***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Miten hitossa mä jätän sen hakemuksen sinne kerhoon?? Oon ihan urpo :ashamed:
Kun meet sinne kerhon sivulle, nii siin etusivulla pitäs olla joku hakemusjuttu :whistle:

*muoksmuoks* Onko sulla salasana?? Jos on, niin laitat sen ja seuraavalla sivulla oikeella ylhäällä on jätä hakemus tms... :D
 
onnittelut kevytmelankolialle! :flower:

pessi: mä en tosta kehittymisen nopeudesta tiiä mut jos sun olo tommonen ni soittelisin. ei se ainakaan haitaks oo.

babygirl: laita yytä evaellenille ni saat salasanan ni voit liittyä kerhoon =)

ja tosiaan kannattaa olla onnellinen avusta jos sitä tarjolla eikä potea huonoa omaatuntoa =)
 
Pessi: Mulle on joskus sanottu, että raskausmyrkytys voi kehittyä muutamassa tunnissa (mihin nuo oireet viittaavat). Sinuna soittaisin äitipolille/synnärille, luultavasti pyytävät näytille. Raskausmyrkytyshän on vaarallinen sekä äidille, että sikiölle, joten sen kanssa ei kannata turhaan aikailla eli mieluummin turha käynti kuin molemmat myrkytyksen takia henkihieverissä.

Kevytmelankolia: Hurjasti onnea!!! :heart: :heart: :flower: :flower:
 
Pessi soita vaan sinne polille tai synnärille kumpi vain on auki. Jos sun olo on huono ja päänsärky ei mee ohi panadolilla. Mulle annettiin ohjeeks et jos panadol ei auta päänsärkyyn ja paineet koholla ja sahalaidat näkyy niin yhteys sitten sinne.

kerhopuolella kävin kysymyksiin vastailemassa...jotenkin ei osaa siellä vielä käydä niinku täällä palstalla lukemas mut kaippa sen oppii täs vielä..
 
Avusta: Meillä käy perhetyöntekijä 1-2 kertaa viikossa auttaa lastenhoidossa ja siivoamisessa jne. Ideana on kuitenkin, että tehdään yhdessä ja perheen voimavarojen mukaan. Meillä eläkkeellä olevat anoppi ja appiukko asuvat samassa pihapiirissä. Anopin apu on korvaamatonta vaikka välillä tuntuu, että joka viikko saa samoista asioista huomauttaa eli sen puoleen ulkopuolinen hoito on mukavampi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Hei apua tämmöinen juttu että mulla kun on ne verenpaineet ollut pikkasen kohollaan (eilen 130/93), niin nyt on ollut iltapäivästä asti päänsärkyä, joka välillä tulee, ja sitten taas hetkeksi katoaa.

Käytiin kaupassa, niin ulkona ollessani näkyi sellaista sahalaita-kuviota. Ei näy enää. Ihan höntti olo, kuin olisi humalassa tai kuumetta tulossa tjtn.

Pitäisikö mun soitella vielä yötä vasten johonkin, ja käydä mittauttamassa paineet vai katsella aamuun ja soittaa neuvolaan? Voiko raskausmyrkytys kehittyä kuinka nopeasti?
Hei, raskausmyrkytys voi kehittyä lyhyessä ajassa, käytännössä muutamassa tunnissa vakavaksi, eli soita jonnekin oikeelle asiantuntijalle mieluummin... Enpä minäkään mikään lääkäri ole mutta olen juuri ollut saman asian kanssa kahdesti tekemisissä, siksi hoputtaisin soittamaan lääkärille. Onko sinulla verenpainemittaria kotona?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei ole mittaria kotona. Otan vielä panodolin.
Oon just tälläinen, että en muka turhaan viitsisi mihinkään soitella... :(
ei oo turhaa, nyt kyseessä myös vauvan henki :hug:
enkä siis mitenkään vähättele sua et ei tarvis soittaa jos oisit kyseessä vain sinä :ashamed: toivottavasti ymmärsit pointin :)
 
Onnea tosiaan kaikille pienen nyytin saaneille :flower:
Kai se sitten täytyy myöntää, että alkaa olla aika jo lähellä.
Mitään ei ole tullut laitettua vaavia varten valmiiksi, vielä. Paitsi sänky koottu, jossa esikko tykkää makoilla.. Pitäs varmaan alotella vaatteiden pesu jne.
Vähän jännittää, että millon tulee lähtö. Isovanhemmat kun asuu sadan kilsan päässä. Miehen sisko on onneksi luvannut päivystää. Esikoinen tuli nimittäin niin äkkiä ettei paljon ehdi mummoja jäädä oottamaan tai joutuu tuo ukko-kulta kätilön hommiin..
Nivuset on huutaneet armoa tänään ja vähän suppaillukin sekä selkää juilii.
Kylläpäs tulikin avauduttua, olen kyllä lukenut uskollisesti teidän kirjoituksia. Ei vaan saa aikaseksi vastattua mitään, mutta tässähän tätä nyt tuli ;)

Pallukka 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
jokos kaikki on pakannu sairaalakassin?

Tänään just miehelle sanoin et nyt oon alottanu sairaalakassin pakkaamisen. Johon se totes et hyvä, ois jo varmaan korkee aikakin. Näytin sit mitä olin ottanu tohon kukkahyllylle esiin: puhelimen laturi, akkulaturi (kameran akuille), patterit (jos kamerasta sattuu loppuu just kesken synnytyksen kun meillä tuntuu olevan se tapa et ainakun jotain tapahtuu niin akut loppuu...) ja huulirasva.

Että siinä mun sairaalakassi tavarat, katto mies vähän pitkään et aha...
 
onnittelut kaikille jo nyytin saaneille
tuttemuin perheelle voimia ja lämmin osasnotto
tuntuu uskomattomalta et tuo laskettu aika lähestyy ja muutaman viikon sisään joka tapauksessa pitäis olla pieni vauva talossa..jänskättää jos liikaa ajattelee et minklainen lähtö ja synnytys jne.
sairaalakassi osittain pakattu mut paljon vielä puuttuu..
jonku verran supisteluja jo on ja poltetta selässä ja alamahassa jota joku muukin on täällä valitellu.ehkä se sitten kuuluu tulevaan koitokseen.
voimia ja jaksamista loppuodotukseen itse kullekin!

minni80ja masuasukki 36+0
=)
 
Kevytmelankolialle onnentoivotukset pojan syntymän johdosta :flower: :flower: :heart: :heart:

Pessi, soita toki äippäpolille ja kysy tilanteestasi, ei tuollaiset asiat ja soitot ole koskaan turhia.

Jepsu kyseli sairaalakassista, täällä sellainen osittain pakattu löytyy. Lähdön hetkellä ajatelin sujauttaa mukaan sielä kännykän laturin ja videokameran.

Täällä ei mitään uutta navan seudulla, eilen tuli joku erittäin voimakas kipukohtaus joka kesti muutaman minuutin, vauva painoi ihan hurjana alas tehden sairaan kipeetä tuonne jonnekkin värkin sisälle. Paineen tunne jäi tavallista voimakkaampana kivusta seuraamaan vielä täksikin päiväksi. Ilmeisesti vauva vaan haleutui vielä alemmas lähtökuoppiinsa tai jotain.

Tuttemuin suru-uutiset Rudista on vetänyt näköjään muutakin porukkaa hiljaiseksi, mut mukaan lukien. Ehkä tämä tästä taas vilkastuu.

Nyt ukon viereen sohvalle toviksi ennen nukkumaanmenoa :wave:

äitsy je pieni 37+4 :heart:
 
kevytmelankolialle oikein paljon onnea! :flower:

hei mikä kerho helmikuisilla on? minäki halluun! :wave: miten sinne pääsee ja mikä se nimi on ku mulla menny täysin ohi koko juttu.. :whistle:

kävin tänään ostamassa kahdet imetysliivit, toivottavasti ei käy pieneksi, anttilasta ostin 11,90? kapale, huomenna ajattelin pakata sairaalakassin ku on nyt nuo liivitki hommattu.
minun äiti sano tänään että ku vauva kerta laskeutunu niin ei pysy sisuksissa enää kuukautta, 3 viikkoo max. toivottavasti äiti olis oikeessa =) minä oon kyllä varautunu siihen että sinne maaliskuun puolelle menen ja reippaasti.. :kieh:

piipero86 & piipertäjä 35+5
 
Soittiko se Pessi jo johonkin? Mulla on tätä korvien huminaa ollut nyt parina päivänä ja oon ymmärtänyt että se voi jotenkin johtua verenpaineesta...
Huomenna ois kyllä neuvola iltapäivällä että voin siellä ottaa asian esille, mutta kun se meidän terkka on niin hönö että se sanoo todennäkösesti että joo joo ihan normaalia, älä vaivaa mua kun joudun tekeen sitte jotain... :whistle:

Mulla ei oo ollut kyllä mitään näköhäiriöitä, päätä särkee välillä ehkä tän huminan takia. Mutta jalkapöydät on kun pikkuvauvalla, tajuttoman pulleat mutta vähemmän söpöt :x
 

Yhteistyössä