***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Juu, mulle käy kans toi 3.2. joten jos kävis laittamas lapun sinne ovelle et salit varattuja silloin meille. Niin ja tuli mieleen et meinasitteko veteen päästä lillimään? Mulla olis ajatuksena päästä et koitetaan ajoittaa sitte ne lillimisetkin vähän peräkkäin. Pari tuntiahan siellä saa olla aina kerrallaan.
Mä asun täällä Ruotsinpyhtäällä. Aikoinani olen Haminasta tai ent. Vehkalahdelta tänne muuttanut.
 
mirkkuli täällä on Haminan suunnalta aika moni :whistle: Ite oon ihan paljasjalkanen Karhulalainen =)
Mie voin kyllä ammeen luovuttaa teille muille, saatte tapella siitä :D Kunhan kaikkee ilokaasua ette vie, niin se riittää mulle :LOL: :LOL:
 
c81
Hyvä että meette jo3. päivä, kun mie haaveilen että saisin otettua varaslähdön ja pääsisin vauvan häätöön ma tai ti, niin sittenhän te ootte jo osastolla ;) Viikonlopuksi on niin paljon tekemistä, ettei ehdi - mutta alkuviikko kävisi oikein hyvin! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hedukka:
Vieläkö teillä muutes peitot heiluu? Meillä ei mies tee enää yhtään aloitteita ( ei oo tehny pitkään aikaan ), vissiin pelkää masua ja vauvaa jne. Jos ite oikein päiväsotalla maanittelen saattaa jotain tapahtua joskus. Muuten kolmen S:n harrastus jää saunaan ja siivoamiseen, huoh miten tylsää.... |O

Hedukka & "muhvi" 39+4
Joo ei heilu ei, mutta ehkä kannattaa sillai yhdistää noiden kahden muun voima, että siivoaa saunan. Se olisi niin kuin kaksi yhdessä ja korvannee kolmannen... Testasin sitä viime lauantaina, no ei ainakaan vielä oo wörkkiny muutaman päivän viiveellä :D

Täällä yksi selkärangaton lapanen, vai mikä se olikaan se Kiinin ilmaisu :D Tuli katsottua kelan päätös netistä, ei paljoo naarata... Ei kelvannu viimesen puolen vuoden tulot vaan olivat laskeneet 2006 perusteella. Koska lapsilisä haetaan ja miten? Tai olen sitä kaiketi jo hakenut mutta menenkö sitten Kelaan kun vauva on syntynyt ja minkä paperin kanssa, jotta alkaisivat maksaa sitä? Meneekö siitäkin vero?

Mulla tänään neuvola ja ultra, katsotaan ettei tytön pää ole pystyssä, kun pitäisi olla painuneena rintaa vasten. Viimeksi kun oli kuulemma niin korkealla tuo vauva kun lääkäri sormipelillä tunnusteli. Kuitenkin vastaavasti sf-mitta oli viikolla 38 vain 29 cm, eli joku mättää, asento?!?

Ei supistele täälläkään.

Kipsu 38 + 3

 
No juu. sunnuntaina sitten.Ainoa joka voi vähän paheksua tota päivää on toi mun mies ja sen kaverit kun menee varpajaissuunnitelmat uusiks.Ne kun on jo huomenna suunnitelleet viettävänsä tai viimeistään lauantaina. No se on niiden ongelma. :LOL:

Niin ja nyt sitte pitää toivoa et mies eikä poika tule tohon mahatautiin. Tai menee suunnitelmat uusiks. En kyllä ilman ukkoani sinne synnärille lähde. :(
 
Mirkkulille ja muille "tammikuisille" teretulemast..Noi kaks vartoojaa tarvii seuraa silloin sunnuntaina ihan selvästi. :D Haminan suunnalta on aika moni juu. :wave: Tosin Espooseen eksynyt Mikkelin ja Turun kautta aikoinaan.

Kipsu Lapsilisästä ei mee veroa ja käsittääkseni se menee tosiaan väestönrekisterin kautta se tieto kelaan. Maksetaan seuraavan kuun ajossa. Eli 1.2. syntyneet saa maaliskuun 26. päivä lapsilisän vasta. Ainakin meillä meni noin silloin.

Pusuapina On se jännää kyllä kun vauva tulee vaikka sitä odottanu onkin. Eikä sille tunnu ensin osaavan mitään tehdäkään mut kummasti se tietotaito jostain löytyy. Onneksi vauvalla on kaikki hyvin! Ja äitikin saa hoitoa. Paljon tsemppiä sinulle ja voimia käynnistykseen jos siihen menee.:hug:

Vanamo+Viltsu 38+1 :heart:
 
Huomenta :wave: ,

Täälä taasen, näköjään pelittää taas nääkin sivut :) . Just tässä aamupalalle rupeemassa, kun aamulla suoraan sängystä lähin neuvolaan verenpaineiden mittaukseen jotka siis aina vaan koholla(118/84 nytten, normisti olleet tuommosta 110/60), muita oireita ei ole joten siis tarkkaillaan....ja sain pissatikut kotiin että joskos vähän "sticksaisin", onneks pissa on ollut puhdas.

Sit piti kävästä vaan kaupassa ohimennen niin mitä hitsiä, lastenvaateliikkessä oli hulluna jengiä ja isot laput että sisävaatteet -50% ja muitakin aleja, voitte vaan arvata pääsinkö tyhjin käsin ohi...mukaan tarttu mm. reimatecin rukkaset 10?, ovat vaaleansiniset mutta riskillä mennään, ja kylhän nyt tyttökin voi vaaleensinistä pitää ;) .

Ja ai niin, eilinen saunanpesu/saunominen aiheutti yön aikana 2 supistuksen alkua, tuntus siltä että nyt vois tulla supistus mut sitten se tunne jo katoskin...:headwall:

Jahvetille hulluna supparipuhureita :whistle: :whistle: :whistle: .
Pusuapinalle kovin jaksuja sinne Tampereelle, hyvä että pitävät huolta, ja hei, kohta se on ohitse ja vauva sylissä :heart: :heart:

Ja kaikille muillekkin mukavaa ja tapahtumarikasta ;) torstaita :hug:

Nyt aamukaffelle !

-n-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Niinhän siinä sitten kävi, ultrassa käytiin aamusta...
Raskausmyrkytystä epäilivät vahvasti, laittoivat lähetteen Tampereelle ja sieltä soittelevat ehkä tänään, ehkä huomenna. Käynnistyksestä puheli lääkäri...
Heippa, ehkä sitten nähdään taysissa, josko sattuu minua onnistamaan muutaman päivän sisällä. No enpä usko siihen... Mistä kaukaa tuletkaan Tampereelle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Kipsu Lapsilisästä ei mee veroa ja käsittääkseni se menee tosiaan väestönrekisterin kautta se tieto kelaan. Maksetaan seuraavan kuun ajossa. Eli 1.2. syntyneet saa maaliskuun 26. päivä lapsilisän vasta. Ainakin meillä meni noin silloin.

Vanamo+Viltsu 38+1 :heart:
Jaa mitä, onko tosiaan niin, että Kela on tehnyt jonkun asian edes puolihelpoksi..? Että oikeen sais rahaa ilman käyntiä kelassa :LOL: Kivaa!

 
tervetuloa vaan tammikuiset :wave: hitto aloin tekeen tiikerikakkua,ja sain uunin luukun hajalle :eek: siis se toinen puoli irtos jotenki ja roikkuu nyt alhaalla,enkä saa takasi paikalleen :ashamed: se siitä kakun paistamisesta...täällä on mahatautia liikkeellä kans,,miehen työkevri oli aamulla oksentanu töissä,,,eli sitä odotellessa nyt tämän muun taudin päälle...huoh,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirkkuli:
Huomasin Jahvetti et ollaan saman ikäisiäkin.
Ja Karhulassa olen vähän aikaa käyny lukiotakin. Silloin joskus... Ja muutenkin siellä pyörinyt yhteen aikaan.
Hmm... :whistle: Missä täällä pyöriskelit? :D
Mie kyllä ton ukkosein seurassa viipotin jo 15-kesäsestä, et en silleen kamalasti enää niihin aikoihin siellä pyöriny.
 
Kyllä se näin menee, se hakemus tehdään siinä samassa yhteydessä missä on se äitiysavustuksen haku yms. Ei musta kelaan tarvi mitään toimittaa enää kun se on kaikille maksettava tuki johon ei vaikuta tulot tms. Ainoa sit jos täytyy yksinhuoltajakorotuksella se hakea niin sit joutuu täyttää lomakkeen ja toimittaa huoltajuustodistukset yms. Mut muuten se menee helposti. :D
 
nelHM:ltä terkkuja. Odottaa pääsyä saliin...synnytys käynnistetään kalvojenpuhkasulla =)
Että varmaan viel tän päivän aikana kuullaan uutisia :whistle: Ootellaan...

Mulla kolmonen synty n. 10minuutin jälkeen kalvojenpuhkasusta :LOL:
 
Lapsilisästä Kipsulle muistaakseni äippärahahakemuksessa laitoin johonkin ruksin, että haen samalla lapsilisää. Tiedon Kela saa lapsesta mun mielestä automaattisesti. Ja veroa ei mene munkaan tiedon mukaan. Tietty ne jälkitarkastuspaprut pitää sitten vielä toimittaa =)

Kohta on makarooniloota valmista uunista nam! Pitää tästä lähteä syömään...
 
jipii:eek:nko lapslisä nykyään noin hello homma,silloin aikoinaa se maksettiin vasta kun lapsi oli saanut nimen!(takautuvasti tietty)

oon kirjottanu aika vähän tänne.mutta oon kertonu näistä lantio,selkä ja nivuskivuistani.
eilen en päässy kunnol ees neuvola pedille,se on kuulemma hermosärkyä.ensviikolla on kasvukontrolli,ja jos kivut ei ole helpottanu niin käynnistetään tai jos pahenee esim. viikonlopuna niin pitää vaan soittaa synnärille ja mennä sisään käynnistykseen.
sanoivat että kenenkään ei ole tarkoitus kärsiä raskauden aikana!

marzu 38+2
 

Yhteistyössä