***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Terve kaikille !

SUURPERHEEN ÄITYLI : Paljon onnea potran tytön johdosta koko perheelle ! :flower: :hug: :heart:
C81: tsemppiä synnytykseen ! :hug:
Evaellen:Rutkasti stemppiä huomiseen sektioon.! :hug:
Pöhinälle: tule pian kertoo kuulumisia !
Tuttemui: Lämmin osaanotto koko perheelle ja voimia toivotan kovasti suureen suruunne, :'( :hug: kyl tuli surullinen olo teidän puolesta. :ashamed:
Mumetsu:tervetuloa vaan mukaan !
Pessille onnittelut tätteydestä ! :flower:

Tänään oli neuvola joten tiedot oli:
Viikkoja nyt 39+4
Painoni 88.3
Turvotus +
Rr144/95
pissa ok
kohdun pohjan korkeus 33
lapsivesi normaali
tarjonta rt
vauvan syke 124
liikeet ++

Myö pitkästä aikaa kokeiliin illalla peiton heilutusta sillen vasovasti.
kyl se aika oudolta ison masun kanssa tuntui mut ei ollut paha.saa nähdä
mitenkä vauhitaa synnytystä .la 1.2 mulla. nyt menen syömään ja pyykin laitoon. palataan !

Äippä70 ja Vili-Iita


 
Piipi
Huh, nyt tuli päivän urotyö tehtyä: pesin saunan ja pesuhuoneen kuuriharjan kans katosta lattiaan. Tuli kyllä semmonen hiki että! Suihku teki terää. Mahdoin olla mielenkiintoinen näky, kun konttasin tän mahani kanssa siellä lauteiden alla Mitään kummempia supistuksia ei kyllä edes tullut, saa nähdä jos illalla sit innostuu. Yleensä tulee mulla vähän jälkijunassa rasituksen jälkeen noi supparit...
Mä tein saman pari viikkoa sit. Tytöt heräs sillo päikkäreiltä ja tää vanhempi neiti hädissään kysy ensimmäiseksi, että miten pullalle nyt käy, ku tollai rehkit ja riehut :) . Toiset niin tottuneita, että äiti ei saa tehdä mitään. ja olipahan vaa urakka tosiaan kontillaan hinkata lattioita tän mahan kaa |O . Joo, nyt vaa vedät lonkkaa loppupäivän :)
 
mie kans pesin saunan tuossa pari viikkoa taaksepäin =) meillä muksut kaikki sairaana :| tosi kivat yöt takana ja edessä vielä monta unetonta noiden yskien yms kanssa,,,oli nla äsken ja kaikki siel ok,tuumas täti kun puhuin pelottavista syöksy synnytyksistä,että siehän osaat hommat vaikka kotia syntys,sitten vain tilaat apua,,, :eek: just joo,,,se on heti ku useamman tehny ni tollanen kommentti. oli vielä eri täti ,omani ei puhu tollai onneksi =) kun mua tosiaanki oikeasti pelottaa se synnytys.ehinkö mihinkää ,ni ei se ole leikin asia :| ,,,ihana ilma ois mutta sisällä menee sairaiden kanssa,,
 
Käytiin kuopuksen kanssa kaupungissa, Vaasanmyllyn tehtaanmyymälästä haettiin pakastin täyteen leipää ja pullaa :D :D Jos pari päivää pärjäis :/ Ei ihan heti viittis takas ajaa, vaikka paljon halvemmalla sakin, kun kaupasta =)

Oloja ei oo mitään, ihan normaali, ihan kun mahaa ei ois ollenkaan... :/
Kohta vois laittaa makaroonilaatikon uuniin, jos illasta pääsis lenkillä käymään, nyt sataa vettä :/

Jahvetti 39+5
 
Mä sain sen uusinnan! :D siis peitot heilu eilenkin illalla. :D eikä mitää vaikutusta. tai Mara vaan päätää vetää ylemmäks ku tökitään... :LOL:

Tontilla siivoiltua tuossa jonkin aikaa ja nyt ruuanlaittoa. Jauheliha porisee tuolla pannulla ja pasta kiehuu...teen valkosipulisen tomaattijauhenlihakastikkeen ja pastaa sekä vihannessekotusta tietenkin.
Kolmelta olis mammatreffit kaverilla...kokoonnutaan aina välillä muutaman kaverin kanssa joilla lapsia kyläileen toisillemme ja aattelin nyt vielä mennä kun jaksan. Kohta ei ihan heti minnekkään pääse.

Nyt ruuan laittoon...

Tuun illalla kattoon kuinka moni on jakautunu!

Jepsu ja Martti 38+0 :heart:
 


Minun menkat (ilman vuotoa ) laajenee kipuineen tonne sisäreisiin :eek: . Supistaakin välillä. Tuo sisäreisien kipuilu onkin jo uutta. Mitähän tämä raskaus keksii huomiseksi? Alkaa kohta kiputilat loppumaan :LOL: [/quote]

onko siulla se kipu sisäreisissä sellasta,ööh!!!et vetäis tai koskee tai sillee ve...mäisesti johonkii jänteisii,ja sit pettää jalka alta.
en oo tämmöstä kipua tuntenu aiemmissa raskauksissa.
onko muilla halkeemisen tunnetta ku vauva liikkuu niin tossa alhaalla vauvelin päänkohalla?ihanaahan vauvelin liikkeet on mut minuu on käyny koskemaa ihan julmetusti.
joku mainitsi vauvan liikehdintä ja sit alkaa suppailee.sama se sit täällä,oon vaa kuvitellu ettei se oo suppareita.mut kyllähän se ala vatta kovettuu ja kivistää!
 
Terkut äitiysneuvolasta.
Kaikki ok. Vaavi raivotarjonnassa. Kaikki paikat vielä ihan kiinni eli ei kiirettä synnärille. Tässähän eletään rv. 36 eli ei vielä kiirusta, vaikkakin olo onkin välistä tosi tukala...

Kovin veti minut hiljaiseksi myös Rudin kohtalo... Menen päiväunille. Tätä elämää on välistä niin kovin vaikeaa ymmärtää...

Halit kaikille
 
Hih, vai on muillakin ollu tuo saunanpesu-urakka lähiaikoina. Mäkin oikein odotin, että pääsee tänne turvallisille viikoille, että uskaltaa urakkaan ryhtyä. Voin Nelli kuvitella, että sun tytöt on ollu ihan ihmeissään, kun äiti silleen rehkii ;) Kun eka sanotaan, että äiti ei saa tehä sit mitään raskasta...
 
Terve.

Nyt pikkanen väsähti ja loppui ne supistuksetkin. Hyvä niin mies vielä 2 tuntia poissa. :LOL: Ajattelin hiukan siivoilla tänään. Mutta nyt vetää sohva puoleensa enemmän. Alkoi lapsettaa ja rupean katsomaan lastenohjelmia. :LOL:

Tarttis pari kukkastakin vaihtaa uusiin purkkeihin mut eiks niis ole se joku et keväällä vasta muuten kuolevat juttu??? No mulle tää on yhtä hemmetin kevättä Lumi tuli kesti päivän ja lumi suli. Nyt sataa taas vaihteeks vettä.

Voi kun tämän sademäärän sais siirrettyä johonkin missä on todella kuumaa ja kuivaa. Ja missä siitä olisi hyötyä. ;)
 
Soitelin tuossa äsken uutta verokorttia!
HOX! te jotka oletta täyttäneet verokortin itse netissä.
Äitiys/vanhempainraha merkataan kohtaan etuudet. Kelan etuudet eivät ole "vähennyskelpoista" tuloa! bruttotuloiksi laitetaan vain palkkatulot! Tätä en tiennyt ja onneksi soittelin verotoimistoon.. ois tainnu tulla melko järkyt mätky vuodenpäästä!! Mut olen mä kyl järkyttynyt 26% veroprosenttistakin! Tulos käytännössä 10 000? pienemmät mitä esim.viimevuonna mutta prosentti isompi... :kieh: et eipä olis kannattanu hehkuttaa hyvillä äippärahoilla! sen vievät minkä tuovatkin! krrr...niin no se kuitenki selvis ettei lapsilisä ole veroalaista tuloa..se iso 100? summa..
eilen oli Kalevassa juttua et jossain kunnassa maksavat joka syntyneestä lapsesta 1000? vanhemmille... :eek: sil summalla sais pienelle jo vaikka mitä tarpeellista!
 
neuvolassa käyty, kaik ok, toivottavasti oli viimonen kerta B)
vkoja nyt 39+1, painoa tullu vkossa 100g, hyvä niin ku viimeks tuli se 2 kg :ashamed: , paineet 135/87 korkeemmat ku normaalisti mut en ollu istunu kauaa. pissa puhdas ja hb 135 B) sf-mitta 37 edelleen. rt ja aika hyvin pää kiinnittyny. syke 130-140.

pe ois se koiran tikkien poisto, sit rupeen häätämään tätä ulos jos ei oo jo tullu :whistle: saunan siivous ois mullaki listassa, piti tehä jo ennen joulua mut en kerinny... sitä akupainantaa meinaan kans kokeilla ja myös seksi ois toivelistalla mut saako sitä se on eri asia |O en jaksa enää ees vonkaa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Soitelin tuossa äsken uutta verokorttia!
HOX! te jotka oletta täyttäneet verokortin itse netissä.
Äitiys/vanhempainraha merkataan kohtaan etuudet. Kelan etuudet eivät ole "vähennyskelpoista" tuloa! bruttotuloiksi laitetaan vain palkkatulot! Tätä en tiennyt ja onneksi soittelin verotoimistoon.. ois tainnu tulla melko järkyt mätky vuodenpäästä!! Mut olen mä kyl järkyttynyt 26% veroprosenttistakin! Tulos käytännössä 10 000? pienemmät mitä esim.viimevuonna mutta prosentti isompi... :kieh: et eipä olis kannattanu hehkuttaa hyvillä äippärahoilla! sen vievät minkä tuovatkin! krrr...niin no se kuitenki selvis ettei lapsilisä ole veroalaista tuloa..se iso 100? summa..
eilen oli Kalevassa juttua et jossain kunnassa maksavat joka syntyneestä lapsesta 1000? vanhemmille... :eek: sil summalla sais pienelle jo vaikka mitä tarpeellista!
joo, ne on noissa pienissä paikoissa missä uhkaa kato asukkaiden keskuudessa. joku porkkana pitää kato olla B) miehikkälässä myytiin jossain vaiheessa eurolla tontteja...
 
Pirhana, taas se vasemman korvan humina vaivannut heräämisestä asti!
Onko kellään muulla samaa? Eli siis kun nukun pääsiassa vasemmalla kyljellä niin parin yön jälkeen korva on ollut tukossa, hirvee paine tuntuu siellä eikä kuule mitään, siis muuta kun sen järjen vievän huminan!
Oon putsaillut korvaa mutta ei se möhnän poisto tehnyt mitään. Yks päivä nukuin päikkärit väkisin toisella kyljellä mutta sekään ei auttanut...

Oikeasti, kohta menee hermot...
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Soitelin tuossa äsken uutta verokorttia!
HOX! te jotka oletta täyttäneet verokortin itse netissä.
Äitiys/vanhempainraha merkataan kohtaan etuudet. Kelan etuudet eivät ole "vähennyskelpoista" tuloa! bruttotuloiksi laitetaan vain palkkatulot! Tätä en tiennyt ja onneksi soittelin verotoimistoon.. ois tainnu tulla melko järkyt mätky vuodenpäästä!! Mut olen mä kyl järkyttynyt 26% veroprosenttistakin! Tulos käytännössä 10 000? pienemmät mitä esim.viimevuonna mutta prosentti isompi... :kieh: et eipä olis kannattanu hehkuttaa hyvillä äippärahoilla! sen vievät minkä tuovatkin! krrr...niin no se kuitenki selvis ettei lapsilisä ole veroalaista tuloa..se iso 100? summa..
eilen oli Kalevassa juttua et jossain kunnassa maksavat joka syntyneestä lapsesta 1000? vanhemmille... :eek: sil summalla sais pienelle jo vaikka mitä tarpeellista!
Näinhän se on kaikkien sosiaalietuuksien kanssa, verokorttihommat siis. :D Pienet muuttotappiokunnat tosiaan houkuttelevat veronmaksajia kaiken maailman lapsi- yms. bonareilla asumaan niihin.Heitin yks kerta miehelle, että oiskos pitäny muuttaa raskausajaks jonnekkin pikkupaikkakunnalle "tienaamaan" vauvarahaa... :LOL:
 
Hitsi mä oon laiska ja saamaton.
Koko päivä hujahtanut tässä koneella+syödessä.
Mun oli tarkoitus kävellä kaupunkiin ja treffata mies töittensä jälkeen kirjastossa, ja käydä sitten yhdessä kaupassa. Enhän mä jaksanut tästä mihinkään liikkua..
Just laitoin miehelle viestin, että tuutkos hakee mut täältä kotoota, niin mennään sit sinne kirjastoon :LOL:

Jos nyt jaksan pientä pyllyäni nostaa tästä penkistä ja pukea päälle...
 
Mä kävin värjäyttämässä nää karvat, kulmat ja ripset siis. Nyt en tosin maito ehtiny tässä välissä ollakaan, kun viimeks kävin pari viikkoa sitten. :saint: Tehtiin miehen kanssa tunnin kävelylenkki: ihanaa oli kävellä rantoja pitkin. Ei ollu ees kovin kylmä viima, ihanan raikas ilma jotenkin. =)

marzu: Sulta tais tulla postia tänään... Lähettäjän nimeä siinä ei tosin ollu, mutta kiitoksia kovasti! :flower:

Myö lykättiin siivous vasta illaks. Kivempi jotenkin ekaks siivota ja sit vetää suoraan saunaan. Nyt ei sit tiedäkään millon pääsee saunaan seuraavan kerran... :/
 
martzu
onko siulla se kipu sisäreisissä sellasta,ööh!!!et vetäis tai koskee tai sillee ve...mäisesti johonkii jänteisii,ja sit pettää jalka alta.
en oo tämmöstä kipua tuntenu aiemmissa raskauksissa.
kauheen vaikee kuvailla, ihan tuolla sisäreisissä ja nivusissa, sellasta poltetta se on ja juilintaa..en paremmin osaa kuvailla. Ei vedä tuo jalkoja alta, issias tosin kyllä taas tosin pahana ja sen takia pitää edetä varovasti..jos sattuu ees ylös pääsemään :( .

Tuskanhiki astunut kans kuvioihin. Mutta eipä juuri muuta uutta. Eipä täs muuta, kun alkaa vaan torsatihin latautumaan :headwall:
 
Pessi: Juu, pukeminen on perseestä! Joku tai jotkut kirjoittelikin aiemmin, miten hankalaa on vetää vaatetta päälle. Jeps, sukat, housut, säärystimet... |O Ja varpaankynsien leikkaamisesta muistaakseni myös joku puhui: meillä mies leikkaa ne. =) Vatsan kanssa oleminen alkaa kieltämättä olla aika hankalaa, mutta siltikin tää massu on ihana! Ikävä tulee! :heart: Mutta vielä enemmän on ikävä vauvaa; tahtoo vaavin sylkkyyn. Ei malttais ees yhtä päivää oottaa... :heart:
 
Makaroonilaatikko olis ihan just valmiina, nam :p Jälkkäriksi tehtiin kuopuksen kanssa mansikkarahkaa, ei se sitä syö, mut kiva on tehä :LOL:
Mieskin kotiutuu ihan justiinsa, jotain pitäs illaksi keksiä, ettei mee ihan tässä kotona nysväilyksi :/
 

Yhteistyössä