** Helmikuun Helmet** tammikuu

Terve :wave:

Nyt on sitten taas mukavan mies lääkärin kätösissä oltu :LOL:

Hän sanoi että tervetuloa terve vauva. :D

Painosta ressasin ihan turhaan 2,9-3,1kg nyt pituudesta en tiedä mitään.

mutta mitat jotka ovat uä-kuvassa

BPD 92.9mm 38+3
FL 69.2mm 35+4
AC 319mm 35+6
EW 3183g
EFW 2909g

että niinku täh??? tää on niin jännää kun itse ei osaa kysyä mitään niin ei sitä sitten tiedäkkään mitään. ;)

muuten neuvola kuulumiset.

36+0
paino 107.3 :eek: (viimeks 105)
turvotus +
RR 110/74
pissa ok
hb 115
sf 34
syke 165
liikkeet ++

Sykkeestä sen verran että omani ainakin kävi tuhannessa kun siellä oli vissiin kone juntturassa ja niitä vauvelin ääniä ei kuulunut. Sitten lääkäri tokaisi että otetaan uä-laitteen kans ni saa samalla mittoja. Sieltäkin oli vaikea saada kuulumaan. Joten hyvä ettei multa menny taju kun pelästyin et vauvelilla joku hätä. Mut hän vaan on niin alhaaalla ahdingossa ja kun jos oikein ymmärsin niin plösö hän kyllä on kun pituus menee alakanttiin joka mittauksessa ja sitten taas vatsan menee yläkäyrillä. :D

Äitin pieni pallero. :heart:

Niin kohdunsuun tilanne on pehmeä mutta silti kiinni. Ja neuvo oli että kun alkaa supistaa niin ei saa ressata kun se on sitten tulossa. :D Ne on niin ihanat ne sen mieslääkärin ohjeet. :LOL:

Ens viikolla taas neuvola 16.1 toivottavasti sinne päästään. Ei meinaan toi kohdun ja peräröörin tunnustelu yhtään vähentäneet näitä mun suppailuja.

Ja aivan oikein luitte hän salakavalasti tutki peräröörini kautta häntäluuta. Kuulemma hyvin joustaa ja mukavan kokoinen on lantiokin. ;) :whistle:

Niisku-neiti & rinsessa 36+0
 
isyyslomasta taas sen verran että ukko joutu tänään ilmottamaan että millon alottaa ja se sano että jää lomalle 25.päivä, mulla on se laskettu aika 28.päivä,niin toivottavasti tämä kaveri nyt ei ainakaan kauheasti menis yli..
 
En vaan edelleen käsitä miten se sieltä suolesta tuntuu paremmin minkälainen hehtaarilanne sitä ollaan tai sitten ei olla... Ehdotin miehelle että jos se kokeilis kotona ja sitten sanois sille lääkärille.... joka on muuten nainen, en tiedä onko se tässä tapauksessa hyvä vai paha... että mikä mun lantion tilanne on =)

Noh, kerranhan se vaan kirpasee, ällöttää vaan jos vaikka maha ei just sinä päivänä toimi tai sitten toimii liian hyvin...
Kuinkakohan pitkälle ne niitä sormiaan työntelee sinne suoleen?
Pitää varmaan ottaa kotitekoinen peräruiske :eek:

Mä sain viikolla 29+4 arvion että vauva on syntyessään mahdllisesti joku 3800g. Musta kuulostaa jo rittävän hurjalta, ens viikolla katsotaan tarkemmin ja toivon vaan että se todellinen luku ei ala nelosella. Toivottavasti tyyppi on vaan niin tullut lähes parimetriseen isäänsä että pitkät koivet tuo sitä lisäpainoa.

Eilen kun katselin niitä nimiä netistä ja muualta niin ei yhtään kiinnostanut katsella tyttöjen nimiä, vaikka siellä oli kuinka ihania. Mulla on niin vahva tunne pojasta että tuntuu turhalta edes selailla tyttönimiä =)
Mutta täytyyhän niitäkin varmuudeks vähän miettiä, jos vaikka mun pettämätön vaisto onkin väärässä :p
 
Morttens, :wave:

Nyt tulee ekaks vaan omaa napaa, luen tän päivän kuulumiset sen jälkeen. Oltiin polilla ultrassa ja lääkärillä (synnytystapa-arvio istukan vuoksi ja vauvan koon arvio sokereitten vuoksi). Vauvan kooksi arvioitiin 2,4kg, eli jos la:n asti mennään niin n. 3,5kg olis arvioitu syntymäpaino. Lapsivettä oli normaalisti ja napavirtaukset hyvät. :heart: Mutta; hynttyrä istuksii perätilassa! :( Lääkäri kokeili vauvan tarjontaa alapään kautta, ja oli sitä mieltä, että kääntöä ei yritetä, koska vauva on laskeutunut jo niin alas lantioon, ettei vauvan pyllystä saada kunnolla kiinni. Varattiin uusi aika kahden viikon päähän, jolloin kätilö tsekkaa tarjonnan ultralla, ja jos hynttyrä ei oo kääntynyt siihen mennessä, varataan sektioaika rv 39. :( :'( :eek: Kätilö lohdutteli, että 97% vauvoista kääntyy viikolle 39 mennessä, ja että on käynyt niinkin, että kun äiti on mennyt sairaalaan leikkausajalle, on huomattu, että vauva on viime hetkellä kääntynyt itse. Alkoi kuitenkin pelottamaan vähän... :( Tärkeintähän on tietysti, että vauvalla on kaikki hyvin ja luotan asiantuntijoihin, että tietävät, mitä tekevät. :)
*muoks* Niin, ja kätilö lohdutteli silläkin, että hyvä, että vauva on noin pieni (alle keskiarvon tällä hetkellä ) , että mahtuu kuulemma vielä oikein hyvin kääntymään. =)

Nyt lukemaan teidän kuulumisia,

eva & hynttyrä 35+6 :heart: :heart:
 
Se peräröörin tunnustelu ei kestäny kauaa ja se vaan työnsi sormet sinne ja painoi häntäluuta. Eli kokeili kuinka se joustaa. Ei se nyt niin paha ollut. Mutta kun sen teki mies. Mä olen ainoastaan np-ultrassa ollut naislääkärillä muuten on ollut kaikki miehiä nämä sörkkijät... toivottavasti mun papereissa ei lue et suvaitsee mies kätilön. Ihan varmaan mun tuuria. :LOL:
 
(.): Taas sitä omaa napaa. Synnärillä tuli tosiaan käytyä. Paikat olivat pehmenneet käsin kanavaa oli 2cm jäljellä ultralla 38mm ulkosuu oli sormelle auki. Viime perjantaina kohdunsuu oli vielä kiinni ja kiinteä 3cm... Hälyttävä tilanne ei ollut, mutta lääkäri olisi mieluusti jättänyt sairaalaan. Nyt sai supistuksia estävän piikin ja luvan lähteä kotiin (kun ruinasin tarpeeksi). Mikäli supisteluja vielä tulee niin seuraavalla kerralla ei kotiin päästetä, koska annetaan myös kortisonia ja se vaatii osastoseurantaa. Viikon kuluttua kontrolli kohdunsuuntilanteen osalta. Neuvola oli myös tänään, kaikki sillä rintamalla ok. Th soitti minulle huomiseksi ajan paikalliselle äitipolille, koska synnärin äitipolilta olivat käskeneet minun syödä tuota supistusten estolääkettä, josta ei aiemminkaan ollut mitään hyötyä... Nyt täytyy pysyä vuodelevossa... Josko kaiken varalta sitä sairaalakassia pakkailisi jossain vaiheessa...

Heltu ja Rymy 33+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Esikoinen on taas luistelemassa ja mamma kotona ihmettelemässä. Noi verotukset mua ahdistaa että mitenhän kun mulle työnantaja maksaa palkkaa toukokuuhun asti niin meneekö millä veroprossalla?? Ja sit pitääkö mun ilmoittaa uusi veroprosentti sitten kelaan vai mitä ihmettä? Kun en osaa lähtee edes kysymään verottajalta mitään, sen verran pihalla.
Mulel tuli just postissa verokortti ja pähkin samaa.. Ajattelin kipaista verotoimistoon joku päivä tuon äitiysrahapäätöksen kanssa + arvioida lisäksi paljon sitä palkkaa ois työnantajalta tulossa. Ettei tulisi mätkyjä kovin pahasti :(
:attn: Kirjotin tosta asiasta jo tonne sivulle 27: Eli työnantajan maksamasta menee samalla prossalla kuin palkasta muutenkin ja Kelan rahaa varten kantsii hakea uusi verokortti, kun tietää Kelan päivärahan määrän. Uuden verokortin voi hakea netin kautta. Ihan iisiä oli, eilen haettiin miehelle, kun sille tuli opiskeluaikasiten tulojen perusteella tuo kortti. :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Esikoinen on taas luistelemassa ja mamma kotona ihmettelemässä. Noi verotukset mua ahdistaa että mitenhän kun mulle työnantaja maksaa palkkaa toukokuuhun asti niin meneekö millä veroprossalla?? Ja sit pitääkö mun ilmoittaa uusi veroprosentti sitten kelaan vai mitä ihmettä? Kun en osaa lähtee edes kysymään verottajalta mitään, sen verran pihalla.
Mulel tuli just postissa verokortti ja pähkin samaa.. Ajattelin kipaista verotoimistoon joku päivä tuon äitiysrahapäätöksen kanssa + arvioida lisäksi paljon sitä palkkaa ois työnantajalta tulossa. Ettei tulisi mätkyjä kovin pahasti :(
:attn: Kirjotin tosta asiasta jo tonne sivulle 27: Eli työnantajan maksamasta menee samalla prossalla kuin palkasta muutenkin ja Kelan rahaa varten kantsii hakea uusi verokortti, kun tietää Kelan päivärahan määrän. Uuden verokortin voi hakea netin kautta. Ihan iisiä oli, eilen haettiin miehelle, kun sille tuli opiskeluaikasiten tulojen perusteella tuo kortti. :attn:
Mulle on nyt ihan selvä, että toimitan työnantajalle kortin normaalisti, niinkun tähän asti...mutta :kieh: ...
MINKÄ JA MILLON mie sinne Kelaan vien?? :eek: Vai saanko Verotoimistosta sitten Kelaa varten kokonaan uuden, jos sen alkuperäsen vien työnantajalle?? Ymmärsikös nyt kukaan?? Evaellen? :D :wave:
Mie kun en netin kautta saa tätä hoidettua edes, et pitää sinne toimistolle asti mennä...mulla kun ei oo henk.koht. verkkopankkitunneraita :/ pelaan miehen tunnuksilla :kieh:
 
Mäpirautin verotoimistoon ja tiedustelin onko toi nyt saamani vero% lähelläkään oikeaa. Kerroin normipalkkani tammi-maaliskuu ja sit laskin äitiys-ja vanhempainrahat yhteen vanhempain(äitiys)loman alkuun asti eli marraskuun alkuun saakka. Sit täti kyseli mitä loppuvuoden kanssa. Totesin että hoitovapaalle kyllä jään joten laskettiin ihan vuoden loppuun asti tulot. Ja laskihan se prosentti! Aiemmin siis 19,5% nyt se tulee olemaan 18,5% :). Katotaan sit loppuvuodesta tuleeko taas mätkyjä..niitä mä en ole koskaan ymmärtänyt. Lupasivat toimittaa Kelalle muutosveroprosentinkin ja mulle sen kappaleen jonka toimitan työnantajalle.

Mä kävin törsäämässä:eek:stin uudenuutukaisen Hug-a-bub -kantoliinan. Sen solmiminen näytti olevan tosi helppo jopa munlaiselle blondille.. ostin jo alennuksella olevan imetyspaidankin (kohta pääsee jo käyttämään!) ja lisäksi löysin babyidean nettisivuilta sellaisen kantosuojan kantoliinalle.. Kun mä olen vakaasti päättänyt että ulkoilen muksun kanssa paljon.

Kohta alkaa perhevalmennus, nyt mä meen hetkeksi sohvalle, väsyttää taas..

 
en tiiä miten tämän kysymyksen muotoilis..lirahteleeko teillä aina jotain housuun jos nostatte jotain raskaampaa? mulla sitä on tapahtunu aina sillon tällön ja ennen se on aina osottautunu valkkariksi, tänään sit rupesin riuhtomaan joulukuusta jalastaan irti ja raahasin sen roskikseen niin sillon tuntu että jotain taas lorahteli ja ajattelin tietenki että valkkaria se on mut nyt se "eväs" oliki kirkasta ja hajutonta..iski pieni epäily että voiko sitä lapsivettä lorahdella...? hitto ku ukon piti tuo kuusen raato tänään roudata sinne roskiin, mut yllätys yllätys sillä oli niin paha rapula että ei se eitä voinukkaan viedä niin mä en jaksanu jäädä odottelemaan että viekö se sen huomenna vai viikon päästä..
 
piipero mulla ainaki valkkari on nykysten iha litkua ja väritöntä :ashamed:
Mut eikös ne sano, et jos epäilee et ois lapsivettä, niin laittas siteen ja kattos mitä siihen tulee, jos tulee...ja et lapsivesi olis hieman punertavaa :/
Mut että voihan sitä toki lorahdella...jos enempi alkaa tulla, ni soita ihmeessä ä.polille =)
 
Evaellen mulla tyttö oli perätilassa näillä viikoilla kun sinä olet ja menin polille että alkavatko kääntämään niin neiti olikin humpsauttanu ittensä raivotarjontaan. Aika paniikissa olin kans sillon mutta hyvin oli tilaa kääntyä näköjään ja syntymäpaino hällä oli rv 42+1 3400g.
Toivotaan että kääntyy vielä. :hug:

Mulla perjantaina se poliaika kans ja pelottaa hiukkasen kun tää epeli on ollu niin kauan jo poikittain ett kääntyyköhän se ollenkaan. Mäkään en sitä sektiota kuitenkaan haluais.

Tultiin sieltä piikiltä ja nyt se ruuanlaitto. Nakkipekonikastike ja perunat vihannessekotuksen kanssa. Nam.

Toi vihannessekotus(pakaste) on jääny mulle tytön raskausajasta. Söin ku mielipuoli niitä ja keittelin jopa iltapalaksikin.

Jepsu ja Martti 35+0 :heart:
 
kyllä mulla side on ollukki, pitää ollakki nykyään melkein päivittäin ku sitä valkkaria on työntäny sen verran paljo aina välillä :x no jospa ne lorahtelut loppuis..

hitsin pimpulat ku pitää vielä tälle illalle lähtee kuuntelemaan saarnaa jostain eskariin menosta tohon lähikoululle ku eihän mulla oo mitään hajua minne minä tuon pojan klopin pistän eskariin ja miten minä sen edes ilmotan mihinkään.. |O
 
galluppi mulle maraboun se perinteinen suklaa on maistunut erittäin hyvin :D ennen raskautta söin karkkia ehkä noin kerran kuussa, mut varsinki alkuraskaudesta noita suklaa levyjä meni aina 1 levy kahdessa päivässä ja sit alkuraskaudessa pannukakku ja letut oli heikkouksia kans.. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
galluppia kehiin Onko teillä jotain ruokaa tms mitä ootte ahminu hulluna nyt raskaana ollessa?? tai jotain uusia juttuja mitä tullu nyt ihan vasta?

Ekasta söin suolakurkkuja suoraan purkista B)

Tokasta...ööö...en oikeestaan ees muista, ei tainnu olla sellasta himojuttua...sen muistan, että jos jauhelihaanpäin katsoinkaan, niin tuli oksennus :kieh: Mun ruuat otettiin aina eka pois, jos oli jotai jauhelihajuttua :whistle:

Kolmosesta vedin litratolkulla omatekemää puolukkarahkaa, joka ilta oli pakko saada :D

Nyt mulla on ollu himona jugurtti (jacky jugupalat!!!) ja BANAANI!!!! :whistle:

Niin ja tässä raskaudessa n. viikolle 30 asti, piti päivittäin saada suklaata :saint: Nyt se on vähän jääny...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulle on nyt ihan selvä, että toimitan työnantajalle kortin normaalisti, niinkun tähän asti...mutta :kieh: ...
MINKÄ JA MILLON mie sinne Kelaan vien?? :eek: Vai saanko Verotoimistosta sitten Kelaa varten kokonaan uuden, jos sen alkuperäsen vien työnantajalle?? Ymmärsikös nyt kukaan?? Evaellen? :D :wave:
Mie kun en netin kautta saa tätä hoidettua edes, et pitää sinne toimistolle asti mennä...mulla kun ei oo henk.koht. verkkopankkitunneraita :/ pelaan miehen tunnuksilla :kieh:
Mulla tää homma menee ainakin niin, että toimitin alkuperäisen työnantajalle ja kunhan saan sen f*ckin` Kelan päivärahapäätöksen lasketan uuden verokortin loppuvuodelle netissä eli sä siis voit tehdä sen siellä toimistossa/puhelimessa. Uutta, Kelalle toimitettavaa korttia varten tarvitset tiedot, paljon sulle on maksettu/maksetaan palkkaa tänä vuonna, millä prossalla verotetaan ja sit nuo kaikki normivähennykset: ay-maksut, lainankorot jne., mitkä käy ilmi palkkalaskelmasta & lainasopimuksista, tai jos on ns. "vanha laina", eikä tiedot oo muuttunu, niin selviää varmaan siitä verokortista, minkä oot jo saanu... Muakin vähän, eikä ihan vähänkään vituttaa nää paperihommat... :kieh: Mut kantsii soittaa/mennä käymään sinne verotoimistoon noitten papereitten kanssa... :whistle:
 
evaellen, jep...meen verotoimistoon heti kun se lappu tulee...en vie ees ennen työnantajalle mitään. Eikös se oo kuitenki tämä kuu aikaa palauttaa vai onko siinä joku "eräpäivä"? :whistle:
Mullahan tosiaan on jo noi äitiysrahapäätökset yms tullu, niin otan ne sit mukaan...ja mie kanssa kun hoitovapaalle jään marraskuussa, niin tietää tulot kyllä sit koko vuodelle...
 
Ennakonpidätys toimitetaan taulukkoprosentin mukaisesti, koska
emme ole saaneet ennakonpidätystietojanne verohallinnolta.


mulla lukee äitiys/vanhempainraha päätöksessä noin, mitä se niinku suomeksi sanottuna tarkottaa? :whistle: pitääkö mun viedä verokortti kelaan vai saako ne vielä ennen maksujen alottamista nuo tarvitsemansa tiedot verohallinnolta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Ennakonpidätys toimitetaan taulukkoprosentin mukaisesti, koska
emme ole saaneet ennakonpidätystietojanne verohallinnolta.


mulla lukee äitiys/vanhempainraha päätöksessä noin, mitä se niinku suomeksi sanottuna tarkottaa? :whistle: pitääkö mun viedä verokortti kelaan vai saako ne vielä ennen maksujen alottamista nuo tarvitsemansa tiedot verohallinnolta?
Varmaankin sun pitää viedä?! Luulisin minä....
 

Yhteistyössä