**Helmikuun Helmet** marraskuu

meillevauva ja vanamobr Kestoissa on niin paljon mahdollisuuksia ja oman tavan löytyminen vie aikansa. Kestoilin kuopuksen kanssa paljon alussa ihan vaan harsoilla ja villahousuilla. käytin riisipaperia pahimpien sotkujen estämiseksi. Minäkään en todellakaan kaipaa suurperheeseen lisää ylimääräistä pyykkiä - mutta en myöskään ruokalaskuun lisää vaippojen takia ;)
Harsot on tosi näppärä pestä, ihan tavan pyykin mukana. Villahousuja ei tarvitse pestä, tuuletetaan vaan! Ja harson lisäksi käytin ja aion käyttää nytkin täyttövaippoja, joten niiden pesemine ja kuívaaminen on nopeampaa. Isompana käytettiin sitten myös pul-kuorta, jossa täyttömahdollisuus. Nekin kuivuvat nopeasti, joskin tarvitsevat tosin sen pesun joka käyttäkerran jälkeen, toisin kuin villikset.
Käytetyt vaipat huuhtelen tarvittaessa, harvoin on tarvetta kun riisipaperia käyttää, ja säilytän korissa, johon pudotan pari tippaa teepuuöljyä. Ei haise ja tappaa bakteerit. Sitten aina koneeseen muun pyykin sekaan, ei tule ylimääräisiä koneellisia ;)

Suosittelen ehdottomasti menemään kestovaippapäiville tai -infoon. Niissä voi tutustua kaikkiin mahdollisiin erilaisiin vaihtoehtoihin ja saa tietoa mahdollisista vaippalainaamoista, jotka on tosi käteviä kun etsii omaa tyyliään.
 
aikoihin en olekaan käynyt täällä :/
neuvola-lääkäri oli eilen ja kaikki oli hyvin.mulla ollu tosi kovia supistuksia aika reilustikkin mutta ei oo tehneet mitään tuolla alakerrassa,hyvä niin =)
sf-mitta oli 27cm,syke 150 :heart:
vauveli liikkuu tosi kovin masussa,hölmön näköistä kun maha hytkyy joka suuntaan :D

närästyksestä mulla ollu tosi pahana tuo vaiva,nyt lekuri sitten kirjoitti reseptillä nexiumia,pitäs olla tosi tujua tabua.onko kukaan muu käyttänyt sitä?auttoiko?en oo viel käyny hakemassa sitä...!

ummetus mulla sekin vaivana :/ levolac ja duphalac ei auta.ainoo mikä nyt on auttanu on luumurahka,sitä oon oikeen urakalla tehny ja syöny.nyt alkaa jo tökkii... :/ vinkkejä mitä muuta vois kokeilla et sais ton mahan pysyy toiminnassa?? :attn:

äitiyspakkaus oli muuten tosi kiva,ihania vaatteita,jo 4.pakkaus meille.naurettiin sitä naisten kortsua,käyttöohjees lukee et asetu mukavasti,mene kyykkyyn ja nosta toinen jalka ylös.kuviteltiin tilanne ja naurettiin ihan hulluna....!

eipä tässä kummempia tällä erää :wave:

hulipumpsis 26+5 =)
 
hellou!minä täällä aloitan nyt toisen sairaslomaviikon. Tuli tänään lääkäriltä lisäaika määräys.ihan kiva,oonki niiiiin väsy....vanhin neiti lähössä leirille viikonlopuksi..päivitttelin profiilia kun en oo sinne oikein mitää laitellu. kestoista ollu puhetta,en oo ikinä niiden käyttöä aloittanut,vaikka on mielessä ollut,,,,laiskoihin kuulun minäkin :wave: tuntuu kyllä pitkältä aika vielä helmikuuhun :/ no jospa se siittä kun joulua eka ootellaan =)
 
No niin, nyt olis meitin rattaat saapuneet ihan kotiovelle saakka. Kasaamaan alettiin ihan innolla niin paketista puuttu kaikki kangasosat. Pelkkä runko oli tullu vaan. Kiiruusti soittelin perään ja toimittavat nyt ne sit ensivkolla.
Jovi land rattaat ja hyvän oloiset ovat kun niitä työntelin. :D

Nyt meen leikkii typykän kanssa...

Jepsu ja Martti 27+3 :heart:
 
liirah Kyllä se masun muoto ainakin mulla tuli heti erilaiseks tän pojan kans kuin tytön. Selkeesti tyttöä odottaessa oli leveempi, nyt pojan kans kuin postiluukku tossa edessä. Tyttöä odottaessa oli ihan tyttö olo. Nyt oli alussa tyttö ja poikaoloja. Toinen sikiö meni kesken vkolla 13 ja sen jälkeen olin ihan varma että poika tulee. Kyllä noihin omiin oloihinsa kannattaa luottaa aika pitkälle. =)

Tuttemui
Olisi tossa kyllä ideaa, kun mua ahdistaa se roskamäärä mikä niistä kertakäyttöisistä tulee ja tietysti ovat kalliita myös pidemmän päälle. Jostain, olikohan Vauva-lehdestä, luin että yhdelle vauvalle riittää n.20 harsovaippaa, eli aina on osa pesussa ja yks päällä ja osa kaapissa. Sitä en tiedä mikä noista systeemeistä olis paras. Sinne infoon olis tosi hyvä mennä, mut en taida päästä, kun tää liikkuminen on aika rajallista ton alavatsan repimisen ja kiristyksen takia. Netistä on aika nihkee lukee mitään ja yrittää vielä sisäistää, kun tuntuu että pää hajoo tähän ruutuun. Mut kyllä sitä tietoa varmasti jostain löytää. =)
 
iltoja :wave:

koko päivä menny liikenteessä ettei oo edes nettiin kerinny :whistle: viime yö oli kyllä persiistä |O tuli valvottua pitkä pätkä yöllä, mikään asento ei ollu hyvä ja vauva potki ja riehu ihan hulluna B) onneksi tuo poika antaa äidin nukkua aamulla :heart: eilen muuten kun oltiin siellä avoimessa niin huomasin että toisesta tissistä oli vuotanu maitoa tai mitä lie esimaitoa. en tiiä oliko syynä se että siellä oli 5 vkonen vauva. pojastaki kyllä alko jotain näillä vkoilla välillä erittymään sitä esimaitoa tms. kivasti vaan tuli paidastaki läpi :whistle:

tollasen sain spostiin, aika rajuja...

http://www.rebornnuket.com/nukke.html
 
Moikka moi :wave:
Täälläkin vihdoin vähän parempi fiilis. Sain hoitaa pientä koiraa koko viikon, joten tuli reippailtua ulkona paljon! Ja heti huomaa kuinka kivasti vaikuttaa koko kroppaan. Selkä kärsii mut muuten on paljon vetreämpi olo.
Tehyn tilanteesta oli jotain juttua, meillä päin lähihoitaja-opiskelijat suunnittelee "omaa lakkoa" sen potilassuojalain takia.. ei kenenkään kannata opiskella orjaksi, eihän? Itsekin harkitsin hoitajan työtä (heti kun palkka nousee) mutta nyt on mieli muuttunu ihan täysin. Arvokasta työtä ja mielelläni sitä tekisin, täydet edellytykset kun on, mutta jos tosiaan tuollainen orjuuttaminen on mahdollista niin ei kiitos. Mieluummin sitten vaikka työttömänä.

Kestoja oon aatellut kokeilla ainakin, aika näyttää tuleeko siitä mitään =)

Jeejee, sain sitten kuitenkin sen Lindexin toppapussukan :D nyt tarvii vielä turvakaukalo ja pinnis hankkia, sitten alkaa olla kaikki. Millasia kaukaloita muut on hankkineet..? Me ollaan mietitty sellaista jalustallista, vaikka aika arvokkaita onkin.

Siru 28+4
 
Iltaa kaikille

Oon käyny lueskelee, mutta en oo jaksnau kirjottaa :ashamed: .
Supistuksiin, vihlomisiin, painontunteisiin jne..: Mullahan on tätä supistelutaipumusta kans aikalailla. Nyt on tullut kipua enemmän mukaan ja sen kerran supistaa, se pysäyttää jo ihan totaalisesti, teit sit mitä tahansa, vaikka istut! Alapäätä tuolta syvemmältä vihloo pahasti, kuvittelisin, että kohdunsuun tienoilta tmv. Nii ja supparit tuntuu jo alaselän puolella kans :/ . Tää poju on rt:ssa, hyvä niin, kai..siis mulla on niin venyneet paikat jo, minkä takia liitoskivut esim.pahoja, mutta että se rt pahentas tota kohdunsuuntilannetta :eek: . Tajuan siis, että pää painaa tonne alas, mutta enpä ole ajatellut, että ois haittaa. Odotan kyllä kovasti ens torstaita, että pääsen katsastamaan tilanteen KYSiin..2vkoa KYSin suosituksesta liian myöhään |O :kieh: .
Rajotuksista mä ainakin vältän nostamista (en edes muksuja nostele ), kumartelua, liikkumista, siis muuta kun välttämättömyydet, ja seksiki aika pannassa..tosi harvoin uskallan siihen touhuun ja tosiaan ei kannata laueta sisuksiin..sperma ku voi edistää kohdunsuuntilannetta aukeamaan. Enkä imuroi, luuttua tmv rankempia kotitöitä tee (sen kyllä huomaa ).

Nyt en kyllä muista muita aiheita..no kestoilu no thanks. Ei jaksas sitä sottaamista..liikaa työtä, ehkä esikoisen kaa ois voinu koittaa, mut ei nappaa nyt yhtään.

Mä istun iltaa yksin, no tytöt nukkuu tuol ylhäällä, mut mies "henkilöstöpäivillä" Vierumäellä", eli siis pikkujouluthan niillä :xmas: .
Päivällä meni hermot useempaan otteeseen, mutta ilta oli kiva tyttöporukallakin. Nyt taas tuntuu päivän jutskailut supisteluina ja muina vihlontoina ja jomotuksina.

:heart: nelli&pulla 28+2
 
CruellaDeVille:
tollasen sain spostiin, aika rajuja...

http://www.rebornnuket.com/nukke.html


Noi oli muuten friikkejä jo.. ei todella enää suloisia nukkeja. Huh.
Peesaan... :x

Mitäs muuta; tänne kuuluu ihan normia... Huomenna lähetään äipälle yheks yöks täyshoitoon... :saint: On pienet synttärikekkerit kotopuolessa, niin tuleepaha taas vähän vaihtelua arkeen. Herkkuja ei vaan viitti juuri vedellä niitten sokruhommien takia... :/

Kaukalosta joku kyseli; meillä on hankittuna just sellanen jalustallinen Maxi Cosi Cabriofix ja sit se Easyfix-jalusta. On ihan sairaan helppo käyttää, hyvännäköinen eikä pysty mitenkään asentamaan väärin. Autoliiton testeissä sai ainoana erinomaisen arvosanan. =)

rattoisaa viikonloppua mammatovereille,

eva & helmi 28+2 :heart:
 
Kaukaloista..Me ostettiin sellainen BeSafe IziSleep. Siinä on idioottivarma kiinnityssysteemi ja saa makuuasentoon jos vauva nukahtaa eikä ole tarvetta heti herättää, esim. jos menee kylään tai jotain. Mut pää syy oli et se on hiukan pidemmällekin lapselle sopiva kun esikoinen ainakin kasvoi ennen 6kk ulos kaukalosta pituuden puolesta. Katsotaan nyt. Hyvä toi tuntuis olevan.
 
huomenia :wave:

viime yön sain nukuttua aika hyvin, jee :D vaan pari kertaa kävin veskissä B) herättiiki jo seiskalta, poju oli tyytyväinen ku äitiki heräs ajoissa :ashamed:
leivottiin eilen pipareita pojan kanssa, hienosti osas muotit laittaa ja painaa mut välillä tuppas menemään päällekkäin ja piparit hajoili kun herra kovakourasesti niitä pellille asetteli :whistle:

noista kaukaloista, meillä on sellanen perus aktan kaukalo ja varmaan jää aika aikasin pieneksi kun on tosiaan vauvakaukalo (siis tosi pienen näkönen) ja kun mun lapset ei mitään ihan pieniä oo B) viimeks meillä oli lainassa ja se oli isompi ja poika mahtu siihen 9 kk, sit ostettiin istuin. saa nähdä miten nyt sitte toimitaan. riippuu vähän lapsen kehityksestäki.
toi tehyn lakko kyllä pelottaa :/ hullua et ainaki 2 riskiraskautta on jo siirretty ruotsiin, oispas kiva synnyttää ruotsissa :| toivottavasti joku sopuliratkasu syntyy ennen helmikuuta ja että vauvat pysyy kyydissä pitkään eikä tarvi synnyttyään erikoishoitoa. mites tarppa ja nelli, onko teitä infottu mitenkään tosta lakosta et miten teillä jatko jos lakko toteutuu? KYSissäkö se toiminta sit kuiteski jatkuu? meinaan kun teillä on noita ongelmia ollu. onneksi vkoja on kuiteski molemmilla jo silleen ihan mukavasti ja tarpan vauvahan oli jo yli kilon =)
 
täällä huonommin nukuttu yö takan. Tyttö oli todella levoton koko yön ja aamulla selviskin että hammas taas puhjennu niin eipä tuo ole ihmekkään vaikka pyörityttää..

Nyt tuli hikka tytylle..käyn antaa maitoo välillä....

No niin, back to business... :D

Mä kans oon alkanu oikein kauhulla miettiä tota tehyn lakkoa ja v...uttaa koko homma niin tajuttomasti. Kiva ku ihmishengillä leikitään tällätavalla. Täällä eilen oli jo ambulanssi kolaroinu potilas kyydissä kun tekivät potilassiirtoja. :/
Tätikin soitteli täs yks päivä ja sano et tuu tänne Ruotsiin heidän luokse niin ei tarvi pelätä ja hänenkin voi olla stressaamatta mun puolesta. =) Kyl mä kuitenkin aio oman maan kamaralla tän lapsukaiseni synnyttää...toivottavasti.

Kestoiluun ei tämäkään mamma lämpene. Ihan tarpeeksi on pyykkiä ja puunattavaa nytkin niin lisähommille no thanks!

Kohta lähetään kärrytteleen ulos kun näyttää olevan ihan kivanoloinen ilma. Josko sitä kirpparille pyörähtäs käymään...ei oo kaukana niin kiva aina kävästä.

Aamun jatkoja,

Jepsu ja Martti 27+4 :heart:
 
Huomenia!
Lueskelin tuossa teidän juttuja, ja olen myös vastaan kesto vaippailua kuten joku muukin täällä :ashamed: johtuu ihan siitä pyykki vuoresta jota nämä 5 nykyistä lasta tekee vaikkeivat kaikki täällä vakituiseen asukkaan :headwall: :headwall: välillä kun 7:mälle vaihtaa liinavaatteet yms niin tuntuu että on pesulassa töissä! :LOL: Nyt on ihanan rauhallista ei ole yhtään lasta kotona ja isännällä on vapaa viikonloppu! :whistle: Mun lapset meni isälleen tulevat vasta ensiviikon perjantaina takaisin ja miehen lapset ovat äidillään, tulevat seuraavan kerran vasta joululomalla! ;) Saa olla ihan rauhassa välistä! :D HARVINAISTA HERKKUA MEILLÄ! Ostettiin eilen "joululahjaksi" koko perheelle pleikka 3.... :headwall: nyt isäntä istuu tuossa sohvalla ja ajaa autopeliä.. ei oo nääs lapset häiritsemässä :saint: Oma olo on ihan hyvä muuten mutta on alkanut VALTAVAT LONKKA KIVUT vaivaamaan |O ja toukka pyörittelee päätään tuolla alapäässä niin tuntuu että pisut tulee housuun kokoajan saa juosta vessassa! :headwall: :headwall:

Tarppa ja toukka 28+4
 
Jepsu Toivotaan, ettei mitään pahempaa :hug:

kaukaloista Oli ollut puhetta. Kertokaas, mikä olis hyvä kaukalo lantiovyölle. Meillä on otettava seitsemäs paikka käyttöön autossa, ja se sattuu olemaan keskipenkki, ja just tuon vuoden mallissa vielä lantiovyöllä :/ Mutta niihinkin kai saa jotain turvakaukaloita kiinnitettyä, jos mukana kaukalon omat vyöt...Onko sellaista jalustallista mallia
Mitäs suosittelette? :ashamed: tyhmänä kyselee
 
jepsu: :hug: uskon että pelottaa, toivotaan että ovat selvinneet peltivaurioilla.

tarppa: sun juttus oli muutes melkeen kun mun suusta :D paljon yhteistä, meillä vaihdetaan lakanat kyllä "vaan" viidelle :whistle: :D no, kohta kuudelle :heart: ja tota pyykkiä tosiaan tulee, jos jättää päivän väliin ettei pese ni sit kone huutaa leipää ku saa rulluttaa monta koneellista.

jahvetti: aika mukavan kokonen maha sulla jo :whistle: :D

tuli muutes mieleen noista vinkeistä et miten tareta talvella ison mahan kanssa et ottaa isännän pitkät kalsarit käyttöön. meillä ei isännän pitkät mahu mulle ees ilman mahaa :ashamed: :LOL:
 

Yhteistyössä