**Helmikuun Helmet** marraskuu

Jahvetti mulla oli sillon jo parikuukautta sitten paikat auki reilusti sormelle, kohdunkaulaa jäljellä vajaa 1,5cm mutta sekin pehmyt ja kypsä, vauva on jo laskeutunut/kiinnittynyt päästään synnytyskanavaan:/ Rajoituksia mainitsi lääkäri, nostelu kielletty, autossa pitempään istuminen/ajaminen kielletty, yhdyntä ok mutta ei siemenneste kontaktia :whistle: , saunominen VAROVASTI ja paljon lepoa! Välillä oli sitä mieltä että vaan syömään ja pesulle saa nousta. Mutta nyt viimeksi antoi luvan vähän liikkuakkin. :D
mulish onnea tätiydestä...



Tarppa ja toukka 28+2
 
Tarppa, et sinä oot ihan kunnon kiellot saanu :D Kummastuttaa, kun mulle ei tosiaan mitään sanonu :ashamed: ja tilanne siis sama, kun sulla...eli sentin auki, kohdunkaula 1,5cm ja pehmennyt...tosi outoo...taidan noudattaa nyt noita sun saamia ohjeita :kieh:
Onneksi tässä alkaa olla viikkoja jo aika hyvin =)
Mulla vaan vihloo tonne alapäähän päivä päivältä enemmän ja enemmän :'( :'( Pelottaa, et kohta huomataan, et oon 10cm auki ja alkaa vaan ponnistuttaa kesken kauppareissun tms :ashamed: :ashamed: :kieh: Kolmosestakaan kun en tuntenu juuri mitään ja oli auennut jo 7 senttiin :whistle: Mut sillon olin käynnistyksessä...

mulish, nuo matrifolinit käy tosi pahasti mahaan...vai persiljaa...pitäs vissiin kokeilla :whistle: :D

Ihanaa...täällä tulee lunta taivaan täydeltä :D Tulis vaan tota tahtia aamuun asti, niin olis jo ihan kivasti :D

Jahvetti 29+0
 
moi,

luin kaikki jutut, mutten muista yhtään mitä piti kommentoida... :headwall: Kestoista ainakn joku puhui; mä oon hommannu jonkin verran erilaisia vaippasysteemejä. Alkuun varmaankin käytellään harsoja ja villapöksyjä, mutta on tossa muutakin hankittuna kokeeks.

Mites ihmisten sokerit? Mulla on ens viikolla vuorokausiseuranta sokereitten suhteen, muttei onneks tarvii olla sairaalassa kuin päivät! :D Ilta ja yöseuranta tehdään kotona ohjeistuksen mukaisesti. Vituloittaa vaan olla töistä pois... Mutta terveys ennen kaikkea, ja toivon todella, ettei arvot heittele niin paljon, että insuliinille joutuis... :( Ruokavaliota oon nyt noudattanu viikon verran: kaloreita ja hiilareita en oo laskenu, mutta oon syöny määrällisesti ja laadullisesti ohjeitten mukaisesti. Jepsulla ja Kiinillä tais ainakin olla ruokavaliot? Mites teillä on menny?

Ostin tänään sen uuden Kaksplussan, ja taisin tunnistaa sun juttus Cruella, jos se liittyi uusioperheisiin.

Aijuu, perhevalmennuksesta Helsingissä joku kyseli: Meillä alkaa tammikuun alussa ja viimeinen kerta on aika loppukuussa. Saas nähdä ehtiikö siihen mukaan, kun mul on ihan semmonen kutina, et tää lapsi syntyy tammikuussa... Kaks ekaa valmennuskertaa kuulemma käsittelee synnytystä ja kaks vikaa lapsenhoitoa. Hengitysharjoituksia oon tehny joogassa ja aion jatkaa sitä synnytykseen asti.

Nyt iltapalalle ja BB:n pariin... Jaksaiskohan sen tänään ihan kattoo kokonaan...

eva & helmi 28+1 :heart:
 
Iltaa leidit! Kysyisin et minkälaisia liitoskivut on kun mulla on nyt parina iltana ollut alavatsalla keskellä sellaista repivää, vihlovaa todella voimakasta kipua kun olen ollut seisaallaan tai yleensä pois sängystä. Tosta haavasta se ei tule kun se kipu on erilaista eikä se ole nyt ollut niin kipeä. Tuntuu kuin vauva putoaisi syliin ja vähintäänkin tulis lapsivedet. Ihan kamala. Vatsa on niin kiree etten voi edes olla selällään jalat suorana sängyssä. Jotenkin ihan ihmeellinen. Vähän pelottaa. Vauva liikkuu kyllä ja sehän venyttää tosi mukavasti vatsanahkaa.
 
Ihka ensimmäiseksi täytyy tässä hehkuttaa, että on aivan ihana aamu :) Nukuin yhteen putkeen lähes 10 tuntia (tänään on vapaa päivä)! En muista koska olisin samalla lailla unta vetänyt palloon. Herääminen oli aivan ihanaa, kun heräsi omia aikojaan siihen, että nyt on nukkunut tarpeeksi :D

Sitten seuraavaksi heti pahoittelut äskeisestä hehkutuksesta, sillä täällä on varmasti taas monia, monia huonosti yönsä nukkuneita... Mutta muistakaa, paistaa se aurinko (tai kuu...) joskus risukasaankin... :LOL:

Vanamobarin, Tarpan Jahvetin, sekä muutaman muun odotus on kyllä ladottu täyteen stressiä vauvan suhteen... :hug: Itse en pysty kuvittelemaankaan miltä tuntuisi olla todella aiheesta huolissaan, kun olen tähän asti ollut huolissani lähinnä aiheetta... :ashamed: Tosin luulen, että mulla ei varmaan olisi enää voimia ottaa yhtään muuta stressin aihetta elämääni, sillä sitä on kyllä muuten riittänyt lähes kaikilla muilla elämänalueilla tänä syksynä... Mutta onpahan ainakin ollut hyvä hetki kasvaa henkisesti, kun on ollut "raskaushormooneissaan" erinäisistä syistä koko lähipiirin henkinen tuki ja turva... Välillä olen kyllä vain parkunut yksinäni ja säälitellyt itseäni, että "munhan tässä pitäisi olla se hoivaa saava"... mutta aina ei voi voittaa, vai mitä? :/

Mutta tänään on hyvä päivä :D Kyllä tuo uni on ihme lääke jaksamiseen... ja kaipa sitä rautaakin on vain juotava, napsittava ja syötävä... =)

Pöhinä 28+3
 
Tuo uni asia on tosi :D Paljon paremmin jaksaa, ku on saanu vähän levätettyä! Tääl kauhulla odotetaan ensviikkoa ja mahdollista tehy-lakkoa. Olen siis tk:ssa töissä jne.. kuormittaa yllättävän paljon! Onneksi tänään saatiin vähän tietoa, et miten käytännössä edetään! Osaa sit ihmisiäki vähän paremmin neuvoa! Ei vain tunnu mukavalta, ku ihmiset tulee tänne aukomaan päätä :ashamed: ja ku ei näin rivityöntekijällä ole asiaan mitään vaikuttamista! toki mielipiteensä saa aina sanoa, mut mä olen ihan täyttä koko jupakkaa :$ ja toiseksi mietityttää oma jaksaminen...tässä tilanteessa, ku sitä sairaslomaa ei helpolla saa! Ens viikon ku jaksas ni sitten on lääkärineuvola! ja toki voin tahtoa enempi näitä puhelin neuvonta päiviä! Saa pitkälle istua ja vastata puhelimeen.

Kestiksistä oli puhetta, mun pikkusisko käyttää lähinnä vain kestiksiä..ite en vielä oikein tiedä. Todennäkösesti niin et aluksi käytän osittai harsoja ja villapöksyjä.. jatkon näkee vasta sitten :D
 
Pöhinä yhdyn sanoihisi! Ihana aamu täälläkin. Hyvin nukuttu ja lunta sataa. Kahvia sain vielä niin jamii.. :D

evaellen hyvin on sokeriarvot pysyny kurissa täällä. aamuarvo oli tänään 4,5 ja muutenkin pitkin päivää kun arvoja nappailen niin ihan jees on aisoissa pysyneet. Kovalla kurilla oon saanu itteni pysymään pois karkeista ja herkuista. Lauantaina sorruin karkkiin eikä kauan menny kun arvo oli 8,8. Lensi karkit roskiin aika nopsaan.
Mulla on äitipolille aika 27.11. lääkärille niin katotaan miten menee et tarviiko mennä sairaalaan seurantaan. 22.11. on neuvola-aika ja sielläkin varmaan asiasta keskustellaan.
Ihan totta kyllä, terveys ennen kaikkea on tärkeää ja tietysti vauvan hyvinvointi. :heart: En oo minäkään mitää hiilareita laskenu.

Valkeaa päivää vaan kaikille!

Jepsu ja Martti 27+3
 
Alavatsakivut, liitoskivut
Raskauden aikana äidille saattaa tulla erilaisia tuntemuksia alavatsaan, esim. vihlomista. Yleensä nämä tuntemukset ovat vaarattomia ja johtuvat kohdun kasvamisesta. Kasvu saattaa venyttää kohdun kiinnikkeitä ja aiheuttaa ohimeneviä kipuja. Lääkäriin on syytä ottaa yhteyttä, jos vatsa- tai selkäkipuun liittyy verenvuotoa. Tällöin voi olla kyseessä keskenmeno. Raskauden edetessä osalle äideistä tulee ns. liitoskipuja, jotka johtuvat hormonien aiheuttamasta häpyliitoksen löystymisestä. Häpyluun alueen vihlonta tuntuu usein kävellessä ja öisin kyljellään maatessa.

VanamoBr tällaisen jutun löysin liitoskivuista!
 
mitäs tänne?

eilen oltiin ilta sairaalassa kun havahduin siihen etten ollut tuntenut mymmyn liikkeitä pitkään aikaan ja sitten uimassa kun oltiin ni pyyhkeelle tuli verta. lääkäri sinä ensin tuumasi että no onpas kyllä ihmeellisen rauhallista, vaikka sydänäänet olikin kohdallaan.
no siinä ultralla sitten jonkun aikaa katottiin ja lääkäri tökki mymmyä ja saikin vauvan liikkeelle ja liikkeitä tuli normimäärä kuulemma. vaikka se musta vaikuttikin kamalan vähäiseltä. ja kuulemma johtuu siitä nyt tämä etten tunne liikkeitä kun vauva on ottanut oikean asennon (siis pää alaspäin) ja on hänellä enempi tilaa liikkua. :D
painoarvio olikin jo 1400 grammaa!! okei, minkäköhän kokoinen mahtaa olla syntyessään? no isi toivoi että olisi ainakin potra vauva. no sen hän tulee saamaaan! :LOL: äitillä voi olla paikat hiukan sitä ajatusta vastaan.. :LOL:
ja muuten, meni meidän sukupuolikin uusiksi, kiva kun on vaan toisen värisiä vaatteita nyt laatikko pullolaan ja jos onki nyt toista mitä silloin rakenneultrassa sanottiin... no samapa tuo, kuhan olisi joka tavalla terve. :heart:
 
paljon ois kommentoitavaa, kun muistais mitä :headwall: ;)

kestoista joku kyseli. Meillä ne aiotaan ottaa myös käyttöön - ainakin osittain. En mieltäni pahoita, vaikka joskus öisin tai matkoilla turvaudunkin kertiksiin. Ja vauvastakin riippuu paljon, löytyykö suosiolla hyvää mallia. Hahtuvaa ajattelin kuoreksi, ja sisätäyttiksiä sitten ostettuina ja itse tehtyinä.
Pitäis tuo nuorin saada yökuivaksi! Ei yötäkään, ettei vaippa olis märkä :eek: Ei meillä kukaan enää kaks vuotiaana ole yöllä vaippaa tarvinnut, ja tää poitsu on jo 2 1/2v...

kohdunsuun aukeamisesta ja kielloista oli ainakin puhetta. Jos ulkosuu auki, kanava lyhentynyt ja pehmentynyt, ei mitään kieltoja anneta. Mutta jos sisäsuukin auki, kiellot tulee lähinnä tulehdusvaaran vuoksi ja tähän pitäis kuulua myös uintikelto. Näin ainakin mulla ollut aiemmin.

Omat ultrakuulumiset. Kävin siis ylimääräisessä ultrassa kovan painontunteen takia. En kyllä tiedä, mitä sillä tarkistettiin :whistle: :eek:
Mutta joka tapauksessa vauva oli silleen poikki/perätilassa sivuttain ;) Eli istui mun nivusen päällä, pää oli kohti vasenta kainaloa ja selkä painoi kohdunsuulle. Hikka muuten tuntuu aika ikävältä tuolla jalkovälissä! Kohtu oli kuulemma jotenkin alhaalla, eli kannattimet ei ylhäältä pidä kohtua tarpeeksi, ja siitä johtuu tuo kamala painontunne! On kuulemma hyvä, ettei pää ole kanavassa, koska olis vaara, että alkais tosissaan aukoa paikkoja...mutta mutta! Pelkään, ettei vauva käännykään oikein päin. Mulla kaikki on jo hyvinkin näillä viikoilla olleet oikeassa asennossa :/

Kokoarvio oli 1000g, ja kuulemma tosi hyvin sai mittoja :heart: Mutta onneton istui niin tiukasti nivusen päällä, ettei vieläkään päästy kurkkaamaan jalkoväliin |O Kai on totuttaudutava ajatukseen, että sukupuoli selviää sitten laitoksella :D

Kelasta oli vielä puhetta. Mä sain avustuspäätöksen, ja rahatkin käyneet :ashamed: jo tilillä, mutta päivärahapäätöstä ei kuulu :headwall: |O Hidasta on päätöksenteko tässä suhteessa ainakin meilläpäin.

Jee! tänään kasassa 28 viikkoa :heart:
 
Teillä kenellä hempat alhaalla... "Vanhan kansan vinkki", persiljan lisäksi kannattaa syödä paljon punajuuria (myös säilötyt käy!), auttaa hemppaan... Tätä "testattu" myös syöpäpotilaalla, ja toimi... =)
 
Liirah, kumpaa sanottiin rakenteesa ja kumpis nyt? :D

Mulla on kanssa kamala painontunne alapäässä ja vihloo ihan koko ajan, etenki kun on pystyssä |O Ja selkä huutaa hoosiannaa, kun just silitin 4 pitkää olkkarinverhoa :/

Tuttemui, mulla kanssa tää on jotenkin ihmeellisesti poikittain. Lääkärikin nauru, että ompa asennon keksiny :D
Ja mua on kanssa alkanu pelottaa se, ettei tää ehkä käännykään...vaikka edellinenkin kyllä pitkään poikittain viihty :/

Jahvetti 29+1
 
Zuku, Mielestäni ihmisillä ei pitäisi olla mitään asiaa sanoa mielipiteitään näistä Tehyn työtaistelutoimenpiteistä hoitajille jotka edelleen ovat töissä ja työssään yrittävät auttaa heitä! Mielipiteensä voi sitten ilmaista vaikka mielipidepalstoilla, etc. Tsemppiä sulle työssä jaksamiseen ja yritä jättää mahdolliset ala-arvoiset kommentit omaan arvoonsa... :hug:

Hui liirah ! Hyvä, että kaikki oli kuitenkin ok, mutta kyllä siinä varmaan kaikki mahdolliset pahat ajatukset olivat mielessä ennen asioiden varmistumista! :heart: Mikä muuten sulla oli "pitkä aika", kun et ollut tuntenut liikkeitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Zuku, Mielestäni ihmisillä ei pitäisi olla mitään asiaa sanoa mielipiteitään näistä Tehyn työtaistelutoimenpiteistä hoitajille jotka edelleen ovat töissä ja työssään yrittävät auttaa heitä! Mielipiteensä voi sitten ilmaista vaikka mielipidepalstoilla, etc. Tsemppiä sulle työssä jaksamiseen ja yritä jättää mahdolliset ala-arvoiset kommentit omaan arvoonsa... :hug:
Yhdyn täysin tähän =) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Zuku, Mielestäni ihmisillä ei pitäisi olla mitään asiaa sanoa mielipiteitään näistä Tehyn työtaistelutoimenpiteistä hoitajille jotka edelleen ovat töissä ja työssään yrittävät auttaa heitä! Mielipiteensä voi sitten ilmaista vaikka mielipidepalstoilla, etc. Tsemppiä sulle työssä jaksamiseen ja yritä jättää mahdolliset ala-arvoiset kommentit omaan arvoonsa... :hug:
Yhdyn täysin tähän =) :hug:
KIITOS!! :D :hug:

Ei varmaan sais olla mitenkään vahingoniloinen..mut kieltämättä ajatus kävi mielessä ku vanhanen oli yöllä joutunu sairaalaan... :ashamed:
 
Zuku, et usko kuinka korviaan myöten täynnä mun mies on tätä sairaanhoitajien mollaamista, mun mies siis sairaanhoitaja.
Hän kuitenkin tekee työnsä ja sattuu nyt Tehyyn kuulumaan, mutta on silti täysin ulkopuolinen koko jupakkaan ja niin suivaantunut, koko hitsin juttuun.
Ja sitten saa kuulla kokoajan haukkumisia siitä miten röyhkeitä sairaanhoitajat on.
Joku sokereista kyseli, niin mulla on se ruokavalio hoito, mutta ei tarvii hiilareita laskee.
Arvot olleet kokoajan hyvät, aamun paasto yleensä 4.2 ja syömisten jälkeen 4.1 - 4.5 välillä.
Mulla supisteli yöllä kans ihan tosissaan, kun tyhmyyksissäni meni siivoomaan koko asunnon.
Hätäpäissäni join ihan älyttömät määrät vettä.... supistelu sitten aamuyöstä rauhottu onneksi.
Nyt 28+4

 
Jeh! Nyt se ehkä tapahtuu! Olin taas äsken toivottomana menossa kelan verkkopalveluun katsomaan että ei siellä vieläkään lue mitään. Mutta heti siitä eka sivulta näin että hetkinen, tässä on mun miehenkin nimi mitä ei ennen ole ollut. Ja siihen sivuun oli tullut lukemaan vanhempainrahan lisäks lapsilisä ja äitiysavustus.

Siis JOTAIN edistystä, hyvä kela! :wave: Tosin 'Päätökset'-kohdissa lukee edelleen että ei päätöksiä, mutta on tää nyt ehkä jo lupaus jostain... Jih, anteeks että riehun, mutta tää asia on vaan ollut niin hermoja raastava.

Nyt on pakko myöntää jo että viime yönä alkoi töissä jo kiristää mahaa kun vähänkään joutu käyttämään jalkoja. Oon nyt omakotitalopiirillä ja oon sitä varmuuden vuoks ajanut autolla...
Nytkin olin siis ihan auton turvin liikkeellä, mutta kun välttämättä piti välillä nousta autosta niin sellanen tajuton kiristys alkoi, se oli niinkun navasta alaspäin koko mahan alueella. Ei se kai sattunut, mutta tuntu hemmetin inhottavalta ja vaikeutti kävelyä. Kesti ehkä 20 minuuttia. Loppulenkistä ei mitään, tuntu lähinnä että ois tehnyt järjettömän vatsalihastreenin.

Ens viikolla alkais sitten kahden viikon vuoro kerros-ja tornitaloja, että saapa nähdä... Yrittämään aion mennä kuitenkin, jostain se liikuntakin on revittävä kun oon vapaa-ajalla laiska kun mikä... :ashamed:
 
Päiviä!
Pöhinä Surnsa kullakin, eikö se niin mee. On ihana kuulla että aamu on alkanut hyvin!! EIkä todella tarvitse olla pahoillaan hyvien yöunien takia. =)

Jepsu
Joo, mä luin ton kyllä. Kivut vaan musta aika kaukana vihlonnasta. Muistuttaa enemmänkin repimistä. Ei se vauva tuolta mihinkään putoo ainakaan ilman varoitusta. Mulla on niin paljon ollut kaikkea tän raskauden aikana että Viltsun on pakko olla aika sisukas tapaus kun mukana köllii vielä. Luotan että kestääkin mukana vielä monta viikkoa. Tovon ainakin! :)

Tarppa ja Jahvetti Tarrasukkia matkaan!! Vielä muutama viikko, niin sitten voi jo tulla turvallisesti. :hug:

Tosta vauvan asennosta. Viltsu on ollut poikittain myös koko ajan ja osa mun supistuksistakin tuntuis johtuvan siitä kun tila alkaa loppua siinä asennossa. Viime yönä poitsu kääntyi kuperkeikalla ylösalaisin ja heti oli helpompi aamulla nousta ylös ja kipuja oli vähemmän. Sit kun menin päiväunille niin eiköhän se kääntyny takaisin poikittain. Pah. Olis nyt voinut jo asettua aloilleen. Pitää niin hirmusta menoa tuolla kun on tollai poikki asennossa. Esikoinen vetäs asemiin jo viikolla 20 tai jotain. Toivottavasti tää ymmärtäis kohta jo kans. Kohdun suusta en ole niin huolissani enää kun sairaalassa leikkauksen jälkeen supistusten takia tarkistettiin kohdun suun tilanne ja 4,5 cm oli ultralla katsottuna pituutta. JUST!! Olis nyt voinut vähän vähemmän olla, saa taas supistella niin sikana synnytksessä. Viimeks meni monta päivää. Mut hyvä että on reilusti, mieluummin näin. :|

Vanamo ja Viltsu 27+2
 
Mua kiinnostais kovasti kestovaipat mutta mä en ymmärrä niistä yhtään mitään!! :eek:
Jotenki mulla on nyt sellainen mielikuva että ne ois kauhean vaikeakäyttöiset ja joutuisin koko ajan pyykkäämään (laiska kun olen..).
Huomenna ois Järvenpäässä (tai Keravalla) joku Keski-Uudenmaan kestovaippapäivä jota mietin että pitäiskö mennä. Pääkaupunkiseudulla ei näytä tommosia tulevan.. Ois nimittäin tosi kiva jos joku oikeesti kertois mulle mitä kestoilu tarkoittaa ja miten sen kanssa ollaan. Toki netistä olen lukenut mutta ei se ole avautunut mulle :ashamed:

Mulla on nyt joka päivä sellaista painavaa tunnetta vatsassa. Mä veikkaan sitä harjoitussupistukseksi. Kestää parisen minuuttia ja silloin hengittelen rauhallisemmin ja yritän ottaa rauhallisesti (usein tulee kotimatkalla kaupassa tai koirien kanssa ulkoillessa).

 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Zuku, et usko kuinka korviaan myöten täynnä mun mies on tätä sairaanhoitajien mollaamista, mun mies siis sairaanhoitaja.
Hän kuitenkin tekee työnsä ja sattuu nyt Tehyyn kuulumaan, mutta on silti täysin ulkopuolinen koko jupakkaan ja niin suivaantunut, koko hitsin juttuun.
Ja sitten saa kuulla kokoajan haukkumisia siitä miten röyhkeitä sairaanhoitajat on.
Joku sokereista kyseli, niin mulla on se ruokavalio hoito, mutta ei tarvii hiilareita laskee.
Arvot olleet kokoajan hyvät, aamun paasto yleensä 4.2 ja syömisten jälkeen 4.1 - 4.5 välillä.
Mulla supisteli yöllä kans ihan tosissaan, kun tyhmyyksissäni meni siivoomaan koko asunnon.
Hätäpäissäni join ihan älyttömät määrät vettä.... supistelu sitten aamuyöstä rauhottu onneksi.
Nyt 28+4
Ymmärrän täysin!! olen myös itse sairaanhoitaja joka kuuluu tehyyn... ja valitettavasti me jotka asialle emme voi mitään kärsimme tästä ehkä eniten...
Multa on aika monta kertaa kysytty et olenko sanonu itteni irti... oon sanonu et "olen, joo..olen sanonu itteni irti kotitöistä".. kyllä täällä kauhulla ens viikkoa odotellaan.. potilaita et saa eteenpäin. lääkäreitä ei olla saatu töihin "ylimääräsiä"..ei ole ketään tulossa (täällä pitäs olla 6 lääkäriä, mut on vain 2-3) ylitöitä ei sais tehä jne jne jne.
ts.ens viikolla pitkälle hoidetaan "vain" tapaturma, infarkti jne. potilaita! Ja kaiken kukkuraksi on vielä näitä ihmisiä, jotka on "keksineet" että kun sanon että minulla on rintakipua, niiden on pakko ottaa minun vastaanotolle..todellinen syy voi olla esim. et polvi on ollut jo 2kk kipeä, ja on sitä käyny jo 3krt näyttämässä..särkylääkkeet on mut ei syöniitä...no mutta tämmöstä... tulipahan vähän purkauduttua... ei kyl itseasiassa kuulu tänne palstalle...et anteeksi!! :ashamed: , nämä hormoonihyryt ei jätä töissäkään rauhaan
 
kevytmelankolia ja Zuku Siis mäkin olen ihan täynnä tota vaikka vain äiti on sairaanhoitaja, mut hermo menee teidän puolesta. Olin kuitenkin tyytyväinen sairaalassa ollessani, että kaikki tapaamani ihmiset suhtautuivat järkevästi sairaanhoitajien työtaisteluun. Ettei kukaan alkanut mollaamaan. Potilaissa niitäkin on varmasti paljon. Ja lääkäri oli sair.hoit. puolella. Se oli hyvä kuulla.
 
c81
Kestovaippailuista.. Mie olen aikonut yrittää! Ostin kirpparilta 30 kestovaippaa, sellaisia 'sidottavia' (en osaa selittää.. semmoisia jonka päällä voi pitää housuja tai sitten ei), sellaista neulottua materiaalia, jotain saksalaisia, ja tosi hyvälaatuisen oloisia. Se keneltä ostin ne kehui kovasti - oli käyttänyt pelkästään omallaan. Karsastan niin sitä jätevuorta, ei oikein ota luonnolle. Ja myös rahansäästön kannalta haluan edes yrittää kestoilal mennä. Varmasti pari ekaa viikkoa tulee käytettyä pääasia kertiksiä - jos on ihan väsynyt jne.
Meidän seudulle tulee aiheesta tapahtuma tammikuussa (olen itse järjestelemässä) jos joku haluaa lisä tietoa laittakaa yv:tä!

Ihanaa kun on satanut lunta - on niin valkoista ja kaunista :heart: (no mie vaan oon niin hyvän tuulinen ja rakastunut että kaikki on vaan ihanaa..:) (mie varmasti kuulostan tosi rasittavalle.. anteeksi.. :ashamed: )

Mie lähden ärsyttämästä kanssasisaria..

Iloista viikonloppua kaikille! :flower:
 
pöhinä! en tuntenut liikkeitä puoleentoista vuorokauteen melkein. ja heti sanottiin kun soitin et paas nyt tullen saman tien. mutta pakkohan se nyt on uskottava että kaikki on kohdallaan, vaikka sellainen pieni huoli siitä jäi.

jahvetti silloin rakenteessa povattiin poikaa ja niin tämä eilinenkin lääkärikin ensin, mutta sitten kun alkoi katsomaan tarkemmin niin sanoikin että voisikin olla tyttö. että kumpaas tähän uskaltais enempi uskoa? mun äiti eilen sanoi että olen enemmän tytön mallinen kuin pojan, mutta mistäs senkin tietää? :D itellä mulla ollut koko ajan enemmän tyttö- olo. mutta siihen en kyllä lähde uskomaan. :LOL:
 

Yhteistyössä