** Helmikuun Helmet** tammikuu

ruokagalluppiin: Mähän olin aiemmin kasvissyöjä (kala ja muna oli käytössä), niin melkein heti plussauksen jälkeen iskivät lihahimot, ja nyt olen taas onnellinen sekasyöjä. :saint: Alkuaikoina himotti tuoremehut, mansikat ja muut marjat, raikkaat hedelmät (erityisesti greippi) ja jugurtti. Nyt ei oo oikeestaan ollu mitään erityisempiä himotuksia tai uusia löytöjä... :/ Syön monipuolisesti kaikkea... :D No, ehkä makeat on alkanu maistua vähän enemmän kuin ennen... :p Tosin tän ruokavalion takia niitä pitää rajoittaa, joten en oo niitäkään ihan hirveesti vedelly. Mutta on ne paremmalle maistunu kuin ennen. :p
 
:heart:
Painoa 2350g, kilon verran lisää about tulisi, jos laskettuun aikaan asti sisällä pysyy.
Kohdunsuu pehmeä ja kahdelle sormelle auki. Vauva laskeutunut, joten tuloillaan ehkä jo piakkoinkin :D Lääkäri sanoi, ettei nyt kannata kovin pitkiä reissuja suunnitella. Enpä taida laskea miestä 2 viikon päästä sinne kaverinsa synttäreille 150km päähän...

Siitä runsaasta valkkarista kysyin, on kuulemma ihan normaalia raskauden loppuvaiheessa.
 
minä oon viime kevään opiskellu ja nyt syyspuolen ollu työttömänä..onneksi me asutaan kaikki eri paikkakunnilla, ajatelkaa mikä helv*tti se olis verotoimistolle ku joka päivä kymmenet raskaana olevat akat soittelis ja kyselis että mitä tehdään prosenttien kans ku kela sitä kela tätä :LOL: :LOL: :LOL:
 
:wave: pikaisesti käväsen,pääsin kotona käymään mutta voipi pianki lähtö tulla,on synnytys kivut alkanu ja paikat 4cm auki,toivon ettei syntys näillä viikoilla,mutta siltä näyttää,jokainen päivä masussa oisi arvokas,,,kaikille jaksuja!en pysty ees istuun,niin kipiä oon,,,moiks! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilari:
:wave: pikaisesti käväsen,pääsin kotona käymään mutta voipi pianki lähtö tulla,on synnytys kivut alkanu ja paikat 4cm auki,toivon ettei syntys näillä viikoilla,mutta siltä näyttää,jokainen päivä masussa oisi arvokas,,,kaikille jaksuja!en pysty ees istuun,niin kipiä oon,,,moiks! :hug:

Voi ei...mutta enkeleitä pienokaiselle, jos päättää tähän maailmaan jo tulla!!! :hug: :hug:
Oletkohan sinä siis seuraava :eek: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Ja vielä pinoutumisesta synnytyksen jälkeen: Jospa perustettais pino nimeltä HELMET 2008, niin ei viittais pelkästään suoraan syntymäkuukauteen. Mitäs mieltä ootte? =)

Sopii :D
Sit kun viel saahaan joku päivittämään sitä :saint: :LOL:

Varmaankin tonne vauva-puolelle...olikos se 0-12kk... :whistle:
 
Tsemppi hilari! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug: :hug:

Jeps, sen pinon vois pistää tonne Vauvat 0-12kk -osioon. Jos tosiaan joku jaksaa sit päivitellä... :saint:

Vauva muljuaa tosi paljon... Toivottavsti se kääntyis nyt! =) Ja pysyis sit kans pää alaspäin... =)
 
heips :wave:

kauheesti tekstiä tullu muutamassa tunnissa :whistle: huomaa et on suurin osa jo mammalomalla :D

hilari: tsemppiä ja toivotaan et vauva pysyis vielä masussa :hug:

c81: onks teillä ollu jo siitä vuorovaikutuksesta? se ämmä kuka sitä piti sillo ku poikaa ootin ni on kyllä niin per****tä :kieh: sano että isättömistä lapsista tulee melkeen aina häiriintyneitä |O että kehtas ku ties että mä ootan yksin. meinasin tirvasta akkaa niin että ois käki tullu molemmista korvista |O

mirtsu: mä myös nähny vauvan viimeks rakenneultrassa ja seuraavaks sitte synnyttämään. tässä välissä ei muuta ku normi neukkukäynnit. mein pitää vaan olla tyytyväisiä et raskaus menny niin hyvin ettei ylimääräsiä käyntejä oo tarvinnu :) vaikka epäreilua se on että joissain paikkakunnilla saa kaikki 3 ultraa :|

jahvetti: oisko mitään ehdotuksia perjantaille? mulla ei oikeen. ollaan torstaina menossa heseen ni ei oikeen pe sit viittis B)

jepsu: mä oon kh-tuella ja helmikuun alusta tulee eka äippäraha. miniminä tietenki.
 
En kai nyt hyppinyt kenenään varpeille kun perustin ton pinon tonne. Itepähän päivitän sitten. :D Onko ideoita miten ton alun laittais? Laitoin nyt sinne pienen kutsun ja sit tietoja kenen tenavia siellä on. Haluatteko syntymäaikojen lisäksi vielä strategisia mittoja vauvoista myös näkyviin?
 
pätkäsin ton tekstin ni ei tuu niin pitkää litaniaa B)

eli mulla neukku tänään, sanoin niistä päänsäryistä, ei osannu sanoo oikeen juuta eikä jaata mut jos jatkuu vaan ni lekurille ja neurologisiin tutkimuksiin :/ heti tuli mieleen kaikki aivokasvaimet yms :snotty:

muuten ei ollu mitään ihmeempiä, paineet 116/79, paino noussu vkossa 1,2kg mut viimeks kävin neuvolassa aamulla ja syömättä, nyt oli ip ja olin syöny tuhdisti B) seli seli isoveli... :whistle:
pissa puhdas, sykkeet 145-150, sf edelleen 34 ja raivotarjonnassa vaavi. käsikopelolla kokeili vauvan kokoa ja sano et ihan normaalin kokoselta vaikuttaa vkoihin nähden, hiukka huojensi mieltä ettei nyt mitää jättiä oo syntymässä.

ainiin, joku kyseli rintapumpusta et kannattaako ostaa varalle. en tiiä kannattaako ku kaikilla ei sitä maitoa ees kunnolla tule ja kerkeehän ton ostaa sitte ku vauva on syntyny. tietty jos maitoa tulee ihan solkenaan ni se pumppu olis hyvä mut käsinkin saa jotain pois. ite en kyllä oppinu ikinä käsin lypsämään B) pumppu oli mulla tarpeen kun maitoa tuli aika hyvin ja sillä sai estettyä sen pakkaantumisen. ja aina poika ei jaksanu syödä molempia tyhjäks ni pumppailin loput. pakkaseen aion laittaa nytteki maitoa jos sitä niin hyvin tulee.
 
Onpas vilkasta... vaikka olen tänään monta kertaa käynyt lukemassa, niin perässä ei tahdo pysyä! =)

Heltu lepoa nyt vaan! Toivotaan että vauva pysyy kyydissä vielä muutaman viikon! :hug:

Hilari onpas sulla jo hurja tilanne, jos 4 cm auki... onnea matkaan, ja toivotaan myös ettei vauva ihan heti päätä maailmaan tulla!

VanamoBr hienon aloituksen olit tehnyt =)

Nyt ei ehdi enempiä, ruoka odottaa... :p
 
Edelleen aktiivinen tahti jatkuu kirjoittelussa ja hyvähän se on :D

Hilarille, Heltulle ja muille joiden pienet kiirehtii syntymään :hug: ja enkeleitä pienille että jaksaisivat vielä hetken sinnitellä.

Nalle-Puhin kuulumisia minäki odottelen... :whistle:

Pessille poikaonnitelut :heart: :flower:

RuokaG, mulla on vaihdellut mieliteot alun ruisleivästä ja omenistä aina tomaatteihin. Viimeisin villitys on jugurtti ja banaani :p Niin ja pahiksena suklaa...

Täällä ollut ihan ventti olo koko päivän johtuen eilisestä urakoinnista, innostuin vähän liikaa pesemään pyykkiä normijuttujen lisäksi joten lepäily jäi kokonaan. Junnu vielä on nukkunut muutaman yön huonosti heräillen useasti ja oma yskä ja tukkoisuuskin valvottaa, joten tää päivä onkin ollut raskas.

No huomenna parempi päivä toivon mukaan, neuvolakin olisi iltapäivällä =)

Hieno juttu jos Vanamo hoitelee vauvapuolen listauksen :D

Nyt alkoi molemmat parkumaan kun meni sukset ristiin isukin kanssa :kieh: Eli eikun pelastamaan tilanne :wave:

äitsy ja pieni 34+3 :heart:
 
ruokagalluppiin: alkuraskaudesta hirveesti kaikenlaisia marjoja meni..suoraan puskista ja päivittäin. Ruokapuolella olen muutenkin hulluina noihin tortilloihin ja niitä on tullut nautittua aika usein.. Yleensäottaen nuo miun mieliteot kaikissa raskauksissa on liittyneet ihan suht terveellisiin asioihin vaikken tosiaan mikään terveysintoilija olekkaan.. Vanhimmalta söin hulluna satsumia..ihan pussitolkulla..kaksosilta join rasvatonta piimää purkkitolkulla.

Hilari onnea matkaan sekä sinulle että vauvalle :hug:
Nalle-Puh uutisia kovasti odotellaan täälläkin suunnalla..toivottavasti kaikki hyvin!!!

VanamoBr Hieno oli tuo siun aloittama helmet..siellä on hyvä jatkaa jutusteluja vauvojen syntymän jälkeen =)
 
Heippa!! Täällä yksi taustailija.. =) päivittäin käyn lukees, paristikkin, mut ei vaan ite saa aikasiks kirjotella. :whistle: Tätähän tää on...tylsääkin odottamista vaivoineen. ja kun kotona on jo elokuusta lähtien ollu niin tosiaan alkaa jo kypsyttää!! :kieh: MUTTA..eihän tässä kauaa enää odottele, kukaan meistä. :D mulla muuten laskettu vaihtunu 16.2.08. ja poikaa odotellaan.

Kiinin taannoinen yllärilähtö pisti kyllä mietityttää itteekin! Paljon onnea kiinin perheelle pikkuisesta, ja toivottavasti poitsu kotiutuu pian!!

Hilariko se nyt sitte seuraavaksi vuorossa?? :eek: paljon enkeleitä matkaan!!

Nalle-puhin kuulumisia täälläkin jännäillään..

Liina tulee meilläkin käyttöön. en mikään himoliinailija ole, mutta just esim koiran ulkoilutuksella se on kätevä jos haluu vaik mettäs kävästä. =)

ruoasta alkuraskaudessa oli himoina mm. kaikki roskaruoka, perunat, greippi. myöhemmin tuli sitten suklaa ja makeet herkut!! nyt oon mässylakossa kokonaan..kun lähti ihan hanskasta ja painoo vaan tulee.

Rintapumpusta on valmiina odottamassa aventin pumppu ja toivotaan et sille tällä kertaa tulis käyttöökin. Viimeeks ei auttanu pumput eikä yritykset, maitoo ei vaan tullu ku tippoja.:'( nyt toivoisin niin kovasti täysimetyksen onnistuvan ees muutaman kuukauden ajan!!

pikkuveikka 34+3 :heart:
 
Tsemppiä hilarille, vähän kuulostaa nyt siltä, että sieltä on joku maailmaan jo tulossa. :hug:

Pessille myös täältä poikaonnittelut :flower:

Niisku-neiti: hyvä, että sulla meni se pelätty neuvolalääkäri ihan hyvin ja vauvakin on ihan normikokoa. Innolla odottelen omaani, vaikka siihen on vielä lähes pari viikkoa aikaa...

Ruokagallupiin: alkuraskaudessa teki mieli kaikkea suolaista, sillon ruisleipä, hapankorput ja karjalanpiirakat maistui. Niin ja appelsiinimehu ja ehdottomasti jäillä :D Nyt on puolivälin jälkeen taas makeanhimo kova, yhdessä vaiheessa vetelin niitä Susette-suklaavanukkaita joka päivä :p

Nyt kurkkaamaan sinne vauvat-osioon Helmien uutta pinoa :D
 

Yhteistyössä