä päätä silleen ylöspäin. En edes huomannu tätä toimenpidettä synnytyksessä, jälkeenpäin vaan mietin, että mitä hittoa se muuten roplas miun peräpäätä :LOL:

Hui, miten kello on paljon :eek: Nyt turvalleen unilääkkeen voimin (osastolla suosittelivat unilääkekuuria :ashamed: Olen ilmeisesti aika räjähtäneen näkönen :LOL: ) ja huomenna Arturia taas kattomaan ja hoivaamaan :heart: Äitin pikkuinen rakas :heart: :heart: :heart:

Kiin ja Arthur 8vrk
 
Jestas, aina kun tänne tulee piipahtamaan ja lukemaan viimeisimpiä kuulumisia niin joku on lähtenyt sairaalan petille :whistle:

--- Tsemppiä kovasti hilarille ja Nalle-Puhille =) !!!

Te muut te sitten jaksattekin olla aktiivisia kirjoittelun suhteen... mulla on taas kerran jäänyt vähän vähemmälle. Tänään alkaa virallisesti äippäloma, vaikka ompa tuota joulusta saakka jo periaatteessa pidetty. Tylsistyttää JO NYT kotona oleminen, voi vaan miettiä millaista tuskaa seuraavat kuukaudet kotona kyykkien tulevat olemaan. Huh. Mökkihöperyys varmaan iskee. Mitä te muut touhuilette päivisin kotosalla, että saatte aikanne hyvin kulumaan???


Piiju 34+6
 
Tekstiä teiltä ainakin mammat tulee, hetkeäkään ei kyllä vois poissa olla :D
Taas sai sivutolkulla lukea vaikka eilen illalla kävin..

Ruokagalluppiin, alussa ei ollu mitään kummempaa, mutta puolenvälin tienoilla tuli mäkkärin euron hampparit :p Niitä meni kerralla parhaillaan se kolme, mutta nyt ovat jääneet ihan suolan takia pois :snotty: Mandariineja/klementiineja on mennyt koko raskauden ajan kaks kolme päivässä, ja toisinaan menee enemmänkin. Muita ei oikein ole. Makea tietty mutta nekin joutunut jäämään vähemmälle painon takia :'(

Kummit on täällä suunnilleen kasassa, ja nyt näyttää siltä että viisi kummia poju saisi. Meidän täytyy kysyä papilta/seurakunnalta että onnistuuko kummiksi ottaa sellainen joka pääsee kesällä ripille, siitä jo kerran soitinkin nii kansliassa sanoivat että onnistuu jos rippikoulu käynnissä ja konfirmaatiopäivä tiedossa mutta riippuu kuulema papista myös.. Pitänee soitella vielä lähemmin...

Tevetuloa taustailijoille :wave: Listaa päivittelin ja jos siellä on kömmähdyksiä niin sanokee vaan =)

Kivan pinon olit vanamo tehnyt, minulle käy myös oikein hyvin että jatkat tuolla vauva puolella listan päivitystä. Minulle riittää että päivtän samaa listaa tuohon etusivulle niin kauan kun helmimasuja tällä puolella liikkuu, itse olen kaikkein luultavammin viimoisten joukossa :D

Eilen olin saattelemassa kaveria bussipysäkille niin jotenni tuli turhan liukas kohta ja möksähin polvilleni :ashamed: iso tömähdys ei ollut ja vauvakin on liikkunut niin en ole neuvolaankaan soitellut..

Hilarille ja Nalle-puhille voimia ja enkeleitä paljon matkaan :hug:

Mulla ällöttää jo valmiiksi toi peräröörin kaivelu :x Toivottavasti sitä ei meidän neukkulääkäri harrastele :D

Perjantaina taas neuvola eli kuulumisia silloin viimeistään :wave:
 
Raskausarvista mulla tuli ekassa aivan törkeenä, ja kaikki vasta rv 38 jälkeen |O Sitä ennen ihan 1-2 arpee...jossain kuvassa oon niitä tääl näyttänykii :whistle: :LOL: Iha hirveet...
Seuraavissa raskauksissa ei oo yhtään tullu lisää, mut ne vanhat osittain ruvennu punottaa :/ '

nelHM Kiva et joku on kuunnellu sua ja ottanu sun kivut ja tunteet tosissaan...mulle lääkäri vaan totes, että kuuluu asiaan :snotty:
Eilisilta ja yökin oli taas sellasia, et suunilleen itkin ja pyörin tuskissani :snotty: Päivät menee viel iha kohtuudela :/ Ja mie en sentään tee ees juuri mitään...olen vaan |O

Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Mitä te muut touhuilette päivisin kotosalla, että saatte aikanne hyvin kulumaan???
Istun koneella |O |O
Syyskuun 4. päivästä alkaen tässä oon suunilleen vaan istunu...pian on penkki puhki |O :LOL: :LOL: Eli siis en todellakaan tee mitään järkevää :x

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Poika saa huonosti otteen rinnasta, kun kielijänne on kireä :( Ihmettelinkin, kun pumpulla tulee maitoa suihkuten, mutta syöttöpunnitukset on ihan surkeita: 10-15g. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että ei ruveta sitä kielijännettä leikkaamaan, kun ei ole "tarpeeksi kireä". Pullosta poika syö ihan normaalisti, että ruoassa pysyy, vaikka ei tissistä paljoa saakaan :D Eikä se imettäminen nyt niin ihanaa ole, että mie sitä ihan pakosti haluan tehdä. Samahan se on, jos maidon pumppaa pulloon ja siitä antaa. Lähekkäin voi olla muutenkin :saint:
Meillä oli esikoisen kanssa sama homma =) 3kk pumppasinki sille omat maidot pulloon ja ihan kiitettävän kokonen 10v tuosta on tullu :hug: :D
Tosin R-vikaa sillä on, 3v jo puheterapiassa, eikä ota onnistuakseen...voi olla osaltaan sen kielijänteen "ansioo", mut se on pieni murhe =)

Mulla on tunnin päästä parturi!!! Jee...pääsee vähän virkistäytymään ja pois kotoo :D Taas hakeen uuden "kananperse-tukan" :D Mula onkin nyt vähän samaa tyyliä, kun oliko Tarpalla jossaan kuvassa, mut meinasin vetää nyt iha lyhyeks, niin pärjää sit hetken aikaa :D
Joo, pitää alkaa välimallia herättelee kouluun, vien sen sitte lähteissäni =)

Jahvetti 36+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Meidän täytyy kysyä papilta/seurakunnalta että onnistuuko kummiksi ottaa sellainen joka pääsee kesällä ripille, siitä jo kerran soitinkin nii kansliassa sanoivat että onnistuu jos rippikoulu käynnissä ja konfirmaatiopäivä tiedossa mutta riippuu kuulema papista myös..

Hei, infootko sitten tänne, kun tiedät asiasta varmuuden?? :D Käviskö hän sitten ihan viralliseksi kummiksi vai niin, että "liitettäs kummiksi" sitten ihan virallisesti konfirmaation jälkeen??
Jos se onnistus iha suoraan, ni se helpottas meitä =) Kun tosiaan miehen siskon tytöllä on nyt rippikoulu käynnissä, mut konfirtmaatio vasta elokuun alussa... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Meidän täytyy kysyä papilta/seurakunnalta että onnistuuko kummiksi ottaa sellainen joka pääsee kesällä ripille, siitä jo kerran soitinkin nii kansliassa sanoivat että onnistuu jos rippikoulu käynnissä ja konfirmaatiopäivä tiedossa mutta riippuu kuulema papista myös..

Hei, infootko sitten tänne, kun tiedät asiasta varmuuden?? :D Käviskö hän sitten ihan viralliseksi kummiksi vai niin, että "liitettäs kummiksi" sitten ihan virallisesti konfirmaation jälkeen??
Jos se onnistus iha suoraan, ni se helpottas meitä =) Kun tosiaan miehen siskon tytöllä on nyt rippikoulu käynnissä, mut konfirtmaatio vasta elokuun alussa... =)
Juu, tottahan toki. =)
En tiedä ollenkaan millanen kummi siitä aluksi tulee, tosiaan saattaa olla että jälestä päin liitetään mutta eiköhän se sitten selviä kun kyselee lähempänä..
 
Nyt vasta hokasin ton hoitoalustan syvyysmitan :/ Voe köhnä...miekin tarvisin 60-senttisen :/ Siis hoitoalustan :LOL: :LOL: |O Mulla on sellanen Ikeasta ostettu puhallettava malli, mut sekin oli muistaakseni samaa luokkaa ja tulee ilkeesti pöydänreunan yli :/ No, ei voi minkää...
Meillähän siis hoitopöydänvirkaa hoitaa khh:n pöytätaso :kieh: Nehän on standardeja 60cm syviä :/ Blaah...no empäs ostakaan sitä :D
 
Huomenta

Jahvetti minä henk. koht. uskon, että sinun synnytys lähtee tällä kertaa itelleen käyntiin =) :hug: . Kyllä nuo tuollaiset vihlonnat ja poltot ym siitä kertoo. Ja sulla niin hyvät viikot, että ei väliä, millo alottaa urakkansa. Tsemppiä!
Paska homma, jos lääkäri vaan tollai tokasee. Eipä se mullekkaan lohduttavia sanoja kauheesti voinu antaa, kuuluu asiaan ja ei mahda mitään, mutta osastolepoa tarjos vamaa viis kertaa sen käynnin aikana :D . Ja tosiaan siihen käynnistykseen ottaa heti rv39+0. KYSissä ei käynnistetä ennen tuota, ellei ole laspella tai äidillä vaaraa. TAYSissa raja oli rv38. Mutta hyvähän se vaan on, mitä pidemmälle menee, käy nopeammin (toivottavasti ) käynnistyskin, jos siis siihen asti menee, ja vauva jo kypsempi. Mutta niin haluisn, että tulee itelleen omia aikojaan.

Kiin ihanaa, kun Arthurilla vointi jo niin hyvä. Voi että tunnen jo vanhasta muistista, tuon tunteen, kun saa helliä vauvaansa, aika pysähtyy ja on vaan äiti ja vauva..oih, kyllä odotan itsekin omaa nyyttiä!! Nauti vauva-ajasta, se menee ihan liian nopeesti ohi :( . Kohta ne on uhmiksia ja lähteevät kouluun..ihania sillonki, mut vauvat on vauvoja =) :heart: .

(.) Sain jopa nukuttua, yhdellä vessareissulla :eek: :eek: !! No, noustessa heti alko ne menkkapoltot jomottamaan..Kivaa tää loppuaika, aina johonki kolottaa!
Laitoin jo naapurillekin viestiä, että ei mun fysiikka kestä kerholle kahta reissua, että voitasko tehdä sillai, et toine hakee ja toine vie lapset.. Varmaa sopii, hope so!! Lumitöihin tästä on lähdettävä..viddu ku kukaan ei kolaa tota talon päätyä |O . Meillä siis päätyasunto ja olettaavat helvetti, että koko tuo metän laita on meidä aluetta siksi ja kukaan ei vaivaudu työntään ku oman parin neliön pätkänsä oven edestä :kieh: . Kivaa on lumenluonti, ku vaa jaksas..

Palataan taas :)

:heart: nelli&pulla 35+6
 
Kamala siivousvimma päällä! Onko tää nyt sit jotain pesänrakennusvaihetta vai mitä ihmettä..?

Yöllä heräsin puutumisen takia neljältä, ja aloin heti miettimään makkarin verhojen vaihtoa. Sain onneksi hillittyä itseni, olisi mies varmaan herännyt muuten. Silitin sitten vaan sen työpaidan ja tein valmiiksi aamuvoikkarin :LOL:

Pienen vaatteet on nyt kaikki pesty. Löysin jemmasta pussillisen vaatteita, en edes muistanut ostaneeni niitä.. Nyt täytyy hillitä ostohalut, kohta ei mahdu mihinkään.

Tänään jos raivaisi kirjahyllyn, sinne kun tuppaa aina kertymään lippuja ja lappuja.

Iltapäivällä synnärille tutustumaan =)

35+3
 
Kiin meillä oli kanssa tytöllä kireä kielijänne, mitä ei leikattu kuitenkaan. Ja mulla lisäksi matalat rinnanpäät, niin imettäminen ei tahtonut millään aluksi luonnistua. :( Mutta rintakumien avulla pääsin lopulta alkuun ja kuukauden-parin päästä se onnistui jo ilman kumejakin. Lopulta imetin 9 kk. Joten tsemppiä vaan, kielijänne löystyy vähitellen kun vauva sitä venyttelee ja kasvaahan se suukin. Ja kun alun turvotukset laskee rinnoista niin on vauvan helpompi saada ote, mulla oli ainakin rinnat alkuun sellaiset keilapallot että niistä olisi varmaan ollut aikuisenkin vaikea imeä. :LOL: Mutta tosiaan yhtä hyvinhän voi pumppailla ja pulloilla, ei kannata ottaa paineita asiasta. =)

Jaahas, esikoinen heräsi....

Hissukka rv36+2
 
Netistä äsken katsoin niin oli kelan päätös tullut ja saan sen saman rahan minkä kahdesta ekastakin eli sellaisten työtulojen mukaan ku oon ollu vuonna 2002 töissä, sen jälkeen en oo missään kunnon palkkatyössä ollutkaan, osa-aikaisia tai jotain lyhyitä pätkiä. Ihan hyvään aikaan tuli tuo uudistus et jos alle 3-v edellinen ni saa samoilla tuloilla. Sit laskin viel pikaisesti et käteen jää 550 enemmän koko äitiys- ja vanhempainrahakaudelta ku viimeks ku oli niitä korotettuja päiviä. Et ihan kiva päivänaloitus tänään.

Kohta pitäis lähtee anopille, leikkaa tyttöjen tukat ja värjää mun tukan. Ja sit esikoinen jää sinne velä yökylään. Saa huomenna aamulla lähteä vaan kuopuksen kanssa. 8 pitäis olla jo menossa et ehtii viemään tytön varamummulle hoitoon ja sit viel puol kymmeneks tyksiin.

Muutenkin kumma olo kun nukuin 6 tuntia heräämättä viime yönä, tyttöjen flunssat ja yskimiset sekä oma pissahätä herätellyt viime aikoina mut nyt toivottavasti nää yöt rauhoittuu. Mä oon tosi huono saamaan unta päivisin vaik väsyttää.

Onni-Ilona muljaa päätään jo alemmas niin et kävely tuntuu aika inhalta ja vihloo välil ku taitaa päätään siel käännellä.

Eipäs sen kummempia ku hyvät voinnit kaikille!

Victoria 34+1
 
Piti vielä mainostaa et eilen tuli Suuri Käsityölehti niin siinä oli monenlaista vaatetta ja muuta ommeltavaa sekä neulottavaa vauvoille ja lapsille:

Ommeltavaa: hieman erilainen kastepuku, retrohenkisiä vaatteita monennäköistä ja kestovaippa-ohje

Pinnasängyn pehmusta ja vuodevaatteet ja virikealusta vauvalle

Neulottavaa: Puseroita, jakkuja, myssyjä, peitto ja tossut

Koot alkaen 56cm, isommat tais olla 122cm. Kivaa jos haluu vaik tehdä isommille sisaruksille vaik samanlaiset neuleet.

Tekemistä jos aika käy pitkäks varsinkin esikoisen odottajille jotka jääneet jo äitiyslomalle.

Sit oli kans äitiysvaatteita mut ne taitaa meidän kohdalla olla jo mennyttä aikaa, en ite ainakaan enää raaski mitään uutta hommata tai tehdä parin viikon takia.

 
Höh, unohdin mitä piti kommentoida. No ainakin raskausarvista; mulla ei ole yhtään, ei ollut esikoisesta eikä ole tästäkään. Mulla tosin hirveen nopeesti uusiutuva iho, rusketuskin lähtee heti syksyllä pois ja tulee 5 min auringossa olemisen jälkeen.

Kiin Hyvä kuulla susta taas!! :hug:

evaellen Ei tota pinoa varmaan tarvi nostaa sieltä vauvoista. Antaa olla siellä. Se löytyy kyllä hakusanalla Helmet kun aika tulee se hakea. Voin välillä tarkistella että se säilyy siellä.

Saanukka Mä päivittelen juu ihan mielelläni.

Piiju
Tylsistyttää JO NYT kotona oleminen, voi vaan miettiä millaista tuskaa seuraavat kuukaudet kotona kyykkien tulevat olemaan. Huh. Mökkihöperyys varmaan iskee. Mitä te muut touhuilette päivisin kotosalla, että saatte aikanne hyvin kulumaan???
Mä olen lähinnä nukkunut ja katsonut töllöä. :LOL: Välillä pitää pestä pyykkiäkin ja astianpesukonetta täyttää, mut niissä olen laiskotellut ihan kympillä nyt tän viikon ehkä viime viikonkin. Otin just itseäni niskasta kiinni ja laitoin pyykit koneeseen pyörii. Astiat kun vielä jaksais kaappiin laittaa niin sit olis taas pakolliset tehty. Eli en saa päiviä kulumaan kun näihin menee noin puol tuntia maksimissaan päivästä. Esikoiselle tietty ruokaa ja välipalaa laitan ja haen eskarista yhden aikaan. Sit pari tuntia ihmetellään ja sit tuleekin mies kotiin. Tylsäähän tää on kyllä, mut nautin toisaalta tästä nyt kun jonkin aikaa menee ettei taas ole niin aikaa löhöillä. :D
 
Voi kun mulla on pää kipeä :(. Ja maitokin oli tainnu mennä vanhaksi joten kahvikin teki pahaa.. Noh, kohta vois mennä koirien kanssa ulkoilemaan, kunhan tosta vaan heräävät.
Älkääs nyt, kuka se taas olikaan joka läksi jo laitokselle.. :ashamed: ? Mä olin kattovinani että la ois "vasta" helmikuun lopulla ja kun mulla on "jo" helmikuun puolivälin paikkeilla.. Ja kun ukko on tosiaan sitä mieltä että tammikuun 17.pvä syntyy, niin kieltämättä meikäläisen psyyke alkaa kääntyä siihen että niin syntyykin.. :whistle:. Tosin nyt mies "antoi armonaikaa" viikolla koska mä pitäisin vauvan sisälläni vielä viikon kauempaa tosta 17.pvästä.. Sit ois niinku rv 37+risat..

Eilen siellä parhevalmennuksessa kun oli vieraina se nuoriperhe, niin mä kattelin sen äidin mahaa. Oli kyllä kivasti palautunut. Sanoikin että kyllä se maha pienenee yllättävän nopeesti.. Vauva oli siis 3vkoa vanha. Vaikka olihan se äiti kapea muutenkin. Mutta jostain syystä se oli mulle hyvä esimerkki tai sellainen että ehkä mäkin kapenen. Tosin mulla on tota ylimääräistä kyllä ihan kiitettävästi.. Ja alkuaikoina ei todellakaan kannata asiaa miettiä.

Se valmennuksen neuvolatäti muuten kertoi että näyttäis siltä, että jos raskaana oleva syö maitohappobakteereita vikat viikot, se parantais myös vauvan vastustuskykyä. Olikohan sitä tutkittukin..
Noh, mä siis meen miehen pyynnöstä (hih..) ostamaan niitä tänään, samalla vois jo ostaa valmiiksi d-tippoja vauvalle.
Jotain mun piti kysyäkin mutta enhän mä nyt muista.. :whistle:

Niin! Joo, tääkin neuvolatäti kehotti tekemään pakkaseen ruokaa valmiiksi. Ei kuulemma välttämättä ehdi kokata kun vauva on pieni. Sen kanssa kun aika kulkee aikasta vauhdilla ja äidin pitää syödäkin vaikka sit pikaisesti.. Mites te ootte aatellu tehdä??
Mies ilmoitti että kun hän on heti vauvan synnyttyä pari viikkoa kotona, voi hän kokata mutta sit kun on jo töissä, pitää vissiin tehä tosiaan jotain pakkaseen.. Mä oon aika huono pakastamaan, jotenki keski-ikäistä hommaa :ashamed: :kieh:


Vanamo: joo, mä laitan sulle yksityisviestinä mun puh.nron.. Tosiaan viimeistään silloin kun vauvat on syntyneet, vois nähdäkin. Mullakaan ei ole lähipiirissä pikkuvauvallisia kavereita, saati mahallisia.


 
Huomen!

Huh, kyllä oli vaikeeta nukahtaminen viime yönä... Ensinnäkin kun mökötetään vielä sen yhden kanssa, yleensä oon sentään päässyt yöllä töihin puhumaan ihmisten kanssa, mutta nyt olin ollut pari päivää puhumatta kellekään. Alko olla henkisesti aika rankkaa, kävin tässä aamutuimaan meidän äitin kanssa höpöttelemässä kun vein miehen töihin.

Sain unta vissiin joskus kahden aikaan, vauvakin ollut koko ajan tajuttoman levoton. Varmaan ku äippä on ihan hermoraunio :(
Ja sitten piti kuudelta herätä, väsyttää ihan armottomasti.
Pakko keksiä taas jotain, ei viitsis huomenna mennä sinne synnytysvalmennukseen tollasen kuuromykän kanssa...

Ei oo huvittanut pestä niitä lapsen vaatteitakaan, kuusikin pitäis riisua... Ei vaan niinkun nappaa mikään! Haluisin vaan nukkua, mutta sitte ku menee sänkyyn niin jos ei heti löydy hyvää asentoa niin nukahtamisesta on turha edes haaveilla...

Olipa ruikutusta, mutta ku ei ole tällä hetkellä ketään muutakaan jolle ruikuttaa... :p

*muoks* Se ruokapuoli vauva-aikana... Kyllä saa mies luvan tehdä mulle mössöjä, vaikka isyyslomalta palaa töihin, en jaksa varmaan edes ajatella syömistä saati ruoanlaittoa siinä vaiheessa...
 
Hei kiitti Victoria Crown Käynkin ostamassa ton lehden. Tylsyydestä kun oli just puhetta.. En ole ommellut mitään moneen vuoteen saatika neulonut, mut haastetta pitää olla ja saapahan päivät kulumaan. Todennäköisesti myös hermot menemään. :LOL:
 

Yhteistyössä