huh huh, kylläpäs täällä on tulta ja tappuraa ilmassa
! malttia nyt ja jäitä hattuun helmikuiset, monellahan ei oo vielä lasketut ajat lähelläkään ja eikös suurin osa ensisynnytyksistä mene yliajalle? inhottavaahan se on, jos joutuu kamalista kivuista kärsimään, mutta useimmiten noi lekurit kirjoittaa ihan tehokkaita lääkkeitä helpottamaan, ja jos tilanne on oikeasti äidille tai vauvalle vaarallinen, niin sittenhän synnytys käynnistetään. ainakin mulle on koko ajan vakuuteltu, että parempi vaan jos vauva viihtyy mahassa pidempään ja saa tulla ulos siinä vaiheessa, kun on "valmis".. tähän asti sitä on voinu hyvin uskoo, mutta saapa nähdä mitkä fiilikset on siinä vaiheessa, kun odottelee yliaikaiskontrollia viikoilla 42+
. jaksamista kaikille, joita piinaa noi kyselijät.. ne vois kyllä toivottaa kyselyineen jonnekin todella kauas, kun kyllähän jokainen varmasti ilmoittaa haluamilleen tahoille siinä vaiheessa, kun vauva on maailmaan putkahtanut!
sympatia :hug: teille tammikuisille! saisitte kyllä pikaisesti mennä tästä alta pois, ja
jahvetti vois kans komeasti marssia tästä jäljellä olevasta helmikuisten porukasta ekana, kun sulla on niin pitkään noi vaivatkin kiusannu! voisin mieluusti lähettää supistuksiakin sinnepäin, jos sellasia vaan jossain vaiheessa tulis..
aamulla piti käydä antamassa neljä pulloa verta labraan, niin saavat taas tehdä noi maksa-, sappi-, crp- ym. tutkimukset. inhottavaa oli vaan se pitkä paastoaminen ja pissin pidättely, ja sain tunnin odotella vuoroani, kun yhtäkkiä koko espoo oli päättäny tulla sinne just samaan aikaan ja samana päivänä. kotiinpalatessa aamupalan jälkeen olin ihan finaalissa, mutta kahden tunnin aamupäiväunet piristi ihan valtavasti, joten voin lämpimästi suositella pahimpaan ketutukseen tota nukkumista.. sikäli mikäli se siis vielä joiltakin onnistuu.
babygirl sulta piti kysyä, että ootko jutellu lekurille tosta nukkumisesta? mulle ainakin sanottiin, että jos nukkuminen menee noista kivuista johtuen ihan mahdottomaksi ja uudet kipulääkkeet ei tuo helpotusta, ni on mahdollista saada jotain mietoja nukahtamislääkkeitä/unilääkkeitä. kun ei siinäkään oo mitään järkee, että oot ihan kuollu sitten kun vauva syntyy, etkä jaksa hoitaa sitä pikkuista, kun on niin monen kuukauden univelat takana. ja yleisestihän sun vointi menee jo nyt tosi heikoksi jos et kerran nuku, niin ei se kyllä oo tälläkään hetkellä sille vaaville hyväksi..
mulla iski ihan kodinhengetär-fiilis täällä ja sen seurauksena tapahtui jotain aivan historiallista: tein ruokaa! mieletöntä, meillä kun mies tekee aina safkat ja on jonkin sortin harrastelija gourmet-kokki, niin mun ei oo paljon keittiön puolella tarvinnu vaivautua. itse tykkään kovasti leipoa ja tehdä jälkkäreitä, ja mies on siitä ihan onnessaan
. mutta siis tosiaan tein ihan superherkullisen perinteisen jauhelihakeiton palstan jutuista innostuneena, ja kotiintullessa miestä odottaa sit höyryävä lautasellinen keittoa ja jälkkäriks tuoreita laskiaispullia mantelimassalla ja kermavaahdolla täytettynä. pullat siis leivoin tossa aikaisemmin. jos nyt vielä jaksais silittää miehen paidat, kun eilen tein taas perusteellisen viikkosiivouksen ja pesin 3 koneellista pyykkiä.. tää on selvästi jotain hormoonien heittelyä, kun en mä aiemmin ollu tällanen.
kipsulla oli kyl ollu ihan uskomaton lääkäri. voisitkohan pyytää uuden ajan jollekin toiselle?
tsemppiä
nellille sinne osastolle, taitaa olla vauva jo kainalossa tuhisemassa :heart:
ja
pusuapinalle kans voimia siihen käynnistykseen, jos siihen päätyvät!
nyt silittämään ja sit vielä salille ja saunaan, innolla jo odotan
!
kivaa illanjatkoa kaikille ja jaksamista vaivojen kanssa!
shiva 39+0