** Helmikuun Helmet** tammikuu

Kiitos onnitteluista :)
Enempi on ollut tyttöfiilis, joten uskon sukupuolen vasta kun näen. Molemmat toki tervetulleita :heart:
Mies kysyi heti, että oliko iso pippeli :LOL:

RuokaG: alussa söin paljon kirsikkatomaatteja, omenoita, tuoremehuja ym. "terveellistä". Karkit ja muut herkut ei maistuneet kuukausiin.
Nyt on kyllä tullut senkin edestä mässättyä herkkuja :ashamed: Sitä jotenkin riehaantui aina kaupassa alkuöklötyksen mentyä ohitse, että kappas vaan tätäkin tekisi mieli. Erityistä herkkua on tätä nykyä mäkkärin hampurilaiset... ihan ei joka päivä viitsi antaa himolle periksi.

Minäkään en syö lihaa, kalaa vain harvakseltaan. Ei ole todellakaan tehnyt mielikään, vaikka mies muutaman kerran on puolitosissaan sanonut vauvan tarvitsevan lihaa. No, hyvin on pärjätty näinkin.

Vanamo, kivan pinon olet tehnyt.

35+2
 
hilari :hug: sulle toivotaan että vauva vielä vähän aikaa pysys masussa! :heart: Alkaa pikku hiljaa nyyttejä tipahdella helmikuisille! :saint: Ihanaa!!
Täällä on ollut ihana rauhallinen päivä kaikinpuolin ei hirveempiä supistuksia vaikka kävin lenkillä ja muutenkin kaikki ok! Isäntä tuumas että taitaapi olle tyyntä myrskyn edellä :whistle:

Tarppa ja toukka 36+0! :eek: JO!?
 
Perhevalmennuksessa oli vieraana kolmiviikkoinen pikkutyttö, söpö kuin mikä! Oli kiva huomata että varmoilta vanhempien otteet näytti ja sellaisia seesteisiltäkin tuntuivat. Ehkä vauva-aika ei olekaan niin pelottava, vaikka jokainenhan on yksilö..

Mukavin juttu oli mulle kyllä se, että meidän nykyinen neuvolatäti (alias neuvolamummeli/neuvona akka) ei hoida vauvoja vaan me siirrytään toiseen neuvolaan ja siellä on kivoja neuvolan tätejä! =)
Mä fiilistelen tällä tiedolla tän vikan kuukauden :LOL:

Musta tuntuu että mulla on housut märät ihan koko ajan :ashamed:, ei se ole oikein valkkaria saati lapsivettäkään.. Tai ainakaan ei ole lapsivettä..

 
:wave: Täältä myös yksi taustailija yrittää aktivoitua mammaloman alkaessa (2 aamua enään :D ), työ on kyllä vienyt mehut kertaheitolla, varsinkin viimosen kuukauden osalta kun tuo maha on ruvennut kovin tiellä olemaan (päiväkodissa töissä ).

Ruokag; Mieliteot on kyllä olleet aikaslailla minimissään, nyt on ruvennu välillä himottaan turkinpippurit (ne hot&sourit), mutta niin oli kyllä jo ennen raskauttakin.

Hankinnat; Rattaat puuttuu, oon miettiny joskos orat ostaa paukauttas, tärkeintä ois että maastossa pystyy hyvin kulkemaan. Kaukalo ostettiin uutena, Britaxin baby-safe muistaakseni. Järkytyin kun myyjä sano että voi jäädä piankin pieneksi (mies ollut syntyessäään 56cm pitkä :whistle: , että jos isäänsä tilee..). Imetystyynyn ja rintapumpun hommasin kirpparilta sillä periaatteella että ompahan kaapissa jos sitten tarvitseepi. Rengasliinan ostin käytettynä kun sain halvalla, toivoen että käyttöä olisi. Himmottas kovin kyllä trikolliinakin, kesällä ois varmaan koirien ( kolmen) lenkitys helpompaa liinan kera. Rintarepun ostin kans kirppikseltä.

Neuvolakuulumiset; Neuvolakäynneillä kaikki ollut aina hyvin. Sokerirasituksessa käyty, paastoarvo 5.5. joten nyt seurannassa, viimeksi oli jo 4.7. Painoa tullut 1,5kg, tokikin sitä on jo liikaa ennestään:ashamed:. Hemppa viimeksi 121, en syö rautaa, multitabseja sillon tällön. Paineet alhaiset. Ja tänään lääkärissä toosa tongittu, ja ihan on kiintee jne..Nyt on pakkasten myötä ruvennut hiukka tuo vasen rinta kipuilemaan, en oo kyllä oikeen suojannu niitä sen erikoisemmin, täytynee kaivaa joku kaulaliina tisukoille. Meillä täälä neuvolassa on jokin uusi kokeilu liittyen imetykseen ja eilen sitten olinkin imetysohjauksessa..vauvanukkehan se sielä oli ja sillä neuvolantätsky eri asentoja näytteli, sinänsä oli ihan kiva tuo ohjaus vaikka ennakkoluuloja tuota ohjausta kohtaan oli hiukkasen paljon. Haluan toki imettää mutta jotenkin tuntu hassulta mennä sinne ilman vauvaa treenamaan :/ . Synnäriksi valittiin kättäri jossa tuohon imetykseen panostetaan kanssa.

Joku tuolla aikasemmin valitteli kutisevista näppylöistä ( koittaa päntätä noita nikkejä), toivottavasti ovat jo poissa, nimittäin kaverillani (synnytti 19.10.07) tuli kuukautta ennen synnytystä kauhee ihottuma, vesirakkuloita käsissä jaloissa ja muutoinkin ihottumaa koko kehossa. Syyksi selvisikin sitten monimuotoinen raskausihottuma (linkittäisin jos osaisin) joka paranee ainoastaa synnytyksellä, oli meinaan aika tuskanen loppuaika noitten näppyjen tiimoilta. Mutta onneksi tosiaan hävisivät samantien kun lapsi oli syntynyt.

Kiinsynnytys herätti todellisuuteen täälläkin, jotenkin se tuntui niin vieraalta ja kaukaiselta asialta siihen saakka. Hurjat onnittelut Kiille perheineen :flower: .

Pahoittelut jo tuhansista kirjotusvirheistä, kädet vaan on niin paljon nopeemmat kun aivot :LOL:

-Nipsuli rv 34+5-
 
Hei kaikki helmien odottajat!Täällä yksi piiitkäaikainen taustailija vihdoin ilmoittautuu. Kesäkuusta asti päivittäin lukenut, mutta jostain syystä vain taustalla. Nyt en enää malta olla hiljaa. Liian hyvät jutut teillä. =) Eli esikoista odotellaan Helsingissä ja laskettuaika on 7.2. Naistenklinikalle tarkoitus suunnata synnyttämään. Tyttöä odotellaan (3 kertaa Bruno C. sen vahvistanut), mutta pieni epävarmuus takaraivossa kuitenkin. ;) Kaikki tosin tyttöä ajatellen hommattuna. Supistelujen vuoksi olen sairaslomaillut jo marraskuun alusta että saas nähdä minne asti odotellaan...
 
Ompas hilarilla jännät paikat! Toivottavasti vauva malttaa vielä hetken masussa mutta uhkaavasti se näyttää pois olevan tulossa. Enkeleitä täältäkin matkaan! :hug:

Kiva kun taustailijat ovat tulleet ilmoittautumaan. Tervetuloa takasin! :D

mammaloma alkoi muutes tänään. :D ihan ku huomais jotain eroa kun hoitovapaalla olen ollu... :LOL: ainaki tietää ite et nyt alko taas rahaa tulemaan paremmin. :kieh:

Josko sitä ite vastais kans tuohon ruokagalluppiin:
Elikkäs ne vihannessekotukset menee pussi/ruoka (ei kuitenkaan ihan joka ruualla), alussa oli verigreipit ja nyt on lisäksi mullakin ne turkinpippurin turkoosipussi karkit. Namii. :p Mua rajottaa kans toi sokerirasituksessa ilmennyt juttu karkin syöntiä mutta myönnettäköön että nyt on kyllä lipsunu ja pahemman kerran. :ashamed: Onneks arvot on olleet hyviä kuitenkin suurimmaksi osaksi aikaa. yks juttu meinas unohtua...ne vihreet omenat, royal gala tms. Ihan sairaan ihania.

Nyt pitäs koittaa jatkaa sen imetystyynyn metsästystä ja niitten tissien lämmittimien. Palaan astioille....

J ja M pikana

 
Heipparallaa.

ruokagalluppiin. Banaani jogurtti lisäten viinirypäleitä joukkoon. Popkornit eniten ne himottavat 1 aikoihin yöllä. Sipsit ja hampurilaiset lähes kaikki suolainen. Alku raskaudessa söin pussillisen golden omenoita kahdessa päivässä. Nyt ei enää haluta. Mandariinit ai että viikossa menee laatikollinen. Ja glögi olen juonut sitä marraskuusta lähtien noin 10 litraa vielä on 2 dl jäljellä ja päätin etten osta sitä enää. Siinä ne tärkeimmät. Ja meinas ihan unohtua kalapuikot. Niitä laitan joskus uuniin ja sitten löhöän sohvalla rouskutellen niitä. :LOL:

Äitini oli jo ihan innoissaan kyseli että joko olen pakannut kassin valmiiksi ja että kyllä se lähtö tulee kohta. Jos se oikeesti osuu oikeeseen tämän vauvelin syntymäajasta niin mä olen ahven. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 36+0
 
ja heti onnistuin tyrimään..tosi insinööri. :headwall: Piti toki jatkaa vielä juttua.

Eli ruokagallupiin: alkuun maistui vain kaikki raikas ja kylmä, varsinkin viinirypäleet. kesän herkut eli grillattu ruoka sai heti oksentamaan pelkästä tuoksusta. :x karkkia ja suklaata olisin syönyt tuossa keskivaiheilla koko ajan, oikeasta ruoasta viis, varsinkin maraboun minttukrokant oli yliveto. :p Nyt on sellainen olo et namia menee, mut hyvin kohtuudella..ainakin yritys siihen suuntaan. Itseasiassa ruokahalu ollut hieman poissa närästyksen vuoksi.

Hankinnoista kaikkea mahdollista on hankittu..varmaan liikaakin kaikkea söpöä ja kaunista, en tiedä yhtään onko kuin käytännöllistä. Minulla paha tapa miettiä vain sitä miltä näyttää, ja sit huomata että ei se nyt niin fiksu valinta ollutkaan. :ashamed:

Vaunuiksi valittiin Gessleinin Future Fi -yhdistelmävaunut. Oli riittävän pitkä teleskooppiaisa..mies meinaan 195 pitkä. Kantorepun ostin myös, Baby Björnin activen. Liinakin kiinnoistais, ainakin hiukan. Monien olen kuullut kehuvat sitä Hug-a-bub:ia (vai miten lie kirjoitettiinkaan).

Villavaateasiaa...sitä tänään mietin, et millaista villavaatetta olette pienille hommanneet tai hyväksi kokeneet? Kokopuku vai erilliset pöksyt ja paita? Ja tyhmänä kyselen, mut mihin väliin niitä villavaatteita sit puetaan??

:(
Siis, jotain ensin alle ja sit villapuku päälle vai ensin kaikki mahd. päälle ja sit sen päälle villapuku? Tosi fiksuja kysymyksiä, mut tuntee itsensä välillä ihan onnettomaksi kun ei vaan tiedä.. Onkos jollain ollut käytössä Ruskovillan kokopukua? Jos kyllä, niin mitä tykkäät/tykkäsit?

Neuvola-asiaa: Sf-mitta oli meillä viimeksi 35 eli yläkäyrillä menty koko aika. Paineet alkaneet hiukan olla koholla, alapaine siis, mut ei muita raskausmyrkytyksen oireita ole ollut. Turvotusta tosin, mutta sitä on ollut jo pitkään. kihla- ja vihkitimantit jo kauan jäähyllä sormesta.
:(
Synnytystapa-arvioita toivoin, mutta jää nähtäväksi pääsenkö. Omalla rahallahan sitä pääsee kyllä, mutta onko se sit hysterisointia!? Kun toisaalta neuvolassa ammattilaiset sanoo, että vauveli vaikuttaa mahan päältä kokeiltuna normaalin kokoiselta. No, torstaina taas neuvola. Katsotaan mitä sit sanotaan.

Viime lääkärikäynnillä paikat oli pehmenneet ja hieman auenneet, kaulaa jäljellä kuulema 2cm. Sanoi siellä, et voi periaatteessa syntyä milloin vaan tai sit antaa odottaa itseään loppuun asti. Olisin kyllä jo kohta valmis luopuu näistä pissareissujen täyttämistä unettomista öistä, turvotuksesta, puutumisesta, käsien nivelkivuista ja isosta mahasta..vaikkakin olen kyllä nauttinut raskaudesta 98%:sti. =) Varmaan tätä masua tulee vielä ikävä ja saahan tässä vähän luvalla olla välillä avuton ja onneton, ja kaikki vaan hyysää ympärillä. :D

Nyt lopetan, että voin taas joskus jatkaa...

äippä 35+5
 
Hallelujaa ku alapäässä sattuu |O
Ihan vihloo, vauva vissiin ottaa jaloilla vauhtia ja punkee alaspäin, köpöttelin koneellekin etukenossa :/ . Tällaista ei olekaan ennen tuntunut, ainakaan näin kovana.. Mitähän sit ku oikeesti on aika?

 
Kamala määrä tekstiä, enkä ollu ku 3 tuntia poissa |O Oma vikanne...en muista mitä piti kommentoida :LOL: :LOL: ja vaan vikaa sivua voi lukee tässä samalla uudestaa :D

cruella, emmää tiiä...sano sie..?? :whistle: :wave: Kun ei tääl oikeen silleen noita menomestoja ole :/

Meillevauva mulla on tänään koko päivän vihlonu alapäähän sellasia "sukkapuikko"-pistoja |O Kaupassa suoraa sanottuna makasin sen työntöaisan päällä, kun ei kertakaikkiaan pystyny kävelee...se kipu on jotain sanoinkuvaamatonta |O |O

Kiva kun taustailijatkin aktivoituu :wave: :wave:



Vanamobr mie en ainakaan nokkiini ota...kiva avan, kun joku mu jaksaa :LOL: Menen kohta kurkkaamaan mitä sait aikaseksi ;)

Raskausihottumasta nipsuliko kirjoitti....en oo aikasemmin huomannukaan keskustelua näppylöistä :whistle: Mut mulla on jalkoihin tullu ihan ihmeellistä, ihottumalta näyttävää jutskaa jalkoihin, tohon polven yläpuolelle reisiläskeihin ja reiden sisäpinnoille :eek: Toisinaan kutisee kovastikin...hmm..pitäsköhän neuvolassa mainita?? |O :wave: Että onko se vakavaa :p

Jepsu, joo toi oli edellisistä lapsista mullaki, et äippälomalle jäämisen huomas vaan aina "tilipussista" :LOL: 7 vuotta olin sillon yhtäputkee kotona =) Nyt taas äippälomalle jääminen tietää laihempaa tilipussia, kun töissä ehdin olla :p

Villavaatteista ÄippäHki kyseli, niin mie ainakin laitan niin, että ensin alusvaate (body/potkarit), sit joku college-asu tms jos on kovin kylmä ja siihen villapuku ja vielä toppa-asu =) tai jotenki noin :D

Jos menis hetkeksi sohvalle potsloijaa lepuuttaa tätä selkää...mummotkin kävelee jo kaupassa ohi |O |O |O |O


Jahvetti 36+5
 
jahvetti: sulla oli muutes taas viikot väärin laitettu :whistle: :D mä ostin sen nalle puh-hoitoalustan ja se on liian iso tohon hoitopöydälle |O :headwall: :headwall:

lammiska: mistä luit ettei vatsalihasliikeitä muka sais tehä puoleen vuoteen synnytyksestä? :eek: jälkitarkastuksen jälkeenhän saa ruveta enempi liikkumaan ja omaa kehoa kuunnellen edetä. kyllä mä lähin aika äkkiä pojan syntymän jälkeen salille. vähän kevyemmin vaan ottaa.

ruokagalluppiin, mulla ei mitään erityistä himoa oo ollu vaan ne on vaihdellu. millon tekee mieli mitäkin :p nyt on enempi himottanu rasvanen ruoka kun poikaa odottaessa en voinu sietää ees ajatusta. tää pahoinvointi on tietty laittanu vähä rajotuksia noihin himoihinki, varsinki nyt lopussa kun se alkuraskauden julma etominen on tullu takas. välissä sentäs oli vähän lievempää :kieh: tällä hetkellä ku aattelen ni tuskin lähtisin uudelleen tähän rumbaan, vähän liikaa tollanen 9 kk:n kankkunen :kieh:
 
Huih..kävin katsomassa koska hilarilla on laskettuaika ja se onkin samana päivänä kun mulla..hertsi tässä alkaa herään jo todellisuuteen et tääkin voi syntyä koska vaan..kun alitajunnassa nyt oon "suunnitellu" sen syntyvän rv 37-39. :D :D
Toivottavasti kaikki menee hilarilla hyvin ja vauvalla jos nyt päättää syntyä.

Mä oon numeroita vaihtanut hissukan kanssa et infotaan sit muita toistemme lähdöstä jne. =)

Pojat läks yökylään ja saan huomisen olla yksin kotona..ihanaa. Aamulla vähän lupailin ukolle nousevani sen seuraksi aamupalalle kun lähtee töihin ja painun sit maate takasin jos on tarvetta.

Tänään mulla on koko päivän särkenyt alaselkää ja pohkeita..tosi inhottavaa.Laitoin äsken saunan lämpiään ja meen sinne josko auttais. Tarviikin mennä lisään puita..

Mamitre rv 33
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: sulla oli muutes taas viikot väärin laitettu :whistle: :D mä ostin sen nalle puh-hoitoalustan ja se on liian iso tohon hoitopöydälle |O :headwall: :headwall:
Missä?? :headwall: :headwall: :LOL: Jos mesesä, niin se voi olla, et on vaa jääny :whistle: :ashamed:

Hei viititkö mittaa siitä hoitoalustasta paljonko on se se syvyysmitta??? :wave: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: sulla oli muutes taas viikot väärin laitettu :whistle: :D mä ostin sen nalle puh-hoitoalustan ja se on liian iso tohon hoitopöydälle |O :headwall: :headwall:
Missä?? :headwall: :headwall: :LOL: Jos mesesä, niin se voi olla, et on vaa jääny :whistle: :ashamed:

Hei viititkö mittaa siitä hoitoalustasta paljonko on se se syvyysmitta??? :wave: =)
sivulla 30 :whistle: nyt pitää olla taas blondi :ashamed: syvyys eli siis niinku korkeus vai? ja mistä kohtaa? mä oon ihan pihalla :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: sulla oli muutes taas viikot väärin laitettu :whistle: :D mä ostin sen nalle puh-hoitoalustan ja se on liian iso tohon hoitopöydälle |O :headwall: :headwall:
Missä?? :headwall: :headwall: :LOL: Jos mesesä, niin se voi olla, et on vaa jääny :whistle: :ashamed:

Hei viititkö mittaa siitä hoitoalustasta paljonko on se se syvyysmitta??? :wave: =)
sivulla 30 :whistle: nyt pitää olla taas blondi :ashamed: syvyys eli siis niinku korkeus vai? ja mistä kohtaa? mä oon ihan pihalla :headwall:
Raskausaivot :saint: :LOL: :LOL:

Öö siis syvyys/pituusmitta...kun laitat sen vaikka pöydälle, niin se mitta sinusta, sinne päätyyn, mihin vauvan pää sitte laitetaan...?? :D Oliko hyvä selitys? :LOL: Eli varmaankin se pisin mitta...se varmaan on silleen päin isompi, kun leveyssyynnassa... :whistle:

 
Tulin kurkkimaan mitä tänne oli kommentoitu tuosta pinosta. Hyvä jos kelpaa noin. Etsin vielä jonkun kivan kuvan sinne. Iski datamania. Mut nyt meen kyllä katsomaan leffaa ja köllöttämään. Palauduttiin tossa vasta kaupasta ja vanhemmilta. Kesti vähän pidempään kuin piti kun oli niiden tietokoneessa jotain vikaa ja sitä piti palautella. Huomiseen tai myöhäisiltaan todennäköisimmin.. :p
 
Raskausihottumasta nipsuliko kirjoitti....en oo aikasemmin huomannukaan keskustelua näppylöistä Mut mulla on jalkoihin tullu ihan ihmeellistä, ihottumalta näyttävää jutskaa jalkoihin, tohon polven yläpuolelle reisiläskeihin ja reiden sisäpinnoille Toisinaan kutisee kovastikin...hmm..pitäsköhän neuvolassa mainita?? Että onko se vakavaa
Jahvetti; Mullakin taitaa olla samantyyppistä ihottumaa juurikin sisäreisissä mutta joteskin uskosin että omani ovat ihan kuivumisesta johtuvaa, tais olla viime talvenakin. Mutta jos yhtään epävarma niin varmaa kandee kysyä, osaisinkohan linkinttää *kokeilee* http://www.gynekologiyhdistys.fi/materiaalia/Reunala.pdf <--tuolla lisää tietoa ( jos onnistu :whistle: )

Kaveri vaan sano että terveyskeskuslääkäri (Vantaa) ei ollu kovin tietoinen ihottumasta vaikka ihan "yleinenkin" ( okei, ei nyt ihan yleinen) pitäisi olla, naistenklinkalla oltiin vasta tietty (oitis) että mikä mättää.

-n-
 
Jahvetti; tuo ihottuma paikka vaan mätsäs niin hyvin, joten arvelin että joskos ois ollu sama vika kun allekirjottaneella.

Kaverilta sitten ottivat n. puoltatoista viikkoa ennen synnytystä vielä ihopala näytteen ja varmistivat ettei ole ns. vaikeempaa ihottumamuotoa. Onneksi ei ollut, kovin vaan oli kipeät ja kutisevat loppuajat, kovin jännitti miten voi vauva hoitaa kun ködet olivat niin kipiät ja rakkuloita täynnä..vaan niin se luonto hoiti tosiaan homman ja rakot hävisivät ja kutina loppu.

-n-
 
Iltaa

Voi jestas, viis sivua tekstiä, luin tunnin ja en kyllä muista juuri mitään :ashamed: .

Hilarille onnea matkaan ja vauvalle jaksuja paaljon, jos meniaa jo syntyä.

Nalle-Puh tais jäädä vauvantekohommiin tahi joutu osastolle..?

Taidan ihan itsekkäästi vaan omaa napaa ja kommenteissa passaan noi jutut, ku nii kauheesti tullu, ja jatkan kommentoimista, mitä nyt jatkossa tulee..

(.) Eilinen päivähän oli aika kauhee noiden supapreiden kaa, no yö olikin jo iha persiistä. Sellanen sukkapujikko-ooppera, ettei tosikaan! Alapäätä tökki koko yön, jatkuen edelleen muutes.. Supistaessa on kipua kovasti ja menkkamaista polttoa. Valvoin sit aika lailla yöllä..tunnin välein veskissä ym. Jalat viskas alta vessareissulla, äiti tuli pelastaan, vasen issias vaihteeksi ärtynyt, kipu säteilee lonkan puolelle ja pohkeeseen asti |O .
Äitipolilla seuraavaa: Vauva virkeä, normaali/siro kooltaan, n.2.5kg arvioi nyt, mutta loppuajasta virheprosentti n. 10 ja yleensä alakanttiin. Pää liikkui kyllä vielä hiukan, mutta alhaalla on. Uskoi, että neuvolassa ollessa ollut supistus päällä tmv, ku ei saanu päätä liikkumaan. Kohdunsuulla edistystä hyvin. Kolme viikkoa edelliskäynnistä, jolloin kanava 3cm kiinteä ja kohdunsuu suljettu. Tänään 2cm löllöstä eli pehmeetä kanavaa ja sormelle auki.
Pohkeen kipu, toi jomotus joka säteilee, ni pinnalinen laskomitujkostulehdus, siihe sain lääkkeet. Käynnitykseen menen torstaina 31.1, jos ei itelleen siihen mennessä synny!! Äippäpolille on klo 10 aika silloin, jossa samainen lääkäri katsoo tilanteen ja siitä osastolle. Ihan näiden mun olotilojen takia. Nyt olisi osastolle mut jättänyt, ihan että huilata oisin saanu, mutta en voi, en saa tyttöjä mihkään.
Vauva voi lähtee hyvinki syntymään itelleen, mikä tietty aina parempi. Nuo menkkapoltot ja tuo jumalaton vihlonta alapäässä kypsyttää paikkoja.. siinä mieles lupaavaa, mutta hyvinniin menee tohon rv 39+0 ja käynnistyksen kautta sit.
Lääkäriin olin erittäin tyytyväinen, otti tosissaa kaiken ja puhuttiin paljon. joten hyvä mieli jäi käynnistä. Nyt vaan sit max 3vkoa ja sit tää läks :eek: :eek:

Palaan taas..kärvistelen kivuissa..oisko sisätutkimus vaan pahentanu tota vihlontaa..viddu, jos ei saanukutuks ens yönäkään :kieh:

:heart: nelli&pulla 35+5
 
raskausarvista mulle ei oo tullu vielä ainakaan yhtään lisää ja esikonki aikaan tuli minun mielestä aika vähä ja vaan tohon alamahaan. miehen siskolle kävi niin että ekasta tuli muutama pieni arpi ja toista odottaessa sille tuli maha ihan täyteen,ylhäältä alas ja tosi paksuja sellaisia, siks oon nyt tämän raskauden aikana koittanu rasvata itteeni vähä reilummin aina välillä että ei nyt koko maha alkais helottamaan sellasena seksikkään violettina =) mut vielähän tässä kerkiää tulla arpi jos toinenki..

hilarille voimia ja :hug: , hoksasin just että hilari on vaan 2 päivää minua pidemmällä, hui kauhistus..toivottavasti se vaavi nyt malttais pysyä siellä masussa vielä jonkin aikaa..

piipero86 & piipertäjä 32+5
 

Yhteistyössä