** Helmikuun Helmet** tammikuu

huoment :wave:

tässä pikaseen jotain kommentoin, lupasin pojalle et lähetään pulkkamäkeen jo aamusta. kurkku vähän kipee :/ voi kyllä johtua tosta etten pysty yöllä nenän kautta hengittämään ollenkaan. tosi veemäistä :snotty:

jahvetti: pitää kattoo sit jos sinne hesee kuiteski jos ei parempaa keksi. j ainaki viihtyy siellä pallomeressä B) ja siitä hoitoalustasta, se ei tuu paljoo yli ja jos vetää tota pöytää seinästä vähän ni mahtuu kyllä. aika iso toi on et ei tohon pöydälle sit kyllä muuta mahu.

evaellen: annoin muuta kautta palautetta siitä ämmästä ja ilmeisesti oli viesti menny perille ku seuraavaks ku nähtiin ni akka oli ku sitruunan syöny :kieh:

piiju: mulla on menny aika hyvin kun on toi 2 vee tässä antamassa tekemistä B) oon olu koko ajan pojan kanssa kotona eikä oo aika tullu pitkäks, sitä omaa aikaa oikeen toivoo välillä kun vähissä on tosissaan. jos oisin yksin ni varmaan tulis aika paljon liikuttua ympäri ämpäri ku sitte vauvan synnyttyä se ei oo enää niin yksinkertasta.

mut nyt sinne ulkoilemaan, kotihommiaki olis vaikka kuin paljo. pitäs silittää noita vauvan vaatteita ku en oo jaksanu kaikkia kerralla. ja sit ne kotiintulovaatteet pitäs valkata. pitää käydä urkkimassa niitä tein settejä :whistle: omatki vaatteet pitäs vähä kattoo valmiiks, varmaan kannattaa noi äitiyshousut ottaa tai jotku löysävyötäröiset ku sitä etureppua ainaki viimeks oli ihan kiitettävästi :kieh:
 
meillevauva: ne d-tipat tuo neuvolantäti ku tulee kotikäynnille, näin ainaki meilläpäin. tietty sit jos tuo taas devitolia ni vaihdan oitis, en ees kokeile niitä. ja noi maitohappobakteerit ollu mullaki mielessä et pitäs alottaa, ne gefilus-tuotteetki ajaa saman asian.
 
Evaellen Kävin nyt mäkin sitten kirjoittamassa sinne uuteen Helmien pinoon. Se on varmaan kohta kans ihan tukossa ja sit saa perustaa vielä kolmatta...Hah. Mietin eilen et tän kuun pinosta täällä tulee oikeesti ihan valtava, kun tekstiä jo 9:ssä päivässä 35 sivua. Eli tän päivän saldon kun arvioi niin noin 5-6 sivua ainakin päivässä. Hurjaa vauhtia!! :LOL:
 
Ne muuten oikeesti kohta bannaa meidät kaikki, ettei pystytä enää kirjottaa mitään :whistle: |O :LOL: :LOL:

Voisimpa heittää veikkauksen, että tää on ehottomasti aktiivisin pino tällä hetkellä täällä :whistle: :wave:

Hei...Mulla on uus letti...kattokaa :D :D Jotain piristystä tähäkin päivään :kieh:
Mut joku tässä ny mättää...oon perheen ainoo naispuoleinen ja mulla on lyhin letti :LOL: Poika 10v heittää ihan satasella ohi B) Takatukka yltää pian lapaluihin asti :kieh:

Joo...pakko oli tulla suoraa parturista kotiin, et pääsee vessaan |O Olihan sentään tunnin käymättä |O Kohta lähen kaupassa käymää...
 
Vieläkös huolisitte mukaan tälläisen taustalla pyörineen? Alussa kävin muutaman kerran pinoutumassa mutta se vaan jotenkin jäi... Lueskelemassa olen pinoja käynyt matkan varrella säännöllisen epäsäännöllisesti.

Paljon tuntuu olevan aktiivista porukkaa helmikuisissa!

(.) Olo vielä suht ok. Kyllästymistä tähän suureen mahaan rupeaa hiljalleen ilmenemään ja nukkuminen rupeaa olemaan hankalaa/kivuliasta. Synnytys pöyrii mielessä ja vaavia varten pitäisi vielä hankintojakin tehdä. Kelasta odottelen edelleen päätöstä päivärahasta ja pakkaus on tulematta vaan eiköhän nuo vielä ehdi.

Näin tällä kertaa ja jos joukkoon mahtuu niin aktiivisuutta voisin yrittää lisätä...

Rimpe + Rölde 34+2
 
Tervehdys,

Rimpelle vaan tervetuloa takaisin =)

Piiju: mä oon ollu saikulla tuosta marraskuun puolivälistä lähtien ja välillä kyllä tulee aika tooooodella pitkäksi... Vielä kun on rasituksesta ruvennut aina supisteleen, niin mitään raskaita kotihommiakaan en oo tehnyt. Pyykinpesua, ruuanlaittoa, asioilla käyntiä, tv:n tölläämistä, netissä roikkumista, lukemista... Siinä mun reseptit päivien kuluttamiseen =)

Toi maitohappobakteerikuuri kuulostaakin hyvälle, täytyypä ruveta niitä syömään.

(.) Alkaa niin paljon v*tuttaan tää flunssa jo!!! Yöllä oli muuten ihan hyvä olo, eli ei ihme kyllä särkeny selkää eikä lonkkia ja pissallakin piti vaan kerran käydä. Niin sit pitää vähän väliä yskiä ja niistää |O Olikos jollain joku hyvä vinkki yskänlääkkeeseen, jota saa raskausaikana käyttää?? Vai onko ne kaikki hyvät reseptilääkkeitä...

t. Piipi + typykkä 34+5
 
Jopas on tullu tekstiä :eek: :D

Kiin peukut pystyyn että pääsette kotiin =)
Mä sipasin siihen paiseeseen toissa iltana antibioottirasvaa ja se poksahti yöllä :x Nyt se on tyhjentyny ja ei vaivaa enää..jes :D On mullaki ilon aiheet :LOL:

Perjantaina olis viimeinen neuvola tällä paikkakunnalla. Lauantaina sit muutetaan..ei kukaan haluais muuttaa mun puolesta kun oma energia ei tahdo riittää :ashamed: :whistle:

Nalle-puhista ja Hilarista ei ole sit kuulunu vielä mitään? Ihan jännitän täällä tilannetta :D

Oma tila edelleen sama, ei pysty nukkuu ja päivät meneekin sit ihan zombina. Öisin koskee mahaan, mitä lie kipuja.

Kertokaas mistä saan laatikoita muuttoa varten?? Saisko niitä ihan kaupasta?

Ruokagalluun mä ahmin perunaa ku odotin esikoista :LOL:
Toisessa vedin appelsiineja ja sitruuna tosi paljon. Nyt tämän raskauden aikan mielihalut vaihtelee koko ajan.

Tekeekö kellään muulla seksiä mieli koko ajan?? :ashamed:
 
Nipsulille kiitos ihottumavinkkauksesta! Googlasin hiukan asiaa ja kovasti tutulle kyllä näyttää. Nokkosrokko sinänsä on minulle tuttua, mutta tämä on jotenkin erilaista. Vatsa, rinta, alaselkä, käsivarret ja kasvot punoittavat, kutisevat ja nyppylöivät, onneksi rakkuloita ei ole. Tarviikin huomenna puhua neuvolassa, kun kai tarttisi sitten seurata vauvaa tarkemmin, jos tää on sellaista monimuotoista raskausihottumaa. Ymmärsin ainakin niin. Cetirizin ei ole juuri muuta auttanut kuin ettei ihottuma juuri ole levinnyt. Ja jos oikein ymmärsin taas nettilähteistä, taas yksi viite rakenneultraa vastaan: kaikesta huolimatta olisi sittenkin poika.

Eilen oltiin tutustumassa synnärille. Kätilö oli jotenkin karun oloinen. Tuli sellainen olo, ettei ennen passaa mennä, kun lapsi on jo liki ulkona ja soitella ei heille kuulu. Harmitti moinen. Itku taasen oli liki, kun salista tullessa käytävällä oli kaksi äitiä pikkuriikkisten vauvojensa kanssa. Äidit kyljellään, nenä melkein vauvan kasvoissa, he pitivät kiinni kultaa arvokkaammista nyyteistään, etteivät ne putoaisi matkalla osastolle. Oli niin herkkistä nähdä heitä ja tietää, ettei omaan vuoroon ole enää pitkästi.

Sain aamulla kuulla, että ystäväpariskunta saa pitkän-pitkän yrityksen jälkeen vauvan heinäkuussa. Olen aivan onnesta soikeena!

 
Cruella: meillä vaihtuu neuvolatäti kunhan vauva on syntynyt eikä niillä kuulemma riitä yksinkertaisesti aika kotikäynteihin. Ja nykyinen neuvolanmummeli taas pelkää koiria, joita meillä on kaksin kappalein.. :saint:. En mä tosin kaipaakaan ketään kaupungin tanttaa tänne pälyilemään :ashamed: , helpostihan niitä tippoja saa apteekista. Aattelin ostaa Deetippoja..

Maitohappobakteerivalmisteiksi kelpaa myös siis kaikki gefilus- yms. tuotteetkin, oli ne sit tippoja, tabuja tai ihan maitoa/piimää.


Niin,kukahan se kyseli miten päivät saa kulumaan.. Mä vietän aikaani kans tässä koneella. Mutta käyn myös kaupoissa (niin kauan ku vielä voin/jaksan) ja sit tietty yritän siivota ja pestä pyykkiä (joita mä en tykkää tehä). Koirien kanssa mä käyn pari kertaa ulkona mutta ei nekään lenkit pitkiä ole. Illat mä sit löhöilen. Aika leppoisasti mä yritän olla, vaikka tykkäsin olla töissäkin niin tässä vaiheessa on kiva kun saa tehdä hommia omaan tahtiin ja levätä kun siltä tuntuu. Ja sit kun vauva on maailmassa, sen kanssa menee varmaankin aika ihan rattoisasti.

 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Kertokaas mistä saan laatikoita muuttoa varten?? Saisko niitä ihan kaupasta?
'miljuuna' kertaa muuttaneena suosittelen että menet kaupasta kysymään banaanilaatikoita. Ihan parhaita muuttolaatikoita! Meillä päin ainakin kun ajoissa menee niin ne varaa ihan nimellä - ja jos käyt useammassa kaupassa, niin parempi vaan. Ne kestää, on helppopakata autoon, ja niistä ei saa liian painavia (nimim. ekassa muutossa tämä törppö pakkasi telkkarilaatikkoon tavaraa eikä sitä saanut enää ylös maasta..). Ja juomalaseille kannattaa hakea Alkosta viinilaatikoita! Nissää on valmiina sellaiset 'kehikot' pahvista sisällä, niin ei tarvitse enää paperilla tms pehmustaa :)
 
mulish Kaupastahan saa banaanilaatikoita, mut kannattaa käydä vaikka tänään vielä vinkkaamassa että säästävät sulle huomiseks muutaman, sillä ne menee puristimeen saman tien muuten. Ja tosta seksistä..mä olen koko ajan ukon kimpussa, ei tosin valita yhtään, sillä samat mielessä. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Kertokaas mistä saan laatikoita muuttoa varten?? Saisko niitä ihan kaupasta?
'miljuuna' kertaa muuttaneena suosittelen että menet kaupasta kysymään banaanilaatikoita. Ihan parhaita muuttolaatikoita! Meillä päin ainakin kun ajoissa menee niin ne varaa ihan nimellä - ja jos käyt useammassa kaupassa, niin parempi vaan. Ne kestää, on helppopakata autoon, ja niistä ei saa liian painavia (nimim. ekassa muutossa tämä törppö pakkasi telkkarilaatikkoon tavaraa eikä sitä saanut enää ylös maasta..). Ja juomalaseille kannattaa hakea Alkosta viinilaatikoita! Nissää on valmiina sellaiset 'kehikot' pahvista sisällä, niin ei tarvitse enää paperilla tms pehmustaa :)
Kiitos neuvosta :flower: Nyt alko tekee mieli banaania :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
mulish Kaupastahan saa banaanilaatikoita, mut kannattaa käydä vaikka tänään vielä vinkkaamassa että säästävät sulle huomiseks muutaman, sillä ne menee puristimeen saman tien muuten. Ja tosta seksistä..mä olen koko ajan ukon kimpussa, ei tosin valita yhtään, sillä samat mielessä. :whistle:
Meillä taas mies "juoksee karkuun" kun koko ajan olisin sitä peittoja puistelemaan viemäs :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
mulish Voi ei... :| En ymmärrä! Noh, synnytyksen jälkeen sitä kaduttaa sit kun nyt ei tajunnut. :kieh: Ainakin meillä on hiljaista varmaan hetken siinä heti kun vauva on syntynyt. :x
Mies oli viime raskauden loppuvaihees ihan samanlainen ettei sen tehny mieli. Mut sit ku paikat parani synnytyksen jälkeen ei tarvinnu jahdata enää :D Sitä aikaa odotellessa :p
 
Mulish: Ainakin pääkaupunkiseudulla muuttofirmat vuokraavat kohtuulliseen hintaan noita muovisia muuttolaatikoita. Kaupoista saa kyllä pahvilaatikkoja pyytämällä ja jos isompia pahvilaatikkoja kaipaa niin kannattaa kysellä myös maatalous-/rautakaupoista.

Päivien kulumisesta: Mulla olis täällä kotona töitä useammallekin ihmiselle. Oikein harmittaa, kun itse pitää vain maata ja tekemistä olisi ennen vauvaa enemmän kuin laki sallii. Itse mietin just kans eilen, että pitäisi ostaa käsityölehtiä, joissa on neuleohjeita, koska noita sais makuullakin tehtyä.

(.) Tänään ei ole supistellut, jee! Iltapäivällä se lääkäri...

Heltu 33+2
 
No juu, kaikki tietysti tyylillään. Mä en kyllä kestäis yhtään, kilahtaisin miehelle alta aika yksikön jos alkais karkuun juosta. Me tosin aika nuori pari... :whistle: Mä odotan myös tota aikaa kun on paikat kunnossa, ilman mahaa ja vaivoja. :D
 
Heltu
Mulla olis täällä kotona töitä useammallekin ihmiselle. Oikein harmittaa, kun itse pitää vain maata ja tekemistä olisi ennen vauvaa enemmän kuin laki sallii. Itse mietin just kans eilen, että pitäisi ostaa käsityölehtiä, joissa on neuleohjeita, koska noita sais makuullakin tehtyä.
Toi muuten turhauttaa ja tekee vihaiseksi kun ei VOI tehdä mitään vaikka haluais ja tarttis. Mä olin myös lähes samas tilantees jokin aika sitten etten juurikaan pystys voinut olla, mut nyt parempi vaikkei silti tietysti ihan kauheesti voi rehata.
:kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
No juu, kaikki tietysti tyylillään. Mä en kyllä kestäis yhtään, kilahtaisin miehelle alta aika yksikön jos alkais karkuun juosta. Me tosin aika nuori pari... :whistle: Mä odotan myös tota aikaa kun on paikat kunnossa, ilman mahaa ja vaivoja. :D
Kilahtelutkaan ei auta :D Ei mekään vanhoja olla.. 24 ja 30 :LOL:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
No juu, kaikki tietysti tyylillään. Mä en kyllä kestäis yhtään, kilahtaisin miehelle alta aika yksikön jos alkais karkuun juosta. Me tosin aika nuori pari... :whistle: Mä odotan myös tota aikaa kun on paikat kunnossa, ilman mahaa ja vaivoja. :D
Kilahtelutkaan ei auta :D Ei mekään vanhoja olla.. 24 ja 30 :LOL:
Siis meidän meis ei ole ainut joka tuntuu juoksevan karkuun.. huh. TUntee itsensä niin rumaksi norsuksi, kun toinen vaan torjuu.. no, ei sen puoleen.. alkanut tuntua norsulta jo muutenkin viime aikoina, niin ei kyllä tee mielikään vongata :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
No juu, kaikki tietysti tyylillään. Mä en kyllä kestäis yhtään, kilahtaisin miehelle alta aika yksikön jos alkais karkuun juosta. Me tosin aika nuori pari... :whistle: Mä odotan myös tota aikaa kun on paikat kunnossa, ilman mahaa ja vaivoja. :D
Kilahtelutkaan ei auta :D Ei mekään vanhoja olla.. 24 ja 30 :LOL:
Siis meidän meis ei ole ainut joka tuntuu juoksevan karkuun.. huh. TUntee itsensä niin rumaksi norsuksi, kun toinen vaan torjuu.. no, ei sen puoleen.. alkanut tuntua norsulta jo muutenkin viime aikoina, niin ei kyllä tee mielikään vongata :LOL:
Minäki lopetin vonkaamisen kun ei se tuota mitään tulosta. mies kyllä kehuskelee mun muotoja ym melkein joka päivä mut silti ei tapahdu mitään :LOL:
 

Yhteistyössä