***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Jahvetti: posti toi juuri äsken kutsun sinne yliaikaiskontrolliin, joka ois sitten maanantaina (rv 42+0). Ja kutsussa sanottiin, että pitää varata aikaa 2 tuntia. Ja mähän en sieltä kyllä aio lähteä pois. Saavat kyllä luvan tehdä asialle jotain, en suostu millekään seurantalinjalle :kieh: ! Onneks pääsen huomenna kuuntelemaan :heart: -ääniä neuvolaa, kun maanantaina itse sitä pyysin. Ei kyllä terkka usko silmiään kun sinne taas taaperran! Itku varmasti tulee senkin vastaanotalla taas :snotty:

Meitä tammikuisia varmasti tännä siirtyy jonkin verran. Ainakin Merbau ja mirkkuli jo näyttää täällä olevan. Varmaankin jotain alle 10 on vielä vauvautumatta. Mä taidan tällä hetkellä pitää kakkospaikkaa, äiti-yöllä on muutama päivä vielä enemmän, mutta huomanna taitaa olla käynnistys viimeistään.

Niin ne maaliskuiset menee edelle. Ei mitään kunnioitusta järjestyksestä :kieh:

Afu ja epätoivo 41+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Huurre, mie oon 158cm ja esikoista oottaessa sf oli isoimmillaan 38cm eikä siihen mitenkään puututtu :whistle:
Ja ihan hyvin mahtu tulemaan? Mie oon kyllä tyytyväinen, että päätti laittaa sen lähetteen, kun kaikki on tulleet pelottelemaan ja oisin varmaan ite melkei pyytäny tota jos ei ois muuten saanu. Muutenkin toi lääkäri tosin oli hyvin tarkan oloinen, ruoka-aineallergioistakin kysele että oonko päässy rav-terapeutille (höps, lisävitamiinit vaan yms.).
 
No huh..kävin vetäsee fiksuna likkana mäkkiaterian ja nyt pää niin jumissa ettei jää mitään mieleen kun piti jotain oikeen kommentoidakin. En syöny edes ranskiksii kokonaan ja join vettä mut silti kuuppa jumissa. Kivat kalori-suola-rasva piikit tuli varmaan istukalle suodatettavaksi. Viltsu kiittää äitiä! :D On toi kyl hurjaa miten eritavalla oikeesti suhtaudutaan ihmisten vaivohin raskausaikana. Meillä kans sellainen lääkäri että "kaikki on ihan loistavasti ja hyvinhän sä voit" Silti paineet oli koholla ja turvotusta ja selkä jumissa ja pää kipee+huimas... En tajuu. Nyt onneks siis menny ohi noi kaikki paitsi jalkojen turvotus, mut ärsyttää tollaset villaselle painelijat. |O

Onneks mulla on kaikki ihanasti ja elämä hymyilee! Tää massukin on niin suloinen ja ihanasti tossa edessä. :LOL:
 
tervetuloa "tammikuisille"!

Jahvetti :hug: ja onnittelut pyöreistä viikoista!

Cruella mun on pitäny jo monesti sanoo et sun poika on aivan syötävän sulonen. :heart: Aivan ihana kuva tuolla kerhossa! :heart: :heart: nuo silmät sulattaa monien tyttöjen sydämet. :heart: :heart:

Neuvolakuulumisia
38+2
paino -200g/vko :eek: , mä luulin ihan toisin et puntari räjähtää alle
Turvotus -/+
rr 127/72
pissassa
leukkarit +
protsku + (ensviikolla tarkastus ja sit lisätutkimuksiin jos vielä...)
Hb 116
sf 35 (noussu 1cm/2vkoa)
RT
liikkeet++
syke 130-140

Oikein on vauveli masussa mutta ei oo kuulemma vieläkään kiinnittyny eikä ees laskeutunu vaikka muut jo sanonu et mahas on muka laskeutunu.Pah.
Sanoin et kävely hankalaa ja nivusiin sattuu niin sanoi et voi olla et vauva poraa itteään alaspäib tai pyörittää päätään siellä niin paikat venyy ja paukkuu...

eli lyhyesti sanottuna no panic minnekkään päin. |O |O |O

Josko sitä menis syömään jotain...taas kerran....
ja kun tyttö herää niin mennään kattomaan kun uuteen kotiin on tullu tänään lattiavalu. :D

Jee, mutta suppareita kaikille niitä kaipaaville!

Jepsu ja Martti 38+2 :heart:

Ai niin ja nellille tsemppiä! :heart: :heart: :heart:
 
en mä oo mihinkään vielä lähössä :headwall: kolailin tuossa ulkona n. tunnin eikä yhtään supistusta saanu aikaseks! ja mä oon kärsin ennenaikasista supistuksista jotain pari kk että nyt ku sais syntyä ni iei mitään tapahdu!!

joku kirjotteli noista vaivoista, mullaki oli jo kyynärsauvat varattuna ku meni toinen jalka alta issiaksen takia, mutta en onneks joutunu hakee niitä, pärjäsin tukivyöllä, sellasella korsetin mallisella :D

mut vähän tietoja, ku en o ovarmaan laittanu vielä, eli 3 lapsi tulossa, La oli ja meni 28.1 ja sairaalana PHKS
 
Tääällähän näyttää noi tammiloikkarit kirjottelevan, kun tuolla Tammikuisissa oli tosi hiljasta. Taidanpa minäkin siis loikata tänne, kun yksin on tuolla toisessa pinossa hiukan ikävä kirjotella.

Onnea kaikille helmikuisille, jotka jo vauvansa ovat saaneet! :flower: (Epäreilua, huutaa kateellinen minäni!!!)

Kuten Afu tuossa kirjottelikin, niin sitkeitä tammivauvoja näyttää olevan vielä jonkin verran yksiöissään. Meillä on kyllä kova hinku mennä tästä teidän edeltä tietä tukkimasta, mutta kun ei noi toopet masuasukit oikein ymmärrä tuota ulostulojuttua ollenkaan. Minä siis kärvistelen viidettä päivää yliajalla, ja viimeyönä tuntu ekat kivuttomat supparit. Mutta eipä tässä vielä synnäri kutsu kuitenkaan.

Liitoskivut ym. alapään vihlonnat on minulla ollut vaivana heti puolesta raskaudesta. Nyt olen siihen kumppaniksi saanut järjettömän selkäsäryn; kävellessä vihloo ristiselästä oikeaan nilkkaan asti. Siinä on sitten kiva yrittää juosta tuon 1,5 vuotiaan esikoisen perässä. No onneks on systeri helppimässä täällä meillä tän loppuviikon.

Taidanpa lueskella tarkemmin pinoanne taakse päin, niin tietää, mistä täällä puhutaan...

S+kakkosnelonen 40+5

 
Tervetuloa shakkikin tänne...on iteki Tammikuisia lueskellu jo hyvän tovin ja tosiaan hiljasta alkaa olla :whistle: Täällä tulee 10-20 sivua melkeen päivässä :LOL:

Joo...puol tuntia jaksoin seistä ulkona, käveltiin tää katu ympäri ja sit äkkiä sisälle. Kuopus onneks suostu jäämään päikseen ulos, ettei mee silläki koko kaunis talvipäivä sisällä :snotty: Mut mie en todella jaksa siellä seisoo |O |O

Afu, hyvä kun sait nyt sen ajan...mutta siis tosi myöhään...kun mun mielestä nimentomaan terkka sano mulle, et 10 päivää yli, niin sit meen sinne :whistle:
Toivottavasti olis paineet taass noussu maanantaina, niin pääsiski jo vähä etuottia, kuten edellistenki kanssa :LOL: |O

Eipä mulla tässä muuta kiirettä oo muiden tammikuisten edelle rynnätä, kuin ne esikon synttärit 16. päivä, että yli viikko sais eroa tulla...ja tosiaan tämä mun selkä ei anna yhtään armoa enää...1½ VUOTTA olen siis tästä jo kärsiny...kun mahan sais pois, niin ees pikkasen helpottas ja pääsis miettii kuntoutuksia yms :snotty: :snotty: Että siinä pari syytä mun kärsimättömää olooni :D

Sanokaa mulle, et laitanko jo "hoitopöydän" tonne valmiiksi (khh: tasolle vaan hoitoalusta+kamppeet) vai ootattaako tää sit takuulla vielä enemmän ittiään?? :wave: :p :LOL:

Jahvetti ja piku nelonen TASAN 40 rv
 
Jahvetti Mä luulen että ootattaa! Sen verran mä ainakin olen taikauskoinen että jos ei vielä ole tullu niin sitten ei ainakaan tuu. :D :hug:

Mies just eilen oli kauhuissaan kun luin Vau'kirjan raskauskirjasta että laskettuaika +/- 14 päivää eli neljän seuraavan viikon aikana voi tulla milloin vaan lähtö. Se oli ihan kauhuissaan, että miten *vetissä pitäis hermojen kestää tällästä vartoomista!! :LOL: :LOL: Eihän ne kestäkään ja sillä ei ole edes mahaa! :kieh: |O

Vanamo+Viltsu 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Oottekste nyt kaikki jo siellä kerhossa, eli sielläkö on kuumimmat jutut... En jaksais kahteen paikkaan kirjotella vielä, sitten tietty kerhoon kun odotus loppuu. Siis jos hakemus menee läpi :)
Mikä kerho :eek: ??? Mulla on menny nyt vissiin jotain täysin ohitte... :ashamed: Kertokaa mullekin mikä kerho, millä salasanalla ja missä, mitä, hä?? Vai onks tää joku harvoille ja valituille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Oottekste nyt kaikki jo siellä kerhossa, eli sielläkö on kuumimmat jutut... En jaksais kahteen paikkaan kirjotella vielä, sitten tietty kerhoon kun odotus loppuu. Siis jos hakemus menee läpi :)
Mikä kerho :eek: ??? Mulla on menny nyt vissiin jotain täysin ohitte... :ashamed: Kertokaa mullekin mikä kerho, millä salasanalla ja missä, mitä, hä?? Vai onks tää joku harvoille ja valituille?
Tuolla kerho-osiossa on meille 2008Helmille oma kerho...laita evaellenille yyveetä, niin saat salasanat ja pääset laittaa hakemuksen sisään =) Tosin evaellenillä voipi kestää, kun on siellä laitoksella..NYYTIN KANSSA :headwall: :LOL:
 
Joh, tiiätkö VanamoBr, meilläkin on mies ollut ihan paiseessa jo useamman viikkoa. Mihinkään ei kuulemma pysty kunnolla keskittymään kun vaan oottaa jotain jo tapahtuvaksi :D. Se hermoo synnytystä enemmän kuin minä. Ei se ole helppoa noilla tulevilla isilläkään...
 
Minä en ole saanu syötyä koko päivänä YHTÄÄN MITÄÄN :eek: Lasin vettä sain äsken menemään just ja just kakostellen... :/ Mitähän tää nyt sitten on?? Eipä kyllä mahakaan ole muutamaan päivään toiminut jos se nyt jotain kiinnostaa :x :ashamed: Ja edelleen VÄSYTTÄÄ!!! :headwall: :headwall:


Tarppa ja toukka joka ei tuu ulos....39+2
 
Ei meillä miehellä oo mikään hoppu saada tätä ulos :whistle: Onkin sanonu vaan, että mitä pidemmälle, sen parempi... :/
Jooh...PRKL... :headwall: :headwall: :headwall:
Ei enää paljon naurata.

Viikolla 27 varoteltiin, että pitää ottaa rauhallisesti, että saa nähdä meneekö edes tän vuoden puolelle...joopa joo...tässä on tulos :headwall: :headwall: :headwall:
Ja mm. Tarppakin vielä täällä, jolla oli jo niin hyvin tuloillaan. Tasan ei käy onnenlahjat |O :attn:
 
Piiju No ei oo helppoo ei. Mies on sitä tyyppiä että kun sille kertoo huolistaan niin yrittää löytää ratkaisun heti ja synnytyksessäkin sitä hermostuttaa se just et miten se alkaa ja mihin aikaan ja minä päivänä ja kauan kestää että jotain oikeesti alkaa tapahtua. Se on sanonutkin että ei sillä se itse salissa olo ja se ponnistusvaihe niin pahasti jännää kun sit voi asennoitua että nyt tulee, mut tää kaikki ennen sitä. Ja varsinkin kun mä joka toinen aamu ja ilta supistelen ihan huolella ja vauva punkee päällään niin et tuntuu kuin tulis heti ulos, niin sehän on koko ajan ihan hermona. Nyt on alkanut soittelee kesken työpäivän kuulumisia. Ennen ei ikinä soittanut kun on hankala kuulemma päästä puhelimeen kesken päivän. :D

Mut ei ole niillä paljon aseita millä meitä auttaa tässä vaiheessa.

Toi kerho on vissiin joo vähän jäissä nyt uusien jäsenten suhteen kun evaellen sai hynttyrän syliin eilen.
 
Tarppa mua kanssa aamusta väsytti IHAN sikana, maha ihan kuralla ja oksettava olo...no se helpotti, mut mitään muuta, kun MAKEETAen oo saanu suusta alas |O |O Jos aatteleekin vaikka jotain leipää, niin oksoks...riisisuklaa, jukurtti, piparit yms mekee kyllä :whistle: :p
 
Pitäs kohta puoleen mennä neiti eskarista hakemaan... Autolla menen vaikka uhkasin etten aja enää ennen kun tää syntyy.. mutta on niin huono olo että en jaksa kävelläkkään.. :/ Isäntä painu hiihtämään.. ihan hullu hiihtää joka talvi useemman tuhat kilometriä :headwall: :headwall: :headwall: Minä en kyllä suksia jalkaani iske vaikka mikä ois... :headwall: Jokohan Nellillä on pulla kainalossa? Epistä kun nuo maaliskuiset alkaa jakautua.. varmaan ehtii vielä huhtikuisetkin ennenkun minä pääsen tosi toimiin.. vaikka vkosta 20 alkaen on pelätty että tulee etuajassa tässä sitä nyt ollaan.. :whistle:
 
Täälläpäin ei ole mitään toivoa hiihtää noin paljon ellei vetäse päivässä koko tuhatta. :LOL: :LOL: En minäkään suksia jalkaani laita, mies kyllä uhkas viime vuonna että täksi talveksi ostaa sukset, mutta eipä ostanu kun ei ole lunta. :D
 
Siinä vaiheessa kun Huhtikuisetkin alkaa jakaantua, niin minä pistän teltan pystyyn synnärin odotustilaan, enkä pois lähe ku vauvan kanssa :LOL: :LOL:

Nellistä ei oo nyt kuulunu mitään, ootellaan ootellaan =) Lupasi laittaa viestiä sitten...mie siis nyt toimin välikätenä, kun kevytmelankoliakin siellä laitoksella on =)

Mie yt sit laitoin sen hoitoalustan tonne ja siihen päälle sellasen vaaleensiniset Muumi-pyyhkeen taittelin, varmaan metrin kerros ehtii pölyä ketääntyä ennen vauvan tuloa :kieh: :kieh: No, sit pöllytetään ;)

Mulla on tunne, että jotain puuttuu, sellasta oikeesti tärkeetä!!! :whistle:
Mitähän se vois olla??? :wave:
On vaatteet ja vaipat, äp:n tavarat...+muuta roipetta...kyllähän niillä alkuun pääsee, eikös :whistle: Kysyy neljättä odottava :LOL: :LOL:
 
Niisku-neiti :
Noh antaa olla ihan sama ei se uloskaan halua niin vittu pysyköön sit sisäl!
Peesaan niin tätä :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Neuvolassa just kävin, eikä kyllä olis oikeesti ollut mitään mielenkiintoa sinne mennä. Ei se terkka ota mun unettomuutta ollenkaan todesta |O
Siis oikeesti 3kk menny n. 4h unilla!! Mä en jaksa!!
Mutta siis kuulumisia:
taitaa valvominen riuduttaa mua, paino oli tippunut viikossa 1,4kg! (turvotus on silti pysynyt samanlaisena)
pissa puhdas
syke nyt vain 130

Kyselläänkö teiltä muilta KOKO AJAN et no joko joko? Mä en enää edes viitti vastata puhelimeen, ottaa niin pirusti nuo kyselyt päähän!

Täällä tosiaan pyöriii nyt toinen toistaan v**ttuuntuneempia mammoja, ajatelkaas ku oltais kaikki yhdessä huoneessa :LOL: Eipä paljoa kanttais "ulkopuolisten" lohdutella et kyl se sieltä tulee. No v*ttu , ei tule!

babygirl 38+5
 

Yhteistyössä