***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Huomentapäivää,

ai kun jänskää, evalla siellä varmaan jo hynttyrä on sylissä... =)

Supistusg: mulla lähtee monesti tuolta selän puolelta sellanen puristava aalto, joka siirtyy sit alavatsalle ja tuntuu sellanen kova paine ja "imu" koko vatsassa. Masu on sit tosiaan ihan hassun muotoinen ja voi olla hankala hengittää. Yleensä ei satu, mutta joukossa on ollu niitä kipeitäkin, jotka on jo paikkoja avannu ja pehmittäny.

(.) Lihakset on aikamoisen kipeät sen eilisen saunansiivousurakan jälkeen B) Mutta ei tullu kyllä supistuksia yöllä, höh. Ehkä muutama, mut niillä ei paljon juhlita. Jos lähtis kaupungille ihmisiä kattoon, vaikkei edes mitään asiaa sinne oo...

t. Piipi + typykkä 37+5
 
Hammalääkäriaika varattu. maanantaina vasta pääsee ja yksityiselle. Voi rahanmenoa taas.... mutta pakko nyt jo alkaa tekemään noille kirveilleen jotain...kohta lahoaa koko suu... :ashamed: :ashamed: hammaslääkärikammoinen. :ashamed: :ashamed: :ashamed: Mä pelkään siis ihan törkeesti mennä sinne. :eek:

supistukset mulla tuntuu puristavana kipuna alaseläss/ristiselässä ja sitten alamahassa nousten ylöspäin et maha ihan pinkeä ja kivikova. Välillä juippii myös tuonne peräröörin puolellekkin sekä reisiin...

Tai jos kysyis niinku pusuapina et mitkä supistukset?!mitähän ne on... näillä suppareilla ei paljon synnyttämään lähetä... :LOL:

Mulla on toi alapää ihan törkeen kipee...varmaan herra puskee alemmaks päätään kun tuntuu ettei pysty käveleen kohta...

mäpäs käyn nappasemassa kuvan tästä pötsistä.

J ja M
 
jepsumie kans pelkään törkeenä hampilääkäriä,ja kesäkuussa oli pakko mennä juuri sen takia kun hammas lohkesi,kas yllätys,sieltä löyty juuresta tulehus,sitä on siis hoidettu juurihoidolla kesäkuusta asti :eek: ja laskua on tullu satoja euroja,,nyt ei voida jatkaa ennen kuin vauva syntyy kun ei pystytä sellasia kuvia ja aineita käyttämään raskausaikana mitä pitäs,,,sitte mulla odottaa lohjennu viisauden hammas poistoa tän jälkeen :( ei kivaa ollenkaan
 
Dodii..Kiitos onnitteluista! Ei kyllä oo yhtään sellanen olo et itellä ois syndet..pojalla vaan on :D

Nla lääkärissä käyty. Vauva laskeutunut aikas alas,painoarvio 2600g,kohdunsuuta jäljellä 1,5cm ja 1,5cm auki. (vko sitten auki 1cm ja jäljellä 2cm) Kaikki siis hyvin saa tulla kun on tullakseen..eli tilaisin mahd.pian vauvan kainaloon,Kiitos! =)
Lääkäri sanoi,että hyvällä mallilla paikat aukenee,että muutaman vkon sisään tulee.
Ens tiistaina mulla on äippäpoli käynti ja taas kuulee mikä on tilanne.

Supistus mulla tuntuu mahan kovettumisena ja alamahassa kiristää niin että sattuu.Ei mitenkään tukalan kipeesti,mutta kivun tuntee kuitenkin.

Evaellenin kuulumisia kovasti ootellaan.. :p
Olikos nalle puhista kuulunut mitään?

Mamitre 36+1
 
heipsan taas.

En mä mitään unta enää sit saanut. Enkä saanut aamupalaakaan joutusin itse tekee. :kieh: Nyt väsyttää ihan sikana.

Mutta syy miksi en saanut nukutuksi klo 5 jälkeen olivat supistukset. Alaselkä et menkkajomotus yltyi aika säännölliseksi ja samalla meidän neiti tipahti tuonne vielä alemmas eli taas on hankala kävellä kun tuntuu häpylyy tosi kipeeltä! :kieh:

Neuvolassakin sitten käväisin.

rv39+1
paino 111kg Viime perjantai sitä oli "vaan" 109,6
:eek: :eek:
turvotus++ (+++++)
RR 114/70
pissa OK
sf-mitta EDELLEEN NOUSUSSA 36cm
Tarjonta tukevasti rt
syke 145
liikkeet ++

Että tämmösiä. Neuvolantäti hieroi mun paisuneita nilkkojakin :ashamed: Ja sanoi et nyt sitten hissikielto ja lampsit portaita. Hän lähettelee supistuksia kun en enää ole hyvän näköinen.Niin pakko mun kohta on päästävä synnyttää... :LOL: :LOL: :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 39+1 :heart:
 
Pessikö kärsi päänsärystä ja sahalaitakuviosta? Ainakin pitää mainita neuvolassa jos et mihinkään soittanut! Mulla oli pari viikkoa sitten kolmen päivän päänsärky eikä panadolit auttaneet. Mulla on tosin migreeni jota en normaalistikaan saa pois useempaan päivään, siksi mä vaan kärvistelin.. Sitten kun neuvolatäti kuuli(+pissa/paineet/painonnousu) päänsärystä, laittoi tosiaan lähetteen Jorviin. Ja sieltähän tuli pikapikaa käsky tulla heti tarkistukseen. Eli raskausmyrkytys voi tosiaan tulla nopeesti ja siinä ollaan tosi tarkkoina, koska on varmastikin huonoksi sekä vauvalle että äidille.

Jos en ois raskaana, olisin muuteskin päänsärkytapauksissa "sekakäyttäjä" eli miksailen buranaa ja panadolia. Muuteskin oon tässä äidin kautta kuullu että kannattaa ottaa valmiiksi reilu annos särkylääkkeitä. Ihan on siis lääkärin ohjeistus.

Anopeista,vanhemmista, avusta on ollu kans puhetta. Mun äiti asuu suurinpiirtein 20 kilsan päässä. Ja on ilmoittanut että hän auttaa aina kun on tarvis. Vaikka onkin vielä työelämässä, on luvannut tulla vaikka keskellä yötä apuun. Kuten me ollaankin sovittu että jos lähtö laitokselle tulee yöllä, soitan äidille ja se hurauttaa taksilla meille koiravahdiksi. Yöaika on meidän koirille niin erikoinen aika jos jotain tapahtuu, nehän sekoais tyystin ja pitäisivät täällä mekkalaa..

Oliko suppareista kans jotain galluppia?
Mulla on useimmiten sellaisia polttavia tuntemuksia alhaalla. Ylävatsassa ei niinkään tai sit tosi harvoin. Supistukset on ainakin vielä olleet yksittäisiä ja pitkähköjä. Ite veikkaan niitä sellaisiksi avaaviksi (nyt kun tietää että kohdunsuu on sormelle auki..).

Miehellä taitaa iskeä paniikki/stressi tästä hälytysvalmiudesta.. :|
Aamulla vei taas koirat lenkille, ilmoitti tulevansa kuudeksi kotiin ja käyvänsä kaupassakin. Mulla sattui just herätessä olla supistus ja kun veikkasin että oisko avaava sellainen, mies pyysi hiljaa että oisko mahdollista että jaksettais oottaa vaikka viikonloppuun..? Parka on iltaisin ihan sippi, silmät sirrillään se haahuilee ja menee aikasin nukkumaan. Mä sit lupasin pitää tänäänkin jalat ristissä B)

Huomenna on taas neuvola. Eilen soittelin tädille ja kerroin Jorvikäynnistä. Mainitsin kans että siellä mun verenpaine oli parempi mitä koko raskausaikana on ollut. Totesi että ero heidän ja neuvolan mittausten välillä syntyy siitä, että sairaalassa ollaan makuulla kun taas neuvolassa istuskellaan.. Kuulosti hieman yllättyneeltä kun mulle ei annettu Jorviin uutta aikaa.

Suoraan sanoen mä voisin jo ulkoistaa tän vauvan. Mä heräsin keskellä yötä siihen että mun sormiin sattui. Mikä tahansa käsien asento sattuu. Verenpaineen mittauskin saa sormet puutumaan.

Niin ja lopuksi; kuka se saikin jo vauva Kevytmelankoliako? Onnittelut!! :flower:
Ja tietysti tsemppiä ihan jokaiselle joka on tänään/lähipäivinä tositoimissa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
jahvetin galluppiin...mulla supistukset tuntuu alaselässä ja mahassa,toisinaan reisissä ja pakaroissa...ja sattuu |O
mulla kans näin. eilisen pävän supisteli, samaten toissayönä. mut nyt ne on loppunu. kaikki ihmeen kolotukset ja muut vaivat kaikkos supistusten mukana.

kyllähän tässä näillä oloilla kestää vielä sen 1,5 viikkoa jollon varmaan käynnistellään :kieh: :headwall:
 
Mamitre:lle ja pojalle synttärionnitteluja :flower: :flower:

Jepsu, täällä myös yksi joka pelkää ja inhoaa hammaslääkriin menoa :ashamed: Tsemmpiä sulle vaan kovasti tulevaan käyntiin :hug: =)

SupistusGeehen, kivuttomat harjoitussupparit tuntuu tuossa vatsan puolella vetäen masun vaan pinkeäksi ja hassun muotoiseksi, vauvan vartalo erottuu ihanasti :heart: Sitten nää kivuliaammat versiot lähtee tuosta ylämasusta painaen selvästi vauvaa alaspäin ja kipu tuntuukin eniten alavatsalla ja kohdunsuulla. Eli kipuaalto menee mulla ylhäältä alaspäin.

Nalle-Puhista ei tosiaan ole kuulunut mitään, onkohan siellä jo vauva sylissä?

Hurjaa että Jahvetilla la jo huomenna, toivottavasti saat seuraavan vuoronumeron :D

Vanhemmista ja appivanhemmista, meillä molemmat asuu samalla paikkakunnalla joten ollan siinä mieli onnellisessa asemassa. Anopin apu tosin on sellaista että enemmän on sen jäljiltä sotkua mulla siivottavana kuin normaalisti :kieh:

Täällä ei mitään uutta, neuvolaan iltapäivällä. Josko menisin lasten kanssa Rottatouillea katsomaan :wave:

äitsy ja pieni 37+4 :heart:
 
oletteko muuten kaikki ostaneet turvakaukalon?meillä ei ole edes vielä koko kaukaloa :eek: kun olen aatellu sen vuokrata,jos täällä on vielä vuokrausmahdollisuutta,-97 oli ainakin ,sillon vuokrattiin...kun meillä on tuo seuraava istuin sit sellanen missä ovat jo olleet puoli vuotiaasta lähtien,saa makuuasentoon jne,niin jotenki tuntuu turhalta ostaa sitä kaukaloa...
 
Toden totta se olisi seuraavaksi Jahvetin vuoro. Toivottavasti saisit tänään paljon oikeita supistuksia ja pääsisit tosi toimiin :hug:

Mulla alkaa olemaan taas pahaolo. :x

Joku puhiu sormien särystä. Mä ITKIN tänään kun kannoin kahvikuppia kun sattu niin kovin sormiin. Nyt on taas rauhottunut särky mutta aamuisin se on jotain niin kauheeta. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Nyt tekis mieli huutaa ja rääkyä.!!
Pirskatti ku hammas lohkes eilen illalla ja ihan tosta eestä et hampilääkäriin ja mars. Siinä oli pieni reikä ja aattelin et meen vasta synnytyksen jälkeen niin eiköhän sen pitäny nyt loheta. Perse! :headwall: :headwall: :headwall: Koko ajan kielellä siihen osuu ja hinkkaa...
Mulle kävi sama kesällä.. enkä ole vieläkään mennyt hammaslääkäriin.. Ja sama kohtalo on ilmeisesti toisella puolella hampaassa. Tosin mulla on kyse takahampaista. Varasin kuitenkin ajan ny viime viikolla, ja aika on vasta helmikuun tokalla täydellä viikolla. Kammoan noita hammaslääkäreitä, enkä ole käyny ikinä ku pikkupaikkakunnan tohtorilla, joka on aina ollut sama.
 
Jeps, menisi tuo merbau nyt tuosta edestä, niin voisin vaikka lähtäkin :LOL: :LOL:

Kävelyllä kävin, ton normaalin 500m lenkin heitin ja taas puol välistä asti raahasin oikeeta jalkaa perässä kotiin asti, kipu oli valtava :'( kotia pääsin ja otin housut ja sukat pois, niin polvi ja koko oikea pohje NIIN turpeena kun olla voi ja nilkkaa ei juuri erota, nyt alkaa jo vähän helpottaa, mut edelleen polvea juilii :'(
Varmaan tää vauva painaa tosta nivusesta johonki isoon suoneen tms..th sanoi olevan normaalia...no on sitte :kieh: :snotty: :snotty:
Mut kipu on valtava kävellessä eikä tosiaan 100 metri pidemmälle pääse ilman kipua :ashamed: Kai tää kohta helpottaa |O

Mutta mutta tuli siel lenkillä yksi vähän napakampi supistuskin :kieh: :kieh: Jeejee...

Turvakaukalo me saatiin miehen työkaverilta lainaan, tuollanen ihan uudenveronen, 6kk käytössä ollut =) Juurikin sen käytön vähäisyyden takia ei viittiny tälle viimeselle enää uutta/omaa ostaa...helpompi päässä sit eroonki, kun on lainassa =)

Jos hetken tässä huilais ja lähtis hakee kaupasta maitoa ja jos kirpparilla vielä jaksais pyörähtää :/ Vasta mie siellä viime viikolla kävin eikä ihmeitä ollu, mut jos ois tullu =)

Jahvetti ja erittäin itsepäinen PikkuNelonen 39+6 :kieh:
 
Huomenta munkin puolesta..

Kävin aamusella neuvolassa.
Nyt menossa siis 36+3
painoa oli tullut viikossa 1000g! Tuosta mainitsi.. Myönsin, että oon mussuttanut karkkia ihan simona ( eikä maha toimi ollenkaan ). Jospa tänään ulkoilis tytön kanssa päikkäreiden jälkeen.. :ashamed:
RR 104/50 ( ei kannata ihmetellä kun heikottaa aina )
pisut puhtaat
hemppa oli vain 105 (oon koko raskauden syönyt rautaa )
SF 33
Vaavin syke veteli 176 kun sillä oli meno päällä, yleensä n 140

Jotenkin tulin masentuneeksi tuosta hemosta kun taas noin alhainen ja tuo kilon paino viikossa. Ei tuollaisesta tarvis masentua, mutta minkäs teet jos masentuu..
Pää kuulemma on laskeutunut, muttei kiinnittynyt, mitä lie tarkoittaa?

Mulla supistelee päivittäin ja iltasella voin jopa kellottaa, muttei ne oo niitä semikipeitä synnytyssupistuksia. Hiukan vaan puhaltelen kun maha kovettuu ja keuhkot menee kasaan sekä selässä jomottaa.

Viikonloppuna ois mun ja miehen eka hääpäivä ja laitetaan tyttö mummulaan yökylään ja mennään hotelliin rentoutumaan ja syömään hyvin, oi saatiin ammeellinen huonekkin!
Ja sunnuntaina ois tytön 2v synttärit. Oon aikahyvin jo kaiken tehnyt valmiiks, tarjotaan vain kääretorttua ja jäätelöpyörremyrskyjä (saavat itse tehdä haluamansa)
Näiden kemujen jälkeen oisin sitten valmista kauraa vastaanottamaan uuden tulokkaan maailmaan, viikkoja on vielä paljon jäljellä..

ja mitä tulee isovanhempiin. Mun äiti ainoastaan asuu tässä 30km päässä, miehen vanhemmat 200km päässä ja mun isä öööö 500km päässä. Onneks mun äiti on tosi paljon apuna ja tulee meille ( kunhan ei ole työreissussa ) kun lähdetään synnyttämään. Appivanhemmat varmasti pyrhältävät tänne ekana viikonloppuna avuks ja katsomaan uutta tulokasta sitten hamassa tulevaisuudessa

:) :)

Mutta nyt jos menis ottamaan välipalaa ja vaikka siivoamaan, että sais hyötyliikuntaa ja suolen toimimaan. ( Ei auta luumut tai luumusoseet, apteekin aineet maistuu hirveälle )

Mumetsu 36+3
 
Onnea kevytmelankolia =) :flower:

Evaellenilläkin on varmaan jo nyytti kainalossa... :heart:

Mä vähän piristyin näistä masistunnelmista eilen, kun veljen avovaimo kävi näyttämässä ultrakuvia alkuraskauden ultrasta. =) Nyt olenkin tunnelmoinut lukemalla tuota meidän ihan ekaa ketjua, oli se omalla tavallaan niin ihanaa aikaa sekin... niinkuin tämäkin. =) Voin suositella kaikille joilla on tekemisen puutetta ja paaaaaljon aikaa, noitten vanhojen ketjujen lukemista. =)

Esikoinen häiriköi, täytyy jatkaa myöhemmin...

Hissukka rv39+2 (näillä viikoilla esikoinen leikattiin!)
 
Heissan !
Mamitre ja hänen pojalleen paljon onnea syntymäpäivänne johdosta! :flower: :flower:

Joo kyllä täälläkin on jännät paikat mulla on la.pv. Ylihuomenna
supistusg: Mulla tuntuu puristavana kipuna ristiselän puolella ja sitten
alamahassa nousten ylöspäin et maha ihan pinkeä ja kova .tulee sillon tällön
aika kireeitäkin suppareita.välillä jopa juippii myös reisiinkin.
Joku kysy onko ostanut turva kaukalon me ollaan ostettu ainakin todella
halvalla saatiin kirpparilta eikä varmaan käytetty kun kerran oli niin uuden näköinen.
Nalle-puhin kuulumisia odottelen myös.

 
Moikka!
Osanottoni Tuttemuille ja perheelle :hug:
Ja onnitteluja jakaantuneille :flower:

Kysyisin sellasta, ku tuo mun masuasukki on ollu aikasta hiljanen muutamana päivänä, siis et ei oo tuntunu kunnon tönimisiä vaan sellasta selän työntelyä tuonne kylkeen ja välillä hipasuja toiseen kylkeen. Sit tuntuu et jotaki liikettä tuntuu tonne sisällepäin, eli onko asukkaalla nii vähän tilaa enää, et ei kummemmin pysty liikkua vai onko kääntyneenä nii, et en tunne liikkeitä nii hyvin? Viime viikolla äp ultrassa ja käyrillä kaikki ainaki oli vaavilla ok ja neuvolassa maanantaina. Eli mistä sit vois johtua????
Sillee ku rauhassa istuu ja kattelee mahaa, ni näyttää niinku tossa navan kohalla vauva tekis hengitysharjotuksia, kohoilee sillee nopeeta tahtia, eri tahtiin ku mun hengitys ja sydämen syke, et niihin ei voi sekottaa. Onko muut huomannu sellasta?

Mulla ois perjantaina uus neuvolaika, mittaillaan taasen verenpaineita. Se nyt on ollu vähä koholla, mut mulla lääkkeet siihen kyllä.
Supistuksia tulee, mut ne on kivuttomia.

Kertokaahan mistä vois olla kyse?

Marie82 ja vauveli 37+6
 
Terppa :wave:

Löytyhän se uni vielä pariks tunniks, näitä aamuja tulee aina välillä että herään vessaan ja sit huomaan et miehen kello soi justiinsa joten en viitti ees yrittää nukkumista ennen kun lähtee töihin.

Supistukset ne muutamat onnettomat jotka oon bongannu tuntuu mulla kyllä tuola alaselässä...toki on noita vatta kovaks-suppareita mutta niitä harvoin bongaan. Neuvola-täti lohdutteli että kyllä sä sitten tiiät kun ne alkaa...sanoin että jos en tajuukkaan että nyt alko supparit |O

Ristiäiset me pidetään meidän äitin tykönä, helppo ratkasu oli koska suurin osa suvusta asuu tuolla ylempänä ja näin ollen sitten on ehkä hieman lyhkäsempi matka tulla juhliin kun jos ne pidettäs vaikkapa täällä...kunhan nyt sinne asti pääsis :whistle:

Mumetsulle :hug: , tiijän tuntee, näin kävi mullekin eilen..siis ton painon suhteen

Turvakaukalo on jo ostettu, ostin veronpalautusrahoilla tuossa joulun alla. Tuolla äitteen tykönä ainakin MLL vuokraa noita kaukaloita.
Nyt vaan pitäs vaunut ostaa, mietinnässä ois nuo Orat, Jovi Airit (kelläs semmoset olikaan..??)

Mamitrelle onnittelut myös täältä :flower: ja poijallekkin :)

-n-
 
c81
Joko ootte masuihinne kyllästyneet? Mie varasin maanantaille (silloin on viikot täys) vyöhyketerapia ajan.. onko kukaan muu kokeillut? Luin netistä hyviä kokemuksia, ja ajattelin kokeilla miekin. Ei kai siitä haittaakaan ole :D Pelottaa vähän kun jos toi maanantainen oli korkea veden meno, ja jos siellä kohdussa oli pieni reikä, niin haluan kyllä ipanan ulos asap. (meien vaavi on ollut tosi hissukseen tänään.. millä kertaisi herätellä? Suklaalla?)
 
c81 en oo kyllästyny ainakaan minä masuun mutta kyllä mä oisin jo valmis siitä luopumaan. :whistle:

Se on vaan jännä tunne kun on synnyttäny niin kaipaa sitä mahaa...outoa!

hampilääkäri siis tautinen...mä en varmaan nuku edellisyönä yhtään...siis sunnuntai-maanantain välisenä...apuva. Mulla ois kans muutakin paikattavaa mutta mä nyt enin katon ton yhden lohenneen ja jos se ei tunnu pahalle niin ehkä varaan uuden ajan tai sit pyydän et paikkaa perään jonku toisenkin. :ashamed: mua ihan hävettää jo mennä sinne ku tiiän et pelkään ja toivottavasti en ala parkumaan. sekin voi kyllä tapahtua. :headwall: :headwall: :ashamed: :ashamed:

Mulla on nyt tänään ollu extra hankalaa tuo kävely. Jalkoja joutuu nostelemaan ihan ihmeellisesti ja se sattuu tosi lujaa...värkki on ihan jomotuksissaan. auts. Yöllä heräilin särkyyn kans ja ai niin , yhtäkkiä kuulu tajuton naksahdus tuolta jostain...ihan ihme ääni...panikoin siinä et nytkö ne kalvot napsahti mutta ei...sais kyllä vedet mennä jo. Nyt olisin valmis hommiin. Tosiaan nyt varmaan jotain kehitystä (toivottavasti) tuolla alapäässä tapahtuu kun särkee niin pirusti. Tulis vaan supparit vielä niin jees.

Kiinamamakin on siellä osastolla..saas nähdä milloin saadaan tuplauutiset tänne ketjuun....

Ja Jahvettikin toivottavasti pääsee pian tositoimiin...taitaa olla yhtä jukuripäinen tyttö tulossa kun meilläkin. ;) Meillä vaan ootatti 42+1 asti, toivottavasti sun ei tarvii niin kauaa venailla...

Nyt meen potkimaan ukkoa ylös sängystä...

Palataan...

Jepsu ja Martti 38+1 :heart:
 
Kävin eilen kangaskaupassa ja siellä noin 60v myyjä kyseli mun raskaudesta ja LA:sta ym. ja alko sitten selittämään et silloin kun hän odotti ja oli viimeisillään niin kätilö oli sanonut et päivän paasto käynnistää synnytyksen, oli ollut sitä mieltä et saunat ja muut ässät ei mitään tehoa, paasto jotenkin vaikuttaa hormonitoimintaan.

No tää täti oli kokeillu paastopäivää lasketun ajan mentyä ja oli synnytys käynnistynyt.

Ainut vaan et mul ainakin täl hetkel niin kauhea syömishimo et en pystyis ees puolta päivää paastoamaan ja eihä mulla vielä mikään hätä ookaan nyt vasta 37+1 kasassa, ens viikolla aika sinne ehkä käynnistykseen, et saan rauhassa vielä syöpötellä.

Sairaalakassi suurinpiirtein pakattu

Supistuksista eipä oo näkyny, mut aikaisemminkaan ei oo tullu yhtään kipeetä ennenku sit on päästy synnyttämään.

Ristiäiset pidetään kotona kuten aiemminkin, eipä oo kukaan ees tarjoutunut et olis heillä halunnut pitää ja en kyl olis suostunutkaan mihinkään anopille menemään.

Isovanhemmista Sen verran et mun äiti ja appiukko asuvat samassa kaupungissa, matkaa n. 15km ja tekemisissä ollaan silloin yleensä kun me niin halutaan. Äiti saattaa tekstiviestin laittaa et mitä kuuluu jos ei viikkoon kahteen olla nähty tai soiteltu, yleensä kyllä jotain asiaa tulee. Appiukolla käydään melkein viikoittain, tänäänkin tytöt menee papan kanssa leikkimään kun menen itse neuvolaan. Aika iso apu on kyllä ku voi äidille tai apelle viedä lapset esim. kauppareissun ajaks nyt kun itse ei oikein jaksa muutenkaan tota ruokaostoksilla käyntiä.

Anoppi asuu 30 km päässä mut siellä käydään vissiin kerran kuussa jos silloinkaan, soitellaan silloin tällöin, niiden viikonloput menee aika viinahöyryissä et ei viitsitä sen takia siellä käydä ja viikolla ei oikein jaksa iltaisin lähteä.

Mun isä asuu 600km päässä et eipä kauheesti nähdä, itseasiassa ei oltu nähty tai oltu tekemisissä 12 vuoteen mut joulukuussa tavattiin syntymäpäivillä ja ollaan nyt sähköpostitse vaihdettu kuulumisia, pikkuhiljaa tässä tutustutaan uudelleen.

Ja sit on mun ex-isäpuoli uuden vaimonsa kanssa jotka asuvat melkein naapurissa ja siellä käydään kans viikoittain ja tytötkin välillä hoidossa siellä.

Täytyy sanoa et mul on ihan hyvin asiat tässä suhteessa, apua saa kunhan osaa pyytää mut kukaan ei tuppaudu väkisin eikä utele ym. meidän asioita enempää kuin on tarpeen.

Mun mummi on vielä elossa 90v. ja sit miehel on reilut 70v olevat mummi sekä mamma ja pappa, mut niistä ei sen enempää, kyläillään siellä silloin tällöin.

Neuvola tänään ja tuntuu et vaaka heilahtaa ihan kiitettävästi vaik oonkin makeasta koittanu pysyä erossa mut koko ajan jotain kun syö niin kai se alkaa näkymään.

Illemmalla lisää

Victoria

 
Ensiksi onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Voi hitsi kun saisi jo oman nyytin syliinsä. Mutta tuohon supparigallupiin voisin vastata kuin Pusuapina eli ei oikein tietoa... Pari kertaa tosin on tullut sellainen olo että alavatsaa ja reisiä polttaa vietävästi, tämä on kyllä helpottanut yleensä vessakäynnillä. eli turha toivo taitaa olla :kieh:

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok
paino -300g
RR 113/76
hb 134
sykkeet 124 (tätä olleet lähes joka kerta onkohan poikasykkeet?)
sf 33
ei turvotusta ja pissa puhdas

Se hyvä puoli oli, että sf-mitta on lähtenyt laskuun ja vauva vissiin laskeutuu, noh sen kyllä on jo tuntenutkin!

Jännä juttu oli, että vauva on kääntänyt itsensä rt1 rt2, ultrallakin ihan katsottiin. No pysyis nyt tuossa ja painuis alaspäin. Huolestuneena kyselin myös yliajasta ym. ja th sanoi, että aikaisintaa 42+ viikolla käynnistetään täällä, jos ei muita vaivoja ole. Sanoi muuten myös, että jos supistelee tai vihloo, niin lenkille vaan jos kykenee ja pystyasennossa touhuamaan, se voisi kuulemma edesauttaa synnytyksen alkua. Paahdoin eilen sitten lenkillä minkä jaksoin, tulos - ei suppareita, mutta kovan selkäsäryn kyllä sain :LOL: Mutta yrittänyttä ei lannisteta, LA olis mullakin jo tän viikon sunnuntaina ja olis kyllä kiva noin viikon sisään nyytti ja syliin saada (mulla on kammo, että kasvaa liian isoksi eikä synnytys enää onnistu :eek: )

Hedukka 39+3
 

Yhteistyössä