**Helmikuun Helmet** marraskuu

Iltoja.

Eka perhevalmennus käynti takana. Ja ihan mukava fiilis jäi. Tosin päässäni pyöri ajatus koko 2 h " että mitä hittoa sitä käsketään valmistelemaan ajatuksia synnytykseen ja siihen kaikkeen vanhemmuuteen, kun eihän tässä olla edes vielä turvallisilla vesillä ton tehy jupakan takia... ollaan viel kaikki jossain ruotsissa!"

Ja et meinas palaa käämi miehen kanssa. :LOL: Hän on vahvasti sitä mieltä että MUN ei tarvitse mennä synnytystapa arviointiin ku olen niin levee lantioinen ihminen et kyllä se vauva mahtuu tulee vaikka poikittain!!! :headwall: :kieh:

että näin meillä mites teillä... :LOL:

hyvää yötä.

Niisku-neiti & rinsessa 28+1
 
moi,

kaikenlaista on taas tapahtunut... BMI:stä olette ainakin puhuneet... Mä kuulun kans tohon kolkyt ja risat kerhoon; oli 32 lähtiessä... :whistle: Oon kyllä suoraan sanottuna aina suhtautunu hieman epäilevästi tohon BMi:n validina mittarina, koska se ei huomioi lainkaan sitä, millaisia ihmiset on rakenteeltaan. En nyt puhu itsestäni, peili näyttää kyllä mun ylimääräiset kiloni vallan hyvin, vaan miehestäni joka on ton mittarin mukaan aina ollut ylipainoinen. Mieheni urheilee lähes päivittäin ja saa huipputuloksia niin kestävyys- kuin lihaskuntotesteissäkin, joita työn vuoksi tehdään säännöllisesti. Isäntä myös syö terveellisesti, eikä todellakaan näytä lihavalta vaan hyväkuntoiselta ja treenatulta. Silti on BMI:n mukaan ylipainoinen... Että kaiketi tuo BMI jotain keskiarvoa mittaa, mutta mä en tosiaan tuijota sitä minään luotettavana mittarina, vaan ennemminkin suuntaa antavana. Eiköhän jokaisen oma vointi ja peilikuva kuitenkin kerro parhaiten sen, onko kropassa ylimääräistä vai ei. No juu, ehkä tosta hapatuksesta sai nyt joku väärän kuvan, mutta anyway, mua jotenkin tympii nyt vaan... sori... :/

Mitäs muuta... Ostin tänään Ruohonjuuresta hahtuvavillalankaa Helmin vaippahousuja varten. Oikein kivan väristä oranssia löytyi. Pitää toimittaa anopille, jotta pääsee taas tuleva mummo kutomaan. =) tällä viikolla sainkin postissa aivan ihanan villapuvun vihreestä ja oranssista langasta. =) =) Ruohonjuuresta tarttui mukaan myös muuta kivaa: pääkallokuvioiset liivinsuojukset, kankainen vaippapussi joko puhtaiden tai likaisten vaippojen kuljettelua varten ja ekopulloharja. =)

nyt (mitä h*** toi kello jo on!!!) nukkumaan,

eva & helmi 28+1 :heart:
 
Pupikin laittaa elonmerkit itsestään piiiitkän ajan jälkeen. Olipa lukemista kun en muutamaan viikkoon ole ehtinyt/voinut....
Täällä voidaan kohtalaisesti. Maha kasvaa ja potkut ovat jo voimakkaita.

Minua kiinnostaa tuo synnytysvalmennus. Onko täällä joitakin joilla tietoa tarkemmin Kätilöopiston käytännöstä? Neuvolassa sanottiin, että valmennus alkaa joskus ensivuoden puolella. Oletteko itse hakeneet tietoa esim. hengityksen "treenaamiseen"? Jossain vauvakirjoissa kun sanotaan että sitä pitäis ruveta opettelemaan jo puolivälin jälkeen. Olisin kokemuksista/ materiaalivinkeistä kiitollinen?

Kiva, että uutta porukkaakin on ilmestynyt.

Onko täällä muita jotka harkitsevat kestovaippailua? Oletteko tehneet vaippoja itse? Minä olen vasta neulonut muutamia hahtuvavillahousuja. Aloin vaan miettiä, että kuinkahan usein vauvoille ei villa sovikkaan....Pitäisköhän resorit tehdä jostain muusta langasta...? Hyviä vinkkejä vaippakaavoihin ja ohjeisiin otetaan myös ilolla vastaan. Ajattelin yrittää noita kestoja ainakin osittain kertakäyttöisten kanssa.
Öitä kaikille
Pupi, rv 25+
 
Kyllä nämä viikot menevät niin hirmuista tahtia, ettei oikein meinaa itse perässä pysyä.

Painoindeksistä olette täällä vilkkaasti ksekustelleet. Sanoisin kanssa, että älkää ottako liikka pulttia noista kiloista sillä kyllä se imetys ym. härdelli vauvan ympärillä vie kiloja. Mulla kaks raskautta, toisesta muistaakseni tuli 12 kg ja toisesta 16 kg ja 3 kk synnytksen jälkeen olin jo taas alku mitoissa takaisin ja jopa allekin tahtoi mennä. Kyllä se vauva imee pois ja tuntuu, että silloin pitää lähinnä vain huolehtia, että muistaa itse syödä ja juoda tarpeeksi.

Sitten vähän nolo kysymys eli tuntuuko teistä siltä, kun käytte kakkosella, että vauva tulee ulos pönttöön? Musta tuntuu, että pitää välillä pitää melkein haaruksista kiinni, ettei mulahda sinne...

Cruella DeVille ja Vinja ainakin puhuivat hammaslääkäristä. Mulla on hampaat ihan hajalla tämän raskauden aikana. Voitteko kuvitella, että mulla lähti kahdesta hampaasta puolet pois noin kk välein. Nytkin on toisessa hampaassa väliaiakainen kruunu ja odottelevat josko vois laittaa lopullisen kruunun ilman juurihoitoja. Mää oon ravannut hammaslääkärissä paljon useammin kuin neuvolassa tai lääkärissä. Kai pitäis laittaa tekarit kerralla heti suuhun :LOL:

VanamoBr jaksuja sulle kovasti sängynpohjalle!!!! Kyllä sua koetellaan!

Tarppa ota vielä iisisti tosiaan ja tarrasukkia paljon!

Kyllä meidänkin aika lähenee. Ajatelkaa tuossa edessä on enää vain 2 kk lapset syntymättä ennen meidän vuoroa.

(.) Kotimatka lähenee myös minulla täällä. Enää vain noin viikko ja sitten lento takaisin kotimaahan. Vähän jo jännittää miten jaksan koko rulijanssin ja vielä 2 lasta mukana, mutta uskon, että saan apuja kentälläkin jos tarve niin vaatii. Jos ei muuten niin ei muuta kuin huutoa, että nyt ne pian syntyy, niin eiköhän se ainakin muutaman ihmisen päät käännä :LOL: Nyt naurattaa tilanne, mutta jos oikeesti tuo skenario toteutuukin..... :| Muuten kaikki on ihan hyvin. Maha on kyllä järkyttävä jo ja joka ilta melkein kuulee kuinka nahka natisten venyy. Miten sen ikinä saakaan sitten enää kasaan.

Kaikille kivaa torstaita ja jaksuja kaikille niitä tarvitseville!

Kiinamama ja mukelot 27+1
 
pikasesti aamuja :wave:

kohta avoimeen, meni aamu vähän pitkälle, pojukin nukku kasiin :eek: :D

mulish: isosti onnea tätiydestä :flower: =) monelta pieni synty?

pöhinä: ikäviä juttuja todella noi puremajutut ja pienempi koira automaattisesti jää alakynteen :/ hyvä että russeli näyttäis kuitenkin toipuvan. ja koirat arvaamattomia, varsinki urokset toisiaan kohtaan niin tollasta sattuu, ikävää. en usko että tein koiralla mitään vikaa on päässä niinku sanoitki vaan johtu vaan siitä et toinenki uros ja käyttäyty ehkäpä hyökkäävästi tai muuten dominoivasti eikä sitä sietäny. onhan noita tapauksia. uskon että painaa mieltä asia, mut te ootte ainaki hyvin ottanu vastuun ku niitäki on ketkä viis veisaa. jaksamista :hug:

evaellen: joo, on toi bmi vähä niin ja näin koska tosiasiahan on että lihas painaa enemmän kuin läski ja lihaksikkaalla ihmisellä luonnollisesti on myös painoa. mut sillon ei kannata siihen bmi:hin tuijottaakkaan. peilihän sen kropan kunnon kertoo niinku totesitki.

en muista oliko muuta kommentoitavaa mut nyt aamupalalle ja sit lähtö. ainiin, sain ab-kuurin tohon hampaaseen eli kohta mennään sitte ostamaan canesten-kuuri |O
 
mulish :flower: ISOT onnittelut tätille...sisarusten lapset ovat mahtavia :heart: :heart:

Onko kenelläkään tietoa: mitä muuta närästyslääkettä voi käytää raskausaikana, kuin rennietä? siis näitä vatsasuoja lääkkeitä lähinnä ajattelen. Mulla on ollu tuota närästys ja maha vaivaa jo ennen raskautta, söin tarvittaessa siihen omeprazolia (jne). Tähystettiin muutama vuosi sitten ja löydettiin lievä kastriitti, helikobakteeri oli negat.
No nyt on alkanu ilmaantua taas tyhjämaha kipua, muutamana yönä oon heränny et ylämaha kippee. helpottaa kun käy syömässä tai juomassa jottain! Viikonpäästä neuvolalääkäri et pitänee siltäkin kysyä! Sisko söi ranitidinä, mut joutu lopettaan ku vauvalle tuli sydänäänten laskua.. mut kaverille määrättiin jotain kans, mut nimeä en tiedä.. Ovatkohan nuo turvallisia? vai pitääkö vain "kestää".
Täällä alkaa synnytysvalmennus 27.11. Mitä teillä on eka kerralla puhuttu, ku mies viel miettii et kiirehtiikö töistä kotia et kerkeää valmennukseen!
 
Zuku: Mä syön närästykseen Gavicsonia(kirjoitinkohan oikein),oon käyttäny sitä nestemäistä ja ihan pureskeltavia tabletteja.

Mulish: onnea tätiydestä! :flower:

Mulla Bmi oli nyt 28 muistaakseni,viime raskauden alussa jotain 31-32. Hyvin sain laihdutettua ja kyllä huomaa,että tää raskaus ei oo ollu niin vaivanen mitä edellinen oli. Oikeastaan oon nyt kevyempi mitä ikinä raskausaikoina. :) Kerkesin viä harrastaan ringetteä ja käymään salilla sekä circuit trainingissa viime tammi-huhtikuun niin vahvistu lihaksistokin.
Ringeten pariin palaan sit taas ens kaudelle,muut varmaan jää viä kun isäntä tuskin jaksaa/haluaa olla 3 lapsen kanssa mun treeni aikoja useampana pvänä. :D

Eilen oli neuvolakin ja kaikki ok. Rautaa aloin nyt syömään joka toinen pvä kun hemppa oli 114.

Mistä te muuten laskette paljonko teille on tullut painoa? Siitä mitä painoitte ekalla nla käynnillä vai siitä mitä painoitte ennen raskautta?

Mamitre,pojat ja "poppo" 25+2
 
Mulish meillä tyttö oli just saman kokoinen! Onnittelut tädille! :flower:
Mun isosisko sai mun jälkeen esikoisensa ja kyllä pikkusisko(lue minä) oli aivan hermona. :kieh:

Neuvolan ajan soittelin eilen ja ensviikolla meen torstaina. Nyt tuntuu et ilmeisesti joudun käymään nyt 2vkon välein kun nuo sokrut heittelee.

Tuun käymään myöhemmin uudestaan...nyt kiirus!

Jepsu ja Martti 27+2 :heart:
 
http://www.tays.fi/download.aspx?ID=1233&GUID={66AFCDFA-00F0-4B5E-98ED-AD6CC7859F89}
Synnytystä koskee dia numero 25

Vaikka meitä TAYSilaisia ei ole montaa, niin uskoisin, että muissakin sairaaloissa (ainakin yliopistollisissa) tilanne on aika pitkälti sama... Nyt vasta alkoi pelottaa tämä TEHYläisten systeemi...

Ensi synnyttäjänä olis tuo valmennuskin ollut kiva asia...
 
Mulish onnea tädille :D :heart:

Mulla on ollu tänään oikeen siivouspäivä, pitkästä aikaa :D koko kämpän imuroin, pyykkiä pessy, verhot aattelin vaihtaa jnejne :D Koneenkin vasta äsken avasin :LOL:
Pakko vaan väliin pitää näitä huilitaukoja |O Illasta varmaan taas kostautuu... :/

Hammaslääkäristä on ollu puhetta. Minä varailin aikaa jo tosita kk sitten ja ajan sain vasta 27.12 :/ Luulen, että mulla ainakin yksi reikä tuossa on, kun siihen tahtiin vihloo ja yhestä hampaasta lähti pala irti jo 3 vuotta sitten, nyt oisinaan vaivaa :/ Varmaan repiivät koko hampaan pois :x Onneksi on takahammas...

Tarppa, kirjottelit muistaakseni, että kohdunsuu oli pehmennyt yms, nii onko sulla vielä auennut yhtään tms? Mitä kieltoja tai rajotuksia sulle on annettu? Kun mullahan oli jo kaula lyhentyny, pehmennyt ja sentin auki viikko sitten, mutta lääkäri ei juuri mitään asiaan sanonut... :/

Mutta nyt lähen jatkamaan hommia =)

cruella, mä luulen, että meillä aletaan pikkuhiljaa parantumaan, niin kohtapuolin voitais jotain treffejä järkkäillä?? :wave: Kuopus ei tänään menny tarhaan, mut ei sillä enää kuumetta ole, että kaipa tuo tuosta tokenee :D 2 viikkoa melkeen tässä onkin sairastellessa menny... :/ Et kahtellaanko vaikka jos Heseen mentäs taas "kahville" tai jotain, ihan mitä vaan =)

Jahvetti 29+0 30. viikko alkoi!!!! :heart: :heart:
 
Goldy TAYSilaisia minäkin, ja juuri tuota synnytysvalmennusta kysyin neuvolassa niin välitön vastaus oli että peruttu. Ensikertalaisena itsekin vähän... jännittää.
Ja kun se mullakin ois ollut vasta just vuodenvaihteessa niin en ymmärrä miks niitä ei vois kuitenkin varata ja toivoo sit parasta että asiat selviää siihen mennessä...

Ilmoitan itsekin "ylpeänä" kuuluvani kolmenkympin kerhoon... Tasan 30 oli BMI ekassa neuvolassa enkä siihen mennessä raskautta ollut kerennyt uutta painoa vielä kerätä.
Voi niitä aikoja kun oli vielä normipainossa... Se oli niin hassunhauskaa kun yks jannu sano mulle kun BMI oli vielä jotain 24 että sun ei pitäis syödä kauheesti ku oot tollanen pullero... Ja se oli surullisen tosissaan...

Hei, nyt alkaa risoo taas toi KELA! Siis kuinka pian sen vanhempainrahahakemuksen jättämisen jälkeen voi alkaa odotella sitä päätöstä?
Oon ymmärtänyt että pakkauksen tuloon menee noin kaks viikkoa päätöksestä, mutta kun en ole saanut edes sitä päätöstä! Hakemus on kelan verkkopalvelun mukaan saapunut jotain kolme-neljä viikkoa sitten, mutta eipä näy sen enempää kelalta kirjettä kun lappua pakkauksesta!

En olis muuten alkanut kaipaillakaan, mutta kun kaikki kyselee että joko oot äitiyspakkausta päässyt katselemaan. Ja sitten hirveät hämmästykset päälle että etkö sä VIELÄ ole saanut sitä??!! :eek: Vähän siinä sitten alkaa miettiä että onko mitään tulossa mistään koskaan.
 
Pusuapina, olen kuullu, et toisilla on menny jopa 2kk...kelalla aina kestää :whistle:
Minä oottelin toista kuukautta sairaspäivärahoja...kela väitti ettei oo tiettyjä tietoja saanu työnantajalta...noh, paljastukin kelan omaksi mokaksi, että ne ei ollu HUOMANNU!! |O |O |O Ihana laitos kertakaikkiaan...
 
Pusuapina mä vein paperit kelaan heti rv 22 ja viime vkolla soittelin kun ei päätöstä oo kuulunu.Täti sanoi,että ellei erikseen ole toivonut saavansa pakkaus päätöstä aiemmin niin se tulee sit samalla kun päätös rahasta. No minä sain maanantaina päätöksen ja nyt odottelen koska tulee lappu et on postissa. Hassua sinänsä,että jotkut saa pakkauksen pian ilman mitään ilmoitusta et haluaa sen aiemmin. Ei mun ekassa raskaudessa tarvinnu ilmoitella erikseen ja sain sen n.3-4vkoa papereiden viemisestä.

Nyt meen jatkaan potilaiden hoitoa,pojat on kipeenä.Vanhemmalla pojalla kamala yskä ja kuumetta jne muuta kivaa. :/

Mamitre,pojat ja poppo 25+2
 
Niisku-neiti ahdas lantio on mullakin todettu, vaikka ei sitä ulospäin kukaan osaisi epäillä :LOL: Mutta noilla ulkomitoilla kun ei ole asian kanssa mitään tekemistä. :kieh: Se on sitä miesten logiikkaa... :D

Mulish onnea tätiytymisestä, se on hieno tunne :D

Tarppa johan teidän vauvalla alkaa olla hienosti kokoa! =) Toivotaan että sitä ehtii kertyä vielä reilusti lisää!

Tänään pitäisi pipareita paistella ja leipoa... :p

Hissukka rv28+3
 
en nyt ehtiny lukee ku ton evaellenin "hapatuksen" BMI:stä ja oli pakko sitä heti alkuun kommentoida ennen ku unohdan. :) Nimittäin mua kans ärsyttää se toisaalta just sen takia, että se ei oikeesti anna todellista arvoa/tulosta tai mitälie. Ehkä jollain tapaa suuntaa antava, mutta ei kuitenkaan päde edes suuntaa antavana kaikkien kohdalla. Esim. jotku todella on niin lihaksikkaita, että siitä tulee puntariinki kiloja paljon lisää. Kaikkihan me tiedetään, että lihas painaa enemmän ku läski, joten kaikki lihaksikkaat on ton mittarin mukaan ylipainoisia, näin karkeasti ottaen. :)

Itellä BMI oli lähtiessä 22. Tai oikeesti ehkä vähän yliki, mutta neuvolakorttiin laitto ton. Ekalla kerralla tätsä kysy paljo painoin ennen raskautta ja enhän minä semmosta voinu tietää, ku en ollu käyny puntarilla aikoihin. Heitin veikkauksen, et "60-62". No tiettyhän se laitto mulle painoksi 60. Ja ehkä hieman ärsyttää näin jälkeenpäin, että alakanttiin laitto sen, koska nyt näyttäs, et ois muka tullu kiloja "hulluna" lisää. Vaikka en tiiä, voi olla että painoinki ennen raskautta 60 kiloa, mistäs sen voi tietää, ku ei jaksa puntarilla ravata. :D

No nyt luen muutki jutut, ku evaellenin. ;) Oottakaas...

Kiinamama, mä just yks päivä sanoin miehelle, että aina ku käyn pskalla, nii aina "pelkään" tai kuvittelen, että kohta se vauva pullahtaa sinne pönttöön. :LOL: Mies nauro ihan vääränä mun peloille. :) Aina kuuntelen oikeen tarkasti, että kuuluuko kohta rääkäsy, vai ehtiiköhän se vauva ees rääkästä jos samantien on jo pää veessä. :LOL: Lopulta uskallan kuitenki vetää pöntön, ku nään tän joka päivä isonevan mahan, joka ei oo yhtään pienentyny vaikka kuin vessassa istuis. :) Että eikai se ainakaan vielä oo ulos tullu. :D (sori nää mun höntit jutut..)

Synnytysvalmennukesta, meille ei oo puhuttu täällä siitä vielä mitään.. Saa nähä millon sellanen alkaa vai alkaako ollenkaan!?

Sit tuolla aikasemmin joku kirjotti sellasesta asiasta, että "näyttäs siltä, että monilla meistä on tavallista vaikeampi (tms) raskaus meneillään".. Jotenki tuollain. Ja voin ainaki omalta kohdaltani sanoa, että ensimmäiseksi raskaudeksi tää on yllättävän kipeä ja vaikea ollu. Oksentelu kesti viikolle 25 asti ja edelleenki pahaa oloa on, muttei sentäs oo tarvinnu oksentaa. Peräpukamia on ollu koko ajan, mutta se nyt on pieni vaiva. Issias kivuista on saanu kärsiä, toisinaan jopa molemmissa reisissä, samoin selkävaivoja. Eikä ne selkävaivat oo pelkästään alaselässä, vaan yläselässä oikeestaan enemmänki. Ja niin vihlovaa, että tuntuu niinku joku veistä pyörittelis selkärangan vieressä. Ja nää on siis jokapäiviäisiä vaivoja. Sen lisäks vielä närästystä, tosi kipeät liitoskivut..(oon lukenu, että liitoskivut on joka raskaudessa aina kipeämmät. Jos mulla on jo ekasta niin kipeet, etten pysty kunnolla kävelee/vaihtaa sängyssä asentoa, nii mitä sitte myöhemmin.. Krääh)

Mutta näin ku on tosiaan eka raskaus, niin nuo vaivat ei tunnu niin ylivoimasilta. Jos ois ensin ollu suht oireeton ja helppo raskaus, niin vois tääki tuntua suht epämiellyttävältä raskaudelta. Ku ei oo parempaakaan raskautta vielä kokenu, niin tää tuntuu normaalilta ja siedettävältä. Ja koska oon aina halunnu äidiksi ja oon aina tiedostanu, että raskaus tuo kaikenlaisia vaivoja mukanaan, niin oon osannu tavallaan varautuaki siihen, että äitiyden eteen on kärsittävä. Vaikka eipä tää nyt tosiaankaan niin kärsimykseltä tunnu. :) Ois silti mukava joskus kokea "helppo" raskaus, ilman oksentelua ja suuria kipuja...

Tällasta jaarittelua täällä. Mulla hb lähteny vissiin nousuun, ku ei enää väsytä aina niin paljo. Uskosin kuitenki, että lähellä 100 mennään edelleen.. Mulla on tosin aina ollu matala hb, joten jos vähänkään yli sadan menee, niin sen kyllä huomaa virkeytenä helposti.

Napsu ja Nöpö 26+2
 
Onnea Mulish -tädille! :flower:

Ja kiitos Cruella lohdutuksesta meidän koirahuolissa. Onhan tässä mailmassa paljon suurempiakin surun aiheita, mutta jotenkin kummasti nuo nelijalkaiset vain ovat "perheenjäseniä"...

Goldy, kyllä mua kanssa tämä Tehyn meininki pelottaa... tällä hetkellä ei todellakaan ole kiva olla ensisynnyttäjä pääkaupunkiseudullakaan... :|

Itse ajattelin vielä ennen lomille jäämistä käyttää härskisti työnantajan suomia etuja hyväkseni ja käydä vielä joulukuussa hammaslääkärissä, vaikka viimekäynnistä ei vielä ole vuottakaan... Mutta täytyyhän se purukalusto kuntoon saada, vai mitä? :)

Napsu, Mulla kanssa tuo hemppa oli laskenut alle sadan ollen nyt viimeviikolla 95 ja kyllä se täytyy myöntää, että koko ajan väsyttää... täytyy varman vaihtaa kohta rautalääkkeen merkkiä, mikäli lasku vaan jatkuu pillereiden popsimisesta huolimatta.

 
Mä popsin pillereitä (obsidan muistaakseni), eikä hb noussu. siis laski vaan. Kaikenlisäks ne pillerit maistu niin pahalle, että toisinaan oksensin ne ulos. Sit vaihdoin nestemäiseen (Maltofer) valmisteeseen, joka ei kaikenlisäks ees maistu pahalle, niin heti on alkanu olo kohenee ja pikkuhiljaa hb nousemaan. Tai ainaki viime käynnillä se oli vähän noussu.
 
maltoferia tais mullekki neukussa suositella mut alotan vasta jos hb laskee. nyt on pysyny multi tabsin raskausvitamiinin avulla ihan ok lukemissa.

jahvetti: mietitään vaan treffejä, vaikka ens vkolla joku päivä =) siis heseen "kahville" :whistle: :D

pöhinä: perheenjäseniähän nuon nelijalkaset on ehdottomasti, meillä on mun äidin kanssa yhteisenä pk mäyräkoira ja aika hemmoteltu tuo on :whistle: toissa kesänä se tippu korkeilta portailta suoraan betonilohkareeseen ja siltä murtu kyynärnivel :'( onneksi ei tippunu selälleen... leikkauksella saatiin jalka toimintakuntoon ja leikkaukseenkin päästiin äkkiä mut ne muutamat välipäivät oli tuskaa katella sitä koiraa. vaikka oli hyvät kipulääkkeet mut silti. onneksi toipu hyvin.
 
Vielä sen verran känisen pakkaus päätöksistä, että kun olin sen yhden tädin juttusilla kelassa, niin se sanoi että ihan ekana kun ne laput on lähetetty päämääräänsä niistä katsotaan se äitiysavustuskohta ja se pistetään käsittelyyn. Sitten ne vasta alkaa syynään niitä muita kohtia. Kyllä pirun kauan ne mun pakkausasiaa käsittelee... Tulis nyt ennen vauvaa kuitenkin.

Aini, meillähän ei ole tähän asti ollut mitään työnimeä meidän vaavalle. Tänään mies sitten sanoi, että no sehän on Mokkula! :D Ensin järkytyin että eihän nyt lastaan voi sanoa Mokkulaks, mutta toisaalta, se on rakkaudella isiltä hänelle ... Ja aika mokkulahan se on tuossa keskellä vartaloa :p

Ekan kerran muuten eilen mies tunsi vauvan potkun kun piti kättä masun päällä riehumisharjotusten aikaan. Sanoi mulle että "Sä teit ton jotenkin!" Ei uskonut kirveelläkään että mulla ei ole mitään yliluonnollisia kykyjä saada vatsassani tuntumaan vauvan potkuja ilman että se itse niitä tekee... :whistle:
 
Heippa vaan!! Onpa täällä ehtinyt tapahtua taas. Onnea uudelle täti-ihmiselle nyt ihan ensimmäisenä! :flower:

Toi Tehy alkoi muakin huolestuttaa eilen illalla kun tuntui että vauva on niin alhaalla että putoaa kyydistä kohta, mut lohduttauduin perisuomalaisella ajatuksella:" Kyllä Suomessa aina hädässä hoitoon pääsee." Ja sit tajusin et eihän kukaan muukaan varmaan ajattele katastrofia syntyvän ihan tosissaan. Puhumattakaan päättäjistä. Noh, katsellaan. Meihin toi vaikuttu jo niin että piti likka viedä kipeenä diabetespolille maanantaina kun olis muuten peruttu aika ja seuraavaa voitu varata vasta työtaistelun jälkeen. Joo-o, onneks mentiin. Ja saatiin kehut, taas. Oli hoidettu extra hyvin. :whistle:

Tosta meikäläisen koettelemisesta... Alan olla aika väsynyt henkisesti kun en pysty nauttimaan tästä raskaudesta niin kuin olisin halunnut. En pysty laittamaan vauvalle mitään valmiiksi enkä edes siivoamaan kotona jouluksi. Mies lupasi tehdä kaiken mutta tuntuu jotenkin pahalta kun ei itse pysty kotiaan hoitamaan. Tuntuu että lapsikin vieraantuu kun en pysty sitä auttamaan juuri missään enkä hakemaan eskarista. Olen nyt kolmatta viikkoa ihan petipotilaana ja lisää tulee kun kohtu on sen mallinen että vauva painuu alas köllimään. Ahdistaa tosi paljon. Kaikki kääntyy ihan varmasti parhain päin eikä kaikki asiat ole huonosti, mutta masentaa silti. :/

Voimia meille itse kullekin kuitenkin!!! :hug:

Vanamo ja Viltsu 27+1
 
Pupi Meillä tulee kestikset käyttöön päivällä :wave: Yöks ja matkoille sitten kertikset ennenkun tottuu kestoja käyttämään rutiinilla.

Onnea mulish :)

VanamoBr Minnuu kans potkitaan persiille tasasin väliajoin ;) :D

Sori kun en jaksa enepiä kirjotella. Väsyttää ihan hirveesti |O Meen pötkölleen *krooooh*

Ai niin, ostin eilen Floradixin Kräuterblut- saftia Obsidanin rinnalle, kun se ei pelkästään pidä hempparia. Kauheen makusta litkua :x Eka maku on oikein miellyttävä, mietin, että tätähän ihan ilolla lipittää, mutta se jälkimaku, kun on saanu nielastua... :eek: :x Yööööök!! |O Niin karsee vanhan veren maku, että puistatti. Mutta mieluummin verenmaku suussa, kun tää jatkuva invalidisoiva väsymys :/

Kiin ja My 28+3
 

Yhteistyössä