***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

voi härän vammanen esinahka |O poitsu tuli sit kipeeksi :/ ihan kauheen kuulonen yskä, annoin jo aiemmin illalla ventolinea mut eipä apua. heräs äsken itkemään ja yskimään. käytiin höyryhengittämässä ja annoin lämmintä mehua ja supon. sillä olo vähän helpotti mut valvomiseks varmaan tää yö menee :| pikku reppana :'( ja pelottaa ettei tuu taas laryngiitti :/ ja ihan tyypillistä ois et ens yönä tulis lähtö |O kauhee mitä möyhellystä vauva pitää :eek:
 
Cruella täällä kans vauva pitäny älyttömiä jumppasessioita parina päivänä ja välillä pyörittelee sitä päätäsä niin tulee niitä pirun ihania sukkapuikko pistelyjä ja ihan automaattisesti ärräpäät lentää, ukko kahtoo aina vähä vinoon ku yhtä äkkiä saatan vaan karjasta "ai saat*na"
 
Onnea kevytmelankolia :flower: !!!!!!!!!

Täällä olen esikon synttäreiden jäljiltä, ihan naatti. Hyvin kyllä meni ja pojat tykkäs.

Päivällä ei suppailut paljon, nyt hieman tihentynyt illalla.... mutta ei näillä vielä tosi toimiin lähdetä.

Huomenna taas jatkan hieman pirteempänä.

Tsemppiä evaellen huomiselle!!!!

Lumianna 39+3
 
kevytmelankolialle :flower: onnea :flower:

Mitäs muuta niin RASKAUSMYRKYTYKSESTÄ Jos verenpaine on korkea voi heti soittaa ihan minne vaan ne kertovat mitä pitää tehdä! Ja jos se päänsärky ei lähde lääkkeillä niin sinulla voi olla rask.myrk. näin neuvolantäti minulle sanoi.

Ja vaikka mulla on nytten tää kutina pahentunut niin itse odotan huomiseen kun sillon on neuvola. MUTTA jos vauva ei liikkuisi näinkin aktiivisesti mitä on nyt illan mittaan tehnyt olisin oitis jo mennyt johonkin tarkistuttamaan kaikki mahdolliset vaikka se tuntuu todella turhalta ruikuttaa tätä asiaa lääkäreille jo kolmatta kertaa. Kun verikokeet aina olleet puhtaat olo vaan ei ole niin hyvä mitä pitäisi.

Nyt on mammojen ja mummojen rikipoksit laitettu kuntoon...

Saunassa oltu! Ja pienellä lenkillä. Nyt voiskin sitten minun puolesta ruveta tapahtumaan. :D

Tsemppiä evaellen huomiselle!!!!
:hug:

Niisku-neiti & rinsessa 39+0 :heart:
 
heips palstalaiset,

jos haluat liittyä helmikuisten kerhoon privaatimpaa keskustelua varten, laita salasanapyyntö yv:nä, kiitos. =) Laitan vastausviestinä salasanan, jonka jälkeen voit käydä laittamassa "jäsenhakemuksen" mulle. Tämän jälkeen lisään sut kerhoon. :)

Päivittelin vähän kerhoa; kivasti on jo juttuja tullut. :D piipero, babygirl ja pupi teille on yv:ä! =)
 
Täällä alkaa pikkuhiljaa jännittää ihan urakalla... :xmas: :xmas: :xmas: Koko ilta ollaan miehen kanssa touhuiltu kaikenlaista pientä; siivottiin koko huusholli, saunottiin ja pakattiin sairaalareppu valmiiksi. Ja otettiin tietysti pari kuvaa meistä ja massusta. :heart: Itselaukaiseva rulettaa! :D Ihan hermona ollaan täällä molemmat! :whistle:

Huomenna mennään klo 7.00 Kättärille, ja jollei mitään erikoisia (esim. paljon kiireellisiä/hätäsektioita) ole niin köllötellään varmaan jo puolen päivän aikaan vauva kainalossa. Mies tosin jo pari tuntia ennen mua. :heart: Tavallisesti leikkauksen jälkeen pääsee kuulemma 3-4 päivän päästä kotiin, joten lauantaina tai sunnuntaina tulen sitten todennäköisesti kertomaan kuulumisia. :)

 
Onnea kevytmelankolialle vauvasta :flower: :heart: Ihanaa kun täällä ruvetaan poksahtelemaan ihan liukuhihnalta :D

Anoppi tosiaan asuu tuossa naapuritontilla ja on ollu meille apuna jo monesti, kun ollaan esim. menty saunaan miehen kanssa kahelleen tai käyty kaupassa. Nyt on kahtena päivänä hoitanu poikaa. Ihana ihminen on muutenki :) Onhan silläkin ne omat kotkotuksensa, mutta en ilkeä naputtaa niistä, kun niin mielellään tulee avuksi meille kaikkeen mitä pyydetään. Monesti tuli meiän kanssa siivoomaanki, kun olin raskaana.
Heltu Meillä käy vauvaperhetyöntekijä. On sellanen henkinen tuki, ei tee kotitöitä tai vahtaa poikaa, vaan tulee ihan vaan meiän kuulumisia kysymään ja jutellaan vauvanhoitoon liittyvistä asioista. Saatiin se, koska Arthur synty keskosena. Neuvoo ja ohjaa meitä siihen liittyvissä jutuissa, mitkä koskettaa Arthurin elämää.
 
Anopeista ja äideistä, isovanhemmista on ollut puhetta. Meillä asuu molempien porukat muutaman sadan kilometrin päässä, joten ei kovin usein tavata heitä. Vaikka hermo meneekin välillä noitten kaikkien kanssa, niin toivoisin silti, että asuisivat lähempänä. Olisi tosi ihanaa, kun pääsisivät ex-tempore moikkaamaan meitä. =) Olen siis kade teille, joilla porukat asuu lähellä. Erityisen kadekade olen niille onnekkaille, joilla on vielä omat isovanhemmat elossa ja voimissaan. Meillä on enää miehellä yks mummo jäljellä, mulla ei oo ollut yhtään isovanhempaa elossa yli kymmeneen vuoteen. :( No, mutta pitää olla onnellinen, että on ihanat porukat molemmilla, ja he ovat vielä pääosin nuoria ja vetreitä... =)
 
Kiitos kaikille tsemppauksista! Ja voimia teille odotukseen sekä supisteluja kaikille niitä toivoville! :hug: Saas nähdä moniko on poksahtanut, kun seuraavan kerran täällä pyörin... :xmas: Jännittävää... Nyt yritän mennä nukkumaan. Jotenkin tuntuu siltä, että yöstä on tulossa uneton... :whistle:

eva & masuvauva-helmihynttyrä 39+0 :heart:
 
Kuinka monella on tunne että vauva potkii ja liikkuu niin veis mukanaan
ja satuu kun liikuu? mulla on ollut jo jonkin aikaa.välilä on niin
pinkee ja kova maha kun voi olla.Närästystä on kyllä ollut melkein koko
raskauden ajan.
 
http://www.kaksplus.fi/kerhot/

Tuonne menet js valitset listasta Helmet 2008 niin pääset tekeen hakemusta =)

Mie en saa unta! Joten käytin ajan hyödyks ja pohdiskelin mahdollisen imetyksen aikasta ehkäsyä :D Ainahan se on mielessä...
Alkoi hirmuisasti kiehtomaan toi ehkäisyruiske, onko kekään teistä kokeillut?

En ole muuten sairaalakassia vielä pakkaillut, vaikka ehkä ois syytä. Ajattelin odottaa ainakin perjantaihin kun lähdetään äitin kanssa ostelemaan pikkupikkuhaalaria ja ehkä jotain muutakin pikkukivaa Tampereelta :) Sitten voi samalla laittaa noi vauvan kotiintulovaatteet kasaan...
 
Evaellen, Kiitos kerhotiedotuksesta. Laitoin hakemuksen tulemaan näin aamuyön tunteina, kun uni ei tule taaskaan....

Kevytmelankolialle onnea suuresti
:flower: ja Evaellenille onnea tulevaan koitokseen!
Äippä70, minun vauveli tuntuu olevan aika vauhdikasta tekoa... välistä on tosi hankalaa olla kun niin kovasti mennä "posottaa" ja änkeää pikku peppuaan tuonne minun kylkiluihin kivasti. Vatsa on täälläkin ihan pinkeä ja rasittunut ja siitä syystä olo ei kovin kaksinen. Asentoa, jossa voisi rentoutua, ei tahdo millään löytyä. Kuuluu kait asiaan... :LOL: :LOL: :LOL:

Ootteko muuten vuoranneet/ ommelleet äippäpakkauksen laatikkoa vauvalle sängyksi? Aika kiva kuosi minusta tuossa pakkauksessa itsessäänkin tuo haikarakuviointi, mutta olen ajatellut laittaa siihen jotain kangasta. Kaapissa odottaa Marimekon oranssi-keltainen "Nalle Puh" kuvioitu kangas ja pitäisi se "virittää" tuohon. Mies ei ilahdu mistään rypytyksistä, mutta ajattelin, että jos käyttäisi laskoksia niin saisi vähän somistusta...

Pesin, huovutin (kriittiset kohdat) ja annoin lanoliinikylvyn väsäämilleni villahousuille. Kyllä naurattaa kun niitä katsoo.... :LOL: :LOL: Voi jos pikkuinen tietäis mitä meikäläinen täällä väsää...Minusta tuntui, että tuon operaation jälkeen, niistä tuli kyllä vähän pitävämmän oloiset. Ja pieni huovutus haaroissa on varmaan tarpeen!

Pitäs köntystää takaisin tuonne petiin... Vähän alkaa olla yksitoikkoista tämä öinen valvoskelu ja muutenkin sitä on tänne pirttiinsä niin linnottautunut, että vaikea on uskoa. Lähikaupassa käynti on jo aikamoinen sosiaalinen tapahtuma! Keskustan tavarataloihin kun jaksaisi vielä julkisilla mennä, niin tekisi varmaan aivoille hyvää! :saint: Harmittaa kun tämä meno on muutamassa viikossa todellakin hidastunut mummostailiin...

suloisia unia aamuyölle!
 
Huomenta.

Kylläpäs on jännittävää. evaellenkin saa kohta nyytin kainaloon. =)

Kumpa toi kellokin rupeis jo menee eteenpäin vauhdilla. On tullut jo tunnin verran oltua ylhäällä ja mies herää vasta 7 tekee aamupalaa :D En jaksa tehdä itse enää mitään. Alkaa kyrpii nää yökukkumiset ilman synnytyksen merkkejä. ;)

Jos menis kokeilee sohval koiran unta. Särkee paikat taas ihan mukavasti. :ashamed:

Niisku-neiti & rinsessa 39+1 :heart:
 
evaellenille piti tsempit laittaa illalla, mut en sit enää tullukaan koneelle, joten kamalasti enkeleitä matkaan, vaikket tätä enää luekaan, luet sit myöhemmin -jos luet :D :kieh: :heart:

Itellä ei niinku mitään ja huomenna LA :/
Yhtään supistusta ei tullu shoppailun takia tms...ihan kun maha olis "tunnoton"...tollanen reppu vaan roikkuu tossa :/ Hö...miksei mua voi supistaa, niinku normaaleita ihmisiä :ashamed: :snotty:
Naapuri kertoi tos yks päivä miehelle, et heillä oli toinen alpsi päästetty 3 viikkoo yli |O |O |O Tosin siitä jo 5v aikaa...huhhuh... |O
No, ei voi minkään...onhan tässä 40 viikkoo takana, et ei enää VOI mennä pitkään :p
Että semmosta... :/

Jahvetti 39+6
 
Huomenta,
Munkin piti tulla toivottaan lykyt evaellenille, vaan enhän sitten kerenny, jännät paikat siellä anyway on :eek: .

Jahvetti
; just luin äipän mun aikasta neuvola korttia ja mitä kummaa, mä oon menny kuukauden yli lasketusta ajasta, tosin siihen aikaanhan nuo ajat laskettiin menkkojen mukaan...

Äh, jospas menis metästään uni-masaa..Oikein mukavaa keskiviikkoa :hug: , supistuksia :whistle: niitä tarvitseville!

-n-
 
Evaellenille kanssa tsempit täältä! Ja Jahvetille myös.
Itsestä tuntuu vielä niin kaukaiselta, etten ole mitään sairaalakassia ajatellutkaan, ei ole mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen; kunhan vain paisun ja paisun. Huomenna on sitten se viimeinen lääkärikäynti, toivottavasti saan suuni auki pelosta lapsen kokoa yms., kohtaan. Usein mulla on vaan niin kiire pois lääkärin luota, että puolet asioista jää sanomatta. Mies sillä vähän uhkaili tulla mukaan.

Mummot meillä asustaa 150-350 kilometrin päässä, anoppi on hekumoi ajatuksella, miten hyppää junaan saman tien ja on laitoksella, kun lapsi on muutaman tunnin ikäinen :kieh:
Sais tuo mies infota äitiään edes sen verran, että siellä on vierailuajat, vaikken silloinkaan kyllä kaipaa ylimääräistä seuraa, ainakaan näin etukäteen ajateltuna. Muutenkin anoppi on juuri s-lomalla koko kevään ja kesän ilmeisesti, että saas nähdä miten tiivistä yhteydenpito on. Nyt on oikein hyvät välit, kun käytännössä tuo on tarkoittanut muutamaa kertaa vuodessa. Sama pätee omiin porukoihini, ne tosin eivät edes junalla tule ex tempore, kun ovat 3-vuorotyössä jne. Nyt olen tosin huomannut, että olisi niiiiiiin mukava asua lähempänä..

Oletteko miettineet ristiäisiä? Meillä on tosiaan tämä kolmen paikkakunnan ongelma, kaikki tahtoisivat ne ristiäiset juuri heillä pidettäväksi. En ole oikeastaan edes jaksanut miettiä sen pidemmälle.

Että semmoiset aamumietteet,

Huurre, rv 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:

Jahvetti
; just luin äipän mun aikasta neuvola korttia ja mitä kummaa, mä oon menny kuukauden yli lasketusta ajasta, tosin siihen aikaanhan nuo ajat laskettiin menkkojen mukaan...
Joo siihe aikaan on ollu kaikkee muutaki kummallista :LOL:
Myö ollaan veljen kanssa synnytty ihan muutama päivä etuajassa, omineen...et ei meillä ainakaan oo äiteen kanssa ollu samanlaista :kieh: PÖH.

Mutta mutta...onneks ei kolota minnee muualle, kun korvien väliin :whistle:
Sais nuo poijjaat kouluun tuosta, ni aatteli ottaa aamupäiväunet, puol ysin jälkeen kyl vasta, kun välimalli menee ysiin...no nyt esikkoa heräteleen... :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja huurre:
Oletteko miettineet ristiäisiä? Meillä on tosiaan tämä kolmen paikkakunnan ongelma, kaikki tahtoisivat ne ristiäiset juuri heillä pidettäväksi. En ole oikeastaan edes jaksanut miettiä sen pidemmälle.
Onhan tota tullu mietittyä...mut ensin pitäs keksii ne kummit...joita ei edelleenkään ole. Varmaan jää tää lapsi kastamatta sen takia :'( |O :snotty:
Meillä on kuiten helppoa, kun kaikki täällä. Luultavasti kotona sit kastetaan, 1. ja 3. on kastettu seurakuntakeskuksessa, kun ollaan niiden aikaan asuttu niin pienissä tiloissa, mut kakkonen kotona, joten eiköhän nytkin, JOS siihen touhuun päässään.
 

Yhteistyössä