***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Harmittaa vietävästi kun unohdin eilen illalla toivottaa Evaellenille tsempit tälle päivälle mutta teen sen nyt vaikka Eva onkin jo sairaalassa ja pian vauva sylissä, ihanaa :hug: :heart:

Palaan myöhemmin paremmin, nyt täytyy mennä ruokkimaan pollet :wave:
 
Kevytmelankolialle ja perheelle ONNEA! :heart: Millonkahan ois oma nyytti kainalossa...kade :ashamed:
Pupi kyselit äippäpakkauksen laatikosta ensisängyksi, mulla on "verhoiltuna" se häkkisängyn sisällä.. kuva löytyy irc:stä nimellä Tarppa74 :whistle: , en osaa tänne kuvaa laittaa... :ashamed:
Ja omaa napaa... meni yö valvoessa ja nyt on aamusta nipistelly muutaman kerran ihan niin kovaa että itku tullut silmään.. ei vielä säännöllisiä, menkkamainen jomotus on selässä kokoajan.. pikkuhiljaa hyvä tulee... :whistle:

Tarppa ja toukka 39+1

Juu ja Mamitrelle ja pojalle onnea! :flower:
 
mamitrelle onnittelut ja pojalle myöskin =)

Tylsää |O
Nyt ei oo Evaelleniäkään pitämässä mulle seuraa :LOL: Jokohan sillä on nyytti :whistle: :heart:

Pitäs kehittää jotain tekemistä tälle päivälle...tuntuu vaan niin tylsälle väkisten mitään keksiä. Pitäskö vaan vetää peitto korville yhteen asti, kun pojat tulee koulusta :ashamed:
 
kevytmelankolialle ja perheelle paljon onnea! :flower: ,aamuyöstä torkahin vähän ja näin heti unta että vauva syntyi vessassa ja mein lapset huusi äitiä oven takana :eek: vähä vissiin mulla painaa se synnytys :ashamed: ,joku puhui siitä pakkauksen laatikon vuoraamisesta,minä en ole vielä vuorannu,mutta ajattelin laittaa nallepuhkappakankaasta jonkinlaista reunaa ja hörhelöä siihen,jos saan aikaseksi kun parannutaan tästä joskus..todella tympiät taudit kyllä!jahvetillaihana masu =) kummeista oli meilläki uupelo,mutta ihanasti asia nyt järjestyikin =) eli kummit on ja nimet laitettiin sairaalanpaperiin mutta ne toki voi vielä muuttua matkan varrella..
 
Nyt tekis mieli huutaa ja rääkyä.!!
Pirskatti ku hammas lohkes eilen illalla ja ihan tosta eestä et hampilääkäriin ja mars. Siinä oli pieni reikä ja aattelin et meen vasta synnytyksen jälkeen niin eiköhän sen pitäny nyt loheta. Perse! :headwall: :headwall: :headwall: Koko ajan kielellä siihen osuu ja hinkkaa...

Jokohan evaellenillä on vauveli kainalossa? onpas tää niin jännittävää... itte oottelen tuonne maaliskuulle.
Maha on kuulemma laskeutunu mammakavereidenkin mukaan.

nyt meen ettimään hampilääkäriin puhnroa.
iik.vihonviimenen paikka. pelottaa ihan törkeesti.

Jepsu ja Martti 38+1 :heart:
 
Kevytmelankolialle paljon onnea pienestä nyytistä :flower:

Yö meni miten meni.... nivusia särki. Oon muuten huomannut että kun tulee selkään poltetta tai nivuskipuja, niin se on pääsääntöisesti vasemmalla puolella. Onkohan se vaan vauvan asennosta kiinni.

Itse olen jo hiukan miettinyt nuita ristiäisiä. Ei voida pitää kotona kun on niin monta vierasta, joten pitää varmaan seurakuntatalolle mennä. Kummiasia ei ole vielä täysin varma kun yhden osalta. Ajattelin pyytää jompaa kumpaa mun pitkäaikaisista ystävistäni, mutta en tiedä vielä kumpaa.

Jaahas kohta pitäisi mennä neuvolakäynnille taas... ei kyllä yhtään huvittaisi. Ja sitten sen jälkeen pitäisi mennä anopille käymään....ei sinnekään huvittaisi mennä. Mutta kun mies oli jo puhunut äidillensä että olisin tullut jo eilen :/

Ciba 37+0
 
Huomenta

Mun pitit onnitella evaelleä tälle päivälle ja itseasiassa kirjotinki pitkät jutut monelle eilen, mut meidän netti tilttas ja aukes joskus kympin jälkeen, ni olin jo nukkuu.

No, keksihän tää kroppa taas uutta kiusaa tälle päivälle |O . Alko yöllä, oon nukkunu todella levottomasti koko yön! Ja ku mä oon jo 1.5vkoa nukkunu ku tukki, ei mitää ongelmia..nyt pyörin ja tuskailin mahaan kaa asentoja ym. Äsken kun heräsin, kesrkesin olla 10min pystyssä, ni housuun lorahti, sellasta keltasta liejua valu, ja tuli pyyhkiessä kauheesti. Sit ajo kakkoselle saman tein kaks kerta :eek: ja sitä liejua valu taas :x :x . On ku pahemmatkin menkat taas alkamassa ja supistelikin heti herättyään. Mut eiköhän nuo tuosta TAAS lopu/rauhotu ilman mitään tuloksia. Mutta ompahan taas uutta ihmeteltävää..taas tuntuu, että housut kastuu :/

Jahvetti mä pidän sulle seuraa tänään, jos kelpaa? Meinaan ku mies vie mut tänä iltana Kuopioon mun äitille, ei ole enää nettiä ja huomen on klo 10 se poliaika ja alkaa hommat KYSillä.. Joten mä pääsen tän päivän jälkeen koneelle vasta joskus..öö millo lie :eek: . Tosin mies lupas virittää mulle osastolle nettiyhteydet ym, jos haluun läppärin ottaa mukaan..ku voihan siinä kestää, ku käynnisteleevät, mut en taida kehdata ottaa konetta mukaan..ois vähä outoo siel chattailla ja supistella :LOL:

Mutta palataan :wave:

:heart: nelli&pulla 38+6
 
Etä-tsemppaukset täältäkin evaellenille! eihän sitä nyt tajua kaikkea ajoissa...

Joo, eipä sitten illalla tullut taas uni ja kukuin koneella puoli kolmeen... Heräsin just. Mutta korvan humina on loppunut! Toisaalta niin se loppui sen edellisen kerrankin jälkeen, päiväks :kieh:

Pitäisköhän mun olla huolissaan, kävin äsken vaa'alla ja olin paisunut 3,5 kiloa viime torstaista! Tänään kyllä se neuvola, mutta tällä terkalla ei oo ollut tapana huolestua mun painosta, se toinen panikoi kun olin lihonut 500g kolmessa viikossa... Kenen ammattitaitoon sitä nyt sitten luottaa :eek:
Istuin puoli yötä vessassa kakkosella enkä tänään ole syönyt mitään, miten tuo on mahdollista?! Voiko tää turvotus tehdä sen? En ymmärrä enää...
 
Nyt klo 11 sain ajan neuvolaan, tsekataan pissat+RR.
Päänsärky hellitti Panadolilla niin, että sain joten kuten nukuttua. On vähän sellainen "outo" olo pääpuolessa (yläpäässä siis :LOL: ).
Mun äiti tulee lankoja pitkin, että pakko se on käydä tilanne tarkistuttamassa.

Ei ole kummeista hajuakaan. En halua sisaruksia/kovin montaa. Kaksi pariskuntaa olisi mielestäni ihan riittävä.

Herranjestas kun on söpöinen minun pieni veljenpoikani :heart:
Livenä en vielä ole nähnyt, mutta sähköpostitse sain kuvia eilen. Paksu musta tukka ja muuten niiin pikkuinen...

38+3
 
Hitsi mitä vauhtia porukka lisääntyy täällä! Ei tahdo perässä pysyä. :whistle:

Tosi paljon onnea kevytmelankolialle ja perheelle pojasta!

Evaellenille tsemppiä koitokseen! Taidat kyllä jo olla siellä tällä hetkellä, mutta olet meidän kaikkien mielessä :)

Äitiyspakkauksen vuoraamisesta joku kyseli. Minä ostin valmiin reunapehmusteen siihen pakkaukseen, koska en oikein ole ompelukoneihmisiä :p
Valmiina niitä sai muistaakseni useammastakin vauvatarvikeliikkeestä Vantaan Varistosta. Ostin söpön virtahepokuosin =)

Hehkutusta: enää 25 päivää laskettuun aikaan B)

T: Katti ja pieni (36+3)
 
Onnea kaikille nyytin jo kainaloon saaneille :heart:

Me saatiin muutto eilen kokonaan finaaliin ja nyt voisi jo lähteä siis synnärille :LOL:

Eilen aamusta kävin paineiden takia äitipolilla. Vauvalla kaikki edelleen onneksi hyvin =), kokoarvio ultran perusteella 2856 g (ja taas sain kuulla olevani itse pieni ja hento... ihan normikokoiseksi olen kyllä itseni aina kuvitellut... hah). Seuraava äitipolikontrolli ens viikon pe, jolloin katsovat käynnistystarvetta uudelleen riippuen paineista ja muusta olotilastani (pissan protskut onneksi edelleen neg.). Saas nähdä, saas nähdä...

Kohdun kaulaa on jäljellä 2 cm enää ja auki yhdelle sormelle, jes!!! Supistelee, supistelee ja ne juilii jo alapäähänkin aina välillä selän lisäksi. Limatulppa lähti eilen ja lisää samanmoista tiukkaa limaa tuli tänään. Kyllä se tästä!!!

Muoks: Masukuva päivitetty profiiliin. Mun rantapalloin :heart:

Tää täällä hinkuaa jo synnärille :D ; Piiju rv38+0
 
taas tuli valvottuu.... |O
edellisyön valvoin nuiden supistusten kourissa,eilen päiväl ei supistellu yhtään.
nyt taas aamuyöllä alkoi supistelu,pirun kipeitä supistuksii 2-7min välein...!kesti taas sen pari tuntii ja sit ei mitään :/ mitä tää on...?
käynnistyis nyt sit kunnolla synnytys jos sitä enteilee.alkaa olee aika väsy olo kun ei enää klo 4.00 jälkeen saa nukuttuu |O
jokohan evaellenillä on nyytti kainalossa... =) mä haluun kans heti |O
neuvola tänään,tuskinpa siel mitään uutta...!

hulipumpsis 37+3
 
Mä taidan tästä alkaa imuroimaan, ni kivempi kotiutua sit joskus. Ja vauvan petivaatteet vois tuulettaa, kun tuntuu pakkasella olevan. Palaan taas.

Ja toiv. Cruellan pojalla ei sitä kurkunpääntulehdusta, kauhee tauti lapsella!! Kokemusta on ja osastolla oltiin :( . Jaksuja molemmille teille, pikkuselle varsinki :hug:
 
Miten ja missä sulla tuntuu supistukset? Otetaas tällästä kalluppia tähän, niin ei tarvii koko aika miettiä, e tolikohan vai ei :D

Mulla siis supistaa TOSI vähän, eikä kamalasti ookkaan kokemusta noista OMISTA supistuksista, vaikka 3 synnytystä takana...
Viimeksi synnytyksessä supistukset tuntui pääasiassa selkäsärkynä, muuta en muista, ilokaasu vei hyvin ajatukset muualle =)

Mutta siis NYT...kun (kerran viikkoon) tulee kunnollinen supistus(?), niin maha menee AIVAN pinkeeksi ja pitää itteään suoristaa, muuten tuntuu kuin keuhkot painuisi lyttyyn. Se lähtee tuolta alavatsalta, nousten ylös ja koko vatsa "rutistuu" ja samalla, kun se rutistus on kovimmillaan, ihan kuin joku vetäisi naruilla kohdunsuuta YLÖS päin, vihloo niin maan perkuleesti...

Että mulla tuntuu sellasia...mut ei niillä taideta viel lasta synnyttää :snotty:
 
eva:lle tsempit sairaalaan vaikka ei tätä nyt nääkkään

pessi:eek:nnex meet käymää siellä neuvolassa,toivotaan et kaikki ok!
meillä on miehen kanssa kinkkinen tilanne isovanhempien suhteen,miulla molemmat kuolleet.miehellä äiti elossa joka tosin asuu eläkepäiviään esanjassa!miusta olisi kiva jos tässä olisi joku höösäilemässä kun tullan tytön kanssa kotiin!
sairaalakassi on ollu valmiina 1kk.kai ne on jo pölyttyny,täytynee katsastaa uudelleen!
kummeista ja ristiäisistä ei hajuakaan.minulla asuu kaikki tuttavat ja kaveri päälle 400km.päässä!mutta täytyy keksiä jotakin hmmmm....

täytynee kokeilla aloittaa siivoominen näin aamusta,kun ei oo niin kauheat kivut vielää lantiossa,selässä ym...

yö pissit:ihanaa kun yö veskittely on jääny pois!voi nukkua ihan putkeen.kumma kyllä vaikka vauva on jo laskeutunu!

:flower: onnea nyytin lunastaneille :flower: :flower: :flower:
la:han 12 päivää

martzu 38+1
 
Miten ja missä sulla tuntuu supistukset?

Tämä onkin hyvä gallupin aihe, varsinkin kun näin esikoista odottelen. Mulla oli pitkään ettei ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Nyt on pari kertaa mojovammin tuntunut tuolla vasemmalla puolella selässä ja kyljessä. Ja ehkä pientä paineen tunnetta alavatsassa. Niin ettei pysty kunnolla seisomaan. En sitten tiedä onko nuo sitten niitä supistuksia??
 
supistuksista Jahvetti kysyi, mulla tuntuu sellaisia "masukovettumia" ehkä 10-30 kappaletta päivässä. Tuntuu sellaisilta kuin veren virtaus loppuisi masussa kokonaan ja massun muoto muuttuu omituiseksi...toosi selkeä kuvaus :p
Varsinaista kipua en silloin tunne, mutta sellainen hölmö olo on masussa kuitenkin.

Näitä on ollut raskausviikosta 15 saakka kokoajan enenevässä määrin, eli mulla on ilmeisesti harjoitussupparit vielä kyseessä. ei ne ainakaan ole vielä paikkoja avanneet...
 
supistukset: oiskohan supareit?vauva kun käy kovasti liikkumaan niin alhaalla päänkohdalla!kivistää tai siis sattuu niin maan perkeleesti ja kovettaa!sama toistuu jos nousen istumasta äkisti!

oikeita tunnistettavia suppareita oli viikolla 35.ala vatsassa.kouristavia säännöllisiä 5-10min välein.just sellasia et ite tunsi et nyt ne muokkaa tuolla sisällä jotai!aaltoilevasti liikku alaselkää pitkin.
 

Yhteistyössä